Kundernas intresse är vår passion – så är det att jobba på Nordnet

En stor del av våra kunder är passionerat intresserade av bra investeringar och att få sina pengar att växa. Med den passionen följer också väldigt höga krav. Våra kunder är helt enkelt kräsna, och förväntar sig inget mindre än det bästa av oss. Därför behöver vi dela den där passionen med våra kunder.

Jag heter Heidi, och mitt jobb på Nordnet går ut på att hitta nya talanger som kan hjälpa oss att hålla jämna steg med våra kunders höga krav på oss. Jag letar framför allt efter dedikerade människor, som brinner för teknik och som är riktigt vassa på det de gör. Det är inte alltid lätt, särskilt inte när det gäller programmerare. Nyligen var vi på en mässa i Ungern för att hitta duktiga studenter där som skulle kunna tänka sig att flytta till Norden och jobba hos oss. För här i Sverige är behovet större än tillgången när det gäller utvecklare just nu.

Vad vi letar efter

Vår IT-avdelning i Stockholm växer så det knakar. Både utvecklare, kravställare och ledare av olika slag behövs. De vi söker ska som sagt ha kunskap och passion, men vi är också måna om att försöka hitta många olika typer av personer, med olika bakgrund och perspektiv. Därför jobbar vi aktivt med mångfald och jämställdhet, och är ett ganska multikulturellt bolag. Vårt koncernspråk är engelska, och i många roller – särskilt på IT – krävs inte att man kan något av de nordiska språken.

Vi letar ofta också efter duktiga medarbetare till vår kundservice här i Stockholm. Många av våra kollegor på kundservice går nämligen vidare till andra roller i företaget där erfarenheten från kundservice-jobbet är guld värd för företaget och de får möjlighet att växa och utmana sig själva.

Lokalt i Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors finns också marknad, försäljning och CRM (Customer Relationship Management), dit vi också söker personal då och då.

Ibland har vi också utrymme för praktikanter och tillfällig hjälp. Ett exempel på det är när Norska Niels Joachim twittrade sig till en sommarpraktik på vårt Oslo-kontor. Han bloggade också om upplevelsen vecka för vecka på nordnetbloggen.no.

TwitterEmployer

Att jobba på Nordnet

Eftersom hela vår affärsidé bygger på en teknisk plattform, ser vi oss själva som ett IT-bolag. För att kunna försvara den titeln, behöver vi vara snabba (agile) och se till att vi jobbar på ett modernt sätt och med teknik som är flexibel och framtidssäker.

Men även om tempot är högt och vi ställer höga krav på varandra, så är vi måna om att man ska få ihop sitt liv på ett bra sätt. En del behöver anpassa sina arbetstider till familjen, andra är morgontrötta och föredrar att stanna lite längre på eftermiddagen. Alla som jobbar på Nordnet kan engagera sig i det som vi kallar Citizenship – vår satsning på ett hållbart samhälle. En som har gjort det är Rickard Nilsson. Rickard började som praktikant hos oss 2013, fick jobb på kundservice efter studierna och nyligen blivit rekryterad till marknadsavdelningen i Sverige, där han är ansvarig för events. När han pluggade fokuserade han mycket på hållbarhet och investeringar, och det engagemanget lever kvar. Inom ramen för Citizenship satte han upp en ”hållbarhetsblogg” på nordnetbloggen.se. Du hittar den här: https://nordnetblog.wpengine.com/author/hallbarhetsbloggen

Allt det här bidrar till att vi har roligt på jobbet. Vi är många olika typer av människor som använder våra förmågor och vårt engagemang för att driva Nordnet framåt. Vår grundfilosofi och strategi – ”transparent banking” – genomsyrar allt vi gör, och allt vi kommunicerar. Både internt och ut mot våra kunder.

Även om jag är lite subjektiv, så skulle jag vilja påstå att Nordnet har mycket att erbjuda våra anställda.

Är du sugen på att jobba hos oss?

Här hittar du alla våra lediga tjänster just nu.

Heidi Ershult, rekryterare på Nordnet

Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar.

Är du inte Nordnetkund? Kom igång med ditt sparande här!

I kommentarsfältet nedan kan du som läsare kommentera innehållet i detta blogginlägg och ta del av andra läsares kommentarer. Kommentarsinnehåll representerar således inte Nordnets åsikt. Nordnet granskar inte kommentarer innan de publiceras, men vi kommer att ta bort olämpliga kommentarer för det fall sådana förekommer.
Vill du veta mer om hur Nordnet behandlar dina personuppgifter, klicka här.

guest
0 Kommentarer
"Inline" feedbacks
Se alla kommentarer