Välkommen till kundservice

Använd sökfältet för att hitta svar på dina frågor.

03023Man-Tor 8.30-17.00

Kundservice / Bli kund och öppna konto

Jag har endast tjänstepension på Nordnet idag, hur öppnar jag en vanlig depå?

Om du endast har tjänstepension på Nordnet så kan du öppna en aktie-fonddepå och/eller investeringssparkonto genom att logga ut och bli kund "på nytt". Använd ditt BankID som att du är en ny kund, då kommer den nya depån att öppnas och du har en och samma inloggning för alla dina konton.


Observera att du inte kan öppna ett nytt konto i inloggat läge för minderårigas depåer, företagsdepåer samt personer bosatta utomlands. Du kan heller inte öppna ett konto i inloggat läge om du inte har ett svenskt personnummer. Då måste fysiska handlingar inkomma till oss. Läs mer under rubriken ny kund.

Jag önskar att öppna ytterligare en depå?

Om du redan har en depå hos Nordnet kan du öppna en ny depå direkt i inloggat läge utan att behöva skicka in några avtal. Detta gör du på fliken "Min Ekonomi" och där hittar du funktionen "Öppna fler konton". Om du vill öppna ett till konto av samma typ du redan har, klicka på därefter på "Öppna andra konton". Det kostar självklart ingenting att öppna fler konton.


Observera att du inte kan öppna ett nytt konto i inloggat läge för minderårigas depåer, företagsdepåer samt personer bosatta utomlands. Du kan heller inte öppna ett konto i inloggat läge om du inte har ett svenskt personnummer. Då måste fysiska handlingar inkomma till oss. Läs mer under rubriken ny kund.

Mer om

Bli kund och öppna konto


Kontakta kundservice
08-506 330 00
Mån-tors 8:30-20:00
Fre - 8:30-18:00
Orderläggning mäklare
08-506 331 00


Upp

Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar. Innan du investerar i en fond bör du läsa informationsbroschyren som finns hos fondbolaget och faktabladet som du hittar i orderläggningsfönstret samt på fondens produktsida på nordnet.se.