Välkommen till kundservice

Använd sökfältet för att hitta svar på dina frågor.

03023Man-Tor 8.30-17.00

Kundservice / Betala & överföra

Hur lång tid tar en intern överföring?

En intern överföring som du gör själv via menyfliken Depå/Flytta pengar internt sker direkt under följande tider för följande konton:

  • Interna överföringar mellan sparkonto, aktie- och fonddepå och investeringssparkonto är öppen 06:00 – 21:55 alla dagar i veckan inkluderat helger.
  • Interna överföringar till och från kapitalförsäkring är öppen 06:00 – 21:55 och är stängd på helger och helgdagar.

Hur flyttar jag pengar mellan depåer?

Flytta pengar mellan egna konton hos Nordnet:

För att flytta pengar mellan egen konton internt hos Nordnet klickar du på menyfliken "Min Depå" följt av "Flytta pengar internt."

För att flytta pengar till en företagsägd kapitalförsäkring från en depå för samma bolag så behöver du skicka oss ett meddelande via meddelandefunktionen där du instruerar om önskad överföring.

Flytta pengar från eget konto till annan kunds konto inom Nordnet

Använd banktjänsten på din aktie- och fonddepå eller investeringssparkonto. Med hjälp av banktjänsten kan du flytta pengar till det konto du önskar. Du aktiverar banktjänsten under menyfliken Depå följt av Överföringar.

OBS! Från en kapitalförsäkring kan du endast föra ut pengar till en depå/konto som du själv står som ägare på.

Mer om

Betala & överföra


Kontakta kundservice
08-506 330 00
Mån-tors 8:30-20:00
Fre - 8:30-18:00
Orderläggning mäklare
08-506 331 00


Upp

Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar. Innan du investerar i en fond bör du läsa informationsbroschyren som finns hos fondbolaget och faktabladet som du hittar i orderläggningsfönstret samt på fondens produktsida på nordnet.se.