Nyfiken på Nordnet? Idag lanserar vi vår nya företagssida.

Efter sex månaders design, utveckling och produktion av innehåll lanserar vi idag vår nya sida för företagsinformation. Ett företag som Nordnet har många målgrupper att förhålla sig till och kommunicera med. Vår huvudmålgrupp är förstås existerande och blivande kunder. Dessa använder mest nordnet.se och motsvarigheterna i Danmark, Finland och Norge. På dessa sidor tillhandahåller vi information och funktionalitet relaterad till våra huvudsakliga affärsområden aktiehandel, fondsparande, pension och lån.

Vi har dock också andra viktiga målgrupper att kommunicera med i form av media, framtida medarbetare samt aktieägare och analytiker. Dessa personer är inte främst intresserade av att köpa en fond eller starta ett pensionssparande utan vill ha information om företaget Nordnet utifrån olika perspektiv.

En journalist behöver snabbt få tillgång till kontaktinformation till de hos oss som arbetar med PR, eller kunna ladda ner en bild på någon av våra sparekonomer. En investerare i Nordnet-aktien vill kunna anmäla sig till nästa årsstämma eller ladda ner vår senaste delårsrapport. De som tycker Nordnet verkar vara en intressant arbetsplats vill kolla upp vilka lediga tjänster som finns och kanske läsa om vår företagskultur och de förmåner vi erbjuder. Och för många kunder börjar beslutsprocessen att flytta sitt sparande med research om den bank man funderar på att flytta till. För alla dessa intressenter är vår företagssida den huvudsakliga källan för information.

Vi har byggt vår nya företagssida med interna resurser. Navigationen utgår ifrån de tre huvudsakliga målgrupperna – media, aktieägare och jobbsökande. Vi har under projektets gång intervjuat journalister, aktieanalytiker och nyanställda för att få insikter om vad som är viktigt för dem när det gäller företagsinformation. Det finns dessutom en flik med allmän information om Nordnet där du bland annat kan läsa om vår historia och organisation, vårt CSR-program ”Citizenship” samt en beskrivning av vår startup-satsning Nordnet Ventures. Slutligen finns en flik där vi samlat alla de kanaler inom sociala medier där vi är aktiva.

Designen på webbplatsen sidan bygger på den nya grafiska profil som vi tog fram tidigare i år. Bilderna på sidan är tagna av vår egen fotograf, och de personer du ser på bilderna arbetar alla på Nordnet. Vi har bytt teknisk plattform från Joomla till WordPress. Som en lärare på Berghs en gång sade till mig – ”Börja alltid med att titta på WordPress. Den uppfyller 90% av de behov som finns när ni ska bygga webbsidor, och är dessutom gratis”. Det är bara att hålla med. Plattformen är lättarbetad, kostnadsfri, och har en massa sidofunktioner i form av plug-ins. Att programmet är så välanvänt gör dessutom att det är lätt att hitta personal och konsulter med kompetens inom området. Sidan är numera också responsiv och fungerar bra i mobilen.

Hoppas att ni gillar vår nya sida. Detta är den första versionen vilken vi löpande kommer att uppdatera och förbättra. Här gärna av er med kommentarer eller synpunkter på vad vi kan göra bättre, antingen här i kommentatorsfältet eller på twitter.

Den gamla sidan - gråbrun, texttung och rörig.
Den gamla sidan – har tjänat sitt syfte väl, men är gråbrun, texttung och rörig.

 

Vår nya sida - lättläst, färgglad och med tydlig navigering (tycker vi i alla fall :-))
Vår nya sida – lättläst, färgglad och med tydlig navigering (tycker vi i alla fall…)

 

Johan Tidestad
Johan Tidestad
Kommunikationschef Nordnet

Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar.

Är du inte Nordnetkund? Kom igång med ditt sparande här!

I kommentarsfältet nedan kan du som läsare kommentera innehållet i detta blogginlägg och ta del av andra läsares kommentarer. Kommentarsinnehåll representerar således inte Nordnets åsikt. Nordnet granskar inte kommentarer innan de publiceras, men vi kommer att ta bort olämpliga kommentarer för det fall sådana förekommer.
Vill du veta mer om hur Nordnet behandlar dina personuppgifter, klicka här.

guest
2 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest gillade
"Inline" feedbacks
Se alla kommentarer
Anonym
Anonym
2016-08-10 13:14

6 månader för att bygga och fylla ett child theme i WordPress? Hoppas ni är effektivare i annat 😉

Anonym
Anonym
Svara till  anonymous
2016-08-11 06:56

Hej Jonas, tack för din kommentar. Min avsikt med tidsangivelsen var inte att ange hur lång effektiv tid det tog att utveckla ett tema i wordpress, utan mer att berätta en historia sajtens tillkomst i stort. Det är en hel del som krävs bakom kulisserna utöver funktionalitet i wordpress när man bygger en företagssida. Som exempel kan nämnas att vi har tagit fram en ny grafisk webbprofil, utvecklat flera egna tillägg för integration, producerat bilder och texter, genomfört målgruppstester m.m. Den del av utvecklingen som härrör från att skapa ett child-tema tog nog inte mer än någon vecka. Vi har… Läs mer »