BELSHIPS(BELCO)
(BELCO)
Q4-rapport
Endast PDF
68 dagar sedan
0,175 NOK/aktie
Senaste utdelning
9,10 %
Direktavk.
Orderdjup
Stängd
Antal
Köp
2 200
Sälj
Antal
3 800
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
37 | - | - | ||
37 | - | - | ||
410 | - | - | ||
2 000 | - | - | ||
1 221 | - | - |
Omsättning (NOK)
22 765 473Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2023 Årsstämma | 8 maj |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2023 Q4-rapport | 19 feb. | |
2023 Q3-rapport | 9 nov. 2023 | |
2023 Q2-rapport | 21 aug. 2023 | |
2023 Q1-rapport | 9 maj 2023 | |
2022 Årsstämma | 8 maj 2023 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q4-rapport
Endast PDF
68 dagar sedan
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2023 Årsstämma | 8 maj |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2023 Q4-rapport | 19 feb. | |
2023 Q3-rapport | 9 nov. 2023 | |
2023 Q2-rapport | 21 aug. 2023 | |
2023 Q1-rapport | 9 maj 2023 | |
2022 Årsstämma | 8 maj 2023 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 16 tim sedanför 16 tim sedanMens capesize ratene har redusert seg siste dagene så har vi hatt en oppgang i Ultramax ratene. Belco sin flåte består den bare av Ultramax-skip. Så dette er nok grunnen til oppgangen i det siste kombinert med oppgraderinger fra meglerhus
- för 17 tim sedanför 17 tim sedanHva tror folket? Snart topp? Bør en selge nå?
- för 18 tim sedanför 18 tim sedanSer at Belships frakter både jordbruksprodukter, korn, ris, kunstgjødsel, stål, byggńingsmaterialer etc. Hva er egentlig driverne for oppgangen til Belships i det siste når de frakter så ulike produkter ?för 17 tim sedanför 17 tim sedanNoget af det mest interessante ved bulk er at der næsten ikke kommer nye skibe ud fra værfterne de næste par år. Og således, transportbehovet behøver ikke stige voldsomt meget før at vi kan være heldige at se markante ratestigninger. Vi kan jo håbe at stigningen i containerraterne er et tegn på at Kina er ved at komme op i gear igen, omend det nok er lidt for tidligt at håbe på det
- Belships utvider sitt nybyggsprogram med to nye Ultramax tørrbulkskip på 64.000 dødvekttonn med levering i 2028, ifølge en melding mandag. Skipene er leaset på lignende vilkår som tidligere annonserte transaksjoner, og selskapet trenger ikke å foreta noen forskuddsbetalinger for disse skipene. Avtalene er betinget av at visse handlinger blir fullført av de involverte partene, opplyses det.Belships now has a total of 10x newbuildings under construction at Japanese shipyards with delivery between 2024 and 2028. All vessels are leased on time charter for a period of 7 to 10 years from delivery, with purchase options around current market levels. There is no obligation to purchase any of the vessels. Cash breakeven for the vessels upon delivery is about USD 14 250 per day on average. Belships is not using any equity, therefore this newbuilding program will not have any impact on cash and dividend capacity during the construction period. Belships will be taking over new vessels whilst the orderbook and supply side in the dry bulk market approaches the lowest levels in decades. New Japanese-design Ultramax bulk carriers represent the highest quality and lowest fuel consumption available in the market today. “These newbuildings represent growth prospects for the company packaged with financing which solves the predicament of very long lead times for new ships without jeopardising return on capital in the meantime. The acquisitions will also contribute to retaining a low and competitive cash break-even in the future as the fixed-cost structure for the newbuildings will blend with existing vessels with lower leverage or free of debt,” said Lars Christian Skarsgård, CEO of Belships ASA.
- 11 apr.11 apr.Ser ut som vi kan være i et vendepunkt nå. Ratene er opp to dager på rad etter mange dager med nedgang:)för 18 tim sedanför 18 tim sedanAt Belships har 10 x nybygg i bestilling pluss 2 x Ultramax indikerer jo at selskapet har troen på fortsatt godt marked fremover.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Q4-rapport
Endast PDF
68 dagar sedan
0,175 NOK/aktie
Senaste utdelning
9,10 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
0,175 NOK/aktie
Senaste utdelning
9,10 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 16 tim sedanför 16 tim sedanMens capesize ratene har redusert seg siste dagene så har vi hatt en oppgang i Ultramax ratene. Belco sin flåte består den bare av Ultramax-skip. Så dette er nok grunnen til oppgangen i det siste kombinert med oppgraderinger fra meglerhus
- för 17 tim sedanför 17 tim sedanHva tror folket? Snart topp? Bør en selge nå?
- för 18 tim sedanför 18 tim sedanSer at Belships frakter både jordbruksprodukter, korn, ris, kunstgjødsel, stål, byggńingsmaterialer etc. Hva er egentlig driverne for oppgangen til Belships i det siste når de frakter så ulike produkter ?för 17 tim sedanför 17 tim sedanNoget af det mest interessante ved bulk er at der næsten ikke kommer nye skibe ud fra værfterne de næste par år. Og således, transportbehovet behøver ikke stige voldsomt meget før at vi kan være heldige at se markante ratestigninger. Vi kan jo håbe at stigningen i containerraterne er et tegn på at Kina er ved at komme op i gear igen, omend det nok er lidt for tidligt at håbe på det
- Belships utvider sitt nybyggsprogram med to nye Ultramax tørrbulkskip på 64.000 dødvekttonn med levering i 2028, ifølge en melding mandag. Skipene er leaset på lignende vilkår som tidligere annonserte transaksjoner, og selskapet trenger ikke å foreta noen forskuddsbetalinger for disse skipene. Avtalene er betinget av at visse handlinger blir fullført av de involverte partene, opplyses det.Belships now has a total of 10x newbuildings under construction at Japanese shipyards with delivery between 2024 and 2028. All vessels are leased on time charter for a period of 7 to 10 years from delivery, with purchase options around current market levels. There is no obligation to purchase any of the vessels. Cash breakeven for the vessels upon delivery is about USD 14 250 per day on average. Belships is not using any equity, therefore this newbuilding program will not have any impact on cash and dividend capacity during the construction period. Belships will be taking over new vessels whilst the orderbook and supply side in the dry bulk market approaches the lowest levels in decades. New Japanese-design Ultramax bulk carriers represent the highest quality and lowest fuel consumption available in the market today. “These newbuildings represent growth prospects for the company packaged with financing which solves the predicament of very long lead times for new ships without jeopardising return on capital in the meantime. The acquisitions will also contribute to retaining a low and competitive cash break-even in the future as the fixed-cost structure for the newbuildings will blend with existing vessels with lower leverage or free of debt,” said Lars Christian Skarsgård, CEO of Belships ASA.
- 11 apr.11 apr.Ser ut som vi kan være i et vendepunkt nå. Ratene er opp to dager på rad etter mange dager med nedgang:)för 18 tim sedanför 18 tim sedanAt Belships har 10 x nybygg i bestilling pluss 2 x Ultramax indikerer jo at selskapet har troen på fortsatt godt marked fremover.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Stängd
Antal
Köp
2 200
Sälj
Antal
3 800
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
37 | - | - | ||
37 | - | - | ||
410 | - | - | ||
2 000 | - | - | ||
1 221 | - | - |
Omsättning (NOK)
22 765 473Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2023 Årsstämma | 8 maj |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2023 Q4-rapport | 19 feb. | |
2023 Q3-rapport | 9 nov. 2023 | |
2023 Q2-rapport | 21 aug. 2023 | |
2023 Q1-rapport | 9 maj 2023 | |
2022 Årsstämma | 8 maj 2023 |
Data hämtas från Millistream, Quartr