Hoppa till huvudinnehållet

NorwayNorwayBELSHIPS
(BELCO)

· Oslo Børs
· Valuta i NOK
Oslo Børs
Senast
24,60
Idag %
+5,35%
Idag +/-
+1,25
Köp
24,50
Sälj
24,90
Högst
24,90
Lägst
23,60
Omsatt (Antal)
929 568
· Oslo Børs
· Valuta i NOK
Oslo Børs
· Oslo Børs · Valuta i NOK
· Valuta i NOK
Oslo Børs
Senast
24,60
Utveckling idag
+5,35%
+1,25
Köp
24,50
Sälj
24,90
Högst
24,90
Lägst
23,60
Omsatt (Antal)
929 568
Q4-rapport
Endast PDF
68 dagar sedan
0,175 NOK/aktie
Senaste utdelning
9,10 %
Direktavk.

Orderdjup

Stängd
Antal
Köp
2 200
Sälj
Antal
3 800

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
37--
37--
410--
2 000--
1 221--
Omsättning (NOK)
22 765 473

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2023 Årsstämma
8 maj
Tidigare händelser
2023 Q4-rapport19 feb.
2023 Q3-rapport9 nov. 2023
2023 Q2-rapport21 aug. 2023
2023 Q1-rapport9 maj 2023
2022 Årsstämma8 maj 2023
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat

Kunder har även besökt

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q4-rapport
Endast PDF
68 dagar sedan

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2023 Årsstämma
8 maj
Tidigare händelser
2023 Q4-rapport19 feb.
2023 Q3-rapport9 nov. 2023
2023 Q2-rapport21 aug. 2023
2023 Q1-rapport9 maj 2023
2022 Årsstämma8 maj 2023
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 16 tim sedan
    för 16 tim sedan
    Mens capesize ratene har redusert seg siste dagene så har vi hatt en oppgang i Ultramax ratene. Belco sin flåte består den bare av Ultramax-skip. Så dette er nok grunnen til oppgangen i det siste kombinert med oppgraderinger fra meglerhus
    för 16 tim sedan
    för 16 tim sedan
    Belco sin flåte består av nesten bare Ultramax-skip**
  • för 17 tim sedan
    för 17 tim sedan
    Hva tror folket? Snart topp? Bør en selge nå?
    för 14 tim sedan
    för 14 tim sedan
    Denne kommer til å stige jevnt og trutt i årene fremover. Gjør som skilpadden👌🏻
  • för 18 tim sedan
    för 18 tim sedan
    Ser at Belships frakter både jordbruksprodukter, korn, ris, kunstgjødsel, stål, byggńingsmaterialer etc. Hva er egentlig driverne for oppgangen til Belships i det siste når de frakter så ulike produkter ?
    för 17 tim sedan
    för 17 tim sedan
    Noget af det mest interessante ved bulk er at der næsten ikke kommer nye skibe ud fra værfterne de næste par år. Og således, transportbehovet behøver ikke stige voldsomt meget før at vi kan være heldige at se markante ratestigninger. Vi kan jo håbe at stigningen i containerraterne er et tegn på at Kina er ved at komme op i gear igen, omend det nok er lidt for tidligt at håbe på det
    för 16 tim sedan
    för 16 tim sedan
    I tillegg så er Belships sin flåte i overkant politisk korrekt mtp den grønne profilen. De vil av den grunn ikke risikere bøter slik det snakkes om og som i så fall mange andre rederier vil få utfordringer med
  • Belships utvider sitt nybyggsprogram med to nye Ultramax tørrbulkskip på 64.000 dødvekttonn med levering i 2028, ifølge en melding mandag. Skipene er leaset på lignende vilkår som tidligere annonserte transaksjoner, og selskapet trenger ikke å foreta noen forskuddsbetalinger for disse skipene. Avtalene er betinget av at visse handlinger blir fullført av de involverte partene, opplyses det.
    Belships now has a total of 10x newbuildings under construction at Japanese shipyards with delivery between 2024 and 2028. All vessels are leased on time charter for a period of 7 to 10 years from delivery, with purchase options around current market levels. There is no obligation to purchase any of the vessels. Cash breakeven for the vessels upon delivery is about USD 14 250 per day on average. Belships is not using any equity, therefore this newbuilding program will not have any impact on cash and dividend capacity during the construction period. Belships will be taking over new vessels whilst the orderbook and supply side in the dry bulk market approaches the lowest levels in decades. New Japanese-design Ultramax bulk carriers represent the highest quality and lowest fuel consumption available in the market today. “These newbuildings represent growth prospects for the company packaged with financing which solves the predicament of very long lead times for new ships without jeopardising return on capital in the meantime. The acquisitions will also contribute to retaining a low and competitive cash break-even in the future as the fixed-cost structure for the newbuildings will blend with existing vessels with lower leverage or free of debt,” said Lars Christian Skarsgård, CEO of Belships ASA.
  • 11 apr.
    11 apr.
    Ser ut som vi kan være i et vendepunkt nå. Ratene er opp to dager på rad etter mange dager med nedgang:)
    för 18 tim sedan
    för 18 tim sedan
    At Belships har 10 x nybygg i bestilling pluss 2 x Ultramax indikerer jo at selskapet har troen på fortsatt godt marked fremover.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Q4-rapport
Endast PDF
68 dagar sedan
0,175 NOK/aktie
Senaste utdelning
9,10 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
0,175 NOK/aktie
Senaste utdelning
9,10 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 16 tim sedan
    för 16 tim sedan
    Mens capesize ratene har redusert seg siste dagene så har vi hatt en oppgang i Ultramax ratene. Belco sin flåte består den bare av Ultramax-skip. Så dette er nok grunnen til oppgangen i det siste kombinert med oppgraderinger fra meglerhus
    för 16 tim sedan
    för 16 tim sedan
    Belco sin flåte består av nesten bare Ultramax-skip**
  • för 17 tim sedan
    för 17 tim sedan
    Hva tror folket? Snart topp? Bør en selge nå?
    för 14 tim sedan
    för 14 tim sedan
    Denne kommer til å stige jevnt og trutt i årene fremover. Gjør som skilpadden👌🏻
  • för 18 tim sedan
    för 18 tim sedan
    Ser at Belships frakter både jordbruksprodukter, korn, ris, kunstgjødsel, stål, byggńingsmaterialer etc. Hva er egentlig driverne for oppgangen til Belships i det siste når de frakter så ulike produkter ?
    för 17 tim sedan
    för 17 tim sedan
    Noget af det mest interessante ved bulk er at der næsten ikke kommer nye skibe ud fra værfterne de næste par år. Og således, transportbehovet behøver ikke stige voldsomt meget før at vi kan være heldige at se markante ratestigninger. Vi kan jo håbe at stigningen i containerraterne er et tegn på at Kina er ved at komme op i gear igen, omend det nok er lidt for tidligt at håbe på det
    för 16 tim sedan
    för 16 tim sedan
    I tillegg så er Belships sin flåte i overkant politisk korrekt mtp den grønne profilen. De vil av den grunn ikke risikere bøter slik det snakkes om og som i så fall mange andre rederier vil få utfordringer med
  • Belships utvider sitt nybyggsprogram med to nye Ultramax tørrbulkskip på 64.000 dødvekttonn med levering i 2028, ifølge en melding mandag. Skipene er leaset på lignende vilkår som tidligere annonserte transaksjoner, og selskapet trenger ikke å foreta noen forskuddsbetalinger for disse skipene. Avtalene er betinget av at visse handlinger blir fullført av de involverte partene, opplyses det.
    Belships now has a total of 10x newbuildings under construction at Japanese shipyards with delivery between 2024 and 2028. All vessels are leased on time charter for a period of 7 to 10 years from delivery, with purchase options around current market levels. There is no obligation to purchase any of the vessels. Cash breakeven for the vessels upon delivery is about USD 14 250 per day on average. Belships is not using any equity, therefore this newbuilding program will not have any impact on cash and dividend capacity during the construction period. Belships will be taking over new vessels whilst the orderbook and supply side in the dry bulk market approaches the lowest levels in decades. New Japanese-design Ultramax bulk carriers represent the highest quality and lowest fuel consumption available in the market today. “These newbuildings represent growth prospects for the company packaged with financing which solves the predicament of very long lead times for new ships without jeopardising return on capital in the meantime. The acquisitions will also contribute to retaining a low and competitive cash break-even in the future as the fixed-cost structure for the newbuildings will blend with existing vessels with lower leverage or free of debt,” said Lars Christian Skarsgård, CEO of Belships ASA.
  • 11 apr.
    11 apr.
    Ser ut som vi kan være i et vendepunkt nå. Ratene er opp to dager på rad etter mange dager med nedgang:)
    för 18 tim sedan
    för 18 tim sedan
    At Belships har 10 x nybygg i bestilling pluss 2 x Ultramax indikerer jo at selskapet har troen på fortsatt godt marked fremover.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Stängd
Antal
Köp
2 200
Sälj
Antal
3 800

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
37--
37--
410--
2 000--
1 221--
Omsättning (NOK)
22 765 473

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Kunder har även besökt

Företagshändelser

Nästa händelse
2023 Årsstämma
8 maj
Tidigare händelser
2023 Q4-rapport19 feb.
2023 Q3-rapport9 nov. 2023
2023 Q2-rapport21 aug. 2023
2023 Q1-rapport9 maj 2023
2022 Årsstämma8 maj 2023
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
© 2024 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm