Q1-rapport
54 dagar sedan‧1t 3min
0,8115 NOK/aktie
Senaste utdelning
27,56 %
Direktavk.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
1 000
Sälj
Antal
285
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
205 | - | - | ||
425 | - | - | ||
202 | - | - | ||
759 | - | - | ||
8 | - | - |
Högst
17,45VWAP
Lägst
17,005OmsättningAntal
40,8 2 366 505
VWAP
Högst
17,45Lägst
17,005OmsättningAntal
40,8 2 366 505
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 26 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 22 maj | |
2024 Årsstämma | 8 maj | |
2024 Q4-rapport | 25 feb. | |
2024 Q3-rapport | 26 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 28 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 3 tim sedan · Ändrad·Ja gott folk. Här är några alldeles egna tankar/analyser. De kommer att behandla analytikerkåren som jag ser att många har stor respekt för. Jag ska försöka avklä dessa lite när det gäller MPCC:s framtid. I början av 2024 pratade/förutspådde de att "digerdöden" skulle drabba containersjöfarten 2024. Vi som följde 2024 års rateutveckling med hököga såg något helt annat hända. Rattorna steg stadigt. Jag kommer inte att nämna namn, men namnet på chefekonomen som uppgav att MPCC:s aktieägare 2015 kanske inte skulle få utdelning alls. Detta beror på dåliga vinster/rater 2015. Det namnet står skrivet med blockbokstäver på en lapp som hänger i hallen där jag lämnar huset varje morgon. Jag tittar på den och ler för mig själv, jag gillar att börja dagen med ett leende på läpparna. Jag har också skrivit ner alla uppskattningar/rater som analytikerna använde för sina beräkningar för 2025. Idag görs dessa beräkningar/analyser/kalkyler med siffror som för varje dag som går blir mer och mer avlägsna från verkligheten. De är faktiskt så långt ifrån verkligheten som det snart är möjligt att komma. Jag sticker ut nacken och säger att analytikernas predikan om den "garanterade digerdöden" inte kommer 2025 heller. Det är bara cirka 165 dagar kvar på året. Så det finns inte tillräckligt med tid för dig för ett företag som MPCC som prioriterar långsiktiga kontrakt. Så vidare till kvällens tävling. 1. Kan någon peka på/hänvisa till en artikel i någon norsk ekonomisk tidskrift som har skrivit ett ord om att feeder-rater går 100 % i en annan riktning än vad norska sjöfartsanalytiker har förutspått? 2. Har någon läst en artikel i någon norsk ekonomisk tidskrift om att till exempel New Contex-indexet för feederklassen har stigit med ca. 185 % sedan början av 2024? 3. Har jag sett/hört en sjöfartsanalytiker/chefekonom säga att angående feederrater inom containerfrakt, så hade jag/vi helt fel i våra antaganden/förutsägelser om både utvecklingen under 2024 och 2025. Själv måste jag tyvärr svara NEJ på alla dessa 3 frågor... Det är otroligt svårt att erkänna misstag, för vissa speciella Men nu dröjer det inte länge innan Jørgen Lian, sjöfartsanalytiker på DnB/Carnie, måste byta från HÅLL till KÖP är mitt påstående. (delvis ironi, delvis på fullaste allvar) Siffrorna han har uppskattat/förutsett från stämmer inte längre. För jag vet vad han har sagt/skrivit om sina analyser. Matematiken går inte ihop längre, långt och lätt. Det kommer en dag för allting, sa min gamle farfar medan han levde. Han hade nästan alltid rätt till slut. Ha en bra kväll allihopa. Och ni måste bara acceptera skrivandet. Nog för ikväll.
- för 4 tim sedan · Ändrad·Ja gott folk. Sedan kom en ny uppdatering av New Contex-indexet för feederfartyg inom containerindustrin. Och rubriken kan bli det. Vi/MPCC fortsätter att segla till fantastiska priser OÄNDRAD. Indexet låg på 1525 poäng, samma som förra gången. Så analytikernas nedgång fortsätter (ironi). 0 poängs förändring på 5 dagar = 0 i ökningstakt/minskningstakt = Lysande nyheter. Sedan har indexet stigit från 536 poäng den 3-1-2024 och upp till dagens 1525 poäng = 989 poäng eller 184,5 %. Årets uppgång 2025 är från 1398 poäng upp till 1525 poäng = 127 poäng. Detta ger en ökningstakt på 127 poäng ÷ 195 dagar. = 0,65 poäng per dag. 3 klasser visade en ökning. 1 klass var oförändrad. 10 visade en minskning. Samma som förra uppdateringen. Hoppas alla förstår att oförändrat innebär små förändringar i rater. Men dagens uppdatering var ändå speciell. Den största förändringen var 41 dollar/dag. Extremt liten jämfört med alla tidigare uppdateringar. Ha en trevlig kväll allihopa. Jag gör ett nytt inlägg ikväll. Det kommer att handla om sjöfartsanalytikernas syn på 2014 och 2015 för containerfrakt. Ni har något att se fram emot.
- för 10 tim sedan·Ja allihopa Jag är på jobbet, men kan ge er några goda nyheter snart. New Contex-indexet är oförändrat på 1525 poäng..Efter 5 nya dagar. Livet är underbart. Fullständig uppdatering kommer i eftermiddag.. Ha en bra dag allihopa som
- för 10 tim sedan·En annan faktor relaterad till andra kvartalet är realisationsvinsten relaterad till försäljningen av de 7 fartyg som såldes i slutet av första kvartalet, men där vinst- och balanseffekten kommer under andra kvartalet, när försäljningarna slutfördes. Börsmeddelandet sa ingenting om hur stor realisationsvinsten var, men det fanns en uppdaterad prognos för EBITDA och att försäljningen innebär ett NAV i MPCC på 30 NOK per aktie. Om man jämför denna information verkar det troligt att vinsten uppgår till 30-35 MUSD och att den sannolika vinsten för andra kvartalet då kommer att vara cirka 90-95 MUSD. Detta innebär också att den bokförda EK kommer att öka med cirka 1,5 NOK per aktie, givet den nya utdelningspolicyn. Så det kommer att bli ett riktigt bra andra kvartalsresultat där stora värden kommer att synas.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
54 dagar sedan‧1t 3min
0,8115 NOK/aktie
Senaste utdelning
27,56 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 3 tim sedan · Ändrad·Ja gott folk. Här är några alldeles egna tankar/analyser. De kommer att behandla analytikerkåren som jag ser att många har stor respekt för. Jag ska försöka avklä dessa lite när det gäller MPCC:s framtid. I början av 2024 pratade/förutspådde de att "digerdöden" skulle drabba containersjöfarten 2024. Vi som följde 2024 års rateutveckling med hököga såg något helt annat hända. Rattorna steg stadigt. Jag kommer inte att nämna namn, men namnet på chefekonomen som uppgav att MPCC:s aktieägare 2015 kanske inte skulle få utdelning alls. Detta beror på dåliga vinster/rater 2015. Det namnet står skrivet med blockbokstäver på en lapp som hänger i hallen där jag lämnar huset varje morgon. Jag tittar på den och ler för mig själv, jag gillar att börja dagen med ett leende på läpparna. Jag har också skrivit ner alla uppskattningar/rater som analytikerna använde för sina beräkningar för 2025. Idag görs dessa beräkningar/analyser/kalkyler med siffror som för varje dag som går blir mer och mer avlägsna från verkligheten. De är faktiskt så långt ifrån verkligheten som det snart är möjligt att komma. Jag sticker ut nacken och säger att analytikernas predikan om den "garanterade digerdöden" inte kommer 2025 heller. Det är bara cirka 165 dagar kvar på året. Så det finns inte tillräckligt med tid för dig för ett företag som MPCC som prioriterar långsiktiga kontrakt. Så vidare till kvällens tävling. 1. Kan någon peka på/hänvisa till en artikel i någon norsk ekonomisk tidskrift som har skrivit ett ord om att feeder-rater går 100 % i en annan riktning än vad norska sjöfartsanalytiker har förutspått? 2. Har någon läst en artikel i någon norsk ekonomisk tidskrift om att till exempel New Contex-indexet för feederklassen har stigit med ca. 185 % sedan början av 2024? 3. Har jag sett/hört en sjöfartsanalytiker/chefekonom säga att angående feederrater inom containerfrakt, så hade jag/vi helt fel i våra antaganden/förutsägelser om både utvecklingen under 2024 och 2025. Själv måste jag tyvärr svara NEJ på alla dessa 3 frågor... Det är otroligt svårt att erkänna misstag, för vissa speciella Men nu dröjer det inte länge innan Jørgen Lian, sjöfartsanalytiker på DnB/Carnie, måste byta från HÅLL till KÖP är mitt påstående. (delvis ironi, delvis på fullaste allvar) Siffrorna han har uppskattat/förutsett från stämmer inte längre. För jag vet vad han har sagt/skrivit om sina analyser. Matematiken går inte ihop längre, långt och lätt. Det kommer en dag för allting, sa min gamle farfar medan han levde. Han hade nästan alltid rätt till slut. Ha en bra kväll allihopa. Och ni måste bara acceptera skrivandet. Nog för ikväll.
- för 4 tim sedan · Ändrad·Ja gott folk. Sedan kom en ny uppdatering av New Contex-indexet för feederfartyg inom containerindustrin. Och rubriken kan bli det. Vi/MPCC fortsätter att segla till fantastiska priser OÄNDRAD. Indexet låg på 1525 poäng, samma som förra gången. Så analytikernas nedgång fortsätter (ironi). 0 poängs förändring på 5 dagar = 0 i ökningstakt/minskningstakt = Lysande nyheter. Sedan har indexet stigit från 536 poäng den 3-1-2024 och upp till dagens 1525 poäng = 989 poäng eller 184,5 %. Årets uppgång 2025 är från 1398 poäng upp till 1525 poäng = 127 poäng. Detta ger en ökningstakt på 127 poäng ÷ 195 dagar. = 0,65 poäng per dag. 3 klasser visade en ökning. 1 klass var oförändrad. 10 visade en minskning. Samma som förra uppdateringen. Hoppas alla förstår att oförändrat innebär små förändringar i rater. Men dagens uppdatering var ändå speciell. Den största förändringen var 41 dollar/dag. Extremt liten jämfört med alla tidigare uppdateringar. Ha en trevlig kväll allihopa. Jag gör ett nytt inlägg ikväll. Det kommer att handla om sjöfartsanalytikernas syn på 2014 och 2015 för containerfrakt. Ni har något att se fram emot.
- för 10 tim sedan·Ja allihopa Jag är på jobbet, men kan ge er några goda nyheter snart. New Contex-indexet är oförändrat på 1525 poäng..Efter 5 nya dagar. Livet är underbart. Fullständig uppdatering kommer i eftermiddag.. Ha en bra dag allihopa som
- för 10 tim sedan·En annan faktor relaterad till andra kvartalet är realisationsvinsten relaterad till försäljningen av de 7 fartyg som såldes i slutet av första kvartalet, men där vinst- och balanseffekten kommer under andra kvartalet, när försäljningarna slutfördes. Börsmeddelandet sa ingenting om hur stor realisationsvinsten var, men det fanns en uppdaterad prognos för EBITDA och att försäljningen innebär ett NAV i MPCC på 30 NOK per aktie. Om man jämför denna information verkar det troligt att vinsten uppgår till 30-35 MUSD och att den sannolika vinsten för andra kvartalet då kommer att vara cirka 90-95 MUSD. Detta innebär också att den bokförda EK kommer att öka med cirka 1,5 NOK per aktie, givet den nya utdelningspolicyn. Så det kommer att bli ett riktigt bra andra kvartalsresultat där stora värden kommer att synas.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
1 000
Sälj
Antal
285
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
205 | - | - | ||
425 | - | - | ||
202 | - | - | ||
759 | - | - | ||
8 | - | - |
Högst
17,45VWAP
Lägst
17,005OmsättningAntal
40,8 2 366 505
VWAP
Högst
17,45Lägst
17,005OmsättningAntal
40,8 2 366 505
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 26 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 22 maj | |
2024 Årsstämma | 8 maj | |
2024 Q4-rapport | 25 feb. | |
2024 Q3-rapport | 26 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 28 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q1-rapport
54 dagar sedan‧1t 3min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 26 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 22 maj | |
2024 Årsstämma | 8 maj | |
2024 Q4-rapport | 25 feb. | |
2024 Q3-rapport | 26 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 28 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
0,8115 NOK/aktie
Senaste utdelning
27,56 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 3 tim sedan · Ändrad·Ja gott folk. Här är några alldeles egna tankar/analyser. De kommer att behandla analytikerkåren som jag ser att många har stor respekt för. Jag ska försöka avklä dessa lite när det gäller MPCC:s framtid. I början av 2024 pratade/förutspådde de att "digerdöden" skulle drabba containersjöfarten 2024. Vi som följde 2024 års rateutveckling med hököga såg något helt annat hända. Rattorna steg stadigt. Jag kommer inte att nämna namn, men namnet på chefekonomen som uppgav att MPCC:s aktieägare 2015 kanske inte skulle få utdelning alls. Detta beror på dåliga vinster/rater 2015. Det namnet står skrivet med blockbokstäver på en lapp som hänger i hallen där jag lämnar huset varje morgon. Jag tittar på den och ler för mig själv, jag gillar att börja dagen med ett leende på läpparna. Jag har också skrivit ner alla uppskattningar/rater som analytikerna använde för sina beräkningar för 2025. Idag görs dessa beräkningar/analyser/kalkyler med siffror som för varje dag som går blir mer och mer avlägsna från verkligheten. De är faktiskt så långt ifrån verkligheten som det snart är möjligt att komma. Jag sticker ut nacken och säger att analytikernas predikan om den "garanterade digerdöden" inte kommer 2025 heller. Det är bara cirka 165 dagar kvar på året. Så det finns inte tillräckligt med tid för dig för ett företag som MPCC som prioriterar långsiktiga kontrakt. Så vidare till kvällens tävling. 1. Kan någon peka på/hänvisa till en artikel i någon norsk ekonomisk tidskrift som har skrivit ett ord om att feeder-rater går 100 % i en annan riktning än vad norska sjöfartsanalytiker har förutspått? 2. Har någon läst en artikel i någon norsk ekonomisk tidskrift om att till exempel New Contex-indexet för feederklassen har stigit med ca. 185 % sedan början av 2024? 3. Har jag sett/hört en sjöfartsanalytiker/chefekonom säga att angående feederrater inom containerfrakt, så hade jag/vi helt fel i våra antaganden/förutsägelser om både utvecklingen under 2024 och 2025. Själv måste jag tyvärr svara NEJ på alla dessa 3 frågor... Det är otroligt svårt att erkänna misstag, för vissa speciella Men nu dröjer det inte länge innan Jørgen Lian, sjöfartsanalytiker på DnB/Carnie, måste byta från HÅLL till KÖP är mitt påstående. (delvis ironi, delvis på fullaste allvar) Siffrorna han har uppskattat/förutsett från stämmer inte längre. För jag vet vad han har sagt/skrivit om sina analyser. Matematiken går inte ihop längre, långt och lätt. Det kommer en dag för allting, sa min gamle farfar medan han levde. Han hade nästan alltid rätt till slut. Ha en bra kväll allihopa. Och ni måste bara acceptera skrivandet. Nog för ikväll.
- för 4 tim sedan · Ändrad·Ja gott folk. Sedan kom en ny uppdatering av New Contex-indexet för feederfartyg inom containerindustrin. Och rubriken kan bli det. Vi/MPCC fortsätter att segla till fantastiska priser OÄNDRAD. Indexet låg på 1525 poäng, samma som förra gången. Så analytikernas nedgång fortsätter (ironi). 0 poängs förändring på 5 dagar = 0 i ökningstakt/minskningstakt = Lysande nyheter. Sedan har indexet stigit från 536 poäng den 3-1-2024 och upp till dagens 1525 poäng = 989 poäng eller 184,5 %. Årets uppgång 2025 är från 1398 poäng upp till 1525 poäng = 127 poäng. Detta ger en ökningstakt på 127 poäng ÷ 195 dagar. = 0,65 poäng per dag. 3 klasser visade en ökning. 1 klass var oförändrad. 10 visade en minskning. Samma som förra uppdateringen. Hoppas alla förstår att oförändrat innebär små förändringar i rater. Men dagens uppdatering var ändå speciell. Den största förändringen var 41 dollar/dag. Extremt liten jämfört med alla tidigare uppdateringar. Ha en trevlig kväll allihopa. Jag gör ett nytt inlägg ikväll. Det kommer att handla om sjöfartsanalytikernas syn på 2014 och 2015 för containerfrakt. Ni har något att se fram emot.
- för 10 tim sedan·Ja allihopa Jag är på jobbet, men kan ge er några goda nyheter snart. New Contex-indexet är oförändrat på 1525 poäng..Efter 5 nya dagar. Livet är underbart. Fullständig uppdatering kommer i eftermiddag.. Ha en bra dag allihopa som
- för 10 tim sedan·En annan faktor relaterad till andra kvartalet är realisationsvinsten relaterad till försäljningen av de 7 fartyg som såldes i slutet av första kvartalet, men där vinst- och balanseffekten kommer under andra kvartalet, när försäljningarna slutfördes. Börsmeddelandet sa ingenting om hur stor realisationsvinsten var, men det fanns en uppdaterad prognos för EBITDA och att försäljningen innebär ett NAV i MPCC på 30 NOK per aktie. Om man jämför denna information verkar det troligt att vinsten uppgår till 30-35 MUSD och att den sannolika vinsten för andra kvartalet då kommer att vara cirka 90-95 MUSD. Detta innebär också att den bokförda EK kommer att öka med cirka 1,5 NOK per aktie, givet den nya utdelningspolicyn. Så det kommer att bli ett riktigt bra andra kvartalsresultat där stora värden kommer att synas.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
1 000
Sälj
Antal
285
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
205 | - | - | ||
425 | - | - | ||
202 | - | - | ||
759 | - | - | ||
8 | - | - |
Högst
17,45VWAP
Lägst
17,005OmsättningAntal
40,8 2 366 505
VWAP
Högst
17,45Lägst
17,005OmsättningAntal
40,8 2 366 505
Mäklarstatistik
Ingen data hittades