Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Aktie
Oslo Børs
WAWI

Wallenius Wilhelmsen

Wallenius Wilhelmsen

85,65NOK
−0,17% (−0,15)
Högst86,00
Lägst84,35
Omsättning
4,2 MNOK
85,65NOK
−0,17% (−0,15)
Högst86,00
Lägst84,35
Omsättning
4,2 MNOK
Aktie
Oslo Børs
WAWI

Wallenius Wilhelmsen

Wallenius Wilhelmsen

85,65NOK
−0,17% (−0,15)
Högst86,00
Lägst84,35
Omsättning
4,2 MNOK
85,65NOK
−0,17% (−0,15)
Högst86,00
Lägst84,35
Omsättning
4,2 MNOK
Aktie
Oslo Børs
WAWI

Wallenius Wilhelmsen

Wallenius Wilhelmsen

85,65NOK
−0,17% (−0,15)
Högst86,00
Lägst84,35
Omsättning
4,2 MNOK
85,65NOK
−0,17% (−0,15)
Högst86,00
Lägst84,35
Omsättning
4,2 MNOK
Q1-rapport
41 dagar sedan38min
7,3098 NOK/aktie
Senaste utdelning
24,56 %
Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
136
Sälj
Antal
900

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
3--
172--
21--
18--
2 062--
Högst
86
VWAP
-
Lägst
84,35
OmsättningAntal
4,2 Mundefined49 265
VWAP
-
Högst
86
Lägst
84,35
OmsättningAntal
4,2 Mundefined49 265

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q2-rapport
12 aug.
Tidigare händelser
2025 Q1-rapport8 maj
2024 Årsstämma29 apr.
2024 Q4-rapport12 feb.
2024 Q3-rapport30 okt. 2024
2024 Q2-rapport13 aug. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Köparsidan är helt frånvarande. Det är inte ett gott tecken.
  • 13 juni
    ·
    13 juni
    ·
    Tekniskt sett ser det bättre ut än på länge....stark köpsignal vid stängningskurs över 84,50 idag.......och saftiga utdelningar på väg för resten av året.....priset är fortfarande nere från cirka 95 från nyår och 130 från hösten 2024. Vinsterna har aldrig varit bättre.....så spännande med den här aktien framöver......
    för 23 tim sedan
    ·
    för 23 tim sedan
    ·
    Möjligen ett tecken på att vi med aktier är nöjda med att sitta och vänta på våra utdelningar utan någon brådska att köpa eller sälja ;-)
  • 13 juni
    ·
    13 juni
    ·
    Utlöser en stark köpsignal nu runt den här nivån :-)
  • 11 juni
    ·
    11 juni
    ·
    När tror du att nästa EX-dag blir?
    13 juni
    ·
    13 juni
    ·
    Vet du hur mycket utdelning de kommer att ge? Eller är det inte känt än?
    13 juni
    ·
    13 juni
    ·
    Det är ännu inte bestämt.
  • 10 juni
    ·
    10 juni
    ·
    LOS ANGELES, 9 juni (Reuters) - Den amerikanska handelsrepresentanten mildrade förslagen om avgifter för icke-amerikanskbyggda LNG-tankfartyg och biltransportörer mitt i sina pågående ansträngningar att motverka Kinas dominans på öppet hav och återuppliva inhemsk varvsindustri. World Shipping Council, vars medlemmar fordonstransportörer som Norges Wallenius Wilhelmsen <WAWI.OL>, kommenterade inte omedelbart ändringarna. Fordonstransportörsavgiften som trädde i kraft den 14 oktober skulle vara 150 dollar per bilkapacitet för ett icke-amerikanskbyggt fartyg, känt som roll-on/roll-offs, eller RoRos. Typiska RoRos har kapacitet att transportera nästan 5 000 fordon. I ändringen sänkte USTR avgiften till 14 dollar per nettoton. Den undantog också fartyg i MSP, såväl som amerikansk statlig last - vilket matchade tidigare undantag som gjorts för andra fartygssegment. Företag med fartyg i MSP inkluderar Florida-baserade American Roll-On, Roll-Off Carrier Group, en amerikanskflaggad operatör av fordonstransporter som är en del av Wallenius Wilhelmsen Group, som inte omedelbart kommenterade. RoRo-avgifterna kommer utöver de höga avgifter på 25 % på bilimport som Trump infört. Dessa påverkar främst europeiska fordon. Amerikanska exportörer använder också RoRo-avgifter för att exportera amerikansktillverkade BMW-SUV:ar, John Deere <DE.N>-traktorer och andra varor. Sjöfartsbranschgrupper och advokater har sagt att USTR har överdrivit sin ställning genom att ta ut avgifter på RoRo-avgifter tillverkade i länder som inte ingick i Biden-administrationens snabbspårsutredning av Kina. USTR:s revideringar fortsatte att hänvisa till "icke-amerikansktillverkade" fordonstransporter. Intresserade parter, som tidigare inte har fått möjlighet att kommentera reglerna för RoRo- eller LNG-tankfartyg, har fram till den 7 juli på sig att lämna in feedback på revideringarna.
    10 juni · Ändrad
    ·
    10 juni · Ändrad
    ·
    De som inte förstår att USA befinner sig i en svår situation när det gäller transport av rullande materiel och flytande naturgas är inte bättre än det amerikanska politiska ledarskapet, eftersom de har stämpeln av att vara dumma på sina skallar.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
Q1-rapport
41 dagar sedan38min
7,3098 NOK/aktie
Senaste utdelning
24,56 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Köparsidan är helt frånvarande. Det är inte ett gott tecken.
  • 13 juni
    ·
    13 juni
    ·
    Tekniskt sett ser det bättre ut än på länge....stark köpsignal vid stängningskurs över 84,50 idag.......och saftiga utdelningar på väg för resten av året.....priset är fortfarande nere från cirka 95 från nyår och 130 från hösten 2024. Vinsterna har aldrig varit bättre.....så spännande med den här aktien framöver......
    för 23 tim sedan
    ·
    för 23 tim sedan
    ·
    Möjligen ett tecken på att vi med aktier är nöjda med att sitta och vänta på våra utdelningar utan någon brådska att köpa eller sälja ;-)
  • 13 juni
    ·
    13 juni
    ·
    Utlöser en stark köpsignal nu runt den här nivån :-)
  • 11 juni
    ·
    11 juni
    ·
    När tror du att nästa EX-dag blir?
    13 juni
    ·
    13 juni
    ·
    Vet du hur mycket utdelning de kommer att ge? Eller är det inte känt än?
    13 juni
    ·
    13 juni
    ·
    Det är ännu inte bestämt.
  • 10 juni
    ·
    10 juni
    ·
    LOS ANGELES, 9 juni (Reuters) - Den amerikanska handelsrepresentanten mildrade förslagen om avgifter för icke-amerikanskbyggda LNG-tankfartyg och biltransportörer mitt i sina pågående ansträngningar att motverka Kinas dominans på öppet hav och återuppliva inhemsk varvsindustri. World Shipping Council, vars medlemmar fordonstransportörer som Norges Wallenius Wilhelmsen <WAWI.OL>, kommenterade inte omedelbart ändringarna. Fordonstransportörsavgiften som trädde i kraft den 14 oktober skulle vara 150 dollar per bilkapacitet för ett icke-amerikanskbyggt fartyg, känt som roll-on/roll-offs, eller RoRos. Typiska RoRos har kapacitet att transportera nästan 5 000 fordon. I ändringen sänkte USTR avgiften till 14 dollar per nettoton. Den undantog också fartyg i MSP, såväl som amerikansk statlig last - vilket matchade tidigare undantag som gjorts för andra fartygssegment. Företag med fartyg i MSP inkluderar Florida-baserade American Roll-On, Roll-Off Carrier Group, en amerikanskflaggad operatör av fordonstransporter som är en del av Wallenius Wilhelmsen Group, som inte omedelbart kommenterade. RoRo-avgifterna kommer utöver de höga avgifter på 25 % på bilimport som Trump infört. Dessa påverkar främst europeiska fordon. Amerikanska exportörer använder också RoRo-avgifter för att exportera amerikansktillverkade BMW-SUV:ar, John Deere <DE.N>-traktorer och andra varor. Sjöfartsbranschgrupper och advokater har sagt att USTR har överdrivit sin ställning genom att ta ut avgifter på RoRo-avgifter tillverkade i länder som inte ingick i Biden-administrationens snabbspårsutredning av Kina. USTR:s revideringar fortsatte att hänvisa till "icke-amerikansktillverkade" fordonstransporter. Intresserade parter, som tidigare inte har fått möjlighet att kommentera reglerna för RoRo- eller LNG-tankfartyg, har fram till den 7 juli på sig att lämna in feedback på revideringarna.
    10 juni · Ändrad
    ·
    10 juni · Ändrad
    ·
    De som inte förstår att USA befinner sig i en svår situation när det gäller transport av rullande materiel och flytande naturgas är inte bättre än det amerikanska politiska ledarskapet, eftersom de har stämpeln av att vara dumma på sina skallar.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
136
Sälj
Antal
900

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
3--
172--
21--
18--
2 062--
Högst
86
VWAP
-
Lägst
84,35
OmsättningAntal
4,2 Mundefined49 265
VWAP
-
Högst
86
Lägst
84,35
OmsättningAntal
4,2 Mundefined49 265

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q2-rapport
12 aug.
Tidigare händelser
2025 Q1-rapport8 maj
2024 Årsstämma29 apr.
2024 Q4-rapport12 feb.
2024 Q3-rapport30 okt. 2024
2024 Q2-rapport13 aug. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
Q1-rapport
41 dagar sedan38min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q2-rapport
12 aug.
Tidigare händelser
2025 Q1-rapport8 maj
2024 Årsstämma29 apr.
2024 Q4-rapport12 feb.
2024 Q3-rapport30 okt. 2024
2024 Q2-rapport13 aug. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
7,3098 NOK/aktie
Senaste utdelning
24,56 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Köparsidan är helt frånvarande. Det är inte ett gott tecken.
  • 13 juni
    ·
    13 juni
    ·
    Tekniskt sett ser det bättre ut än på länge....stark köpsignal vid stängningskurs över 84,50 idag.......och saftiga utdelningar på väg för resten av året.....priset är fortfarande nere från cirka 95 från nyår och 130 från hösten 2024. Vinsterna har aldrig varit bättre.....så spännande med den här aktien framöver......
    för 23 tim sedan
    ·
    för 23 tim sedan
    ·
    Möjligen ett tecken på att vi med aktier är nöjda med att sitta och vänta på våra utdelningar utan någon brådska att köpa eller sälja ;-)
  • 13 juni
    ·
    13 juni
    ·
    Utlöser en stark köpsignal nu runt den här nivån :-)
  • 11 juni
    ·
    11 juni
    ·
    När tror du att nästa EX-dag blir?
    13 juni
    ·
    13 juni
    ·
    Vet du hur mycket utdelning de kommer att ge? Eller är det inte känt än?
    13 juni
    ·
    13 juni
    ·
    Det är ännu inte bestämt.
  • 10 juni
    ·
    10 juni
    ·
    LOS ANGELES, 9 juni (Reuters) - Den amerikanska handelsrepresentanten mildrade förslagen om avgifter för icke-amerikanskbyggda LNG-tankfartyg och biltransportörer mitt i sina pågående ansträngningar att motverka Kinas dominans på öppet hav och återuppliva inhemsk varvsindustri. World Shipping Council, vars medlemmar fordonstransportörer som Norges Wallenius Wilhelmsen <WAWI.OL>, kommenterade inte omedelbart ändringarna. Fordonstransportörsavgiften som trädde i kraft den 14 oktober skulle vara 150 dollar per bilkapacitet för ett icke-amerikanskbyggt fartyg, känt som roll-on/roll-offs, eller RoRos. Typiska RoRos har kapacitet att transportera nästan 5 000 fordon. I ändringen sänkte USTR avgiften till 14 dollar per nettoton. Den undantog också fartyg i MSP, såväl som amerikansk statlig last - vilket matchade tidigare undantag som gjorts för andra fartygssegment. Företag med fartyg i MSP inkluderar Florida-baserade American Roll-On, Roll-Off Carrier Group, en amerikanskflaggad operatör av fordonstransporter som är en del av Wallenius Wilhelmsen Group, som inte omedelbart kommenterade. RoRo-avgifterna kommer utöver de höga avgifter på 25 % på bilimport som Trump infört. Dessa påverkar främst europeiska fordon. Amerikanska exportörer använder också RoRo-avgifter för att exportera amerikansktillverkade BMW-SUV:ar, John Deere <DE.N>-traktorer och andra varor. Sjöfartsbranschgrupper och advokater har sagt att USTR har överdrivit sin ställning genom att ta ut avgifter på RoRo-avgifter tillverkade i länder som inte ingick i Biden-administrationens snabbspårsutredning av Kina. USTR:s revideringar fortsatte att hänvisa till "icke-amerikansktillverkade" fordonstransporter. Intresserade parter, som tidigare inte har fått möjlighet att kommentera reglerna för RoRo- eller LNG-tankfartyg, har fram till den 7 juli på sig att lämna in feedback på revideringarna.
    10 juni · Ändrad
    ·
    10 juni · Ändrad
    ·
    De som inte förstår att USA befinner sig i en svår situation när det gäller transport av rullande materiel och flytande naturgas är inte bättre än det amerikanska politiska ledarskapet, eftersom de har stämpeln av att vara dumma på sina skallar.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
136
Sälj
Antal
900

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
3--
172--
21--
18--
2 062--
Högst
86
VWAP
-
Lägst
84,35
OmsättningAntal
4,2 Mundefined49 265
VWAP
-
Högst
86
Lägst
84,35
OmsättningAntal
4,2 Mundefined49 265

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades