Q1-rapport
54 dagar sedan‧31min
8,6117 NOK/aktie
Senaste utdelning
54,79 %
Direktavk.
Orderdjup
Antal
Köp
1 150
Sälj
Antal
300
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
30 | - | - | ||
200 | - | - | ||
800 | - | - | ||
20 | - | - | ||
2 148 | - | - |
Högst
91,7VWAP
Lägst
89,7OmsättningAntal
15,7 Mundefined173 257
VWAP
Högst
91,7Lägst
89,7OmsättningAntal
15,7 Mundefined173 257
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 22 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Årsstämma | 27 maj | |
2025 Q1-rapport | 25 apr. | |
2024 Q4-rapport | 14 feb. | |
2024 Extra bolagsstämma | 20 nov. 2024 | |
2024 Q3-rapport | 24 okt. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 2 tim sedan · Ändrad·Tack vare det är det inte så många som pratar om det, här har ni ett uttag från en artikel som länkar alla nedan. Hem-till-nätet påverkar ju enormt. Hemma-till-nätet-tekniken kommer att förändra både energi och transporter. Genom att låta elbilar driva hem och mata tillbaka energi till nätet blir elbilar mer än bara bilar, de ersätter behovet av hembatterier som Tesla Powerwall. Denna förändring är revolutionerande, och dess inverkan på bilförsäljningen kommer att märkas snart. I takt med att fler installerar solpaneler kommer attraktiviteten att använda en elbil som både fordon och hembatteri att driva en tydlig ökning av efterfrågan. Biltillverkare som är redo för denna förändring kommer att vinna mest, eftersom elbilen blir en viktig del av hemmets energisystem. Faktum är att förändringen redan är igång. Ny data visar att enbart i maj kom över 18 % av de nya elbilarna som såldes i USA med hem-till-nät-kompatibilitet, en ökning från bara 7 % sex månader tidigare. https://www.reuters.com/business/energy/dutch-car-sharing-firm-adds-renault-evs-capable-powering-local-grid-2025-06-04/ https://www.thetimes.com/life-style/driving/article/the-car-that-can-power-your-home-for-days-and-cut-your-bills-slcjf9lzjför 30 min sen·Bilen som husets batteripaket? Ja, kanske lämpligt i Florida och Kalifornien. Kör du bil till jobbet och det är molnigt så huset har ingen ström? Stannar du kvar i affären länge så att resten av husets invånare fryser? I Norge måste man vara ansluten till elnätet ändå, enligt min mening. Kanske lämpligt för stugan på sommaren? På vintern behöver bilen själv ström.
- för 3 tim sedan·ner på grund av oljepriserna?för 2 tim sedan·De nya fartygen går på LNG och de har fasta kontrakt för bunkerpriser. Naturlig fluktuation i priset.
- för 1 dag sedan·Jag förstår inte varför den här aktien – Mellanöstern står i brand och den här aktien stiger – det förvånar mig. Man skulle kunna tro att global osäkerhet skulle minska behovet av att köpa nya bilar.
- för 1 dag sedan·Petter Haugen från ABG Sundal Collier är ute i DN idag och tror inte att Röda havet kommer att öppnas på länge. "Många rederier har också undvikit att segla i Röda havet under en längre tid, på grund av ständiga attacker mot fartyg från Houthimilisen i Jemen. Med den senaste upptrappningen i regionen tror Haugen att det kan ta lång tid innan Röda havet blir relevant igen för många rederier. Detta ökar behovet av fartygstransporter eftersom fartygen måste ta långa omvägar, och bidrar till att pressa upp raterna."för 3 tim sedan · Ändradför 3 tim sedan · ÄndradEn öppning av Suez leder till lägre rater och minskad efterfrågan, det är inte positivt. Att det kan skeppa mer last på kortare sträckor gör inte att de tjänar mer pengar om efterfrågan minskas och raterna blir lägre. Rederier har gått bättre i krigstider eller oroliga tider än i fredstider historiskt och HAUTO är inget undantag.för 3 tim sedan · Ändrad·Andreas Enger har tydligt sagt, flera gånger; hauto KOMMER att tjäna på en öppning. De har 82% av volymen på låsta kontrakt, sparar mycket bunkerkostnader och frigör kapacitet som de kan sälja till det bättre betalda hög- och tunglastsegmentet. Men på lite längre sikt, när kontrakten ska förnyas, kommer det naturligtvis att vara negativt.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
54 dagar sedan‧31min
8,6117 NOK/aktie
Senaste utdelning
54,79 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 2 tim sedan · Ändrad·Tack vare det är det inte så många som pratar om det, här har ni ett uttag från en artikel som länkar alla nedan. Hem-till-nätet påverkar ju enormt. Hemma-till-nätet-tekniken kommer att förändra både energi och transporter. Genom att låta elbilar driva hem och mata tillbaka energi till nätet blir elbilar mer än bara bilar, de ersätter behovet av hembatterier som Tesla Powerwall. Denna förändring är revolutionerande, och dess inverkan på bilförsäljningen kommer att märkas snart. I takt med att fler installerar solpaneler kommer attraktiviteten att använda en elbil som både fordon och hembatteri att driva en tydlig ökning av efterfrågan. Biltillverkare som är redo för denna förändring kommer att vinna mest, eftersom elbilen blir en viktig del av hemmets energisystem. Faktum är att förändringen redan är igång. Ny data visar att enbart i maj kom över 18 % av de nya elbilarna som såldes i USA med hem-till-nät-kompatibilitet, en ökning från bara 7 % sex månader tidigare. https://www.reuters.com/business/energy/dutch-car-sharing-firm-adds-renault-evs-capable-powering-local-grid-2025-06-04/ https://www.thetimes.com/life-style/driving/article/the-car-that-can-power-your-home-for-days-and-cut-your-bills-slcjf9lzjför 30 min sen·Bilen som husets batteripaket? Ja, kanske lämpligt i Florida och Kalifornien. Kör du bil till jobbet och det är molnigt så huset har ingen ström? Stannar du kvar i affären länge så att resten av husets invånare fryser? I Norge måste man vara ansluten till elnätet ändå, enligt min mening. Kanske lämpligt för stugan på sommaren? På vintern behöver bilen själv ström.
- för 3 tim sedan·ner på grund av oljepriserna?för 2 tim sedan·De nya fartygen går på LNG och de har fasta kontrakt för bunkerpriser. Naturlig fluktuation i priset.
- för 1 dag sedan·Jag förstår inte varför den här aktien – Mellanöstern står i brand och den här aktien stiger – det förvånar mig. Man skulle kunna tro att global osäkerhet skulle minska behovet av att köpa nya bilar.
- för 1 dag sedan·Petter Haugen från ABG Sundal Collier är ute i DN idag och tror inte att Röda havet kommer att öppnas på länge. "Många rederier har också undvikit att segla i Röda havet under en längre tid, på grund av ständiga attacker mot fartyg från Houthimilisen i Jemen. Med den senaste upptrappningen i regionen tror Haugen att det kan ta lång tid innan Röda havet blir relevant igen för många rederier. Detta ökar behovet av fartygstransporter eftersom fartygen måste ta långa omvägar, och bidrar till att pressa upp raterna."för 3 tim sedan · Ändradför 3 tim sedan · ÄndradEn öppning av Suez leder till lägre rater och minskad efterfrågan, det är inte positivt. Att det kan skeppa mer last på kortare sträckor gör inte att de tjänar mer pengar om efterfrågan minskas och raterna blir lägre. Rederier har gått bättre i krigstider eller oroliga tider än i fredstider historiskt och HAUTO är inget undantag.för 3 tim sedan · Ändrad·Andreas Enger har tydligt sagt, flera gånger; hauto KOMMER att tjäna på en öppning. De har 82% av volymen på låsta kontrakt, sparar mycket bunkerkostnader och frigör kapacitet som de kan sälja till det bättre betalda hög- och tunglastsegmentet. Men på lite längre sikt, när kontrakten ska förnyas, kommer det naturligtvis att vara negativt.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
1 150
Sälj
Antal
300
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
30 | - | - | ||
200 | - | - | ||
800 | - | - | ||
20 | - | - | ||
2 148 | - | - |
Högst
91,7VWAP
Lägst
89,7OmsättningAntal
15,7 Mundefined173 257
VWAP
Högst
91,7Lägst
89,7OmsättningAntal
15,7 Mundefined173 257
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 22 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Årsstämma | 27 maj | |
2025 Q1-rapport | 25 apr. | |
2024 Q4-rapport | 14 feb. | |
2024 Extra bolagsstämma | 20 nov. 2024 | |
2024 Q3-rapport | 24 okt. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q1-rapport
54 dagar sedan‧31min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 22 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Årsstämma | 27 maj | |
2025 Q1-rapport | 25 apr. | |
2024 Q4-rapport | 14 feb. | |
2024 Extra bolagsstämma | 20 nov. 2024 | |
2024 Q3-rapport | 24 okt. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
8,6117 NOK/aktie
Senaste utdelning
54,79 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 2 tim sedan · Ändrad·Tack vare det är det inte så många som pratar om det, här har ni ett uttag från en artikel som länkar alla nedan. Hem-till-nätet påverkar ju enormt. Hemma-till-nätet-tekniken kommer att förändra både energi och transporter. Genom att låta elbilar driva hem och mata tillbaka energi till nätet blir elbilar mer än bara bilar, de ersätter behovet av hembatterier som Tesla Powerwall. Denna förändring är revolutionerande, och dess inverkan på bilförsäljningen kommer att märkas snart. I takt med att fler installerar solpaneler kommer attraktiviteten att använda en elbil som både fordon och hembatteri att driva en tydlig ökning av efterfrågan. Biltillverkare som är redo för denna förändring kommer att vinna mest, eftersom elbilen blir en viktig del av hemmets energisystem. Faktum är att förändringen redan är igång. Ny data visar att enbart i maj kom över 18 % av de nya elbilarna som såldes i USA med hem-till-nät-kompatibilitet, en ökning från bara 7 % sex månader tidigare. https://www.reuters.com/business/energy/dutch-car-sharing-firm-adds-renault-evs-capable-powering-local-grid-2025-06-04/ https://www.thetimes.com/life-style/driving/article/the-car-that-can-power-your-home-for-days-and-cut-your-bills-slcjf9lzjför 30 min sen·Bilen som husets batteripaket? Ja, kanske lämpligt i Florida och Kalifornien. Kör du bil till jobbet och det är molnigt så huset har ingen ström? Stannar du kvar i affären länge så att resten av husets invånare fryser? I Norge måste man vara ansluten till elnätet ändå, enligt min mening. Kanske lämpligt för stugan på sommaren? På vintern behöver bilen själv ström.
- för 3 tim sedan·ner på grund av oljepriserna?för 2 tim sedan·De nya fartygen går på LNG och de har fasta kontrakt för bunkerpriser. Naturlig fluktuation i priset.
- för 1 dag sedan·Jag förstår inte varför den här aktien – Mellanöstern står i brand och den här aktien stiger – det förvånar mig. Man skulle kunna tro att global osäkerhet skulle minska behovet av att köpa nya bilar.
- för 1 dag sedan·Petter Haugen från ABG Sundal Collier är ute i DN idag och tror inte att Röda havet kommer att öppnas på länge. "Många rederier har också undvikit att segla i Röda havet under en längre tid, på grund av ständiga attacker mot fartyg från Houthimilisen i Jemen. Med den senaste upptrappningen i regionen tror Haugen att det kan ta lång tid innan Röda havet blir relevant igen för många rederier. Detta ökar behovet av fartygstransporter eftersom fartygen måste ta långa omvägar, och bidrar till att pressa upp raterna."för 3 tim sedan · Ändradför 3 tim sedan · ÄndradEn öppning av Suez leder till lägre rater och minskad efterfrågan, det är inte positivt. Att det kan skeppa mer last på kortare sträckor gör inte att de tjänar mer pengar om efterfrågan minskas och raterna blir lägre. Rederier har gått bättre i krigstider eller oroliga tider än i fredstider historiskt och HAUTO är inget undantag.för 3 tim sedan · Ändrad·Andreas Enger har tydligt sagt, flera gånger; hauto KOMMER att tjäna på en öppning. De har 82% av volymen på låsta kontrakt, sparar mycket bunkerkostnader och frigör kapacitet som de kan sälja till det bättre betalda hög- och tunglastsegmentet. Men på lite längre sikt, när kontrakten ska förnyas, kommer det naturligtvis att vara negativt.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
1 150
Sälj
Antal
300
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
30 | - | - | ||
200 | - | - | ||
800 | - | - | ||
20 | - | - | ||
2 148 | - | - |
Högst
91,7VWAP
Lägst
89,7OmsättningAntal
15,7 Mundefined173 257
VWAP
Högst
91,7Lägst
89,7OmsättningAntal
15,7 Mundefined173 257
Mäklarstatistik
Ingen data hittades