Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Aktie
Oslo Børs
HAUTO

Höegh Autoliners

Höegh Autoliners

91,50NOK
+0,60% (+0,55)
Högst91,70
Lägst89,70
Omsättning
15,7 MNOK
91,50NOK
+0,60% (+0,55)
Högst91,70
Lägst89,70
Omsättning
15,7 MNOK
Aktie
Oslo Børs
HAUTO

Höegh Autoliners

Höegh Autoliners

91,50NOK
+0,60% (+0,55)
Högst91,70
Lägst89,70
Omsättning
15,7 MNOK
91,50NOK
+0,60% (+0,55)
Högst91,70
Lägst89,70
Omsättning
15,7 MNOK
Aktie
Oslo Børs
HAUTO

Höegh Autoliners

Höegh Autoliners

91,50NOK
+0,60% (+0,55)
Högst91,70
Lägst89,70
Omsättning
15,7 MNOK
91,50NOK
+0,60% (+0,55)
Högst91,70
Lägst89,70
Omsättning
15,7 MNOK
Q1-rapport
54 dagar sedan31min
8,6117 NOK/aktie
Senaste utdelning
54,79 %
Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
1 150
Sälj
Antal
300

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
30--
200--
800--
20--
2 148--
Högst
91,7
VWAP
-
Lägst
89,7
OmsättningAntal
15,7 Mundefined173 257
VWAP
-
Högst
91,7
Lägst
89,7
OmsättningAntal
15,7 Mundefined173 257

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q2-rapport
22 aug.
Tidigare händelser
2024 Årsstämma27 maj
2025 Q1-rapport25 apr.
2024 Q4-rapport14 feb.
2024 Extra bolagsstämma20 nov. 2024
2024 Q3-rapport24 okt. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 2 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 2 tim sedan · Ändrad
    ·
    Tack vare det är det inte så många som pratar om det, här har ni ett uttag från en artikel som länkar alla nedan. Hem-till-nätet påverkar ju enormt. Hemma-till-nätet-tekniken kommer att förändra både energi och transporter. Genom att låta elbilar driva hem och mata tillbaka energi till nätet blir elbilar mer än bara bilar, de ersätter behovet av hembatterier som Tesla Powerwall. Denna förändring är revolutionerande, och dess inverkan på bilförsäljningen kommer att märkas snart. I takt med att fler installerar solpaneler kommer attraktiviteten att använda en elbil som både fordon och hembatteri att driva en tydlig ökning av efterfrågan. Biltillverkare som är redo för denna förändring kommer att vinna mest, eftersom elbilen blir en viktig del av hemmets energisystem. Faktum är att förändringen redan är igång. Ny data visar att enbart i maj kom över 18 % av de nya elbilarna som såldes i USA med hem-till-nät-kompatibilitet, en ökning från bara 7 % sex månader tidigare. https://www.reuters.com/business/energy/dutch-car-sharing-firm-adds-renault-evs-capable-powering-local-grid-2025-06-04/ https://www.thetimes.com/life-style/driving/article/the-car-that-can-power-your-home-for-days-and-cut-your-bills-slcjf9lzj
    för 30 min sen
    ·
    för 30 min sen
    ·
    Bilen som husets batteripaket? Ja, kanske lämpligt i Florida och Kalifornien. Kör du bil till jobbet och det är molnigt så huset har ingen ström? Stannar du kvar i affären länge så att resten av husets invånare fryser? I Norge måste man vara ansluten till elnätet ändå, enligt min mening. Kanske lämpligt för stugan på sommaren? På vintern behöver bilen själv ström.
    för 13 min sen
    för 13 min sen
    Då har du ju missförstått allt om det är så du tror det fungerar
  • för 3 tim sedan
    ·
    för 3 tim sedan
    ·
    ner på grund av oljepriserna?
    för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    De nya fartygen går på LNG och de har fasta kontrakt för bunkerpriser. Naturlig fluktuation i priset.
  • för 23 tim sedan
    för 23 tim sedan
    Hoegh med alla sina aurora kan bli väldigt bra om vehicle to grid fungerar bra. Volvo och Tesla har meddelat allt ser bra ut! Bli beräknas bli många miljoner nya bilar ut till alla hem.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag förstår inte varför den här aktien – Mellanöstern står i brand och den här aktien stiger – det förvånar mig. Man skulle kunna tro att global osäkerhet skulle minska behovet av att köpa nya bilar.
    för 16 tim sedan
    för 16 tim sedan
    🤣🤣🤣
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Petter Haugen från ABG Sundal Collier är ute i DN idag och tror inte att Röda havet kommer att öppnas på länge. "Många rederier har också undvikit att segla i Röda havet under en längre tid, på grund av ständiga attacker mot fartyg från Houthimilisen i Jemen. Med den senaste upptrappningen i regionen tror Haugen att det kan ta lång tid innan Röda havet blir relevant igen för många rederier. Detta ökar behovet av fartygstransporter eftersom fartygen måste ta långa omvägar, och bidrar till att pressa upp raterna."
    för 3 tim sedan · Ändrad
    för 3 tim sedan · Ändrad
    En öppning av Suez leder till lägre rater och minskad efterfrågan, det är inte positivt. Att det kan skeppa mer last på kortare sträckor gör inte att de tjänar mer pengar om efterfrågan minskas och raterna blir lägre. Rederier har gått bättre i krigstider eller oroliga tider än i fredstider historiskt och HAUTO är inget undantag.
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    Andreas Enger har tydligt sagt, flera gånger; hauto KOMMER att tjäna på en öppning. De har 82% av volymen på låsta kontrakt, sparar mycket bunkerkostnader och frigör kapacitet som de kan sälja till det bättre betalda hög- och tunglastsegmentet. Men på lite längre sikt, när kontrakten ska förnyas, kommer det naturligtvis att vara negativt.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
Q1-rapport
54 dagar sedan31min
8,6117 NOK/aktie
Senaste utdelning
54,79 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 2 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 2 tim sedan · Ändrad
    ·
    Tack vare det är det inte så många som pratar om det, här har ni ett uttag från en artikel som länkar alla nedan. Hem-till-nätet påverkar ju enormt. Hemma-till-nätet-tekniken kommer att förändra både energi och transporter. Genom att låta elbilar driva hem och mata tillbaka energi till nätet blir elbilar mer än bara bilar, de ersätter behovet av hembatterier som Tesla Powerwall. Denna förändring är revolutionerande, och dess inverkan på bilförsäljningen kommer att märkas snart. I takt med att fler installerar solpaneler kommer attraktiviteten att använda en elbil som både fordon och hembatteri att driva en tydlig ökning av efterfrågan. Biltillverkare som är redo för denna förändring kommer att vinna mest, eftersom elbilen blir en viktig del av hemmets energisystem. Faktum är att förändringen redan är igång. Ny data visar att enbart i maj kom över 18 % av de nya elbilarna som såldes i USA med hem-till-nät-kompatibilitet, en ökning från bara 7 % sex månader tidigare. https://www.reuters.com/business/energy/dutch-car-sharing-firm-adds-renault-evs-capable-powering-local-grid-2025-06-04/ https://www.thetimes.com/life-style/driving/article/the-car-that-can-power-your-home-for-days-and-cut-your-bills-slcjf9lzj
    för 30 min sen
    ·
    för 30 min sen
    ·
    Bilen som husets batteripaket? Ja, kanske lämpligt i Florida och Kalifornien. Kör du bil till jobbet och det är molnigt så huset har ingen ström? Stannar du kvar i affären länge så att resten av husets invånare fryser? I Norge måste man vara ansluten till elnätet ändå, enligt min mening. Kanske lämpligt för stugan på sommaren? På vintern behöver bilen själv ström.
    för 13 min sen
    för 13 min sen
    Då har du ju missförstått allt om det är så du tror det fungerar
  • för 3 tim sedan
    ·
    för 3 tim sedan
    ·
    ner på grund av oljepriserna?
    för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    De nya fartygen går på LNG och de har fasta kontrakt för bunkerpriser. Naturlig fluktuation i priset.
  • för 23 tim sedan
    för 23 tim sedan
    Hoegh med alla sina aurora kan bli väldigt bra om vehicle to grid fungerar bra. Volvo och Tesla har meddelat allt ser bra ut! Bli beräknas bli många miljoner nya bilar ut till alla hem.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag förstår inte varför den här aktien – Mellanöstern står i brand och den här aktien stiger – det förvånar mig. Man skulle kunna tro att global osäkerhet skulle minska behovet av att köpa nya bilar.
    för 16 tim sedan
    för 16 tim sedan
    🤣🤣🤣
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Petter Haugen från ABG Sundal Collier är ute i DN idag och tror inte att Röda havet kommer att öppnas på länge. "Många rederier har också undvikit att segla i Röda havet under en längre tid, på grund av ständiga attacker mot fartyg från Houthimilisen i Jemen. Med den senaste upptrappningen i regionen tror Haugen att det kan ta lång tid innan Röda havet blir relevant igen för många rederier. Detta ökar behovet av fartygstransporter eftersom fartygen måste ta långa omvägar, och bidrar till att pressa upp raterna."
    för 3 tim sedan · Ändrad
    för 3 tim sedan · Ändrad
    En öppning av Suez leder till lägre rater och minskad efterfrågan, det är inte positivt. Att det kan skeppa mer last på kortare sträckor gör inte att de tjänar mer pengar om efterfrågan minskas och raterna blir lägre. Rederier har gått bättre i krigstider eller oroliga tider än i fredstider historiskt och HAUTO är inget undantag.
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    Andreas Enger har tydligt sagt, flera gånger; hauto KOMMER att tjäna på en öppning. De har 82% av volymen på låsta kontrakt, sparar mycket bunkerkostnader och frigör kapacitet som de kan sälja till det bättre betalda hög- och tunglastsegmentet. Men på lite längre sikt, när kontrakten ska förnyas, kommer det naturligtvis att vara negativt.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
1 150
Sälj
Antal
300

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
30--
200--
800--
20--
2 148--
Högst
91,7
VWAP
-
Lägst
89,7
OmsättningAntal
15,7 Mundefined173 257
VWAP
-
Högst
91,7
Lägst
89,7
OmsättningAntal
15,7 Mundefined173 257

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q2-rapport
22 aug.
Tidigare händelser
2024 Årsstämma27 maj
2025 Q1-rapport25 apr.
2024 Q4-rapport14 feb.
2024 Extra bolagsstämma20 nov. 2024
2024 Q3-rapport24 okt. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
Q1-rapport
54 dagar sedan31min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q2-rapport
22 aug.
Tidigare händelser
2024 Årsstämma27 maj
2025 Q1-rapport25 apr.
2024 Q4-rapport14 feb.
2024 Extra bolagsstämma20 nov. 2024
2024 Q3-rapport24 okt. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
8,6117 NOK/aktie
Senaste utdelning
54,79 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 2 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 2 tim sedan · Ändrad
    ·
    Tack vare det är det inte så många som pratar om det, här har ni ett uttag från en artikel som länkar alla nedan. Hem-till-nätet påverkar ju enormt. Hemma-till-nätet-tekniken kommer att förändra både energi och transporter. Genom att låta elbilar driva hem och mata tillbaka energi till nätet blir elbilar mer än bara bilar, de ersätter behovet av hembatterier som Tesla Powerwall. Denna förändring är revolutionerande, och dess inverkan på bilförsäljningen kommer att märkas snart. I takt med att fler installerar solpaneler kommer attraktiviteten att använda en elbil som både fordon och hembatteri att driva en tydlig ökning av efterfrågan. Biltillverkare som är redo för denna förändring kommer att vinna mest, eftersom elbilen blir en viktig del av hemmets energisystem. Faktum är att förändringen redan är igång. Ny data visar att enbart i maj kom över 18 % av de nya elbilarna som såldes i USA med hem-till-nät-kompatibilitet, en ökning från bara 7 % sex månader tidigare. https://www.reuters.com/business/energy/dutch-car-sharing-firm-adds-renault-evs-capable-powering-local-grid-2025-06-04/ https://www.thetimes.com/life-style/driving/article/the-car-that-can-power-your-home-for-days-and-cut-your-bills-slcjf9lzj
    för 30 min sen
    ·
    för 30 min sen
    ·
    Bilen som husets batteripaket? Ja, kanske lämpligt i Florida och Kalifornien. Kör du bil till jobbet och det är molnigt så huset har ingen ström? Stannar du kvar i affären länge så att resten av husets invånare fryser? I Norge måste man vara ansluten till elnätet ändå, enligt min mening. Kanske lämpligt för stugan på sommaren? På vintern behöver bilen själv ström.
    för 13 min sen
    för 13 min sen
    Då har du ju missförstått allt om det är så du tror det fungerar
  • för 3 tim sedan
    ·
    för 3 tim sedan
    ·
    ner på grund av oljepriserna?
    för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    De nya fartygen går på LNG och de har fasta kontrakt för bunkerpriser. Naturlig fluktuation i priset.
  • för 23 tim sedan
    för 23 tim sedan
    Hoegh med alla sina aurora kan bli väldigt bra om vehicle to grid fungerar bra. Volvo och Tesla har meddelat allt ser bra ut! Bli beräknas bli många miljoner nya bilar ut till alla hem.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag förstår inte varför den här aktien – Mellanöstern står i brand och den här aktien stiger – det förvånar mig. Man skulle kunna tro att global osäkerhet skulle minska behovet av att köpa nya bilar.
    för 16 tim sedan
    för 16 tim sedan
    🤣🤣🤣
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Petter Haugen från ABG Sundal Collier är ute i DN idag och tror inte att Röda havet kommer att öppnas på länge. "Många rederier har också undvikit att segla i Röda havet under en längre tid, på grund av ständiga attacker mot fartyg från Houthimilisen i Jemen. Med den senaste upptrappningen i regionen tror Haugen att det kan ta lång tid innan Röda havet blir relevant igen för många rederier. Detta ökar behovet av fartygstransporter eftersom fartygen måste ta långa omvägar, och bidrar till att pressa upp raterna."
    för 3 tim sedan · Ändrad
    för 3 tim sedan · Ändrad
    En öppning av Suez leder till lägre rater och minskad efterfrågan, det är inte positivt. Att det kan skeppa mer last på kortare sträckor gör inte att de tjänar mer pengar om efterfrågan minskas och raterna blir lägre. Rederier har gått bättre i krigstider eller oroliga tider än i fredstider historiskt och HAUTO är inget undantag.
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 3 tim sedan · Ändrad
    ·
    Andreas Enger har tydligt sagt, flera gånger; hauto KOMMER att tjäna på en öppning. De har 82% av volymen på låsta kontrakt, sparar mycket bunkerkostnader och frigör kapacitet som de kan sälja till det bättre betalda hög- och tunglastsegmentet. Men på lite längre sikt, när kontrakten ska förnyas, kommer det naturligtvis att vara negativt.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
1 150
Sälj
Antal
300

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
30--
200--
800--
20--
2 148--
Högst
91,7
VWAP
-
Lägst
89,7
OmsättningAntal
15,7 Mundefined173 257
VWAP
-
Högst
91,7
Lägst
89,7
OmsättningAntal
15,7 Mundefined173 257

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades