Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Höegh Autoliners

Höegh Autoliners

Höegh Autoliners

2026 Q1-rapport
35 dagar sedan
4,5496 NOK/aktie
Senaste utdelning
12,09%Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
20 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
8 maj
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
30 okt. 2025
2025 Q2-rapport
22 aug. 2025
2025 Q1-rapport
25 apr. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 14 tim sedan
    ·
    för 14 tim sedan
    ·
    Höjdrädslan tog mig 🫡🥲 Sålde vinsten och sitter kvar med insatsen.
    för 13 tim sedan
    ·
    för 13 tim sedan
    ·
    Rätt strategi, om du frågar mig. Eventuellt sälja insättningen och sitta kvar med allt överskott i «gratis» aktier.
  • för 20 tim sedan
    ·
    för 20 tim sedan
    ·
    Shipping tronar på toppen av OSEBX. En vacker syn att vi kan se Hoegh trona överst. Spinnvilt.
    för 14 tim sedan
    ·
    för 14 tim sedan
    ·
    Och Hunter på en solid 3:e plats 😎
  • för 22 tim sedan
    ·
    för 22 tim sedan
    ·
    Jäklar vilken höjdskräck nu
    för 18 tim sedan
    ·
    för 18 tim sedan
    ·
    Ta lite vinst då väl, inte lätt att pricka toppar eller bottnar spot on. Ingenting växer in i himlen. Är på all time high-nivåer och om man sitter med bra vinst, varför inte säkra in lite. Men det är väl lika många strategier som det finns åsikter. Personligen har jag skördat lite, men det återinvesteras lätt om det kommer en ordentlig dipp eller en korrigering, något kan gå till diversifiering. Solen skiner nu, men denna bransch är också ganska cyklisk, så saker förändras snabbt. Shipping är verkligen i full gång nu för tiden, kul det då.
    för 17 tim sedan
    ·
    för 17 tim sedan
    ·
    Sålde av en del på 155, menar den är lite överprissatt och en korrigering kommer nog. Inte alltid lätt att veta med den orange mannen som påverkar denna marknad med platt hand. Shipping generellt är ath, får se på möjligheter för reinv före nästa Q för utdelning.
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Tror HOEGH 's aktiekurs passerar 160 NOK innan börsen stänger Fredag.
    för 22 tim sedan
    ·
    för 22 tim sedan
    ·
    Och här är vi 👌
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Jag tror nog vi har nått toppen i kursen, men fortfarande ett bra val med hänsyn till utdelningar.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Frågan är ju vägen framåt då - ju högre oljepriset är, desto större driftskostnader har de. Om dessutom ökade energipriser kvarstår kan det medföra minskad köpkraft runt om i världen - vilket ger mindre behov för shipping (både av bilar och varor). Kombinerat kan vi se lägre intjäning och utdelningar, och lägre kurs… Om du då får sålt på 150 och får tillbaka den för 110 eller 98 om ett år/ett och ett halvt år så har du betydligt högre intjäning på det än att skörda utdelningar. Det är mina tankar då - men jag är inte ekonom eller har någon utbildning inom det… så upplys mig gärna om varför detta inte skulle kunna hända. (Vi lär oss av att smartare folk berättar hur det är)
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Sålde en tredjedel på 136,7 själv - möjligt att en liten del till försvinner efterhand… med en GAV på 96 så är det många utdelningar innan differensen hämtas in.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
35 dagar sedan
4,5496 NOK/aktie
Senaste utdelning
12,09%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 14 tim sedan
    ·
    för 14 tim sedan
    ·
    Höjdrädslan tog mig 🫡🥲 Sålde vinsten och sitter kvar med insatsen.
    för 13 tim sedan
    ·
    för 13 tim sedan
    ·
    Rätt strategi, om du frågar mig. Eventuellt sälja insättningen och sitta kvar med allt överskott i «gratis» aktier.
  • för 20 tim sedan
    ·
    för 20 tim sedan
    ·
    Shipping tronar på toppen av OSEBX. En vacker syn att vi kan se Hoegh trona överst. Spinnvilt.
    för 14 tim sedan
    ·
    för 14 tim sedan
    ·
    Och Hunter på en solid 3:e plats 😎
  • för 22 tim sedan
    ·
    för 22 tim sedan
    ·
    Jäklar vilken höjdskräck nu
    för 18 tim sedan
    ·
    för 18 tim sedan
    ·
    Ta lite vinst då väl, inte lätt att pricka toppar eller bottnar spot on. Ingenting växer in i himlen. Är på all time high-nivåer och om man sitter med bra vinst, varför inte säkra in lite. Men det är väl lika många strategier som det finns åsikter. Personligen har jag skördat lite, men det återinvesteras lätt om det kommer en ordentlig dipp eller en korrigering, något kan gå till diversifiering. Solen skiner nu, men denna bransch är också ganska cyklisk, så saker förändras snabbt. Shipping är verkligen i full gång nu för tiden, kul det då.
    för 17 tim sedan
    ·
    för 17 tim sedan
    ·
    Sålde av en del på 155, menar den är lite överprissatt och en korrigering kommer nog. Inte alltid lätt att veta med den orange mannen som påverkar denna marknad med platt hand. Shipping generellt är ath, får se på möjligheter för reinv före nästa Q för utdelning.
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Tror HOEGH 's aktiekurs passerar 160 NOK innan börsen stänger Fredag.
    för 22 tim sedan
    ·
    för 22 tim sedan
    ·
    Och här är vi 👌
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Jag tror nog vi har nått toppen i kursen, men fortfarande ett bra val med hänsyn till utdelningar.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Frågan är ju vägen framåt då - ju högre oljepriset är, desto större driftskostnader har de. Om dessutom ökade energipriser kvarstår kan det medföra minskad köpkraft runt om i världen - vilket ger mindre behov för shipping (både av bilar och varor). Kombinerat kan vi se lägre intjäning och utdelningar, och lägre kurs… Om du då får sålt på 150 och får tillbaka den för 110 eller 98 om ett år/ett och ett halvt år så har du betydligt högre intjäning på det än att skörda utdelningar. Det är mina tankar då - men jag är inte ekonom eller har någon utbildning inom det… så upplys mig gärna om varför detta inte skulle kunna hända. (Vi lär oss av att smartare folk berättar hur det är)
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Sålde en tredjedel på 136,7 själv - möjligt att en liten del till försvinner efterhand… med en GAV på 96 så är det många utdelningar innan differensen hämtas in.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
20 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
8 maj
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
30 okt. 2025
2025 Q2-rapport
22 aug. 2025
2025 Q1-rapport
25 apr. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
35 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
20 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
8 maj
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
30 okt. 2025
2025 Q2-rapport
22 aug. 2025
2025 Q1-rapport
25 apr. 2025

Relaterade värdepapper

4,5496 NOK/aktie
Senaste utdelning
12,09%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 14 tim sedan
    ·
    för 14 tim sedan
    ·
    Höjdrädslan tog mig 🫡🥲 Sålde vinsten och sitter kvar med insatsen.
    för 13 tim sedan
    ·
    för 13 tim sedan
    ·
    Rätt strategi, om du frågar mig. Eventuellt sälja insättningen och sitta kvar med allt överskott i «gratis» aktier.
  • för 20 tim sedan
    ·
    för 20 tim sedan
    ·
    Shipping tronar på toppen av OSEBX. En vacker syn att vi kan se Hoegh trona överst. Spinnvilt.
    för 14 tim sedan
    ·
    för 14 tim sedan
    ·
    Och Hunter på en solid 3:e plats 😎
  • för 22 tim sedan
    ·
    för 22 tim sedan
    ·
    Jäklar vilken höjdskräck nu
    för 18 tim sedan
    ·
    för 18 tim sedan
    ·
    Ta lite vinst då väl, inte lätt att pricka toppar eller bottnar spot on. Ingenting växer in i himlen. Är på all time high-nivåer och om man sitter med bra vinst, varför inte säkra in lite. Men det är väl lika många strategier som det finns åsikter. Personligen har jag skördat lite, men det återinvesteras lätt om det kommer en ordentlig dipp eller en korrigering, något kan gå till diversifiering. Solen skiner nu, men denna bransch är också ganska cyklisk, så saker förändras snabbt. Shipping är verkligen i full gång nu för tiden, kul det då.
    för 17 tim sedan
    ·
    för 17 tim sedan
    ·
    Sålde av en del på 155, menar den är lite överprissatt och en korrigering kommer nog. Inte alltid lätt att veta med den orange mannen som påverkar denna marknad med platt hand. Shipping generellt är ath, får se på möjligheter för reinv före nästa Q för utdelning.
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Tror HOEGH 's aktiekurs passerar 160 NOK innan börsen stänger Fredag.
    för 22 tim sedan
    ·
    för 22 tim sedan
    ·
    Och här är vi 👌
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Jag tror nog vi har nått toppen i kursen, men fortfarande ett bra val med hänsyn till utdelningar.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Frågan är ju vägen framåt då - ju högre oljepriset är, desto större driftskostnader har de. Om dessutom ökade energipriser kvarstår kan det medföra minskad köpkraft runt om i världen - vilket ger mindre behov för shipping (både av bilar och varor). Kombinerat kan vi se lägre intjäning och utdelningar, och lägre kurs… Om du då får sålt på 150 och får tillbaka den för 110 eller 98 om ett år/ett och ett halvt år så har du betydligt högre intjäning på det än att skörda utdelningar. Det är mina tankar då - men jag är inte ekonom eller har någon utbildning inom det… så upplys mig gärna om varför detta inte skulle kunna hända. (Vi lär oss av att smartare folk berättar hur det är)
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Sålde en tredjedel på 136,7 själv - möjligt att en liten del till försvinner efterhand… med en GAV på 96 så är det många utdelningar innan differensen hämtas in.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm