Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

BlueNord

2026 Q1-rapport
42 dagar sedan
36,17 NOK/aktie
Senaste utdelning
23,84%Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
9 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
4 maj
2025 Q4-rapport
24 feb.
2025 Q3-rapport
29 okt. 2025
2025 Q2-rapport
10 juli 2025
2025 Q1-rapport
14 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 38 min sen
    ·
    för 38 min sen
    ·
    Om den ska bli påverkad något mer av detta så kommer det åtminstone bli en kraftig rekyl när rapporten kommer i juli 📈
  • för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    Trump: Avtalet med Iran är i hamn https://www.nrk.no/artikkel/trump-avtalen-med-iran-er-i-boks-781 Det bekräftas också av Iran. - Marknaden har i stor utsträckning prisat in ett fredsavtal med efterföljande återöppning av Hormuzsundet, men ett sista, lättnadsdrivet prisfall måste förväntas. - Strax efter midnatt den 15 juni faller oljepriset från 86,65 till 83,65 dollar fatet, en relativt återhållsam nedgång som underbygger att fred i stor utsträckning var prisat in. När det är sagt: Mycket kan hända de närmaste 24 timmarna. - Mitt stalltips (även om jag inte har häst) är att vi i morgon kommer att testa stöd på 520 kronor. Och Spettet kommer att täcka sin blankning med äran i behåll.
    för 5 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 5 tim sedan · Ändrad
    ·
    Norska medier har konsekvent beskrivit detta som ett fredsavtal, när det egentligen handlar om ett så kallat överenskommet memorandum (engelska "memorandum of understanding"), i praktiken en sextio dagars förlängning av vapenvilan som också skjuter upp de svåraste tvistefrågorna, särskilt kring Irans atomprogram. En återöppning av Hormuzsundet kan vara positivt för oljepriset efter att dammet har lagt sig. Priser på 100-120 dollar hade redan börjat eliminera en del av efterfrågan. Ett något lägre oljepris, men som fortfarande ligger 20-30 dollar över förkrigsnivå, kan därför ge mer stabil efterfrågan. Olja på 85-95 är väl så gynnsamt. En normalisering av produktion och transport av olja och särskilt gas från länderna i Persiska viken kommer att ta lång tid, och kommer dessutom under två månader framöver att ha en mörk sky av osäkerhet hängande över sig. Förlängningen av vapenvilan kommer att säkerställa en långsam förhalning av krisen, det vill säga att vi får ännu fler månader med högt oljepris än vid ett faktiskt fredsavtal. Nu ska världens länder tävla om att fylla upp sina reservlager - utöver kommersiell efterfrågan från bilism, luftfart, industri med mera. Samtidigt kommer frakten från ett fartyg som seglar in i Persiska viken tills det lägger till hamn i Europa, att ta minst 40 dagar. En oljesqueeze under sommaren är fortfarande realistisk.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Intressant läsning: Slik blir en avtale med USA presentert på iransk TV https://inyheter.no/13/06/2026/slik-blir-avtalen-med-usa-presentert-pa-iransk-tv/ "Enligt Araghchi kommer det första steget att vara ett memorandum som ska gälla i 60 dagar. Under denna period ska parterna försöka förhandla fram ett slutgiltigt avtal." "Araghchi gjorde det klart att Iran inte har för avsikt att ge upp kontrollen över sitt atomprogram. Han sade att eventuella diskussioner om Irans lager av höganrikat uran måste ske på iransk mark, och upprepade Teherans syn att det anrikade materialet ska spädas ut i Iran, inte flyttas ut ur landet." Antingen ljuger Araghchi sin egen befolkning rakt upp i ansiktet, eller så är det Irans hållning att de inte ska göra sig av med anrikat uran (eventuellt bara späda ut det lite).
    för 8 tim sedan
    ·
    för 8 tim sedan
    ·
    Verkar som något är på plats. Inte lätt att spå en öppning imorgon men fruktar ned även om ett eventuellt avtal mest sannolikt spricker innan veckan är slut 🫨
    för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    Nu står det i krigstyper på alla tidningsframsidor att ett fredsavtal är slutgiltigt. Även om marknaden tycks ha prisat in en sådan överenskommelse måste man nog räkna med ett litet fall i morgon. Själv tar jag det lugnt. Lyckligtvis kommer min hedge (silver) att skjuta i höjden på nyheterna om fredsavtalet, och det kommer att väga upp för en del av nedgången i olja.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Väntar på pengar så att jag kan köpa fler på rea.
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Ska denna verkligen upp så mycket mer då?
    för 2 dagar sedan · Ändrad
    ·
    för 2 dagar sedan · Ändrad
    ·
    Om det överenskomna memorandumet ingås och sedan håller i 60+ dagar, då kommer kursen knappast över 600 igen. Samtidigt tycker jag att aktien är ett gott köp upp till ca. 520, såvida man inte går all in. Det blir troligen höga, stabila utdelningar åtminstone fram till 2028, och därmed levererar BNOR något som ett minskande antal företag och branscher klarar. Ett förbehåll när det gäller kursen är att verklig olje-/gastillgång kan vara underrapporterad och/eller övervärderad.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
42 dagar sedan
36,17 NOK/aktie
Senaste utdelning
23,84%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 38 min sen
    ·
    för 38 min sen
    ·
    Om den ska bli påverkad något mer av detta så kommer det åtminstone bli en kraftig rekyl när rapporten kommer i juli 📈
  • för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    Trump: Avtalet med Iran är i hamn https://www.nrk.no/artikkel/trump-avtalen-med-iran-er-i-boks-781 Det bekräftas också av Iran. - Marknaden har i stor utsträckning prisat in ett fredsavtal med efterföljande återöppning av Hormuzsundet, men ett sista, lättnadsdrivet prisfall måste förväntas. - Strax efter midnatt den 15 juni faller oljepriset från 86,65 till 83,65 dollar fatet, en relativt återhållsam nedgång som underbygger att fred i stor utsträckning var prisat in. När det är sagt: Mycket kan hända de närmaste 24 timmarna. - Mitt stalltips (även om jag inte har häst) är att vi i morgon kommer att testa stöd på 520 kronor. Och Spettet kommer att täcka sin blankning med äran i behåll.
    för 5 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 5 tim sedan · Ändrad
    ·
    Norska medier har konsekvent beskrivit detta som ett fredsavtal, när det egentligen handlar om ett så kallat överenskommet memorandum (engelska "memorandum of understanding"), i praktiken en sextio dagars förlängning av vapenvilan som också skjuter upp de svåraste tvistefrågorna, särskilt kring Irans atomprogram. En återöppning av Hormuzsundet kan vara positivt för oljepriset efter att dammet har lagt sig. Priser på 100-120 dollar hade redan börjat eliminera en del av efterfrågan. Ett något lägre oljepris, men som fortfarande ligger 20-30 dollar över förkrigsnivå, kan därför ge mer stabil efterfrågan. Olja på 85-95 är väl så gynnsamt. En normalisering av produktion och transport av olja och särskilt gas från länderna i Persiska viken kommer att ta lång tid, och kommer dessutom under två månader framöver att ha en mörk sky av osäkerhet hängande över sig. Förlängningen av vapenvilan kommer att säkerställa en långsam förhalning av krisen, det vill säga att vi får ännu fler månader med högt oljepris än vid ett faktiskt fredsavtal. Nu ska världens länder tävla om att fylla upp sina reservlager - utöver kommersiell efterfrågan från bilism, luftfart, industri med mera. Samtidigt kommer frakten från ett fartyg som seglar in i Persiska viken tills det lägger till hamn i Europa, att ta minst 40 dagar. En oljesqueeze under sommaren är fortfarande realistisk.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Intressant läsning: Slik blir en avtale med USA presentert på iransk TV https://inyheter.no/13/06/2026/slik-blir-avtalen-med-usa-presentert-pa-iransk-tv/ "Enligt Araghchi kommer det första steget att vara ett memorandum som ska gälla i 60 dagar. Under denna period ska parterna försöka förhandla fram ett slutgiltigt avtal." "Araghchi gjorde det klart att Iran inte har för avsikt att ge upp kontrollen över sitt atomprogram. Han sade att eventuella diskussioner om Irans lager av höganrikat uran måste ske på iransk mark, och upprepade Teherans syn att det anrikade materialet ska spädas ut i Iran, inte flyttas ut ur landet." Antingen ljuger Araghchi sin egen befolkning rakt upp i ansiktet, eller så är det Irans hållning att de inte ska göra sig av med anrikat uran (eventuellt bara späda ut det lite).
    för 8 tim sedan
    ·
    för 8 tim sedan
    ·
    Verkar som något är på plats. Inte lätt att spå en öppning imorgon men fruktar ned även om ett eventuellt avtal mest sannolikt spricker innan veckan är slut 🫨
    för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    Nu står det i krigstyper på alla tidningsframsidor att ett fredsavtal är slutgiltigt. Även om marknaden tycks ha prisat in en sådan överenskommelse måste man nog räkna med ett litet fall i morgon. Själv tar jag det lugnt. Lyckligtvis kommer min hedge (silver) att skjuta i höjden på nyheterna om fredsavtalet, och det kommer att väga upp för en del av nedgången i olja.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Väntar på pengar så att jag kan köpa fler på rea.
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Ska denna verkligen upp så mycket mer då?
    för 2 dagar sedan · Ändrad
    ·
    för 2 dagar sedan · Ändrad
    ·
    Om det överenskomna memorandumet ingås och sedan håller i 60+ dagar, då kommer kursen knappast över 600 igen. Samtidigt tycker jag att aktien är ett gott köp upp till ca. 520, såvida man inte går all in. Det blir troligen höga, stabila utdelningar åtminstone fram till 2028, och därmed levererar BNOR något som ett minskande antal företag och branscher klarar. Ett förbehåll när det gäller kursen är att verklig olje-/gastillgång kan vara underrapporterad och/eller övervärderad.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
9 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
4 maj
2025 Q4-rapport
24 feb.
2025 Q3-rapport
29 okt. 2025
2025 Q2-rapport
10 juli 2025
2025 Q1-rapport
14 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
42 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
9 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
4 maj
2025 Q4-rapport
24 feb.
2025 Q3-rapport
29 okt. 2025
2025 Q2-rapport
10 juli 2025
2025 Q1-rapport
14 maj 2025

Relaterade värdepapper

36,17 NOK/aktie
Senaste utdelning
23,84%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
  • för 38 min sen
    ·
    för 38 min sen
    ·
    Om den ska bli påverkad något mer av detta så kommer det åtminstone bli en kraftig rekyl när rapporten kommer i juli 📈
  • för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    Trump: Avtalet med Iran är i hamn https://www.nrk.no/artikkel/trump-avtalen-med-iran-er-i-boks-781 Det bekräftas också av Iran. - Marknaden har i stor utsträckning prisat in ett fredsavtal med efterföljande återöppning av Hormuzsundet, men ett sista, lättnadsdrivet prisfall måste förväntas. - Strax efter midnatt den 15 juni faller oljepriset från 86,65 till 83,65 dollar fatet, en relativt återhållsam nedgång som underbygger att fred i stor utsträckning var prisat in. När det är sagt: Mycket kan hända de närmaste 24 timmarna. - Mitt stalltips (även om jag inte har häst) är att vi i morgon kommer att testa stöd på 520 kronor. Och Spettet kommer att täcka sin blankning med äran i behåll.
    för 5 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 5 tim sedan · Ändrad
    ·
    Norska medier har konsekvent beskrivit detta som ett fredsavtal, när det egentligen handlar om ett så kallat överenskommet memorandum (engelska "memorandum of understanding"), i praktiken en sextio dagars förlängning av vapenvilan som också skjuter upp de svåraste tvistefrågorna, särskilt kring Irans atomprogram. En återöppning av Hormuzsundet kan vara positivt för oljepriset efter att dammet har lagt sig. Priser på 100-120 dollar hade redan börjat eliminera en del av efterfrågan. Ett något lägre oljepris, men som fortfarande ligger 20-30 dollar över förkrigsnivå, kan därför ge mer stabil efterfrågan. Olja på 85-95 är väl så gynnsamt. En normalisering av produktion och transport av olja och särskilt gas från länderna i Persiska viken kommer att ta lång tid, och kommer dessutom under två månader framöver att ha en mörk sky av osäkerhet hängande över sig. Förlängningen av vapenvilan kommer att säkerställa en långsam förhalning av krisen, det vill säga att vi får ännu fler månader med högt oljepris än vid ett faktiskt fredsavtal. Nu ska världens länder tävla om att fylla upp sina reservlager - utöver kommersiell efterfrågan från bilism, luftfart, industri med mera. Samtidigt kommer frakten från ett fartyg som seglar in i Persiska viken tills det lägger till hamn i Europa, att ta minst 40 dagar. En oljesqueeze under sommaren är fortfarande realistisk.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Intressant läsning: Slik blir en avtale med USA presentert på iransk TV https://inyheter.no/13/06/2026/slik-blir-avtalen-med-usa-presentert-pa-iransk-tv/ "Enligt Araghchi kommer det första steget att vara ett memorandum som ska gälla i 60 dagar. Under denna period ska parterna försöka förhandla fram ett slutgiltigt avtal." "Araghchi gjorde det klart att Iran inte har för avsikt att ge upp kontrollen över sitt atomprogram. Han sade att eventuella diskussioner om Irans lager av höganrikat uran måste ske på iransk mark, och upprepade Teherans syn att det anrikade materialet ska spädas ut i Iran, inte flyttas ut ur landet." Antingen ljuger Araghchi sin egen befolkning rakt upp i ansiktet, eller så är det Irans hållning att de inte ska göra sig av med anrikat uran (eventuellt bara späda ut det lite).
    för 8 tim sedan
    ·
    för 8 tim sedan
    ·
    Verkar som något är på plats. Inte lätt att spå en öppning imorgon men fruktar ned även om ett eventuellt avtal mest sannolikt spricker innan veckan är slut 🫨
    för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    Nu står det i krigstyper på alla tidningsframsidor att ett fredsavtal är slutgiltigt. Även om marknaden tycks ha prisat in en sådan överenskommelse måste man nog räkna med ett litet fall i morgon. Själv tar jag det lugnt. Lyckligtvis kommer min hedge (silver) att skjuta i höjden på nyheterna om fredsavtalet, och det kommer att väga upp för en del av nedgången i olja.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Väntar på pengar så att jag kan köpa fler på rea.
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Ska denna verkligen upp så mycket mer då?
    för 2 dagar sedan · Ändrad
    ·
    för 2 dagar sedan · Ändrad
    ·
    Om det överenskomna memorandumet ingås och sedan håller i 60+ dagar, då kommer kursen knappast över 600 igen. Samtidigt tycker jag att aktien är ett gott köp upp till ca. 520, såvida man inte går all in. Det blir troligen höga, stabila utdelningar åtminstone fram till 2028, och därmed levererar BNOR något som ett minskande antal företag och branscher klarar. Ett förbehåll när det gäller kursen är att verklig olje-/gastillgång kan vara underrapporterad och/eller övervärderad.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm