Q2-rapport
22 dagar sedan‧29min
1,2287 NOK/aktie
Senaste utdelning
20,83 %
Direktavk.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
11 654
Sälj
Antal
1 305
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
529 | - | - | ||
380 | - | - | ||
380 | - | - | ||
380 | - | - | ||
380 | - | - |
Högst
63,22VWAP
Lägst
62,22OmsättningAntal
47,5 758 778
VWAP
Högst
63,22Lägst
62,22OmsättningAntal
47,5 758 778
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 1 dec. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 27 aug. | |
2025 Q1-rapport | 15 maj | |
2024 Årsstämma | 14 maj | |
2024 Q4-rapport | 27 feb. | |
2024 Q3-rapport | 27 nov. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 3 tim sedan·Marine Money i New York har varit grogrunden för sjöfartens största fusions- och förvärvsaffärer de senaste åren. Chefer från Andreas Sohmen-Paos BW LPG satte sig först ner med sina kollegor från John Fredriksens Avance Gas för att diskutera en flottaffär vid mötet. Inom tre månader, trots den norska sommarsäsongen, hade de en transaktion på bordet. Det var den senaste i raden av fusioner och förvärv inom sjöfarten, som började med en kaffe i New York. Under den senaste veckan fick den senaste uppköpsepisoden inom sjöfartsbranschen sin första offentliga sändning. Den här gången var det Pareto Securities Offshore & Shipping-konferensen i Holmenkollen, med utsikt över Oslo, som utgjorde podiet. Evenemanget är ett Mecka för sjöfartsinvesterare att träffa ägare och investeringsbankirer. De vet hur man nosar fram en affär, och huvudkonferensrummet reducerades till ståplats först när Hafnias VD, Mikael Skov, intog scenen. Det är inte ofta chefer från Fredriksens Frontline får andraplatsen i den norska huvudstaden. Den här gången kan Frontline-chefen Lars Barstad ha varit den första talaren. Det råder dock föga tvivel om att Skov var huvudattraktionen, med tanke på att datumet kom bara en vecka efter att Hafnia köpte en större aktiepost i rivalen Torm. Investeringen utlöste omedelbart spekulationer om uppköp, och vissa experter kallade det en klar affär. Den som tvivlade på att ett uppköp var på gång på väg till Holmenkollen skulle ha vetat vid den andra kaffepausen att en transaktion för att bilda ett tankföretag värt 5 miljarder dollar var på gång. Pareto-talet var Skovs första offentliga framträdande sedan Torm-investeringen, och han måste ha anat vad de samlade redarna, investerarna och pressen ville veta. Skov presenterade en del av talet, backad av en gigantisk bild som grafiskt illustrerade Hafnias förvärvande tillväxthistoria, från ett litet rederiföretag 2010, och pekade ut flera fusioner och förvärv. Skov betonade att han var begränsad i vad han kunde säga, med tanke på att Hafnias avtal med Oaktree Capital Management fortfarande väntade på officiella underskrifter vid den tidpunkten. Trots detta behövde de närvarande inte skrapa långt under ytan för att förstå vad som pågick, och Skov noterade snabbt att Hafnias DNA var från ett "ungt, aggressivt och entreprenöriellt företag". Han riktade sig direkt till Torm och sa: "Hittills har vi köpt 15 % av Torm och vi tycker att Torm är ett mycket välskött företag." Den danske chefen, en polerad offentlig talare och veteran inom branschkonferenser, sa att ur Hafnias synvinkel var det som att titta sig i spegeln att se sin tidigare arbetsgivare, Torm. Han noterade deras liknande kulturer, platser, jämförbara spotmarknadsexponeringar och affärsplaner. "Vi får se hur detta utspelar sig, och förhoppningsvis kan vi säga lite mer när vi har allt på plats." Pareto Securities analyschef Eirik Haavaldsen, som var värd för evenemanget, är inte heller främmande för en uppköpsdans och var smidig i sin fråga om VD:ns åsikt om tillväxtpotential, med tanke på dess historia av "stora förvärv". Skov svarade att folk klagar på att synergier ofta saknas när en fusion och förvärv inom sjöfarten äger rum. "Jag håller inte med om det", sa han. De som är investerade i det pågående uppköpsdramat fick en andra akt, bara några minuter senare, med Torms finanschef Kim Balle som presenterade i ett angränsande rum. Om Skov landade ett par stötar i vad som kunde utvecklas till en fascinerande uppköpskamp mellan två tungviktare inom tankfartyg, var Balles roll ett mer delikat försvar och hans budskap lite mer subtila. Även om Balle inte direkt tog upp Hafnia-investeringen, innehöll hans presentation en del fingerfärdigheter. Först innehöll hans finansiella databild för andra kvartalet en ansenlig bild av ett tankfartyg, ironiskt nog kallat Torm Strong, ett val han skrattade åt när TradeWinds tog upp det. Nästa sida var en gigantisk graf som visade den gynnsamma utvecklingen för Torms spotfartyg i förhållande till flera jämförbara produkttankfartyg. "En skrytbild", var Balles bedömning, och noterade att Torm presterade bäst, eller bland de bäst, kvartal för kvartal. Dagens tredje akt kom när Balle tog emot frågor från en grupp sjöfarts- och finansjournalister i ett trapphus. Stående bland dem var det omedelbart tydligt att Torm hade lite mer information än den bredare allmänheten om vad som pågick. "Det finns inget mer att säga", sa han, samtidigt som han noterade Torms starka aktiekurs i förhållande till jämförbara fartyg och uttryckte intresse för företaget som positivt. Oaktree, som sålde aktierna till Hafnia, har varit Torms största aktieägare sedan 2015. Tillfrågad om relationen sa Balle till TradeWinds: "De bestämmer hur de vill använda sitt kapital och när de vill gå av." Balle tillade att det inte hade förekommit någon dialog mellan Torm och Oaktree och att det var den korrekta situationen under omständigheterna.för 3 tim sedan · Ändrad·I ett uttalande under de följande dagarna bekräftade Hafnia att ett bindande avtal fanns på plats för en del av Oaktrees aktier i Torm. De tillade att det ännu inte hade förekommit några övertagandesamtal. Man antar att Balle och Torms VD Jacob Meldgaard inte behöver vänta till Marine Money i juni nästa år innan de sitter runt ett bord med Skov och Hafnias ordförande Sohmen-Pao. C: TradeWinds, helt enkelt bäst!
- för 1 dag sedan·Morgan Stanley förutspår en mycket stark skörd för Frontline- och oljefrakt. Ergo kommer det därför att bli en motsvarande minskning av Hafnias frakt av diesel/bensin/nafta/paraffin etc. som distribueras via raffinaderierna.för 1 dag sedan·Dokumentation saknas och verkar som en del gissningar innan vinterns ankomst.för 1 dag sedan·Himlen skriver om publicerade nyheter och liknande. Priserna är skyhöga nu.
- för 3 dagar sedanför 3 dagar sedanArctic höjer riktkursen för Hafnia till 74 norska kronor (71), upprepar köp - BNför 1 dag sedan·Fortfarande tydligt intresse för volym över 62... Detta kommer att vara starkt framöverför 1 dag sedan·Som om lägre oljepriser inte vore nog... Räntesänkningar i USA ger Hafnia lägre lånekostnader, ökar den globala efterfrågan på oljeprodukter och gör utdelningsaktier med höga utbetalningar mer attraktiva. Den här kommer att bli särskilt spännande att vara med i framöver - Fortfarande mycket att gå på.
- 13 sep.·Några börsnördar som vet hur det kommer att vara att äga den här när den tas bort från Oslo?för 2 dagar sedan·OBX-listan består alltid av de 25 mest likvida aktierna på Oslobörsen, mätt efter omsättning (handelsvolym) och börsvärde under en specifik utvärderingsperiod. När Oslobörsen genomför en kvartalsvis granskning kan företag läggas till eller tas bort från listan.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q2-rapport
22 dagar sedan‧29min
1,2287 NOK/aktie
Senaste utdelning
20,83 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 3 tim sedan·Marine Money i New York har varit grogrunden för sjöfartens största fusions- och förvärvsaffärer de senaste åren. Chefer från Andreas Sohmen-Paos BW LPG satte sig först ner med sina kollegor från John Fredriksens Avance Gas för att diskutera en flottaffär vid mötet. Inom tre månader, trots den norska sommarsäsongen, hade de en transaktion på bordet. Det var den senaste i raden av fusioner och förvärv inom sjöfarten, som började med en kaffe i New York. Under den senaste veckan fick den senaste uppköpsepisoden inom sjöfartsbranschen sin första offentliga sändning. Den här gången var det Pareto Securities Offshore & Shipping-konferensen i Holmenkollen, med utsikt över Oslo, som utgjorde podiet. Evenemanget är ett Mecka för sjöfartsinvesterare att träffa ägare och investeringsbankirer. De vet hur man nosar fram en affär, och huvudkonferensrummet reducerades till ståplats först när Hafnias VD, Mikael Skov, intog scenen. Det är inte ofta chefer från Fredriksens Frontline får andraplatsen i den norska huvudstaden. Den här gången kan Frontline-chefen Lars Barstad ha varit den första talaren. Det råder dock föga tvivel om att Skov var huvudattraktionen, med tanke på att datumet kom bara en vecka efter att Hafnia köpte en större aktiepost i rivalen Torm. Investeringen utlöste omedelbart spekulationer om uppköp, och vissa experter kallade det en klar affär. Den som tvivlade på att ett uppköp var på gång på väg till Holmenkollen skulle ha vetat vid den andra kaffepausen att en transaktion för att bilda ett tankföretag värt 5 miljarder dollar var på gång. Pareto-talet var Skovs första offentliga framträdande sedan Torm-investeringen, och han måste ha anat vad de samlade redarna, investerarna och pressen ville veta. Skov presenterade en del av talet, backad av en gigantisk bild som grafiskt illustrerade Hafnias förvärvande tillväxthistoria, från ett litet rederiföretag 2010, och pekade ut flera fusioner och förvärv. Skov betonade att han var begränsad i vad han kunde säga, med tanke på att Hafnias avtal med Oaktree Capital Management fortfarande väntade på officiella underskrifter vid den tidpunkten. Trots detta behövde de närvarande inte skrapa långt under ytan för att förstå vad som pågick, och Skov noterade snabbt att Hafnias DNA var från ett "ungt, aggressivt och entreprenöriellt företag". Han riktade sig direkt till Torm och sa: "Hittills har vi köpt 15 % av Torm och vi tycker att Torm är ett mycket välskött företag." Den danske chefen, en polerad offentlig talare och veteran inom branschkonferenser, sa att ur Hafnias synvinkel var det som att titta sig i spegeln att se sin tidigare arbetsgivare, Torm. Han noterade deras liknande kulturer, platser, jämförbara spotmarknadsexponeringar och affärsplaner. "Vi får se hur detta utspelar sig, och förhoppningsvis kan vi säga lite mer när vi har allt på plats." Pareto Securities analyschef Eirik Haavaldsen, som var värd för evenemanget, är inte heller främmande för en uppköpsdans och var smidig i sin fråga om VD:ns åsikt om tillväxtpotential, med tanke på dess historia av "stora förvärv". Skov svarade att folk klagar på att synergier ofta saknas när en fusion och förvärv inom sjöfarten äger rum. "Jag håller inte med om det", sa han. De som är investerade i det pågående uppköpsdramat fick en andra akt, bara några minuter senare, med Torms finanschef Kim Balle som presenterade i ett angränsande rum. Om Skov landade ett par stötar i vad som kunde utvecklas till en fascinerande uppköpskamp mellan två tungviktare inom tankfartyg, var Balles roll ett mer delikat försvar och hans budskap lite mer subtila. Även om Balle inte direkt tog upp Hafnia-investeringen, innehöll hans presentation en del fingerfärdigheter. Först innehöll hans finansiella databild för andra kvartalet en ansenlig bild av ett tankfartyg, ironiskt nog kallat Torm Strong, ett val han skrattade åt när TradeWinds tog upp det. Nästa sida var en gigantisk graf som visade den gynnsamma utvecklingen för Torms spotfartyg i förhållande till flera jämförbara produkttankfartyg. "En skrytbild", var Balles bedömning, och noterade att Torm presterade bäst, eller bland de bäst, kvartal för kvartal. Dagens tredje akt kom när Balle tog emot frågor från en grupp sjöfarts- och finansjournalister i ett trapphus. Stående bland dem var det omedelbart tydligt att Torm hade lite mer information än den bredare allmänheten om vad som pågick. "Det finns inget mer att säga", sa han, samtidigt som han noterade Torms starka aktiekurs i förhållande till jämförbara fartyg och uttryckte intresse för företaget som positivt. Oaktree, som sålde aktierna till Hafnia, har varit Torms största aktieägare sedan 2015. Tillfrågad om relationen sa Balle till TradeWinds: "De bestämmer hur de vill använda sitt kapital och när de vill gå av." Balle tillade att det inte hade förekommit någon dialog mellan Torm och Oaktree och att det var den korrekta situationen under omständigheterna.för 3 tim sedan · Ändrad·I ett uttalande under de följande dagarna bekräftade Hafnia att ett bindande avtal fanns på plats för en del av Oaktrees aktier i Torm. De tillade att det ännu inte hade förekommit några övertagandesamtal. Man antar att Balle och Torms VD Jacob Meldgaard inte behöver vänta till Marine Money i juni nästa år innan de sitter runt ett bord med Skov och Hafnias ordförande Sohmen-Pao. C: TradeWinds, helt enkelt bäst!
- för 1 dag sedan·Morgan Stanley förutspår en mycket stark skörd för Frontline- och oljefrakt. Ergo kommer det därför att bli en motsvarande minskning av Hafnias frakt av diesel/bensin/nafta/paraffin etc. som distribueras via raffinaderierna.för 1 dag sedan·Dokumentation saknas och verkar som en del gissningar innan vinterns ankomst.för 1 dag sedan·Himlen skriver om publicerade nyheter och liknande. Priserna är skyhöga nu.
- för 3 dagar sedanför 3 dagar sedanArctic höjer riktkursen för Hafnia till 74 norska kronor (71), upprepar köp - BNför 1 dag sedan·Fortfarande tydligt intresse för volym över 62... Detta kommer att vara starkt framöverför 1 dag sedan·Som om lägre oljepriser inte vore nog... Räntesänkningar i USA ger Hafnia lägre lånekostnader, ökar den globala efterfrågan på oljeprodukter och gör utdelningsaktier med höga utbetalningar mer attraktiva. Den här kommer att bli särskilt spännande att vara med i framöver - Fortfarande mycket att gå på.
- 13 sep.·Några börsnördar som vet hur det kommer att vara att äga den här när den tas bort från Oslo?för 2 dagar sedan·OBX-listan består alltid av de 25 mest likvida aktierna på Oslobörsen, mätt efter omsättning (handelsvolym) och börsvärde under en specifik utvärderingsperiod. När Oslobörsen genomför en kvartalsvis granskning kan företag läggas till eller tas bort från listan.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
11 654
Sälj
Antal
1 305
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
529 | - | - | ||
380 | - | - | ||
380 | - | - | ||
380 | - | - | ||
380 | - | - |
Högst
63,22VWAP
Lägst
62,22OmsättningAntal
47,5 758 778
VWAP
Högst
63,22Lägst
62,22OmsättningAntal
47,5 758 778
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 1 dec. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 27 aug. | |
2025 Q1-rapport | 15 maj | |
2024 Årsstämma | 14 maj | |
2024 Q4-rapport | 27 feb. | |
2024 Q3-rapport | 27 nov. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q2-rapport
22 dagar sedan‧29min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 1 dec. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 27 aug. | |
2025 Q1-rapport | 15 maj | |
2024 Årsstämma | 14 maj | |
2024 Q4-rapport | 27 feb. | |
2024 Q3-rapport | 27 nov. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
1,2287 NOK/aktie
Senaste utdelning
20,83 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 3 tim sedan·Marine Money i New York har varit grogrunden för sjöfartens största fusions- och förvärvsaffärer de senaste åren. Chefer från Andreas Sohmen-Paos BW LPG satte sig först ner med sina kollegor från John Fredriksens Avance Gas för att diskutera en flottaffär vid mötet. Inom tre månader, trots den norska sommarsäsongen, hade de en transaktion på bordet. Det var den senaste i raden av fusioner och förvärv inom sjöfarten, som började med en kaffe i New York. Under den senaste veckan fick den senaste uppköpsepisoden inom sjöfartsbranschen sin första offentliga sändning. Den här gången var det Pareto Securities Offshore & Shipping-konferensen i Holmenkollen, med utsikt över Oslo, som utgjorde podiet. Evenemanget är ett Mecka för sjöfartsinvesterare att träffa ägare och investeringsbankirer. De vet hur man nosar fram en affär, och huvudkonferensrummet reducerades till ståplats först när Hafnias VD, Mikael Skov, intog scenen. Det är inte ofta chefer från Fredriksens Frontline får andraplatsen i den norska huvudstaden. Den här gången kan Frontline-chefen Lars Barstad ha varit den första talaren. Det råder dock föga tvivel om att Skov var huvudattraktionen, med tanke på att datumet kom bara en vecka efter att Hafnia köpte en större aktiepost i rivalen Torm. Investeringen utlöste omedelbart spekulationer om uppköp, och vissa experter kallade det en klar affär. Den som tvivlade på att ett uppköp var på gång på väg till Holmenkollen skulle ha vetat vid den andra kaffepausen att en transaktion för att bilda ett tankföretag värt 5 miljarder dollar var på gång. Pareto-talet var Skovs första offentliga framträdande sedan Torm-investeringen, och han måste ha anat vad de samlade redarna, investerarna och pressen ville veta. Skov presenterade en del av talet, backad av en gigantisk bild som grafiskt illustrerade Hafnias förvärvande tillväxthistoria, från ett litet rederiföretag 2010, och pekade ut flera fusioner och förvärv. Skov betonade att han var begränsad i vad han kunde säga, med tanke på att Hafnias avtal med Oaktree Capital Management fortfarande väntade på officiella underskrifter vid den tidpunkten. Trots detta behövde de närvarande inte skrapa långt under ytan för att förstå vad som pågick, och Skov noterade snabbt att Hafnias DNA var från ett "ungt, aggressivt och entreprenöriellt företag". Han riktade sig direkt till Torm och sa: "Hittills har vi köpt 15 % av Torm och vi tycker att Torm är ett mycket välskött företag." Den danske chefen, en polerad offentlig talare och veteran inom branschkonferenser, sa att ur Hafnias synvinkel var det som att titta sig i spegeln att se sin tidigare arbetsgivare, Torm. Han noterade deras liknande kulturer, platser, jämförbara spotmarknadsexponeringar och affärsplaner. "Vi får se hur detta utspelar sig, och förhoppningsvis kan vi säga lite mer när vi har allt på plats." Pareto Securities analyschef Eirik Haavaldsen, som var värd för evenemanget, är inte heller främmande för en uppköpsdans och var smidig i sin fråga om VD:ns åsikt om tillväxtpotential, med tanke på dess historia av "stora förvärv". Skov svarade att folk klagar på att synergier ofta saknas när en fusion och förvärv inom sjöfarten äger rum. "Jag håller inte med om det", sa han. De som är investerade i det pågående uppköpsdramat fick en andra akt, bara några minuter senare, med Torms finanschef Kim Balle som presenterade i ett angränsande rum. Om Skov landade ett par stötar i vad som kunde utvecklas till en fascinerande uppköpskamp mellan två tungviktare inom tankfartyg, var Balles roll ett mer delikat försvar och hans budskap lite mer subtila. Även om Balle inte direkt tog upp Hafnia-investeringen, innehöll hans presentation en del fingerfärdigheter. Först innehöll hans finansiella databild för andra kvartalet en ansenlig bild av ett tankfartyg, ironiskt nog kallat Torm Strong, ett val han skrattade åt när TradeWinds tog upp det. Nästa sida var en gigantisk graf som visade den gynnsamma utvecklingen för Torms spotfartyg i förhållande till flera jämförbara produkttankfartyg. "En skrytbild", var Balles bedömning, och noterade att Torm presterade bäst, eller bland de bäst, kvartal för kvartal. Dagens tredje akt kom när Balle tog emot frågor från en grupp sjöfarts- och finansjournalister i ett trapphus. Stående bland dem var det omedelbart tydligt att Torm hade lite mer information än den bredare allmänheten om vad som pågick. "Det finns inget mer att säga", sa han, samtidigt som han noterade Torms starka aktiekurs i förhållande till jämförbara fartyg och uttryckte intresse för företaget som positivt. Oaktree, som sålde aktierna till Hafnia, har varit Torms största aktieägare sedan 2015. Tillfrågad om relationen sa Balle till TradeWinds: "De bestämmer hur de vill använda sitt kapital och när de vill gå av." Balle tillade att det inte hade förekommit någon dialog mellan Torm och Oaktree och att det var den korrekta situationen under omständigheterna.för 3 tim sedan · Ändrad·I ett uttalande under de följande dagarna bekräftade Hafnia att ett bindande avtal fanns på plats för en del av Oaktrees aktier i Torm. De tillade att det ännu inte hade förekommit några övertagandesamtal. Man antar att Balle och Torms VD Jacob Meldgaard inte behöver vänta till Marine Money i juni nästa år innan de sitter runt ett bord med Skov och Hafnias ordförande Sohmen-Pao. C: TradeWinds, helt enkelt bäst!
- för 1 dag sedan·Morgan Stanley förutspår en mycket stark skörd för Frontline- och oljefrakt. Ergo kommer det därför att bli en motsvarande minskning av Hafnias frakt av diesel/bensin/nafta/paraffin etc. som distribueras via raffinaderierna.för 1 dag sedan·Dokumentation saknas och verkar som en del gissningar innan vinterns ankomst.för 1 dag sedan·Himlen skriver om publicerade nyheter och liknande. Priserna är skyhöga nu.
- för 3 dagar sedanför 3 dagar sedanArctic höjer riktkursen för Hafnia till 74 norska kronor (71), upprepar köp - BNför 1 dag sedan·Fortfarande tydligt intresse för volym över 62... Detta kommer att vara starkt framöverför 1 dag sedan·Som om lägre oljepriser inte vore nog... Räntesänkningar i USA ger Hafnia lägre lånekostnader, ökar den globala efterfrågan på oljeprodukter och gör utdelningsaktier med höga utbetalningar mer attraktiva. Den här kommer att bli särskilt spännande att vara med i framöver - Fortfarande mycket att gå på.
- 13 sep.·Några börsnördar som vet hur det kommer att vara att äga den här när den tas bort från Oslo?för 2 dagar sedan·OBX-listan består alltid av de 25 mest likvida aktierna på Oslobörsen, mätt efter omsättning (handelsvolym) och börsvärde under en specifik utvärderingsperiod. När Oslobörsen genomför en kvartalsvis granskning kan företag läggas till eller tas bort från listan.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
11 654
Sälj
Antal
1 305
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
529 | - | - | ||
380 | - | - | ||
380 | - | - | ||
380 | - | - | ||
380 | - | - |
Högst
63,22VWAP
Lägst
62,22OmsättningAntal
47,5 758 778
VWAP
Högst
63,22Lägst
62,22OmsättningAntal
47,5 758 778
Mäklarstatistik
Ingen data hittades