Tillgänglighet för Nordnets digitala tjänster.
Vår ambition är en digital plattform för alla.
Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda våra tjänster och produkter, oavsett förutsättningar. Vi arbetar därför löpande med att säkerställa och förbättra tillgängligheten på vår hemsida och i vår app.
Kontakta oss.
Om du har några frågor eller vill rapportera problem gällande tillgänglighet så kontakta oss gärna.
Till kundserviceTillgänglighetsutlåtande.
Vi har kommit långt i vår strävan mot att erbjuda digitala tjänster med hög tillgänglighet. Samtidigt är vi medvetna om att vissa komplexa funktioner inte är fullt tillgängliga, även om vi strävar mot att uppfylla kraven för WCAG 2.1 nivå AA och EN 301 549.
Oberoende analys.
I maj 2025 lät vi en oberoende extern part utvärdera vår plattform för att analysera gränssnitt, tjänster och övergripande tillgänglighet.
Läs tillgänglighetsutlåtandetTillgänglighetsfeedback.
Har du upptäckt brister i tillgängligheten i våra digitala tjänster? Du kan lämna feedback direkt till oss om vår tillgänglighet via formuläret.
Tillsynsmyndighet.
Post- och telestyrelsen (PTS) är tillsynsmyndighet för produkter och tjänster som omfattas av lag (2023:254) om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet. Om du anser att vi har brister i vår tillgänglighet kan du kontakta PTS.