Q1-rapport
79 dagar sedan‧26min
3,302 NOK/aktie
Senaste utdelning
16,16 %
Direktavk.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
1 000
Sälj
Antal
1 000
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
12 | - | - | ||
100 | - | - | ||
25 | - | - | ||
100 | - | - | ||
130 | - | - |
Högst
250VWAP
Lägst
240,5OmsättningAntal
15,5 63 157
VWAP
Högst
250Lägst
240,5OmsättningAntal
15,5 63 157
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 12 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Årsstämma | 30 maj | |
2025 Q1-rapport | 15 maj | |
2025 Q1-rapport | 14 maj | |
2024 Q4-rapport | 20 feb. | |
2024 Q4-rapport | 19 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 23 juli·Jefferies ger Okeanis Eco Tankers ett "köp"-betyg inför att öka Opec-produktionen. I inledningen av bevakningen på onsdagen sa analytikern Omar Nokta att det New York-noterade tankfartygsägaren "presterar långt över sin vikt" och tjänar marknadsöverträffande rater trots sin lilla flotta på sex VLCC:er och åtta Suezmax-fartyg. Han sa att det familjestödda företagets flottprofil och kommersiella plattform gör det väl positionerat för att kapitalisera på den kommande ökningen av Mellanösternolja tillgänglig för export. Jefferies tror på tankfartyg och förutspår marknadsstyrka för att avsluta året. "Opec+ har gått med på att returnera 1,8 miljoner fat per dag av sina frivilliga nedskärningar sedan april, även om en stor del av dessa volymer har stannat kvar i Mellanöstern för sommarens högsta konsumtion", sa Nokta. Han noterade regionala efterfrågesvängningar på mer än 1 miljon fat per dag under tredje kvartalet. "Vi förväntar oss en väsentligt starkare VLCC- och tankfartygsmarknad totalt sett när dessa volymer tar sig in på exportmarknaderna." Nokta gav Okeanis Eco Tankers aktier ett riktpris på 29 dollar. På tisdagen stängde aktierna på 22,67 dollar i New York. Han sa att medelåldern på företagets fartyg var 5,7 år jämfört med ett globalt genomsnitt på 12,8 år för VLCC:er och suezmax, vilket hjälpte dem att uppnå VLCC-rater på 50 500 dollar per dag jämfört med jämförbara fartyg på 40 000 dollar per dag. För sina suezmax var dessa siffror 53 700 dollar per dag för flottan jämfört med 39 800 dollar per dag för jämförbara fartyg. Nokta utropade att Okeanis Eco Tankers betalade ut så mycket som 95 % av sitt justerade resultat i utdelning. Under första kvartalet rapporterade de en vinst på 12,6 miljoner dollar, en minskning från 41,6 miljoner dollar jämfört med föregående år, men i linje med analytikernas förväntningar. Uppåtgående handelsuppdatering från DHT Holdings ger bränsle åt förhoppningar på tankmarknaden Deras flotta tjänade 38 500 dollar per dag i tidsbefraktningsekvivalenta vinster, men såg förbättringar i förhandsbokningar med 72 % av de tillgängliga spotdagarna bokade till 46 700 dollar per dag när de rapporterade vinsten i maj. Resultatet för andra kvartalet ska tillkännages den 12 augusti. Nokta har varit konsekvent i sin övertygelse om att tankraterna kommer att vända upp sent i tredje kvartalet, i takt med att den accelererade Opec-produktionen ökar och den inhemska efterfrågan svalnar i Mellanöstern. Tidigare denna månad hävdade han att andra halvan av 2025 inte skulle bli en upprepning av 2024, då priserna var en besvikelse på grund av den avtagande kinesiska efterfrågan. Den här gången är raffineringsmarginalerna bättre, utöver de ytterligare Opec-faten, sa han. Copyright; TradeWinds, helt enkelt bäst!
- 21 juli·Trenden verkar vara nedåtgående. Samtidigt ser jag att det finns 0 % registrerat i det korta registret. Vad tror du om vägen framåt?
- 16 juli·Nissos Donoussa (2019 - Modern Scrubber) Helt fixad (Beräknad resa CII: B 🟢) Equinor Kyklades Maritime (TCE: RV USD 51K @ 102 dagar) https://app.tankersinternational.com/fixtures/id/120882 Detta borde vara en behå.
- 9 juli·Jag har själv nyligen köpt aktien, i hopp om att en ny trend kan startas genom till exempel en artikel som den från finanstidningen (Newstrading) - därefter får verkligheten anpassa sig... De har 14 tankfartyg (8 VLCC och 6 Suezmax) - de är moderna miljöbåtar med en genomsnittsålder på cirka 6 år, tror jag - De är pålitliga och kan tjäna fina miljöpremier när tiden är mogen. De har en ganska hög skuldsättningsgrad (runt 150 %), men det är normalt nog inom sjöfarten och de är säkrade av moderna fartygsvärden. Men det innebär förstås att de är mer sårbara för större eller mer långsiktiga räntefall. Men jag förstår att de är fokuserade på att hålla skuld- och likviditetssituationen under strikt kontroll. Så det jag väntar på är att: vi ser stigande räntor och det över en längre tidsperiod, så att det kan fortplanta sig till vackra resultat och utdelningar, Vi ser en trend i vinst per aktie-ökningar och ökande marginaler, så att de inte är så sårbara för räntefall, Den geopolitiska situationen är svår att ta hänsyn till, vare sig positivt eller negativt. Men jag tror att vi kommer att se problem under lång tid framöver. Om du är intresserad av teknisk analys tror jag att det är där (snarare än de fundamentala faktorerna) vi kommer att se de första prisdrivarna upp mot kursen 300, där den senaste toppen var i februari 2025. Graferna/indikatorerna återspeglar optimismen och i många fall tenderar jag att acceptera det och inte försöka förutspå för mycket på den fundamentala sidan.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
79 dagar sedan‧26min
3,302 NOK/aktie
Senaste utdelning
16,16 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 23 juli·Jefferies ger Okeanis Eco Tankers ett "köp"-betyg inför att öka Opec-produktionen. I inledningen av bevakningen på onsdagen sa analytikern Omar Nokta att det New York-noterade tankfartygsägaren "presterar långt över sin vikt" och tjänar marknadsöverträffande rater trots sin lilla flotta på sex VLCC:er och åtta Suezmax-fartyg. Han sa att det familjestödda företagets flottprofil och kommersiella plattform gör det väl positionerat för att kapitalisera på den kommande ökningen av Mellanösternolja tillgänglig för export. Jefferies tror på tankfartyg och förutspår marknadsstyrka för att avsluta året. "Opec+ har gått med på att returnera 1,8 miljoner fat per dag av sina frivilliga nedskärningar sedan april, även om en stor del av dessa volymer har stannat kvar i Mellanöstern för sommarens högsta konsumtion", sa Nokta. Han noterade regionala efterfrågesvängningar på mer än 1 miljon fat per dag under tredje kvartalet. "Vi förväntar oss en väsentligt starkare VLCC- och tankfartygsmarknad totalt sett när dessa volymer tar sig in på exportmarknaderna." Nokta gav Okeanis Eco Tankers aktier ett riktpris på 29 dollar. På tisdagen stängde aktierna på 22,67 dollar i New York. Han sa att medelåldern på företagets fartyg var 5,7 år jämfört med ett globalt genomsnitt på 12,8 år för VLCC:er och suezmax, vilket hjälpte dem att uppnå VLCC-rater på 50 500 dollar per dag jämfört med jämförbara fartyg på 40 000 dollar per dag. För sina suezmax var dessa siffror 53 700 dollar per dag för flottan jämfört med 39 800 dollar per dag för jämförbara fartyg. Nokta utropade att Okeanis Eco Tankers betalade ut så mycket som 95 % av sitt justerade resultat i utdelning. Under första kvartalet rapporterade de en vinst på 12,6 miljoner dollar, en minskning från 41,6 miljoner dollar jämfört med föregående år, men i linje med analytikernas förväntningar. Uppåtgående handelsuppdatering från DHT Holdings ger bränsle åt förhoppningar på tankmarknaden Deras flotta tjänade 38 500 dollar per dag i tidsbefraktningsekvivalenta vinster, men såg förbättringar i förhandsbokningar med 72 % av de tillgängliga spotdagarna bokade till 46 700 dollar per dag när de rapporterade vinsten i maj. Resultatet för andra kvartalet ska tillkännages den 12 augusti. Nokta har varit konsekvent i sin övertygelse om att tankraterna kommer att vända upp sent i tredje kvartalet, i takt med att den accelererade Opec-produktionen ökar och den inhemska efterfrågan svalnar i Mellanöstern. Tidigare denna månad hävdade han att andra halvan av 2025 inte skulle bli en upprepning av 2024, då priserna var en besvikelse på grund av den avtagande kinesiska efterfrågan. Den här gången är raffineringsmarginalerna bättre, utöver de ytterligare Opec-faten, sa han. Copyright; TradeWinds, helt enkelt bäst!
- 21 juli·Trenden verkar vara nedåtgående. Samtidigt ser jag att det finns 0 % registrerat i det korta registret. Vad tror du om vägen framåt?
- 16 juli·Nissos Donoussa (2019 - Modern Scrubber) Helt fixad (Beräknad resa CII: B 🟢) Equinor Kyklades Maritime (TCE: RV USD 51K @ 102 dagar) https://app.tankersinternational.com/fixtures/id/120882 Detta borde vara en behå.
- 9 juli·Jag har själv nyligen köpt aktien, i hopp om att en ny trend kan startas genom till exempel en artikel som den från finanstidningen (Newstrading) - därefter får verkligheten anpassa sig... De har 14 tankfartyg (8 VLCC och 6 Suezmax) - de är moderna miljöbåtar med en genomsnittsålder på cirka 6 år, tror jag - De är pålitliga och kan tjäna fina miljöpremier när tiden är mogen. De har en ganska hög skuldsättningsgrad (runt 150 %), men det är normalt nog inom sjöfarten och de är säkrade av moderna fartygsvärden. Men det innebär förstås att de är mer sårbara för större eller mer långsiktiga räntefall. Men jag förstår att de är fokuserade på att hålla skuld- och likviditetssituationen under strikt kontroll. Så det jag väntar på är att: vi ser stigande räntor och det över en längre tidsperiod, så att det kan fortplanta sig till vackra resultat och utdelningar, Vi ser en trend i vinst per aktie-ökningar och ökande marginaler, så att de inte är så sårbara för räntefall, Den geopolitiska situationen är svår att ta hänsyn till, vare sig positivt eller negativt. Men jag tror att vi kommer att se problem under lång tid framöver. Om du är intresserad av teknisk analys tror jag att det är där (snarare än de fundamentala faktorerna) vi kommer att se de första prisdrivarna upp mot kursen 300, där den senaste toppen var i februari 2025. Graferna/indikatorerna återspeglar optimismen och i många fall tenderar jag att acceptera det och inte försöka förutspå för mycket på den fundamentala sidan.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
1 000
Sälj
Antal
1 000
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
12 | - | - | ||
100 | - | - | ||
25 | - | - | ||
100 | - | - | ||
130 | - | - |
Högst
250VWAP
Lägst
240,5OmsättningAntal
15,5 63 157
VWAP
Högst
250Lägst
240,5OmsättningAntal
15,5 63 157
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 12 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Årsstämma | 30 maj | |
2025 Q1-rapport | 15 maj | |
2025 Q1-rapport | 14 maj | |
2024 Q4-rapport | 20 feb. | |
2024 Q4-rapport | 19 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q1-rapport
79 dagar sedan‧26min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 12 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Årsstämma | 30 maj | |
2025 Q1-rapport | 15 maj | |
2025 Q1-rapport | 14 maj | |
2024 Q4-rapport | 20 feb. | |
2024 Q4-rapport | 19 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
3,302 NOK/aktie
Senaste utdelning
16,16 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 23 juli·Jefferies ger Okeanis Eco Tankers ett "köp"-betyg inför att öka Opec-produktionen. I inledningen av bevakningen på onsdagen sa analytikern Omar Nokta att det New York-noterade tankfartygsägaren "presterar långt över sin vikt" och tjänar marknadsöverträffande rater trots sin lilla flotta på sex VLCC:er och åtta Suezmax-fartyg. Han sa att det familjestödda företagets flottprofil och kommersiella plattform gör det väl positionerat för att kapitalisera på den kommande ökningen av Mellanösternolja tillgänglig för export. Jefferies tror på tankfartyg och förutspår marknadsstyrka för att avsluta året. "Opec+ har gått med på att returnera 1,8 miljoner fat per dag av sina frivilliga nedskärningar sedan april, även om en stor del av dessa volymer har stannat kvar i Mellanöstern för sommarens högsta konsumtion", sa Nokta. Han noterade regionala efterfrågesvängningar på mer än 1 miljon fat per dag under tredje kvartalet. "Vi förväntar oss en väsentligt starkare VLCC- och tankfartygsmarknad totalt sett när dessa volymer tar sig in på exportmarknaderna." Nokta gav Okeanis Eco Tankers aktier ett riktpris på 29 dollar. På tisdagen stängde aktierna på 22,67 dollar i New York. Han sa att medelåldern på företagets fartyg var 5,7 år jämfört med ett globalt genomsnitt på 12,8 år för VLCC:er och suezmax, vilket hjälpte dem att uppnå VLCC-rater på 50 500 dollar per dag jämfört med jämförbara fartyg på 40 000 dollar per dag. För sina suezmax var dessa siffror 53 700 dollar per dag för flottan jämfört med 39 800 dollar per dag för jämförbara fartyg. Nokta utropade att Okeanis Eco Tankers betalade ut så mycket som 95 % av sitt justerade resultat i utdelning. Under första kvartalet rapporterade de en vinst på 12,6 miljoner dollar, en minskning från 41,6 miljoner dollar jämfört med föregående år, men i linje med analytikernas förväntningar. Uppåtgående handelsuppdatering från DHT Holdings ger bränsle åt förhoppningar på tankmarknaden Deras flotta tjänade 38 500 dollar per dag i tidsbefraktningsekvivalenta vinster, men såg förbättringar i förhandsbokningar med 72 % av de tillgängliga spotdagarna bokade till 46 700 dollar per dag när de rapporterade vinsten i maj. Resultatet för andra kvartalet ska tillkännages den 12 augusti. Nokta har varit konsekvent i sin övertygelse om att tankraterna kommer att vända upp sent i tredje kvartalet, i takt med att den accelererade Opec-produktionen ökar och den inhemska efterfrågan svalnar i Mellanöstern. Tidigare denna månad hävdade han att andra halvan av 2025 inte skulle bli en upprepning av 2024, då priserna var en besvikelse på grund av den avtagande kinesiska efterfrågan. Den här gången är raffineringsmarginalerna bättre, utöver de ytterligare Opec-faten, sa han. Copyright; TradeWinds, helt enkelt bäst!
- 21 juli·Trenden verkar vara nedåtgående. Samtidigt ser jag att det finns 0 % registrerat i det korta registret. Vad tror du om vägen framåt?
- 16 juli·Nissos Donoussa (2019 - Modern Scrubber) Helt fixad (Beräknad resa CII: B 🟢) Equinor Kyklades Maritime (TCE: RV USD 51K @ 102 dagar) https://app.tankersinternational.com/fixtures/id/120882 Detta borde vara en behå.
- 9 juli·Jag har själv nyligen köpt aktien, i hopp om att en ny trend kan startas genom till exempel en artikel som den från finanstidningen (Newstrading) - därefter får verkligheten anpassa sig... De har 14 tankfartyg (8 VLCC och 6 Suezmax) - de är moderna miljöbåtar med en genomsnittsålder på cirka 6 år, tror jag - De är pålitliga och kan tjäna fina miljöpremier när tiden är mogen. De har en ganska hög skuldsättningsgrad (runt 150 %), men det är normalt nog inom sjöfarten och de är säkrade av moderna fartygsvärden. Men det innebär förstås att de är mer sårbara för större eller mer långsiktiga räntefall. Men jag förstår att de är fokuserade på att hålla skuld- och likviditetssituationen under strikt kontroll. Så det jag väntar på är att: vi ser stigande räntor och det över en längre tidsperiod, så att det kan fortplanta sig till vackra resultat och utdelningar, Vi ser en trend i vinst per aktie-ökningar och ökande marginaler, så att de inte är så sårbara för räntefall, Den geopolitiska situationen är svår att ta hänsyn till, vare sig positivt eller negativt. Men jag tror att vi kommer att se problem under lång tid framöver. Om du är intresserad av teknisk analys tror jag att det är där (snarare än de fundamentala faktorerna) vi kommer att se de första prisdrivarna upp mot kursen 300, där den senaste toppen var i februari 2025. Graferna/indikatorerna återspeglar optimismen och i många fall tenderar jag att acceptera det och inte försöka förutspå för mycket på den fundamentala sidan.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
1 000
Sälj
Antal
1 000
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
12 | - | - | ||
100 | - | - | ||
25 | - | - | ||
100 | - | - | ||
130 | - | - |
Högst
250VWAP
Lägst
240,5OmsättningAntal
15,5 63 157
VWAP
Högst
250Lägst
240,5OmsättningAntal
15,5 63 157
Mäklarstatistik
Ingen data hittades