Q2-rapport
Endast PDF
97 dagar sedan
Orderdjup
Euronext Growth Oslo
Antal
Köp
2 000
Sälj
Antal
3 250
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 83 | - | - | ||
| 150 | - | - | ||
| 154 | - | - | ||
| 250 | - | - | ||
| 25 | - | - |
Högst
43VWAP
Lägst
40,6OmsättningAntal
0,9 22 396
VWAP
Högst
43Lägst
40,6OmsättningAntal
0,9 22 396
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 24 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2-rapport | 12 aug. | |
| 2024 Årsstämma | 12 aug. | |
| 2024 Q4-rapport | 21 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·3 nov.Tog en liten post här vid emissionskursen, så får tiden utvisa. Blir hur som helst spännande att följa med här.
- ·22 okt.Det var en riktig "ketchupeffekt" här de senaste dagarna. En lång tid utan mycket nyheter, innan det har tagit fart de senaste dagarna med nyheter på kontinuerlig basis. Om jag tolkar börsmeddelanden och mediebevakning rätt här, har Bruton/Andes nu 6 vlcc-fartyg i beställning + ytterligare två fartyg som option, med planerad leverans Q3 2026, Q1 2027, Q3 2027, Q4 2027, Q4 2028, Q2 2029, Q3 2029 och Q4 2029. Totalpris cirka 1070 miljoner dollar. Av detta har de (Bruton och Andes) betalat in cirka 50 miljoner dollar och det återstår över 1000 miljoner dollar. På Pareto-konferensen presenterade de en strategi där de vill notera med en injektion på cirka 300 miljoner dollar på New York-börsen utöver denna veckas emission i Oslo och att de skulle "köpa upp" Andes Tankers och därmed få en flotta på 4 fartyg med låg skuldsättningsgrad (20 procent) och tillhörande låg CBE och hög utdelningspotential. Med 8 fartyg bryts denna beräkning samman, så jag har gjort några beräkningar på två alternativ (behålla 20% skuldsättningsgrad kombinerat med ytterligare emission eller kopiera Himalayas skuldsättning och hantera utan ytterligare emission - efter den planerade USA-noteringen) - jfr scenario 2 och 3 i bolagets presentation förra månaden. Givet avbetalningarna till varvet (och antagandet att de utlöser optionen på fartyg 7+8): - om de väljer att behålla låg belåning och hög EK (scenario 3 i Brutons presentation på Pareto-konferensen förra månaden), då måste de slutföra den amerikanska noteringen om ett år och sedan ytterligare en nyemission på cirka 400 miljoner dollar runt årsskiftet 2027/2028. Då kommer de att behålla en CBE på cirka 20 000 dollar per fartyg och dag och en flotta på 8 fartyg levererade mellan tredje kvartalet 2026 och fjärde kvartalet 2029, men med betydande utspädning. - om de väljer att kopiera Himalayas belåning (scenario 2 i Brutons presentation på Pareto-konferensen förra månaden), då är den amerikanska noteringen okej givet att de kommer att samla in 300 miljoner dollar där under det kommande året. Då undviker vi ytterligare utspädning, men CBE kommer att vara betydligt högre än 20 000 dollar per fartyg och dag. Har någon annan räknat ut detta de senaste dagarna och fått liknande eller olika resultat?·23 okt.Du måste fråga trollkarlen som ser var marknaden är 2028-29 Alla vi andra kan inte svara dig eftersom frågan är helt talanglös. Kanske får du inga utdelningar överhuvudtaget, kanske går företaget i konkurs. Det finns gott om skulder här·27 okt.Håller inte med. Att beräkna räntorna i en stor tank på 3-4 år är totalt slöseri med tid. Inte ens en trollkarl skulle bry sig eftersom kristallkulan för sådana övningar inte har uppfunnits. Även på 6 månaders sikt är detta en fruktansvärt osäker övning. WB & co har förmodligen aldrig lagt tid på att beräkna på extremt cykliska aktier som råoljetransport många år in i framtiden. Jag tvivlar starkt på att Berkshire någonsin har investerat i FRO/liknande.
- ·22 okt.Vad hände här idag?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q2-rapport
Endast PDF
97 dagar sedan
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·3 nov.Tog en liten post här vid emissionskursen, så får tiden utvisa. Blir hur som helst spännande att följa med här.
- ·22 okt.Det var en riktig "ketchupeffekt" här de senaste dagarna. En lång tid utan mycket nyheter, innan det har tagit fart de senaste dagarna med nyheter på kontinuerlig basis. Om jag tolkar börsmeddelanden och mediebevakning rätt här, har Bruton/Andes nu 6 vlcc-fartyg i beställning + ytterligare två fartyg som option, med planerad leverans Q3 2026, Q1 2027, Q3 2027, Q4 2027, Q4 2028, Q2 2029, Q3 2029 och Q4 2029. Totalpris cirka 1070 miljoner dollar. Av detta har de (Bruton och Andes) betalat in cirka 50 miljoner dollar och det återstår över 1000 miljoner dollar. På Pareto-konferensen presenterade de en strategi där de vill notera med en injektion på cirka 300 miljoner dollar på New York-börsen utöver denna veckas emission i Oslo och att de skulle "köpa upp" Andes Tankers och därmed få en flotta på 4 fartyg med låg skuldsättningsgrad (20 procent) och tillhörande låg CBE och hög utdelningspotential. Med 8 fartyg bryts denna beräkning samman, så jag har gjort några beräkningar på två alternativ (behålla 20% skuldsättningsgrad kombinerat med ytterligare emission eller kopiera Himalayas skuldsättning och hantera utan ytterligare emission - efter den planerade USA-noteringen) - jfr scenario 2 och 3 i bolagets presentation förra månaden. Givet avbetalningarna till varvet (och antagandet att de utlöser optionen på fartyg 7+8): - om de väljer att behålla låg belåning och hög EK (scenario 3 i Brutons presentation på Pareto-konferensen förra månaden), då måste de slutföra den amerikanska noteringen om ett år och sedan ytterligare en nyemission på cirka 400 miljoner dollar runt årsskiftet 2027/2028. Då kommer de att behålla en CBE på cirka 20 000 dollar per fartyg och dag och en flotta på 8 fartyg levererade mellan tredje kvartalet 2026 och fjärde kvartalet 2029, men med betydande utspädning. - om de väljer att kopiera Himalayas belåning (scenario 2 i Brutons presentation på Pareto-konferensen förra månaden), då är den amerikanska noteringen okej givet att de kommer att samla in 300 miljoner dollar där under det kommande året. Då undviker vi ytterligare utspädning, men CBE kommer att vara betydligt högre än 20 000 dollar per fartyg och dag. Har någon annan räknat ut detta de senaste dagarna och fått liknande eller olika resultat?·23 okt.Du måste fråga trollkarlen som ser var marknaden är 2028-29 Alla vi andra kan inte svara dig eftersom frågan är helt talanglös. Kanske får du inga utdelningar överhuvudtaget, kanske går företaget i konkurs. Det finns gott om skulder här·27 okt.Håller inte med. Att beräkna räntorna i en stor tank på 3-4 år är totalt slöseri med tid. Inte ens en trollkarl skulle bry sig eftersom kristallkulan för sådana övningar inte har uppfunnits. Även på 6 månaders sikt är detta en fruktansvärt osäker övning. WB & co har förmodligen aldrig lagt tid på att beräkna på extremt cykliska aktier som råoljetransport många år in i framtiden. Jag tvivlar starkt på att Berkshire någonsin har investerat i FRO/liknande.
- ·22 okt.Vad hände här idag?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Euronext Growth Oslo
Antal
Köp
2 000
Sälj
Antal
3 250
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 83 | - | - | ||
| 150 | - | - | ||
| 154 | - | - | ||
| 250 | - | - | ||
| 25 | - | - |
Högst
43VWAP
Lägst
40,6OmsättningAntal
0,9 22 396
VWAP
Högst
43Lägst
40,6OmsättningAntal
0,9 22 396
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 24 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2-rapport | 12 aug. | |
| 2024 Årsstämma | 12 aug. | |
| 2024 Q4-rapport | 21 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q2-rapport
Endast PDF
97 dagar sedan
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 24 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2-rapport | 12 aug. | |
| 2024 Årsstämma | 12 aug. | |
| 2024 Q4-rapport | 21 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·3 nov.Tog en liten post här vid emissionskursen, så får tiden utvisa. Blir hur som helst spännande att följa med här.
- ·22 okt.Det var en riktig "ketchupeffekt" här de senaste dagarna. En lång tid utan mycket nyheter, innan det har tagit fart de senaste dagarna med nyheter på kontinuerlig basis. Om jag tolkar börsmeddelanden och mediebevakning rätt här, har Bruton/Andes nu 6 vlcc-fartyg i beställning + ytterligare två fartyg som option, med planerad leverans Q3 2026, Q1 2027, Q3 2027, Q4 2027, Q4 2028, Q2 2029, Q3 2029 och Q4 2029. Totalpris cirka 1070 miljoner dollar. Av detta har de (Bruton och Andes) betalat in cirka 50 miljoner dollar och det återstår över 1000 miljoner dollar. På Pareto-konferensen presenterade de en strategi där de vill notera med en injektion på cirka 300 miljoner dollar på New York-börsen utöver denna veckas emission i Oslo och att de skulle "köpa upp" Andes Tankers och därmed få en flotta på 4 fartyg med låg skuldsättningsgrad (20 procent) och tillhörande låg CBE och hög utdelningspotential. Med 8 fartyg bryts denna beräkning samman, så jag har gjort några beräkningar på två alternativ (behålla 20% skuldsättningsgrad kombinerat med ytterligare emission eller kopiera Himalayas skuldsättning och hantera utan ytterligare emission - efter den planerade USA-noteringen) - jfr scenario 2 och 3 i bolagets presentation förra månaden. Givet avbetalningarna till varvet (och antagandet att de utlöser optionen på fartyg 7+8): - om de väljer att behålla låg belåning och hög EK (scenario 3 i Brutons presentation på Pareto-konferensen förra månaden), då måste de slutföra den amerikanska noteringen om ett år och sedan ytterligare en nyemission på cirka 400 miljoner dollar runt årsskiftet 2027/2028. Då kommer de att behålla en CBE på cirka 20 000 dollar per fartyg och dag och en flotta på 8 fartyg levererade mellan tredje kvartalet 2026 och fjärde kvartalet 2029, men med betydande utspädning. - om de väljer att kopiera Himalayas belåning (scenario 2 i Brutons presentation på Pareto-konferensen förra månaden), då är den amerikanska noteringen okej givet att de kommer att samla in 300 miljoner dollar där under det kommande året. Då undviker vi ytterligare utspädning, men CBE kommer att vara betydligt högre än 20 000 dollar per fartyg och dag. Har någon annan räknat ut detta de senaste dagarna och fått liknande eller olika resultat?·23 okt.Du måste fråga trollkarlen som ser var marknaden är 2028-29 Alla vi andra kan inte svara dig eftersom frågan är helt talanglös. Kanske får du inga utdelningar överhuvudtaget, kanske går företaget i konkurs. Det finns gott om skulder här·27 okt.Håller inte med. Att beräkna räntorna i en stor tank på 3-4 år är totalt slöseri med tid. Inte ens en trollkarl skulle bry sig eftersom kristallkulan för sådana övningar inte har uppfunnits. Även på 6 månaders sikt är detta en fruktansvärt osäker övning. WB & co har förmodligen aldrig lagt tid på att beräkna på extremt cykliska aktier som råoljetransport många år in i framtiden. Jag tvivlar starkt på att Berkshire någonsin har investerat i FRO/liknande.
- ·22 okt.Vad hände här idag?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Euronext Growth Oslo
Antal
Köp
2 000
Sälj
Antal
3 250
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 83 | - | - | ||
| 150 | - | - | ||
| 154 | - | - | ||
| 250 | - | - | ||
| 25 | - | - |
Högst
43VWAP
Lägst
40,6OmsättningAntal
0,9 22 396
VWAP
Högst
43Lägst
40,6OmsättningAntal
0,9 22 396
Mäklarstatistik
Ingen data hittades




