Tillgänglighetsutlåtande.
Tillgänglighet av digitala tjänster.
Vårt mål är att våra digitala tjänster ska betjäna alla våra kunder jämlikt oberoende av behov. Vi kartlägger som bäst våra digitala tjänsters tillgänglighet och strävar efter att främja tillgängligheten kontinuerligt.
På den här sidan kommer vi att samla detaljerad information om tillgänglighetssituationen för varje digital tjänst vi erbjuder.
CMS WCAG 2.1
Beskrivningarna och exemplen i varje avsnitt är endast utdrag som syftar till att förklara hur kraven uppfylls. En fullständig lista över kraven och detaljerade anvisningar för hur nivåkraven uppfylls finns i de officiella riktlinjerna:
Webbtillgänglighetsriktlinjer (WCAG) 2.1
För att uppfylla de krav som fastställts i Sverige måste vi uppfylla både nivå A- och nivå AA-kriterierna.
Möjlig att uppfatta
Hanterbar
Begriplig
Robust
1. Möjlig att uppfatta (CMS)
2. Hanterbar (CMS)
3. Begriplig (CMS)
4. Robust (CMS)
Kontoöversiktssida: intro
För att uppfylla kraven som fastställts i Sverige måste vi uppfylla både nivå A- och nivå AA-kriterierna.
Märkbar
Hanterbar
Begriplig
Robust
1. Möjlig att uppfatta (Kontots översikt-sida)
2. Hanterbar (Kontots översikt-sida)
3. Begriplig (Kontots översikt-sida)
4. Robust (Kontots översikt-sida)
Blogg WCAG 2.1
För att uppfylla de krav som fastställts i Sverige måste vi uppfylla både nivå A- och nivå AA-kriterierna.
Möjlig att uppfatta
Hanterbar
Begriplig
Robust
1. Möjlig att uppfatta (blogg)
2. Hanterbar (blogg)
3. Begriplig (blogg)
4. Robust (blogg)
Tillgänglighetsfeedback.
Har du upptäckt brister i tillgängligheten i våra digitala tjänster? Du kan lämna feedback om vår tillgänglighet via formuläret nedan.
Tillsynsmyndighet.
Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter på vår tillgänglighet kan du kontakta: Post- och telestyrelsen (PTS)