Q2-rapport
18 dagar sedan‧27min
3,5897 NOK/aktie
Senaste utdelning
8,69 %
Direktavk.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
307
Sälj
Antal
3 613
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
63 | - | - | ||
20 | - | - | ||
130 | - | - | ||
13 | - | - | ||
32 | - | - |
Högst
238,1VWAP
Lägst
231,5OmsättningAntal
396,6 1 691 920
VWAP
Högst
238,1Lägst
231,5OmsättningAntal
396,6 1 691 920
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 28 nov. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 29 aug. | |
2025 Q1-rapport | 23 maj | |
2024 Q4-rapport | 28 feb. | |
2024 Q3-rapport | 27 nov. 2024 | |
2023 Årsstämma | 30 sep. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 1 tim sedan·FRONTLINJEN: Superbull Jefferies: – Går in i en ny fas Jefferies tror att tankmarknaden, och särskilt stora tankfartyg, nu går in i en ny fas av uppgångscykeln, driven av bland annat oljeutsläpp i Mellanöstern. Investeringsbanken Jefferies publicerade en positiv sektorrapport för oljefrakt på måndagen och höjde uppskattningar och prismål för de tankrederier som de täcker. Analytikerteamet, lett av Omar Nokta, skriver att tankmarknaden nu går in i "nästa fas av uppgångscykeln". Enligt ABG Sundal Collier steg VLCC-raten från Mellanöstern till Kina med cirka 5 500 dollar på måndagen till 98 785 dollar. Som jämförelse har den genomsnittliga raten hittills i år, enligt Jefferies, varit 45 000 dollar per dag. Ny fas Nästa fas innebär bland annat att OPEC+ reverserar tidigare produktionsnedskärningar. Dessutom öppnas kranarna just från länder som främst använder VLCC:er för att transportera olja. Medelstora tankfartyg (suezmax, aframax och LR2) uppnådde rekordhöga priser efter 2022 till följd av förändrade handelsmönster. Samtidigt halkade VLCC:er efter på grund av OPEC-nedskärningar. Nu när nedskärningarna är tillbaka och exportvolymerna ökar kommer VLCC:er att leda vägen, tror Nokta. Jefferies påpekar också att flottans utnyttjande kommer att öka över alla fartygsstorlekar. För VLCC:er förväntas flottans utnyttjande nå 92 procent – den högsta nivån sedan 2019. Detta kan leda till brist på fartyg, och priserna kan drivas upp. Jefferies tror att spotpriserna för stora tankfartyg kommer att ligga i genomsnitt på 67 500 dollar fram till 2026 och 2027, vilket skulle vara det högsta sedan perioden 2003–2008. Belåningsgraden halverad Den pågående cykeln inom tanksektorn har varit "transformativ", skriver Nokta. Rederierna har använt starka kassaflöden för att betala av skulder, föryngra flottan och återföra kapital till aktieägarna. Nettobelåningsgraden har sjunkit från 50 till 23 procent från början av 2022 till idag – varav ungefär hälften beror på ökade fartygsvärden och den andra hälften på faktisk skuldåterbetalning.
- för 3 tim sedan·Några stora Frontline-stängningar idag. Håll bara i hatten. Front Naver: RV TCE/dag exklusive tomgångsdagar 99 998 USD/dag @ 47 dagar Ryktas också vara ännu högre TD3c WS104.5
- för 6 tim sedan·Vad blir priset efter att USA öppnat idag?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q2-rapport
18 dagar sedan‧27min
3,5897 NOK/aktie
Senaste utdelning
8,69 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 1 tim sedan·FRONTLINJEN: Superbull Jefferies: – Går in i en ny fas Jefferies tror att tankmarknaden, och särskilt stora tankfartyg, nu går in i en ny fas av uppgångscykeln, driven av bland annat oljeutsläpp i Mellanöstern. Investeringsbanken Jefferies publicerade en positiv sektorrapport för oljefrakt på måndagen och höjde uppskattningar och prismål för de tankrederier som de täcker. Analytikerteamet, lett av Omar Nokta, skriver att tankmarknaden nu går in i "nästa fas av uppgångscykeln". Enligt ABG Sundal Collier steg VLCC-raten från Mellanöstern till Kina med cirka 5 500 dollar på måndagen till 98 785 dollar. Som jämförelse har den genomsnittliga raten hittills i år, enligt Jefferies, varit 45 000 dollar per dag. Ny fas Nästa fas innebär bland annat att OPEC+ reverserar tidigare produktionsnedskärningar. Dessutom öppnas kranarna just från länder som främst använder VLCC:er för att transportera olja. Medelstora tankfartyg (suezmax, aframax och LR2) uppnådde rekordhöga priser efter 2022 till följd av förändrade handelsmönster. Samtidigt halkade VLCC:er efter på grund av OPEC-nedskärningar. Nu när nedskärningarna är tillbaka och exportvolymerna ökar kommer VLCC:er att leda vägen, tror Nokta. Jefferies påpekar också att flottans utnyttjande kommer att öka över alla fartygsstorlekar. För VLCC:er förväntas flottans utnyttjande nå 92 procent – den högsta nivån sedan 2019. Detta kan leda till brist på fartyg, och priserna kan drivas upp. Jefferies tror att spotpriserna för stora tankfartyg kommer att ligga i genomsnitt på 67 500 dollar fram till 2026 och 2027, vilket skulle vara det högsta sedan perioden 2003–2008. Belåningsgraden halverad Den pågående cykeln inom tanksektorn har varit "transformativ", skriver Nokta. Rederierna har använt starka kassaflöden för att betala av skulder, föryngra flottan och återföra kapital till aktieägarna. Nettobelåningsgraden har sjunkit från 50 till 23 procent från början av 2022 till idag – varav ungefär hälften beror på ökade fartygsvärden och den andra hälften på faktisk skuldåterbetalning.
- för 3 tim sedan·Några stora Frontline-stängningar idag. Håll bara i hatten. Front Naver: RV TCE/dag exklusive tomgångsdagar 99 998 USD/dag @ 47 dagar Ryktas också vara ännu högre TD3c WS104.5
- för 6 tim sedan·Vad blir priset efter att USA öppnat idag?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
307
Sälj
Antal
3 613
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
63 | - | - | ||
20 | - | - | ||
130 | - | - | ||
13 | - | - | ||
32 | - | - |
Högst
238,1VWAP
Lägst
231,5OmsättningAntal
396,6 1 691 920
VWAP
Högst
238,1Lägst
231,5OmsättningAntal
396,6 1 691 920
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 28 nov. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 29 aug. | |
2025 Q1-rapport | 23 maj | |
2024 Q4-rapport | 28 feb. | |
2024 Q3-rapport | 27 nov. 2024 | |
2023 Årsstämma | 30 sep. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q2-rapport
18 dagar sedan‧27min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 28 nov. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 29 aug. | |
2025 Q1-rapport | 23 maj | |
2024 Q4-rapport | 28 feb. | |
2024 Q3-rapport | 27 nov. 2024 | |
2023 Årsstämma | 30 sep. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
3,5897 NOK/aktie
Senaste utdelning
8,69 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 1 tim sedan·FRONTLINJEN: Superbull Jefferies: – Går in i en ny fas Jefferies tror att tankmarknaden, och särskilt stora tankfartyg, nu går in i en ny fas av uppgångscykeln, driven av bland annat oljeutsläpp i Mellanöstern. Investeringsbanken Jefferies publicerade en positiv sektorrapport för oljefrakt på måndagen och höjde uppskattningar och prismål för de tankrederier som de täcker. Analytikerteamet, lett av Omar Nokta, skriver att tankmarknaden nu går in i "nästa fas av uppgångscykeln". Enligt ABG Sundal Collier steg VLCC-raten från Mellanöstern till Kina med cirka 5 500 dollar på måndagen till 98 785 dollar. Som jämförelse har den genomsnittliga raten hittills i år, enligt Jefferies, varit 45 000 dollar per dag. Ny fas Nästa fas innebär bland annat att OPEC+ reverserar tidigare produktionsnedskärningar. Dessutom öppnas kranarna just från länder som främst använder VLCC:er för att transportera olja. Medelstora tankfartyg (suezmax, aframax och LR2) uppnådde rekordhöga priser efter 2022 till följd av förändrade handelsmönster. Samtidigt halkade VLCC:er efter på grund av OPEC-nedskärningar. Nu när nedskärningarna är tillbaka och exportvolymerna ökar kommer VLCC:er att leda vägen, tror Nokta. Jefferies påpekar också att flottans utnyttjande kommer att öka över alla fartygsstorlekar. För VLCC:er förväntas flottans utnyttjande nå 92 procent – den högsta nivån sedan 2019. Detta kan leda till brist på fartyg, och priserna kan drivas upp. Jefferies tror att spotpriserna för stora tankfartyg kommer att ligga i genomsnitt på 67 500 dollar fram till 2026 och 2027, vilket skulle vara det högsta sedan perioden 2003–2008. Belåningsgraden halverad Den pågående cykeln inom tanksektorn har varit "transformativ", skriver Nokta. Rederierna har använt starka kassaflöden för att betala av skulder, föryngra flottan och återföra kapital till aktieägarna. Nettobelåningsgraden har sjunkit från 50 till 23 procent från början av 2022 till idag – varav ungefär hälften beror på ökade fartygsvärden och den andra hälften på faktisk skuldåterbetalning.
- för 3 tim sedan·Några stora Frontline-stängningar idag. Håll bara i hatten. Front Naver: RV TCE/dag exklusive tomgångsdagar 99 998 USD/dag @ 47 dagar Ryktas också vara ännu högre TD3c WS104.5
- för 6 tim sedan·Vad blir priset efter att USA öppnat idag?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
307
Sälj
Antal
3 613
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
63 | - | - | ||
20 | - | - | ||
130 | - | - | ||
13 | - | - | ||
32 | - | - |
Högst
238,1VWAP
Lägst
231,5OmsättningAntal
396,6 1 691 920
VWAP
Högst
238,1Lägst
231,5OmsättningAntal
396,6 1 691 920
Mäklarstatistik
Ingen data hittades