Q1-rapport
54 dagar sedan‧34min
Orderdjup
Antal
Köp
129
Sälj
Antal
531
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
19 | - | - | ||
81 | - | - | ||
471 | - | - | ||
29 | - | - | ||
100 | - | - |
Högst
34,7VWAP
Lägst
33,3OmsättningAntal
0,1 Mundefined2 374
VWAP
Högst
34,7Lägst
33,3OmsättningAntal
0,1 Mundefined2 374
Mäklarstatistik
Mest köpt
Mäklare | Köpt | Sålt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Anonym | 2 387 | 2 387 | 0 | 0 |
Mest sålt
Mäklare | Köpt | Sålt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Anonym | 2 387 | 2 387 | 0 | 0 |
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 14 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 25 apr. | |
2024 Q4-rapport | 25 mars | |
2024 Q4-rapport | 20 mars | |
2024 Q3-rapport | 11 okt. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 27 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 2 dagar sedan·Vad händer för GM idag, en prishöjning på 25% samma dag, finns det något nytt?
- 29 apr.·Jag önskar att jag hade fått tag på Free Trailer för 5 år sedan när de var små. Den har gått upp ungefär 20 gånger. Kan GM bli större?2 maj·Ja, GM kan göra det, MEN det kommer förmodligen att vara mycket långsammare. På den positiva sidan behöver folk använda bil mycket oftare än de behöver använda en släpvagn (liksom varje gång de behöver använda en släpvagn) och biluthyrning är också mycket dyrare än släpvagnsuthyrning, så det är uppenbarligen en mycket större marknad som GM riktar sig till. Därför har GM potential att bli många gånger större. Med det sagt har GM också utmaningar som Freetrailer inte har: -Mycket mer kapital måste bindas i bilar än i släpvagnar, så expansion är mycket dyrare. GM har för närvarande inte det kapitalet. Tidigare ville de skala upp så snabbt som möjligt och samla in pengar till det på börsen. Men med stigande räntor och därmed fallande priser på olönsamma tillväxtföretag är den dörren mer eller mindre stängd. Om tillväxten ska ske organiskt måste pengar sparas ihop under ett antal år innan det är möjligt att ha råd att gå in på en ny marknad. -Det har visat sig att det tar flera år att bygga upp en tillräckligt stor bas av lojala kunder i en ny stad för att den ska bli lönsam. Förvänta dig 5-8 år. Den delen går mycket snabbare för Gratis trailer. Detta bromsar inte bara tillväxten direkt utan ökar också det kapital som behövs för att komma in i en ny stad ännu mer. – Det är en väldigt annorlunda affärsmodell. Gratis släpvagn säljer reklam/tjänster som får fler kunder i butiken till en mindre grupp företag, medan den stora gruppen privatpersoner som använder släpet lånar det gratis. På GM är det privatpersoner som måste betala. Det kräver att man övertygar många fler att plocka fram plånböckerna. Det betyder inte att GM är en dålig investering på den här nivån. Jag tror inte det. Så vitt jag vet är de fortfarande bäst i bildelningsbranschen på att tjäna pengar på sina bilar, och detta ger grunden för att erövra nya marknader över tid. Men medan Free Trailer har spurtat upp till en fin men fortfarande inte överväldigande intäkt, är det mer sannolikt att GM kommer att öka intäkterna tyst med potential att fortsätta mycket längre och sluta med ett mycket högre värde många år in i framtiden. -
- 15 apr.·Jag råkade stöta på några av dessa små danska aktier,,, jag förstår inte varför någon skulle bry sig om att köpa den där skiten... en omsättning på bara 33 000, alldeles för tunt. Motsvarar Serie 2 fotboll, glöm den skiten och titta på tyska aktier i år, annars kommer du inte längre,, för att inte låta arrogant men det är inte värt det,, titta på min avkastning,,,
- 15 mars · Ändrad·Jag tycker Greenmobility ser intressant ut. Aktien är initialt prissatt som en förlustaffär, men jag ser utsikter för en vändning. Om man tittar på deras senaste besked om vad som kommer stå i deras kommande konton för 2024 kan man räkna ut att deras vinst för Q4 är över 6 miljoner kronor (och totalt sett knappt 10 miljoner kronor för året). Det här är helt klart deras bästa kvartal någonsin. Naturligtvis är det bara den kvarvarande verksamheten som visar vinst, eftersom den tidigare utlandsverksamheten har minskat. Men nu har GM hämtat alla bilar "hem" från utlandet, och därför ser Q4 ut som ett kvartal som för första gången speglar ren drift – utan stora engångskostnader för att flytta och införliva flottan i Danmark. Samtidigt förväntar de sig tillväxt och bättre marginaler. De har – med en relativt liten andelsökning – säkrat ett positivt eget kapital, vilket positionerar dem bättre i framtiden, där både elpriser och räntor faller. Samtidigt blir elbilarna generellt sett billigare. Allt fler i städerna använder bil och på sikt tror jag att ännu fler kommer att byta till samåkning. Sammantaget tror jag att aktien kommer att stiga rejält 2025 – troligen redan, om de finansiella resultaten på torsdag är så starka som de preliminära rapporterna antyder, och om de kan göra det sannolikt att tillväxten fortsätter uppåt. Jag tycker också att det är positivt att GM får ökat fokus på IT (app, intelligent prissättning etc.) och ett bredare utbud av biltyper. Detta verkar vara de rätta stegen för att öka tillväxten framåt. Jag skulle dock vilja att GM var lite tydligare om rättegången i Belgien och när de förväntar sig ett beslut – det är lite osäkerhet som fortfarande hänger över fallet. Jag tycker att det verkar som att GM har blivit mer realistiska med sina tillkännagivanden, som 2024 för en gångs skull kommer att slå i höjden. Tack för det! Realism och fokus är här för att stanna hoppas jag.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
54 dagar sedan‧34min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 2 dagar sedan·Vad händer för GM idag, en prishöjning på 25% samma dag, finns det något nytt?
- 29 apr.·Jag önskar att jag hade fått tag på Free Trailer för 5 år sedan när de var små. Den har gått upp ungefär 20 gånger. Kan GM bli större?2 maj·Ja, GM kan göra det, MEN det kommer förmodligen att vara mycket långsammare. På den positiva sidan behöver folk använda bil mycket oftare än de behöver använda en släpvagn (liksom varje gång de behöver använda en släpvagn) och biluthyrning är också mycket dyrare än släpvagnsuthyrning, så det är uppenbarligen en mycket större marknad som GM riktar sig till. Därför har GM potential att bli många gånger större. Med det sagt har GM också utmaningar som Freetrailer inte har: -Mycket mer kapital måste bindas i bilar än i släpvagnar, så expansion är mycket dyrare. GM har för närvarande inte det kapitalet. Tidigare ville de skala upp så snabbt som möjligt och samla in pengar till det på börsen. Men med stigande räntor och därmed fallande priser på olönsamma tillväxtföretag är den dörren mer eller mindre stängd. Om tillväxten ska ske organiskt måste pengar sparas ihop under ett antal år innan det är möjligt att ha råd att gå in på en ny marknad. -Det har visat sig att det tar flera år att bygga upp en tillräckligt stor bas av lojala kunder i en ny stad för att den ska bli lönsam. Förvänta dig 5-8 år. Den delen går mycket snabbare för Gratis trailer. Detta bromsar inte bara tillväxten direkt utan ökar också det kapital som behövs för att komma in i en ny stad ännu mer. – Det är en väldigt annorlunda affärsmodell. Gratis släpvagn säljer reklam/tjänster som får fler kunder i butiken till en mindre grupp företag, medan den stora gruppen privatpersoner som använder släpet lånar det gratis. På GM är det privatpersoner som måste betala. Det kräver att man övertygar många fler att plocka fram plånböckerna. Det betyder inte att GM är en dålig investering på den här nivån. Jag tror inte det. Så vitt jag vet är de fortfarande bäst i bildelningsbranschen på att tjäna pengar på sina bilar, och detta ger grunden för att erövra nya marknader över tid. Men medan Free Trailer har spurtat upp till en fin men fortfarande inte överväldigande intäkt, är det mer sannolikt att GM kommer att öka intäkterna tyst med potential att fortsätta mycket längre och sluta med ett mycket högre värde många år in i framtiden. -
- 15 apr.·Jag råkade stöta på några av dessa små danska aktier,,, jag förstår inte varför någon skulle bry sig om att köpa den där skiten... en omsättning på bara 33 000, alldeles för tunt. Motsvarar Serie 2 fotboll, glöm den skiten och titta på tyska aktier i år, annars kommer du inte längre,, för att inte låta arrogant men det är inte värt det,, titta på min avkastning,,,
- 15 mars · Ändrad·Jag tycker Greenmobility ser intressant ut. Aktien är initialt prissatt som en förlustaffär, men jag ser utsikter för en vändning. Om man tittar på deras senaste besked om vad som kommer stå i deras kommande konton för 2024 kan man räkna ut att deras vinst för Q4 är över 6 miljoner kronor (och totalt sett knappt 10 miljoner kronor för året). Det här är helt klart deras bästa kvartal någonsin. Naturligtvis är det bara den kvarvarande verksamheten som visar vinst, eftersom den tidigare utlandsverksamheten har minskat. Men nu har GM hämtat alla bilar "hem" från utlandet, och därför ser Q4 ut som ett kvartal som för första gången speglar ren drift – utan stora engångskostnader för att flytta och införliva flottan i Danmark. Samtidigt förväntar de sig tillväxt och bättre marginaler. De har – med en relativt liten andelsökning – säkrat ett positivt eget kapital, vilket positionerar dem bättre i framtiden, där både elpriser och räntor faller. Samtidigt blir elbilarna generellt sett billigare. Allt fler i städerna använder bil och på sikt tror jag att ännu fler kommer att byta till samåkning. Sammantaget tror jag att aktien kommer att stiga rejält 2025 – troligen redan, om de finansiella resultaten på torsdag är så starka som de preliminära rapporterna antyder, och om de kan göra det sannolikt att tillväxten fortsätter uppåt. Jag tycker också att det är positivt att GM får ökat fokus på IT (app, intelligent prissättning etc.) och ett bredare utbud av biltyper. Detta verkar vara de rätta stegen för att öka tillväxten framåt. Jag skulle dock vilja att GM var lite tydligare om rättegången i Belgien och när de förväntar sig ett beslut – det är lite osäkerhet som fortfarande hänger över fallet. Jag tycker att det verkar som att GM har blivit mer realistiska med sina tillkännagivanden, som 2024 för en gångs skull kommer att slå i höjden. Tack för det! Realism och fokus är här för att stanna hoppas jag.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
129
Sälj
Antal
531
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
19 | - | - | ||
81 | - | - | ||
471 | - | - | ||
29 | - | - | ||
100 | - | - |
Högst
34,7VWAP
Lägst
33,3OmsättningAntal
0,1 Mundefined2 374
VWAP
Högst
34,7Lägst
33,3OmsättningAntal
0,1 Mundefined2 374
Mäklarstatistik
Mest köpt
Mäklare | Köpt | Sålt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Anonym | 2 387 | 2 387 | 0 | 0 |
Mest sålt
Mäklare | Köpt | Sålt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Anonym | 2 387 | 2 387 | 0 | 0 |
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 14 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 25 apr. | |
2024 Q4-rapport | 25 mars | |
2024 Q4-rapport | 20 mars | |
2024 Q3-rapport | 11 okt. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 27 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q1-rapport
54 dagar sedan‧34min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 14 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 25 apr. | |
2024 Q4-rapport | 25 mars | |
2024 Q4-rapport | 20 mars | |
2024 Q3-rapport | 11 okt. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 27 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 2 dagar sedan·Vad händer för GM idag, en prishöjning på 25% samma dag, finns det något nytt?
- 29 apr.·Jag önskar att jag hade fått tag på Free Trailer för 5 år sedan när de var små. Den har gått upp ungefär 20 gånger. Kan GM bli större?2 maj·Ja, GM kan göra det, MEN det kommer förmodligen att vara mycket långsammare. På den positiva sidan behöver folk använda bil mycket oftare än de behöver använda en släpvagn (liksom varje gång de behöver använda en släpvagn) och biluthyrning är också mycket dyrare än släpvagnsuthyrning, så det är uppenbarligen en mycket större marknad som GM riktar sig till. Därför har GM potential att bli många gånger större. Med det sagt har GM också utmaningar som Freetrailer inte har: -Mycket mer kapital måste bindas i bilar än i släpvagnar, så expansion är mycket dyrare. GM har för närvarande inte det kapitalet. Tidigare ville de skala upp så snabbt som möjligt och samla in pengar till det på börsen. Men med stigande räntor och därmed fallande priser på olönsamma tillväxtföretag är den dörren mer eller mindre stängd. Om tillväxten ska ske organiskt måste pengar sparas ihop under ett antal år innan det är möjligt att ha råd att gå in på en ny marknad. -Det har visat sig att det tar flera år att bygga upp en tillräckligt stor bas av lojala kunder i en ny stad för att den ska bli lönsam. Förvänta dig 5-8 år. Den delen går mycket snabbare för Gratis trailer. Detta bromsar inte bara tillväxten direkt utan ökar också det kapital som behövs för att komma in i en ny stad ännu mer. – Det är en väldigt annorlunda affärsmodell. Gratis släpvagn säljer reklam/tjänster som får fler kunder i butiken till en mindre grupp företag, medan den stora gruppen privatpersoner som använder släpet lånar det gratis. På GM är det privatpersoner som måste betala. Det kräver att man övertygar många fler att plocka fram plånböckerna. Det betyder inte att GM är en dålig investering på den här nivån. Jag tror inte det. Så vitt jag vet är de fortfarande bäst i bildelningsbranschen på att tjäna pengar på sina bilar, och detta ger grunden för att erövra nya marknader över tid. Men medan Free Trailer har spurtat upp till en fin men fortfarande inte överväldigande intäkt, är det mer sannolikt att GM kommer att öka intäkterna tyst med potential att fortsätta mycket längre och sluta med ett mycket högre värde många år in i framtiden. -
- 15 apr.·Jag råkade stöta på några av dessa små danska aktier,,, jag förstår inte varför någon skulle bry sig om att köpa den där skiten... en omsättning på bara 33 000, alldeles för tunt. Motsvarar Serie 2 fotboll, glöm den skiten och titta på tyska aktier i år, annars kommer du inte längre,, för att inte låta arrogant men det är inte värt det,, titta på min avkastning,,,
- 15 mars · Ändrad·Jag tycker Greenmobility ser intressant ut. Aktien är initialt prissatt som en förlustaffär, men jag ser utsikter för en vändning. Om man tittar på deras senaste besked om vad som kommer stå i deras kommande konton för 2024 kan man räkna ut att deras vinst för Q4 är över 6 miljoner kronor (och totalt sett knappt 10 miljoner kronor för året). Det här är helt klart deras bästa kvartal någonsin. Naturligtvis är det bara den kvarvarande verksamheten som visar vinst, eftersom den tidigare utlandsverksamheten har minskat. Men nu har GM hämtat alla bilar "hem" från utlandet, och därför ser Q4 ut som ett kvartal som för första gången speglar ren drift – utan stora engångskostnader för att flytta och införliva flottan i Danmark. Samtidigt förväntar de sig tillväxt och bättre marginaler. De har – med en relativt liten andelsökning – säkrat ett positivt eget kapital, vilket positionerar dem bättre i framtiden, där både elpriser och räntor faller. Samtidigt blir elbilarna generellt sett billigare. Allt fler i städerna använder bil och på sikt tror jag att ännu fler kommer att byta till samåkning. Sammantaget tror jag att aktien kommer att stiga rejält 2025 – troligen redan, om de finansiella resultaten på torsdag är så starka som de preliminära rapporterna antyder, och om de kan göra det sannolikt att tillväxten fortsätter uppåt. Jag tycker också att det är positivt att GM får ökat fokus på IT (app, intelligent prissättning etc.) och ett bredare utbud av biltyper. Detta verkar vara de rätta stegen för att öka tillväxten framåt. Jag skulle dock vilja att GM var lite tydligare om rättegången i Belgien och när de förväntar sig ett beslut – det är lite osäkerhet som fortfarande hänger över fallet. Jag tycker att det verkar som att GM har blivit mer realistiska med sina tillkännagivanden, som 2024 för en gångs skull kommer att slå i höjden. Tack för det! Realism och fokus är här för att stanna hoppas jag.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
129
Sälj
Antal
531
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
19 | - | - | ||
81 | - | - | ||
471 | - | - | ||
29 | - | - | ||
100 | - | - |
Högst
34,7VWAP
Lägst
33,3OmsättningAntal
0,1 Mundefined2 374
VWAP
Högst
34,7Lägst
33,3OmsättningAntal
0,1 Mundefined2 374
Mäklarstatistik
Mest köpt
Mäklare | Köpt | Sålt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Anonym | 2 387 | 2 387 | 0 | 0 |
Mest sålt
Mäklare | Köpt | Sålt | Netto | Internt |
---|---|---|---|---|
Anonym | 2 387 | 2 387 | 0 | 0 |