Q1-rapport
28 dagar sedan‧28min
0,5065 NOK/aktie
Senaste utdelning
15,20 %
Direktavk.
Orderdjup
Antal
Köp
44
Sälj
Antal
469
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
700 | - | - | ||
800 | - | - | ||
200 | - | - | ||
10 | - | - | ||
10 | - | - |
Högst
79,2VWAP
Lägst
77,05OmsättningAntal
5,9 Mundefined76 456
VWAP
Högst
79,2Lägst
77,05OmsättningAntal
5,9 Mundefined76 456
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 29 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 21 maj | |
2024 Årsstämma | 8 maj | |
2024 Q4-rapport | 26 feb. | |
2024 Q3-rapport | 27 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 28 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 3 tim sedan · Ändrad·Uppdaterade priser för torrbulkfartyg, baserat på siffror från Hellenic shipping news. Capesize: Nypris - återförsäljning: 75,7 MUSD. 5 år gammalt fartyg 62,7 MUSD, 10 år gammalt fartyg 44,8 MUSD och 15 år gammalt fartyg 25,5 MUSD. För Kamsarmax/Panamax är priserna: Nypris 37,8 MUSD, 5 år - 30,5 MUSD, 10 år - 24 MUSD och 15 år 14,8 MUSD. Artikeln nämner flera försäljningar i olika kategorier, men endast ett gammalt fartyg från 2004 i Capesize-kategorin.för 32 min sen·CMBT:s presentation för första kvartalet anger att tillväxten av Capesize-flottan kommer att vara låga 1,4 % under både 2025 och 2026 :) Detta är mycket attraktivt, i kombination med att god efterfrågan uppskattas på marknaden under andra halvåret 2025.
- för 1 dag sedan · Ändrad·Baserat på priserna på 5 och 10 år gamla Capesize-fartyg som anges i Fearnpulse, med ett värdefall per fartyg på cirka 3 MUSD varje år (jfr. värdeskillnaden mellan 61 MUSD för 5 år gamla fartyg och 44,5 MUSD för 10 år gamla fartyg) kom jag fram till att Gogls Capesize-fartyg har ett värde på 28,82 MUSD. Detta är nästan lika mycket som hela det bokförda värdet av Gogls fartyg. Jag har antagit att GOGL äger fartygen till 100 procent, utan att kontrollera om detta är korrekt. Jag återkommer med bättre kvalitetssäkrade beräkningar. Jag har värderat Panamax-fartygen med samma metod (nya fartyg 36 MUSD, 5 år gamla fartyg 31 MUSD, 10 år gamla fartyg 23,5 MUSD) till 872,5 MUSD. Det totala värdet av GOGLs fartyg är då 37,55 MUSD eller 37,14 miljarder kronor. Detta kan jämföras med Gogls bokförda värde på fartygen på 29,29 miljarder norska kronor. Om det är så att GOGL äger alla sina fartyg finns det ett betydande mervärde i företaget utöver det bokförda värdet. Med de höga rater vi ser nu, och den låga orderboken, kan värdena på begagnade fartyg gå upp en hel del i framtiden. Det är helt enkelt en fullständigt sjuk flotta av Capesize-fartyg som Golden Ocean sitter på.för 1 dag sedan·På liknande sätt har jag beräknat värdet av Panamax-fartygen till Golden Ocean till 872,5 MUSD och sedan totalt 3,755 miljarder USD för alla fartyg. Detta motsvarar en växelkurs på 9,89 (USD/NOK) på 37,14 miljarder NOK i verkligt värde för fartygen, medan det bokförda värdet är 2,929 miljarder USD. Om inte Google bara delvis äger några av fartygen eller leasar dem, finns det därför ett stort övervärde i fartygen utöver de bokförda värdena.
- för 2 dagar sedan · Ändrad·Enligt den här artikeln hamnar Golden Ocean på plats som det åttonde största torrbulkrederiet i världen. Men det står också att Golden Ocean är det företag med flest Capesize-fartyg och det företag med den nyaste flottan. Artikeln är från januari 2025. Det kan verka som ett vackert investeringsobjekt, och detta kommer bara att intensifieras med alla nya stora Capesize-fartyg som CMBT äger eller kommer att ta leverans av under 2025-2026. Dessutom rabatten på Golden Ocean-aktien mot CMBT. https://www.marineinsight.com/know-more/biggest-bulk-shipping-companies/
- 13 juni·Vad är det kvalificerade "svaret" på att aktien har fallit från 120-130? Finns det några intressanta överväganden där ute? Tack för besväret.13 juni · Ändrad·Många kommer förmodligen att peka på den pågående sammanslagningen med CMBT. Om GOGL inte hade varit med i den här processen hade priset kanske legat på 100-120 kronor nu, men detta visar bara potentialen för värdestegring i aktien. Har placerat 50% av portföljen i GOGL nu, resten i MPCC. Räntorna för capesize är helt otroligt bra nu. Under första kvartalet uppgav GOGL att de för tredje kvartalet bara hade stängt 12% av Capesize-kapaciteten, så tredje kvartalet är helt öppet för att stänga kapaciteten till mycket höga räntor nu.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
28 dagar sedan‧28min
0,5065 NOK/aktie
Senaste utdelning
15,20 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 3 tim sedan · Ändrad·Uppdaterade priser för torrbulkfartyg, baserat på siffror från Hellenic shipping news. Capesize: Nypris - återförsäljning: 75,7 MUSD. 5 år gammalt fartyg 62,7 MUSD, 10 år gammalt fartyg 44,8 MUSD och 15 år gammalt fartyg 25,5 MUSD. För Kamsarmax/Panamax är priserna: Nypris 37,8 MUSD, 5 år - 30,5 MUSD, 10 år - 24 MUSD och 15 år 14,8 MUSD. Artikeln nämner flera försäljningar i olika kategorier, men endast ett gammalt fartyg från 2004 i Capesize-kategorin.för 32 min sen·CMBT:s presentation för första kvartalet anger att tillväxten av Capesize-flottan kommer att vara låga 1,4 % under både 2025 och 2026 :) Detta är mycket attraktivt, i kombination med att god efterfrågan uppskattas på marknaden under andra halvåret 2025.
- för 1 dag sedan · Ändrad·Baserat på priserna på 5 och 10 år gamla Capesize-fartyg som anges i Fearnpulse, med ett värdefall per fartyg på cirka 3 MUSD varje år (jfr. värdeskillnaden mellan 61 MUSD för 5 år gamla fartyg och 44,5 MUSD för 10 år gamla fartyg) kom jag fram till att Gogls Capesize-fartyg har ett värde på 28,82 MUSD. Detta är nästan lika mycket som hela det bokförda värdet av Gogls fartyg. Jag har antagit att GOGL äger fartygen till 100 procent, utan att kontrollera om detta är korrekt. Jag återkommer med bättre kvalitetssäkrade beräkningar. Jag har värderat Panamax-fartygen med samma metod (nya fartyg 36 MUSD, 5 år gamla fartyg 31 MUSD, 10 år gamla fartyg 23,5 MUSD) till 872,5 MUSD. Det totala värdet av GOGLs fartyg är då 37,55 MUSD eller 37,14 miljarder kronor. Detta kan jämföras med Gogls bokförda värde på fartygen på 29,29 miljarder norska kronor. Om det är så att GOGL äger alla sina fartyg finns det ett betydande mervärde i företaget utöver det bokförda värdet. Med de höga rater vi ser nu, och den låga orderboken, kan värdena på begagnade fartyg gå upp en hel del i framtiden. Det är helt enkelt en fullständigt sjuk flotta av Capesize-fartyg som Golden Ocean sitter på.för 1 dag sedan·På liknande sätt har jag beräknat värdet av Panamax-fartygen till Golden Ocean till 872,5 MUSD och sedan totalt 3,755 miljarder USD för alla fartyg. Detta motsvarar en växelkurs på 9,89 (USD/NOK) på 37,14 miljarder NOK i verkligt värde för fartygen, medan det bokförda värdet är 2,929 miljarder USD. Om inte Google bara delvis äger några av fartygen eller leasar dem, finns det därför ett stort övervärde i fartygen utöver de bokförda värdena.
- för 2 dagar sedan · Ändrad·Enligt den här artikeln hamnar Golden Ocean på plats som det åttonde största torrbulkrederiet i världen. Men det står också att Golden Ocean är det företag med flest Capesize-fartyg och det företag med den nyaste flottan. Artikeln är från januari 2025. Det kan verka som ett vackert investeringsobjekt, och detta kommer bara att intensifieras med alla nya stora Capesize-fartyg som CMBT äger eller kommer att ta leverans av under 2025-2026. Dessutom rabatten på Golden Ocean-aktien mot CMBT. https://www.marineinsight.com/know-more/biggest-bulk-shipping-companies/
- 13 juni·Vad är det kvalificerade "svaret" på att aktien har fallit från 120-130? Finns det några intressanta överväganden där ute? Tack för besväret.13 juni · Ändrad·Många kommer förmodligen att peka på den pågående sammanslagningen med CMBT. Om GOGL inte hade varit med i den här processen hade priset kanske legat på 100-120 kronor nu, men detta visar bara potentialen för värdestegring i aktien. Har placerat 50% av portföljen i GOGL nu, resten i MPCC. Räntorna för capesize är helt otroligt bra nu. Under första kvartalet uppgav GOGL att de för tredje kvartalet bara hade stängt 12% av Capesize-kapaciteten, så tredje kvartalet är helt öppet för att stänga kapaciteten till mycket höga räntor nu.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
44
Sälj
Antal
469
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
700 | - | - | ||
800 | - | - | ||
200 | - | - | ||
10 | - | - | ||
10 | - | - |
Högst
79,2VWAP
Lägst
77,05OmsättningAntal
5,9 Mundefined76 456
VWAP
Högst
79,2Lägst
77,05OmsättningAntal
5,9 Mundefined76 456
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 29 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 21 maj | |
2024 Årsstämma | 8 maj | |
2024 Q4-rapport | 26 feb. | |
2024 Q3-rapport | 27 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 28 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q1-rapport
28 dagar sedan‧28min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 29 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 21 maj | |
2024 Årsstämma | 8 maj | |
2024 Q4-rapport | 26 feb. | |
2024 Q3-rapport | 27 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 28 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
0,5065 NOK/aktie
Senaste utdelning
15,20 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 3 tim sedan · Ändrad·Uppdaterade priser för torrbulkfartyg, baserat på siffror från Hellenic shipping news. Capesize: Nypris - återförsäljning: 75,7 MUSD. 5 år gammalt fartyg 62,7 MUSD, 10 år gammalt fartyg 44,8 MUSD och 15 år gammalt fartyg 25,5 MUSD. För Kamsarmax/Panamax är priserna: Nypris 37,8 MUSD, 5 år - 30,5 MUSD, 10 år - 24 MUSD och 15 år 14,8 MUSD. Artikeln nämner flera försäljningar i olika kategorier, men endast ett gammalt fartyg från 2004 i Capesize-kategorin.för 32 min sen·CMBT:s presentation för första kvartalet anger att tillväxten av Capesize-flottan kommer att vara låga 1,4 % under både 2025 och 2026 :) Detta är mycket attraktivt, i kombination med att god efterfrågan uppskattas på marknaden under andra halvåret 2025.
- för 1 dag sedan · Ändrad·Baserat på priserna på 5 och 10 år gamla Capesize-fartyg som anges i Fearnpulse, med ett värdefall per fartyg på cirka 3 MUSD varje år (jfr. värdeskillnaden mellan 61 MUSD för 5 år gamla fartyg och 44,5 MUSD för 10 år gamla fartyg) kom jag fram till att Gogls Capesize-fartyg har ett värde på 28,82 MUSD. Detta är nästan lika mycket som hela det bokförda värdet av Gogls fartyg. Jag har antagit att GOGL äger fartygen till 100 procent, utan att kontrollera om detta är korrekt. Jag återkommer med bättre kvalitetssäkrade beräkningar. Jag har värderat Panamax-fartygen med samma metod (nya fartyg 36 MUSD, 5 år gamla fartyg 31 MUSD, 10 år gamla fartyg 23,5 MUSD) till 872,5 MUSD. Det totala värdet av GOGLs fartyg är då 37,55 MUSD eller 37,14 miljarder kronor. Detta kan jämföras med Gogls bokförda värde på fartygen på 29,29 miljarder norska kronor. Om det är så att GOGL äger alla sina fartyg finns det ett betydande mervärde i företaget utöver det bokförda värdet. Med de höga rater vi ser nu, och den låga orderboken, kan värdena på begagnade fartyg gå upp en hel del i framtiden. Det är helt enkelt en fullständigt sjuk flotta av Capesize-fartyg som Golden Ocean sitter på.för 1 dag sedan·På liknande sätt har jag beräknat värdet av Panamax-fartygen till Golden Ocean till 872,5 MUSD och sedan totalt 3,755 miljarder USD för alla fartyg. Detta motsvarar en växelkurs på 9,89 (USD/NOK) på 37,14 miljarder NOK i verkligt värde för fartygen, medan det bokförda värdet är 2,929 miljarder USD. Om inte Google bara delvis äger några av fartygen eller leasar dem, finns det därför ett stort övervärde i fartygen utöver de bokförda värdena.
- för 2 dagar sedan · Ändrad·Enligt den här artikeln hamnar Golden Ocean på plats som det åttonde största torrbulkrederiet i världen. Men det står också att Golden Ocean är det företag med flest Capesize-fartyg och det företag med den nyaste flottan. Artikeln är från januari 2025. Det kan verka som ett vackert investeringsobjekt, och detta kommer bara att intensifieras med alla nya stora Capesize-fartyg som CMBT äger eller kommer att ta leverans av under 2025-2026. Dessutom rabatten på Golden Ocean-aktien mot CMBT. https://www.marineinsight.com/know-more/biggest-bulk-shipping-companies/
- 13 juni·Vad är det kvalificerade "svaret" på att aktien har fallit från 120-130? Finns det några intressanta överväganden där ute? Tack för besväret.13 juni · Ändrad·Många kommer förmodligen att peka på den pågående sammanslagningen med CMBT. Om GOGL inte hade varit med i den här processen hade priset kanske legat på 100-120 kronor nu, men detta visar bara potentialen för värdestegring i aktien. Har placerat 50% av portföljen i GOGL nu, resten i MPCC. Räntorna för capesize är helt otroligt bra nu. Under första kvartalet uppgav GOGL att de för tredje kvartalet bara hade stängt 12% av Capesize-kapaciteten, så tredje kvartalet är helt öppet för att stänga kapaciteten till mycket höga räntor nu.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
44
Sälj
Antal
469
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
700 | - | - | ||
800 | - | - | ||
200 | - | - | ||
10 | - | - | ||
10 | - | - |
Högst
79,2VWAP
Lägst
77,05OmsättningAntal
5,9 Mundefined76 456
VWAP
Högst
79,2Lägst
77,05OmsättningAntal
5,9 Mundefined76 456
Mäklarstatistik
Ingen data hittades