Q1-rapport
27 dagar sedan‧17min
0,3027 NOK/aktie
Senaste utdelning
8,43 %
Direktavk.
Orderdjup
Antal
Köp
234
Sälj
Antal
275
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
226 | - | - | ||
236 | - | - | ||
33 | - | - | ||
267 | - | - | ||
160 | - | - |
Högst
65,3VWAP
Lägst
62,3OmsättningAntal
1,2 Mundefined18 522
VWAP
Högst
65,3Lägst
62,3OmsättningAntal
1,2 Mundefined18 522
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 8 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 22 maj | |
2024 Årsstämma | 21 maj | |
2024 Q4-rapport | 20 feb. | |
2024 Q3-rapport | 7 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 16 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 1 dag sedan·@HimalayaShip: BCI idag: 30 944 +78 Mitt månadsskifte 24 783 Hittills i år 15 135 Saldo för 2025 19 000för 15 tim sedan·Tja, det finns förstås vissa osäkerheter här. Lite osäker på vilken CBE och nivåer av "cape premium" och scrubber/LNG-premie man använder för att hamna på 0,08. Om företaget håller tillbaka $, så blir den lägre juniutdelningen resultatet. Men: de senaste månaderna verkar inte indikera att detta är tillvägagångssättet. Min uppfattning är att företaget har CBE på cirka 8,6 miljoner per månad (för enkelhetens skull beräknar jag 30 dagar varje månad, både på kostnader och intäkter - men det är lite felaktigt, samtidigt har det en marginell inverkan på utdelningsnivån på månadsbasis). Resultatet på de 2 fartygen på fasta rater är cirka 1,9 miljoner per månad. Dessutom har de scrubber/LNG-premie på 10 av fartygen nu (nivån varierar, men jag upplever ofta att den är cirka 50 000 per fartyg per månad - cirka 1 600 per dag). Det ger en LNG/Scrubber-premie på 0,5 miljoner denna månad. Då har HIM en högre "Cape-premie" än de flesta andra företag - någonstans mellan 42 och 43 procent. Så vad skulle en MTD på t.ex. 25500 uppgå till cirka 10,7 miljoner per månad givet 10 fartyg och 30 dagar. Det är inte ett optimistiskt scenario att MTD hamnar på över 25500 för juni - givet var vi är nu.. Detta ger enligt mina ungefärliga beräkningar: "top line" på cirka 13,1 miljoner och CBE cirka 8,6 miljoner - motsvarande cirka 4,5 miljoner i "bottom line" - fördelat på cirka 46,5 miljoner aktier, så jag får 0,097 dollar - så nära 0,10 per aktie. Om BCI fortsätter på sin nuvarande nivå fram till slutet av månaden kan vi hamna på cirka 0,11. Naturligtvis beroende på om HIM håller tillbaka några dollar i dessa oroliga tider..för 11 tim sedan·Tack för informationen och siffrorna. Jag ser i kvartalspresentationen att det finns scrubberintäkter även på de två senaste, ja. Blev förvirrad av presentationen på flottsidan på deras webbplats. Därifrån tolkade jag att det inte fanns några scrubberintäkter högst upp. Scrubberintäkterna hoppar upp och ner mycket, nästan lika volatila som räntorna 😀. Har legat mellan 2900 och 1100 förra året såvitt jag minns. Var extra lågt i maj och extra högt i december, antar jag. Jag har inte inkluderat aktieoptionerna. Jag har inte tolkat det som att företaget gör det - till exempel folie 10 i den senaste kvartalspresentationen. Men vi får svaret om ett par veckor i alla fall.
- 13 juni·Peter Lindström @plmlindstroem Faktiskt Cape Cod-index +1 385 till 30 866 USD/dag. En säsongsbetonad rekordhög för BCI14TC-indexet, upp 6 114 USD jämfört med föregående år. $GOGL $HSHP #2020bulkers $DSX $GNK $SB $NMM $SHIP $DAC $DNORD $SBULK #torrbulk #frakt #shiptwit #fintwit13 juni · Ändrad·MTD 24 167 dollar
- 12 juni·@HimalayaShip: BCI idag: 29 481 +3 802 👀👀👀 Mitt värde 23 422 YTD 14 854 Saldo 20 000 under 2025 Högsta värde hittills 👇
- 11 juni·@HimalayaShip: BCI idag: 25 679 +1 160 Middagskurs 22 665 YTD 14 722 Saldo 20 000 för 2025 Spreadar i Atlanten indikerar förtroende. FFA bibehåller försiktig optimism även om det fortfarande är en liten bakåtskillnad. Kommer tredje kvartalet att börja röra på sig snart?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
27 dagar sedan‧17min
0,3027 NOK/aktie
Senaste utdelning
8,43 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 1 dag sedan·@HimalayaShip: BCI idag: 30 944 +78 Mitt månadsskifte 24 783 Hittills i år 15 135 Saldo för 2025 19 000för 15 tim sedan·Tja, det finns förstås vissa osäkerheter här. Lite osäker på vilken CBE och nivåer av "cape premium" och scrubber/LNG-premie man använder för att hamna på 0,08. Om företaget håller tillbaka $, så blir den lägre juniutdelningen resultatet. Men: de senaste månaderna verkar inte indikera att detta är tillvägagångssättet. Min uppfattning är att företaget har CBE på cirka 8,6 miljoner per månad (för enkelhetens skull beräknar jag 30 dagar varje månad, både på kostnader och intäkter - men det är lite felaktigt, samtidigt har det en marginell inverkan på utdelningsnivån på månadsbasis). Resultatet på de 2 fartygen på fasta rater är cirka 1,9 miljoner per månad. Dessutom har de scrubber/LNG-premie på 10 av fartygen nu (nivån varierar, men jag upplever ofta att den är cirka 50 000 per fartyg per månad - cirka 1 600 per dag). Det ger en LNG/Scrubber-premie på 0,5 miljoner denna månad. Då har HIM en högre "Cape-premie" än de flesta andra företag - någonstans mellan 42 och 43 procent. Så vad skulle en MTD på t.ex. 25500 uppgå till cirka 10,7 miljoner per månad givet 10 fartyg och 30 dagar. Det är inte ett optimistiskt scenario att MTD hamnar på över 25500 för juni - givet var vi är nu.. Detta ger enligt mina ungefärliga beräkningar: "top line" på cirka 13,1 miljoner och CBE cirka 8,6 miljoner - motsvarande cirka 4,5 miljoner i "bottom line" - fördelat på cirka 46,5 miljoner aktier, så jag får 0,097 dollar - så nära 0,10 per aktie. Om BCI fortsätter på sin nuvarande nivå fram till slutet av månaden kan vi hamna på cirka 0,11. Naturligtvis beroende på om HIM håller tillbaka några dollar i dessa oroliga tider..för 11 tim sedan·Tack för informationen och siffrorna. Jag ser i kvartalspresentationen att det finns scrubberintäkter även på de två senaste, ja. Blev förvirrad av presentationen på flottsidan på deras webbplats. Därifrån tolkade jag att det inte fanns några scrubberintäkter högst upp. Scrubberintäkterna hoppar upp och ner mycket, nästan lika volatila som räntorna 😀. Har legat mellan 2900 och 1100 förra året såvitt jag minns. Var extra lågt i maj och extra högt i december, antar jag. Jag har inte inkluderat aktieoptionerna. Jag har inte tolkat det som att företaget gör det - till exempel folie 10 i den senaste kvartalspresentationen. Men vi får svaret om ett par veckor i alla fall.
- 13 juni·Peter Lindström @plmlindstroem Faktiskt Cape Cod-index +1 385 till 30 866 USD/dag. En säsongsbetonad rekordhög för BCI14TC-indexet, upp 6 114 USD jämfört med föregående år. $GOGL $HSHP #2020bulkers $DSX $GNK $SB $NMM $SHIP $DAC $DNORD $SBULK #torrbulk #frakt #shiptwit #fintwit13 juni · Ändrad·MTD 24 167 dollar
- 12 juni·@HimalayaShip: BCI idag: 29 481 +3 802 👀👀👀 Mitt värde 23 422 YTD 14 854 Saldo 20 000 under 2025 Högsta värde hittills 👇
- 11 juni·@HimalayaShip: BCI idag: 25 679 +1 160 Middagskurs 22 665 YTD 14 722 Saldo 20 000 för 2025 Spreadar i Atlanten indikerar förtroende. FFA bibehåller försiktig optimism även om det fortfarande är en liten bakåtskillnad. Kommer tredje kvartalet att börja röra på sig snart?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
234
Sälj
Antal
275
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
226 | - | - | ||
236 | - | - | ||
33 | - | - | ||
267 | - | - | ||
160 | - | - |
Högst
65,3VWAP
Lägst
62,3OmsättningAntal
1,2 Mundefined18 522
VWAP
Högst
65,3Lägst
62,3OmsättningAntal
1,2 Mundefined18 522
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 8 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 22 maj | |
2024 Årsstämma | 21 maj | |
2024 Q4-rapport | 20 feb. | |
2024 Q3-rapport | 7 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 16 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q1-rapport
27 dagar sedan‧17min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 8 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 22 maj | |
2024 Årsstämma | 21 maj | |
2024 Q4-rapport | 20 feb. | |
2024 Q3-rapport | 7 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 16 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
0,3027 NOK/aktie
Senaste utdelning
8,43 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 1 dag sedan·@HimalayaShip: BCI idag: 30 944 +78 Mitt månadsskifte 24 783 Hittills i år 15 135 Saldo för 2025 19 000för 15 tim sedan·Tja, det finns förstås vissa osäkerheter här. Lite osäker på vilken CBE och nivåer av "cape premium" och scrubber/LNG-premie man använder för att hamna på 0,08. Om företaget håller tillbaka $, så blir den lägre juniutdelningen resultatet. Men: de senaste månaderna verkar inte indikera att detta är tillvägagångssättet. Min uppfattning är att företaget har CBE på cirka 8,6 miljoner per månad (för enkelhetens skull beräknar jag 30 dagar varje månad, både på kostnader och intäkter - men det är lite felaktigt, samtidigt har det en marginell inverkan på utdelningsnivån på månadsbasis). Resultatet på de 2 fartygen på fasta rater är cirka 1,9 miljoner per månad. Dessutom har de scrubber/LNG-premie på 10 av fartygen nu (nivån varierar, men jag upplever ofta att den är cirka 50 000 per fartyg per månad - cirka 1 600 per dag). Det ger en LNG/Scrubber-premie på 0,5 miljoner denna månad. Då har HIM en högre "Cape-premie" än de flesta andra företag - någonstans mellan 42 och 43 procent. Så vad skulle en MTD på t.ex. 25500 uppgå till cirka 10,7 miljoner per månad givet 10 fartyg och 30 dagar. Det är inte ett optimistiskt scenario att MTD hamnar på över 25500 för juni - givet var vi är nu.. Detta ger enligt mina ungefärliga beräkningar: "top line" på cirka 13,1 miljoner och CBE cirka 8,6 miljoner - motsvarande cirka 4,5 miljoner i "bottom line" - fördelat på cirka 46,5 miljoner aktier, så jag får 0,097 dollar - så nära 0,10 per aktie. Om BCI fortsätter på sin nuvarande nivå fram till slutet av månaden kan vi hamna på cirka 0,11. Naturligtvis beroende på om HIM håller tillbaka några dollar i dessa oroliga tider..för 11 tim sedan·Tack för informationen och siffrorna. Jag ser i kvartalspresentationen att det finns scrubberintäkter även på de två senaste, ja. Blev förvirrad av presentationen på flottsidan på deras webbplats. Därifrån tolkade jag att det inte fanns några scrubberintäkter högst upp. Scrubberintäkterna hoppar upp och ner mycket, nästan lika volatila som räntorna 😀. Har legat mellan 2900 och 1100 förra året såvitt jag minns. Var extra lågt i maj och extra högt i december, antar jag. Jag har inte inkluderat aktieoptionerna. Jag har inte tolkat det som att företaget gör det - till exempel folie 10 i den senaste kvartalspresentationen. Men vi får svaret om ett par veckor i alla fall.
- 13 juni·Peter Lindström @plmlindstroem Faktiskt Cape Cod-index +1 385 till 30 866 USD/dag. En säsongsbetonad rekordhög för BCI14TC-indexet, upp 6 114 USD jämfört med föregående år. $GOGL $HSHP #2020bulkers $DSX $GNK $SB $NMM $SHIP $DAC $DNORD $SBULK #torrbulk #frakt #shiptwit #fintwit13 juni · Ändrad·MTD 24 167 dollar
- 12 juni·@HimalayaShip: BCI idag: 29 481 +3 802 👀👀👀 Mitt värde 23 422 YTD 14 854 Saldo 20 000 under 2025 Högsta värde hittills 👇
- 11 juni·@HimalayaShip: BCI idag: 25 679 +1 160 Middagskurs 22 665 YTD 14 722 Saldo 20 000 för 2025 Spreadar i Atlanten indikerar förtroende. FFA bibehåller försiktig optimism även om det fortfarande är en liten bakåtskillnad. Kommer tredje kvartalet att börja röra på sig snart?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
234
Sälj
Antal
275
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
226 | - | - | ||
236 | - | - | ||
33 | - | - | ||
267 | - | - | ||
160 | - | - |
Högst
65,3VWAP
Lägst
62,3OmsättningAntal
1,2 Mundefined18 522
VWAP
Högst
65,3Lägst
62,3OmsättningAntal
1,2 Mundefined18 522
Mäklarstatistik
Ingen data hittades