Alla kategorier
Alla kategorier
Hur gör jag en nyanmälan / nyanställning för tjänstepension?
Denna ändring kan du göra på egen hand i verktyget Hantera Pension online. Du loggar in med användarnamn och lösenord och får därefter en SMS-kod att logga in med.
Om du saknar användarnamn och lösenord så kan du ringa till vår Företagsservice på 010- 583 35 05 och få detta. Eventuella ändringar som redan fakturerats för krediteras sedan på nästkommande faktura som går ut den 5:e nästa månad.
Relaterade frågor
- Hur anmäler jag en sjukdom för sjukförsäkring/premiebefrielseförsäkring?
- Hur kan bolag göra extra pensionsavsättning innan årsskiftet?
- Jag har fakturafrågor, vem kontaktar jag?
- Hur lägger jag till en ny administratör i administrationsverktyget hantera pension?
- Hur gör vi en extrainbetalning (engångspremie) för en anställd?
- Kan jag få digital faktura?
- Hur tecknar jag ett tjänstepensionsavtal?
- Hur ändrar jag en befintlig förmånsgrupp?
- Är tjänstepension avdragsgill eller på annat vis fördelaktigt för bolag?
- Vilka blanketter ska bifogas när vi ansöker om tjänstepension för våra anställda?
- Hur lägger jag upp en ny förmånsgrupp?