Q2-rapport
21 dagar sedan‧1t
0,15 USD/aktie
Senaste utdelning
5,24 %
Direktavk.
Orderdjup
Antal
Köp
1 460
Sälj
Antal
1 460
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
-VWAP
Lägst
-Omsättning ()
VWAP
Högst
-Lägst
-Omsättning ()
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 30 juli | |
2025 Årsstämma | 8 maj | |
2025 Q1-rapport | 5 maj | |
2024 Årsrapport | 6 feb. | |
2024 Q4-rapport | 5 feb. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 31 juli31 juliInteressant indspark fra økonom Lars Christensen: TRUMPS TOLDCIRKUS RAMMER FORD Ford Motor Company præsenterede i går et kvartalsregnskab, der perfekt illustrerer, hvordan Trumps toldsatser rammer præcis de virksomheder, de skulle beskytte. Ford led et tab på 800 millioner dollar i andet kvartal alene på grund af toldsatser. Det bidrog til et samlet nettotab på 36 millioner dollar, på trods af rekordindtægter på 50,2 milliarder dollar. For hele 2025 forventer Ford en samlet toldpåvirkning på 3 milliarder dollar, hvoraf kun 1 milliard kan modvirkes. Nettoresultat: 2 milliarder dollar i ekstra omkostninger. CEO Jim Farley sagde det ligeud på Bloomberg: Overskuddet kan falde med op til 36% på grund af Trumps toldsatser. Her er ironien: Ford bygger flere køretøjer i USA end nogen anden stor bilproducent undtagen Tesla. 80% af Fords køretøjer produceres i USA. Selskabet importerer kun 21% af sine solgte køretøjer, mens konkurrenten GM importerer 46%. Alligevel rammes Ford hårdt, fordi moderne bilproduktion kræver globale forsyningskæder. Ford importerer stadig dele fra hele verden, og med 50% told på kobber samt høje toldsatser på aluminium og stål bliver selv amerikansk produktion dyr. Konsekvensen ses direkte i Fords nedjusterede forventninger: Justeret EBIT forventes nu at være 6,5-7,5 milliarder dollar mod tidligere 7-8,5 milliarder. Faldet på op til 2 milliarder dollar svarer præcist til nettotoldpåvirkningen. GM forventer en toldpåvirkning på 4-5 milliarder dollar i 2025 og led et tab på 1,1 milliarder i Q2 alene. Stellantis rapporterede 351 millioner dollar i toldtab i første halvår. Trumps told skulle straffe udenlandske producenter og beskytte amerikanske jobs. I stedet straffes netop de virksomheder, der har investeret mest i amerikansk produktion. Det er protektionismens klassiske paradoks: Forsøget på at beskytte ender med at skade. Fords regnskab viser med al tydelighed, at handelskrige ikke har vindere - kun tabere i forskellige størrelser. Og ironisk nok er nogle af de største tabere netop de amerikanske virksomheder, politikken skulle beskytte.
- 24 jan.24 jan.Analys av Ford I Sparpodden analyseras Ford aktien som har haft det tufft senaste tre åren. Kommer det en vändning snart och hur går deras elbilssatsning? Länk: https://youtu.be/XtIBp__YXJs?si=FhXg9mmYnX9l-aCD&t=3371
- 28 sep. 202428 sep. 2024Ford sælger til Nic. Christiansen Gruppen. Kan udbyttet bevares, eller risikerer aktionærerne, at det forsvinder? 🤔19 dec. 202419 dec. 2024Det har ingenting af sige :-) Nic. Christiansen Gruppen i Kolding kommer bare til at stå for import og salg af Ford i DK. Presse her.: https://www.nc.dk/artikler/nic-christiansen-gruppen-vil-overtage-importen-af-ford-i-danmark
- 23 sep. 202423 sep. 2024Chinese Vehicle Tech Faces Biden Administration Ban Over National Security Concerns: https://www.benzinga.com/markets/asia/24/09/40981254/chinese-vehicle-tech-faces-biden-administration-ban-over-national-security-concerns-china-ev-stocks
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q2-rapport
21 dagar sedan‧1t
0,15 USD/aktie
Senaste utdelning
5,24 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 31 juli31 juliInteressant indspark fra økonom Lars Christensen: TRUMPS TOLDCIRKUS RAMMER FORD Ford Motor Company præsenterede i går et kvartalsregnskab, der perfekt illustrerer, hvordan Trumps toldsatser rammer præcis de virksomheder, de skulle beskytte. Ford led et tab på 800 millioner dollar i andet kvartal alene på grund af toldsatser. Det bidrog til et samlet nettotab på 36 millioner dollar, på trods af rekordindtægter på 50,2 milliarder dollar. For hele 2025 forventer Ford en samlet toldpåvirkning på 3 milliarder dollar, hvoraf kun 1 milliard kan modvirkes. Nettoresultat: 2 milliarder dollar i ekstra omkostninger. CEO Jim Farley sagde det ligeud på Bloomberg: Overskuddet kan falde med op til 36% på grund af Trumps toldsatser. Her er ironien: Ford bygger flere køretøjer i USA end nogen anden stor bilproducent undtagen Tesla. 80% af Fords køretøjer produceres i USA. Selskabet importerer kun 21% af sine solgte køretøjer, mens konkurrenten GM importerer 46%. Alligevel rammes Ford hårdt, fordi moderne bilproduktion kræver globale forsyningskæder. Ford importerer stadig dele fra hele verden, og med 50% told på kobber samt høje toldsatser på aluminium og stål bliver selv amerikansk produktion dyr. Konsekvensen ses direkte i Fords nedjusterede forventninger: Justeret EBIT forventes nu at være 6,5-7,5 milliarder dollar mod tidligere 7-8,5 milliarder. Faldet på op til 2 milliarder dollar svarer præcist til nettotoldpåvirkningen. GM forventer en toldpåvirkning på 4-5 milliarder dollar i 2025 og led et tab på 1,1 milliarder i Q2 alene. Stellantis rapporterede 351 millioner dollar i toldtab i første halvår. Trumps told skulle straffe udenlandske producenter og beskytte amerikanske jobs. I stedet straffes netop de virksomheder, der har investeret mest i amerikansk produktion. Det er protektionismens klassiske paradoks: Forsøget på at beskytte ender med at skade. Fords regnskab viser med al tydelighed, at handelskrige ikke har vindere - kun tabere i forskellige størrelser. Og ironisk nok er nogle af de største tabere netop de amerikanske virksomheder, politikken skulle beskytte.
- 24 jan.24 jan.Analys av Ford I Sparpodden analyseras Ford aktien som har haft det tufft senaste tre åren. Kommer det en vändning snart och hur går deras elbilssatsning? Länk: https://youtu.be/XtIBp__YXJs?si=FhXg9mmYnX9l-aCD&t=3371
- 28 sep. 202428 sep. 2024Ford sælger til Nic. Christiansen Gruppen. Kan udbyttet bevares, eller risikerer aktionærerne, at det forsvinder? 🤔19 dec. 202419 dec. 2024Det har ingenting af sige :-) Nic. Christiansen Gruppen i Kolding kommer bare til at stå for import og salg af Ford i DK. Presse her.: https://www.nc.dk/artikler/nic-christiansen-gruppen-vil-overtage-importen-af-ford-i-danmark
- 23 sep. 202423 sep. 2024Chinese Vehicle Tech Faces Biden Administration Ban Over National Security Concerns: https://www.benzinga.com/markets/asia/24/09/40981254/chinese-vehicle-tech-faces-biden-administration-ban-over-national-security-concerns-china-ev-stocks
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
1 460
Sälj
Antal
1 460
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
-VWAP
Lägst
-Omsättning ()
VWAP
Högst
-Lägst
-Omsättning ()
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 30 juli | |
2025 Årsstämma | 8 maj | |
2025 Q1-rapport | 5 maj | |
2024 Årsrapport | 6 feb. | |
2024 Q4-rapport | 5 feb. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Q2-rapport
21 dagar sedan‧1t
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 30 juli | |
2025 Årsstämma | 8 maj | |
2025 Q1-rapport | 5 maj | |
2024 Årsrapport | 6 feb. | |
2024 Q4-rapport | 5 feb. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
0,15 USD/aktie
Senaste utdelning
5,24 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 31 juli31 juliInteressant indspark fra økonom Lars Christensen: TRUMPS TOLDCIRKUS RAMMER FORD Ford Motor Company præsenterede i går et kvartalsregnskab, der perfekt illustrerer, hvordan Trumps toldsatser rammer præcis de virksomheder, de skulle beskytte. Ford led et tab på 800 millioner dollar i andet kvartal alene på grund af toldsatser. Det bidrog til et samlet nettotab på 36 millioner dollar, på trods af rekordindtægter på 50,2 milliarder dollar. For hele 2025 forventer Ford en samlet toldpåvirkning på 3 milliarder dollar, hvoraf kun 1 milliard kan modvirkes. Nettoresultat: 2 milliarder dollar i ekstra omkostninger. CEO Jim Farley sagde det ligeud på Bloomberg: Overskuddet kan falde med op til 36% på grund af Trumps toldsatser. Her er ironien: Ford bygger flere køretøjer i USA end nogen anden stor bilproducent undtagen Tesla. 80% af Fords køretøjer produceres i USA. Selskabet importerer kun 21% af sine solgte køretøjer, mens konkurrenten GM importerer 46%. Alligevel rammes Ford hårdt, fordi moderne bilproduktion kræver globale forsyningskæder. Ford importerer stadig dele fra hele verden, og med 50% told på kobber samt høje toldsatser på aluminium og stål bliver selv amerikansk produktion dyr. Konsekvensen ses direkte i Fords nedjusterede forventninger: Justeret EBIT forventes nu at være 6,5-7,5 milliarder dollar mod tidligere 7-8,5 milliarder. Faldet på op til 2 milliarder dollar svarer præcist til nettotoldpåvirkningen. GM forventer en toldpåvirkning på 4-5 milliarder dollar i 2025 og led et tab på 1,1 milliarder i Q2 alene. Stellantis rapporterede 351 millioner dollar i toldtab i første halvår. Trumps told skulle straffe udenlandske producenter og beskytte amerikanske jobs. I stedet straffes netop de virksomheder, der har investeret mest i amerikansk produktion. Det er protektionismens klassiske paradoks: Forsøget på at beskytte ender med at skade. Fords regnskab viser med al tydelighed, at handelskrige ikke har vindere - kun tabere i forskellige størrelser. Og ironisk nok er nogle af de største tabere netop de amerikanske virksomheder, politikken skulle beskytte.
- 24 jan.24 jan.Analys av Ford I Sparpodden analyseras Ford aktien som har haft det tufft senaste tre åren. Kommer det en vändning snart och hur går deras elbilssatsning? Länk: https://youtu.be/XtIBp__YXJs?si=FhXg9mmYnX9l-aCD&t=3371
- 28 sep. 202428 sep. 2024Ford sælger til Nic. Christiansen Gruppen. Kan udbyttet bevares, eller risikerer aktionærerne, at det forsvinder? 🤔19 dec. 202419 dec. 2024Det har ingenting af sige :-) Nic. Christiansen Gruppen i Kolding kommer bare til at stå for import og salg af Ford i DK. Presse her.: https://www.nc.dk/artikler/nic-christiansen-gruppen-vil-overtage-importen-af-ford-i-danmark
- 23 sep. 202423 sep. 2024Chinese Vehicle Tech Faces Biden Administration Ban Over National Security Concerns: https://www.benzinga.com/markets/asia/24/09/40981254/chinese-vehicle-tech-faces-biden-administration-ban-over-national-security-concerns-china-ev-stocks
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
1 460
Sälj
Antal
1 460
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
-VWAP
Lägst
-Omsättning ()
VWAP
Högst
-Lägst
-Omsättning ()
Mäklarstatistik
Ingen data hittades