Q2-rapport
17 dagar sedan‧1t
0,15 USD/aktie
Senaste utdelning
5,24 %
Direktavk.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
11,52VWAP
Lägst
11,41OmsättningAntal
332,4 42 737 226
VWAP
Högst
11,52Lägst
11,41OmsättningAntal
332,4 42 737 226
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 30 juli | |
2025 Årsstämma | 8 maj | |
2025 Q1-rapport | 5 maj | |
2024 Årsrapport | 6 feb. | |
2024 Q4-rapport | 5 feb. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 31 juli·Intressant insikt från ekonomen Lars Christensen: TRUMPS TULLCIRKUS DRÄCKER FORD Ford Motor Company presenterade igår kvartalsresultat som perfekt illustrerar hur Trumps tullar drabbar just de företag de skulle skydda. Ford drabbades av en förlust på 800 miljoner dollar under andra kvartalet enbart på grund av tullar. Detta bidrog till en total nettoförlust på 36 miljoner dollar, trots rekordintäkter på 50,2 miljarder dollar. För hela 2025 förväntar sig Ford en total tullpåverkan på 3 miljarder dollar, varav endast 1 miljard dollar kan kompenseras. Nettoresultat: 2 miljarder dollar i extra kostnader. VD Jim Farley uttryckte det rakt ut till Bloomberg: Vinsterna kan minska med upp till 36 % på grund av Trumps tullar. Här är ironin: Ford bygger fler fordon i USA än någon annan större biltillverkare förutom Tesla. 80 % av Fords fordon tillverkas i USA. Företaget importerar endast 21 % av sina sålda fordon, medan konkurrenten GM importerar 46 %. Ändå drabbas Ford hårt eftersom modern bilproduktion kräver globala leveranskedjor. Ford importerar fortfarande delar från hela världen, och med en 50-procentig tull på koppar och höga tullar på aluminium och stål blir även amerikansk produktion dyrare. Konsekvensen syns direkt i Fords nedåtreviderade förväntningar: Justerat rörelseresultat förväntas nu bli 6,5–7,5 miljarder dollar, jämfört med tidigare 7–8,5 miljarder dollar. Minskningen på upp till 2 miljarder dollar motsvarar exakt nettotullpåverkan. GM förväntar sig en tullpåverkan på 4–5 miljarder dollar under 2025 och drabbades av en förlust på 1,1 miljarder dollar enbart under andra kvartalet. Stellantis rapporterade 351 miljoner dollar i tullförluster under första halvåret. Trumps tullar var tänkta att straffa utländska tillverkare och skydda amerikanska jobb. Istället straffar de just de företag som har investerat mest i amerikansk produktion. Det är protektionismens klassiska paradox: Försöket att skydda slutar med att bli lidande. Fords räkenskaper gör det tydligt att handelskrig inte har några vinnare – bara förlorare av varierande storlek. Och ironiskt nog är några av de största förlorarna just de amerikanska företag som politiken är tänkt att skydda.
- 24 jan.24 jan.Analys av Ford I Sparpodden analyseras Ford aktien som har haft det tufft senaste tre åren. Kommer det en vändning snart och hur går deras elbilssatsning? Länk: https://youtu.be/XtIBp__YXJs?si=FhXg9mmYnX9l-aCD&t=3371
- 28 sep. 2024·Ford säljer till Nic. Christiansengruppen. Kan utdelningen behållas, eller riskerar aktieägarna att den försvinner? 🤔19 dec. 2024·Det har inget att säga :-) Nic. Christiansen Gruppen i Kolding kommer endast att ansvara för import och försäljning av Ford i Danmark. Tryck här.: https://www.nc.dk/artikler/nic-christiansen-gruppen-vil-overtage-importen-af-ford-i-danmark
- 23 sep. 2024·Kinesisk fordonsteknik står inför förbud från Biden-administrationen på grund av oro för nationell säkerhet: https://www.benzinga.com/markets/asia/24/09/40981254/chinese-vehicle-tech-faces-biden-administration-ban-over-national-security-concerns-china-ev-stocks
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q2-rapport
17 dagar sedan‧1t
0,15 USD/aktie
Senaste utdelning
5,24 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 31 juli·Intressant insikt från ekonomen Lars Christensen: TRUMPS TULLCIRKUS DRÄCKER FORD Ford Motor Company presenterade igår kvartalsresultat som perfekt illustrerar hur Trumps tullar drabbar just de företag de skulle skydda. Ford drabbades av en förlust på 800 miljoner dollar under andra kvartalet enbart på grund av tullar. Detta bidrog till en total nettoförlust på 36 miljoner dollar, trots rekordintäkter på 50,2 miljarder dollar. För hela 2025 förväntar sig Ford en total tullpåverkan på 3 miljarder dollar, varav endast 1 miljard dollar kan kompenseras. Nettoresultat: 2 miljarder dollar i extra kostnader. VD Jim Farley uttryckte det rakt ut till Bloomberg: Vinsterna kan minska med upp till 36 % på grund av Trumps tullar. Här är ironin: Ford bygger fler fordon i USA än någon annan större biltillverkare förutom Tesla. 80 % av Fords fordon tillverkas i USA. Företaget importerar endast 21 % av sina sålda fordon, medan konkurrenten GM importerar 46 %. Ändå drabbas Ford hårt eftersom modern bilproduktion kräver globala leveranskedjor. Ford importerar fortfarande delar från hela världen, och med en 50-procentig tull på koppar och höga tullar på aluminium och stål blir även amerikansk produktion dyrare. Konsekvensen syns direkt i Fords nedåtreviderade förväntningar: Justerat rörelseresultat förväntas nu bli 6,5–7,5 miljarder dollar, jämfört med tidigare 7–8,5 miljarder dollar. Minskningen på upp till 2 miljarder dollar motsvarar exakt nettotullpåverkan. GM förväntar sig en tullpåverkan på 4–5 miljarder dollar under 2025 och drabbades av en förlust på 1,1 miljarder dollar enbart under andra kvartalet. Stellantis rapporterade 351 miljoner dollar i tullförluster under första halvåret. Trumps tullar var tänkta att straffa utländska tillverkare och skydda amerikanska jobb. Istället straffar de just de företag som har investerat mest i amerikansk produktion. Det är protektionismens klassiska paradox: Försöket att skydda slutar med att bli lidande. Fords räkenskaper gör det tydligt att handelskrig inte har några vinnare – bara förlorare av varierande storlek. Och ironiskt nog är några av de största förlorarna just de amerikanska företag som politiken är tänkt att skydda.
- 24 jan.24 jan.Analys av Ford I Sparpodden analyseras Ford aktien som har haft det tufft senaste tre åren. Kommer det en vändning snart och hur går deras elbilssatsning? Länk: https://youtu.be/XtIBp__YXJs?si=FhXg9mmYnX9l-aCD&t=3371
- 28 sep. 2024·Ford säljer till Nic. Christiansengruppen. Kan utdelningen behållas, eller riskerar aktieägarna att den försvinner? 🤔19 dec. 2024·Det har inget att säga :-) Nic. Christiansen Gruppen i Kolding kommer endast att ansvara för import och försäljning av Ford i Danmark. Tryck här.: https://www.nc.dk/artikler/nic-christiansen-gruppen-vil-overtage-importen-af-ford-i-danmark
- 23 sep. 2024·Kinesisk fordonsteknik står inför förbud från Biden-administrationen på grund av oro för nationell säkerhet: https://www.benzinga.com/markets/asia/24/09/40981254/chinese-vehicle-tech-faces-biden-administration-ban-over-national-security-concerns-china-ev-stocks
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
11,52VWAP
Lägst
11,41OmsättningAntal
332,4 42 737 226
VWAP
Högst
11,52Lägst
11,41OmsättningAntal
332,4 42 737 226
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 30 juli | |
2025 Årsstämma | 8 maj | |
2025 Q1-rapport | 5 maj | |
2024 Årsrapport | 6 feb. | |
2024 Q4-rapport | 5 feb. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Q2-rapport
17 dagar sedan‧1t
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 30 juli | |
2025 Årsstämma | 8 maj | |
2025 Q1-rapport | 5 maj | |
2024 Årsrapport | 6 feb. | |
2024 Q4-rapport | 5 feb. |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
0,15 USD/aktie
Senaste utdelning
5,24 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 31 juli·Intressant insikt från ekonomen Lars Christensen: TRUMPS TULLCIRKUS DRÄCKER FORD Ford Motor Company presenterade igår kvartalsresultat som perfekt illustrerar hur Trumps tullar drabbar just de företag de skulle skydda. Ford drabbades av en förlust på 800 miljoner dollar under andra kvartalet enbart på grund av tullar. Detta bidrog till en total nettoförlust på 36 miljoner dollar, trots rekordintäkter på 50,2 miljarder dollar. För hela 2025 förväntar sig Ford en total tullpåverkan på 3 miljarder dollar, varav endast 1 miljard dollar kan kompenseras. Nettoresultat: 2 miljarder dollar i extra kostnader. VD Jim Farley uttryckte det rakt ut till Bloomberg: Vinsterna kan minska med upp till 36 % på grund av Trumps tullar. Här är ironin: Ford bygger fler fordon i USA än någon annan större biltillverkare förutom Tesla. 80 % av Fords fordon tillverkas i USA. Företaget importerar endast 21 % av sina sålda fordon, medan konkurrenten GM importerar 46 %. Ändå drabbas Ford hårt eftersom modern bilproduktion kräver globala leveranskedjor. Ford importerar fortfarande delar från hela världen, och med en 50-procentig tull på koppar och höga tullar på aluminium och stål blir även amerikansk produktion dyrare. Konsekvensen syns direkt i Fords nedåtreviderade förväntningar: Justerat rörelseresultat förväntas nu bli 6,5–7,5 miljarder dollar, jämfört med tidigare 7–8,5 miljarder dollar. Minskningen på upp till 2 miljarder dollar motsvarar exakt nettotullpåverkan. GM förväntar sig en tullpåverkan på 4–5 miljarder dollar under 2025 och drabbades av en förlust på 1,1 miljarder dollar enbart under andra kvartalet. Stellantis rapporterade 351 miljoner dollar i tullförluster under första halvåret. Trumps tullar var tänkta att straffa utländska tillverkare och skydda amerikanska jobb. Istället straffar de just de företag som har investerat mest i amerikansk produktion. Det är protektionismens klassiska paradox: Försöket att skydda slutar med att bli lidande. Fords räkenskaper gör det tydligt att handelskrig inte har några vinnare – bara förlorare av varierande storlek. Och ironiskt nog är några av de största förlorarna just de amerikanska företag som politiken är tänkt att skydda.
- 24 jan.24 jan.Analys av Ford I Sparpodden analyseras Ford aktien som har haft det tufft senaste tre åren. Kommer det en vändning snart och hur går deras elbilssatsning? Länk: https://youtu.be/XtIBp__YXJs?si=FhXg9mmYnX9l-aCD&t=3371
- 28 sep. 2024·Ford säljer till Nic. Christiansengruppen. Kan utdelningen behållas, eller riskerar aktieägarna att den försvinner? 🤔19 dec. 2024·Det har inget att säga :-) Nic. Christiansen Gruppen i Kolding kommer endast att ansvara för import och försäljning av Ford i Danmark. Tryck här.: https://www.nc.dk/artikler/nic-christiansen-gruppen-vil-overtage-importen-af-ford-i-danmark
- 23 sep. 2024·Kinesisk fordonsteknik står inför förbud från Biden-administrationen på grund av oro för nationell säkerhet: https://www.benzinga.com/markets/asia/24/09/40981254/chinese-vehicle-tech-faces-biden-administration-ban-over-national-security-concerns-china-ev-stocks
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
11,52VWAP
Lägst
11,41OmsättningAntal
332,4 42 737 226
VWAP
Högst
11,52Lägst
11,41OmsättningAntal
332,4 42 737 226
Mäklarstatistik
Ingen data hittades