Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Aktie
Nasdaq
F

Ford Motor

Ford Motor

11,44USD
+0,04% (+0,01)
Vid stängning
Högst11,52
Lägst11,41
Omsättning
332,4 MUSD
11,44USD
+0,04% (+0,01)
Vid stängning
Högst11,52
Lägst11,41
Omsättning
332,4 MUSD
Aktie
Nasdaq
F

Ford Motor

Ford Motor

11,44USD
+0,04% (+0,01)
Vid stängning
Högst11,52
Lägst11,41
Omsättning
332,4 MUSD
11,44USD
+0,04% (+0,01)
Vid stängning
Högst11,52
Lägst11,41
Omsättning
332,4 MUSD
Aktie
Nasdaq
F

Ford Motor

Ford Motor

11,44USD
+0,04% (+0,01)
Vid stängning
Högst11,52
Lägst11,41
Omsättning
332,4 MUSD
11,44USD
+0,04% (+0,01)
Vid stängning
Högst11,52
Lägst11,41
Omsättning
332,4 MUSD
Q2-rapport
17 dagar sedan1t
0,15 USD/aktie
Senaste utdelning
5,24 %
Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
11,52
VWAP
11,46
Lägst
11,41
OmsättningAntal
332,4 42 737 226
VWAP
11,46
Högst
11,52
Lägst
11,41
OmsättningAntal
332,4 42 737 226

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport30 juli
2025 Årsstämma8 maj
2025 Q1-rapport5 maj
2024 Årsrapport6 feb.
2024 Q4-rapport5 feb.
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 31 juli
    ·
    31 juli
    ·
    Intressant insikt från ekonomen Lars Christensen: TRUMPS TULLCIRKUS DRÄCKER FORD Ford Motor Company presenterade igår kvartalsresultat som perfekt illustrerar hur Trumps tullar drabbar just de företag de skulle skydda. Ford drabbades av en förlust på 800 miljoner dollar under andra kvartalet enbart på grund av tullar. Detta bidrog till en total nettoförlust på 36 miljoner dollar, trots rekordintäkter på 50,2 miljarder dollar. För hela 2025 förväntar sig Ford en total tullpåverkan på 3 miljarder dollar, varav endast 1 miljard dollar kan kompenseras. Nettoresultat: 2 miljarder dollar i extra kostnader. VD Jim Farley uttryckte det rakt ut till Bloomberg: Vinsterna kan minska med upp till 36 % på grund av Trumps tullar. Här är ironin: Ford bygger fler fordon i USA än någon annan större biltillverkare förutom Tesla. 80 % av Fords fordon tillverkas i USA. Företaget importerar endast 21 % av sina sålda fordon, medan konkurrenten GM importerar 46 %. Ändå drabbas Ford hårt eftersom modern bilproduktion kräver globala leveranskedjor. Ford importerar fortfarande delar från hela världen, och med en 50-procentig tull på koppar och höga tullar på aluminium och stål blir även amerikansk produktion dyrare. Konsekvensen syns direkt i Fords nedåtreviderade förväntningar: Justerat rörelseresultat förväntas nu bli 6,5–7,5 miljarder dollar, jämfört med tidigare 7–8,5 miljarder dollar. Minskningen på upp till 2 miljarder dollar motsvarar exakt nettotullpåverkan. GM förväntar sig en tullpåverkan på 4–5 miljarder dollar under 2025 och drabbades av en förlust på 1,1 miljarder dollar enbart under andra kvartalet. Stellantis rapporterade 351 miljoner dollar i tullförluster under första halvåret. Trumps tullar var tänkta att straffa utländska tillverkare och skydda amerikanska jobb. Istället straffar de just de företag som har investerat mest i amerikansk produktion. Det är protektionismens klassiska paradox: Försöket att skydda slutar med att bli lidande. Fords räkenskaper gör det tydligt att handelskrig inte har några vinnare – bara förlorare av varierande storlek. Och ironiskt nog är några av de största förlorarna just de amerikanska företag som politiken är tänkt att skydda.
    5 aug.
    ·
    5 aug.
    ·
    Vet inte Trump? Pratar inte Farley med Trump om detta?
  • 24 jan.
    24 jan.
    Analys av Ford I Sparpodden analyseras Ford aktien som har haft det tufft senaste tre åren. Kommer det en vändning snart och hur går deras elbilssatsning? Länk: https://youtu.be/XtIBp__YXJs?si=FhXg9mmYnX9l-aCD&t=3371
    8 mars
    8 mars
    Vet inte om det var så mycket till analys. Nånstans är Ford så mycket mer än några europeiska elbilar, och att dessa är sämre än Tesla är nog inte deras huvudproblem…
  • 28 sep. 2024
    ·
    28 sep. 2024
    ·
    Ford säljer till Nic. Christiansengruppen. Kan utdelningen behållas, eller riskerar aktieägarna att den försvinner? 🤔
    19 dec. 2024
    ·
    19 dec. 2024
    ·
    Det har inget att säga :-) Nic. Christiansen Gruppen i Kolding kommer endast att ansvara för import och försäljning av Ford i Danmark. Tryck här.: https://www.nc.dk/artikler/nic-christiansen-gruppen-vil-overtage-importen-af-ford-i-danmark
  • 23 sep. 2024
    ·
    23 sep. 2024
    ·
    Kinesisk fordonsteknik står inför förbud från Biden-administrationen på grund av oro för nationell säkerhet: https://www.benzinga.com/markets/asia/24/09/40981254/chinese-vehicle-tech-faces-biden-administration-ban-over-national-security-concerns-china-ev-stocks
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
17 dagar sedan1t
0,15 USD/aktie
Senaste utdelning
5,24 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 31 juli
    ·
    31 juli
    ·
    Intressant insikt från ekonomen Lars Christensen: TRUMPS TULLCIRKUS DRÄCKER FORD Ford Motor Company presenterade igår kvartalsresultat som perfekt illustrerar hur Trumps tullar drabbar just de företag de skulle skydda. Ford drabbades av en förlust på 800 miljoner dollar under andra kvartalet enbart på grund av tullar. Detta bidrog till en total nettoförlust på 36 miljoner dollar, trots rekordintäkter på 50,2 miljarder dollar. För hela 2025 förväntar sig Ford en total tullpåverkan på 3 miljarder dollar, varav endast 1 miljard dollar kan kompenseras. Nettoresultat: 2 miljarder dollar i extra kostnader. VD Jim Farley uttryckte det rakt ut till Bloomberg: Vinsterna kan minska med upp till 36 % på grund av Trumps tullar. Här är ironin: Ford bygger fler fordon i USA än någon annan större biltillverkare förutom Tesla. 80 % av Fords fordon tillverkas i USA. Företaget importerar endast 21 % av sina sålda fordon, medan konkurrenten GM importerar 46 %. Ändå drabbas Ford hårt eftersom modern bilproduktion kräver globala leveranskedjor. Ford importerar fortfarande delar från hela världen, och med en 50-procentig tull på koppar och höga tullar på aluminium och stål blir även amerikansk produktion dyrare. Konsekvensen syns direkt i Fords nedåtreviderade förväntningar: Justerat rörelseresultat förväntas nu bli 6,5–7,5 miljarder dollar, jämfört med tidigare 7–8,5 miljarder dollar. Minskningen på upp till 2 miljarder dollar motsvarar exakt nettotullpåverkan. GM förväntar sig en tullpåverkan på 4–5 miljarder dollar under 2025 och drabbades av en förlust på 1,1 miljarder dollar enbart under andra kvartalet. Stellantis rapporterade 351 miljoner dollar i tullförluster under första halvåret. Trumps tullar var tänkta att straffa utländska tillverkare och skydda amerikanska jobb. Istället straffar de just de företag som har investerat mest i amerikansk produktion. Det är protektionismens klassiska paradox: Försöket att skydda slutar med att bli lidande. Fords räkenskaper gör det tydligt att handelskrig inte har några vinnare – bara förlorare av varierande storlek. Och ironiskt nog är några av de största förlorarna just de amerikanska företag som politiken är tänkt att skydda.
    5 aug.
    ·
    5 aug.
    ·
    Vet inte Trump? Pratar inte Farley med Trump om detta?
  • 24 jan.
    24 jan.
    Analys av Ford I Sparpodden analyseras Ford aktien som har haft det tufft senaste tre åren. Kommer det en vändning snart och hur går deras elbilssatsning? Länk: https://youtu.be/XtIBp__YXJs?si=FhXg9mmYnX9l-aCD&t=3371
    8 mars
    8 mars
    Vet inte om det var så mycket till analys. Nånstans är Ford så mycket mer än några europeiska elbilar, och att dessa är sämre än Tesla är nog inte deras huvudproblem…
  • 28 sep. 2024
    ·
    28 sep. 2024
    ·
    Ford säljer till Nic. Christiansengruppen. Kan utdelningen behållas, eller riskerar aktieägarna att den försvinner? 🤔
    19 dec. 2024
    ·
    19 dec. 2024
    ·
    Det har inget att säga :-) Nic. Christiansen Gruppen i Kolding kommer endast att ansvara för import och försäljning av Ford i Danmark. Tryck här.: https://www.nc.dk/artikler/nic-christiansen-gruppen-vil-overtage-importen-af-ford-i-danmark
  • 23 sep. 2024
    ·
    23 sep. 2024
    ·
    Kinesisk fordonsteknik står inför förbud från Biden-administrationen på grund av oro för nationell säkerhet: https://www.benzinga.com/markets/asia/24/09/40981254/chinese-vehicle-tech-faces-biden-administration-ban-over-national-security-concerns-china-ev-stocks
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
11,52
VWAP
11,46
Lägst
11,41
OmsättningAntal
332,4 42 737 226
VWAP
11,46
Högst
11,52
Lägst
11,41
OmsättningAntal
332,4 42 737 226

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport30 juli
2025 Årsstämma8 maj
2025 Q1-rapport5 maj
2024 Årsrapport6 feb.
2024 Q4-rapport5 feb.
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
17 dagar sedan1t

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport30 juli
2025 Årsstämma8 maj
2025 Q1-rapport5 maj
2024 Årsrapport6 feb.
2024 Q4-rapport5 feb.
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

0,15 USD/aktie
Senaste utdelning
5,24 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 31 juli
    ·
    31 juli
    ·
    Intressant insikt från ekonomen Lars Christensen: TRUMPS TULLCIRKUS DRÄCKER FORD Ford Motor Company presenterade igår kvartalsresultat som perfekt illustrerar hur Trumps tullar drabbar just de företag de skulle skydda. Ford drabbades av en förlust på 800 miljoner dollar under andra kvartalet enbart på grund av tullar. Detta bidrog till en total nettoförlust på 36 miljoner dollar, trots rekordintäkter på 50,2 miljarder dollar. För hela 2025 förväntar sig Ford en total tullpåverkan på 3 miljarder dollar, varav endast 1 miljard dollar kan kompenseras. Nettoresultat: 2 miljarder dollar i extra kostnader. VD Jim Farley uttryckte det rakt ut till Bloomberg: Vinsterna kan minska med upp till 36 % på grund av Trumps tullar. Här är ironin: Ford bygger fler fordon i USA än någon annan större biltillverkare förutom Tesla. 80 % av Fords fordon tillverkas i USA. Företaget importerar endast 21 % av sina sålda fordon, medan konkurrenten GM importerar 46 %. Ändå drabbas Ford hårt eftersom modern bilproduktion kräver globala leveranskedjor. Ford importerar fortfarande delar från hela världen, och med en 50-procentig tull på koppar och höga tullar på aluminium och stål blir även amerikansk produktion dyrare. Konsekvensen syns direkt i Fords nedåtreviderade förväntningar: Justerat rörelseresultat förväntas nu bli 6,5–7,5 miljarder dollar, jämfört med tidigare 7–8,5 miljarder dollar. Minskningen på upp till 2 miljarder dollar motsvarar exakt nettotullpåverkan. GM förväntar sig en tullpåverkan på 4–5 miljarder dollar under 2025 och drabbades av en förlust på 1,1 miljarder dollar enbart under andra kvartalet. Stellantis rapporterade 351 miljoner dollar i tullförluster under första halvåret. Trumps tullar var tänkta att straffa utländska tillverkare och skydda amerikanska jobb. Istället straffar de just de företag som har investerat mest i amerikansk produktion. Det är protektionismens klassiska paradox: Försöket att skydda slutar med att bli lidande. Fords räkenskaper gör det tydligt att handelskrig inte har några vinnare – bara förlorare av varierande storlek. Och ironiskt nog är några av de största förlorarna just de amerikanska företag som politiken är tänkt att skydda.
    5 aug.
    ·
    5 aug.
    ·
    Vet inte Trump? Pratar inte Farley med Trump om detta?
  • 24 jan.
    24 jan.
    Analys av Ford I Sparpodden analyseras Ford aktien som har haft det tufft senaste tre åren. Kommer det en vändning snart och hur går deras elbilssatsning? Länk: https://youtu.be/XtIBp__YXJs?si=FhXg9mmYnX9l-aCD&t=3371
    8 mars
    8 mars
    Vet inte om det var så mycket till analys. Nånstans är Ford så mycket mer än några europeiska elbilar, och att dessa är sämre än Tesla är nog inte deras huvudproblem…
  • 28 sep. 2024
    ·
    28 sep. 2024
    ·
    Ford säljer till Nic. Christiansengruppen. Kan utdelningen behållas, eller riskerar aktieägarna att den försvinner? 🤔
    19 dec. 2024
    ·
    19 dec. 2024
    ·
    Det har inget att säga :-) Nic. Christiansen Gruppen i Kolding kommer endast att ansvara för import och försäljning av Ford i Danmark. Tryck här.: https://www.nc.dk/artikler/nic-christiansen-gruppen-vil-overtage-importen-af-ford-i-danmark
  • 23 sep. 2024
    ·
    23 sep. 2024
    ·
    Kinesisk fordonsteknik står inför förbud från Biden-administrationen på grund av oro för nationell säkerhet: https://www.benzinga.com/markets/asia/24/09/40981254/chinese-vehicle-tech-faces-biden-administration-ban-over-national-security-concerns-china-ev-stocks
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
11,52
VWAP
11,46
Lägst
11,41
OmsättningAntal
332,4 42 737 226
VWAP
11,46
Högst
11,52
Lägst
11,41
OmsättningAntal
332,4 42 737 226

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades