Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Himalaya Shipping

Himalaya Shipping

83,70NOK
+1,33% (+1,10)
Vid stängning
Högst84,60
Lägst82,60
Omsättning
10 MNOK
83,70NOK
+1,33% (+1,10)
Vid stängning
Högst84,60
Lägst82,60
Omsättning
10 MNOK

Himalaya Shipping

Himalaya Shipping

83,70NOK
+1,33% (+1,10)
Vid stängning
Högst84,60
Lägst82,60
Omsättning
10 MNOK
83,70NOK
+1,33% (+1,10)
Vid stängning
Högst84,60
Lägst82,60
Omsättning
10 MNOK

Himalaya Shipping

Himalaya Shipping

83,70NOK
+1,33% (+1,10)
Vid stängning
Högst84,60
Lägst82,60
Omsättning
10 MNOK
83,70NOK
+1,33% (+1,10)
Vid stängning
Högst84,60
Lägst82,60
Omsättning
10 MNOK
Q3-rapport
13 dagar sedan14min
0,7062 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,58 %Direktavk.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
38
Sälj
Antal
1 000

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
31--
258--
1--
195--
78--
Högst
84,6
VWAP
-
Lägst
82,6
OmsättningAntal
10 118 581
VWAP
-
Högst
84,6
Lägst
82,6
OmsättningAntal
10 118 581

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
10 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport6 nov.
2025 Q2-rapport8 aug.
2025 Q1-rapport22 maj
2024 Årsstämma21 maj
2024 Q4-rapport20 feb.
Data hämtas från Millistream, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 3 tim sedan
    ·
    för 3 tim sedan
    ·
    @HimalayaShip: BCI idag: 30,154 +994 MTD 26,694 YTD 19,876 '25 saldo 28,000
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Braemar visar forwards, alltså fraktavtal fram i tiden, medan BCI är nutid Möjligen förklarar AI det mer exakt: .Inom shipping betyder FFA (ofta skrivet «FfA») Forward Freight Agreement. Forward Freight Agreement (FFA) – kort förklarat En FFA är ett finansiellt derivatkontrakt som används på shippingmarknaden för att hedga eller spekulera i framtida fraktrater. Den ger inte rätt till ett faktiskt fartyg eller last – den är kontantavräknad. Vad används FFA till? Hedging: Rederier säkrar sig mot fall i fraktrater. Spekulation: Traders kan satsa på om raterna går upp eller ner. Framtida prissättning: Mäklare och aktörer får en marknadsmässig «prissignal» baserad på förväntade rater. Typiska marknader FFAs handlas ofta på: Baltic Exchange-rutter (t.ex. Capesize, Panamax, Supramax, tankerrutter osv.) Genom mäklare eller clearinghus som ICE eller CME. Om du önskar det, kan jag också ge ett konkret exempel på hur en FFA-handel fungerar i praktiken. Inom shipping betyder FFA (ofta skrivet «FfA») Forward Freight Agreement. Forward Freight Agreement (FFA) – kort förklarat En FFA är ett finansiellt derivatkontrakt som används på shippingmarknaden för att hedga eller spekulera i framtida fraktrater. Den ger inte rätt till ett faktiskt fartyg eller last – den är kontantavräknad. Vad används FFA till? Hedging: Rederier säkrar sig mot fall i fraktrater. Spekulation: Traders kan satsa på om raterna går upp eller ner. Framtida prissättning: Mäklare och aktörer får en marknadsmässig «prissignal» baserad på förväntade rater. Typiska marknader FFAs handlas ofta på: Baltic Exchange-rutter (t.ex. Capesize, Panamax, Supramax, tankerrutter osv.)
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    BCI idag: 29,160 +1,563 MTD 26,406 YTD 19,830 '25 balans 28,000
    för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    God Jul!👍🫡
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    En markant uppgång i capesizeraterna säkerställer att Baltic Dry-indexet På tisdagen stiger capesizeraterna 5,7 procent till 29.200 dollar. Kamsarmaxraterna faller 0,5 procent till 17.000 dollar, medan ultramaxraterna stiger 1,1 procent till 18.000 dollar, enligt Clarksons. Under den senaste veckan har capesizeraterna klättrat 10,2 procent, medan de är upp 12,7 procent under den senaste månaden. Kommer att motverka säsongsmässig svaghet «Guineas nya Simandou-järnmalmsprojekt skickade sin första last denna månad, och även om upptrappningen kommer att ta tid, kommer dessa volymer att börja motverka den vanliga säsongsmässiga svagheten under första kvartalet eftersom deras regnperiod är motsatt Brasiliens», skriver Clarksons i en rapport. Baltic Dry-indexet stiger 2,9 procent Baltic Dry-indexet, som visar intjäningsnivån för frakt av torrlast som kol, spannmål och järnmalm, stiger 2,9 procent till 2.216 poäng. Indexet, som utarbetas av London-baserade Baltic Exchange, nådde en all-time high den 20 maj 2008, då det nådde 11.793 poäng, medan en all-time low ägde rum den 10 februari 2016, då det var nere i 290 poäng. Baltic Dry-indexet betraktas som en indikator för global ekonomisk aktivitet, då det reflekterar efterfrågan på frakt av råvaror.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    👇
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Högre nu.. ;-) Hade hoppats på kursfall i Q1 för att x3 min position här med halv skatt i december + 2020 utdelning (avveckling). Jag blir verkligen osäker på om det kommer något betydande fall. Ångrar att jag inte lastade upp mycket mer när vi nyligen var runt 75. Tror ni det kommer något kursfall på mid 70 i Q1 med lägre capesize index?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tycker det är superintressant att Q1 2026 är så pass högt. Orderboken är låg, stort behov av dockning under de kommande åren och nytt megaprojekt i Guinea som ändrar efterfrågan på fartyg + låga inventarier av stånd i Kina. Som regel tar marknaden fart efter nyår i Kina, men saker ser lite annorlunda ut redan nu.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    BCI 27.600
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Q3-rapport
13 dagar sedan14min
0,7062 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,58 %Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 3 tim sedan
    ·
    för 3 tim sedan
    ·
    @HimalayaShip: BCI idag: 30,154 +994 MTD 26,694 YTD 19,876 '25 saldo 28,000
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Braemar visar forwards, alltså fraktavtal fram i tiden, medan BCI är nutid Möjligen förklarar AI det mer exakt: .Inom shipping betyder FFA (ofta skrivet «FfA») Forward Freight Agreement. Forward Freight Agreement (FFA) – kort förklarat En FFA är ett finansiellt derivatkontrakt som används på shippingmarknaden för att hedga eller spekulera i framtida fraktrater. Den ger inte rätt till ett faktiskt fartyg eller last – den är kontantavräknad. Vad används FFA till? Hedging: Rederier säkrar sig mot fall i fraktrater. Spekulation: Traders kan satsa på om raterna går upp eller ner. Framtida prissättning: Mäklare och aktörer får en marknadsmässig «prissignal» baserad på förväntade rater. Typiska marknader FFAs handlas ofta på: Baltic Exchange-rutter (t.ex. Capesize, Panamax, Supramax, tankerrutter osv.) Genom mäklare eller clearinghus som ICE eller CME. Om du önskar det, kan jag också ge ett konkret exempel på hur en FFA-handel fungerar i praktiken. Inom shipping betyder FFA (ofta skrivet «FfA») Forward Freight Agreement. Forward Freight Agreement (FFA) – kort förklarat En FFA är ett finansiellt derivatkontrakt som används på shippingmarknaden för att hedga eller spekulera i framtida fraktrater. Den ger inte rätt till ett faktiskt fartyg eller last – den är kontantavräknad. Vad används FFA till? Hedging: Rederier säkrar sig mot fall i fraktrater. Spekulation: Traders kan satsa på om raterna går upp eller ner. Framtida prissättning: Mäklare och aktörer får en marknadsmässig «prissignal» baserad på förväntade rater. Typiska marknader FFAs handlas ofta på: Baltic Exchange-rutter (t.ex. Capesize, Panamax, Supramax, tankerrutter osv.)
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    BCI idag: 29,160 +1,563 MTD 26,406 YTD 19,830 '25 balans 28,000
    för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    God Jul!👍🫡
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    En markant uppgång i capesizeraterna säkerställer att Baltic Dry-indexet På tisdagen stiger capesizeraterna 5,7 procent till 29.200 dollar. Kamsarmaxraterna faller 0,5 procent till 17.000 dollar, medan ultramaxraterna stiger 1,1 procent till 18.000 dollar, enligt Clarksons. Under den senaste veckan har capesizeraterna klättrat 10,2 procent, medan de är upp 12,7 procent under den senaste månaden. Kommer att motverka säsongsmässig svaghet «Guineas nya Simandou-järnmalmsprojekt skickade sin första last denna månad, och även om upptrappningen kommer att ta tid, kommer dessa volymer att börja motverka den vanliga säsongsmässiga svagheten under första kvartalet eftersom deras regnperiod är motsatt Brasiliens», skriver Clarksons i en rapport. Baltic Dry-indexet stiger 2,9 procent Baltic Dry-indexet, som visar intjäningsnivån för frakt av torrlast som kol, spannmål och järnmalm, stiger 2,9 procent till 2.216 poäng. Indexet, som utarbetas av London-baserade Baltic Exchange, nådde en all-time high den 20 maj 2008, då det nådde 11.793 poäng, medan en all-time low ägde rum den 10 februari 2016, då det var nere i 290 poäng. Baltic Dry-indexet betraktas som en indikator för global ekonomisk aktivitet, då det reflekterar efterfrågan på frakt av råvaror.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    👇
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Högre nu.. ;-) Hade hoppats på kursfall i Q1 för att x3 min position här med halv skatt i december + 2020 utdelning (avveckling). Jag blir verkligen osäker på om det kommer något betydande fall. Ångrar att jag inte lastade upp mycket mer när vi nyligen var runt 75. Tror ni det kommer något kursfall på mid 70 i Q1 med lägre capesize index?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tycker det är superintressant att Q1 2026 är så pass högt. Orderboken är låg, stort behov av dockning under de kommande åren och nytt megaprojekt i Guinea som ändrar efterfrågan på fartyg + låga inventarier av stånd i Kina. Som regel tar marknaden fart efter nyår i Kina, men saker ser lite annorlunda ut redan nu.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    BCI 27.600
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
38
Sälj
Antal
1 000

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
31--
258--
1--
195--
78--
Högst
84,6
VWAP
-
Lägst
82,6
OmsättningAntal
10 118 581
VWAP
-
Högst
84,6
Lägst
82,6
OmsättningAntal
10 118 581

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
10 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport6 nov.
2025 Q2-rapport8 aug.
2025 Q1-rapport22 maj
2024 Årsstämma21 maj
2024 Q4-rapport20 feb.
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Q3-rapport
13 dagar sedan14min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
10 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport6 nov.
2025 Q2-rapport8 aug.
2025 Q1-rapport22 maj
2024 Årsstämma21 maj
2024 Q4-rapport20 feb.
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

0,7062 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,58 %Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 3 tim sedan
    ·
    för 3 tim sedan
    ·
    @HimalayaShip: BCI idag: 30,154 +994 MTD 26,694 YTD 19,876 '25 saldo 28,000
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Braemar visar forwards, alltså fraktavtal fram i tiden, medan BCI är nutid Möjligen förklarar AI det mer exakt: .Inom shipping betyder FFA (ofta skrivet «FfA») Forward Freight Agreement. Forward Freight Agreement (FFA) – kort förklarat En FFA är ett finansiellt derivatkontrakt som används på shippingmarknaden för att hedga eller spekulera i framtida fraktrater. Den ger inte rätt till ett faktiskt fartyg eller last – den är kontantavräknad. Vad används FFA till? Hedging: Rederier säkrar sig mot fall i fraktrater. Spekulation: Traders kan satsa på om raterna går upp eller ner. Framtida prissättning: Mäklare och aktörer får en marknadsmässig «prissignal» baserad på förväntade rater. Typiska marknader FFAs handlas ofta på: Baltic Exchange-rutter (t.ex. Capesize, Panamax, Supramax, tankerrutter osv.) Genom mäklare eller clearinghus som ICE eller CME. Om du önskar det, kan jag också ge ett konkret exempel på hur en FFA-handel fungerar i praktiken. Inom shipping betyder FFA (ofta skrivet «FfA») Forward Freight Agreement. Forward Freight Agreement (FFA) – kort förklarat En FFA är ett finansiellt derivatkontrakt som används på shippingmarknaden för att hedga eller spekulera i framtida fraktrater. Den ger inte rätt till ett faktiskt fartyg eller last – den är kontantavräknad. Vad används FFA till? Hedging: Rederier säkrar sig mot fall i fraktrater. Spekulation: Traders kan satsa på om raterna går upp eller ner. Framtida prissättning: Mäklare och aktörer får en marknadsmässig «prissignal» baserad på förväntade rater. Typiska marknader FFAs handlas ofta på: Baltic Exchange-rutter (t.ex. Capesize, Panamax, Supramax, tankerrutter osv.)
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    BCI idag: 29,160 +1,563 MTD 26,406 YTD 19,830 '25 balans 28,000
    för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    God Jul!👍🫡
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    En markant uppgång i capesizeraterna säkerställer att Baltic Dry-indexet På tisdagen stiger capesizeraterna 5,7 procent till 29.200 dollar. Kamsarmaxraterna faller 0,5 procent till 17.000 dollar, medan ultramaxraterna stiger 1,1 procent till 18.000 dollar, enligt Clarksons. Under den senaste veckan har capesizeraterna klättrat 10,2 procent, medan de är upp 12,7 procent under den senaste månaden. Kommer att motverka säsongsmässig svaghet «Guineas nya Simandou-järnmalmsprojekt skickade sin första last denna månad, och även om upptrappningen kommer att ta tid, kommer dessa volymer att börja motverka den vanliga säsongsmässiga svagheten under första kvartalet eftersom deras regnperiod är motsatt Brasiliens», skriver Clarksons i en rapport. Baltic Dry-indexet stiger 2,9 procent Baltic Dry-indexet, som visar intjäningsnivån för frakt av torrlast som kol, spannmål och järnmalm, stiger 2,9 procent till 2.216 poäng. Indexet, som utarbetas av London-baserade Baltic Exchange, nådde en all-time high den 20 maj 2008, då det nådde 11.793 poäng, medan en all-time low ägde rum den 10 februari 2016, då det var nere i 290 poäng. Baltic Dry-indexet betraktas som en indikator för global ekonomisk aktivitet, då det reflekterar efterfrågan på frakt av råvaror.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    👇
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Högre nu.. ;-) Hade hoppats på kursfall i Q1 för att x3 min position här med halv skatt i december + 2020 utdelning (avveckling). Jag blir verkligen osäker på om det kommer något betydande fall. Ångrar att jag inte lastade upp mycket mer när vi nyligen var runt 75. Tror ni det kommer något kursfall på mid 70 i Q1 med lägre capesize index?
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Tycker det är superintressant att Q1 2026 är så pass högt. Orderboken är låg, stort behov av dockning under de kommande åren och nytt megaprojekt i Guinea som ändrar efterfrågan på fartyg + låga inventarier av stånd i Kina. Som regel tar marknaden fart efter nyår i Kina, men saker ser lite annorlunda ut redan nu.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    BCI 27.600
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
38
Sälj
Antal
1 000

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
31--
258--
1--
195--
78--
Högst
84,6
VWAP
-
Lägst
82,6
OmsättningAntal
10 118 581
VWAP
-
Högst
84,6
Lägst
82,6
OmsättningAntal
10 118 581

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades