Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Himalaya Shipping

Himalaya Shipping

78,50NOK
−2,97% (−2,40)
Vid stängning
Högst80,90
Lägst76,50
Omsättning
31,7 MNOK
78,50NOK
−2,97% (−2,40)
Vid stängning
Högst80,90
Lägst76,50
Omsättning
31,7 MNOK

Himalaya Shipping

Himalaya Shipping

78,50NOK
−2,97% (−2,40)
Vid stängning
Högst80,90
Lägst76,50
Omsättning
31,7 MNOK
78,50NOK
−2,97% (−2,40)
Vid stängning
Högst80,90
Lägst76,50
Omsättning
31,7 MNOK

Himalaya Shipping

Himalaya Shipping

78,50NOK
−2,97% (−2,40)
Vid stängning
Högst80,90
Lägst76,50
Omsättning
31,7 MNOK
78,50NOK
−2,97% (−2,40)
Vid stängning
Högst80,90
Lägst76,50
Omsättning
31,7 MNOK
Q2-rapport
82 dagar sedan21min
0,9946 NOK/aktie
Senaste utdelning
6,81 %
Direktavk.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
200
Sälj
Antal
232

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
200--
259--
1--
350--
26--
Högst
80,9
VWAP
-
Lägst
76,5
OmsättningAntal
31,7 407 100
VWAP
-
Högst
80,9
Lägst
76,5
OmsättningAntal
31,7 407 100

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
6 nov.
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport8 aug.
2025 Q1-rapport22 maj
2024 Årsstämma21 maj
2024 Q4-rapport20 feb.
2024 Q3-rapport7 nov. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    Analytiker säger att en robust global efterfrågan på järnmalm kommer att fortsätta stärka capesize-vinsterna inför 2026. Varför? Kina. "Efterfrågan på järnmalm i Kina förväntas förbli stark på grund av den ökande efterfrågan på stål från maskintillverkning", sa Banchero Costa-analytikern Ralph Leszczynski till TradeWinds. Detta inkluderar inte bara den "blomstrande bilproduktionssektorn utan även robotteknik", sa Leszczynski, då Kina försöker automatisera sin tillverkning. Jeffrey Landsberg från USA-baserade Commodore Research håller med. Kina exporterade 652 000 fordon i september, en ökning med 21 % jämfört med föregående år, och den tvåsiffriga procentuella tillväxten bibehölls under de senaste fyra månaderna, enligt Landsberg. "Kinas ekonomi går mycket bättre än folk inser och deras tillverkningsproduktion är fortfarande stark", sa han till TradeWinds. "Deras aptit på järnmalm för att producera stål kommer att förbli hög, om inte högre." Båda analytikerna erkänner att även om Kina har upplevt en avmattning i sin bostadssektor och därmed en försvagad efterfrågan på stål, så har denna stålnedgång mer än väl uppvägts av en ökning av fordonsproduktionen. Landsberg pekade också ut den kraftigt ökande efterfrågan på elbilar som en betydande drivkraft. "Kinas export av elbilar har nu ökat med minst 100 % jämfört med föregående år under var och en av de senaste fem månaderna", sa han. Brasilien och Guinea är banbrytande Huvuddelen av järnmalmsleveranserna kommer från Australien, och detta kommer att förbli så under de kommande åren, enligt Leszczynski, men nya projekt för järnmalmsproduktion skulle vara banbrytande. ”Vale återaktiverade Capanema-gruvan, som hade stått stilla i 22 år, förra månaden”, sa Leszczynski, som räknar med att gruvan kommer att öka Vales järnmalmsproduktion med cirka 15 miljoner ton per år under 2026. Detta kommer att öka antalet tonmil på grund av Brasiliens avstånd till Kina, och flottans utnyttjande kommer att följa, förklarade Leszczynski. Landsberg upprepade också Vales järnmalmsproduktion på en sjuårshögsta nivå, 94,4 miljoner ton, som ytterligare en faktor som ökar capesize-produktionen. Men han förväntade sig att öppnandet av Rio Tintos Simandou-gruva i Västafrika verkligen skulle göra en inverkan på capesize-resultatet, trots rapporter om en nyligen nedläggning i början av oktober efter att tre arbetare dog. ”Även om den nyheten var riktigt sorglig kommer Simandou fortfarande att tas i bruk eftersom det redan finns 2 miljoner ton järnmalm ur marken som behöver skeppas”, sa Landsberg. Båda analytikerna förväntade sig att genomsnittliga avstånd skulle öka i capesize-sektorn i takt med att Kina försökte diversifiera sina järnmalmskällor till Brasilien från Australien. Efterfrågan på aluminiumbauxit ökar Fraktpriserna skulle också fortsätta att få stöd från frakt av aluminiumbauxit. Bauxitboomen har varit en kraftfull källa till capesize-sysselsättning, och sträckt sig tonmil så långt Atlanten tillåter, enligt Intermodals chef för forskningsavdelningen, Yiannis Parganas. "Under de första sju månaderna 2025 levererade Guinea ensamt nästan tre fjärdedelar av den globala sjöfarten och kinesiska köpare absorberade majoriteten av dessa volymer", sa Parganas i en tidigare rapport. "Importen till Kina ökade med mer än 30 % jämfört med föregående år under första halvåret, med Guineas export som nådde rekordnivåer trots politisk turbulens i Conakry", sa han. Banchero Costas Leszczynski noterade också att bauxit stod för nästan 10 % av alla capesize-bokningar, jämfört med för fem år sedan, då den bara utgjorde en liten bråkdel. Den långa rutten från Västafrika runt Godahoppsudden till Kina bidrog bara till att öka vinsten och kommer sannolikt att fortsätta in i 2026, förutspådde båda analytikerna. "Fraktefterfrågan på capesize-fartyg kommer att fortsätta att hitta stöd från denna Atlant-Stillahavskorridor", sa Parganas och noterade att Guinea fortfarande expanderade exportinfrastrukturen och nya leveranskällor dök upp i Sierra Leone, Kamerun och Australien. Positiva utsikter Det pågående kriget mellan Ukraina och Ryssland och handelskriget mellan USA och Kina kommer bara att fungera som viktiga katalysatorer för efterfrågan på torrbulk, enligt Commodores Landsberg. "I den nuvarande miljön med otrolig global instabilitet fortsätter vi att förvänta oss att alla nationer kommer att fokusera på att importera och hamstra råvaror så mycket som möjligt", skrev Landsberg i en tidigare not till kunderna. Inte ens nyheterna om att den statligt styrda järnmalmsköparen China Mineral Resources Group förbjudit nya BHP-järnmalmslaster kunde skrämma Landsberg. "Marknaden var orolig efter att nyheten tillkännagavs, men jag följer charteraktiviteten ganska noga och BHP fortsatte att boka capesize-fartyg", sa han till TradeWinds. Den USA-baserade bulkfartygsspecialisten Seanergy var också optimistisk om capesize-fartyg. "Jag förväntar mig att marknaden kommer att förbli ganska het", sa VD Stamatis Tsantanis till TradeWinds i september. "Och den främsta anledningen, eller åtminstone en av anledningarna, är det faktum att under de kommande åren kommer 45 % av de globala capesize-fartygen att vara förtöjda i torrdockan." Copyright: TradeWinds, helt enkelt bäst!
    för 7 min sen
    ·
    för 7 min sen
    ·
    Intressant. Men trots detta ser resten av 2025 och 2026 inte fantastiska ut om man ska bedöma utifrån FFA-nivåerna. Visserligen ligger FFA för 2026 cirka 15-20 procent över hittills i år 2025 – men 2025 började otroligt lågt.
  • för 5 tim sedan
    ·
    för 5 tim sedan
    ·
    Utan tvekan en fantastisk köpmöjlighet! CMBT är upp 3% med 50% exponering mot bulk 👍
  • för 5 tim sedan
    ·
    för 5 tim sedan
    ·
    Bra köptillfälle idag, tacka bara och passa på att ta del av erbjudandet 😊 🚀
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Någon som fått bidrag?
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Inte än. Fick höra att det kunde ta upp till 4 dagar.
  • för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    Dagens nedgång beror enbart på en nedgradering av ABG till Hold på både Hshp och 2020B då de anser att fartygspriserna är för höga jämfört med efterfrågan på bulk.
    för 5 min sen
    ·
    för 5 min sen
    ·
    Lysande med en nedgång i aktiekursen. Kan handla nya aktier på erbjudande.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
82 dagar sedan21min
0,9946 NOK/aktie
Senaste utdelning
6,81 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    Analytiker säger att en robust global efterfrågan på järnmalm kommer att fortsätta stärka capesize-vinsterna inför 2026. Varför? Kina. "Efterfrågan på järnmalm i Kina förväntas förbli stark på grund av den ökande efterfrågan på stål från maskintillverkning", sa Banchero Costa-analytikern Ralph Leszczynski till TradeWinds. Detta inkluderar inte bara den "blomstrande bilproduktionssektorn utan även robotteknik", sa Leszczynski, då Kina försöker automatisera sin tillverkning. Jeffrey Landsberg från USA-baserade Commodore Research håller med. Kina exporterade 652 000 fordon i september, en ökning med 21 % jämfört med föregående år, och den tvåsiffriga procentuella tillväxten bibehölls under de senaste fyra månaderna, enligt Landsberg. "Kinas ekonomi går mycket bättre än folk inser och deras tillverkningsproduktion är fortfarande stark", sa han till TradeWinds. "Deras aptit på järnmalm för att producera stål kommer att förbli hög, om inte högre." Båda analytikerna erkänner att även om Kina har upplevt en avmattning i sin bostadssektor och därmed en försvagad efterfrågan på stål, så har denna stålnedgång mer än väl uppvägts av en ökning av fordonsproduktionen. Landsberg pekade också ut den kraftigt ökande efterfrågan på elbilar som en betydande drivkraft. "Kinas export av elbilar har nu ökat med minst 100 % jämfört med föregående år under var och en av de senaste fem månaderna", sa han. Brasilien och Guinea är banbrytande Huvuddelen av järnmalmsleveranserna kommer från Australien, och detta kommer att förbli så under de kommande åren, enligt Leszczynski, men nya projekt för järnmalmsproduktion skulle vara banbrytande. ”Vale återaktiverade Capanema-gruvan, som hade stått stilla i 22 år, förra månaden”, sa Leszczynski, som räknar med att gruvan kommer att öka Vales järnmalmsproduktion med cirka 15 miljoner ton per år under 2026. Detta kommer att öka antalet tonmil på grund av Brasiliens avstånd till Kina, och flottans utnyttjande kommer att följa, förklarade Leszczynski. Landsberg upprepade också Vales järnmalmsproduktion på en sjuårshögsta nivå, 94,4 miljoner ton, som ytterligare en faktor som ökar capesize-produktionen. Men han förväntade sig att öppnandet av Rio Tintos Simandou-gruva i Västafrika verkligen skulle göra en inverkan på capesize-resultatet, trots rapporter om en nyligen nedläggning i början av oktober efter att tre arbetare dog. ”Även om den nyheten var riktigt sorglig kommer Simandou fortfarande att tas i bruk eftersom det redan finns 2 miljoner ton järnmalm ur marken som behöver skeppas”, sa Landsberg. Båda analytikerna förväntade sig att genomsnittliga avstånd skulle öka i capesize-sektorn i takt med att Kina försökte diversifiera sina järnmalmskällor till Brasilien från Australien. Efterfrågan på aluminiumbauxit ökar Fraktpriserna skulle också fortsätta att få stöd från frakt av aluminiumbauxit. Bauxitboomen har varit en kraftfull källa till capesize-sysselsättning, och sträckt sig tonmil så långt Atlanten tillåter, enligt Intermodals chef för forskningsavdelningen, Yiannis Parganas. "Under de första sju månaderna 2025 levererade Guinea ensamt nästan tre fjärdedelar av den globala sjöfarten och kinesiska köpare absorberade majoriteten av dessa volymer", sa Parganas i en tidigare rapport. "Importen till Kina ökade med mer än 30 % jämfört med föregående år under första halvåret, med Guineas export som nådde rekordnivåer trots politisk turbulens i Conakry", sa han. Banchero Costas Leszczynski noterade också att bauxit stod för nästan 10 % av alla capesize-bokningar, jämfört med för fem år sedan, då den bara utgjorde en liten bråkdel. Den långa rutten från Västafrika runt Godahoppsudden till Kina bidrog bara till att öka vinsten och kommer sannolikt att fortsätta in i 2026, förutspådde båda analytikerna. "Fraktefterfrågan på capesize-fartyg kommer att fortsätta att hitta stöd från denna Atlant-Stillahavskorridor", sa Parganas och noterade att Guinea fortfarande expanderade exportinfrastrukturen och nya leveranskällor dök upp i Sierra Leone, Kamerun och Australien. Positiva utsikter Det pågående kriget mellan Ukraina och Ryssland och handelskriget mellan USA och Kina kommer bara att fungera som viktiga katalysatorer för efterfrågan på torrbulk, enligt Commodores Landsberg. "I den nuvarande miljön med otrolig global instabilitet fortsätter vi att förvänta oss att alla nationer kommer att fokusera på att importera och hamstra råvaror så mycket som möjligt", skrev Landsberg i en tidigare not till kunderna. Inte ens nyheterna om att den statligt styrda järnmalmsköparen China Mineral Resources Group förbjudit nya BHP-järnmalmslaster kunde skrämma Landsberg. "Marknaden var orolig efter att nyheten tillkännagavs, men jag följer charteraktiviteten ganska noga och BHP fortsatte att boka capesize-fartyg", sa han till TradeWinds. Den USA-baserade bulkfartygsspecialisten Seanergy var också optimistisk om capesize-fartyg. "Jag förväntar mig att marknaden kommer att förbli ganska het", sa VD Stamatis Tsantanis till TradeWinds i september. "Och den främsta anledningen, eller åtminstone en av anledningarna, är det faktum att under de kommande åren kommer 45 % av de globala capesize-fartygen att vara förtöjda i torrdockan." Copyright: TradeWinds, helt enkelt bäst!
    för 7 min sen
    ·
    för 7 min sen
    ·
    Intressant. Men trots detta ser resten av 2025 och 2026 inte fantastiska ut om man ska bedöma utifrån FFA-nivåerna. Visserligen ligger FFA för 2026 cirka 15-20 procent över hittills i år 2025 – men 2025 började otroligt lågt.
  • för 5 tim sedan
    ·
    för 5 tim sedan
    ·
    Utan tvekan en fantastisk köpmöjlighet! CMBT är upp 3% med 50% exponering mot bulk 👍
  • för 5 tim sedan
    ·
    för 5 tim sedan
    ·
    Bra köptillfälle idag, tacka bara och passa på att ta del av erbjudandet 😊 🚀
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Någon som fått bidrag?
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Inte än. Fick höra att det kunde ta upp till 4 dagar.
  • för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    Dagens nedgång beror enbart på en nedgradering av ABG till Hold på både Hshp och 2020B då de anser att fartygspriserna är för höga jämfört med efterfrågan på bulk.
    för 5 min sen
    ·
    för 5 min sen
    ·
    Lysande med en nedgång i aktiekursen. Kan handla nya aktier på erbjudande.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
200
Sälj
Antal
232

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
200--
259--
1--
350--
26--
Högst
80,9
VWAP
-
Lägst
76,5
OmsättningAntal
31,7 407 100
VWAP
-
Högst
80,9
Lägst
76,5
OmsättningAntal
31,7 407 100

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
6 nov.
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport8 aug.
2025 Q1-rapport22 maj
2024 Årsstämma21 maj
2024 Q4-rapport20 feb.
2024 Q3-rapport7 nov. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
82 dagar sedan21min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
6 nov.
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport8 aug.
2025 Q1-rapport22 maj
2024 Årsstämma21 maj
2024 Q4-rapport20 feb.
2024 Q3-rapport7 nov. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

0,9946 NOK/aktie
Senaste utdelning
6,81 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    Analytiker säger att en robust global efterfrågan på järnmalm kommer att fortsätta stärka capesize-vinsterna inför 2026. Varför? Kina. "Efterfrågan på järnmalm i Kina förväntas förbli stark på grund av den ökande efterfrågan på stål från maskintillverkning", sa Banchero Costa-analytikern Ralph Leszczynski till TradeWinds. Detta inkluderar inte bara den "blomstrande bilproduktionssektorn utan även robotteknik", sa Leszczynski, då Kina försöker automatisera sin tillverkning. Jeffrey Landsberg från USA-baserade Commodore Research håller med. Kina exporterade 652 000 fordon i september, en ökning med 21 % jämfört med föregående år, och den tvåsiffriga procentuella tillväxten bibehölls under de senaste fyra månaderna, enligt Landsberg. "Kinas ekonomi går mycket bättre än folk inser och deras tillverkningsproduktion är fortfarande stark", sa han till TradeWinds. "Deras aptit på järnmalm för att producera stål kommer att förbli hög, om inte högre." Båda analytikerna erkänner att även om Kina har upplevt en avmattning i sin bostadssektor och därmed en försvagad efterfrågan på stål, så har denna stålnedgång mer än väl uppvägts av en ökning av fordonsproduktionen. Landsberg pekade också ut den kraftigt ökande efterfrågan på elbilar som en betydande drivkraft. "Kinas export av elbilar har nu ökat med minst 100 % jämfört med föregående år under var och en av de senaste fem månaderna", sa han. Brasilien och Guinea är banbrytande Huvuddelen av järnmalmsleveranserna kommer från Australien, och detta kommer att förbli så under de kommande åren, enligt Leszczynski, men nya projekt för järnmalmsproduktion skulle vara banbrytande. ”Vale återaktiverade Capanema-gruvan, som hade stått stilla i 22 år, förra månaden”, sa Leszczynski, som räknar med att gruvan kommer att öka Vales järnmalmsproduktion med cirka 15 miljoner ton per år under 2026. Detta kommer att öka antalet tonmil på grund av Brasiliens avstånd till Kina, och flottans utnyttjande kommer att följa, förklarade Leszczynski. Landsberg upprepade också Vales järnmalmsproduktion på en sjuårshögsta nivå, 94,4 miljoner ton, som ytterligare en faktor som ökar capesize-produktionen. Men han förväntade sig att öppnandet av Rio Tintos Simandou-gruva i Västafrika verkligen skulle göra en inverkan på capesize-resultatet, trots rapporter om en nyligen nedläggning i början av oktober efter att tre arbetare dog. ”Även om den nyheten var riktigt sorglig kommer Simandou fortfarande att tas i bruk eftersom det redan finns 2 miljoner ton järnmalm ur marken som behöver skeppas”, sa Landsberg. Båda analytikerna förväntade sig att genomsnittliga avstånd skulle öka i capesize-sektorn i takt med att Kina försökte diversifiera sina järnmalmskällor till Brasilien från Australien. Efterfrågan på aluminiumbauxit ökar Fraktpriserna skulle också fortsätta att få stöd från frakt av aluminiumbauxit. Bauxitboomen har varit en kraftfull källa till capesize-sysselsättning, och sträckt sig tonmil så långt Atlanten tillåter, enligt Intermodals chef för forskningsavdelningen, Yiannis Parganas. "Under de första sju månaderna 2025 levererade Guinea ensamt nästan tre fjärdedelar av den globala sjöfarten och kinesiska köpare absorberade majoriteten av dessa volymer", sa Parganas i en tidigare rapport. "Importen till Kina ökade med mer än 30 % jämfört med föregående år under första halvåret, med Guineas export som nådde rekordnivåer trots politisk turbulens i Conakry", sa han. Banchero Costas Leszczynski noterade också att bauxit stod för nästan 10 % av alla capesize-bokningar, jämfört med för fem år sedan, då den bara utgjorde en liten bråkdel. Den långa rutten från Västafrika runt Godahoppsudden till Kina bidrog bara till att öka vinsten och kommer sannolikt att fortsätta in i 2026, förutspådde båda analytikerna. "Fraktefterfrågan på capesize-fartyg kommer att fortsätta att hitta stöd från denna Atlant-Stillahavskorridor", sa Parganas och noterade att Guinea fortfarande expanderade exportinfrastrukturen och nya leveranskällor dök upp i Sierra Leone, Kamerun och Australien. Positiva utsikter Det pågående kriget mellan Ukraina och Ryssland och handelskriget mellan USA och Kina kommer bara att fungera som viktiga katalysatorer för efterfrågan på torrbulk, enligt Commodores Landsberg. "I den nuvarande miljön med otrolig global instabilitet fortsätter vi att förvänta oss att alla nationer kommer att fokusera på att importera och hamstra råvaror så mycket som möjligt", skrev Landsberg i en tidigare not till kunderna. Inte ens nyheterna om att den statligt styrda järnmalmsköparen China Mineral Resources Group förbjudit nya BHP-järnmalmslaster kunde skrämma Landsberg. "Marknaden var orolig efter att nyheten tillkännagavs, men jag följer charteraktiviteten ganska noga och BHP fortsatte att boka capesize-fartyg", sa han till TradeWinds. Den USA-baserade bulkfartygsspecialisten Seanergy var också optimistisk om capesize-fartyg. "Jag förväntar mig att marknaden kommer att förbli ganska het", sa VD Stamatis Tsantanis till TradeWinds i september. "Och den främsta anledningen, eller åtminstone en av anledningarna, är det faktum att under de kommande åren kommer 45 % av de globala capesize-fartygen att vara förtöjda i torrdockan." Copyright: TradeWinds, helt enkelt bäst!
    för 7 min sen
    ·
    för 7 min sen
    ·
    Intressant. Men trots detta ser resten av 2025 och 2026 inte fantastiska ut om man ska bedöma utifrån FFA-nivåerna. Visserligen ligger FFA för 2026 cirka 15-20 procent över hittills i år 2025 – men 2025 började otroligt lågt.
  • för 5 tim sedan
    ·
    för 5 tim sedan
    ·
    Utan tvekan en fantastisk köpmöjlighet! CMBT är upp 3% med 50% exponering mot bulk 👍
  • för 5 tim sedan
    ·
    för 5 tim sedan
    ·
    Bra köptillfälle idag, tacka bara och passa på att ta del av erbjudandet 😊 🚀
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Någon som fått bidrag?
    för 4 tim sedan
    ·
    för 4 tim sedan
    ·
    Inte än. Fick höra att det kunde ta upp till 4 dagar.
  • för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    Dagens nedgång beror enbart på en nedgradering av ABG till Hold på både Hshp och 2020B då de anser att fartygspriserna är för höga jämfört med efterfrågan på bulk.
    för 5 min sen
    ·
    för 5 min sen
    ·
    Lysande med en nedgång i aktiekursen. Kan handla nya aktier på erbjudande.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
200
Sälj
Antal
232

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
200--
259--
1--
350--
26--
Högst
80,9
VWAP
-
Lägst
76,5
OmsättningAntal
31,7 407 100
VWAP
-
Högst
80,9
Lägst
76,5
OmsättningAntal
31,7 407 100

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades