Q1-rapport
42 dagar sedan‧17min
0,3027 NOK/aktie
Senaste utdelning
8,91 %
Direktavk.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
99
Sälj
Antal
2 400
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
-VWAP
Lägst
-Omsättning ()
VWAP
Högst
-Lägst
-Omsättning ()
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 8 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 22 maj | |
2024 Årsstämma | 21 maj | |
2024 Q4-rapport | 20 feb. | |
2024 Q3-rapport | 7 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 16 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 14 tim sedan·Uppdatering om Himalayas övergripande ratestruktur utarbetad med hjälp av AI. Så den är reserverad för fel och utelämnanden etc. som är sedvanligt. Baserat på de senaste pressmeddelandena och kvartalsrapporterna från Himalaya, säger den stora kristallkulan följande, särskilt från första kvartalet. Vissa kan vara bekanta, vissa kan vara nya. 100 % av Himalaya Shippings flotta är på långtidskontrakt. Himalaya Shipping har en flotta på totalt 12 Newcastlemax torrlastfartyg. Det är viktigt att förstå hur dessa kontrakt är strukturerade: Majoriteten är indexlänkade kontrakt: Den överväldigande majoriteten av flottan är på "indexlänkade tidsbefraktningar". Det innebär att fraktraten är knuten till ett marknadsliknande index, främst Baltic 5TC-indexet. Företagets fartyg tjänar en genomsnittlig premie på 42,5 % över detta index. De har också vinstdelning från fördelarna med att använda scrubbers eller köra på LNG. Få fastprisavtal: Under första kvartalet 2025 och de följande månaderna har ett fåtal fartyg konverterats till fasta rater under en kortare period. Till exempel konverterades "Mount Norefjell" och "Mount Hua" till fasta rater på 32 000 USD/dag respektive 31 500 USD/dag från den 1 april 2025 till den 31 december 2025. Himalaya Shipping har upprepade gånger bekräftat att hela deras flotta är utchartrad på långa kontrakt. Dessa kontrakt har ofta en "evergreen"-struktur, vilket innebär att de fortsätter tills de sägs upp av parterna. Huvudpoängen är att alla 12 fartyg har charteravtal på plats. De flesta av dessa är dock inte fasta, förutbestämda rater, utan snarare marknadskänsliga rater (indexbaserade) med en betydande premie. Detta sätter Himalaya Shipping i en god position för att dra nytta av en uppåtgående marknadstrend, samtidigt som de har den ekonomiska trygghet som följer med långa kontrakt. Jag har lång position i aktien.
- för 20 tim sedan·MTD för juni hamnade runt 24500. Lite beroende på Scrubber/LNG-premien tror jag att utdelningen för juni kommer att ligga mellan 0,07 och 0,09 dollar. 0,09 dollar är förmodligen lite optimistiskt, så en punktuppskattning är 0,08 dollar. Om de kan välja och hålla tillbaka lite kanske de bara satsar på 0,07 dollar.för 20 tim sedan·Håller mest med, men MTD slutade på 24077. Så jag tror att utdelningen kommer att sluta på 0,07 dollar. Eller kanske 0,08 dollar med något högre bränsleintäkter än föregående månad.
- 28 juni·Hur är det med Himalaya och utdelningar? År 2020 är Bulkers och Noram Drilling först med att betala utdelning varje månad, och jag undrar hur det är med H och utdelningar. Jag antar att Trøim är nöjd med utdelningar liksom sin gamla chef, John Fredriksen. Samtidigt läste jag att Parutus Energy, där Fredriksen är största ägare, snart kommer att börja betala utdelning varje kvartal.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
42 dagar sedan‧17min
0,3027 NOK/aktie
Senaste utdelning
8,91 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 14 tim sedan·Uppdatering om Himalayas övergripande ratestruktur utarbetad med hjälp av AI. Så den är reserverad för fel och utelämnanden etc. som är sedvanligt. Baserat på de senaste pressmeddelandena och kvartalsrapporterna från Himalaya, säger den stora kristallkulan följande, särskilt från första kvartalet. Vissa kan vara bekanta, vissa kan vara nya. 100 % av Himalaya Shippings flotta är på långtidskontrakt. Himalaya Shipping har en flotta på totalt 12 Newcastlemax torrlastfartyg. Det är viktigt att förstå hur dessa kontrakt är strukturerade: Majoriteten är indexlänkade kontrakt: Den överväldigande majoriteten av flottan är på "indexlänkade tidsbefraktningar". Det innebär att fraktraten är knuten till ett marknadsliknande index, främst Baltic 5TC-indexet. Företagets fartyg tjänar en genomsnittlig premie på 42,5 % över detta index. De har också vinstdelning från fördelarna med att använda scrubbers eller köra på LNG. Få fastprisavtal: Under första kvartalet 2025 och de följande månaderna har ett fåtal fartyg konverterats till fasta rater under en kortare period. Till exempel konverterades "Mount Norefjell" och "Mount Hua" till fasta rater på 32 000 USD/dag respektive 31 500 USD/dag från den 1 april 2025 till den 31 december 2025. Himalaya Shipping har upprepade gånger bekräftat att hela deras flotta är utchartrad på långa kontrakt. Dessa kontrakt har ofta en "evergreen"-struktur, vilket innebär att de fortsätter tills de sägs upp av parterna. Huvudpoängen är att alla 12 fartyg har charteravtal på plats. De flesta av dessa är dock inte fasta, förutbestämda rater, utan snarare marknadskänsliga rater (indexbaserade) med en betydande premie. Detta sätter Himalaya Shipping i en god position för att dra nytta av en uppåtgående marknadstrend, samtidigt som de har den ekonomiska trygghet som följer med långa kontrakt. Jag har lång position i aktien.
- för 20 tim sedan·MTD för juni hamnade runt 24500. Lite beroende på Scrubber/LNG-premien tror jag att utdelningen för juni kommer att ligga mellan 0,07 och 0,09 dollar. 0,09 dollar är förmodligen lite optimistiskt, så en punktuppskattning är 0,08 dollar. Om de kan välja och hålla tillbaka lite kanske de bara satsar på 0,07 dollar.för 20 tim sedan·Håller mest med, men MTD slutade på 24077. Så jag tror att utdelningen kommer att sluta på 0,07 dollar. Eller kanske 0,08 dollar med något högre bränsleintäkter än föregående månad.
- 28 juni·Hur är det med Himalaya och utdelningar? År 2020 är Bulkers och Noram Drilling först med att betala utdelning varje månad, och jag undrar hur det är med H och utdelningar. Jag antar att Trøim är nöjd med utdelningar liksom sin gamla chef, John Fredriksen. Samtidigt läste jag att Parutus Energy, där Fredriksen är största ägare, snart kommer att börja betala utdelning varje kvartal.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
99
Sälj
Antal
2 400
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
-VWAP
Lägst
-Omsättning ()
VWAP
Högst
-Lägst
-Omsättning ()
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 8 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 22 maj | |
2024 Årsstämma | 21 maj | |
2024 Q4-rapport | 20 feb. | |
2024 Q3-rapport | 7 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 16 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q1-rapport
42 dagar sedan‧17min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 8 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 22 maj | |
2024 Årsstämma | 21 maj | |
2024 Q4-rapport | 20 feb. | |
2024 Q3-rapport | 7 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 16 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
0,3027 NOK/aktie
Senaste utdelning
8,91 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 14 tim sedan·Uppdatering om Himalayas övergripande ratestruktur utarbetad med hjälp av AI. Så den är reserverad för fel och utelämnanden etc. som är sedvanligt. Baserat på de senaste pressmeddelandena och kvartalsrapporterna från Himalaya, säger den stora kristallkulan följande, särskilt från första kvartalet. Vissa kan vara bekanta, vissa kan vara nya. 100 % av Himalaya Shippings flotta är på långtidskontrakt. Himalaya Shipping har en flotta på totalt 12 Newcastlemax torrlastfartyg. Det är viktigt att förstå hur dessa kontrakt är strukturerade: Majoriteten är indexlänkade kontrakt: Den överväldigande majoriteten av flottan är på "indexlänkade tidsbefraktningar". Det innebär att fraktraten är knuten till ett marknadsliknande index, främst Baltic 5TC-indexet. Företagets fartyg tjänar en genomsnittlig premie på 42,5 % över detta index. De har också vinstdelning från fördelarna med att använda scrubbers eller köra på LNG. Få fastprisavtal: Under första kvartalet 2025 och de följande månaderna har ett fåtal fartyg konverterats till fasta rater under en kortare period. Till exempel konverterades "Mount Norefjell" och "Mount Hua" till fasta rater på 32 000 USD/dag respektive 31 500 USD/dag från den 1 april 2025 till den 31 december 2025. Himalaya Shipping har upprepade gånger bekräftat att hela deras flotta är utchartrad på långa kontrakt. Dessa kontrakt har ofta en "evergreen"-struktur, vilket innebär att de fortsätter tills de sägs upp av parterna. Huvudpoängen är att alla 12 fartyg har charteravtal på plats. De flesta av dessa är dock inte fasta, förutbestämda rater, utan snarare marknadskänsliga rater (indexbaserade) med en betydande premie. Detta sätter Himalaya Shipping i en god position för att dra nytta av en uppåtgående marknadstrend, samtidigt som de har den ekonomiska trygghet som följer med långa kontrakt. Jag har lång position i aktien.
- för 20 tim sedan·MTD för juni hamnade runt 24500. Lite beroende på Scrubber/LNG-premien tror jag att utdelningen för juni kommer att ligga mellan 0,07 och 0,09 dollar. 0,09 dollar är förmodligen lite optimistiskt, så en punktuppskattning är 0,08 dollar. Om de kan välja och hålla tillbaka lite kanske de bara satsar på 0,07 dollar.för 20 tim sedan·Håller mest med, men MTD slutade på 24077. Så jag tror att utdelningen kommer att sluta på 0,07 dollar. Eller kanske 0,08 dollar med något högre bränsleintäkter än föregående månad.
- 28 juni·Hur är det med Himalaya och utdelningar? År 2020 är Bulkers och Noram Drilling först med att betala utdelning varje månad, och jag undrar hur det är med H och utdelningar. Jag antar att Trøim är nöjd med utdelningar liksom sin gamla chef, John Fredriksen. Samtidigt läste jag att Parutus Energy, där Fredriksen är största ägare, snart kommer att börja betala utdelning varje kvartal.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
99
Sälj
Antal
2 400
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
-VWAP
Lägst
-Omsättning ()
VWAP
Högst
-Lägst
-Omsättning ()
Mäklarstatistik
Ingen data hittades