Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Aktie
Oslo Børs
HSHP

Himalaya Shipping

Himalaya Shipping

60,00NOK
0,00% (0,00)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-
60,00NOK
0,00% (0,00)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-
Aktie
Oslo Børs
HSHP

Himalaya Shipping

Himalaya Shipping

60,00NOK
0,00% (0,00)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-
60,00NOK
0,00% (0,00)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-
Aktie
Oslo Børs
HSHP

Himalaya Shipping

Himalaya Shipping

60,00NOK
0,00% (0,00)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-
60,00NOK
0,00% (0,00)
Vid stängning
Högst-
Lägst-
Omsättning-
Q1-rapport
42 dagar sedan17min
0,3027 NOK/aktie
Senaste utdelning
8,91 %
Direktavk.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
99
Sälj
Antal
2 400

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q2-rapport
8 aug.
Tidigare händelser
2025 Q1-rapport22 maj
2024 Årsstämma21 maj
2024 Q4-rapport20 feb.
2024 Q3-rapport7 nov. 2024
2024 Q2-rapport16 aug. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 14 tim sedan
    ·
    för 14 tim sedan
    ·
    Uppdatering om Himalayas övergripande ratestruktur utarbetad med hjälp av AI. Så den är reserverad för fel och utelämnanden etc. som är sedvanligt. Baserat på de senaste pressmeddelandena och kvartalsrapporterna från Himalaya, säger den stora kristallkulan följande, särskilt från första kvartalet. Vissa kan vara bekanta, vissa kan vara nya. 100 % av Himalaya Shippings flotta är på långtidskontrakt. Himalaya Shipping har en flotta på totalt 12 Newcastlemax torrlastfartyg. Det är viktigt att förstå hur dessa kontrakt är strukturerade: Majoriteten är indexlänkade kontrakt: Den överväldigande majoriteten av flottan är på "indexlänkade tidsbefraktningar". Det innebär att fraktraten är knuten till ett marknadsliknande index, främst Baltic 5TC-indexet. Företagets fartyg tjänar en genomsnittlig premie på 42,5 % över detta index. De har också vinstdelning från fördelarna med att använda scrubbers eller köra på LNG. Få fastprisavtal: Under första kvartalet 2025 och de följande månaderna har ett fåtal fartyg konverterats till fasta rater under en kortare period. Till exempel konverterades "Mount Norefjell" och "Mount Hua" till fasta rater på 32 000 USD/dag respektive 31 500 USD/dag från den 1 april 2025 till den 31 december 2025. Himalaya Shipping har upprepade gånger bekräftat att hela deras flotta är utchartrad på långa kontrakt. Dessa kontrakt har ofta en "evergreen"-struktur, vilket innebär att de fortsätter tills de sägs upp av parterna. Huvudpoängen är att alla 12 fartyg har charteravtal på plats. De flesta av dessa är dock inte fasta, förutbestämda rater, utan snarare marknadskänsliga rater (indexbaserade) med en betydande premie. Detta sätter Himalaya Shipping i en god position för att dra nytta av en uppåtgående marknadstrend, samtidigt som de har den ekonomiska trygghet som följer med långa kontrakt. Jag har lång position i aktien.
  • för 18 tim sedan
    ·
    för 18 tim sedan
    ·
    @HimalayaShip: BCI idag: 16 242 -435 Middagskurs 16 414 YTD 15 804 Saldo 2025 19 000 C5 fortsätter att pressa, och FFA skrapar botten.
  • för 20 tim sedan
    ·
    för 20 tim sedan
    ·
    MTD för juni hamnade runt 24500. Lite beroende på Scrubber/LNG-premien tror jag att utdelningen för juni kommer att ligga mellan 0,07 och 0,09 dollar. 0,09 dollar är förmodligen lite optimistiskt, så en punktuppskattning är 0,08 dollar. Om de kan välja och hålla tillbaka lite kanske de bara satsar på 0,07 dollar.
    för 20 tim sedan
    ·
    för 20 tim sedan
    ·
    Håller mest med, men MTD slutade på 24077. Så jag tror att utdelningen kommer att sluta på 0,07 dollar. Eller kanske 0,08 dollar med något högre bränsleintäkter än föregående månad.
    för 19 tim sedan
    ·
    för 19 tim sedan
    ·
    Okej, med MTD på 24 000 dollar lutar jag åt samma sak. Då är 0,09 dollar nästan otänkbart och 0,08 är ett optimistiskt fall.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    @HimalayaShip: BCI idag: 16 677 -833 MTD 16 677 YTD 15 801 Saldo för 2025: 18 000 Australiska gruvarbetare har börjat laga fartyg igen, och C5 är grönt. En botten i sikte?
  • 28 juni
    ·
    28 juni
    ·
    Hur är det med Himalaya och utdelningar? År 2020 är Bulkers och Noram Drilling först med att betala utdelning varje månad, och jag undrar hur det är med H och utdelningar. Jag antar att Trøim är nöjd med utdelningar liksom sin gamla chef, John Fredriksen. Samtidigt läste jag att Parutus Energy, där Fredriksen är största ägare, snart kommer att börja betala utdelning varje kvartal.
    28 juni
    ·
    28 juni
    ·
    Toppen, tack!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
Q1-rapport
42 dagar sedan17min
0,3027 NOK/aktie
Senaste utdelning
8,91 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 14 tim sedan
    ·
    för 14 tim sedan
    ·
    Uppdatering om Himalayas övergripande ratestruktur utarbetad med hjälp av AI. Så den är reserverad för fel och utelämnanden etc. som är sedvanligt. Baserat på de senaste pressmeddelandena och kvartalsrapporterna från Himalaya, säger den stora kristallkulan följande, särskilt från första kvartalet. Vissa kan vara bekanta, vissa kan vara nya. 100 % av Himalaya Shippings flotta är på långtidskontrakt. Himalaya Shipping har en flotta på totalt 12 Newcastlemax torrlastfartyg. Det är viktigt att förstå hur dessa kontrakt är strukturerade: Majoriteten är indexlänkade kontrakt: Den överväldigande majoriteten av flottan är på "indexlänkade tidsbefraktningar". Det innebär att fraktraten är knuten till ett marknadsliknande index, främst Baltic 5TC-indexet. Företagets fartyg tjänar en genomsnittlig premie på 42,5 % över detta index. De har också vinstdelning från fördelarna med att använda scrubbers eller köra på LNG. Få fastprisavtal: Under första kvartalet 2025 och de följande månaderna har ett fåtal fartyg konverterats till fasta rater under en kortare period. Till exempel konverterades "Mount Norefjell" och "Mount Hua" till fasta rater på 32 000 USD/dag respektive 31 500 USD/dag från den 1 april 2025 till den 31 december 2025. Himalaya Shipping har upprepade gånger bekräftat att hela deras flotta är utchartrad på långa kontrakt. Dessa kontrakt har ofta en "evergreen"-struktur, vilket innebär att de fortsätter tills de sägs upp av parterna. Huvudpoängen är att alla 12 fartyg har charteravtal på plats. De flesta av dessa är dock inte fasta, förutbestämda rater, utan snarare marknadskänsliga rater (indexbaserade) med en betydande premie. Detta sätter Himalaya Shipping i en god position för att dra nytta av en uppåtgående marknadstrend, samtidigt som de har den ekonomiska trygghet som följer med långa kontrakt. Jag har lång position i aktien.
  • för 18 tim sedan
    ·
    för 18 tim sedan
    ·
    @HimalayaShip: BCI idag: 16 242 -435 Middagskurs 16 414 YTD 15 804 Saldo 2025 19 000 C5 fortsätter att pressa, och FFA skrapar botten.
  • för 20 tim sedan
    ·
    för 20 tim sedan
    ·
    MTD för juni hamnade runt 24500. Lite beroende på Scrubber/LNG-premien tror jag att utdelningen för juni kommer att ligga mellan 0,07 och 0,09 dollar. 0,09 dollar är förmodligen lite optimistiskt, så en punktuppskattning är 0,08 dollar. Om de kan välja och hålla tillbaka lite kanske de bara satsar på 0,07 dollar.
    för 20 tim sedan
    ·
    för 20 tim sedan
    ·
    Håller mest med, men MTD slutade på 24077. Så jag tror att utdelningen kommer att sluta på 0,07 dollar. Eller kanske 0,08 dollar med något högre bränsleintäkter än föregående månad.
    för 19 tim sedan
    ·
    för 19 tim sedan
    ·
    Okej, med MTD på 24 000 dollar lutar jag åt samma sak. Då är 0,09 dollar nästan otänkbart och 0,08 är ett optimistiskt fall.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    @HimalayaShip: BCI idag: 16 677 -833 MTD 16 677 YTD 15 801 Saldo för 2025: 18 000 Australiska gruvarbetare har börjat laga fartyg igen, och C5 är grönt. En botten i sikte?
  • 28 juni
    ·
    28 juni
    ·
    Hur är det med Himalaya och utdelningar? År 2020 är Bulkers och Noram Drilling först med att betala utdelning varje månad, och jag undrar hur det är med H och utdelningar. Jag antar att Trøim är nöjd med utdelningar liksom sin gamla chef, John Fredriksen. Samtidigt läste jag att Parutus Energy, där Fredriksen är största ägare, snart kommer att börja betala utdelning varje kvartal.
    28 juni
    ·
    28 juni
    ·
    Toppen, tack!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
99
Sälj
Antal
2 400

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q2-rapport
8 aug.
Tidigare händelser
2025 Q1-rapport22 maj
2024 Årsstämma21 maj
2024 Q4-rapport20 feb.
2024 Q3-rapport7 nov. 2024
2024 Q2-rapport16 aug. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
Q1-rapport
42 dagar sedan17min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q2-rapport
8 aug.
Tidigare händelser
2025 Q1-rapport22 maj
2024 Årsstämma21 maj
2024 Q4-rapport20 feb.
2024 Q3-rapport7 nov. 2024
2024 Q2-rapport16 aug. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
0,3027 NOK/aktie
Senaste utdelning
8,91 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 14 tim sedan
    ·
    för 14 tim sedan
    ·
    Uppdatering om Himalayas övergripande ratestruktur utarbetad med hjälp av AI. Så den är reserverad för fel och utelämnanden etc. som är sedvanligt. Baserat på de senaste pressmeddelandena och kvartalsrapporterna från Himalaya, säger den stora kristallkulan följande, särskilt från första kvartalet. Vissa kan vara bekanta, vissa kan vara nya. 100 % av Himalaya Shippings flotta är på långtidskontrakt. Himalaya Shipping har en flotta på totalt 12 Newcastlemax torrlastfartyg. Det är viktigt att förstå hur dessa kontrakt är strukturerade: Majoriteten är indexlänkade kontrakt: Den överväldigande majoriteten av flottan är på "indexlänkade tidsbefraktningar". Det innebär att fraktraten är knuten till ett marknadsliknande index, främst Baltic 5TC-indexet. Företagets fartyg tjänar en genomsnittlig premie på 42,5 % över detta index. De har också vinstdelning från fördelarna med att använda scrubbers eller köra på LNG. Få fastprisavtal: Under första kvartalet 2025 och de följande månaderna har ett fåtal fartyg konverterats till fasta rater under en kortare period. Till exempel konverterades "Mount Norefjell" och "Mount Hua" till fasta rater på 32 000 USD/dag respektive 31 500 USD/dag från den 1 april 2025 till den 31 december 2025. Himalaya Shipping har upprepade gånger bekräftat att hela deras flotta är utchartrad på långa kontrakt. Dessa kontrakt har ofta en "evergreen"-struktur, vilket innebär att de fortsätter tills de sägs upp av parterna. Huvudpoängen är att alla 12 fartyg har charteravtal på plats. De flesta av dessa är dock inte fasta, förutbestämda rater, utan snarare marknadskänsliga rater (indexbaserade) med en betydande premie. Detta sätter Himalaya Shipping i en god position för att dra nytta av en uppåtgående marknadstrend, samtidigt som de har den ekonomiska trygghet som följer med långa kontrakt. Jag har lång position i aktien.
  • för 18 tim sedan
    ·
    för 18 tim sedan
    ·
    @HimalayaShip: BCI idag: 16 242 -435 Middagskurs 16 414 YTD 15 804 Saldo 2025 19 000 C5 fortsätter att pressa, och FFA skrapar botten.
  • för 20 tim sedan
    ·
    för 20 tim sedan
    ·
    MTD för juni hamnade runt 24500. Lite beroende på Scrubber/LNG-premien tror jag att utdelningen för juni kommer att ligga mellan 0,07 och 0,09 dollar. 0,09 dollar är förmodligen lite optimistiskt, så en punktuppskattning är 0,08 dollar. Om de kan välja och hålla tillbaka lite kanske de bara satsar på 0,07 dollar.
    för 20 tim sedan
    ·
    för 20 tim sedan
    ·
    Håller mest med, men MTD slutade på 24077. Så jag tror att utdelningen kommer att sluta på 0,07 dollar. Eller kanske 0,08 dollar med något högre bränsleintäkter än föregående månad.
    för 19 tim sedan
    ·
    för 19 tim sedan
    ·
    Okej, med MTD på 24 000 dollar lutar jag åt samma sak. Då är 0,09 dollar nästan otänkbart och 0,08 är ett optimistiskt fall.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    @HimalayaShip: BCI idag: 16 677 -833 MTD 16 677 YTD 15 801 Saldo för 2025: 18 000 Australiska gruvarbetare har börjat laga fartyg igen, och C5 är grönt. En botten i sikte?
  • 28 juni
    ·
    28 juni
    ·
    Hur är det med Himalaya och utdelningar? År 2020 är Bulkers och Noram Drilling först med att betala utdelning varje månad, och jag undrar hur det är med H och utdelningar. Jag antar att Trøim är nöjd med utdelningar liksom sin gamla chef, John Fredriksen. Samtidigt läste jag att Parutus Energy, där Fredriksen är största ägare, snart kommer att börja betala utdelning varje kvartal.
    28 juni
    ·
    28 juni
    ·
    Toppen, tack!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
99
Sälj
Antal
2 400

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades