Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Aktie
Xetra
SIE

Siemens AG

Siemens AG

212,95EUR
−5,31% (−11,95)
Vid stängning
Högst222,60
Lägst212,95
Omsättning
340 MEUR
212,95EUR
−5,31% (−11,95)
Vid stängning
Högst222,60
Lägst212,95
Omsättning
340 MEUR
Aktie
Xetra
SIE

Siemens AG

Siemens AG

212,95EUR
−5,31% (−11,95)
Vid stängning
Högst222,60
Lägst212,95
Omsättning
340 MEUR
212,95EUR
−5,31% (−11,95)
Vid stängning
Högst222,60
Lägst212,95
Omsättning
340 MEUR
Aktie
Xetra
SIE

Siemens AG

Siemens AG

212,95EUR
−5,31% (−11,95)
Vid stängning
Högst222,60
Lägst212,95
Omsättning
340 MEUR
212,95EUR
−5,31% (−11,95)
Vid stängning
Högst222,60
Lägst212,95
Omsättning
340 MEUR
Q2-rapport
79 dagar sedan1t 19min
5,20 EUR/aktie
Senaste utdelning
2,43 %
Direktavk.

Orderdjup

GermanyXetra
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
222,6
VWAP
215,39
Lägst
212,95
OmsättningAntal
340 1 578 597
VWAP
215,39
Högst
222,6
Lägst
212,95
OmsättningAntal
340 1 578 597

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
7 aug.
5 dagar
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport15 maj
2025 Q1-rapport13 feb.
2025 Årsstämma13 feb.
2024 Årsrapport3 dec. 2024
2024 Q4-rapport14 nov. 2024
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 21 juli
    ·
    21 juli
    ·
    21.07.25 05:50:02 "Investeringstoppmöte" med Merz och företag i kansliet Tysklands förbundskansler Friedrich Merz kommer att träffa företagsrepresentanter för ett "investeringstoppmöte" i kansliet på måndag. Målet är att säkerställa att företag investerar mer i Tyskland igen efter tre år av ekonomisk stagnation. Välinformerade källor uppgav att mer än ett dussin Dax DE0008469008-företag var bland de cirka 30 inblandade företagen. Pressmeddelanden planeras efter mötet klockan 12. Som en regeringstalesperson hade sagt i förväg vill företagen informera Merz om initiativet "Made for Germany" och planerade investeringsprojekt. Initiativet omfattade välkända företag, och det initierades främst av SIEMENS DE0007236101 och Deutsche Bank DE0005140008. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Investitionsgipfel-mit-Merz-und-Unternehmen-im-Kanzleramt-1109421d-2f75-49ef-9e41-8a975b0e6017
  • 21 juli
    ·
    21 juli
    ·
    21.07.25 06:25:57 Analys: Tyskland ökar investeringarna i järnvägar BERLIN (dpa-AFX) - Med ytterligare en miljard steg de tyska investeringarna i järnvägsnätet till en rekordnivå förra året, enligt en studie. År 2024 investerade den federala regeringen strax under 200 euro per capita, nästan 75 procent mer än föregående år, enligt Pro-Rail Alliance och managementkonsultföretaget SCI Verkehr. Jämfört med andra europeiska länder rör sig Tyskland således avsevärt uppåt, men fortsätter att halka efter länder som Österrike eller Schweiz. "Att minska investeringseftersläpningen är inte en sprint, utan ett maraton", säger Dirk Flege, VD för Pro-Rail Alliance. Det finns ett behov av en stabilisering av medlen, till exempel i form av en järnvägsinfrastrukturfond, vilket har diskuterats under en tid. Järnvägen får mer än 100 miljarder euro fram till 2029 Den nya federala regeringen vill avsevärt öka investeringarna i järnvägsnätet, som är i akut behov av renovering, i form av en särskild lånefinansierad fond och därmed säkerställa mer tillförlitlighet inom järnvägstransporterna igen. Enligt tidigare planer ska totalt mer än 100 miljarder euro investeras i järnvägsinfrastruktur fram till 2029. Deutsche Bahns VD Richard Lutz hade dock nyligen varnat för att trots de ytterligare miljarderna fanns det en risk för ett finansieringsgap från 2027. Men pengar ensamma räcker inte, betonade Pro-Rail Alliance och SCI Transport. "Österrike och Schweiz har länge visat hur man gör järnvägar rätt", sa SCI:s VD Maria Leenen. "Förutom flerårig finansiering sätter staten tydliga mål där, och efterlevnaden av dessa kontrolleras och övervakas konsekvent." Dessutom finns det ett stillastående i expansionen, till exempel när det gäller digitalisering. Italien gör mycket snabbare framsteg här än Tyskland. Förutom renoveringen av järnvägsnätet finns det också ett akut behov av nybyggnation och utbyggnad av nätverket, betonade föreningarna. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Analyse-Deutschland-legt-bei-Investitionen-in-Schiene-zu-177c625a-6e94-4f0b-9293-dd46cc5da855
  • 9 juli
    ·
    9 juli
    ·
    08/07/25 13:50:03 ANALYSFLASH: UBS behåller Siemens på "köp" - riktkurs 240 euro ZURICH Den schweiziska storbanken UBS har behållit sin rating på Siemens DE0007236101 på "köp" med ett riktkurs på 240 euro. Analytikern Andre Kukhnin förväntar sig resultat i linje med förväntningarna i sin prognos för de kommande kvartalsrapporterna för kapitalvaruföretag, som är tillgängliga på tisdag. Han beskriver Schneider, Kion och Weir som toppfavoriter sett till siffror. Bakom dem finns dock Assa Abloy, Kone och Gea också lovande, defensiva tillväxtidéer. Han uppskattar också Knorr-Bremse, Siemens och Warsila för cyklisk och långsiktig tillväxt. Generellt sett är värderingarna i sektorn låga. Publicering av den ursprungliga studien: 07.07.2025 / 18:55 / GMT https://www.boerse-frankfurt.de/news/ANALYSE-FLASH-UBS-belaesst-Siemens-auf-Buy---Ziel-240-Euro-7c16e017-ed99-47e8-9287-98be8fec6406
    14 juli
    ·
    14 juli
    ·
    Det kan vara förvånande hur lite uppsida Siemens uppskattas ha med tanke på de förbättrade tillväxtutsikterna med de senaste stora tillväxtpaketen i GY. Kanske borde Siemens försöka bli av med SE och sitt vårdföretag så att de kan koncentrera sig på sin kärnverksamhet.
  • 9 juli
    ·
    9 juli
    ·
    Någon gissning om vad som gäller efter de senaste nyheterna?
  • 7 juli
    ·
    7 juli
    ·
    07/07/25 15:14:32 Siemens Mobility expanderar fabrik och flyttar huvudkontor MÜNCHEN (dpa-AFX) - Siemens DE0007236101 har utökat sin tågfabrik i Münchens Alach-distrikt, vilket skapar cirka 500 nya jobb. Totalt har koncernen investerat en kvarts miljard euro i anläggningen sedan 2023. Den har vuxit till mer än 100 000 kvadratmeter användbar yta och kommer i framtiden att fungera som huvudkontor för järnvägsteknikdivisionen Siemens Mobility. Lok och nu även vagnar produceras på plats. Kapaciteten kommer att öka till upp till 385 lok och 180 vagnar. Dessutom har underhållskapaciteten tredubblats och kan nu utföra inspektioner eller olycksreparationer på upp till 80 lok per år. Dessutom kommer områden som forskning, utveckling, produktion, service och förvaltning att slås samman i Allach. Siemens Mobility är den minsta av Siemens tre huvuddivisioner. Under det senaste räkenskapsåret genererade företaget en försäljning på 11,4 miljarder och sysselsatte cirka 41 900 personer världen över. https://www.boerse-frankfurt.de/news/Siemens-Mobility-erweitert-Werk-und-verlegt-Hauptsitz-d1e1290b-0c90-4440-a439-be8e26deb67b Siemens Mobility i korthet Det är den minsta av de tre huvudavdelningarna inom Siemens AG Fokuserar på järnvägsteknik, inklusive lok, vagnar, signalsystem och digitala lösningar Nyligen investerade företaget kraftigt i sin fabrik i München-Allach, som nu fungerar som huvudkontor Sysselsätter cirka 41 900 anställda och hade en försäljning på 11,4 miljarder euro under det senaste räkenskapsåret Siemens Mobility är känt för högteknologiska lösningar som Vectron-loket och integrerar artificiell intelligens och automation i produktionen. Så även om det är en separat enhet är den helt integrerad i Siemens AG:s struktur och strategi.
    7 juli
    ·
    7 juli
    ·
    Kanske borde Norge köpa ett lok eller två till Nordlandsbanen.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
Q2-rapport
79 dagar sedan1t 19min
5,20 EUR/aktie
Senaste utdelning
2,43 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 21 juli
    ·
    21 juli
    ·
    21.07.25 05:50:02 "Investeringstoppmöte" med Merz och företag i kansliet Tysklands förbundskansler Friedrich Merz kommer att träffa företagsrepresentanter för ett "investeringstoppmöte" i kansliet på måndag. Målet är att säkerställa att företag investerar mer i Tyskland igen efter tre år av ekonomisk stagnation. Välinformerade källor uppgav att mer än ett dussin Dax DE0008469008-företag var bland de cirka 30 inblandade företagen. Pressmeddelanden planeras efter mötet klockan 12. Som en regeringstalesperson hade sagt i förväg vill företagen informera Merz om initiativet "Made for Germany" och planerade investeringsprojekt. Initiativet omfattade välkända företag, och det initierades främst av SIEMENS DE0007236101 och Deutsche Bank DE0005140008. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Investitionsgipfel-mit-Merz-und-Unternehmen-im-Kanzleramt-1109421d-2f75-49ef-9e41-8a975b0e6017
  • 21 juli
    ·
    21 juli
    ·
    21.07.25 06:25:57 Analys: Tyskland ökar investeringarna i järnvägar BERLIN (dpa-AFX) - Med ytterligare en miljard steg de tyska investeringarna i järnvägsnätet till en rekordnivå förra året, enligt en studie. År 2024 investerade den federala regeringen strax under 200 euro per capita, nästan 75 procent mer än föregående år, enligt Pro-Rail Alliance och managementkonsultföretaget SCI Verkehr. Jämfört med andra europeiska länder rör sig Tyskland således avsevärt uppåt, men fortsätter att halka efter länder som Österrike eller Schweiz. "Att minska investeringseftersläpningen är inte en sprint, utan ett maraton", säger Dirk Flege, VD för Pro-Rail Alliance. Det finns ett behov av en stabilisering av medlen, till exempel i form av en järnvägsinfrastrukturfond, vilket har diskuterats under en tid. Järnvägen får mer än 100 miljarder euro fram till 2029 Den nya federala regeringen vill avsevärt öka investeringarna i järnvägsnätet, som är i akut behov av renovering, i form av en särskild lånefinansierad fond och därmed säkerställa mer tillförlitlighet inom järnvägstransporterna igen. Enligt tidigare planer ska totalt mer än 100 miljarder euro investeras i järnvägsinfrastruktur fram till 2029. Deutsche Bahns VD Richard Lutz hade dock nyligen varnat för att trots de ytterligare miljarderna fanns det en risk för ett finansieringsgap från 2027. Men pengar ensamma räcker inte, betonade Pro-Rail Alliance och SCI Transport. "Österrike och Schweiz har länge visat hur man gör järnvägar rätt", sa SCI:s VD Maria Leenen. "Förutom flerårig finansiering sätter staten tydliga mål där, och efterlevnaden av dessa kontrolleras och övervakas konsekvent." Dessutom finns det ett stillastående i expansionen, till exempel när det gäller digitalisering. Italien gör mycket snabbare framsteg här än Tyskland. Förutom renoveringen av järnvägsnätet finns det också ett akut behov av nybyggnation och utbyggnad av nätverket, betonade föreningarna. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Analyse-Deutschland-legt-bei-Investitionen-in-Schiene-zu-177c625a-6e94-4f0b-9293-dd46cc5da855
  • 9 juli
    ·
    9 juli
    ·
    08/07/25 13:50:03 ANALYSFLASH: UBS behåller Siemens på "köp" - riktkurs 240 euro ZURICH Den schweiziska storbanken UBS har behållit sin rating på Siemens DE0007236101 på "köp" med ett riktkurs på 240 euro. Analytikern Andre Kukhnin förväntar sig resultat i linje med förväntningarna i sin prognos för de kommande kvartalsrapporterna för kapitalvaruföretag, som är tillgängliga på tisdag. Han beskriver Schneider, Kion och Weir som toppfavoriter sett till siffror. Bakom dem finns dock Assa Abloy, Kone och Gea också lovande, defensiva tillväxtidéer. Han uppskattar också Knorr-Bremse, Siemens och Warsila för cyklisk och långsiktig tillväxt. Generellt sett är värderingarna i sektorn låga. Publicering av den ursprungliga studien: 07.07.2025 / 18:55 / GMT https://www.boerse-frankfurt.de/news/ANALYSE-FLASH-UBS-belaesst-Siemens-auf-Buy---Ziel-240-Euro-7c16e017-ed99-47e8-9287-98be8fec6406
    14 juli
    ·
    14 juli
    ·
    Det kan vara förvånande hur lite uppsida Siemens uppskattas ha med tanke på de förbättrade tillväxtutsikterna med de senaste stora tillväxtpaketen i GY. Kanske borde Siemens försöka bli av med SE och sitt vårdföretag så att de kan koncentrera sig på sin kärnverksamhet.
  • 9 juli
    ·
    9 juli
    ·
    Någon gissning om vad som gäller efter de senaste nyheterna?
  • 7 juli
    ·
    7 juli
    ·
    07/07/25 15:14:32 Siemens Mobility expanderar fabrik och flyttar huvudkontor MÜNCHEN (dpa-AFX) - Siemens DE0007236101 har utökat sin tågfabrik i Münchens Alach-distrikt, vilket skapar cirka 500 nya jobb. Totalt har koncernen investerat en kvarts miljard euro i anläggningen sedan 2023. Den har vuxit till mer än 100 000 kvadratmeter användbar yta och kommer i framtiden att fungera som huvudkontor för järnvägsteknikdivisionen Siemens Mobility. Lok och nu även vagnar produceras på plats. Kapaciteten kommer att öka till upp till 385 lok och 180 vagnar. Dessutom har underhållskapaciteten tredubblats och kan nu utföra inspektioner eller olycksreparationer på upp till 80 lok per år. Dessutom kommer områden som forskning, utveckling, produktion, service och förvaltning att slås samman i Allach. Siemens Mobility är den minsta av Siemens tre huvuddivisioner. Under det senaste räkenskapsåret genererade företaget en försäljning på 11,4 miljarder och sysselsatte cirka 41 900 personer världen över. https://www.boerse-frankfurt.de/news/Siemens-Mobility-erweitert-Werk-und-verlegt-Hauptsitz-d1e1290b-0c90-4440-a439-be8e26deb67b Siemens Mobility i korthet Det är den minsta av de tre huvudavdelningarna inom Siemens AG Fokuserar på järnvägsteknik, inklusive lok, vagnar, signalsystem och digitala lösningar Nyligen investerade företaget kraftigt i sin fabrik i München-Allach, som nu fungerar som huvudkontor Sysselsätter cirka 41 900 anställda och hade en försäljning på 11,4 miljarder euro under det senaste räkenskapsåret Siemens Mobility är känt för högteknologiska lösningar som Vectron-loket och integrerar artificiell intelligens och automation i produktionen. Så även om det är en separat enhet är den helt integrerad i Siemens AG:s struktur och strategi.
    7 juli
    ·
    7 juli
    ·
    Kanske borde Norge köpa ett lok eller två till Nordlandsbanen.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

GermanyXetra
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
222,6
VWAP
215,39
Lägst
212,95
OmsättningAntal
340 1 578 597
VWAP
215,39
Högst
222,6
Lägst
212,95
OmsättningAntal
340 1 578 597

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
7 aug.
5 dagar
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport15 maj
2025 Q1-rapport13 feb.
2025 Årsstämma13 feb.
2024 Årsrapport3 dec. 2024
2024 Q4-rapport14 nov. 2024
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
Q2-rapport
79 dagar sedan1t 19min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
7 aug.
5 dagar
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport15 maj
2025 Q1-rapport13 feb.
2025 Årsstämma13 feb.
2024 Årsrapport3 dec. 2024
2024 Q4-rapport14 nov. 2024
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
5,20 EUR/aktie
Senaste utdelning
2,43 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 21 juli
    ·
    21 juli
    ·
    21.07.25 05:50:02 "Investeringstoppmöte" med Merz och företag i kansliet Tysklands förbundskansler Friedrich Merz kommer att träffa företagsrepresentanter för ett "investeringstoppmöte" i kansliet på måndag. Målet är att säkerställa att företag investerar mer i Tyskland igen efter tre år av ekonomisk stagnation. Välinformerade källor uppgav att mer än ett dussin Dax DE0008469008-företag var bland de cirka 30 inblandade företagen. Pressmeddelanden planeras efter mötet klockan 12. Som en regeringstalesperson hade sagt i förväg vill företagen informera Merz om initiativet "Made for Germany" och planerade investeringsprojekt. Initiativet omfattade välkända företag, och det initierades främst av SIEMENS DE0007236101 och Deutsche Bank DE0005140008. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Investitionsgipfel-mit-Merz-und-Unternehmen-im-Kanzleramt-1109421d-2f75-49ef-9e41-8a975b0e6017
  • 21 juli
    ·
    21 juli
    ·
    21.07.25 06:25:57 Analys: Tyskland ökar investeringarna i järnvägar BERLIN (dpa-AFX) - Med ytterligare en miljard steg de tyska investeringarna i järnvägsnätet till en rekordnivå förra året, enligt en studie. År 2024 investerade den federala regeringen strax under 200 euro per capita, nästan 75 procent mer än föregående år, enligt Pro-Rail Alliance och managementkonsultföretaget SCI Verkehr. Jämfört med andra europeiska länder rör sig Tyskland således avsevärt uppåt, men fortsätter att halka efter länder som Österrike eller Schweiz. "Att minska investeringseftersläpningen är inte en sprint, utan ett maraton", säger Dirk Flege, VD för Pro-Rail Alliance. Det finns ett behov av en stabilisering av medlen, till exempel i form av en järnvägsinfrastrukturfond, vilket har diskuterats under en tid. Järnvägen får mer än 100 miljarder euro fram till 2029 Den nya federala regeringen vill avsevärt öka investeringarna i järnvägsnätet, som är i akut behov av renovering, i form av en särskild lånefinansierad fond och därmed säkerställa mer tillförlitlighet inom järnvägstransporterna igen. Enligt tidigare planer ska totalt mer än 100 miljarder euro investeras i järnvägsinfrastruktur fram till 2029. Deutsche Bahns VD Richard Lutz hade dock nyligen varnat för att trots de ytterligare miljarderna fanns det en risk för ett finansieringsgap från 2027. Men pengar ensamma räcker inte, betonade Pro-Rail Alliance och SCI Transport. "Österrike och Schweiz har länge visat hur man gör järnvägar rätt", sa SCI:s VD Maria Leenen. "Förutom flerårig finansiering sätter staten tydliga mål där, och efterlevnaden av dessa kontrolleras och övervakas konsekvent." Dessutom finns det ett stillastående i expansionen, till exempel när det gäller digitalisering. Italien gör mycket snabbare framsteg här än Tyskland. Förutom renoveringen av järnvägsnätet finns det också ett akut behov av nybyggnation och utbyggnad av nätverket, betonade föreningarna. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Analyse-Deutschland-legt-bei-Investitionen-in-Schiene-zu-177c625a-6e94-4f0b-9293-dd46cc5da855
  • 9 juli
    ·
    9 juli
    ·
    08/07/25 13:50:03 ANALYSFLASH: UBS behåller Siemens på "köp" - riktkurs 240 euro ZURICH Den schweiziska storbanken UBS har behållit sin rating på Siemens DE0007236101 på "köp" med ett riktkurs på 240 euro. Analytikern Andre Kukhnin förväntar sig resultat i linje med förväntningarna i sin prognos för de kommande kvartalsrapporterna för kapitalvaruföretag, som är tillgängliga på tisdag. Han beskriver Schneider, Kion och Weir som toppfavoriter sett till siffror. Bakom dem finns dock Assa Abloy, Kone och Gea också lovande, defensiva tillväxtidéer. Han uppskattar också Knorr-Bremse, Siemens och Warsila för cyklisk och långsiktig tillväxt. Generellt sett är värderingarna i sektorn låga. Publicering av den ursprungliga studien: 07.07.2025 / 18:55 / GMT https://www.boerse-frankfurt.de/news/ANALYSE-FLASH-UBS-belaesst-Siemens-auf-Buy---Ziel-240-Euro-7c16e017-ed99-47e8-9287-98be8fec6406
    14 juli
    ·
    14 juli
    ·
    Det kan vara förvånande hur lite uppsida Siemens uppskattas ha med tanke på de förbättrade tillväxtutsikterna med de senaste stora tillväxtpaketen i GY. Kanske borde Siemens försöka bli av med SE och sitt vårdföretag så att de kan koncentrera sig på sin kärnverksamhet.
  • 9 juli
    ·
    9 juli
    ·
    Någon gissning om vad som gäller efter de senaste nyheterna?
  • 7 juli
    ·
    7 juli
    ·
    07/07/25 15:14:32 Siemens Mobility expanderar fabrik och flyttar huvudkontor MÜNCHEN (dpa-AFX) - Siemens DE0007236101 har utökat sin tågfabrik i Münchens Alach-distrikt, vilket skapar cirka 500 nya jobb. Totalt har koncernen investerat en kvarts miljard euro i anläggningen sedan 2023. Den har vuxit till mer än 100 000 kvadratmeter användbar yta och kommer i framtiden att fungera som huvudkontor för järnvägsteknikdivisionen Siemens Mobility. Lok och nu även vagnar produceras på plats. Kapaciteten kommer att öka till upp till 385 lok och 180 vagnar. Dessutom har underhållskapaciteten tredubblats och kan nu utföra inspektioner eller olycksreparationer på upp till 80 lok per år. Dessutom kommer områden som forskning, utveckling, produktion, service och förvaltning att slås samman i Allach. Siemens Mobility är den minsta av Siemens tre huvuddivisioner. Under det senaste räkenskapsåret genererade företaget en försäljning på 11,4 miljarder och sysselsatte cirka 41 900 personer världen över. https://www.boerse-frankfurt.de/news/Siemens-Mobility-erweitert-Werk-und-verlegt-Hauptsitz-d1e1290b-0c90-4440-a439-be8e26deb67b Siemens Mobility i korthet Det är den minsta av de tre huvudavdelningarna inom Siemens AG Fokuserar på järnvägsteknik, inklusive lok, vagnar, signalsystem och digitala lösningar Nyligen investerade företaget kraftigt i sin fabrik i München-Allach, som nu fungerar som huvudkontor Sysselsätter cirka 41 900 anställda och hade en försäljning på 11,4 miljarder euro under det senaste räkenskapsåret Siemens Mobility är känt för högteknologiska lösningar som Vectron-loket och integrerar artificiell intelligens och automation i produktionen. Så även om det är en separat enhet är den helt integrerad i Siemens AG:s struktur och strategi.
    7 juli
    ·
    7 juli
    ·
    Kanske borde Norge köpa ett lok eller två till Nordlandsbanen.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

GermanyXetra
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
222,6
VWAP
215,39
Lägst
212,95
OmsättningAntal
340 1 578 597
VWAP
215,39
Högst
222,6
Lägst
212,95
OmsättningAntal
340 1 578 597

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades