Q2-rapport
79 dagar sedan‧1t 19min
5,20 EUR/aktie
Senaste utdelning
2,43 %
Direktavk.
Orderdjup
Xetra
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
222,6VWAP
Lägst
212,95OmsättningAntal
340 1 578 597
VWAP
Högst
222,6Lägst
212,95OmsättningAntal
340 1 578 597
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 7 aug. 5 dagar |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 15 maj | |
2025 Q1-rapport | 13 feb. | |
2025 Årsstämma | 13 feb. | |
2024 Årsrapport | 3 dec. 2024 | |
2024 Q4-rapport | 14 nov. 2024 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 21 juli·21.07.25 05:50:02 "Investeringstoppmöte" med Merz och företag i kansliet Tysklands förbundskansler Friedrich Merz kommer att träffa företagsrepresentanter för ett "investeringstoppmöte" i kansliet på måndag. Målet är att säkerställa att företag investerar mer i Tyskland igen efter tre år av ekonomisk stagnation. Välinformerade källor uppgav att mer än ett dussin Dax DE0008469008-företag var bland de cirka 30 inblandade företagen. Pressmeddelanden planeras efter mötet klockan 12. Som en regeringstalesperson hade sagt i förväg vill företagen informera Merz om initiativet "Made for Germany" och planerade investeringsprojekt. Initiativet omfattade välkända företag, och det initierades främst av SIEMENS DE0007236101 och Deutsche Bank DE0005140008. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Investitionsgipfel-mit-Merz-und-Unternehmen-im-Kanzleramt-1109421d-2f75-49ef-9e41-8a975b0e6017
- 21 juli·21.07.25 06:25:57 Analys: Tyskland ökar investeringarna i järnvägar BERLIN (dpa-AFX) - Med ytterligare en miljard steg de tyska investeringarna i järnvägsnätet till en rekordnivå förra året, enligt en studie. År 2024 investerade den federala regeringen strax under 200 euro per capita, nästan 75 procent mer än föregående år, enligt Pro-Rail Alliance och managementkonsultföretaget SCI Verkehr. Jämfört med andra europeiska länder rör sig Tyskland således avsevärt uppåt, men fortsätter att halka efter länder som Österrike eller Schweiz. "Att minska investeringseftersläpningen är inte en sprint, utan ett maraton", säger Dirk Flege, VD för Pro-Rail Alliance. Det finns ett behov av en stabilisering av medlen, till exempel i form av en järnvägsinfrastrukturfond, vilket har diskuterats under en tid. Järnvägen får mer än 100 miljarder euro fram till 2029 Den nya federala regeringen vill avsevärt öka investeringarna i järnvägsnätet, som är i akut behov av renovering, i form av en särskild lånefinansierad fond och därmed säkerställa mer tillförlitlighet inom järnvägstransporterna igen. Enligt tidigare planer ska totalt mer än 100 miljarder euro investeras i järnvägsinfrastruktur fram till 2029. Deutsche Bahns VD Richard Lutz hade dock nyligen varnat för att trots de ytterligare miljarderna fanns det en risk för ett finansieringsgap från 2027. Men pengar ensamma räcker inte, betonade Pro-Rail Alliance och SCI Transport. "Österrike och Schweiz har länge visat hur man gör järnvägar rätt", sa SCI:s VD Maria Leenen. "Förutom flerårig finansiering sätter staten tydliga mål där, och efterlevnaden av dessa kontrolleras och övervakas konsekvent." Dessutom finns det ett stillastående i expansionen, till exempel när det gäller digitalisering. Italien gör mycket snabbare framsteg här än Tyskland. Förutom renoveringen av järnvägsnätet finns det också ett akut behov av nybyggnation och utbyggnad av nätverket, betonade föreningarna. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Analyse-Deutschland-legt-bei-Investitionen-in-Schiene-zu-177c625a-6e94-4f0b-9293-dd46cc5da855
- 9 juli·08/07/25 13:50:03 ANALYSFLASH: UBS behåller Siemens på "köp" - riktkurs 240 euro ZURICH Den schweiziska storbanken UBS har behållit sin rating på Siemens DE0007236101 på "köp" med ett riktkurs på 240 euro. Analytikern Andre Kukhnin förväntar sig resultat i linje med förväntningarna i sin prognos för de kommande kvartalsrapporterna för kapitalvaruföretag, som är tillgängliga på tisdag. Han beskriver Schneider, Kion och Weir som toppfavoriter sett till siffror. Bakom dem finns dock Assa Abloy, Kone och Gea också lovande, defensiva tillväxtidéer. Han uppskattar också Knorr-Bremse, Siemens och Warsila för cyklisk och långsiktig tillväxt. Generellt sett är värderingarna i sektorn låga. Publicering av den ursprungliga studien: 07.07.2025 / 18:55 / GMT https://www.boerse-frankfurt.de/news/ANALYSE-FLASH-UBS-belaesst-Siemens-auf-Buy---Ziel-240-Euro-7c16e017-ed99-47e8-9287-98be8fec6406
- 7 juli·07/07/25 15:14:32 Siemens Mobility expanderar fabrik och flyttar huvudkontor MÜNCHEN (dpa-AFX) - Siemens DE0007236101 har utökat sin tågfabrik i Münchens Alach-distrikt, vilket skapar cirka 500 nya jobb. Totalt har koncernen investerat en kvarts miljard euro i anläggningen sedan 2023. Den har vuxit till mer än 100 000 kvadratmeter användbar yta och kommer i framtiden att fungera som huvudkontor för järnvägsteknikdivisionen Siemens Mobility. Lok och nu även vagnar produceras på plats. Kapaciteten kommer att öka till upp till 385 lok och 180 vagnar. Dessutom har underhållskapaciteten tredubblats och kan nu utföra inspektioner eller olycksreparationer på upp till 80 lok per år. Dessutom kommer områden som forskning, utveckling, produktion, service och förvaltning att slås samman i Allach. Siemens Mobility är den minsta av Siemens tre huvuddivisioner. Under det senaste räkenskapsåret genererade företaget en försäljning på 11,4 miljarder och sysselsatte cirka 41 900 personer världen över. https://www.boerse-frankfurt.de/news/Siemens-Mobility-erweitert-Werk-und-verlegt-Hauptsitz-d1e1290b-0c90-4440-a439-be8e26deb67b Siemens Mobility i korthet Det är den minsta av de tre huvudavdelningarna inom Siemens AG Fokuserar på järnvägsteknik, inklusive lok, vagnar, signalsystem och digitala lösningar Nyligen investerade företaget kraftigt i sin fabrik i München-Allach, som nu fungerar som huvudkontor Sysselsätter cirka 41 900 anställda och hade en försäljning på 11,4 miljarder euro under det senaste räkenskapsåret Siemens Mobility är känt för högteknologiska lösningar som Vectron-loket och integrerar artificiell intelligens och automation i produktionen. Så även om det är en separat enhet är den helt integrerad i Siemens AG:s struktur och strategi.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q2-rapport
79 dagar sedan‧1t 19min
5,20 EUR/aktie
Senaste utdelning
2,43 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 21 juli·21.07.25 05:50:02 "Investeringstoppmöte" med Merz och företag i kansliet Tysklands förbundskansler Friedrich Merz kommer att träffa företagsrepresentanter för ett "investeringstoppmöte" i kansliet på måndag. Målet är att säkerställa att företag investerar mer i Tyskland igen efter tre år av ekonomisk stagnation. Välinformerade källor uppgav att mer än ett dussin Dax DE0008469008-företag var bland de cirka 30 inblandade företagen. Pressmeddelanden planeras efter mötet klockan 12. Som en regeringstalesperson hade sagt i förväg vill företagen informera Merz om initiativet "Made for Germany" och planerade investeringsprojekt. Initiativet omfattade välkända företag, och det initierades främst av SIEMENS DE0007236101 och Deutsche Bank DE0005140008. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Investitionsgipfel-mit-Merz-und-Unternehmen-im-Kanzleramt-1109421d-2f75-49ef-9e41-8a975b0e6017
- 21 juli·21.07.25 06:25:57 Analys: Tyskland ökar investeringarna i järnvägar BERLIN (dpa-AFX) - Med ytterligare en miljard steg de tyska investeringarna i järnvägsnätet till en rekordnivå förra året, enligt en studie. År 2024 investerade den federala regeringen strax under 200 euro per capita, nästan 75 procent mer än föregående år, enligt Pro-Rail Alliance och managementkonsultföretaget SCI Verkehr. Jämfört med andra europeiska länder rör sig Tyskland således avsevärt uppåt, men fortsätter att halka efter länder som Österrike eller Schweiz. "Att minska investeringseftersläpningen är inte en sprint, utan ett maraton", säger Dirk Flege, VD för Pro-Rail Alliance. Det finns ett behov av en stabilisering av medlen, till exempel i form av en järnvägsinfrastrukturfond, vilket har diskuterats under en tid. Järnvägen får mer än 100 miljarder euro fram till 2029 Den nya federala regeringen vill avsevärt öka investeringarna i järnvägsnätet, som är i akut behov av renovering, i form av en särskild lånefinansierad fond och därmed säkerställa mer tillförlitlighet inom järnvägstransporterna igen. Enligt tidigare planer ska totalt mer än 100 miljarder euro investeras i järnvägsinfrastruktur fram till 2029. Deutsche Bahns VD Richard Lutz hade dock nyligen varnat för att trots de ytterligare miljarderna fanns det en risk för ett finansieringsgap från 2027. Men pengar ensamma räcker inte, betonade Pro-Rail Alliance och SCI Transport. "Österrike och Schweiz har länge visat hur man gör järnvägar rätt", sa SCI:s VD Maria Leenen. "Förutom flerårig finansiering sätter staten tydliga mål där, och efterlevnaden av dessa kontrolleras och övervakas konsekvent." Dessutom finns det ett stillastående i expansionen, till exempel när det gäller digitalisering. Italien gör mycket snabbare framsteg här än Tyskland. Förutom renoveringen av järnvägsnätet finns det också ett akut behov av nybyggnation och utbyggnad av nätverket, betonade föreningarna. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Analyse-Deutschland-legt-bei-Investitionen-in-Schiene-zu-177c625a-6e94-4f0b-9293-dd46cc5da855
- 9 juli·08/07/25 13:50:03 ANALYSFLASH: UBS behåller Siemens på "köp" - riktkurs 240 euro ZURICH Den schweiziska storbanken UBS har behållit sin rating på Siemens DE0007236101 på "köp" med ett riktkurs på 240 euro. Analytikern Andre Kukhnin förväntar sig resultat i linje med förväntningarna i sin prognos för de kommande kvartalsrapporterna för kapitalvaruföretag, som är tillgängliga på tisdag. Han beskriver Schneider, Kion och Weir som toppfavoriter sett till siffror. Bakom dem finns dock Assa Abloy, Kone och Gea också lovande, defensiva tillväxtidéer. Han uppskattar också Knorr-Bremse, Siemens och Warsila för cyklisk och långsiktig tillväxt. Generellt sett är värderingarna i sektorn låga. Publicering av den ursprungliga studien: 07.07.2025 / 18:55 / GMT https://www.boerse-frankfurt.de/news/ANALYSE-FLASH-UBS-belaesst-Siemens-auf-Buy---Ziel-240-Euro-7c16e017-ed99-47e8-9287-98be8fec6406
- 7 juli·07/07/25 15:14:32 Siemens Mobility expanderar fabrik och flyttar huvudkontor MÜNCHEN (dpa-AFX) - Siemens DE0007236101 har utökat sin tågfabrik i Münchens Alach-distrikt, vilket skapar cirka 500 nya jobb. Totalt har koncernen investerat en kvarts miljard euro i anläggningen sedan 2023. Den har vuxit till mer än 100 000 kvadratmeter användbar yta och kommer i framtiden att fungera som huvudkontor för järnvägsteknikdivisionen Siemens Mobility. Lok och nu även vagnar produceras på plats. Kapaciteten kommer att öka till upp till 385 lok och 180 vagnar. Dessutom har underhållskapaciteten tredubblats och kan nu utföra inspektioner eller olycksreparationer på upp till 80 lok per år. Dessutom kommer områden som forskning, utveckling, produktion, service och förvaltning att slås samman i Allach. Siemens Mobility är den minsta av Siemens tre huvuddivisioner. Under det senaste räkenskapsåret genererade företaget en försäljning på 11,4 miljarder och sysselsatte cirka 41 900 personer världen över. https://www.boerse-frankfurt.de/news/Siemens-Mobility-erweitert-Werk-und-verlegt-Hauptsitz-d1e1290b-0c90-4440-a439-be8e26deb67b Siemens Mobility i korthet Det är den minsta av de tre huvudavdelningarna inom Siemens AG Fokuserar på järnvägsteknik, inklusive lok, vagnar, signalsystem och digitala lösningar Nyligen investerade företaget kraftigt i sin fabrik i München-Allach, som nu fungerar som huvudkontor Sysselsätter cirka 41 900 anställda och hade en försäljning på 11,4 miljarder euro under det senaste räkenskapsåret Siemens Mobility är känt för högteknologiska lösningar som Vectron-loket och integrerar artificiell intelligens och automation i produktionen. Så även om det är en separat enhet är den helt integrerad i Siemens AG:s struktur och strategi.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Xetra
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
222,6VWAP
Lägst
212,95OmsättningAntal
340 1 578 597
VWAP
Högst
222,6Lägst
212,95OmsättningAntal
340 1 578 597
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 7 aug. 5 dagar |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 15 maj | |
2025 Q1-rapport | 13 feb. | |
2025 Årsstämma | 13 feb. | |
2024 Årsrapport | 3 dec. 2024 | |
2024 Q4-rapport | 14 nov. 2024 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Q2-rapport
79 dagar sedan‧1t 19min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 7 aug. 5 dagar |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 15 maj | |
2025 Q1-rapport | 13 feb. | |
2025 Årsstämma | 13 feb. | |
2024 Årsrapport | 3 dec. 2024 | |
2024 Q4-rapport | 14 nov. 2024 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
5,20 EUR/aktie
Senaste utdelning
2,43 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 21 juli·21.07.25 05:50:02 "Investeringstoppmöte" med Merz och företag i kansliet Tysklands förbundskansler Friedrich Merz kommer att träffa företagsrepresentanter för ett "investeringstoppmöte" i kansliet på måndag. Målet är att säkerställa att företag investerar mer i Tyskland igen efter tre år av ekonomisk stagnation. Välinformerade källor uppgav att mer än ett dussin Dax DE0008469008-företag var bland de cirka 30 inblandade företagen. Pressmeddelanden planeras efter mötet klockan 12. Som en regeringstalesperson hade sagt i förväg vill företagen informera Merz om initiativet "Made for Germany" och planerade investeringsprojekt. Initiativet omfattade välkända företag, och det initierades främst av SIEMENS DE0007236101 och Deutsche Bank DE0005140008. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Investitionsgipfel-mit-Merz-und-Unternehmen-im-Kanzleramt-1109421d-2f75-49ef-9e41-8a975b0e6017
- 21 juli·21.07.25 06:25:57 Analys: Tyskland ökar investeringarna i järnvägar BERLIN (dpa-AFX) - Med ytterligare en miljard steg de tyska investeringarna i järnvägsnätet till en rekordnivå förra året, enligt en studie. År 2024 investerade den federala regeringen strax under 200 euro per capita, nästan 75 procent mer än föregående år, enligt Pro-Rail Alliance och managementkonsultföretaget SCI Verkehr. Jämfört med andra europeiska länder rör sig Tyskland således avsevärt uppåt, men fortsätter att halka efter länder som Österrike eller Schweiz. "Att minska investeringseftersläpningen är inte en sprint, utan ett maraton", säger Dirk Flege, VD för Pro-Rail Alliance. Det finns ett behov av en stabilisering av medlen, till exempel i form av en järnvägsinfrastrukturfond, vilket har diskuterats under en tid. Järnvägen får mer än 100 miljarder euro fram till 2029 Den nya federala regeringen vill avsevärt öka investeringarna i järnvägsnätet, som är i akut behov av renovering, i form av en särskild lånefinansierad fond och därmed säkerställa mer tillförlitlighet inom järnvägstransporterna igen. Enligt tidigare planer ska totalt mer än 100 miljarder euro investeras i järnvägsinfrastruktur fram till 2029. Deutsche Bahns VD Richard Lutz hade dock nyligen varnat för att trots de ytterligare miljarderna fanns det en risk för ett finansieringsgap från 2027. Men pengar ensamma räcker inte, betonade Pro-Rail Alliance och SCI Transport. "Österrike och Schweiz har länge visat hur man gör järnvägar rätt", sa SCI:s VD Maria Leenen. "Förutom flerårig finansiering sätter staten tydliga mål där, och efterlevnaden av dessa kontrolleras och övervakas konsekvent." Dessutom finns det ett stillastående i expansionen, till exempel när det gäller digitalisering. Italien gör mycket snabbare framsteg här än Tyskland. Förutom renoveringen av järnvägsnätet finns det också ett akut behov av nybyggnation och utbyggnad av nätverket, betonade föreningarna. https://www.boerse-frankfurt.de/nachrichten/Analyse-Deutschland-legt-bei-Investitionen-in-Schiene-zu-177c625a-6e94-4f0b-9293-dd46cc5da855
- 9 juli·08/07/25 13:50:03 ANALYSFLASH: UBS behåller Siemens på "köp" - riktkurs 240 euro ZURICH Den schweiziska storbanken UBS har behållit sin rating på Siemens DE0007236101 på "köp" med ett riktkurs på 240 euro. Analytikern Andre Kukhnin förväntar sig resultat i linje med förväntningarna i sin prognos för de kommande kvartalsrapporterna för kapitalvaruföretag, som är tillgängliga på tisdag. Han beskriver Schneider, Kion och Weir som toppfavoriter sett till siffror. Bakom dem finns dock Assa Abloy, Kone och Gea också lovande, defensiva tillväxtidéer. Han uppskattar också Knorr-Bremse, Siemens och Warsila för cyklisk och långsiktig tillväxt. Generellt sett är värderingarna i sektorn låga. Publicering av den ursprungliga studien: 07.07.2025 / 18:55 / GMT https://www.boerse-frankfurt.de/news/ANALYSE-FLASH-UBS-belaesst-Siemens-auf-Buy---Ziel-240-Euro-7c16e017-ed99-47e8-9287-98be8fec6406
- 7 juli·07/07/25 15:14:32 Siemens Mobility expanderar fabrik och flyttar huvudkontor MÜNCHEN (dpa-AFX) - Siemens DE0007236101 har utökat sin tågfabrik i Münchens Alach-distrikt, vilket skapar cirka 500 nya jobb. Totalt har koncernen investerat en kvarts miljard euro i anläggningen sedan 2023. Den har vuxit till mer än 100 000 kvadratmeter användbar yta och kommer i framtiden att fungera som huvudkontor för järnvägsteknikdivisionen Siemens Mobility. Lok och nu även vagnar produceras på plats. Kapaciteten kommer att öka till upp till 385 lok och 180 vagnar. Dessutom har underhållskapaciteten tredubblats och kan nu utföra inspektioner eller olycksreparationer på upp till 80 lok per år. Dessutom kommer områden som forskning, utveckling, produktion, service och förvaltning att slås samman i Allach. Siemens Mobility är den minsta av Siemens tre huvuddivisioner. Under det senaste räkenskapsåret genererade företaget en försäljning på 11,4 miljarder och sysselsatte cirka 41 900 personer världen över. https://www.boerse-frankfurt.de/news/Siemens-Mobility-erweitert-Werk-und-verlegt-Hauptsitz-d1e1290b-0c90-4440-a439-be8e26deb67b Siemens Mobility i korthet Det är den minsta av de tre huvudavdelningarna inom Siemens AG Fokuserar på järnvägsteknik, inklusive lok, vagnar, signalsystem och digitala lösningar Nyligen investerade företaget kraftigt i sin fabrik i München-Allach, som nu fungerar som huvudkontor Sysselsätter cirka 41 900 anställda och hade en försäljning på 11,4 miljarder euro under det senaste räkenskapsåret Siemens Mobility är känt för högteknologiska lösningar som Vectron-loket och integrerar artificiell intelligens och automation i produktionen. Så även om det är en separat enhet är den helt integrerad i Siemens AG:s struktur och strategi.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Xetra
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
222,6VWAP
Lägst
212,95OmsättningAntal
340 1 578 597
VWAP
Högst
222,6Lägst
212,95OmsättningAntal
340 1 578 597
Mäklarstatistik
Ingen data hittades