Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

STENOCARE

2026 Q1-rapport

Endast PDF

47 dagar sedan

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
1 073--
986--
1 992--
160--
10 000--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym21 02121 02100

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym21 02121 02100

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
20 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
22 okt. 2025
2025 Q2-rapport
21 aug. 2025
2025 Q1-rapport
8 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 2 tim sedan · Ändrad
    ·
    TA 23/7/26 https://www.tradingview.com/x/kyRYP5Mz/ Volymen är helt klart ett av de bästa verktygen när man letar efter stöd/motstånd. Vi har en High Volume Note (HVN) vid ca. 1.445 DKK., som gång på gång har skickat ner priset igen när den har blivit träffad. https://www.tradingview.com/x/QagFNwtG/ Ovanpå det, som konfluens, ligger AWAP, som jag har dragit från toppen. Kort sagt betyder det att det största motståndet ligger på 1,445. https://www.tradingview.com/x/HvgyqMiM/ Här ses en range mer lokalt. Jag har förklarat med text på bilden vad som har hänt. https://www.tradingview.com/x/YSyrYwsU/ Teorin bakom detta med en range eller VAL, POC och VAH är att priset alltid börjar med att bli avvisat eller accepterat. POC är den prisnivå där mest handel har skett med störst volym. Alltså där köpare och säljare har kommit överens om ett rättvist pris. Den fungerar alltid som en kraftig magnet för priset, samt ett starkt motstånd eller stöd. Priset kan röra sig i en range i några minuter eller många år.. Det beror på hur mycket data man tittar tillbaka på. Men tänk alltid att priset antingen ska avvisas eller accepteras in i VAL, POC och VAH. Till sist vinner antingen köpare, så vi rör oss upp över rangen eller ner under, om säljarna fortsätter. Fram tills dess är vi alltså i en konsolideringsfas, där vi försöker komma överens om det rätta priset. https://www.tradingview.com/x/BqKalHgd/ Om vi går efter boken håller priset på att accepteras in i VAL. Om vi gör det, ska vi titta efter att priset stiger mot POC (1,145-1,47). https://www.tradingview.com/x/f1bFvWkz/ Om priset däremot avvisas vid VAL, ser jag nästa stöd vid 0,75. Personligen håller jag fortfarande en god portion från 0,52 DKK, så jag sitter ju fortsatt fint. Jag tror fortfarande på projektet och håller fortfarande fast :) Hela mitt inlägg gick lite snabbt, så det kan förekomma stavfel eller kanske något som du inte förstår. Du är välkommen att ställa frågor om allt Samt vill jag vara tacksam om ALLA kommentarer, som inte har något med min TA att göra, kunde bli postade någon annanstans... :) Ha en bra dag!
  • 19 juni
    ·
    Goda nyheter är alltid välkomna tack. Nu kan det nog inte råda någon tvekan om att Weeco astrum10-10 kommer att bli en cash caw för Stenocare. Eftersom Weeco atrum10-10 betraktas och godkänns som allmän medicin, kommer denna inte heller att påverkas om bidraget till all medicinsk cannabis sänks. Bidraget till blomstermedicin och förångare upphör fr.o.m. den 1 januari 2027. I detta sammanhang har Hanf magasinet skrivit en artikel om att det bästa alternativet är oljor och extrakt. Det tyska hälsoministeriet har publicerat Placering: Sida 2, avsnitt 2. Regeringens argument för att utesluta blommor: Det står i texten att det tyska hälsoministeriet (BMG) kommer att begränsa sjukförsäkringens täckning så att den framöver endast gäller "extrakt av standardiserad kvalitet, färdiga läkemedel samt läkemedel med de aktiva substanserna Dronabinol och Nabilon". Torkade blommor ska helt tas bort. Varför olja/extrakt är det säkra alternativet: Direkt efter i texten beskrivs ministeriets officiella motivering till marknaden. Ministeriet argumenterar med att rökning/inhalation av blommor ger en onödig "erhøjet suchtgefahr" (ökad risk för beroende) på grund av den alltför snabba upptagningen i blodet. Dessutom kritiserar de att blommor som naturprodukt har för stora svängningar i aktivsubstansinnehållet. Slutsatsen i lagtexten: Ministeriet fastslår att "inom ramen för en medicinsk terapi är standardiserade extrakt och färdiga läkemedel principiellt indicerade [red: det rätta valet] framför getrockneten Blüten, då en högre standardisering av aktivsubstansinnehållet kan uppnås med dessa." Jag har hittat ovanstående med hjälp av Google, och det är översatt med hjälp av Google. Hanf magasin. https://www.hanf-magazin.com/en/gkv-soll-cannabis-blueten-nicht-mehr-erstatten/ tyska hälsoministeriet https://cannabiswirtschaft.de/wp-content/uploads/2026/04/BvCW-Stellungnahme-BStabG-2026-04-19.pdf
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag har muteat Overleif, eftersom jag har den åsikten att det finns yttrandefrihet, och detsamma gäller för vad jag ska lyssna på. Eftersom han inte har något konstruktivt att komma med, varken positivt eller negativt, utan bara har ett enda syfte, vilket är att sprida dålig stämning, på alla de ställen där han har förlorat pengar, och det verkar som att många investeringar har gått fel, enligt honom själv. Istället för att lära sig av det, så menar han tydligen att vi ska lyssna på, varje gång han har kastat goda pengar efter dåliga investeringar. Därför har jag valt att sätta Overleif på mute.
  • 18 juni
    ·
    Lagerstatus Canngo; alla 3 apotek har oljan i lager. Det är totalt 8 gånger, de senaste 3 veckorna, som dessa apotek har varit slutsålda. Resten status quo
  • 18 juni
    ·
    Vem tror på den här aktien?
    för 3 dagar sedan
    ·
    Har 20k och håller fast👌
  • 18 juni
    ·
    Vem är det som har gått på rea
    18 juni
    ·
    Ja, det kan finnas många skäl till försäljning Försäljning är försäljning Jag tror att det är väldigt många som handlar på kort sikt och det syns på kurserna upp och ner hela tiden För många av de försäljningar som sker här ger ingen mening för mig Ex. Vem köper och säljer 500 st? Det kan det väl inte vara någon vinst i eller för den sakens skull 0-8000 st Det ger mig ingen mening
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

47 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 2 tim sedan · Ändrad
    ·
    TA 23/7/26 https://www.tradingview.com/x/kyRYP5Mz/ Volymen är helt klart ett av de bästa verktygen när man letar efter stöd/motstånd. Vi har en High Volume Note (HVN) vid ca. 1.445 DKK., som gång på gång har skickat ner priset igen när den har blivit träffad. https://www.tradingview.com/x/QagFNwtG/ Ovanpå det, som konfluens, ligger AWAP, som jag har dragit från toppen. Kort sagt betyder det att det största motståndet ligger på 1,445. https://www.tradingview.com/x/HvgyqMiM/ Här ses en range mer lokalt. Jag har förklarat med text på bilden vad som har hänt. https://www.tradingview.com/x/YSyrYwsU/ Teorin bakom detta med en range eller VAL, POC och VAH är att priset alltid börjar med att bli avvisat eller accepterat. POC är den prisnivå där mest handel har skett med störst volym. Alltså där köpare och säljare har kommit överens om ett rättvist pris. Den fungerar alltid som en kraftig magnet för priset, samt ett starkt motstånd eller stöd. Priset kan röra sig i en range i några minuter eller många år.. Det beror på hur mycket data man tittar tillbaka på. Men tänk alltid att priset antingen ska avvisas eller accepteras in i VAL, POC och VAH. Till sist vinner antingen köpare, så vi rör oss upp över rangen eller ner under, om säljarna fortsätter. Fram tills dess är vi alltså i en konsolideringsfas, där vi försöker komma överens om det rätta priset. https://www.tradingview.com/x/BqKalHgd/ Om vi går efter boken håller priset på att accepteras in i VAL. Om vi gör det, ska vi titta efter att priset stiger mot POC (1,145-1,47). https://www.tradingview.com/x/f1bFvWkz/ Om priset däremot avvisas vid VAL, ser jag nästa stöd vid 0,75. Personligen håller jag fortfarande en god portion från 0,52 DKK, så jag sitter ju fortsatt fint. Jag tror fortfarande på projektet och håller fortfarande fast :) Hela mitt inlägg gick lite snabbt, så det kan förekomma stavfel eller kanske något som du inte förstår. Du är välkommen att ställa frågor om allt Samt vill jag vara tacksam om ALLA kommentarer, som inte har något med min TA att göra, kunde bli postade någon annanstans... :) Ha en bra dag!
  • 19 juni
    ·
    Goda nyheter är alltid välkomna tack. Nu kan det nog inte råda någon tvekan om att Weeco astrum10-10 kommer att bli en cash caw för Stenocare. Eftersom Weeco atrum10-10 betraktas och godkänns som allmän medicin, kommer denna inte heller att påverkas om bidraget till all medicinsk cannabis sänks. Bidraget till blomstermedicin och förångare upphör fr.o.m. den 1 januari 2027. I detta sammanhang har Hanf magasinet skrivit en artikel om att det bästa alternativet är oljor och extrakt. Det tyska hälsoministeriet har publicerat Placering: Sida 2, avsnitt 2. Regeringens argument för att utesluta blommor: Det står i texten att det tyska hälsoministeriet (BMG) kommer att begränsa sjukförsäkringens täckning så att den framöver endast gäller "extrakt av standardiserad kvalitet, färdiga läkemedel samt läkemedel med de aktiva substanserna Dronabinol och Nabilon". Torkade blommor ska helt tas bort. Varför olja/extrakt är det säkra alternativet: Direkt efter i texten beskrivs ministeriets officiella motivering till marknaden. Ministeriet argumenterar med att rökning/inhalation av blommor ger en onödig "erhøjet suchtgefahr" (ökad risk för beroende) på grund av den alltför snabba upptagningen i blodet. Dessutom kritiserar de att blommor som naturprodukt har för stora svängningar i aktivsubstansinnehållet. Slutsatsen i lagtexten: Ministeriet fastslår att "inom ramen för en medicinsk terapi är standardiserade extrakt och färdiga läkemedel principiellt indicerade [red: det rätta valet] framför getrockneten Blüten, då en högre standardisering av aktivsubstansinnehållet kan uppnås med dessa." Jag har hittat ovanstående med hjälp av Google, och det är översatt med hjälp av Google. Hanf magasin. https://www.hanf-magazin.com/en/gkv-soll-cannabis-blueten-nicht-mehr-erstatten/ tyska hälsoministeriet https://cannabiswirtschaft.de/wp-content/uploads/2026/04/BvCW-Stellungnahme-BStabG-2026-04-19.pdf
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag har muteat Overleif, eftersom jag har den åsikten att det finns yttrandefrihet, och detsamma gäller för vad jag ska lyssna på. Eftersom han inte har något konstruktivt att komma med, varken positivt eller negativt, utan bara har ett enda syfte, vilket är att sprida dålig stämning, på alla de ställen där han har förlorat pengar, och det verkar som att många investeringar har gått fel, enligt honom själv. Istället för att lära sig av det, så menar han tydligen att vi ska lyssna på, varje gång han har kastat goda pengar efter dåliga investeringar. Därför har jag valt att sätta Overleif på mute.
  • 18 juni
    ·
    Lagerstatus Canngo; alla 3 apotek har oljan i lager. Det är totalt 8 gånger, de senaste 3 veckorna, som dessa apotek har varit slutsålda. Resten status quo
  • 18 juni
    ·
    Vem tror på den här aktien?
    för 3 dagar sedan
    ·
    Har 20k och håller fast👌
  • 18 juni
    ·
    Vem är det som har gått på rea
    18 juni
    ·
    Ja, det kan finnas många skäl till försäljning Försäljning är försäljning Jag tror att det är väldigt många som handlar på kort sikt och det syns på kurserna upp och ner hela tiden För många av de försäljningar som sker här ger ingen mening för mig Ex. Vem köper och säljer 500 st? Det kan det väl inte vara någon vinst i eller för den sakens skull 0-8000 st Det ger mig ingen mening
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
1 073--
986--
1 992--
160--
10 000--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym21 02121 02100

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym21 02121 02100

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
20 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
22 okt. 2025
2025 Q2-rapport
21 aug. 2025
2025 Q1-rapport
8 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

47 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
20 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
7 maj
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
22 okt. 2025
2025 Q2-rapport
21 aug. 2025
2025 Q1-rapport
8 maj 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 2 tim sedan · Ändrad
    ·
    TA 23/7/26 https://www.tradingview.com/x/kyRYP5Mz/ Volymen är helt klart ett av de bästa verktygen när man letar efter stöd/motstånd. Vi har en High Volume Note (HVN) vid ca. 1.445 DKK., som gång på gång har skickat ner priset igen när den har blivit träffad. https://www.tradingview.com/x/QagFNwtG/ Ovanpå det, som konfluens, ligger AWAP, som jag har dragit från toppen. Kort sagt betyder det att det största motståndet ligger på 1,445. https://www.tradingview.com/x/HvgyqMiM/ Här ses en range mer lokalt. Jag har förklarat med text på bilden vad som har hänt. https://www.tradingview.com/x/YSyrYwsU/ Teorin bakom detta med en range eller VAL, POC och VAH är att priset alltid börjar med att bli avvisat eller accepterat. POC är den prisnivå där mest handel har skett med störst volym. Alltså där köpare och säljare har kommit överens om ett rättvist pris. Den fungerar alltid som en kraftig magnet för priset, samt ett starkt motstånd eller stöd. Priset kan röra sig i en range i några minuter eller många år.. Det beror på hur mycket data man tittar tillbaka på. Men tänk alltid att priset antingen ska avvisas eller accepteras in i VAL, POC och VAH. Till sist vinner antingen köpare, så vi rör oss upp över rangen eller ner under, om säljarna fortsätter. Fram tills dess är vi alltså i en konsolideringsfas, där vi försöker komma överens om det rätta priset. https://www.tradingview.com/x/BqKalHgd/ Om vi går efter boken håller priset på att accepteras in i VAL. Om vi gör det, ska vi titta efter att priset stiger mot POC (1,145-1,47). https://www.tradingview.com/x/f1bFvWkz/ Om priset däremot avvisas vid VAL, ser jag nästa stöd vid 0,75. Personligen håller jag fortfarande en god portion från 0,52 DKK, så jag sitter ju fortsatt fint. Jag tror fortfarande på projektet och håller fortfarande fast :) Hela mitt inlägg gick lite snabbt, så det kan förekomma stavfel eller kanske något som du inte förstår. Du är välkommen att ställa frågor om allt Samt vill jag vara tacksam om ALLA kommentarer, som inte har något med min TA att göra, kunde bli postade någon annanstans... :) Ha en bra dag!
  • 19 juni
    ·
    Goda nyheter är alltid välkomna tack. Nu kan det nog inte råda någon tvekan om att Weeco astrum10-10 kommer att bli en cash caw för Stenocare. Eftersom Weeco atrum10-10 betraktas och godkänns som allmän medicin, kommer denna inte heller att påverkas om bidraget till all medicinsk cannabis sänks. Bidraget till blomstermedicin och förångare upphör fr.o.m. den 1 januari 2027. I detta sammanhang har Hanf magasinet skrivit en artikel om att det bästa alternativet är oljor och extrakt. Det tyska hälsoministeriet har publicerat Placering: Sida 2, avsnitt 2. Regeringens argument för att utesluta blommor: Det står i texten att det tyska hälsoministeriet (BMG) kommer att begränsa sjukförsäkringens täckning så att den framöver endast gäller "extrakt av standardiserad kvalitet, färdiga läkemedel samt läkemedel med de aktiva substanserna Dronabinol och Nabilon". Torkade blommor ska helt tas bort. Varför olja/extrakt är det säkra alternativet: Direkt efter i texten beskrivs ministeriets officiella motivering till marknaden. Ministeriet argumenterar med att rökning/inhalation av blommor ger en onödig "erhøjet suchtgefahr" (ökad risk för beroende) på grund av den alltför snabba upptagningen i blodet. Dessutom kritiserar de att blommor som naturprodukt har för stora svängningar i aktivsubstansinnehållet. Slutsatsen i lagtexten: Ministeriet fastslår att "inom ramen för en medicinsk terapi är standardiserade extrakt och färdiga läkemedel principiellt indicerade [red: det rätta valet] framför getrockneten Blüten, då en högre standardisering av aktivsubstansinnehållet kan uppnås med dessa." Jag har hittat ovanstående med hjälp av Google, och det är översatt med hjälp av Google. Hanf magasin. https://www.hanf-magazin.com/en/gkv-soll-cannabis-blueten-nicht-mehr-erstatten/ tyska hälsoministeriet https://cannabiswirtschaft.de/wp-content/uploads/2026/04/BvCW-Stellungnahme-BStabG-2026-04-19.pdf
    för 1 dag sedan
    ·
    Jag har muteat Overleif, eftersom jag har den åsikten att det finns yttrandefrihet, och detsamma gäller för vad jag ska lyssna på. Eftersom han inte har något konstruktivt att komma med, varken positivt eller negativt, utan bara har ett enda syfte, vilket är att sprida dålig stämning, på alla de ställen där han har förlorat pengar, och det verkar som att många investeringar har gått fel, enligt honom själv. Istället för att lära sig av det, så menar han tydligen att vi ska lyssna på, varje gång han har kastat goda pengar efter dåliga investeringar. Därför har jag valt att sätta Overleif på mute.
  • 18 juni
    ·
    Lagerstatus Canngo; alla 3 apotek har oljan i lager. Det är totalt 8 gånger, de senaste 3 veckorna, som dessa apotek har varit slutsålda. Resten status quo
  • 18 juni
    ·
    Vem tror på den här aktien?
    för 3 dagar sedan
    ·
    Har 20k och håller fast👌
  • 18 juni
    ·
    Vem är det som har gått på rea
    18 juni
    ·
    Ja, det kan finnas många skäl till försäljning Försäljning är försäljning Jag tror att det är väldigt många som handlar på kort sikt och det syns på kurserna upp och ner hela tiden För många av de försäljningar som sker här ger ingen mening för mig Ex. Vem köper och säljer 500 st? Det kan det väl inte vara någon vinst i eller för den sakens skull 0-8000 st Det ger mig ingen mening
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
1 073--
986--
1 992--
160--
10 000--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym21 02121 02100

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym21 02121 02100
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm