2025 Q3-rapport
13 dagar sedan28min
0,3065 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,20 %Direktavk.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
20 250
Sälj
Antal
17 699
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 5 247 | - | - | ||
| 255 | - | - | ||
| 77 | - | - | ||
| 48 | - | - | ||
| 3 437 | - | - |
Högst
5,98VWAP
Lägst
5,76OmsättningAntal
0,3 60 368
VWAP
Högst
5,98Lägst
5,76OmsättningAntal
0,3 60 368
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 27 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 28 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 26 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 26 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 28 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 26 nov. 2024 |
Data hämtas från Quartr, FactSet
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 6 tim sedan · ÄndradDetta är inte facit, men min åsikt: Ett rederi som över tid prissätts långt, långt under värdet av sina tillgångar är per definition misskött. Så är frågan vad som kan göras. Finns det någon som helst realistisk möjlighet att åstadkomma förändringar i JIN? Eller är vi fast med två alternativ - ta det (dagens ledning) eller lämna det (sälja aktierna)? Av olika skäl tror jag att man ska kunna lyckas få fullmakter från över 2 miljoner aktier. Det beror självklart på intresset från minoritetsaktieägarna. Är detta nog?
- ·för 1 dag sedanDet blir lite intressant att se vad Jinhui med sina 3 Capesize (två inhyrda) får ut av de mycket höga Capesize-raterna på dagens marknad. Indexet faller nu, men har varit över 5000 poäng en kort stund och över 4000 poäng en längre stund. Potentiellt kan JIN ha fått ut starka rater för de tre fartygen.
- ·för 1 dag sedanEn utskiftning av flottan är en naturlig del av industriell shipping. Färre ton/mil måste ses i samband med att de gamla fartygen kommer att straffas både i intjäning och med kostsamt underhåll för att hållas i klass. Nettointjäningen för rederiet kommer därför att upprätthållas över tid med lägre medelålder, även om antalet ägda fartyg kan minskas under en period, även i «Asienfart». Att rederiet väljer en försiktig «gearing» med låg skuldsättningsgrad i en volatil fraktmarknad stärker långsiktigheten ytterligare och lägger grunden för jämn avkastning till aktieägarna. Är du som aktieägare ute efter kortsiktig «superavkastning» och starkt stigande aktiekurs i takt med kortsiktig uppgång i fraktraterna så är inte detta aktien för dig. Även de «norska» bolagen har stora bonusutbetalningar till ledningen som späder ut aktieägarna varje gång intjäningen stiger brått, antingen i form av aktieoptioner eller honorar, så där är det ingen skillnad.·för 18 tim sedanJag vågar påstå att de flesta som investerar i Jinhui vet att ledningen inte kommer att göra återköp av aktier för att höja aktiekursen. Du var uppenbarligen ett av undantagen och känner dig lurad/sviken. Men anledningen är ju att du uppenbarligen inte hade gjort din hemläxa innan du köpte in dig. Då blir alla upprepningar om hur konstiga Jinhui-aktieägare är, lite underliga, för att uttrycka det försiktigt.
- ·för 2 dagar sedanVad tycker ni? Köper de ett fartyg till priset av 3 av fartygen de sålde?·för 1 tim sedanDet är teoretiskt sett möjligt mithra. Om jag förstår rätt så är Jinhui Holdings inte majoritetsägare (44 miljoner aktier), så om man får tillräckligt många så kan man få mer än 50%.
- ·4 dec.Torrlastindexet är starkt. Situationen i Asien är särskilt intressant.·5 dec.Vilken rutt är det som har störst betydelse för jin för det fearnpulse rapporterar, är det South China - Indonesia-rutten? Den har stigit fint på sistone, men var högre i augusti
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2025 Q3-rapport
13 dagar sedan28min
0,3065 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,20 %Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 6 tim sedan · ÄndradDetta är inte facit, men min åsikt: Ett rederi som över tid prissätts långt, långt under värdet av sina tillgångar är per definition misskött. Så är frågan vad som kan göras. Finns det någon som helst realistisk möjlighet att åstadkomma förändringar i JIN? Eller är vi fast med två alternativ - ta det (dagens ledning) eller lämna det (sälja aktierna)? Av olika skäl tror jag att man ska kunna lyckas få fullmakter från över 2 miljoner aktier. Det beror självklart på intresset från minoritetsaktieägarna. Är detta nog?
- ·för 1 dag sedanDet blir lite intressant att se vad Jinhui med sina 3 Capesize (två inhyrda) får ut av de mycket höga Capesize-raterna på dagens marknad. Indexet faller nu, men har varit över 5000 poäng en kort stund och över 4000 poäng en längre stund. Potentiellt kan JIN ha fått ut starka rater för de tre fartygen.
- ·för 1 dag sedanEn utskiftning av flottan är en naturlig del av industriell shipping. Färre ton/mil måste ses i samband med att de gamla fartygen kommer att straffas både i intjäning och med kostsamt underhåll för att hållas i klass. Nettointjäningen för rederiet kommer därför att upprätthållas över tid med lägre medelålder, även om antalet ägda fartyg kan minskas under en period, även i «Asienfart». Att rederiet väljer en försiktig «gearing» med låg skuldsättningsgrad i en volatil fraktmarknad stärker långsiktigheten ytterligare och lägger grunden för jämn avkastning till aktieägarna. Är du som aktieägare ute efter kortsiktig «superavkastning» och starkt stigande aktiekurs i takt med kortsiktig uppgång i fraktraterna så är inte detta aktien för dig. Även de «norska» bolagen har stora bonusutbetalningar till ledningen som späder ut aktieägarna varje gång intjäningen stiger brått, antingen i form av aktieoptioner eller honorar, så där är det ingen skillnad.·för 18 tim sedanJag vågar påstå att de flesta som investerar i Jinhui vet att ledningen inte kommer att göra återköp av aktier för att höja aktiekursen. Du var uppenbarligen ett av undantagen och känner dig lurad/sviken. Men anledningen är ju att du uppenbarligen inte hade gjort din hemläxa innan du köpte in dig. Då blir alla upprepningar om hur konstiga Jinhui-aktieägare är, lite underliga, för att uttrycka det försiktigt.
- ·för 2 dagar sedanVad tycker ni? Köper de ett fartyg till priset av 3 av fartygen de sålde?·för 1 tim sedanDet är teoretiskt sett möjligt mithra. Om jag förstår rätt så är Jinhui Holdings inte majoritetsägare (44 miljoner aktier), så om man får tillräckligt många så kan man få mer än 50%.
- ·4 dec.Torrlastindexet är starkt. Situationen i Asien är särskilt intressant.·5 dec.Vilken rutt är det som har störst betydelse för jin för det fearnpulse rapporterar, är det South China - Indonesia-rutten? Den har stigit fint på sistone, men var högre i augusti
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
20 250
Sälj
Antal
17 699
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 5 247 | - | - | ||
| 255 | - | - | ||
| 77 | - | - | ||
| 48 | - | - | ||
| 3 437 | - | - |
Högst
5,98VWAP
Lägst
5,76OmsättningAntal
0,3 60 368
VWAP
Högst
5,98Lägst
5,76OmsättningAntal
0,3 60 368
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 27 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 28 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 26 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 26 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 28 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 26 nov. 2024 |
Data hämtas från Quartr, FactSet
2025 Q3-rapport
13 dagar sedan28min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 27 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 28 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 26 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 26 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 28 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 26 nov. 2024 |
Data hämtas från Quartr, FactSet
0,3065 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,20 %Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 6 tim sedan · ÄndradDetta är inte facit, men min åsikt: Ett rederi som över tid prissätts långt, långt under värdet av sina tillgångar är per definition misskött. Så är frågan vad som kan göras. Finns det någon som helst realistisk möjlighet att åstadkomma förändringar i JIN? Eller är vi fast med två alternativ - ta det (dagens ledning) eller lämna det (sälja aktierna)? Av olika skäl tror jag att man ska kunna lyckas få fullmakter från över 2 miljoner aktier. Det beror självklart på intresset från minoritetsaktieägarna. Är detta nog?
- ·för 1 dag sedanDet blir lite intressant att se vad Jinhui med sina 3 Capesize (två inhyrda) får ut av de mycket höga Capesize-raterna på dagens marknad. Indexet faller nu, men har varit över 5000 poäng en kort stund och över 4000 poäng en längre stund. Potentiellt kan JIN ha fått ut starka rater för de tre fartygen.
- ·för 1 dag sedanEn utskiftning av flottan är en naturlig del av industriell shipping. Färre ton/mil måste ses i samband med att de gamla fartygen kommer att straffas både i intjäning och med kostsamt underhåll för att hållas i klass. Nettointjäningen för rederiet kommer därför att upprätthållas över tid med lägre medelålder, även om antalet ägda fartyg kan minskas under en period, även i «Asienfart». Att rederiet väljer en försiktig «gearing» med låg skuldsättningsgrad i en volatil fraktmarknad stärker långsiktigheten ytterligare och lägger grunden för jämn avkastning till aktieägarna. Är du som aktieägare ute efter kortsiktig «superavkastning» och starkt stigande aktiekurs i takt med kortsiktig uppgång i fraktraterna så är inte detta aktien för dig. Även de «norska» bolagen har stora bonusutbetalningar till ledningen som späder ut aktieägarna varje gång intjäningen stiger brått, antingen i form av aktieoptioner eller honorar, så där är det ingen skillnad.·för 18 tim sedanJag vågar påstå att de flesta som investerar i Jinhui vet att ledningen inte kommer att göra återköp av aktier för att höja aktiekursen. Du var uppenbarligen ett av undantagen och känner dig lurad/sviken. Men anledningen är ju att du uppenbarligen inte hade gjort din hemläxa innan du köpte in dig. Då blir alla upprepningar om hur konstiga Jinhui-aktieägare är, lite underliga, för att uttrycka det försiktigt.
- ·för 2 dagar sedanVad tycker ni? Köper de ett fartyg till priset av 3 av fartygen de sålde?·för 1 tim sedanDet är teoretiskt sett möjligt mithra. Om jag förstår rätt så är Jinhui Holdings inte majoritetsägare (44 miljoner aktier), så om man får tillräckligt många så kan man få mer än 50%.
- ·4 dec.Torrlastindexet är starkt. Situationen i Asien är särskilt intressant.·5 dec.Vilken rutt är det som har störst betydelse för jin för det fearnpulse rapporterar, är det South China - Indonesia-rutten? Den har stigit fint på sistone, men var högre i augusti
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
20 250
Sälj
Antal
17 699
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 5 247 | - | - | ||
| 255 | - | - | ||
| 77 | - | - | ||
| 48 | - | - | ||
| 3 437 | - | - |
Högst
5,98VWAP
Lägst
5,76OmsättningAntal
0,3 60 368
VWAP
Högst
5,98Lägst
5,76OmsättningAntal
0,3 60 368
Mäklarstatistik
Ingen data hittades





