Q2-rapport
49 dagar sedan
0,3351 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,73 %
Direktavk.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
26 935
Sälj
Antal
6 490
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
328 | - | - | ||
1 000 | - | - | ||
5 000 | - | - | ||
5 000 | - | - | ||
48 | - | - |
Högst
6,1VWAP
Lägst
5,8OmsättningAntal
0,3 51 234
VWAP
Högst
6,1Lägst
5,8OmsättningAntal
0,3 51 234
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 28 nov. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 29 aug. | |
2025 Q2-rapport | 26 aug. | |
2024 Årsstämma | 28 maj | |
2025 Q1-rapport | 26 maj | |
2024 Q4-rapport | 28 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 1 okt.·I juni förra året beställde de två liknande fartyg. Priset var 34 miljoner USD per styck. Nu beställer de tre styck, till ett pris av 33,1 USD. Det kan se ut som en mycket förmånlig affär. Men de har valt ett mindre varv, som också har en något orolig historia. Vi kan slå vad om att de har gjort noggranna bedömningar innan de ingick kontraktet. Förresten är det mycket bra att de förnyar flottan, som för närvarande är lite gammal.för 2 dagar sedan·Återigen, jag antar att du köper med all din kraft, nu när du ser en stor och bergfast avkastning?för 9 tim sedan·Jag säger som en tidigare känd fotbollstränare från Orkdal: Fakta förstör alla bra diskussioner Se bara på prisutvecklingen för JIN de senaste 4 åren. Den har varit urusel. Att aktien ser billig ut idag? Möjligt.... Marknaden har inte hållit med om det de senaste åren. Och om det finns några aktieägare där ute som är nöjda med JIN de senaste åren, räck upp handen. Jag har några aktier i JIN, men hittills har det inte gett någon exakt avkastning.
- 4 sep.·Dagens aktiekurs motsvarar ungefär företagets tillgängliga likvida medel. Alla fartyg och marken borde därför täcka långfristiga skulder, som ligger långt över 100 miljoner USD. Då prissätter man fartygen till mindre än 5 miljoner USD styck och marken till noll. Andrahandsmarknaden tyder på att fartygen är värda mer än 12 miljoner i genomsnitt. Och marken är också väl värd några kronor. Så det finns en ganska bra rabatt inbyggd i dagens aktiekurs. Dessutom har vi uppsidan via möjligheterna till framtida intjäning. Företaget behöver 11-12 tusen i dagskursekvivalenter för att gå med vinst efter försäljning, administrationskostnader och finansiella kostnader. Den nuvarande verksamheten borde därför gå med vinst. Framtiden är "ovisst".
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q2-rapport
49 dagar sedan
0,3351 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,73 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 1 okt.·I juni förra året beställde de två liknande fartyg. Priset var 34 miljoner USD per styck. Nu beställer de tre styck, till ett pris av 33,1 USD. Det kan se ut som en mycket förmånlig affär. Men de har valt ett mindre varv, som också har en något orolig historia. Vi kan slå vad om att de har gjort noggranna bedömningar innan de ingick kontraktet. Förresten är det mycket bra att de förnyar flottan, som för närvarande är lite gammal.för 2 dagar sedan·Återigen, jag antar att du köper med all din kraft, nu när du ser en stor och bergfast avkastning?för 9 tim sedan·Jag säger som en tidigare känd fotbollstränare från Orkdal: Fakta förstör alla bra diskussioner Se bara på prisutvecklingen för JIN de senaste 4 åren. Den har varit urusel. Att aktien ser billig ut idag? Möjligt.... Marknaden har inte hållit med om det de senaste åren. Och om det finns några aktieägare där ute som är nöjda med JIN de senaste åren, räck upp handen. Jag har några aktier i JIN, men hittills har det inte gett någon exakt avkastning.
- 4 sep.·Dagens aktiekurs motsvarar ungefär företagets tillgängliga likvida medel. Alla fartyg och marken borde därför täcka långfristiga skulder, som ligger långt över 100 miljoner USD. Då prissätter man fartygen till mindre än 5 miljoner USD styck och marken till noll. Andrahandsmarknaden tyder på att fartygen är värda mer än 12 miljoner i genomsnitt. Och marken är också väl värd några kronor. Så det finns en ganska bra rabatt inbyggd i dagens aktiekurs. Dessutom har vi uppsidan via möjligheterna till framtida intjäning. Företaget behöver 11-12 tusen i dagskursekvivalenter för att gå med vinst efter försäljning, administrationskostnader och finansiella kostnader. Den nuvarande verksamheten borde därför gå med vinst. Framtiden är "ovisst".
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
26 935
Sälj
Antal
6 490
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
328 | - | - | ||
1 000 | - | - | ||
5 000 | - | - | ||
5 000 | - | - | ||
48 | - | - |
Högst
6,1VWAP
Lägst
5,8OmsättningAntal
0,3 51 234
VWAP
Högst
6,1Lägst
5,8OmsättningAntal
0,3 51 234
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 28 nov. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 29 aug. | |
2025 Q2-rapport | 26 aug. | |
2024 Årsstämma | 28 maj | |
2025 Q1-rapport | 26 maj | |
2024 Q4-rapport | 28 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q2-rapport
49 dagar sedan
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q3-rapport | 28 nov. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q2-rapport | 29 aug. | |
2025 Q2-rapport | 26 aug. | |
2024 Årsstämma | 28 maj | |
2025 Q1-rapport | 26 maj | |
2024 Q4-rapport | 28 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
0,3351 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,73 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 1 okt.·I juni förra året beställde de två liknande fartyg. Priset var 34 miljoner USD per styck. Nu beställer de tre styck, till ett pris av 33,1 USD. Det kan se ut som en mycket förmånlig affär. Men de har valt ett mindre varv, som också har en något orolig historia. Vi kan slå vad om att de har gjort noggranna bedömningar innan de ingick kontraktet. Förresten är det mycket bra att de förnyar flottan, som för närvarande är lite gammal.för 2 dagar sedan·Återigen, jag antar att du köper med all din kraft, nu när du ser en stor och bergfast avkastning?för 9 tim sedan·Jag säger som en tidigare känd fotbollstränare från Orkdal: Fakta förstör alla bra diskussioner Se bara på prisutvecklingen för JIN de senaste 4 åren. Den har varit urusel. Att aktien ser billig ut idag? Möjligt.... Marknaden har inte hållit med om det de senaste åren. Och om det finns några aktieägare där ute som är nöjda med JIN de senaste åren, räck upp handen. Jag har några aktier i JIN, men hittills har det inte gett någon exakt avkastning.
- 4 sep.·Dagens aktiekurs motsvarar ungefär företagets tillgängliga likvida medel. Alla fartyg och marken borde därför täcka långfristiga skulder, som ligger långt över 100 miljoner USD. Då prissätter man fartygen till mindre än 5 miljoner USD styck och marken till noll. Andrahandsmarknaden tyder på att fartygen är värda mer än 12 miljoner i genomsnitt. Och marken är också väl värd några kronor. Så det finns en ganska bra rabatt inbyggd i dagens aktiekurs. Dessutom har vi uppsidan via möjligheterna till framtida intjäning. Företaget behöver 11-12 tusen i dagskursekvivalenter för att gå med vinst efter försäljning, administrationskostnader och finansiella kostnader. Den nuvarande verksamheten borde därför gå med vinst. Framtiden är "ovisst".
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
26 935
Sälj
Antal
6 490
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
328 | - | - | ||
1 000 | - | - | ||
5 000 | - | - | ||
5 000 | - | - | ||
48 | - | - |
Högst
6,1VWAP
Lägst
5,8OmsättningAntal
0,3 51 234
VWAP
Högst
6,1Lägst
5,8OmsättningAntal
0,3 51 234
Mäklarstatistik
Ingen data hittades