Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Jinhui Shipping and Transportation

Jinhui Shipping and Transportation

5,76NOK
−4,00% (−0,24)
Idag
Högst5,96
Lägst5,72
Omsättning
1,3 MNOK
5,76NOK
−4,00% (−0,24)
Idag
Högst5,96
Lägst5,72
Omsättning
1,3 MNOK

Jinhui Shipping and Transportation

Jinhui Shipping and Transportation

5,76NOK
−4,00% (−0,24)
Idag
Högst5,96
Lägst5,72
Omsättning
1,3 MNOK
5,76NOK
−4,00% (−0,24)
Idag
Högst5,96
Lägst5,72
Omsättning
1,3 MNOK

Jinhui Shipping and Transportation

Jinhui Shipping and Transportation

5,76NOK
−4,00% (−0,24)
Idag
Högst5,96
Lägst5,72
Omsättning
1,3 MNOK
5,76NOK
−4,00% (−0,24)
Idag
Högst5,96
Lägst5,72
Omsättning
1,3 MNOK
2025 Q3-rapport

NY

6 dagar sedan28min
0,3065 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,11 %Direktavk.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
378
Sälj
Antal
17 368

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
1 203--
8 417--
2 129--
1 502--
3 951--
Högst
5,96
VWAP
-
Lägst
5,72
OmsättningAntal
1,3 233 732
VWAP
-
Högst
5,96
Lägst
5,72
OmsättningAntal
1,3 233 732

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
27 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport28 nov.
2025 Q3-rapport27 nov.
2025 Q2-rapport26 aug.
2025 Q1-rapport26 maj
2024 Q4-rapport28 feb.
Data hämtas från Quartr, FactSet

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 13 min sen
    ·
    för 13 min sen
    ·
    Torrlastindexet är starkt. Situationen i Asien är särskilt intressant.
  • för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    OM MAN TROR PÅ TEKNISK ANALYS Jinhui Shipping and Transportation har brutit upp genom taket i en fallande trendkanal på medellång sikt. Detta indikerar i första hand en svagare fallande takt, eller inledning till en mer horisontell utveckling. Aktien gav köpsignal från en omvänd-huvud-och-skuldror-formation vid brottet upp genom motståndet vid 5.99. Vidare uppgång till 6.51 eller mer är signalerat. Aktien testar stödet vid cirka 6.00 kronor. Detta bör ge en reaktion uppåt. Ett brott ned genom 6.00 kronor kommer att utlösa en säljsignal.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    BULK: BALTIC DRY-INDEXET +9,42% TILL 2 845 PUNKTER
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    För familjen Ng är högsta prioritet att behålla kontrollen över företaget och att överleva oavsett marknadsförhållanden. De tar med sig Erfarenheterna från den gången Genco försökte köpa sig kontroll, marknadsfallet 2014-16 då de var tvungna att sälja nästan halva flottan och covid-pandemin 20-21 som dramatiskt minskade aktiviteten. Därför prioriterar de en stark balansräkning, god likviditet och en konkurrenskraftig flotta framför allt annat. Aktiekursen får externa investerare avgöra. Familjen kommer inte att använda företagets medel för att säkra oss externa extraordinära vinster. Själv ser jag på caset som ett "deep value low risk"-exempel. Rabatten nu är mer än stor nog för att ge tillfredsställande utdelningsavkastning givet uppsidan.
    för 23 tim sedan
    ·
    för 23 tim sedan
    ·
    Du måste skilja mellan orden försvara och förklara. Förklara nu hellre varför du är aktieägare i ett företag där du inte har förtroende för ledningens dispositioner.
    för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    Som jag har sagt förut: Med dagens kunskaper så skulle jag inte ha köpt aktier. Du har upprepade gånger visat stor förståelse för ledningens handlingar, samtidigt som du är till synes likgiltig till att bolaget handlas med en löjligt stor rabatt. Rabatten är marknadens prissättning av ledningen. Marknaden prissätter ledningen negativt motsvarande 80 % av nav. Helt sjukt. Om kursen går upp lite ska du inte se bort från att jag försvinner, som jag tror många andra tänker. Varför är du bekväm med en ledning som förstör aktieägarvärden? För med ett sådant pris / bok så finns det inget annat sätt att beskriva detta på.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jinhui (JIN) har just meddelat försäljningen av Jin Bi (2. dec), och tillsammans med Q3-rapporten framträder en extrem bild av värderingen. Här är siffrorna nedkokade till det väsentliga: 1. Den nya försäljningen (Jin Bi): Såld för 14,4 mio. USD. Det är markant högre än systerfartyget Jin Mao (13,2 mio. USD) sålt i oktober. Jinhui agerar bank och tillhandahåller "Vendor Financing" (köparen betalar 51% nu, resten över 4 år till 6,9% ränta). Det visar att ledningen kan pressa ut extra värde ur gamla fartyg. 2. Cash is King (Pro-forma likviditet): Efter Q3 (94 mio. USD i kassa) och de senaste tre försäljningarna (Jin Mao, Jin Sui, Jin Bi), ser kalkylen ca. så här ut: Marknadsvärde (kurs 5,80): ~60 mio. USD Uppskattad Likviditet (Kassa + försäljningsintäkter): >100 mio. USD Slutsats: Marknaden prissätter just nu Jinhui till ca. hälften av värdet av deras kontantbehållning. Du köper reellt en 10-krona för 5,80 kr., och får en flotta på ca. 20 fartyg och fastigheter i Hong Kong/Shanghai gratis med i affären. Vad är Uppåtsidan? NAV (Substansvärde): Uppskattat till 38-40 NOK per aktie. Kassa per aktie: Ca. 10-11 NOK. Nedsidan: Är teoretiskt sett icke-existerande, då bolaget är skuldfri (netto) och handlas under kassanivå. Varför köper inte alla? (Risken) Q3-rapporten bjöd inte på utdelning. Ledningen (Ng-familjen) väljer att "hoarda" kassa till nybyggen 2028 istället för att betala ut till aktieägarna. Det är den klassiska "Holding-rabatten". Min dom: Detta är ett extremt "Deep Value" case. Om man har tålamod att vänta på att marknaden (eller en likvidation) stänger gapet mellan kurs 5,80 och värdena på 38+, är potentialen enorm. Försäljningen av Jin Bi bekräftar att de bokförda värdena är reella.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Hej Gmmmt, det är inte korrekt. Jinhui betalade ju en fin utdelning på 5-6 %. Det är ganska fint.
    för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    Här är jag oense med formuleringen om nedsidan: Sjöfart är extremt cykliskt. Fall i rater kan: (1) Äta upp intjäningen (2) Pressa ner värdet på fartyg Då faller både NAV och marknadens vilja att prissätta caset upp mot NAV.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2025 Q3-rapport

NY

6 dagar sedan28min
0,3065 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,11 %Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 13 min sen
    ·
    för 13 min sen
    ·
    Torrlastindexet är starkt. Situationen i Asien är särskilt intressant.
  • för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    OM MAN TROR PÅ TEKNISK ANALYS Jinhui Shipping and Transportation har brutit upp genom taket i en fallande trendkanal på medellång sikt. Detta indikerar i första hand en svagare fallande takt, eller inledning till en mer horisontell utveckling. Aktien gav köpsignal från en omvänd-huvud-och-skuldror-formation vid brottet upp genom motståndet vid 5.99. Vidare uppgång till 6.51 eller mer är signalerat. Aktien testar stödet vid cirka 6.00 kronor. Detta bör ge en reaktion uppåt. Ett brott ned genom 6.00 kronor kommer att utlösa en säljsignal.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    BULK: BALTIC DRY-INDEXET +9,42% TILL 2 845 PUNKTER
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    För familjen Ng är högsta prioritet att behålla kontrollen över företaget och att överleva oavsett marknadsförhållanden. De tar med sig Erfarenheterna från den gången Genco försökte köpa sig kontroll, marknadsfallet 2014-16 då de var tvungna att sälja nästan halva flottan och covid-pandemin 20-21 som dramatiskt minskade aktiviteten. Därför prioriterar de en stark balansräkning, god likviditet och en konkurrenskraftig flotta framför allt annat. Aktiekursen får externa investerare avgöra. Familjen kommer inte att använda företagets medel för att säkra oss externa extraordinära vinster. Själv ser jag på caset som ett "deep value low risk"-exempel. Rabatten nu är mer än stor nog för att ge tillfredsställande utdelningsavkastning givet uppsidan.
    för 23 tim sedan
    ·
    för 23 tim sedan
    ·
    Du måste skilja mellan orden försvara och förklara. Förklara nu hellre varför du är aktieägare i ett företag där du inte har förtroende för ledningens dispositioner.
    för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    Som jag har sagt förut: Med dagens kunskaper så skulle jag inte ha köpt aktier. Du har upprepade gånger visat stor förståelse för ledningens handlingar, samtidigt som du är till synes likgiltig till att bolaget handlas med en löjligt stor rabatt. Rabatten är marknadens prissättning av ledningen. Marknaden prissätter ledningen negativt motsvarande 80 % av nav. Helt sjukt. Om kursen går upp lite ska du inte se bort från att jag försvinner, som jag tror många andra tänker. Varför är du bekväm med en ledning som förstör aktieägarvärden? För med ett sådant pris / bok så finns det inget annat sätt att beskriva detta på.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jinhui (JIN) har just meddelat försäljningen av Jin Bi (2. dec), och tillsammans med Q3-rapporten framträder en extrem bild av värderingen. Här är siffrorna nedkokade till det väsentliga: 1. Den nya försäljningen (Jin Bi): Såld för 14,4 mio. USD. Det är markant högre än systerfartyget Jin Mao (13,2 mio. USD) sålt i oktober. Jinhui agerar bank och tillhandahåller "Vendor Financing" (köparen betalar 51% nu, resten över 4 år till 6,9% ränta). Det visar att ledningen kan pressa ut extra värde ur gamla fartyg. 2. Cash is King (Pro-forma likviditet): Efter Q3 (94 mio. USD i kassa) och de senaste tre försäljningarna (Jin Mao, Jin Sui, Jin Bi), ser kalkylen ca. så här ut: Marknadsvärde (kurs 5,80): ~60 mio. USD Uppskattad Likviditet (Kassa + försäljningsintäkter): >100 mio. USD Slutsats: Marknaden prissätter just nu Jinhui till ca. hälften av värdet av deras kontantbehållning. Du köper reellt en 10-krona för 5,80 kr., och får en flotta på ca. 20 fartyg och fastigheter i Hong Kong/Shanghai gratis med i affären. Vad är Uppåtsidan? NAV (Substansvärde): Uppskattat till 38-40 NOK per aktie. Kassa per aktie: Ca. 10-11 NOK. Nedsidan: Är teoretiskt sett icke-existerande, då bolaget är skuldfri (netto) och handlas under kassanivå. Varför köper inte alla? (Risken) Q3-rapporten bjöd inte på utdelning. Ledningen (Ng-familjen) väljer att "hoarda" kassa till nybyggen 2028 istället för att betala ut till aktieägarna. Det är den klassiska "Holding-rabatten". Min dom: Detta är ett extremt "Deep Value" case. Om man har tålamod att vänta på att marknaden (eller en likvidation) stänger gapet mellan kurs 5,80 och värdena på 38+, är potentialen enorm. Försäljningen av Jin Bi bekräftar att de bokförda värdena är reella.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Hej Gmmmt, det är inte korrekt. Jinhui betalade ju en fin utdelning på 5-6 %. Det är ganska fint.
    för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    Här är jag oense med formuleringen om nedsidan: Sjöfart är extremt cykliskt. Fall i rater kan: (1) Äta upp intjäningen (2) Pressa ner värdet på fartyg Då faller både NAV och marknadens vilja att prissätta caset upp mot NAV.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
378
Sälj
Antal
17 368

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
1 203--
8 417--
2 129--
1 502--
3 951--
Högst
5,96
VWAP
-
Lägst
5,72
OmsättningAntal
1,3 233 732
VWAP
-
Högst
5,96
Lägst
5,72
OmsättningAntal
1,3 233 732

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
27 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport28 nov.
2025 Q3-rapport27 nov.
2025 Q2-rapport26 aug.
2025 Q1-rapport26 maj
2024 Q4-rapport28 feb.
Data hämtas från Quartr, FactSet

Relaterade värdepapper

2025 Q3-rapport

NY

6 dagar sedan28min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
27 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport28 nov.
2025 Q3-rapport27 nov.
2025 Q2-rapport26 aug.
2025 Q1-rapport26 maj
2024 Q4-rapport28 feb.
Data hämtas från Quartr, FactSet

Relaterade värdepapper

0,3065 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,11 %Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 13 min sen
    ·
    för 13 min sen
    ·
    Torrlastindexet är starkt. Situationen i Asien är särskilt intressant.
  • för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    OM MAN TROR PÅ TEKNISK ANALYS Jinhui Shipping and Transportation har brutit upp genom taket i en fallande trendkanal på medellång sikt. Detta indikerar i första hand en svagare fallande takt, eller inledning till en mer horisontell utveckling. Aktien gav köpsignal från en omvänd-huvud-och-skuldror-formation vid brottet upp genom motståndet vid 5.99. Vidare uppgång till 6.51 eller mer är signalerat. Aktien testar stödet vid cirka 6.00 kronor. Detta bör ge en reaktion uppåt. Ett brott ned genom 6.00 kronor kommer att utlösa en säljsignal.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    BULK: BALTIC DRY-INDEXET +9,42% TILL 2 845 PUNKTER
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    För familjen Ng är högsta prioritet att behålla kontrollen över företaget och att överleva oavsett marknadsförhållanden. De tar med sig Erfarenheterna från den gången Genco försökte köpa sig kontroll, marknadsfallet 2014-16 då de var tvungna att sälja nästan halva flottan och covid-pandemin 20-21 som dramatiskt minskade aktiviteten. Därför prioriterar de en stark balansräkning, god likviditet och en konkurrenskraftig flotta framför allt annat. Aktiekursen får externa investerare avgöra. Familjen kommer inte att använda företagets medel för att säkra oss externa extraordinära vinster. Själv ser jag på caset som ett "deep value low risk"-exempel. Rabatten nu är mer än stor nog för att ge tillfredsställande utdelningsavkastning givet uppsidan.
    för 23 tim sedan
    ·
    för 23 tim sedan
    ·
    Du måste skilja mellan orden försvara och förklara. Förklara nu hellre varför du är aktieägare i ett företag där du inte har förtroende för ledningens dispositioner.
    för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    Som jag har sagt förut: Med dagens kunskaper så skulle jag inte ha köpt aktier. Du har upprepade gånger visat stor förståelse för ledningens handlingar, samtidigt som du är till synes likgiltig till att bolaget handlas med en löjligt stor rabatt. Rabatten är marknadens prissättning av ledningen. Marknaden prissätter ledningen negativt motsvarande 80 % av nav. Helt sjukt. Om kursen går upp lite ska du inte se bort från att jag försvinner, som jag tror många andra tänker. Varför är du bekväm med en ledning som förstör aktieägarvärden? För med ett sådant pris / bok så finns det inget annat sätt att beskriva detta på.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Jinhui (JIN) har just meddelat försäljningen av Jin Bi (2. dec), och tillsammans med Q3-rapporten framträder en extrem bild av värderingen. Här är siffrorna nedkokade till det väsentliga: 1. Den nya försäljningen (Jin Bi): Såld för 14,4 mio. USD. Det är markant högre än systerfartyget Jin Mao (13,2 mio. USD) sålt i oktober. Jinhui agerar bank och tillhandahåller "Vendor Financing" (köparen betalar 51% nu, resten över 4 år till 6,9% ränta). Det visar att ledningen kan pressa ut extra värde ur gamla fartyg. 2. Cash is King (Pro-forma likviditet): Efter Q3 (94 mio. USD i kassa) och de senaste tre försäljningarna (Jin Mao, Jin Sui, Jin Bi), ser kalkylen ca. så här ut: Marknadsvärde (kurs 5,80): ~60 mio. USD Uppskattad Likviditet (Kassa + försäljningsintäkter): >100 mio. USD Slutsats: Marknaden prissätter just nu Jinhui till ca. hälften av värdet av deras kontantbehållning. Du köper reellt en 10-krona för 5,80 kr., och får en flotta på ca. 20 fartyg och fastigheter i Hong Kong/Shanghai gratis med i affären. Vad är Uppåtsidan? NAV (Substansvärde): Uppskattat till 38-40 NOK per aktie. Kassa per aktie: Ca. 10-11 NOK. Nedsidan: Är teoretiskt sett icke-existerande, då bolaget är skuldfri (netto) och handlas under kassanivå. Varför köper inte alla? (Risken) Q3-rapporten bjöd inte på utdelning. Ledningen (Ng-familjen) väljer att "hoarda" kassa till nybyggen 2028 istället för att betala ut till aktieägarna. Det är den klassiska "Holding-rabatten". Min dom: Detta är ett extremt "Deep Value" case. Om man har tålamod att vänta på att marknaden (eller en likvidation) stänger gapet mellan kurs 5,80 och värdena på 38+, är potentialen enorm. Försäljningen av Jin Bi bekräftar att de bokförda värdena är reella.
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Hej Gmmmt, det är inte korrekt. Jinhui betalade ju en fin utdelning på 5-6 %. Det är ganska fint.
    för 2 tim sedan
    ·
    för 2 tim sedan
    ·
    Här är jag oense med formuleringen om nedsidan: Sjöfart är extremt cykliskt. Fall i rater kan: (1) Äta upp intjäningen (2) Pressa ner värdet på fartyg Då faller både NAV och marknadens vilja att prissätta caset upp mot NAV.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
378
Sälj
Antal
17 368

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
1 203--
8 417--
2 129--
1 502--
3 951--
Högst
5,96
VWAP
-
Lägst
5,72
OmsättningAntal
1,3 233 732
VWAP
-
Högst
5,96
Lägst
5,72
OmsättningAntal
1,3 233 732

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades