Q2-rapport
76 dagar sedan0,3065 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,20 %Direktavk.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
23 250
Sälj
Antal
9 970
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 400 | - | - | ||
| 406 | - | - | ||
| 594 | - | - | ||
| 1 000 | - | - | ||
| 2 000 | - | - |
Högst
6VWAP
Lägst
5,8OmsättningAntal
0,1 9 446
VWAP
Högst
6Lägst
5,8OmsättningAntal
0,1 9 446
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 28 nov. |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2-rapport | 29 aug. | |
| 2025 Q2-rapport | 26 aug. | |
| 2024 Årsstämma | 28 maj | |
| 2025 Q1-rapport | 26 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 28 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 12 tim sedanDetta är uppenbarligen en aktie med potential. Nyckeltalen är goda och med signalerna från ledningen (jfr. Senaste rapporten) som uppfattas som en lugn utfasning av flottan med en måttlig upplåning som ger möjlighet att upprätthålla aktieägarnas direktavkastning, även med en fluktuerande fraktmarknad, så verkar driften betydligt mindre utsatt än hos andra börsnoterade peers. Fartygen gör samma jobb som betydligt dyrare och mer "moderna" exemplar, som också kostar mer att driva. Att de skulle drabbas av restriktioner i sina fraktområden verkar också osannolikt. En industriell strategi av den gamla skolan. "Asset play" bidrar positivt till flottförnyelsen. Att aktien är något illikvid ger den kanske ett långsiktigt ägarskap, men med förändringar bland de största aktieägarna som uppsida.
- ·5 nov.Som en av de billigaste shippingaktierna på Oslo Børs är Jinhui att förundras över. Med 5,4% utdelning (bättre än bankränta), PE 2,02 och PB 0,16 och 45% belåningsgrad hos Nordnet är det inte heller avskräckande utan tvärtom. Kinas diverse konflikter med USA i detta sammanhang borde väl också kunna bli till fördel för Jinhui? Med PB 0,16 skulle den kanske kunna vara/bli en intressant uppköpskandidat. Det finns exempel på "glömda illikvida aktier" som nästan ingen följer plötsligt fångar intresse och stiger kraftigt, vilket gör det spännande att vara långsiktig aktieägare i Jinhui shipping :)·6 nov.Jag har varit småaktieägare en stund här. En del här på shareville kommer att envist hävda något annat, men jag ser få andra skäl till ett så lågt pb än ledningen. Dvs. marknaden prissätter ledningen kraftigt negativt. Marknaden kommer säkert att ta sig upp någon gång. Kanske vi har tur och ledningen pensionerar sig.
- ·30 okt.Jag funderar starkt på att ta förlusten och investera pengarna i något som faktiskt går smidigt. Det är ett riktigt jobb.
- ·29 okt.Jag är rädd att rean är över för nu. Hoppas ni fick nog 😇·31 okt.Mithra, 2 fot är inte särskilt vänt, 3 en tillväxt på 3 % i Europa skulle vara bra. I Kina är det nästan ett uttryck för nedgång; de senaste 10 åren har tillväxten varit nära 7 % i genomsnitt, ungefär 1, jag tror inte att man kan dra någon slutsats på en så låg volym, där en flaskpojke med en handel på 1000 kr kan flytta priset flera procent på grund av den stora spreaden, 0m 4, positivt att Kina och USA åtminstone pratar, men annars kom en tunn kopp te ut av mötet. Snarare indikerar det att det fortfarande finns stora knutar. Och dessutom har Trump en vana att låta känslorna ta överhanden hela tiden...etc etc etc. ...kommer att avstå från att kommentera de andra punkterna, men överlag ser jag inte mycket värde här heller. Återigen hoppas jag att du har rätt, även om jag fortfarande har mycket svårt att upptäcka skyltar med bara lite varor i.
- ·28 okt.Belopp (miljoner USD) Försäljning av Jin Shun 8,26 Försäljning av Jin Gang 10,8 Försäljning av Jin Ji 11,0 Försäljning av Jin Jun 10,5 Försäljning av Jin Rong 11,93 Försäljning av Jin Tong 10,23 Försäljning av Jin Mao 13,20 Total fartygsförsäljning 75,92 miljoner USD Sale-and-leaseback (Jin Heng, Jin Li) 28,30 miljoner USD Stämning (ersättningsbelopp) 20,20 miljoner USD Totalt kassainflöde 2025 (hittills) ≈ 124,4 miljoner USDSlutsats Per den 28 oktober 2025 genererade Jinhui Shipping & Transportation Ltd. cirka 124 miljoner USD i likviditet fram till 2025 – uppdelat i: • 7 fartygsförsäljningar (inklusive Jin Mao idag) • 2 sale-and-leaseback-avtal • en stämningsuppgörelse av 20,2 miljoner USD Denna kombinerade kapitaltillskott stärker Jinhuis finansiella flexibilitet avsevärt och ger företaget betydande utrymme för skuldminskning, modernisering av flottan och nya investeringar.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q2-rapport
76 dagar sedan0,3065 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,20 %Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 12 tim sedanDetta är uppenbarligen en aktie med potential. Nyckeltalen är goda och med signalerna från ledningen (jfr. Senaste rapporten) som uppfattas som en lugn utfasning av flottan med en måttlig upplåning som ger möjlighet att upprätthålla aktieägarnas direktavkastning, även med en fluktuerande fraktmarknad, så verkar driften betydligt mindre utsatt än hos andra börsnoterade peers. Fartygen gör samma jobb som betydligt dyrare och mer "moderna" exemplar, som också kostar mer att driva. Att de skulle drabbas av restriktioner i sina fraktområden verkar också osannolikt. En industriell strategi av den gamla skolan. "Asset play" bidrar positivt till flottförnyelsen. Att aktien är något illikvid ger den kanske ett långsiktigt ägarskap, men med förändringar bland de största aktieägarna som uppsida.
- ·5 nov.Som en av de billigaste shippingaktierna på Oslo Børs är Jinhui att förundras över. Med 5,4% utdelning (bättre än bankränta), PE 2,02 och PB 0,16 och 45% belåningsgrad hos Nordnet är det inte heller avskräckande utan tvärtom. Kinas diverse konflikter med USA i detta sammanhang borde väl också kunna bli till fördel för Jinhui? Med PB 0,16 skulle den kanske kunna vara/bli en intressant uppköpskandidat. Det finns exempel på "glömda illikvida aktier" som nästan ingen följer plötsligt fångar intresse och stiger kraftigt, vilket gör det spännande att vara långsiktig aktieägare i Jinhui shipping :)·6 nov.Jag har varit småaktieägare en stund här. En del här på shareville kommer att envist hävda något annat, men jag ser få andra skäl till ett så lågt pb än ledningen. Dvs. marknaden prissätter ledningen kraftigt negativt. Marknaden kommer säkert att ta sig upp någon gång. Kanske vi har tur och ledningen pensionerar sig.
- ·30 okt.Jag funderar starkt på att ta förlusten och investera pengarna i något som faktiskt går smidigt. Det är ett riktigt jobb.
- ·29 okt.Jag är rädd att rean är över för nu. Hoppas ni fick nog 😇·31 okt.Mithra, 2 fot är inte särskilt vänt, 3 en tillväxt på 3 % i Europa skulle vara bra. I Kina är det nästan ett uttryck för nedgång; de senaste 10 åren har tillväxten varit nära 7 % i genomsnitt, ungefär 1, jag tror inte att man kan dra någon slutsats på en så låg volym, där en flaskpojke med en handel på 1000 kr kan flytta priset flera procent på grund av den stora spreaden, 0m 4, positivt att Kina och USA åtminstone pratar, men annars kom en tunn kopp te ut av mötet. Snarare indikerar det att det fortfarande finns stora knutar. Och dessutom har Trump en vana att låta känslorna ta överhanden hela tiden...etc etc etc. ...kommer att avstå från att kommentera de andra punkterna, men överlag ser jag inte mycket värde här heller. Återigen hoppas jag att du har rätt, även om jag fortfarande har mycket svårt att upptäcka skyltar med bara lite varor i.
- ·28 okt.Belopp (miljoner USD) Försäljning av Jin Shun 8,26 Försäljning av Jin Gang 10,8 Försäljning av Jin Ji 11,0 Försäljning av Jin Jun 10,5 Försäljning av Jin Rong 11,93 Försäljning av Jin Tong 10,23 Försäljning av Jin Mao 13,20 Total fartygsförsäljning 75,92 miljoner USD Sale-and-leaseback (Jin Heng, Jin Li) 28,30 miljoner USD Stämning (ersättningsbelopp) 20,20 miljoner USD Totalt kassainflöde 2025 (hittills) ≈ 124,4 miljoner USDSlutsats Per den 28 oktober 2025 genererade Jinhui Shipping & Transportation Ltd. cirka 124 miljoner USD i likviditet fram till 2025 – uppdelat i: • 7 fartygsförsäljningar (inklusive Jin Mao idag) • 2 sale-and-leaseback-avtal • en stämningsuppgörelse av 20,2 miljoner USD Denna kombinerade kapitaltillskott stärker Jinhuis finansiella flexibilitet avsevärt och ger företaget betydande utrymme för skuldminskning, modernisering av flottan och nya investeringar.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
23 250
Sälj
Antal
9 970
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 400 | - | - | ||
| 406 | - | - | ||
| 594 | - | - | ||
| 1 000 | - | - | ||
| 2 000 | - | - |
Högst
6VWAP
Lägst
5,8OmsättningAntal
0,1 9 446
VWAP
Högst
6Lägst
5,8OmsättningAntal
0,1 9 446
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 28 nov. |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2-rapport | 29 aug. | |
| 2025 Q2-rapport | 26 aug. | |
| 2024 Årsstämma | 28 maj | |
| 2025 Q1-rapport | 26 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 28 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q2-rapport
76 dagar sedanNyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 28 nov. |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q2-rapport | 29 aug. | |
| 2025 Q2-rapport | 26 aug. | |
| 2024 Årsstämma | 28 maj | |
| 2025 Q1-rapport | 26 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 28 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
0,3065 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,20 %Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 12 tim sedanDetta är uppenbarligen en aktie med potential. Nyckeltalen är goda och med signalerna från ledningen (jfr. Senaste rapporten) som uppfattas som en lugn utfasning av flottan med en måttlig upplåning som ger möjlighet att upprätthålla aktieägarnas direktavkastning, även med en fluktuerande fraktmarknad, så verkar driften betydligt mindre utsatt än hos andra börsnoterade peers. Fartygen gör samma jobb som betydligt dyrare och mer "moderna" exemplar, som också kostar mer att driva. Att de skulle drabbas av restriktioner i sina fraktområden verkar också osannolikt. En industriell strategi av den gamla skolan. "Asset play" bidrar positivt till flottförnyelsen. Att aktien är något illikvid ger den kanske ett långsiktigt ägarskap, men med förändringar bland de största aktieägarna som uppsida.
- ·5 nov.Som en av de billigaste shippingaktierna på Oslo Børs är Jinhui att förundras över. Med 5,4% utdelning (bättre än bankränta), PE 2,02 och PB 0,16 och 45% belåningsgrad hos Nordnet är det inte heller avskräckande utan tvärtom. Kinas diverse konflikter med USA i detta sammanhang borde väl också kunna bli till fördel för Jinhui? Med PB 0,16 skulle den kanske kunna vara/bli en intressant uppköpskandidat. Det finns exempel på "glömda illikvida aktier" som nästan ingen följer plötsligt fångar intresse och stiger kraftigt, vilket gör det spännande att vara långsiktig aktieägare i Jinhui shipping :)·6 nov.Jag har varit småaktieägare en stund här. En del här på shareville kommer att envist hävda något annat, men jag ser få andra skäl till ett så lågt pb än ledningen. Dvs. marknaden prissätter ledningen kraftigt negativt. Marknaden kommer säkert att ta sig upp någon gång. Kanske vi har tur och ledningen pensionerar sig.
- ·30 okt.Jag funderar starkt på att ta förlusten och investera pengarna i något som faktiskt går smidigt. Det är ett riktigt jobb.
- ·29 okt.Jag är rädd att rean är över för nu. Hoppas ni fick nog 😇·31 okt.Mithra, 2 fot är inte särskilt vänt, 3 en tillväxt på 3 % i Europa skulle vara bra. I Kina är det nästan ett uttryck för nedgång; de senaste 10 åren har tillväxten varit nära 7 % i genomsnitt, ungefär 1, jag tror inte att man kan dra någon slutsats på en så låg volym, där en flaskpojke med en handel på 1000 kr kan flytta priset flera procent på grund av den stora spreaden, 0m 4, positivt att Kina och USA åtminstone pratar, men annars kom en tunn kopp te ut av mötet. Snarare indikerar det att det fortfarande finns stora knutar. Och dessutom har Trump en vana att låta känslorna ta överhanden hela tiden...etc etc etc. ...kommer att avstå från att kommentera de andra punkterna, men överlag ser jag inte mycket värde här heller. Återigen hoppas jag att du har rätt, även om jag fortfarande har mycket svårt att upptäcka skyltar med bara lite varor i.
- ·28 okt.Belopp (miljoner USD) Försäljning av Jin Shun 8,26 Försäljning av Jin Gang 10,8 Försäljning av Jin Ji 11,0 Försäljning av Jin Jun 10,5 Försäljning av Jin Rong 11,93 Försäljning av Jin Tong 10,23 Försäljning av Jin Mao 13,20 Total fartygsförsäljning 75,92 miljoner USD Sale-and-leaseback (Jin Heng, Jin Li) 28,30 miljoner USD Stämning (ersättningsbelopp) 20,20 miljoner USD Totalt kassainflöde 2025 (hittills) ≈ 124,4 miljoner USDSlutsats Per den 28 oktober 2025 genererade Jinhui Shipping & Transportation Ltd. cirka 124 miljoner USD i likviditet fram till 2025 – uppdelat i: • 7 fartygsförsäljningar (inklusive Jin Mao idag) • 2 sale-and-leaseback-avtal • en stämningsuppgörelse av 20,2 miljoner USD Denna kombinerade kapitaltillskott stärker Jinhuis finansiella flexibilitet avsevärt och ger företaget betydande utrymme för skuldminskning, modernisering av flottan och nya investeringar.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
23 250
Sälj
Antal
9 970
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 400 | - | - | ||
| 406 | - | - | ||
| 594 | - | - | ||
| 1 000 | - | - | ||
| 2 000 | - | - |
Högst
6VWAP
Lägst
5,8OmsättningAntal
0,1 9 446
VWAP
Högst
6Lägst
5,8OmsättningAntal
0,1 9 446
Mäklarstatistik
Ingen data hittades





