Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Jinhui Shipping and Transportation

Jinhui Shipping and Transportation

5,78NOK
−2,03% (−0,12)
Vid stängning
Högst5,98
Lägst5,76
Omsättning
0,3 MNOK
5,78NOK
−2,03% (−0,12)
Vid stängning
Högst5,98
Lägst5,76
Omsättning
0,3 MNOK

Jinhui Shipping and Transportation

Jinhui Shipping and Transportation

5,78NOK
−2,03% (−0,12)
Vid stängning
Högst5,98
Lägst5,76
Omsättning
0,3 MNOK
5,78NOK
−2,03% (−0,12)
Vid stängning
Högst5,98
Lägst5,76
Omsättning
0,3 MNOK

Jinhui Shipping and Transportation

Jinhui Shipping and Transportation

5,78NOK
−2,03% (−0,12)
Vid stängning
Högst5,98
Lägst5,76
Omsättning
0,3 MNOK
5,78NOK
−2,03% (−0,12)
Vid stängning
Högst5,98
Lägst5,76
Omsättning
0,3 MNOK
2025 Q3-rapport
13 dagar sedan28min
0,3065 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,20 %Direktavk.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
20 250
Sälj
Antal
17 699

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
5 247--
255--
77--
48--
3 437--
Högst
5,98
VWAP
-
Lägst
5,76
OmsättningAntal
0,3 60 368
VWAP
-
Högst
5,98
Lägst
5,76
OmsättningAntal
0,3 60 368

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
27 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport28 nov.
2025 Q2-rapport26 aug.
2025 Q1-rapport26 maj
2024 Q4-rapport28 feb.
2024 Q3-rapport26 nov. 2024
Data hämtas från Quartr, FactSet

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 6 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 6 tim sedan · Ändrad
    ·
    Detta är inte facit, men min åsikt: Ett rederi som över tid prissätts långt, långt under värdet av sina tillgångar är per definition misskött. Så är frågan vad som kan göras. Finns det någon som helst realistisk möjlighet att åstadkomma förändringar i JIN? Eller är vi fast med två alternativ - ta det (dagens ledning) eller lämna det (sälja aktierna)? Av olika skäl tror jag att man ska kunna lyckas få fullmakter från över 2 miljoner aktier. Det beror självklart på intresset från minoritetsaktieägarna. Är detta nog?
    för 42 min sen
    ·
    för 42 min sen
    ·
    Vem bestämmer??? Du kör i samma ring.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Det blir lite intressant att se vad Jinhui med sina 3 Capesize (två inhyrda) får ut av de mycket höga Capesize-raterna på dagens marknad. Indexet faller nu, men har varit över 5000 poäng en kort stund och över 4000 poäng en längre stund. Potentiellt kan JIN ha fått ut starka rater för de tre fartygen.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    En utskiftning av flottan är en naturlig del av industriell shipping. Färre ton/mil måste ses i samband med att de gamla fartygen kommer att straffas både i intjäning och med kostsamt underhåll för att hållas i klass. Nettointjäningen för rederiet kommer därför att upprätthållas över tid med lägre medelålder, även om antalet ägda fartyg kan minskas under en period, även i «Asienfart». Att rederiet väljer en försiktig «gearing» med låg skuldsättningsgrad i en volatil fraktmarknad stärker långsiktigheten ytterligare och lägger grunden för jämn avkastning till aktieägarna. Är du som aktieägare ute efter kortsiktig «superavkastning» och starkt stigande aktiekurs i takt med kortsiktig uppgång i fraktraterna så är inte detta aktien för dig. Även de «norska» bolagen har stora bonusutbetalningar till ledningen som späder ut aktieägarna varje gång intjäningen stiger brått, antingen i form av aktieoptioner eller honorar, så där är det ingen skillnad.
    för 18 tim sedan
    ·
    för 18 tim sedan
    ·
    Jag vågar påstå att de flesta som investerar i Jinhui vet att ledningen inte kommer att göra återköp av aktier för att höja aktiekursen. Du var uppenbarligen ett av undantagen och känner dig lurad/sviken. Men anledningen är ju att du uppenbarligen inte hade gjort din hemläxa innan du köpte in dig. Då blir alla upprepningar om hur konstiga Jinhui-aktieägare är, lite underliga, för att uttrycka det försiktigt.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Vad tycker ni? Köper de ett fartyg till priset av 3 av fartygen de sålde?
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Det är teoretiskt sett möjligt mithra. Om jag förstår rätt så är Jinhui Holdings inte majoritetsägare (44 miljoner aktier), så om man får tillräckligt många så kan man få mer än 50%.
  • 4 dec.
    ·
    4 dec.
    ·
    Torrlastindexet är starkt. Situationen i Asien är särskilt intressant.
    5 dec.
    ·
    5 dec.
    ·
    Vilken rutt är det som har störst betydelse för jin för det fearnpulse rapporterar, är det South China - Indonesia-rutten? Den har stigit fint på sistone, men var högre i augusti
    för 3 dagar sedan
    ·
    för 3 dagar sedan
    ·
    Tog en titt på den, och har faktiskt några få aktier i JIN nu. Med tre Capesize och starka rater i Östasien kan man ju hoppas på situationen lite framöver.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2025 Q3-rapport
13 dagar sedan28min
0,3065 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,20 %Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 6 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 6 tim sedan · Ändrad
    ·
    Detta är inte facit, men min åsikt: Ett rederi som över tid prissätts långt, långt under värdet av sina tillgångar är per definition misskött. Så är frågan vad som kan göras. Finns det någon som helst realistisk möjlighet att åstadkomma förändringar i JIN? Eller är vi fast med två alternativ - ta det (dagens ledning) eller lämna det (sälja aktierna)? Av olika skäl tror jag att man ska kunna lyckas få fullmakter från över 2 miljoner aktier. Det beror självklart på intresset från minoritetsaktieägarna. Är detta nog?
    för 42 min sen
    ·
    för 42 min sen
    ·
    Vem bestämmer??? Du kör i samma ring.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Det blir lite intressant att se vad Jinhui med sina 3 Capesize (två inhyrda) får ut av de mycket höga Capesize-raterna på dagens marknad. Indexet faller nu, men har varit över 5000 poäng en kort stund och över 4000 poäng en längre stund. Potentiellt kan JIN ha fått ut starka rater för de tre fartygen.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    En utskiftning av flottan är en naturlig del av industriell shipping. Färre ton/mil måste ses i samband med att de gamla fartygen kommer att straffas både i intjäning och med kostsamt underhåll för att hållas i klass. Nettointjäningen för rederiet kommer därför att upprätthållas över tid med lägre medelålder, även om antalet ägda fartyg kan minskas under en period, även i «Asienfart». Att rederiet väljer en försiktig «gearing» med låg skuldsättningsgrad i en volatil fraktmarknad stärker långsiktigheten ytterligare och lägger grunden för jämn avkastning till aktieägarna. Är du som aktieägare ute efter kortsiktig «superavkastning» och starkt stigande aktiekurs i takt med kortsiktig uppgång i fraktraterna så är inte detta aktien för dig. Även de «norska» bolagen har stora bonusutbetalningar till ledningen som späder ut aktieägarna varje gång intjäningen stiger brått, antingen i form av aktieoptioner eller honorar, så där är det ingen skillnad.
    för 18 tim sedan
    ·
    för 18 tim sedan
    ·
    Jag vågar påstå att de flesta som investerar i Jinhui vet att ledningen inte kommer att göra återköp av aktier för att höja aktiekursen. Du var uppenbarligen ett av undantagen och känner dig lurad/sviken. Men anledningen är ju att du uppenbarligen inte hade gjort din hemläxa innan du köpte in dig. Då blir alla upprepningar om hur konstiga Jinhui-aktieägare är, lite underliga, för att uttrycka det försiktigt.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Vad tycker ni? Köper de ett fartyg till priset av 3 av fartygen de sålde?
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Det är teoretiskt sett möjligt mithra. Om jag förstår rätt så är Jinhui Holdings inte majoritetsägare (44 miljoner aktier), så om man får tillräckligt många så kan man få mer än 50%.
  • 4 dec.
    ·
    4 dec.
    ·
    Torrlastindexet är starkt. Situationen i Asien är särskilt intressant.
    5 dec.
    ·
    5 dec.
    ·
    Vilken rutt är det som har störst betydelse för jin för det fearnpulse rapporterar, är det South China - Indonesia-rutten? Den har stigit fint på sistone, men var högre i augusti
    för 3 dagar sedan
    ·
    för 3 dagar sedan
    ·
    Tog en titt på den, och har faktiskt några få aktier i JIN nu. Med tre Capesize och starka rater i Östasien kan man ju hoppas på situationen lite framöver.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
20 250
Sälj
Antal
17 699

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
5 247--
255--
77--
48--
3 437--
Högst
5,98
VWAP
-
Lägst
5,76
OmsättningAntal
0,3 60 368
VWAP
-
Högst
5,98
Lägst
5,76
OmsättningAntal
0,3 60 368

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
27 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport28 nov.
2025 Q2-rapport26 aug.
2025 Q1-rapport26 maj
2024 Q4-rapport28 feb.
2024 Q3-rapport26 nov. 2024
Data hämtas från Quartr, FactSet

Relaterade värdepapper

2025 Q3-rapport
13 dagar sedan28min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
27 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport28 nov.
2025 Q2-rapport26 aug.
2025 Q1-rapport26 maj
2024 Q4-rapport28 feb.
2024 Q3-rapport26 nov. 2024
Data hämtas från Quartr, FactSet

Relaterade värdepapper

0,3065 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,20 %Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 6 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 6 tim sedan · Ändrad
    ·
    Detta är inte facit, men min åsikt: Ett rederi som över tid prissätts långt, långt under värdet av sina tillgångar är per definition misskött. Så är frågan vad som kan göras. Finns det någon som helst realistisk möjlighet att åstadkomma förändringar i JIN? Eller är vi fast med två alternativ - ta det (dagens ledning) eller lämna det (sälja aktierna)? Av olika skäl tror jag att man ska kunna lyckas få fullmakter från över 2 miljoner aktier. Det beror självklart på intresset från minoritetsaktieägarna. Är detta nog?
    för 42 min sen
    ·
    för 42 min sen
    ·
    Vem bestämmer??? Du kör i samma ring.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Det blir lite intressant att se vad Jinhui med sina 3 Capesize (två inhyrda) får ut av de mycket höga Capesize-raterna på dagens marknad. Indexet faller nu, men har varit över 5000 poäng en kort stund och över 4000 poäng en längre stund. Potentiellt kan JIN ha fått ut starka rater för de tre fartygen.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    En utskiftning av flottan är en naturlig del av industriell shipping. Färre ton/mil måste ses i samband med att de gamla fartygen kommer att straffas både i intjäning och med kostsamt underhåll för att hållas i klass. Nettointjäningen för rederiet kommer därför att upprätthållas över tid med lägre medelålder, även om antalet ägda fartyg kan minskas under en period, även i «Asienfart». Att rederiet väljer en försiktig «gearing» med låg skuldsättningsgrad i en volatil fraktmarknad stärker långsiktigheten ytterligare och lägger grunden för jämn avkastning till aktieägarna. Är du som aktieägare ute efter kortsiktig «superavkastning» och starkt stigande aktiekurs i takt med kortsiktig uppgång i fraktraterna så är inte detta aktien för dig. Även de «norska» bolagen har stora bonusutbetalningar till ledningen som späder ut aktieägarna varje gång intjäningen stiger brått, antingen i form av aktieoptioner eller honorar, så där är det ingen skillnad.
    för 18 tim sedan
    ·
    för 18 tim sedan
    ·
    Jag vågar påstå att de flesta som investerar i Jinhui vet att ledningen inte kommer att göra återköp av aktier för att höja aktiekursen. Du var uppenbarligen ett av undantagen och känner dig lurad/sviken. Men anledningen är ju att du uppenbarligen inte hade gjort din hemläxa innan du köpte in dig. Då blir alla upprepningar om hur konstiga Jinhui-aktieägare är, lite underliga, för att uttrycka det försiktigt.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Vad tycker ni? Köper de ett fartyg till priset av 3 av fartygen de sålde?
    för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Det är teoretiskt sett möjligt mithra. Om jag förstår rätt så är Jinhui Holdings inte majoritetsägare (44 miljoner aktier), så om man får tillräckligt många så kan man få mer än 50%.
  • 4 dec.
    ·
    4 dec.
    ·
    Torrlastindexet är starkt. Situationen i Asien är särskilt intressant.
    5 dec.
    ·
    5 dec.
    ·
    Vilken rutt är det som har störst betydelse för jin för det fearnpulse rapporterar, är det South China - Indonesia-rutten? Den har stigit fint på sistone, men var högre i augusti
    för 3 dagar sedan
    ·
    för 3 dagar sedan
    ·
    Tog en titt på den, och har faktiskt några få aktier i JIN nu. Med tre Capesize och starka rater i Östasien kan man ju hoppas på situationen lite framöver.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
20 250
Sälj
Antal
17 699

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
5 247--
255--
77--
48--
3 437--
Högst
5,98
VWAP
-
Lägst
5,76
OmsättningAntal
0,3 60 368
VWAP
-
Högst
5,98
Lägst
5,76
OmsättningAntal
0,3 60 368

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades