Hoppa till huvudinnehållet

Hej! Vad kan vi hjälpa dig med?

Kan jag ändra avtalad utbetalningstid på en IPS?

Ja, det är möjligt. Vill du ändra utbetalningstiden ber vi dig skicka ett meddelande från inloggat läge på Nordnet.se senast en månad innan det första inplanerade utbetalningstillfället. Av meddelandet ska framgå vilket år och vilken månad du vill flytta fram utbetalningsplanen till. Om du är osäker på när du vill ta ut pengarna kan du ange ett datum långt fram i tiden och sedan ta kontakt med oss om utbetalning ska ske tidigare än det satta datumet. 

Du kommer att underrättas om utbetalning ca tre månader innan det första utbetalningstillfället.

Har din IPS redan börjat betalas ut så går det inte att ändra utbetalningstiden eller utbetalningsfrekvensen, men det går självklart bra att ändra utbetalningskonto.

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka
© 2024 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm