Q1-rapport
Endast PDF
35 dagar sedan
1,91 EUR/aktie
Senaste utdelning
5,75 %
Direktavk.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
28
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
33,24VWAP
Lägst
32,87OmsättningAntal
12,2 Mundefined368 563
VWAP
Högst
33,24Lägst
32,87OmsättningAntal
12,2 Mundefined368 563
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 14 maj | |
2024 Q4-rapport | 26 mars | |
2024 Q3-rapport | 13 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 13 aug. 2024 | |
2024 Q1-rapport | 14 maj 2024 |
Data hämtas från Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 26 mars·Kan någon förklara för mig varför aktiekursen endast är prissatt till 3 gånger årsvinsten?26 mars·Jag tror att massivt statligt stöd är precis vid horisonten, och det bästa sättet att göra det är att ge det som militärt stöd, vilket amerikanerna förmodligen har gjort i flera år. Europa vinner ingenting på att stänga bilfabriker på grund av... konkurrens, bland annat från Kina.
- 3 mars·Vad sägs om Tesla, vars försäljning är i fritt fall i Europa. Min gissning är att VW och inte minst 2025 års generation av Porsche Taycan och Macan kan ta fina bitar av sin marknad. Speciellt för att de nu är ledande inom både laddningstid och räckvidd, Teslas tidigare konkurrensparameter. Kvalitetsmässigt är valet enkelt. Porsche går bra på börsen idag...21 mars21 marsOsäker på vad du menar. Ska du köpa den fallande kniven? Har själv gått kort i Tesla. Fondförvaltare blacklistar Tesla, Elons konstigheter och alla säljer sina bilar. Nä, den återhämtar sig nog inte på ett bra tag.24 mars·Vad jag menar är, ska du köpa en aktie med P/E på 3 (Porsche SE, ticker PAH3) eller Tesla med P/E över 100 - enligt min mening komiskt övervärderad, även efter nedgången. Jag satsar på VW både direkt och Porsche SE som äger 35 procent av VW OCH ca. 35 procent av P911 - det nu oberoende börsnoterade Porsche-märket. De enorma summor som nu pumpas ut i Europa/Tyskland kommer deras bilindustri till godo. Tesla är i fritt fall. De sålde redan bara 1,8 miljoner bilar mot VW:s 9 miljoner. Om jag trycker på Tesla går det som s h o r t. Inga rekommendationer, bara mitt val
- 2 dec. 2024·Ser tillräckligt billigt ut. Det kommer att ligga i Europas intresse att försvara bilindustrin med tullmurar och statliga subventioner. Om det kommer att hända är svårt att säga. Tyskland är förmodligen på väg att känna samma känsla som Grekland när de bad om extra stöd. Grekerna kommer sannolikt inte att stödja en politik som kommer att säkerställa dem dyrare bilar för att rädda den tyska ekonomin. Tyskland kan inte undvika att behöva ge statligt stöd för att konkurrera. Och hela EU är inte immunt mot kraftigt fallande räntor.2 dec. 2024·Jag tror att det finns en anledning till att det är billigt. Warren Buffet säger alltid att man måste hålla sig långt borta från bilindustrin om man vill tjäna pengar (långsiktigt) men många har nu tjänat en bra slant på Tesla, när de gick från att vara en hopplöst förlustaffär till att gå med vinst.2 dec. 2024·Jag är inte en köpare heller. Jag vet inte var det slutar. Mitt gamla jag ville köpa monstro, men jag försöker kontrollera mig i förhållande till att köpa billigt, eftersom det kan bli ett decennium av ökenvandring. Så gärna billigt och gott :)
- 12 nov. 2024·Bokföring onsdag. Vad förväntar du dig?12 nov. 2024·Det finns aldrig några överraskningar i Porsche SE:s räkenskaper eftersom det enda som spelar roll är resultaten från Porsche AG och VW, som redan är kända. Nu har jag inte precis gjort övningen utan du kan räkna ut på 5 minuter vad siffrorna blir om du vill (förutom några M€ för förluster i deras riskinvesteringar, ersättningar till ledningen och alla advokater som kör diesel och slå samman ärendena). Därför är Porsche SE:s konton också alltid icke-händelser, såvida de inte beslutar sig för att meddela några strategiska förändringar.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
Endast PDF
35 dagar sedan
1,91 EUR/aktie
Senaste utdelning
5,75 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 26 mars·Kan någon förklara för mig varför aktiekursen endast är prissatt till 3 gånger årsvinsten?26 mars·Jag tror att massivt statligt stöd är precis vid horisonten, och det bästa sättet att göra det är att ge det som militärt stöd, vilket amerikanerna förmodligen har gjort i flera år. Europa vinner ingenting på att stänga bilfabriker på grund av... konkurrens, bland annat från Kina.
- 3 mars·Vad sägs om Tesla, vars försäljning är i fritt fall i Europa. Min gissning är att VW och inte minst 2025 års generation av Porsche Taycan och Macan kan ta fina bitar av sin marknad. Speciellt för att de nu är ledande inom både laddningstid och räckvidd, Teslas tidigare konkurrensparameter. Kvalitetsmässigt är valet enkelt. Porsche går bra på börsen idag...21 mars21 marsOsäker på vad du menar. Ska du köpa den fallande kniven? Har själv gått kort i Tesla. Fondförvaltare blacklistar Tesla, Elons konstigheter och alla säljer sina bilar. Nä, den återhämtar sig nog inte på ett bra tag.24 mars·Vad jag menar är, ska du köpa en aktie med P/E på 3 (Porsche SE, ticker PAH3) eller Tesla med P/E över 100 - enligt min mening komiskt övervärderad, även efter nedgången. Jag satsar på VW både direkt och Porsche SE som äger 35 procent av VW OCH ca. 35 procent av P911 - det nu oberoende börsnoterade Porsche-märket. De enorma summor som nu pumpas ut i Europa/Tyskland kommer deras bilindustri till godo. Tesla är i fritt fall. De sålde redan bara 1,8 miljoner bilar mot VW:s 9 miljoner. Om jag trycker på Tesla går det som s h o r t. Inga rekommendationer, bara mitt val
- 2 dec. 2024·Ser tillräckligt billigt ut. Det kommer att ligga i Europas intresse att försvara bilindustrin med tullmurar och statliga subventioner. Om det kommer att hända är svårt att säga. Tyskland är förmodligen på väg att känna samma känsla som Grekland när de bad om extra stöd. Grekerna kommer sannolikt inte att stödja en politik som kommer att säkerställa dem dyrare bilar för att rädda den tyska ekonomin. Tyskland kan inte undvika att behöva ge statligt stöd för att konkurrera. Och hela EU är inte immunt mot kraftigt fallande räntor.2 dec. 2024·Jag tror att det finns en anledning till att det är billigt. Warren Buffet säger alltid att man måste hålla sig långt borta från bilindustrin om man vill tjäna pengar (långsiktigt) men många har nu tjänat en bra slant på Tesla, när de gick från att vara en hopplöst förlustaffär till att gå med vinst.2 dec. 2024·Jag är inte en köpare heller. Jag vet inte var det slutar. Mitt gamla jag ville köpa monstro, men jag försöker kontrollera mig i förhållande till att köpa billigt, eftersom det kan bli ett decennium av ökenvandring. Så gärna billigt och gott :)
- 12 nov. 2024·Bokföring onsdag. Vad förväntar du dig?12 nov. 2024·Det finns aldrig några överraskningar i Porsche SE:s räkenskaper eftersom det enda som spelar roll är resultaten från Porsche AG och VW, som redan är kända. Nu har jag inte precis gjort övningen utan du kan räkna ut på 5 minuter vad siffrorna blir om du vill (förutom några M€ för förluster i deras riskinvesteringar, ersättningar till ledningen och alla advokater som kör diesel och slå samman ärendena). Därför är Porsche SE:s konton också alltid icke-händelser, såvida de inte beslutar sig för att meddela några strategiska förändringar.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
28
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
33,24VWAP
Lägst
32,87OmsättningAntal
12,2 Mundefined368 563
VWAP
Högst
33,24Lägst
32,87OmsättningAntal
12,2 Mundefined368 563
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 14 maj | |
2024 Q4-rapport | 26 mars | |
2024 Q3-rapport | 13 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 13 aug. 2024 | |
2024 Q1-rapport | 14 maj 2024 |
Data hämtas från Quartr
Q1-rapport
Endast PDF
35 dagar sedan
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2025 Q1-rapport | 14 maj | |
2024 Q4-rapport | 26 mars | |
2024 Q3-rapport | 13 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 13 aug. 2024 | |
2024 Q1-rapport | 14 maj 2024 |
Data hämtas från Quartr
1,91 EUR/aktie
Senaste utdelning
5,75 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 26 mars·Kan någon förklara för mig varför aktiekursen endast är prissatt till 3 gånger årsvinsten?26 mars·Jag tror att massivt statligt stöd är precis vid horisonten, och det bästa sättet att göra det är att ge det som militärt stöd, vilket amerikanerna förmodligen har gjort i flera år. Europa vinner ingenting på att stänga bilfabriker på grund av... konkurrens, bland annat från Kina.
- 3 mars·Vad sägs om Tesla, vars försäljning är i fritt fall i Europa. Min gissning är att VW och inte minst 2025 års generation av Porsche Taycan och Macan kan ta fina bitar av sin marknad. Speciellt för att de nu är ledande inom både laddningstid och räckvidd, Teslas tidigare konkurrensparameter. Kvalitetsmässigt är valet enkelt. Porsche går bra på börsen idag...21 mars21 marsOsäker på vad du menar. Ska du köpa den fallande kniven? Har själv gått kort i Tesla. Fondförvaltare blacklistar Tesla, Elons konstigheter och alla säljer sina bilar. Nä, den återhämtar sig nog inte på ett bra tag.24 mars·Vad jag menar är, ska du köpa en aktie med P/E på 3 (Porsche SE, ticker PAH3) eller Tesla med P/E över 100 - enligt min mening komiskt övervärderad, även efter nedgången. Jag satsar på VW både direkt och Porsche SE som äger 35 procent av VW OCH ca. 35 procent av P911 - det nu oberoende börsnoterade Porsche-märket. De enorma summor som nu pumpas ut i Europa/Tyskland kommer deras bilindustri till godo. Tesla är i fritt fall. De sålde redan bara 1,8 miljoner bilar mot VW:s 9 miljoner. Om jag trycker på Tesla går det som s h o r t. Inga rekommendationer, bara mitt val
- 2 dec. 2024·Ser tillräckligt billigt ut. Det kommer att ligga i Europas intresse att försvara bilindustrin med tullmurar och statliga subventioner. Om det kommer att hända är svårt att säga. Tyskland är förmodligen på väg att känna samma känsla som Grekland när de bad om extra stöd. Grekerna kommer sannolikt inte att stödja en politik som kommer att säkerställa dem dyrare bilar för att rädda den tyska ekonomin. Tyskland kan inte undvika att behöva ge statligt stöd för att konkurrera. Och hela EU är inte immunt mot kraftigt fallande räntor.2 dec. 2024·Jag tror att det finns en anledning till att det är billigt. Warren Buffet säger alltid att man måste hålla sig långt borta från bilindustrin om man vill tjäna pengar (långsiktigt) men många har nu tjänat en bra slant på Tesla, när de gick från att vara en hopplöst förlustaffär till att gå med vinst.2 dec. 2024·Jag är inte en köpare heller. Jag vet inte var det slutar. Mitt gamla jag ville köpa monstro, men jag försöker kontrollera mig i förhållande till att köpa billigt, eftersom det kan bli ett decennium av ökenvandring. Så gärna billigt och gott :)
- 12 nov. 2024·Bokföring onsdag. Vad förväntar du dig?12 nov. 2024·Det finns aldrig några överraskningar i Porsche SE:s räkenskaper eftersom det enda som spelar roll är resultaten från Porsche AG och VW, som redan är kända. Nu har jag inte precis gjort övningen utan du kan räkna ut på 5 minuter vad siffrorna blir om du vill (förutom några M€ för förluster i deras riskinvesteringar, ersättningar till ledningen och alla advokater som kör diesel och slå samman ärendena). Därför är Porsche SE:s konton också alltid icke-händelser, såvida de inte beslutar sig för att meddela några strategiska förändringar.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
28
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Högst
33,24VWAP
Lägst
32,87OmsättningAntal
12,2 Mundefined368 563
VWAP
Högst
33,24Lägst
32,87OmsättningAntal
12,2 Mundefined368 563
Mäklarstatistik
Ingen data hittades