Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Hunter Group

Hunter Group

Ingen data hittades.
2026 Q1-rapport

Endast PDF

28 dagar sedan
1,25 NOK/aktie
X-dag 30 juni
11,87%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
28 maj
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
27 nov. 2025
2025 Q2-rapport
28 aug. 2025
2025 Q1-rapport
22 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 9 min sen
    ·
    Denna aktie är känd för sin volatilitet och nu har vi haft en lång och brant uppgång. Naturligt med en korrigering tillbaka när FFA försvagas. Det är inte säkert vi har sett toppen i kursen ännu. Det beror helt och hållet på räntorna framöver och de blir höga. Mycket höga tror jag. Världen törstar efter olja nu och det är inte olja det saknas....Det är fartyg för att frakta den. Priset för köparen av oljan är oljepris + transport. Oljepriset var ända uppe i 110 $ fatet. Nu är det 70 $. Det är en skillnad på 40 $. Säg att en VLCC tar 2 miljoner fat. Det motsvarar en prisreduktion på 80 000 000 $ på en last. Det säger lite om hur mycket köparen nu kan spendera på transport givet att han är lika betalningsvillig för att få olja levererad nu som han var när oljepriset var 110 $. Underskatta inte denna! Annars ser jag att folk antar att Hunter ska till 0 vid avslutade hyresavtal på de 2 fartygen. (Förutsätter då att Mercuria är uppgjort) Det tror jag är fel. Här kan det snabbt bli en premie för börsskalet Hunter. Det var där i Bulkers 2020 efter försäljning av fartyg och när man drog av skulden från kassan. Astrup&Co håller på att bygga upp en fin trackrecord på OSE och att äga Hunter kan vara en fin biljett för att vara med på nästa resa dessa killar hittar på... Kanske sparkar de igång ett case som spelar på kollaps i tanksektorn nästa gång 😃 Det KAN ju vara nästa scenario om några år med alla nybyggen som är beställda och ska levereras...
  • för 21 min sen
    ·
    TD3C spot och FFA pressades ned VLCC TD3C TCE (AG -> CN) -107k to 313,140🩸🩸🩸 TD3C FFA down ~11%🩸 VLCC TD22 TCE (US -> CN) -5,192 to 146,683↘️ SUEZ AVG TCE +2,061 to 142,562➡️ AFRA AVG TCE +1,124 to 46,093 ↗️ https://x.com/plmlindstroem/status/2070163910800371933?s=20
  • för 1 tim sedan
    ·
    Värt att hålla eller sälja?
  • för 2 tim sedan
    ·
    Baltic Exchange försvarar VLCC-räntebedömning i Mercuria-tvisten Den London-baserade benchmarking-verksamheten säger att rutten från Mellanöstern till Kina var, och är, "bedömbar" Baltic Exchange har slagit tillbaka i sin juridiska kamp med handlaren Mercuria om instabila VLCC-räntebedömningar under kriget i Mellanöstern. Den London-baserade fraktbenchmarking-organisationen sade att TDC3-rutten från Mellanöstern-Golfen till Kina är "bedömbar" och har hanterats korrekt av dess expertpaneldeltagare bland skeppsmäklare. https://www.tradewindsnews.com/tankers/baltic-exchange-launches-defence-of-vlcc-rate-assessment-in-mercuria-battle/2-1-2009450
  • för 3 tim sedan
    ·
    📉
    för 27 min sen
    ·
    Tack Tack för ditt svar. ps jag följer Dig och dina Invsteringar
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

28 dagar sedan
1,25 NOK/aktie
X-dag 30 juni
11,87%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 9 min sen
    ·
    Denna aktie är känd för sin volatilitet och nu har vi haft en lång och brant uppgång. Naturligt med en korrigering tillbaka när FFA försvagas. Det är inte säkert vi har sett toppen i kursen ännu. Det beror helt och hållet på räntorna framöver och de blir höga. Mycket höga tror jag. Världen törstar efter olja nu och det är inte olja det saknas....Det är fartyg för att frakta den. Priset för köparen av oljan är oljepris + transport. Oljepriset var ända uppe i 110 $ fatet. Nu är det 70 $. Det är en skillnad på 40 $. Säg att en VLCC tar 2 miljoner fat. Det motsvarar en prisreduktion på 80 000 000 $ på en last. Det säger lite om hur mycket köparen nu kan spendera på transport givet att han är lika betalningsvillig för att få olja levererad nu som han var när oljepriset var 110 $. Underskatta inte denna! Annars ser jag att folk antar att Hunter ska till 0 vid avslutade hyresavtal på de 2 fartygen. (Förutsätter då att Mercuria är uppgjort) Det tror jag är fel. Här kan det snabbt bli en premie för börsskalet Hunter. Det var där i Bulkers 2020 efter försäljning av fartyg och när man drog av skulden från kassan. Astrup&Co håller på att bygga upp en fin trackrecord på OSE och att äga Hunter kan vara en fin biljett för att vara med på nästa resa dessa killar hittar på... Kanske sparkar de igång ett case som spelar på kollaps i tanksektorn nästa gång 😃 Det KAN ju vara nästa scenario om några år med alla nybyggen som är beställda och ska levereras...
  • för 21 min sen
    ·
    TD3C spot och FFA pressades ned VLCC TD3C TCE (AG -> CN) -107k to 313,140🩸🩸🩸 TD3C FFA down ~11%🩸 VLCC TD22 TCE (US -> CN) -5,192 to 146,683↘️ SUEZ AVG TCE +2,061 to 142,562➡️ AFRA AVG TCE +1,124 to 46,093 ↗️ https://x.com/plmlindstroem/status/2070163910800371933?s=20
  • för 1 tim sedan
    ·
    Värt att hålla eller sälja?
  • för 2 tim sedan
    ·
    Baltic Exchange försvarar VLCC-räntebedömning i Mercuria-tvisten Den London-baserade benchmarking-verksamheten säger att rutten från Mellanöstern till Kina var, och är, "bedömbar" Baltic Exchange har slagit tillbaka i sin juridiska kamp med handlaren Mercuria om instabila VLCC-räntebedömningar under kriget i Mellanöstern. Den London-baserade fraktbenchmarking-organisationen sade att TDC3-rutten från Mellanöstern-Golfen till Kina är "bedömbar" och har hanterats korrekt av dess expertpaneldeltagare bland skeppsmäklare. https://www.tradewindsnews.com/tankers/baltic-exchange-launches-defence-of-vlcc-rate-assessment-in-mercuria-battle/2-1-2009450
  • för 3 tim sedan
    ·
    📉
    för 27 min sen
    ·
    Tack Tack för ditt svar. ps jag följer Dig och dina Invsteringar
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
28 maj
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
27 nov. 2025
2025 Q2-rapport
28 aug. 2025
2025 Q1-rapport
22 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

28 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
28 maj
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
27 nov. 2025
2025 Q2-rapport
28 aug. 2025
2025 Q1-rapport
22 maj 2025

Relaterade värdepapper

1,25 NOK/aktie
X-dag 30 juni
11,87%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 9 min sen
    ·
    Denna aktie är känd för sin volatilitet och nu har vi haft en lång och brant uppgång. Naturligt med en korrigering tillbaka när FFA försvagas. Det är inte säkert vi har sett toppen i kursen ännu. Det beror helt och hållet på räntorna framöver och de blir höga. Mycket höga tror jag. Världen törstar efter olja nu och det är inte olja det saknas....Det är fartyg för att frakta den. Priset för köparen av oljan är oljepris + transport. Oljepriset var ända uppe i 110 $ fatet. Nu är det 70 $. Det är en skillnad på 40 $. Säg att en VLCC tar 2 miljoner fat. Det motsvarar en prisreduktion på 80 000 000 $ på en last. Det säger lite om hur mycket köparen nu kan spendera på transport givet att han är lika betalningsvillig för att få olja levererad nu som han var när oljepriset var 110 $. Underskatta inte denna! Annars ser jag att folk antar att Hunter ska till 0 vid avslutade hyresavtal på de 2 fartygen. (Förutsätter då att Mercuria är uppgjort) Det tror jag är fel. Här kan det snabbt bli en premie för börsskalet Hunter. Det var där i Bulkers 2020 efter försäljning av fartyg och när man drog av skulden från kassan. Astrup&Co håller på att bygga upp en fin trackrecord på OSE och att äga Hunter kan vara en fin biljett för att vara med på nästa resa dessa killar hittar på... Kanske sparkar de igång ett case som spelar på kollaps i tanksektorn nästa gång 😃 Det KAN ju vara nästa scenario om några år med alla nybyggen som är beställda och ska levereras...
  • för 21 min sen
    ·
    TD3C spot och FFA pressades ned VLCC TD3C TCE (AG -> CN) -107k to 313,140🩸🩸🩸 TD3C FFA down ~11%🩸 VLCC TD22 TCE (US -> CN) -5,192 to 146,683↘️ SUEZ AVG TCE +2,061 to 142,562➡️ AFRA AVG TCE +1,124 to 46,093 ↗️ https://x.com/plmlindstroem/status/2070163910800371933?s=20
  • för 1 tim sedan
    ·
    Värt att hålla eller sälja?
  • för 2 tim sedan
    ·
    Baltic Exchange försvarar VLCC-räntebedömning i Mercuria-tvisten Den London-baserade benchmarking-verksamheten säger att rutten från Mellanöstern till Kina var, och är, "bedömbar" Baltic Exchange har slagit tillbaka i sin juridiska kamp med handlaren Mercuria om instabila VLCC-räntebedömningar under kriget i Mellanöstern. Den London-baserade fraktbenchmarking-organisationen sade att TDC3-rutten från Mellanöstern-Golfen till Kina är "bedömbar" och har hanterats korrekt av dess expertpaneldeltagare bland skeppsmäklare. https://www.tradewindsnews.com/tankers/baltic-exchange-launches-defence-of-vlcc-rate-assessment-in-mercuria-battle/2-1-2009450
  • för 3 tim sedan
    ·
    📉
    för 27 min sen
    ·
    Tack Tack för ditt svar. ps jag följer Dig och dina Invsteringar
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm