Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Hunter Group

Hunter Group

2026 Q1-rapport

Endast PDF

29 dagar sedan
1,25 NOK/aktie
X-dag 30 juni
13,62%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
28 maj
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
27 nov. 2025
2025 Q2-rapport
28 aug. 2025
2025 Q1-rapport
22 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    blir spännande att se om "shippinganalytiker" har gått in i en ny position idag efter han sålde sig ut.
    för 51 min sen
    ·
    Jag köpte 750 000 Hunteraktier i november i fjol till ett snitt på 1,77 kr. Ackumulerade till lite över 1,1 milj aktier under senvintern och våren. Har haft en fin resa. Realiserade hälften denna veckan och sitter bra med resten. Jag tror att ratebilden resten av året underskattas. OM Baltic Exchange har haft rätt i sin ratesättning nu när det har varit krig...Vart ska raterna då när full öppning och restocking i världens oljelager ska spela ut sig? Det blir spinnvilt tror jag. Vi är inte färdiga här med superrater...
  • för 1 tim sedan
    ·
    Det blir spännande att se hur denna går på måndag. Om inget händer i helgen (geopolitiskt) så tror jag denna ska upp på måndag. Nu har det börjat bli intressant rabatt till FFA-härlett värde. Om något händer i helgen i förhållande till Hormuz så kan den gå mycket. Jag tror många vill in igen före sista dagen för utdelning. Trevlig helg! 😃
    för 1 tim sedan
    ·
    FFA utlett värde vid full betalning är för närvarande 9.3.
  • för 5 tim sedan · Ändrad
    ·
    Bara 4 dagar återstår av Q2. Har någon en bra uppskattning för nettointäkt Q2 om båda avtalsparterna fullgör sina åtaganden fullt ut?
  • för 6 tim sedan
    ·
    Möjligt att det är jag som är blåögd… jag ser fram emot en utdelning på 13,61% av mitt innehav. Med en avkastning på +13,3% tycker jag detta är låg risk. Inräknat utdelning jag redan har fått ut, så har jag snart fått tillbaka 30% av investeringen på 6 mån. …handlade åtminstone mer idag.
    för 2 tim sedan
    ·
    Lol, jag har 1600% avkastning🤣 bara så synd att det är så få aktier jag har kvar..
  • för 7 tim sedan
    ·
    Jag tror många nya här inte har fått helt med sig hur HUNTs affärsmodell fungerar. De tjänar direkt på TD3C-indexet. Igår föll raten med över 100kusd och terminer var kraftigt ned. Det är huvudorsaken till att den faller. När man räknar ut värdet på HUNT tar man de realiserade räntorna hittills + framtida räntor baserade på terminer. Så när terminer är ned så innebär det att man räknar med att indexet kommer att falla i framtiden och därmed ett lägre "fair value" på aktien. Så för mig är det ingen överraskning att HUNT faller nu. Det kan dock snabbt vända. Mycket som händer i Mellanöstern. Rekommenderar alla som satsar på denna nu att sätta sig väl in i mekanismerna kring hur HUNT tjänar pengar och på vad.
    för 6 tim sedan
    ·
    HUNT tjänar pengar efter en helt annan modell än annan shipping. Det är ingen investering där man tänker in i framtiden. Det ger dessa extrema svängningar både upp och ner. Vi är i 0 för en vecka med extremt utslag under tiden. Visar bara hur extremt volatilt detta caset är.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

29 dagar sedan
1,25 NOK/aktie
X-dag 30 juni
13,62%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    blir spännande att se om "shippinganalytiker" har gått in i en ny position idag efter han sålde sig ut.
    för 51 min sen
    ·
    Jag köpte 750 000 Hunteraktier i november i fjol till ett snitt på 1,77 kr. Ackumulerade till lite över 1,1 milj aktier under senvintern och våren. Har haft en fin resa. Realiserade hälften denna veckan och sitter bra med resten. Jag tror att ratebilden resten av året underskattas. OM Baltic Exchange har haft rätt i sin ratesättning nu när det har varit krig...Vart ska raterna då när full öppning och restocking i världens oljelager ska spela ut sig? Det blir spinnvilt tror jag. Vi är inte färdiga här med superrater...
  • för 1 tim sedan
    ·
    Det blir spännande att se hur denna går på måndag. Om inget händer i helgen (geopolitiskt) så tror jag denna ska upp på måndag. Nu har det börjat bli intressant rabatt till FFA-härlett värde. Om något händer i helgen i förhållande till Hormuz så kan den gå mycket. Jag tror många vill in igen före sista dagen för utdelning. Trevlig helg! 😃
    för 1 tim sedan
    ·
    FFA utlett värde vid full betalning är för närvarande 9.3.
  • för 5 tim sedan · Ändrad
    ·
    Bara 4 dagar återstår av Q2. Har någon en bra uppskattning för nettointäkt Q2 om båda avtalsparterna fullgör sina åtaganden fullt ut?
  • för 6 tim sedan
    ·
    Möjligt att det är jag som är blåögd… jag ser fram emot en utdelning på 13,61% av mitt innehav. Med en avkastning på +13,3% tycker jag detta är låg risk. Inräknat utdelning jag redan har fått ut, så har jag snart fått tillbaka 30% av investeringen på 6 mån. …handlade åtminstone mer idag.
    för 2 tim sedan
    ·
    Lol, jag har 1600% avkastning🤣 bara så synd att det är så få aktier jag har kvar..
  • för 7 tim sedan
    ·
    Jag tror många nya här inte har fått helt med sig hur HUNTs affärsmodell fungerar. De tjänar direkt på TD3C-indexet. Igår föll raten med över 100kusd och terminer var kraftigt ned. Det är huvudorsaken till att den faller. När man räknar ut värdet på HUNT tar man de realiserade räntorna hittills + framtida räntor baserade på terminer. Så när terminer är ned så innebär det att man räknar med att indexet kommer att falla i framtiden och därmed ett lägre "fair value" på aktien. Så för mig är det ingen överraskning att HUNT faller nu. Det kan dock snabbt vända. Mycket som händer i Mellanöstern. Rekommenderar alla som satsar på denna nu att sätta sig väl in i mekanismerna kring hur HUNT tjänar pengar och på vad.
    för 6 tim sedan
    ·
    HUNT tjänar pengar efter en helt annan modell än annan shipping. Det är ingen investering där man tänker in i framtiden. Det ger dessa extrema svängningar både upp och ner. Vi är i 0 för en vecka med extremt utslag under tiden. Visar bara hur extremt volatilt detta caset är.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
28 maj
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
27 nov. 2025
2025 Q2-rapport
28 aug. 2025
2025 Q1-rapport
22 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

29 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
28 maj
2025 Q4-rapport
26 feb.
2025 Q3-rapport
27 nov. 2025
2025 Q2-rapport
28 aug. 2025
2025 Q1-rapport
22 maj 2025

Relaterade värdepapper

1,25 NOK/aktie
X-dag 30 juni
13,62%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    blir spännande att se om "shippinganalytiker" har gått in i en ny position idag efter han sålde sig ut.
    för 51 min sen
    ·
    Jag köpte 750 000 Hunteraktier i november i fjol till ett snitt på 1,77 kr. Ackumulerade till lite över 1,1 milj aktier under senvintern och våren. Har haft en fin resa. Realiserade hälften denna veckan och sitter bra med resten. Jag tror att ratebilden resten av året underskattas. OM Baltic Exchange har haft rätt i sin ratesättning nu när det har varit krig...Vart ska raterna då när full öppning och restocking i världens oljelager ska spela ut sig? Det blir spinnvilt tror jag. Vi är inte färdiga här med superrater...
  • för 1 tim sedan
    ·
    Det blir spännande att se hur denna går på måndag. Om inget händer i helgen (geopolitiskt) så tror jag denna ska upp på måndag. Nu har det börjat bli intressant rabatt till FFA-härlett värde. Om något händer i helgen i förhållande till Hormuz så kan den gå mycket. Jag tror många vill in igen före sista dagen för utdelning. Trevlig helg! 😃
    för 1 tim sedan
    ·
    FFA utlett värde vid full betalning är för närvarande 9.3.
  • för 5 tim sedan · Ändrad
    ·
    Bara 4 dagar återstår av Q2. Har någon en bra uppskattning för nettointäkt Q2 om båda avtalsparterna fullgör sina åtaganden fullt ut?
  • för 6 tim sedan
    ·
    Möjligt att det är jag som är blåögd… jag ser fram emot en utdelning på 13,61% av mitt innehav. Med en avkastning på +13,3% tycker jag detta är låg risk. Inräknat utdelning jag redan har fått ut, så har jag snart fått tillbaka 30% av investeringen på 6 mån. …handlade åtminstone mer idag.
    för 2 tim sedan
    ·
    Lol, jag har 1600% avkastning🤣 bara så synd att det är så få aktier jag har kvar..
  • för 7 tim sedan
    ·
    Jag tror många nya här inte har fått helt med sig hur HUNTs affärsmodell fungerar. De tjänar direkt på TD3C-indexet. Igår föll raten med över 100kusd och terminer var kraftigt ned. Det är huvudorsaken till att den faller. När man räknar ut värdet på HUNT tar man de realiserade räntorna hittills + framtida räntor baserade på terminer. Så när terminer är ned så innebär det att man räknar med att indexet kommer att falla i framtiden och därmed ett lägre "fair value" på aktien. Så för mig är det ingen överraskning att HUNT faller nu. Det kan dock snabbt vända. Mycket som händer i Mellanöstern. Rekommenderar alla som satsar på denna nu att sätta sig väl in i mekanismerna kring hur HUNT tjänar pengar och på vad.
    för 6 tim sedan
    ·
    HUNT tjänar pengar efter en helt annan modell än annan shipping. Det är ingen investering där man tänker in i framtiden. Det ger dessa extrema svängningar både upp och ner. Vi är i 0 för en vecka med extremt utslag under tiden. Visar bara hur extremt volatilt detta caset är.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm