Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Shape Robotics

Shape Robotics

5,03DKK
0,00% (0,00)
Idag
Högst-
Lägst-
Omsättning-
5,03DKK
0,00% (0,00)
Idag
Högst-
Lägst-
Omsättning-

Shape Robotics

Shape Robotics

5,03DKK
0,00% (0,00)
Idag
Högst-
Lägst-
Omsättning-
5,03DKK
0,00% (0,00)
Idag
Högst-
Lägst-
Omsättning-

Shape Robotics

Shape Robotics

5,03DKK
0,00% (0,00)
Idag
Högst-
Lägst-
Omsättning-
5,03DKK
0,00% (0,00)
Idag
Högst-
Lägst-
Omsättning-
2025 Q2-rapport
126 dagar sedan18min

Orderdjup

DenmarkNasdaq Copenhagen
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från Quartr
Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport10 sep. 2025
2025 Q1-rapport29 maj 2025
2024 Q4-rapport10 apr. 2025
2024 Q3-rapport25 nov. 2024
2024 Q2-rapport22 aug. 2024

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Från Børsen.dk "Mystik kring Shape Robotics-ordförandens stora aktieköp: Värdepapperscentralen kan inte hitta affärerna" Ja, i början av december skrevs det att man inte kunde ta kommunikationen från SR/Mark i beaktande angående aktieköp och lån från ordföranden. Efterföljande var det ett möjligt externt kapitalavtal, som nästan bara saknade en underskrift, samt att SR letade efter en ny stor internationell revisor, efter att den tidigare revisorn hade smällt igen dörren, vilket man fick stå ut med. Kommenterar Mark ordförandens uteblivna transaktion på Linkedin? Fick SR överhuvudtaget ett lån från ordföranden? Hade SR en verklig konversation med en ny revisor? Hur långt var SR i förhandlingen med IRIS? Risken för 3 x nej, framhävdes trots ihärdig kritik från de SR-trogna. Allt detta var frågor jag framhävde under de kritiska dagarna i början av december samt kring revisorns avgång den 18 december, som låg precis 14 dagar efter de misstänkta bolagsmeddelandena. De 14 dagar som revisorn lagligen ska ge ledningen att rätta till, innan hammaren faller. Mark rättade naturligtvis inte till, utan startade ett krig istället. Skeletten är på väg ut ur garderoben, som utlovat.
    för 22 min sen
    ·
    för 22 min sen
    ·
    Medgivet. Stannade kvar i aktien eftersom en extra bolagsstämma kallades. Massor av röda flaggor och personer som !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. De var skickliga, det l!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Fantastiskt land.
    för 4 min sen
    ·
    för 4 min sen
    ·
    Jag tänker att det blir lite tyst nu, tills förvaltaren kommer med sin första redovisning - då kommer det nog att falla en ny bomb. Fram tills dess får vi se om Mark fortsätter att kämpa på Linkedin om "rätten" till sin alldeles egna sanning.
  • för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    Skulle konkursen inte ha dragits tillbaka nu. För några dagar sedan skrev Mark att det var 97-98% säkert! Saker tar tid.
    för 5 tim sedan
    ·
    för 5 tim sedan
    ·
    Eh, jag har redan accepterat att mina pengar är borta. Om det sedan blir omgjort och jag kan få något tillbaka, så ser jag det som en bonus, men jag räknar inte med något, så kan jag heller inte bli besviken😅
    för 3 tim sedan
    ·
    för 3 tim sedan
    ·
    Samma här. Var också menat, med lite ironi. Ofattbart att en sådan man kan vara direktör.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    hahhaaha för fan
    för 9 tim sedan
    ·
    för 9 tim sedan
    ·
    Hakuna matata 😊
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Det här har liksom blivit en diskussion om man gillar den tidigare VD:n för SR eller ej, jag tänker att det är ett misstag och inte kommer att ge något framåt. Det jag ångrar mig allra mest över är att jag som aktieägare inte får se/höra/delta i EGF. Men det måste ju sluta med en konkurs eftersom den tidigare VD:n inte betedde sig som en svensk VD skulle ha gjort, nämligen att ge upp och smyga ut bakvägen och gå under jorden. Så med gemensam hjälp från den tidigare VD:n, någon med en användare på Nordnet, Finans och säkert andra för att förhindra de möjligheter som kunde finnas för en rekonstruktion, det tycker jag är tråkigt för mig som SR-aktieägare.
    för 5 tim sedan
    ·
    för 5 tim sedan
    ·
    Det har gått fel eftersom Ceo inte har sett till att betala räkningarna. Borgenärerna ansöker ju inte om konkurs om de får sina pengar, eller om det finns realistiska avtal om detta.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Oavsett vad frustrerade Shape-ägare tycker om att det inte är slut, eller att Mark kan ha rätt i pump & dump. Så har det ingen betydelse för att företaget gick i konkurs. Det kan som mest ha inneburit att företaget var tvunget att späda ut sig kraftigare än annars. Faktum är att företaget gick i konkurs eftersom. - VD:n uppenbarligen inte läste och "kunde öppna" en e-box från konkursdomstolen - VD & CFO belånade sig upp till skorstenen med fakturabelåning, vilket är ytterst riskfyllt. Istället för att arbeta med betalningsvillkor och skapa ett positivt kassaflöde. - Märkligt nog började VD:n först berätta alla de spännande konspirationerna efter att företaget var på väg att gå i konkurs, transaktionerna hade inte rapporterats förrän då. Han har flera gånger i år varit i kontakt med bland annat börsen som har påpekat risker för investerare och företagets drift, och uttalat att det gick strålande och att de var igång med att leverera på planen och 1 miljard - Styrelsen och ledningen valde till och med att inte säkra driften genom att emittera aktier, innan företagets drift och överlevnad var på väg ut över kanten. - Inga andra VD:ar följer med på aktiedebattforum eller skriver insiderkunskap på LinkedIn. Något som tidigare har påpekats och att deras kommunikation bör gå via börsen. Läser man hans inlägg, verkar han deciderat psykotisk och med en mentalitet om att "alla är ute efter honom". Men mannen är VD, och skyldig till detta. - VD:n undanhöll information från aktieägare och styrelse om EIFO-lån. - VD:n drog tillbaka kvartalsrapporten på dagen, för att dölja den allvarliga finansiella situationen. - VD:n anser att det bästa sättet att hantera kritiska analyser från medier är att stämma dem, istället för att lugnt bevisa att de har fel? Vilka andra företag agerar så i Danmark? Jag vidhåller att jag aldrig har läst om en mer psykotisk och olämplig VD för att driva ett företag. Han kan tycka vad han vill om Danmark, men han har uppenbarligen systematiskt vilselett styrelser i företag tidigare och är dömd (överklagad).
    för 9 tim sedan
    ·
    för 9 tim sedan
    ·
    Jag hade också pengar i detta och hoppas jag får tillbaka det om något mirakel sker - jag antar att det inte kommer att ske. Jag måste dock säga att en del av det jag läser här är meningslöst för mig. ”Märkligt nog började VD:n bara……” Hur exakt är det märkligt? Tidslinjen är inte så lång - om du publicerar sådant här så fort du börjar märka det, kommer du säkert att framstå som en galning - utan en färdig rapport eller bevis. Uppenbarligen bygger du upp fallet och publicerar det senare när du kan koppla ihop punkterna. Jag väljer inga sidor här, jag säger bara att du bokstavligen bevisar hans poäng genom att sprida negativ press om honom - vad är vinsten med det egentligen, att ta sig tid att skriva detta här? Det ser verkligen bara ut som att sprida negativ press. Jag kommer inte att tala om de andra punkterna du hade, eftersom jag inte är expert och inte har något omedelbart svar på de fakta du presenterade. Ha en bra dag allihopa :)
    för 8 tim sedan
    ·
    för 8 tim sedan
    ·
    Nåväl, då är vi ute efter samma sak. Hur ska spekulationer och antaganden som du gör – ge någon det? (igen, jag syftar bara på det ena uttalandet) Jag menar, om du vill ha sanning och rättvisa kan du helt enkelt låta lagen och processen ha sin gång. Ditt argument att han försöker flytta fokus… vad gör ditt inlägg då? Samma sak för den motsatta parten. Jag är helt för att han framstår som den skyldige om det är sanningen, och jag tycker inte nödvändigtvis att du har fel alls. Men ser du inte hur detta är fel sätt att hitta sanningen? Du använder i princip din röst för att försöka skada hans trovärdighet. Jag känner att som utomstående allmänhet kan vi bara sluta förtala och bara observera, om du inte har mycket specifika dokumenterade bevis för vad du säger. Fråga dig själv, vill du ha sanning eller vill du att han ska vara den skyldige?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2025 Q2-rapport
126 dagar sedan18min

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Från Børsen.dk "Mystik kring Shape Robotics-ordförandens stora aktieköp: Värdepapperscentralen kan inte hitta affärerna" Ja, i början av december skrevs det att man inte kunde ta kommunikationen från SR/Mark i beaktande angående aktieköp och lån från ordföranden. Efterföljande var det ett möjligt externt kapitalavtal, som nästan bara saknade en underskrift, samt att SR letade efter en ny stor internationell revisor, efter att den tidigare revisorn hade smällt igen dörren, vilket man fick stå ut med. Kommenterar Mark ordförandens uteblivna transaktion på Linkedin? Fick SR överhuvudtaget ett lån från ordföranden? Hade SR en verklig konversation med en ny revisor? Hur långt var SR i förhandlingen med IRIS? Risken för 3 x nej, framhävdes trots ihärdig kritik från de SR-trogna. Allt detta var frågor jag framhävde under de kritiska dagarna i början av december samt kring revisorns avgång den 18 december, som låg precis 14 dagar efter de misstänkta bolagsmeddelandena. De 14 dagar som revisorn lagligen ska ge ledningen att rätta till, innan hammaren faller. Mark rättade naturligtvis inte till, utan startade ett krig istället. Skeletten är på väg ut ur garderoben, som utlovat.
    för 22 min sen
    ·
    för 22 min sen
    ·
    Medgivet. Stannade kvar i aktien eftersom en extra bolagsstämma kallades. Massor av röda flaggor och personer som !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. De var skickliga, det l!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Fantastiskt land.
    för 4 min sen
    ·
    för 4 min sen
    ·
    Jag tänker att det blir lite tyst nu, tills förvaltaren kommer med sin första redovisning - då kommer det nog att falla en ny bomb. Fram tills dess får vi se om Mark fortsätter att kämpa på Linkedin om "rätten" till sin alldeles egna sanning.
  • för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    Skulle konkursen inte ha dragits tillbaka nu. För några dagar sedan skrev Mark att det var 97-98% säkert! Saker tar tid.
    för 5 tim sedan
    ·
    för 5 tim sedan
    ·
    Eh, jag har redan accepterat att mina pengar är borta. Om det sedan blir omgjort och jag kan få något tillbaka, så ser jag det som en bonus, men jag räknar inte med något, så kan jag heller inte bli besviken😅
    för 3 tim sedan
    ·
    för 3 tim sedan
    ·
    Samma här. Var också menat, med lite ironi. Ofattbart att en sådan man kan vara direktör.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    hahhaaha för fan
    för 9 tim sedan
    ·
    för 9 tim sedan
    ·
    Hakuna matata 😊
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Det här har liksom blivit en diskussion om man gillar den tidigare VD:n för SR eller ej, jag tänker att det är ett misstag och inte kommer att ge något framåt. Det jag ångrar mig allra mest över är att jag som aktieägare inte får se/höra/delta i EGF. Men det måste ju sluta med en konkurs eftersom den tidigare VD:n inte betedde sig som en svensk VD skulle ha gjort, nämligen att ge upp och smyga ut bakvägen och gå under jorden. Så med gemensam hjälp från den tidigare VD:n, någon med en användare på Nordnet, Finans och säkert andra för att förhindra de möjligheter som kunde finnas för en rekonstruktion, det tycker jag är tråkigt för mig som SR-aktieägare.
    för 5 tim sedan
    ·
    för 5 tim sedan
    ·
    Det har gått fel eftersom Ceo inte har sett till att betala räkningarna. Borgenärerna ansöker ju inte om konkurs om de får sina pengar, eller om det finns realistiska avtal om detta.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Oavsett vad frustrerade Shape-ägare tycker om att det inte är slut, eller att Mark kan ha rätt i pump & dump. Så har det ingen betydelse för att företaget gick i konkurs. Det kan som mest ha inneburit att företaget var tvunget att späda ut sig kraftigare än annars. Faktum är att företaget gick i konkurs eftersom. - VD:n uppenbarligen inte läste och "kunde öppna" en e-box från konkursdomstolen - VD & CFO belånade sig upp till skorstenen med fakturabelåning, vilket är ytterst riskfyllt. Istället för att arbeta med betalningsvillkor och skapa ett positivt kassaflöde. - Märkligt nog började VD:n först berätta alla de spännande konspirationerna efter att företaget var på väg att gå i konkurs, transaktionerna hade inte rapporterats förrän då. Han har flera gånger i år varit i kontakt med bland annat börsen som har påpekat risker för investerare och företagets drift, och uttalat att det gick strålande och att de var igång med att leverera på planen och 1 miljard - Styrelsen och ledningen valde till och med att inte säkra driften genom att emittera aktier, innan företagets drift och överlevnad var på väg ut över kanten. - Inga andra VD:ar följer med på aktiedebattforum eller skriver insiderkunskap på LinkedIn. Något som tidigare har påpekats och att deras kommunikation bör gå via börsen. Läser man hans inlägg, verkar han deciderat psykotisk och med en mentalitet om att "alla är ute efter honom". Men mannen är VD, och skyldig till detta. - VD:n undanhöll information från aktieägare och styrelse om EIFO-lån. - VD:n drog tillbaka kvartalsrapporten på dagen, för att dölja den allvarliga finansiella situationen. - VD:n anser att det bästa sättet att hantera kritiska analyser från medier är att stämma dem, istället för att lugnt bevisa att de har fel? Vilka andra företag agerar så i Danmark? Jag vidhåller att jag aldrig har läst om en mer psykotisk och olämplig VD för att driva ett företag. Han kan tycka vad han vill om Danmark, men han har uppenbarligen systematiskt vilselett styrelser i företag tidigare och är dömd (överklagad).
    för 9 tim sedan
    ·
    för 9 tim sedan
    ·
    Jag hade också pengar i detta och hoppas jag får tillbaka det om något mirakel sker - jag antar att det inte kommer att ske. Jag måste dock säga att en del av det jag läser här är meningslöst för mig. ”Märkligt nog började VD:n bara……” Hur exakt är det märkligt? Tidslinjen är inte så lång - om du publicerar sådant här så fort du börjar märka det, kommer du säkert att framstå som en galning - utan en färdig rapport eller bevis. Uppenbarligen bygger du upp fallet och publicerar det senare när du kan koppla ihop punkterna. Jag väljer inga sidor här, jag säger bara att du bokstavligen bevisar hans poäng genom att sprida negativ press om honom - vad är vinsten med det egentligen, att ta sig tid att skriva detta här? Det ser verkligen bara ut som att sprida negativ press. Jag kommer inte att tala om de andra punkterna du hade, eftersom jag inte är expert och inte har något omedelbart svar på de fakta du presenterade. Ha en bra dag allihopa :)
    för 8 tim sedan
    ·
    för 8 tim sedan
    ·
    Nåväl, då är vi ute efter samma sak. Hur ska spekulationer och antaganden som du gör – ge någon det? (igen, jag syftar bara på det ena uttalandet) Jag menar, om du vill ha sanning och rättvisa kan du helt enkelt låta lagen och processen ha sin gång. Ditt argument att han försöker flytta fokus… vad gör ditt inlägg då? Samma sak för den motsatta parten. Jag är helt för att han framstår som den skyldige om det är sanningen, och jag tycker inte nödvändigtvis att du har fel alls. Men ser du inte hur detta är fel sätt att hitta sanningen? Du använder i princip din röst för att försöka skada hans trovärdighet. Jag känner att som utomstående allmänhet kan vi bara sluta förtala och bara observera, om du inte har mycket specifika dokumenterade bevis för vad du säger. Fråga dig själv, vill du ha sanning eller vill du att han ska vara den skyldige?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

DenmarkNasdaq Copenhagen
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från Quartr
Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport10 sep. 2025
2025 Q1-rapport29 maj 2025
2024 Q4-rapport10 apr. 2025
2024 Q3-rapport25 nov. 2024
2024 Q2-rapport22 aug. 2024

Relaterade värdepapper

2025 Q2-rapport
126 dagar sedan18min

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från Quartr
Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport10 sep. 2025
2025 Q1-rapport29 maj 2025
2024 Q4-rapport10 apr. 2025
2024 Q3-rapport25 nov. 2024
2024 Q2-rapport22 aug. 2024

Relaterade värdepapper

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Från Børsen.dk "Mystik kring Shape Robotics-ordförandens stora aktieköp: Värdepapperscentralen kan inte hitta affärerna" Ja, i början av december skrevs det att man inte kunde ta kommunikationen från SR/Mark i beaktande angående aktieköp och lån från ordföranden. Efterföljande var det ett möjligt externt kapitalavtal, som nästan bara saknade en underskrift, samt att SR letade efter en ny stor internationell revisor, efter att den tidigare revisorn hade smällt igen dörren, vilket man fick stå ut med. Kommenterar Mark ordförandens uteblivna transaktion på Linkedin? Fick SR överhuvudtaget ett lån från ordföranden? Hade SR en verklig konversation med en ny revisor? Hur långt var SR i förhandlingen med IRIS? Risken för 3 x nej, framhävdes trots ihärdig kritik från de SR-trogna. Allt detta var frågor jag framhävde under de kritiska dagarna i början av december samt kring revisorns avgång den 18 december, som låg precis 14 dagar efter de misstänkta bolagsmeddelandena. De 14 dagar som revisorn lagligen ska ge ledningen att rätta till, innan hammaren faller. Mark rättade naturligtvis inte till, utan startade ett krig istället. Skeletten är på väg ut ur garderoben, som utlovat.
    för 22 min sen
    ·
    för 22 min sen
    ·
    Medgivet. Stannade kvar i aktien eftersom en extra bolagsstämma kallades. Massor av röda flaggor och personer som !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. De var skickliga, det l!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Fantastiskt land.
    för 4 min sen
    ·
    för 4 min sen
    ·
    Jag tänker att det blir lite tyst nu, tills förvaltaren kommer med sin första redovisning - då kommer det nog att falla en ny bomb. Fram tills dess får vi se om Mark fortsätter att kämpa på Linkedin om "rätten" till sin alldeles egna sanning.
  • för 6 tim sedan
    ·
    för 6 tim sedan
    ·
    Skulle konkursen inte ha dragits tillbaka nu. För några dagar sedan skrev Mark att det var 97-98% säkert! Saker tar tid.
    för 5 tim sedan
    ·
    för 5 tim sedan
    ·
    Eh, jag har redan accepterat att mina pengar är borta. Om det sedan blir omgjort och jag kan få något tillbaka, så ser jag det som en bonus, men jag räknar inte med något, så kan jag heller inte bli besviken😅
    för 3 tim sedan
    ·
    för 3 tim sedan
    ·
    Samma här. Var också menat, med lite ironi. Ofattbart att en sådan man kan vara direktör.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    hahhaaha för fan
    för 9 tim sedan
    ·
    för 9 tim sedan
    ·
    Hakuna matata 😊
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Det här har liksom blivit en diskussion om man gillar den tidigare VD:n för SR eller ej, jag tänker att det är ett misstag och inte kommer att ge något framåt. Det jag ångrar mig allra mest över är att jag som aktieägare inte får se/höra/delta i EGF. Men det måste ju sluta med en konkurs eftersom den tidigare VD:n inte betedde sig som en svensk VD skulle ha gjort, nämligen att ge upp och smyga ut bakvägen och gå under jorden. Så med gemensam hjälp från den tidigare VD:n, någon med en användare på Nordnet, Finans och säkert andra för att förhindra de möjligheter som kunde finnas för en rekonstruktion, det tycker jag är tråkigt för mig som SR-aktieägare.
    för 5 tim sedan
    ·
    för 5 tim sedan
    ·
    Det har gått fel eftersom Ceo inte har sett till att betala räkningarna. Borgenärerna ansöker ju inte om konkurs om de får sina pengar, eller om det finns realistiska avtal om detta.
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Oavsett vad frustrerade Shape-ägare tycker om att det inte är slut, eller att Mark kan ha rätt i pump & dump. Så har det ingen betydelse för att företaget gick i konkurs. Det kan som mest ha inneburit att företaget var tvunget att späda ut sig kraftigare än annars. Faktum är att företaget gick i konkurs eftersom. - VD:n uppenbarligen inte läste och "kunde öppna" en e-box från konkursdomstolen - VD & CFO belånade sig upp till skorstenen med fakturabelåning, vilket är ytterst riskfyllt. Istället för att arbeta med betalningsvillkor och skapa ett positivt kassaflöde. - Märkligt nog började VD:n först berätta alla de spännande konspirationerna efter att företaget var på väg att gå i konkurs, transaktionerna hade inte rapporterats förrän då. Han har flera gånger i år varit i kontakt med bland annat börsen som har påpekat risker för investerare och företagets drift, och uttalat att det gick strålande och att de var igång med att leverera på planen och 1 miljard - Styrelsen och ledningen valde till och med att inte säkra driften genom att emittera aktier, innan företagets drift och överlevnad var på väg ut över kanten. - Inga andra VD:ar följer med på aktiedebattforum eller skriver insiderkunskap på LinkedIn. Något som tidigare har påpekats och att deras kommunikation bör gå via börsen. Läser man hans inlägg, verkar han deciderat psykotisk och med en mentalitet om att "alla är ute efter honom". Men mannen är VD, och skyldig till detta. - VD:n undanhöll information från aktieägare och styrelse om EIFO-lån. - VD:n drog tillbaka kvartalsrapporten på dagen, för att dölja den allvarliga finansiella situationen. - VD:n anser att det bästa sättet att hantera kritiska analyser från medier är att stämma dem, istället för att lugnt bevisa att de har fel? Vilka andra företag agerar så i Danmark? Jag vidhåller att jag aldrig har läst om en mer psykotisk och olämplig VD för att driva ett företag. Han kan tycka vad han vill om Danmark, men han har uppenbarligen systematiskt vilselett styrelser i företag tidigare och är dömd (överklagad).
    för 9 tim sedan
    ·
    för 9 tim sedan
    ·
    Jag hade också pengar i detta och hoppas jag får tillbaka det om något mirakel sker - jag antar att det inte kommer att ske. Jag måste dock säga att en del av det jag läser här är meningslöst för mig. ”Märkligt nog började VD:n bara……” Hur exakt är det märkligt? Tidslinjen är inte så lång - om du publicerar sådant här så fort du börjar märka det, kommer du säkert att framstå som en galning - utan en färdig rapport eller bevis. Uppenbarligen bygger du upp fallet och publicerar det senare när du kan koppla ihop punkterna. Jag väljer inga sidor här, jag säger bara att du bokstavligen bevisar hans poäng genom att sprida negativ press om honom - vad är vinsten med det egentligen, att ta sig tid att skriva detta här? Det ser verkligen bara ut som att sprida negativ press. Jag kommer inte att tala om de andra punkterna du hade, eftersom jag inte är expert och inte har något omedelbart svar på de fakta du presenterade. Ha en bra dag allihopa :)
    för 8 tim sedan
    ·
    för 8 tim sedan
    ·
    Nåväl, då är vi ute efter samma sak. Hur ska spekulationer och antaganden som du gör – ge någon det? (igen, jag syftar bara på det ena uttalandet) Jag menar, om du vill ha sanning och rättvisa kan du helt enkelt låta lagen och processen ha sin gång. Ditt argument att han försöker flytta fokus… vad gör ditt inlägg då? Samma sak för den motsatta parten. Jag är helt för att han framstår som den skyldige om det är sanningen, och jag tycker inte nödvändigtvis att du har fel alls. Men ser du inte hur detta är fel sätt att hitta sanningen? Du använder i princip din röst för att försöka skada hans trovärdighet. Jag känner att som utomstående allmänhet kan vi bara sluta förtala och bara observera, om du inte har mycket specifika dokumenterade bevis för vad du säger. Fråga dig själv, vill du ha sanning eller vill du att han ska vara den skyldige?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

DenmarkNasdaq Copenhagen
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
-
VWAP
-
Lägst
-
Omsättning ()
-
VWAP
-
Högst
-
Lägst
-
Omsättning ()
-

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades