Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Kongsberg Automotive

Kongsberg Automotive

Ingen data hittades.
2026 Q1-rapport
57 dagar sedan

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
16 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
30 apr.
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
5 nov. 2025
2025 Q2-rapport
12 aug. 2025
2025 Q1-rapport
7 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 2 tim sedan
    ·
    Här kommer det att bli en rekyl vid Q2, om mina räknefärdigheter fortfarande fungerar och att vi lägger omsättningsestimaten från deras egna uttalanden till grund kan vi förvänta oss ett nettoresultat på ca 7 milj Eur som kommer att ge ett halvårsresultat på 12 milj. De hävdar själva att förväntningarna för andra halvåret är försiktigt positiva, kan vi uppskatta resultatet till 24 milj netto. I norska ca 24x11=264 milj. De har sagt att de önskar att ge minst 50% av ett överskott i utdelning till sina ägare vilket kommer att betyda ca 0,15 kr i utdelning för 2026.
    för 1 tim sedan
    ·
    Låter som en försiktig och förnuftig uppskattning det där👍 Jag ser det som mer realistiskt än inget, vilket många här verkar ha som förväntning
  • för 2 tim sedan
    ·
    Jaja, denna ökenvandring börjar tära på tålamodet 😩⤵️
    för 1 tim sedan
    ·
    Du får dricka lite vatten då :)
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Detta känns som om någon avvaktar att något ska hända.
    för 22 tim sedan
    ·
    Då skulle man sälja när den är upp 10 öre. Vad är vitsen med att sitta på en som inte händer något?
  • 22 juni
    ·
    Någon är tydligen angelägen om att lägsta möjliga priser ska visas i KOA. Först säljs 300 aktier, sedan 1 aktie (totalt värde ca 650 NOK i båda transaktionerna och 2 kr och tolv öre i den sista). Varför plåga alla långsiktiga ägare med sådana manipulativa transaktioner???
    för 22 tim sedan
    ·
    Då skulle man sälja när den är upp 10 öre. Vad är vitsen med att sitta på en som inte händer något?
  • 19 juni
    ·
    @carrlo tankar om Q2?
    19 juni
    ·
    Själva datumet för Q2 symboliserar egentligen något positivt. I flera år har många av oss efterlyst tidigare rapportering och bättre förutsägbarhet. Därför är det positivt att Q2 presenteras nästan en månad tidigare än vad som har varit normalt. Faktiskt gäller detta alla Q-rapporter i år. Kanske är det, som någon var inne på i ett annat inlägg, ett tecken på bättre kontroll och starkare intern uppföljning. Det är i varje fall en signal om att ledningen gör saker annorlunda än vi har varit vana vid. På årsstämman var Volldal tydlig med att fokus är operativ disciplin, leveransförmåga och att göra det de säger att de ska göra. Hittills tycker jag att ledningen har levererat på det de har kommunicerat, vare sig det gäller kostnadskontroll, organisationsförändringar eller genomförande. Min förväntan inför Q2 är en rapport som bekräftar utvecklingen vi har sett det senaste året, steg för steg, kvartal för kvartal. Det är så förtroende byggs. Att aktien fortfarande handlas runt 2 kronor berättar kanske också något om hur lång tid det tar att reparera marknadens förtroende efter åtta år med en hedgefond som största ägare. Förtroende kommer inte tillbaka över natten, utan byggs genom trovärdig kommunikation över tid. Det var också intressant att höra Volldal säga att kostnadsbesparande åtgärder har genomförts snabbare och med bättre resultat än han själv trodde var realistiskt. Över hundra större och mindre åtgärder är definierade och följs löpande upp av styrelsen. Mycket av effekten från dessa åtgärder kommer först att slå in fullt ut från augusti, men det är inte omöjligt att vi redan i Q2 får se lite av resultaten. Samtidigt sa Volldal att han är överraskad över hur stora affärsmöjligheter Kongsberg Automotive faktiskt har. Det tycker jag är en viktig signal. Efter många år med fokus på omstrukturering, försäljning av verksamheter och kostnadskutt, verkar det som att ledningen nu också ser möjligheter för tillväxt och värdeskapande framöver. För mig blir Q2 först och främst ett test på om företaget fortsätter att leverera i linje med det de har kommunicerat. Gör de det, tror jag att marknadens förtroende gradvis kommer att återvända, även om det tar tid att sudda ut spåren efter de senaste åtta åren. Någon sa att KOA är en sovande juvel, och det är jag väldigt enig i. Trevlig helg till alla☀️
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
57 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 2 tim sedan
    ·
    Här kommer det att bli en rekyl vid Q2, om mina räknefärdigheter fortfarande fungerar och att vi lägger omsättningsestimaten från deras egna uttalanden till grund kan vi förvänta oss ett nettoresultat på ca 7 milj Eur som kommer att ge ett halvårsresultat på 12 milj. De hävdar själva att förväntningarna för andra halvåret är försiktigt positiva, kan vi uppskatta resultatet till 24 milj netto. I norska ca 24x11=264 milj. De har sagt att de önskar att ge minst 50% av ett överskott i utdelning till sina ägare vilket kommer att betyda ca 0,15 kr i utdelning för 2026.
    för 1 tim sedan
    ·
    Låter som en försiktig och förnuftig uppskattning det där👍 Jag ser det som mer realistiskt än inget, vilket många här verkar ha som förväntning
  • för 2 tim sedan
    ·
    Jaja, denna ökenvandring börjar tära på tålamodet 😩⤵️
    för 1 tim sedan
    ·
    Du får dricka lite vatten då :)
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Detta känns som om någon avvaktar att något ska hända.
    för 22 tim sedan
    ·
    Då skulle man sälja när den är upp 10 öre. Vad är vitsen med att sitta på en som inte händer något?
  • 22 juni
    ·
    Någon är tydligen angelägen om att lägsta möjliga priser ska visas i KOA. Först säljs 300 aktier, sedan 1 aktie (totalt värde ca 650 NOK i båda transaktionerna och 2 kr och tolv öre i den sista). Varför plåga alla långsiktiga ägare med sådana manipulativa transaktioner???
    för 22 tim sedan
    ·
    Då skulle man sälja när den är upp 10 öre. Vad är vitsen med att sitta på en som inte händer något?
  • 19 juni
    ·
    @carrlo tankar om Q2?
    19 juni
    ·
    Själva datumet för Q2 symboliserar egentligen något positivt. I flera år har många av oss efterlyst tidigare rapportering och bättre förutsägbarhet. Därför är det positivt att Q2 presenteras nästan en månad tidigare än vad som har varit normalt. Faktiskt gäller detta alla Q-rapporter i år. Kanske är det, som någon var inne på i ett annat inlägg, ett tecken på bättre kontroll och starkare intern uppföljning. Det är i varje fall en signal om att ledningen gör saker annorlunda än vi har varit vana vid. På årsstämman var Volldal tydlig med att fokus är operativ disciplin, leveransförmåga och att göra det de säger att de ska göra. Hittills tycker jag att ledningen har levererat på det de har kommunicerat, vare sig det gäller kostnadskontroll, organisationsförändringar eller genomförande. Min förväntan inför Q2 är en rapport som bekräftar utvecklingen vi har sett det senaste året, steg för steg, kvartal för kvartal. Det är så förtroende byggs. Att aktien fortfarande handlas runt 2 kronor berättar kanske också något om hur lång tid det tar att reparera marknadens förtroende efter åtta år med en hedgefond som största ägare. Förtroende kommer inte tillbaka över natten, utan byggs genom trovärdig kommunikation över tid. Det var också intressant att höra Volldal säga att kostnadsbesparande åtgärder har genomförts snabbare och med bättre resultat än han själv trodde var realistiskt. Över hundra större och mindre åtgärder är definierade och följs löpande upp av styrelsen. Mycket av effekten från dessa åtgärder kommer först att slå in fullt ut från augusti, men det är inte omöjligt att vi redan i Q2 får se lite av resultaten. Samtidigt sa Volldal att han är överraskad över hur stora affärsmöjligheter Kongsberg Automotive faktiskt har. Det tycker jag är en viktig signal. Efter många år med fokus på omstrukturering, försäljning av verksamheter och kostnadskutt, verkar det som att ledningen nu också ser möjligheter för tillväxt och värdeskapande framöver. För mig blir Q2 först och främst ett test på om företaget fortsätter att leverera i linje med det de har kommunicerat. Gör de det, tror jag att marknadens förtroende gradvis kommer att återvända, även om det tar tid att sudda ut spåren efter de senaste åtta åren. Någon sa att KOA är en sovande juvel, och det är jag väldigt enig i. Trevlig helg till alla☀️
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
16 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
30 apr.
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
5 nov. 2025
2025 Q2-rapport
12 aug. 2025
2025 Q1-rapport
7 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
57 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
16 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
30 apr.
2025 Q4-rapport
25 feb.
2025 Q3-rapport
5 nov. 2025
2025 Q2-rapport
12 aug. 2025
2025 Q1-rapport
7 maj 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 2 tim sedan
    ·
    Här kommer det att bli en rekyl vid Q2, om mina räknefärdigheter fortfarande fungerar och att vi lägger omsättningsestimaten från deras egna uttalanden till grund kan vi förvänta oss ett nettoresultat på ca 7 milj Eur som kommer att ge ett halvårsresultat på 12 milj. De hävdar själva att förväntningarna för andra halvåret är försiktigt positiva, kan vi uppskatta resultatet till 24 milj netto. I norska ca 24x11=264 milj. De har sagt att de önskar att ge minst 50% av ett överskott i utdelning till sina ägare vilket kommer att betyda ca 0,15 kr i utdelning för 2026.
    för 1 tim sedan
    ·
    Låter som en försiktig och förnuftig uppskattning det där👍 Jag ser det som mer realistiskt än inget, vilket många här verkar ha som förväntning
  • för 2 tim sedan
    ·
    Jaja, denna ökenvandring börjar tära på tålamodet 😩⤵️
    för 1 tim sedan
    ·
    Du får dricka lite vatten då :)
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Detta känns som om någon avvaktar att något ska hända.
    för 22 tim sedan
    ·
    Då skulle man sälja när den är upp 10 öre. Vad är vitsen med att sitta på en som inte händer något?
  • 22 juni
    ·
    Någon är tydligen angelägen om att lägsta möjliga priser ska visas i KOA. Först säljs 300 aktier, sedan 1 aktie (totalt värde ca 650 NOK i båda transaktionerna och 2 kr och tolv öre i den sista). Varför plåga alla långsiktiga ägare med sådana manipulativa transaktioner???
    för 22 tim sedan
    ·
    Då skulle man sälja när den är upp 10 öre. Vad är vitsen med att sitta på en som inte händer något?
  • 19 juni
    ·
    @carrlo tankar om Q2?
    19 juni
    ·
    Själva datumet för Q2 symboliserar egentligen något positivt. I flera år har många av oss efterlyst tidigare rapportering och bättre förutsägbarhet. Därför är det positivt att Q2 presenteras nästan en månad tidigare än vad som har varit normalt. Faktiskt gäller detta alla Q-rapporter i år. Kanske är det, som någon var inne på i ett annat inlägg, ett tecken på bättre kontroll och starkare intern uppföljning. Det är i varje fall en signal om att ledningen gör saker annorlunda än vi har varit vana vid. På årsstämman var Volldal tydlig med att fokus är operativ disciplin, leveransförmåga och att göra det de säger att de ska göra. Hittills tycker jag att ledningen har levererat på det de har kommunicerat, vare sig det gäller kostnadskontroll, organisationsförändringar eller genomförande. Min förväntan inför Q2 är en rapport som bekräftar utvecklingen vi har sett det senaste året, steg för steg, kvartal för kvartal. Det är så förtroende byggs. Att aktien fortfarande handlas runt 2 kronor berättar kanske också något om hur lång tid det tar att reparera marknadens förtroende efter åtta år med en hedgefond som största ägare. Förtroende kommer inte tillbaka över natten, utan byggs genom trovärdig kommunikation över tid. Det var också intressant att höra Volldal säga att kostnadsbesparande åtgärder har genomförts snabbare och med bättre resultat än han själv trodde var realistiskt. Över hundra större och mindre åtgärder är definierade och följs löpande upp av styrelsen. Mycket av effekten från dessa åtgärder kommer först att slå in fullt ut från augusti, men det är inte omöjligt att vi redan i Q2 får se lite av resultaten. Samtidigt sa Volldal att han är överraskad över hur stora affärsmöjligheter Kongsberg Automotive faktiskt har. Det tycker jag är en viktig signal. Efter många år med fokus på omstrukturering, försäljning av verksamheter och kostnadskutt, verkar det som att ledningen nu också ser möjligheter för tillväxt och värdeskapande framöver. För mig blir Q2 först och främst ett test på om företaget fortsätter att leverera i linje med det de har kommunicerat. Gör de det, tror jag att marknadens förtroende gradvis kommer att återvända, även om det tar tid att sudda ut spåren efter de senaste åtta åren. Någon sa att KOA är en sovande juvel, och det är jag väldigt enig i. Trevlig helg till alla☀️
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm