Q1-rapport
69 dagar sedan‧34min
0,3351 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,69 %
Direktavk.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
2 000
Sälj
Antal
15 848
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
9 436 | - | - | ||
1 | - | - | ||
19 | - | - | ||
2 540 | - | - | ||
330 | - | - |
Högst
6,28VWAP
Lägst
5,96OmsättningAntal
0,3 56 437
VWAP
Högst
6,28Lägst
5,96OmsättningAntal
0,3 56 437
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 29 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Årsstämma | 28 maj | |
2025 Q1-rapport | 26 maj | |
2024 Q4-rapport | 28 feb. | |
2024 Q3-rapport | 26 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 28 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 3 dagar sedan·Farbror Darren lägger till Jinhui! 🚀🚀🚀
- 28 juli·Bolagets börsvärde är strax under 670 miljoner NOK. Efter de senaste köp-/sälj-/leaseback-transaktionerna har bolaget cirka 80 miljoner dollar i rena kontanter utöver 23 miljoner dollar i kortfristiga värdepapper. Det är cirka 100 miljoner dollar – eller 1 miljard NOK. Den totala skulden var cirka 153 miljoner dollar medan det bokförda värdet av fartyg etc. var cirka 490 miljoner dollar. Jag noterar att det bokförda värdet av de två senaste försäljningarna är cirka 90 % av det bokförda värdet. Därför är det kanske rimligt att dra av cirka 50 miljoner dollar från tillgångarna på 490 miljoner – netto, det vill säga cirka 440 miljoner dollar. Idag är skillnaden mellan tillgångar och skulder cirka 287 miljoner dollar. Detta utöver de 100 miljoner de har i tillgängliga likvida medel. Nettovärdet är med andra ord närmare 387 miljoner dollar – eller cirka 3,9 miljarder NOK. Sedan har de investeringsåtaganden på cirka 64 miljoner dollar i form av två nybyggen som kommer att färdigställas mot slutet av 2026/början av 2027. Detta värderar investerare på Oslobörsen till cirka 660 miljoner kronor. De måste antingen tro att fraktmarknaden kommer att krascha helt, eller att ägarna kommer att göra galna transaktioner utanför fraktmarknaden som kommer att förlora nästan hela företagets värde. De tror uppenbarligen inte att fraktmarknaderna kommer att krascha, mätt med marknadsvärdet på Himalaya Shipping, 2020 Bulker och Golden Ocean. Så de måste tro att ägarna sannolikt är självplågare. Jag tror inte det. Men jag tror att det finns en betydande risk i världsekonomin och att det är långt till Kina. Därför vill jag ha minst 50 % rabatt vid köp av aktier i Jinhui. Idag är rabatten över 65 %. Det är därför jag köper Jinhui.för 2 dagar sedan·@mithra Jag vet inte om du försöker prata upp priset eller om du bara är naiv, men det spelar ingen roll. Har du funderat på vad det innebär att företaget har ett pris/bokfört värde på 0,16? Det betyder att marknaden värderar verksamheten negativt. Verksamheten värderas negativt motsvarande 84% av båtarnas värde. Det finns inga andra tolkningar än att marknaden anser att ledningen är aktieägarfientlig, alternativt ekonomiskt inkompetent/korrupt. Att du försöker hylla en ledning som per definition förstör aktieägarvärden är din sak. Alla vi aktieägare lider ekonomiskt av denna ledning.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
69 dagar sedan‧34min
0,3351 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,69 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 3 dagar sedan·Farbror Darren lägger till Jinhui! 🚀🚀🚀
- 28 juli·Bolagets börsvärde är strax under 670 miljoner NOK. Efter de senaste köp-/sälj-/leaseback-transaktionerna har bolaget cirka 80 miljoner dollar i rena kontanter utöver 23 miljoner dollar i kortfristiga värdepapper. Det är cirka 100 miljoner dollar – eller 1 miljard NOK. Den totala skulden var cirka 153 miljoner dollar medan det bokförda värdet av fartyg etc. var cirka 490 miljoner dollar. Jag noterar att det bokförda värdet av de två senaste försäljningarna är cirka 90 % av det bokförda värdet. Därför är det kanske rimligt att dra av cirka 50 miljoner dollar från tillgångarna på 490 miljoner – netto, det vill säga cirka 440 miljoner dollar. Idag är skillnaden mellan tillgångar och skulder cirka 287 miljoner dollar. Detta utöver de 100 miljoner de har i tillgängliga likvida medel. Nettovärdet är med andra ord närmare 387 miljoner dollar – eller cirka 3,9 miljarder NOK. Sedan har de investeringsåtaganden på cirka 64 miljoner dollar i form av två nybyggen som kommer att färdigställas mot slutet av 2026/början av 2027. Detta värderar investerare på Oslobörsen till cirka 660 miljoner kronor. De måste antingen tro att fraktmarknaden kommer att krascha helt, eller att ägarna kommer att göra galna transaktioner utanför fraktmarknaden som kommer att förlora nästan hela företagets värde. De tror uppenbarligen inte att fraktmarknaderna kommer att krascha, mätt med marknadsvärdet på Himalaya Shipping, 2020 Bulker och Golden Ocean. Så de måste tro att ägarna sannolikt är självplågare. Jag tror inte det. Men jag tror att det finns en betydande risk i världsekonomin och att det är långt till Kina. Därför vill jag ha minst 50 % rabatt vid köp av aktier i Jinhui. Idag är rabatten över 65 %. Det är därför jag köper Jinhui.för 2 dagar sedan·@mithra Jag vet inte om du försöker prata upp priset eller om du bara är naiv, men det spelar ingen roll. Har du funderat på vad det innebär att företaget har ett pris/bokfört värde på 0,16? Det betyder att marknaden värderar verksamheten negativt. Verksamheten värderas negativt motsvarande 84% av båtarnas värde. Det finns inga andra tolkningar än att marknaden anser att ledningen är aktieägarfientlig, alternativt ekonomiskt inkompetent/korrupt. Att du försöker hylla en ledning som per definition förstör aktieägarvärden är din sak. Alla vi aktieägare lider ekonomiskt av denna ledning.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
2 000
Sälj
Antal
15 848
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
9 436 | - | - | ||
1 | - | - | ||
19 | - | - | ||
2 540 | - | - | ||
330 | - | - |
Högst
6,28VWAP
Lägst
5,96OmsättningAntal
0,3 56 437
VWAP
Högst
6,28Lägst
5,96OmsättningAntal
0,3 56 437
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 29 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Årsstämma | 28 maj | |
2025 Q1-rapport | 26 maj | |
2024 Q4-rapport | 28 feb. | |
2024 Q3-rapport | 26 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 28 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q1-rapport
69 dagar sedan‧34min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2025 Q2-rapport | 29 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Årsstämma | 28 maj | |
2025 Q1-rapport | 26 maj | |
2024 Q4-rapport | 28 feb. | |
2024 Q3-rapport | 26 nov. 2024 | |
2024 Q2-rapport | 28 aug. 2024 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
0,3351 NOK/aktie
Senaste utdelning
5,69 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 3 dagar sedan·Farbror Darren lägger till Jinhui! 🚀🚀🚀
- 28 juli·Bolagets börsvärde är strax under 670 miljoner NOK. Efter de senaste köp-/sälj-/leaseback-transaktionerna har bolaget cirka 80 miljoner dollar i rena kontanter utöver 23 miljoner dollar i kortfristiga värdepapper. Det är cirka 100 miljoner dollar – eller 1 miljard NOK. Den totala skulden var cirka 153 miljoner dollar medan det bokförda värdet av fartyg etc. var cirka 490 miljoner dollar. Jag noterar att det bokförda värdet av de två senaste försäljningarna är cirka 90 % av det bokförda värdet. Därför är det kanske rimligt att dra av cirka 50 miljoner dollar från tillgångarna på 490 miljoner – netto, det vill säga cirka 440 miljoner dollar. Idag är skillnaden mellan tillgångar och skulder cirka 287 miljoner dollar. Detta utöver de 100 miljoner de har i tillgängliga likvida medel. Nettovärdet är med andra ord närmare 387 miljoner dollar – eller cirka 3,9 miljarder NOK. Sedan har de investeringsåtaganden på cirka 64 miljoner dollar i form av två nybyggen som kommer att färdigställas mot slutet av 2026/början av 2027. Detta värderar investerare på Oslobörsen till cirka 660 miljoner kronor. De måste antingen tro att fraktmarknaden kommer att krascha helt, eller att ägarna kommer att göra galna transaktioner utanför fraktmarknaden som kommer att förlora nästan hela företagets värde. De tror uppenbarligen inte att fraktmarknaderna kommer att krascha, mätt med marknadsvärdet på Himalaya Shipping, 2020 Bulker och Golden Ocean. Så de måste tro att ägarna sannolikt är självplågare. Jag tror inte det. Men jag tror att det finns en betydande risk i världsekonomin och att det är långt till Kina. Därför vill jag ha minst 50 % rabatt vid köp av aktier i Jinhui. Idag är rabatten över 65 %. Det är därför jag köper Jinhui.för 2 dagar sedan·@mithra Jag vet inte om du försöker prata upp priset eller om du bara är naiv, men det spelar ingen roll. Har du funderat på vad det innebär att företaget har ett pris/bokfört värde på 0,16? Det betyder att marknaden värderar verksamheten negativt. Verksamheten värderas negativt motsvarande 84% av båtarnas värde. Det finns inga andra tolkningar än att marknaden anser att ledningen är aktieägarfientlig, alternativt ekonomiskt inkompetent/korrupt. Att du försöker hylla en ledning som per definition förstör aktieägarvärden är din sak. Alla vi aktieägare lider ekonomiskt av denna ledning.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Oslo Børs
Antal
Köp
2 000
Sälj
Antal
15 848
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
9 436 | - | - | ||
1 | - | - | ||
19 | - | - | ||
2 540 | - | - | ||
330 | - | - |
Högst
6,28VWAP
Lägst
5,96OmsättningAntal
0,3 56 437
VWAP
Högst
6,28Lägst
5,96OmsättningAntal
0,3 56 437
Mäklarstatistik
Ingen data hittades