Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Nordic Mining

Nordic Mining

Nordic Mining

2026 Q1-rapport
41 dagar sedan

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
1 000--
2 680--
5 000--
500--
4 000--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
18 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
12 maj
2025 Q4-rapport
4 feb.
2025 Q3-rapport
31 okt. 2025
2025 Q2-rapport
19 aug. 2025
2025 Q1-rapport
21 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 8 min sen · Ändrad
    ·
    Har NOM tillgång till mark för att deponera slutligt avfall från anrikningsverket på land inom den närmaste framtiden?
    för 2 min sen
    ·
    Ser på aktien att allt är i ordning här nu. Både dumpning och nytt kapital är redan på plats. Ett litet tips från sidlinjen. Se till så att inte 75% av sparpengarna försvinner innan julrevbenet står på bordet.
  • för 59 min sen
    ·
    Här är gänget som inte vill att man ska lyckas på aktiemarknaden. Följ noga denna gängs rörelser och inlägg. Inga normala personer lägger tid på ett företag för att varna vilt främmande personer från att köpa aktier i ett företag, när kursen är som lägst, utan att de har en agenda bakom för egen vinning. Jag för min del har varit på denna marknad så länge, och har sett hur dessa banditer opererar, och har valt att dämpa dem, och öppnar dem igen när det lugnar sig. Top 20 sitter på nära 64% av utestående aktier, och de har säkert som mål att tjäna pengar, och inte för att bli utspädda, som dessa banditer försöker berätta.
    för 19 min sen
    ·
    Det är ju kul att läsa då. Nu har jag köporder i Axactor och Norse. Båda 10% under emissionskurs. Högst sannolikt blir det samma runda där. Får väl se i kommentarsfälten om de blir liknande också. Det blir spännande att titta på Nordic Mining om ett års tid.
  • för 1 tim sedan
    ·
    Det har skrivits saker som att NOM kan fortsätta driften eftersom Staten inte har dragit tillbaka tillstånden osv. Att de nu ansöker om tillfälligt tillstånd bekräftar att företaget självt ser att de per idag driver utan att ha giltiga tillstånd. Får bara hålla tummarna för att de får tillfälliga tillstånd asap.
    för 8 min sen
    ·
    Ja, men någon har framställt det som att allt är okej så länge staten inte har dragit tillbaka tillstånden. Formellt sett måste de kanske informera NOM om att tillstånden är ogiltiga, men "alla" har ju fått med sig detta och i effekt är det inte onaturligt att hävda att NOM opererar olagligt. Så, eftersom man normalt inte har tillstånd innan man har fått dem (att man har ansökt är inte detsamma), bör man hoppas att staten är snabba på bollen och ger dessa tillfälliga tillstånd.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Info: Nordic Mining har genom sitt dotterbolag Engebø Rutile og Garnet skickat in en ansökan till Klima- og miljødepartementet om tillfälligt utsläppstillstånd i enlighet med paragraf 11 i föroreningslagen. Ansökan kommer i kölvattnet av statens förlust i Høyesterett den 17. juni, där dumpning av gruvavfall i Førdefjorden förklarades olaglig. Den nya ansökan, som blev känd på lördagen, gäller ett tillfälligt utsläppstillstånd för avgångsmassor från Nordic Minings verksamhet på Engebø, där företaget producerar rutil och granat, kritiska mineraler och titanråvara som är essentiella för modern industri i Europa och globalt. Nordic Mining understryker att företaget inte är en direkt part i Høyesterettssaken, och domen påverkar inte dagens verksamhet på Engebø. Ansökan om tillfälligt utsläppstillstånd är avsedd som en förlängning och parallellt med det befintliga tillståndet medan myndigheterna bedömer konsekvenserna av domen. – Som en konsekvens av Høyesteretts dom har vi skickat in en ansökan om tillfälligt utsläppstillstånd för att säkerställa en förutsägbar ram för fortsatt drift. Även om aktiviteterna på Engebø fortsätter som normalt, är det viktigt att etablera tydliga villkor för framtida drift, säger Finn Ivar Marum, verkställande direktör i Nordic Mining. Trots utfallet i Høyesterett, noterar Nordic Mining det fortsatta stödet från norska myndigheter. Företaget har fortsatt förtroende för robustheten i dokumentationen och sin långsiktiga förmåga att operera på Engebø i enlighet med stränga regulatoriska krav.
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Ondskan de anonyma i verkligheten är Naturvernforbunedet Förlorare tenderar att hitta varandra Ni måste sluta prata strunt. NOM är i skiten för att de inte producerar mineraler och har problem med kassan. De sa att de skulle skicka ut rutil under Q2 2025, nu är vi i Q2 2026 och undrar vad som händer.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Då har ansökan om tillfälligt tillstånd lämnats in. https://www.nordnet.no/market/news/72dfdcad-49cf-4ec4-9814-c8bb70d5bd4f
    för 1 tim sedan
    ·
    Borde inte staten ha kommit med detta oombedd när det är ert fel att Nom är i denna situation? Bara undrar, låter lite konstigt i mina öron.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
41 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 8 min sen · Ändrad
    ·
    Har NOM tillgång till mark för att deponera slutligt avfall från anrikningsverket på land inom den närmaste framtiden?
    för 2 min sen
    ·
    Ser på aktien att allt är i ordning här nu. Både dumpning och nytt kapital är redan på plats. Ett litet tips från sidlinjen. Se till så att inte 75% av sparpengarna försvinner innan julrevbenet står på bordet.
  • för 59 min sen
    ·
    Här är gänget som inte vill att man ska lyckas på aktiemarknaden. Följ noga denna gängs rörelser och inlägg. Inga normala personer lägger tid på ett företag för att varna vilt främmande personer från att köpa aktier i ett företag, när kursen är som lägst, utan att de har en agenda bakom för egen vinning. Jag för min del har varit på denna marknad så länge, och har sett hur dessa banditer opererar, och har valt att dämpa dem, och öppnar dem igen när det lugnar sig. Top 20 sitter på nära 64% av utestående aktier, och de har säkert som mål att tjäna pengar, och inte för att bli utspädda, som dessa banditer försöker berätta.
    för 19 min sen
    ·
    Det är ju kul att läsa då. Nu har jag köporder i Axactor och Norse. Båda 10% under emissionskurs. Högst sannolikt blir det samma runda där. Får väl se i kommentarsfälten om de blir liknande också. Det blir spännande att titta på Nordic Mining om ett års tid.
  • för 1 tim sedan
    ·
    Det har skrivits saker som att NOM kan fortsätta driften eftersom Staten inte har dragit tillbaka tillstånden osv. Att de nu ansöker om tillfälligt tillstånd bekräftar att företaget självt ser att de per idag driver utan att ha giltiga tillstånd. Får bara hålla tummarna för att de får tillfälliga tillstånd asap.
    för 8 min sen
    ·
    Ja, men någon har framställt det som att allt är okej så länge staten inte har dragit tillbaka tillstånden. Formellt sett måste de kanske informera NOM om att tillstånden är ogiltiga, men "alla" har ju fått med sig detta och i effekt är det inte onaturligt att hävda att NOM opererar olagligt. Så, eftersom man normalt inte har tillstånd innan man har fått dem (att man har ansökt är inte detsamma), bör man hoppas att staten är snabba på bollen och ger dessa tillfälliga tillstånd.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Info: Nordic Mining har genom sitt dotterbolag Engebø Rutile og Garnet skickat in en ansökan till Klima- og miljødepartementet om tillfälligt utsläppstillstånd i enlighet med paragraf 11 i föroreningslagen. Ansökan kommer i kölvattnet av statens förlust i Høyesterett den 17. juni, där dumpning av gruvavfall i Førdefjorden förklarades olaglig. Den nya ansökan, som blev känd på lördagen, gäller ett tillfälligt utsläppstillstånd för avgångsmassor från Nordic Minings verksamhet på Engebø, där företaget producerar rutil och granat, kritiska mineraler och titanråvara som är essentiella för modern industri i Europa och globalt. Nordic Mining understryker att företaget inte är en direkt part i Høyesterettssaken, och domen påverkar inte dagens verksamhet på Engebø. Ansökan om tillfälligt utsläppstillstånd är avsedd som en förlängning och parallellt med det befintliga tillståndet medan myndigheterna bedömer konsekvenserna av domen. – Som en konsekvens av Høyesteretts dom har vi skickat in en ansökan om tillfälligt utsläppstillstånd för att säkerställa en förutsägbar ram för fortsatt drift. Även om aktiviteterna på Engebø fortsätter som normalt, är det viktigt att etablera tydliga villkor för framtida drift, säger Finn Ivar Marum, verkställande direktör i Nordic Mining. Trots utfallet i Høyesterett, noterar Nordic Mining det fortsatta stödet från norska myndigheter. Företaget har fortsatt förtroende för robustheten i dokumentationen och sin långsiktiga förmåga att operera på Engebø i enlighet med stränga regulatoriska krav.
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Ondskan de anonyma i verkligheten är Naturvernforbunedet Förlorare tenderar att hitta varandra Ni måste sluta prata strunt. NOM är i skiten för att de inte producerar mineraler och har problem med kassan. De sa att de skulle skicka ut rutil under Q2 2025, nu är vi i Q2 2026 och undrar vad som händer.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Då har ansökan om tillfälligt tillstånd lämnats in. https://www.nordnet.no/market/news/72dfdcad-49cf-4ec4-9814-c8bb70d5bd4f
    för 1 tim sedan
    ·
    Borde inte staten ha kommit med detta oombedd när det är ert fel att Nom är i denna situation? Bara undrar, låter lite konstigt i mina öron.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
1 000--
2 680--
5 000--
500--
4 000--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
18 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
12 maj
2025 Q4-rapport
4 feb.
2025 Q3-rapport
31 okt. 2025
2025 Q2-rapport
19 aug. 2025
2025 Q1-rapport
21 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
41 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
18 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
12 maj
2025 Q4-rapport
4 feb.
2025 Q3-rapport
31 okt. 2025
2025 Q2-rapport
19 aug. 2025
2025 Q1-rapport
21 maj 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 8 min sen · Ändrad
    ·
    Har NOM tillgång till mark för att deponera slutligt avfall från anrikningsverket på land inom den närmaste framtiden?
    för 2 min sen
    ·
    Ser på aktien att allt är i ordning här nu. Både dumpning och nytt kapital är redan på plats. Ett litet tips från sidlinjen. Se till så att inte 75% av sparpengarna försvinner innan julrevbenet står på bordet.
  • för 59 min sen
    ·
    Här är gänget som inte vill att man ska lyckas på aktiemarknaden. Följ noga denna gängs rörelser och inlägg. Inga normala personer lägger tid på ett företag för att varna vilt främmande personer från att köpa aktier i ett företag, när kursen är som lägst, utan att de har en agenda bakom för egen vinning. Jag för min del har varit på denna marknad så länge, och har sett hur dessa banditer opererar, och har valt att dämpa dem, och öppnar dem igen när det lugnar sig. Top 20 sitter på nära 64% av utestående aktier, och de har säkert som mål att tjäna pengar, och inte för att bli utspädda, som dessa banditer försöker berätta.
    för 19 min sen
    ·
    Det är ju kul att läsa då. Nu har jag köporder i Axactor och Norse. Båda 10% under emissionskurs. Högst sannolikt blir det samma runda där. Får väl se i kommentarsfälten om de blir liknande också. Det blir spännande att titta på Nordic Mining om ett års tid.
  • för 1 tim sedan
    ·
    Det har skrivits saker som att NOM kan fortsätta driften eftersom Staten inte har dragit tillbaka tillstånden osv. Att de nu ansöker om tillfälligt tillstånd bekräftar att företaget självt ser att de per idag driver utan att ha giltiga tillstånd. Får bara hålla tummarna för att de får tillfälliga tillstånd asap.
    för 8 min sen
    ·
    Ja, men någon har framställt det som att allt är okej så länge staten inte har dragit tillbaka tillstånden. Formellt sett måste de kanske informera NOM om att tillstånden är ogiltiga, men "alla" har ju fått med sig detta och i effekt är det inte onaturligt att hävda att NOM opererar olagligt. Så, eftersom man normalt inte har tillstånd innan man har fått dem (att man har ansökt är inte detsamma), bör man hoppas att staten är snabba på bollen och ger dessa tillfälliga tillstånd.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Info: Nordic Mining har genom sitt dotterbolag Engebø Rutile og Garnet skickat in en ansökan till Klima- og miljødepartementet om tillfälligt utsläppstillstånd i enlighet med paragraf 11 i föroreningslagen. Ansökan kommer i kölvattnet av statens förlust i Høyesterett den 17. juni, där dumpning av gruvavfall i Førdefjorden förklarades olaglig. Den nya ansökan, som blev känd på lördagen, gäller ett tillfälligt utsläppstillstånd för avgångsmassor från Nordic Minings verksamhet på Engebø, där företaget producerar rutil och granat, kritiska mineraler och titanråvara som är essentiella för modern industri i Europa och globalt. Nordic Mining understryker att företaget inte är en direkt part i Høyesterettssaken, och domen påverkar inte dagens verksamhet på Engebø. Ansökan om tillfälligt utsläppstillstånd är avsedd som en förlängning och parallellt med det befintliga tillståndet medan myndigheterna bedömer konsekvenserna av domen. – Som en konsekvens av Høyesteretts dom har vi skickat in en ansökan om tillfälligt utsläppstillstånd för att säkerställa en förutsägbar ram för fortsatt drift. Även om aktiviteterna på Engebø fortsätter som normalt, är det viktigt att etablera tydliga villkor för framtida drift, säger Finn Ivar Marum, verkställande direktör i Nordic Mining. Trots utfallet i Høyesterett, noterar Nordic Mining det fortsatta stödet från norska myndigheter. Företaget har fortsatt förtroende för robustheten i dokumentationen och sin långsiktiga förmåga att operera på Engebø i enlighet med stränga regulatoriska krav.
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Ondskan de anonyma i verkligheten är Naturvernforbunedet Förlorare tenderar att hitta varandra Ni måste sluta prata strunt. NOM är i skiten för att de inte producerar mineraler och har problem med kassan. De sa att de skulle skicka ut rutil under Q2 2025, nu är vi i Q2 2026 och undrar vad som händer.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Då har ansökan om tillfälligt tillstånd lämnats in. https://www.nordnet.no/market/news/72dfdcad-49cf-4ec4-9814-c8bb70d5bd4f
    för 1 tim sedan
    ·
    Borde inte staten ha kommit med detta oombedd när det är ert fel att Nom är i denna situation? Bara undrar, låter lite konstigt i mina öron.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
1 000--
2 680--
5 000--
500--
4 000--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm