Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Nordic Mining

Nordic Mining

Ingen data hittades.
2026 Q1-rapport
44 dagar sedan

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
18 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
12 maj
2025 Q4-rapport
4 feb.
2025 Q3-rapport
31 okt. 2025
2025 Q2-rapport
19 aug. 2025
2025 Q1-rapport
21 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    Kommer driften att upphöra i morgon på grund av ett interimistiskt förbud?
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Den frågan är en NY rättslig problematik. Men kommer det att vinna fram? Ja, tror det, för lägre rättsinstanser en Högsta domstol dom, har fått sin "påhållande penna". Norges lagar och rätt har talat. Ett mål om interimistiskt förbud, kommer garanterat att vinnas. Schack, blir schackmatt Lägre rättsinstanser kan inte överpröva Högsta domstolen.
  • för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Tror jag satt på Filippinerna, med något gott i glaset runt nyår. Varnade då för allt som har hänt, och som ska hända, sedan dess. Varnade för ett svårt år, och redan då för risk för konkurs, och tankar om att de var tvungna att hämta pengar. Jag minns att det orsakade stort skratt. Några dagar senare bad de om pengar, en stor utspädning, då bara några få fick delta i kapitalanskaffningen. Alla ni andra blev avspisade, fick noll. Detsamma kommer att hända nu, men ännu mer brutalt. Titta inte på charten, och tro att denna är den som ska bli "fågel Fenix" för dig. NOM är i enorma finansiella problem. Det var för minus 60% sedan, bara för 6 månader sedan.
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Så kan säkert någon säga tur. Innan de säger det, nej, inte tur. Har följt, och varit aktieägare i många år, (sålde mig ut på ca 21) men förstod tidigt före uppstart att här kommunicerades inte allt. Hehe, bland annat, juni förra året, direkt efter uppstart, så blev det tvångssemester för de anställda. Motivering, efter 6 månaders drift var då underhåll, något jag funderade på, till nytt skratt mot mig. I efterhand är det tydligt och klart, att påtvingad semester var pga enorma problem med anläggningen. De tog in en "Wonder boy", en kille från Australien, som har gjort? Vad är hans referenser mot Norsk gruvdrift? Ingenting händer, med tanke på att skeppa ut Rutil. Allt stannar av, ingenting stämmer med vad företaget rapporterar. Så, är du på jakt efter en snabb vinst, är mitt råd, håll dig borta.
  • för 5 tim sedan
    ·
    Hörde NU skulle uppgradera ledningen genom att få en ny styrelseordförande, på TikTok kallar han sig för Pokemon legenden. 🎉🤝
  • för 8 tim sedan
    ·
    Tingsrätten november 2025: NOM vann Hovrätten april 2026: NOM vann Neptun Network STI juni 2026: Ny runda Miljöstiftelsen Neptun Network STI och Natur og Ungdom är två helt oberoende organisationer, men de opererar i samma landskap och har en relation som växlar mellan att vara samarbetspartners och ideologiska motpoler, beroende på den konkreta miljöfrågan. Kort sagt: Det finns ingen formell eller organisatorisk koppling mellan dem. De är oberoende aktörer i den norska miljöorganisationen som gärna delar målsättningar och utrustning till havs, men som är helt fristående och ibland landar på rakt motsatt slutsats om vad som är den bästa miljöåtgärden.
    för 2 tim sedan
    ·
    Chill, ja de har varslat det. Att någon väntar på Q är ju lite hopplöst då Q blir 1+1, när Juli startar. Per nu: 1 lass med Granat. Ca 4 milj. Det är intäkterna, om det inte blir utskeppat något inom max 5 dagar. 4 milj intäkter. Utgifter på +10X intäkter, bara för att täcka räntor på lån. Drift anar ingen något om, men att drift klockar in på ett ställe mellan 80-100 milj är inte att ta i. Därmed ett nytt negativt Q, på flertal tiotusen miljoner, på ett företag som har några tiotals miljoner i cash. Detta slutar tragiskt. Tänker kursen kommer att dyka under 6 (5-intervallet), när vi går över i Juli, och Q är över, utan utskeppning.
  • för 9 tim sedan
    ·
    Tänk dig, att genom att sätta käppar i hjulet för det som räknas som en av världens renaste gruvor, kan gruvor med ordentlig förorening och mänskligt missbruk fortsätta någonstans i världen. Det gläder nog idioterna som hejar på detta nonsens. Sådana 'så länge det inte sker i min bakgård'-attityder, ordentligt trångsynt, men så är de nog inte så ideologiska, handlar mest om att må bra själva. Grattulerar
    för 7 tim sedan
    ·
    Har gjort några goda dealer på andra plattformar, så har spyttat lite mer in i galenskapen, men det är av ideologiska skäl, annat har jag inte grund för att säga just nu. Men enig med dig, detta måste gå igenom prövningar, och jag har lång horisont. Jag tror på sunt förnuft
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
44 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    Kommer driften att upphöra i morgon på grund av ett interimistiskt förbud?
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Den frågan är en NY rättslig problematik. Men kommer det att vinna fram? Ja, tror det, för lägre rättsinstanser en Högsta domstol dom, har fått sin "påhållande penna". Norges lagar och rätt har talat. Ett mål om interimistiskt förbud, kommer garanterat att vinnas. Schack, blir schackmatt Lägre rättsinstanser kan inte överpröva Högsta domstolen.
  • för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Tror jag satt på Filippinerna, med något gott i glaset runt nyår. Varnade då för allt som har hänt, och som ska hända, sedan dess. Varnade för ett svårt år, och redan då för risk för konkurs, och tankar om att de var tvungna att hämta pengar. Jag minns att det orsakade stort skratt. Några dagar senare bad de om pengar, en stor utspädning, då bara några få fick delta i kapitalanskaffningen. Alla ni andra blev avspisade, fick noll. Detsamma kommer att hända nu, men ännu mer brutalt. Titta inte på charten, och tro att denna är den som ska bli "fågel Fenix" för dig. NOM är i enorma finansiella problem. Det var för minus 60% sedan, bara för 6 månader sedan.
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Så kan säkert någon säga tur. Innan de säger det, nej, inte tur. Har följt, och varit aktieägare i många år, (sålde mig ut på ca 21) men förstod tidigt före uppstart att här kommunicerades inte allt. Hehe, bland annat, juni förra året, direkt efter uppstart, så blev det tvångssemester för de anställda. Motivering, efter 6 månaders drift var då underhåll, något jag funderade på, till nytt skratt mot mig. I efterhand är det tydligt och klart, att påtvingad semester var pga enorma problem med anläggningen. De tog in en "Wonder boy", en kille från Australien, som har gjort? Vad är hans referenser mot Norsk gruvdrift? Ingenting händer, med tanke på att skeppa ut Rutil. Allt stannar av, ingenting stämmer med vad företaget rapporterar. Så, är du på jakt efter en snabb vinst, är mitt råd, håll dig borta.
  • för 5 tim sedan
    ·
    Hörde NU skulle uppgradera ledningen genom att få en ny styrelseordförande, på TikTok kallar han sig för Pokemon legenden. 🎉🤝
  • för 8 tim sedan
    ·
    Tingsrätten november 2025: NOM vann Hovrätten april 2026: NOM vann Neptun Network STI juni 2026: Ny runda Miljöstiftelsen Neptun Network STI och Natur og Ungdom är två helt oberoende organisationer, men de opererar i samma landskap och har en relation som växlar mellan att vara samarbetspartners och ideologiska motpoler, beroende på den konkreta miljöfrågan. Kort sagt: Det finns ingen formell eller organisatorisk koppling mellan dem. De är oberoende aktörer i den norska miljöorganisationen som gärna delar målsättningar och utrustning till havs, men som är helt fristående och ibland landar på rakt motsatt slutsats om vad som är den bästa miljöåtgärden.
    för 2 tim sedan
    ·
    Chill, ja de har varslat det. Att någon väntar på Q är ju lite hopplöst då Q blir 1+1, när Juli startar. Per nu: 1 lass med Granat. Ca 4 milj. Det är intäkterna, om det inte blir utskeppat något inom max 5 dagar. 4 milj intäkter. Utgifter på +10X intäkter, bara för att täcka räntor på lån. Drift anar ingen något om, men att drift klockar in på ett ställe mellan 80-100 milj är inte att ta i. Därmed ett nytt negativt Q, på flertal tiotusen miljoner, på ett företag som har några tiotals miljoner i cash. Detta slutar tragiskt. Tänker kursen kommer att dyka under 6 (5-intervallet), när vi går över i Juli, och Q är över, utan utskeppning.
  • för 9 tim sedan
    ·
    Tänk dig, att genom att sätta käppar i hjulet för det som räknas som en av världens renaste gruvor, kan gruvor med ordentlig förorening och mänskligt missbruk fortsätta någonstans i världen. Det gläder nog idioterna som hejar på detta nonsens. Sådana 'så länge det inte sker i min bakgård'-attityder, ordentligt trångsynt, men så är de nog inte så ideologiska, handlar mest om att må bra själva. Grattulerar
    för 7 tim sedan
    ·
    Har gjort några goda dealer på andra plattformar, så har spyttat lite mer in i galenskapen, men det är av ideologiska skäl, annat har jag inte grund för att säga just nu. Men enig med dig, detta måste gå igenom prövningar, och jag har lång horisont. Jag tror på sunt förnuft
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
18 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
12 maj
2025 Q4-rapport
4 feb.
2025 Q3-rapport
31 okt. 2025
2025 Q2-rapport
19 aug. 2025
2025 Q1-rapport
21 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
44 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
18 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
12 maj
2025 Q4-rapport
4 feb.
2025 Q3-rapport
31 okt. 2025
2025 Q2-rapport
19 aug. 2025
2025 Q1-rapport
21 maj 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    Kommer driften att upphöra i morgon på grund av ett interimistiskt förbud?
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Den frågan är en NY rättslig problematik. Men kommer det att vinna fram? Ja, tror det, för lägre rättsinstanser en Högsta domstol dom, har fått sin "påhållande penna". Norges lagar och rätt har talat. Ett mål om interimistiskt förbud, kommer garanterat att vinnas. Schack, blir schackmatt Lägre rättsinstanser kan inte överpröva Högsta domstolen.
  • för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Tror jag satt på Filippinerna, med något gott i glaset runt nyår. Varnade då för allt som har hänt, och som ska hända, sedan dess. Varnade för ett svårt år, och redan då för risk för konkurs, och tankar om att de var tvungna att hämta pengar. Jag minns att det orsakade stort skratt. Några dagar senare bad de om pengar, en stor utspädning, då bara några få fick delta i kapitalanskaffningen. Alla ni andra blev avspisade, fick noll. Detsamma kommer att hända nu, men ännu mer brutalt. Titta inte på charten, och tro att denna är den som ska bli "fågel Fenix" för dig. NOM är i enorma finansiella problem. Det var för minus 60% sedan, bara för 6 månader sedan.
    för 1 tim sedan · Ändrad
    ·
    Så kan säkert någon säga tur. Innan de säger det, nej, inte tur. Har följt, och varit aktieägare i många år, (sålde mig ut på ca 21) men förstod tidigt före uppstart att här kommunicerades inte allt. Hehe, bland annat, juni förra året, direkt efter uppstart, så blev det tvångssemester för de anställda. Motivering, efter 6 månaders drift var då underhåll, något jag funderade på, till nytt skratt mot mig. I efterhand är det tydligt och klart, att påtvingad semester var pga enorma problem med anläggningen. De tog in en "Wonder boy", en kille från Australien, som har gjort? Vad är hans referenser mot Norsk gruvdrift? Ingenting händer, med tanke på att skeppa ut Rutil. Allt stannar av, ingenting stämmer med vad företaget rapporterar. Så, är du på jakt efter en snabb vinst, är mitt råd, håll dig borta.
  • för 5 tim sedan
    ·
    Hörde NU skulle uppgradera ledningen genom att få en ny styrelseordförande, på TikTok kallar han sig för Pokemon legenden. 🎉🤝
  • för 8 tim sedan
    ·
    Tingsrätten november 2025: NOM vann Hovrätten april 2026: NOM vann Neptun Network STI juni 2026: Ny runda Miljöstiftelsen Neptun Network STI och Natur og Ungdom är två helt oberoende organisationer, men de opererar i samma landskap och har en relation som växlar mellan att vara samarbetspartners och ideologiska motpoler, beroende på den konkreta miljöfrågan. Kort sagt: Det finns ingen formell eller organisatorisk koppling mellan dem. De är oberoende aktörer i den norska miljöorganisationen som gärna delar målsättningar och utrustning till havs, men som är helt fristående och ibland landar på rakt motsatt slutsats om vad som är den bästa miljöåtgärden.
    för 2 tim sedan
    ·
    Chill, ja de har varslat det. Att någon väntar på Q är ju lite hopplöst då Q blir 1+1, när Juli startar. Per nu: 1 lass med Granat. Ca 4 milj. Det är intäkterna, om det inte blir utskeppat något inom max 5 dagar. 4 milj intäkter. Utgifter på +10X intäkter, bara för att täcka räntor på lån. Drift anar ingen något om, men att drift klockar in på ett ställe mellan 80-100 milj är inte att ta i. Därmed ett nytt negativt Q, på flertal tiotusen miljoner, på ett företag som har några tiotals miljoner i cash. Detta slutar tragiskt. Tänker kursen kommer att dyka under 6 (5-intervallet), när vi går över i Juli, och Q är över, utan utskeppning.
  • för 9 tim sedan
    ·
    Tänk dig, att genom att sätta käppar i hjulet för det som räknas som en av världens renaste gruvor, kan gruvor med ordentlig förorening och mänskligt missbruk fortsätta någonstans i världen. Det gläder nog idioterna som hejar på detta nonsens. Sådana 'så länge det inte sker i min bakgård'-attityder, ordentligt trångsynt, men så är de nog inte så ideologiska, handlar mest om att må bra själva. Grattulerar
    för 7 tim sedan
    ·
    Har gjort några goda dealer på andra plattformar, så har spyttat lite mer in i galenskapen, men det är av ideologiska skäl, annat har jag inte grund för att säga just nu. Men enig med dig, detta måste gå igenom prövningar, och jag har lång horisont. Jag tror på sunt förnuft
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm