Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Nordic Mining

Nordic Mining

2026 Q1-rapport
43 dagar sedan

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
18 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
12 maj
2025 Q4-rapport
4 feb.
2025 Q3-rapport
31 okt. 2025
2025 Q2-rapport
19 aug. 2025
2025 Q1-rapport
21 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 2 tim sedan
    ·
    Hur mycket tror vi emissionen kommer att bli?
    för 21 min sen
    ·
    Jag höjer och säger 4 emissioner och 3 år till stabil produktion, eftersom vi bara kastar ut påståenden🤷‍♂️
  • för 3 tim sedan
    ·
    Det har varit en mycket lång torka för goda nyheter i NOM nu. Jag undrar när och vad som kan ändra detta. Kanske en ny båt på väg kan ändra trenden?
    för 1 tim sedan
    ·
    Ser för övrigt att det ökas lugnt bland 3 av supertraders💪💪.
  • för 4 tim sedan
    ·
    Gamble_erik sprider fortfarande desinformation? Herregud, aktien har fallit 70% under den tiden och folk förlorade pengar på grund av honom och gekkgekk. Jag är förvånad att denna fortfarande håller över 7NOK. Du kan inte vinna om du tystar ner folk som berättar fakta och sedan lever i en fantasivärld och tror att allt kommer att gå som en saga. Jag väntar på Q2-rapporten för att se vad ledningen tar upp efter att det inte finns några dumpningstillstånd kvar.
    för 4 tim sedan
    ·
    Många inklusive mig själv skrattade åt Ferrer när han spådde aktien till 12 kr för en god tid sedan (den stod väl i 23/24 kr då) men han bommade ju totalt, lite över 7 kr igår alltså 😅🤪 Överväger nog en ingång igen (har tron) men dröjer lite med det 👍
  • för 19 tim sedan
    ·
    Konkurs innan 2026?
    för 4 tim sedan
    ·
    "Tjänar nog bra och lovar och ljuger." Är det okej att slänga ur sig sådana påståenden?
  • för 19 tim sedan
    ·
    Är det någon här som fick med sig frågestunden efter Q1-presentationen? Här är vad Finn Ivar Marum (NOMs CFO) sade om rättegången innan Högsta domstolens beslut föll: "Den betoning som (Högsta) domstolen hade låg på det faktum att påverkan på miljön under fönstret på arton månader är extremt liten. Båda domstolarna sade verkligen det, och jag tror att detta även gäller Högsta domstolen. Så om det blir ett negativt utslag i Högsta domstolen är jag mycket säker på att de kommer att titta på vad de två andra domstolarna har funnit, att det är begränsad påverkan och att det kommer att ge regeringen lite tid att åtgärda licensfrågan så att det inte blir någon omedelbar nedläggning, utan snarare ett krav på att åtgärda inom tolv till arton månader. Det är min förväntning. Jag är ingen advokat men jag förlorar verkligen inte mycket sömn över detta." Vilka tankar gör vi oss här?
    för 14 tim sedan
    ·
    Man vet ju aldrig vad politiker hittar på, men skulle detta sluta med att NOM inte får dumpa i havet är det väl ingen som kommer att investera i Norsk gruvindustri på länge. Jag har liten eller ingen tilltro till att detta kommer att ske. Jag är mer bekymrad för vad NOM klarar att leverera av material ut på marknaden och driften av själva gruvan och anläggningen. Pengar rinner ut och lite eller inga pengar kommer in. Det luktar en emission lång väg, men svaret får vi väl runt Q2-rapporten.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
43 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 2 tim sedan
    ·
    Hur mycket tror vi emissionen kommer att bli?
    för 21 min sen
    ·
    Jag höjer och säger 4 emissioner och 3 år till stabil produktion, eftersom vi bara kastar ut påståenden🤷‍♂️
  • för 3 tim sedan
    ·
    Det har varit en mycket lång torka för goda nyheter i NOM nu. Jag undrar när och vad som kan ändra detta. Kanske en ny båt på väg kan ändra trenden?
    för 1 tim sedan
    ·
    Ser för övrigt att det ökas lugnt bland 3 av supertraders💪💪.
  • för 4 tim sedan
    ·
    Gamble_erik sprider fortfarande desinformation? Herregud, aktien har fallit 70% under den tiden och folk förlorade pengar på grund av honom och gekkgekk. Jag är förvånad att denna fortfarande håller över 7NOK. Du kan inte vinna om du tystar ner folk som berättar fakta och sedan lever i en fantasivärld och tror att allt kommer att gå som en saga. Jag väntar på Q2-rapporten för att se vad ledningen tar upp efter att det inte finns några dumpningstillstånd kvar.
    för 4 tim sedan
    ·
    Många inklusive mig själv skrattade åt Ferrer när han spådde aktien till 12 kr för en god tid sedan (den stod väl i 23/24 kr då) men han bommade ju totalt, lite över 7 kr igår alltså 😅🤪 Överväger nog en ingång igen (har tron) men dröjer lite med det 👍
  • för 19 tim sedan
    ·
    Konkurs innan 2026?
    för 4 tim sedan
    ·
    "Tjänar nog bra och lovar och ljuger." Är det okej att slänga ur sig sådana påståenden?
  • för 19 tim sedan
    ·
    Är det någon här som fick med sig frågestunden efter Q1-presentationen? Här är vad Finn Ivar Marum (NOMs CFO) sade om rättegången innan Högsta domstolens beslut föll: "Den betoning som (Högsta) domstolen hade låg på det faktum att påverkan på miljön under fönstret på arton månader är extremt liten. Båda domstolarna sade verkligen det, och jag tror att detta även gäller Högsta domstolen. Så om det blir ett negativt utslag i Högsta domstolen är jag mycket säker på att de kommer att titta på vad de två andra domstolarna har funnit, att det är begränsad påverkan och att det kommer att ge regeringen lite tid att åtgärda licensfrågan så att det inte blir någon omedelbar nedläggning, utan snarare ett krav på att åtgärda inom tolv till arton månader. Det är min förväntning. Jag är ingen advokat men jag förlorar verkligen inte mycket sömn över detta." Vilka tankar gör vi oss här?
    för 14 tim sedan
    ·
    Man vet ju aldrig vad politiker hittar på, men skulle detta sluta med att NOM inte får dumpa i havet är det väl ingen som kommer att investera i Norsk gruvindustri på länge. Jag har liten eller ingen tilltro till att detta kommer att ske. Jag är mer bekymrad för vad NOM klarar att leverera av material ut på marknaden och driften av själva gruvan och anläggningen. Pengar rinner ut och lite eller inga pengar kommer in. Det luktar en emission lång väg, men svaret får vi väl runt Q2-rapporten.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
18 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
12 maj
2025 Q4-rapport
4 feb.
2025 Q3-rapport
31 okt. 2025
2025 Q2-rapport
19 aug. 2025
2025 Q1-rapport
21 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
43 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
18 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
12 maj
2025 Q4-rapport
4 feb.
2025 Q3-rapport
31 okt. 2025
2025 Q2-rapport
19 aug. 2025
2025 Q1-rapport
21 maj 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 2 tim sedan
    ·
    Hur mycket tror vi emissionen kommer att bli?
    för 21 min sen
    ·
    Jag höjer och säger 4 emissioner och 3 år till stabil produktion, eftersom vi bara kastar ut påståenden🤷‍♂️
  • för 3 tim sedan
    ·
    Det har varit en mycket lång torka för goda nyheter i NOM nu. Jag undrar när och vad som kan ändra detta. Kanske en ny båt på väg kan ändra trenden?
    för 1 tim sedan
    ·
    Ser för övrigt att det ökas lugnt bland 3 av supertraders💪💪.
  • för 4 tim sedan
    ·
    Gamble_erik sprider fortfarande desinformation? Herregud, aktien har fallit 70% under den tiden och folk förlorade pengar på grund av honom och gekkgekk. Jag är förvånad att denna fortfarande håller över 7NOK. Du kan inte vinna om du tystar ner folk som berättar fakta och sedan lever i en fantasivärld och tror att allt kommer att gå som en saga. Jag väntar på Q2-rapporten för att se vad ledningen tar upp efter att det inte finns några dumpningstillstånd kvar.
    för 4 tim sedan
    ·
    Många inklusive mig själv skrattade åt Ferrer när han spådde aktien till 12 kr för en god tid sedan (den stod väl i 23/24 kr då) men han bommade ju totalt, lite över 7 kr igår alltså 😅🤪 Överväger nog en ingång igen (har tron) men dröjer lite med det 👍
  • för 19 tim sedan
    ·
    Konkurs innan 2026?
    för 4 tim sedan
    ·
    "Tjänar nog bra och lovar och ljuger." Är det okej att slänga ur sig sådana påståenden?
  • för 19 tim sedan
    ·
    Är det någon här som fick med sig frågestunden efter Q1-presentationen? Här är vad Finn Ivar Marum (NOMs CFO) sade om rättegången innan Högsta domstolens beslut föll: "Den betoning som (Högsta) domstolen hade låg på det faktum att påverkan på miljön under fönstret på arton månader är extremt liten. Båda domstolarna sade verkligen det, och jag tror att detta även gäller Högsta domstolen. Så om det blir ett negativt utslag i Högsta domstolen är jag mycket säker på att de kommer att titta på vad de två andra domstolarna har funnit, att det är begränsad påverkan och att det kommer att ge regeringen lite tid att åtgärda licensfrågan så att det inte blir någon omedelbar nedläggning, utan snarare ett krav på att åtgärda inom tolv till arton månader. Det är min förväntning. Jag är ingen advokat men jag förlorar verkligen inte mycket sömn över detta." Vilka tankar gör vi oss här?
    för 14 tim sedan
    ·
    Man vet ju aldrig vad politiker hittar på, men skulle detta sluta med att NOM inte får dumpa i havet är det väl ingen som kommer att investera i Norsk gruvindustri på länge. Jag har liten eller ingen tilltro till att detta kommer att ske. Jag är mer bekymrad för vad NOM klarar att leverera av material ut på marknaden och driften av själva gruvan och anläggningen. Pengar rinner ut och lite eller inga pengar kommer in. Det luktar en emission lång väg, men svaret får vi väl runt Q2-rapporten.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm