Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Nordic Mining

Nordic Mining

2026 Q1-rapport
42 dagar sedan

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
300--
83--
3--
58--
7--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
18 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
12 maj
2025 Q4-rapport
4 feb.
2025 Q3-rapport
31 okt. 2025
2025 Q2-rapport
19 aug. 2025
2025 Q1-rapport
21 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 6 tim sedan · Ändrad
    ·
    Varför finns det olika tolkningar från advokatexperter? Hade detta varit så glasklart som vissa vill ha det till, hade gruvan stängts omedelbart. Här på forumet är det hela 7 negativa personer, som är så ivriga, och använder hela dagen till att gnugga in vilseledande information, som om gruvan kommer att stängas, och dessutom att företaget är i knipa med pengar, trots att ledningen har uttalat att de har pengar ut året. Den 11 juli är det inte så länge kvar tills vi får svaret på produktionen för Q2, om den fortsätter den fina och branta stigningen vi såg från senaste uppdateringen. Ledningen förväntade sig att den skulle stiga, och då ökade det på med negativa inlägg, vilket triggade skrivklådan hos "experterna" på denna tråd ännu mer. Björnarna drar sig närmare "honungskrukan", när den är på väg att rinna över. Vi ser ju detta tydligt på inläggen på forumet. Kan inte precis säga att dessa negativa personer, och miljövännerna visar något ansvar för de kritiska mineralerna. En stor skam, och de borde verkligen skämmas djupt och sitta och jubla, när EU och resten av världen har ett starkt behov av dessa kritiska mineraler. Klippt från inlägget: "Jag hoppas att staten snabbt kommer in i bilden och hittar en lösning på detta. De har varit tydliga i all sin kommunikation att de står bakom detta projekt. De känner ett ansvar för att förse Europa med kritiska mineraler. Då är det viktigt att de omsätter det i praktiken. Och tar bort den osäkerhet som vi nu står inför, säger Marum." https://frifagbevegelse.no/arbeidsmanden/ma-gruvedriften-stanse-na-nei-mener-jusekspert-6.158.1216107.44a680aa17
    för 23 min sen
    ·
    Ja, det är nog en del som gnuggar in det, men sist jag kollade har det varit folk som du och folk som är mycket värre som ända sedan 25 har sagt att det kommer att gå upp. Nu är priset 7 och folk skriker fortfarande samma "köp nu, den kommer att gå upp, den är så låg, det är omöjligt att gå längre ner" även om det går hur bra som helst att nå 0, många företag går i konkurs. Fakta är att aktien har nästan gått ner 80% och de tjänar fortfarande inte en krona. Allt har upprepade gånger varit försenat och ingenting händer samtidigt som nu rätten tog sidan med dårarna på den gröna sidan. Du säger att de har pengar året ut? Tja, vad hjälper det om de inte har någon produktion? Allt är långt efter planen, ingenting går som det ska, de har förlorat platsen att dumpa saker på. Vid någon punkt måste du nästan se att detta är ett förlustprojekt. Jag ska inte säga att det är omöjligt men fakta är att det finns många fler företag som går med vinst, så varför fokusera på att hitta ursäkter för ett företag som inte har gjort något rätt?
  • för 11 tim sedan
    ·
    I alla oberoende sociala kretsar jag känner till så är det alltid någon som har köpt in sig i Nordic Mining vid något tillfälle. Varför har alla hört talas om den här aktien?
    för 10 tim sedan · Ändrad
    ·
    Q2 är snart över. Vad har de sålt detta Q? En försändelse med Granat, värde max 4 mill? De 4 mill kostade ca kanske 150 mill? Var är rutilen som Tutærn påstod i fjol, rann över silorna? Detta är en varslad katastrof för OSE:s småaktieägare.
  • för 13 tim sedan
    ·
    Den stora frågan, på detta ekokammare av ett forum är: Lyckades den gamle sälja?
    för 7 tim sedan
    ·
    Knappast, han säljer bara när det faller.
  • för 13 tim sedan
    ·
    Det ser också ut som att ESA börjar bli trött på Norges brott mot EES-avtalet, se https://www.nrk.no/nyheter/esa-ber-regjeringen-svare-om-fortsatt-gruvedumping-i-fordefjorden-1.17931525
    för 7 tim sedan
    ·
    Nom
  • för 13 tim sedan
    ·
    En av Norges allra främsta jurister, professor och tidigare expeditionschef i Lagavdelningen, uttalar att fortsatt deponering är straffbart: https://rett24.no/articles/fortsatt-drift-og-deponering-er-et-straffbart-brudd-pa-forurensningsloven
    för 10 tim sedan
    ·
    Något straffbart är brott. Att det känns ogiltigt har sagts vara tolkning, därmed är inget helt rätt eller fel. Så kommer att tolka starka åsikter som lite att lägga vikt vid, men att kanske hon kan ha några poänger, men inget facit. Får se vad de kommer överens om för lösningar som inte strider mot Högsta domstolen eller andra lagar.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
42 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 6 tim sedan · Ändrad
    ·
    Varför finns det olika tolkningar från advokatexperter? Hade detta varit så glasklart som vissa vill ha det till, hade gruvan stängts omedelbart. Här på forumet är det hela 7 negativa personer, som är så ivriga, och använder hela dagen till att gnugga in vilseledande information, som om gruvan kommer att stängas, och dessutom att företaget är i knipa med pengar, trots att ledningen har uttalat att de har pengar ut året. Den 11 juli är det inte så länge kvar tills vi får svaret på produktionen för Q2, om den fortsätter den fina och branta stigningen vi såg från senaste uppdateringen. Ledningen förväntade sig att den skulle stiga, och då ökade det på med negativa inlägg, vilket triggade skrivklådan hos "experterna" på denna tråd ännu mer. Björnarna drar sig närmare "honungskrukan", när den är på väg att rinna över. Vi ser ju detta tydligt på inläggen på forumet. Kan inte precis säga att dessa negativa personer, och miljövännerna visar något ansvar för de kritiska mineralerna. En stor skam, och de borde verkligen skämmas djupt och sitta och jubla, när EU och resten av världen har ett starkt behov av dessa kritiska mineraler. Klippt från inlägget: "Jag hoppas att staten snabbt kommer in i bilden och hittar en lösning på detta. De har varit tydliga i all sin kommunikation att de står bakom detta projekt. De känner ett ansvar för att förse Europa med kritiska mineraler. Då är det viktigt att de omsätter det i praktiken. Och tar bort den osäkerhet som vi nu står inför, säger Marum." https://frifagbevegelse.no/arbeidsmanden/ma-gruvedriften-stanse-na-nei-mener-jusekspert-6.158.1216107.44a680aa17
    för 23 min sen
    ·
    Ja, det är nog en del som gnuggar in det, men sist jag kollade har det varit folk som du och folk som är mycket värre som ända sedan 25 har sagt att det kommer att gå upp. Nu är priset 7 och folk skriker fortfarande samma "köp nu, den kommer att gå upp, den är så låg, det är omöjligt att gå längre ner" även om det går hur bra som helst att nå 0, många företag går i konkurs. Fakta är att aktien har nästan gått ner 80% och de tjänar fortfarande inte en krona. Allt har upprepade gånger varit försenat och ingenting händer samtidigt som nu rätten tog sidan med dårarna på den gröna sidan. Du säger att de har pengar året ut? Tja, vad hjälper det om de inte har någon produktion? Allt är långt efter planen, ingenting går som det ska, de har förlorat platsen att dumpa saker på. Vid någon punkt måste du nästan se att detta är ett förlustprojekt. Jag ska inte säga att det är omöjligt men fakta är att det finns många fler företag som går med vinst, så varför fokusera på att hitta ursäkter för ett företag som inte har gjort något rätt?
  • för 11 tim sedan
    ·
    I alla oberoende sociala kretsar jag känner till så är det alltid någon som har köpt in sig i Nordic Mining vid något tillfälle. Varför har alla hört talas om den här aktien?
    för 10 tim sedan · Ändrad
    ·
    Q2 är snart över. Vad har de sålt detta Q? En försändelse med Granat, värde max 4 mill? De 4 mill kostade ca kanske 150 mill? Var är rutilen som Tutærn påstod i fjol, rann över silorna? Detta är en varslad katastrof för OSE:s småaktieägare.
  • för 13 tim sedan
    ·
    Den stora frågan, på detta ekokammare av ett forum är: Lyckades den gamle sälja?
    för 7 tim sedan
    ·
    Knappast, han säljer bara när det faller.
  • för 13 tim sedan
    ·
    Det ser också ut som att ESA börjar bli trött på Norges brott mot EES-avtalet, se https://www.nrk.no/nyheter/esa-ber-regjeringen-svare-om-fortsatt-gruvedumping-i-fordefjorden-1.17931525
    för 7 tim sedan
    ·
    Nom
  • för 13 tim sedan
    ·
    En av Norges allra främsta jurister, professor och tidigare expeditionschef i Lagavdelningen, uttalar att fortsatt deponering är straffbart: https://rett24.no/articles/fortsatt-drift-og-deponering-er-et-straffbart-brudd-pa-forurensningsloven
    för 10 tim sedan
    ·
    Något straffbart är brott. Att det känns ogiltigt har sagts vara tolkning, därmed är inget helt rätt eller fel. Så kommer att tolka starka åsikter som lite att lägga vikt vid, men att kanske hon kan ha några poänger, men inget facit. Får se vad de kommer överens om för lösningar som inte strider mot Högsta domstolen eller andra lagar.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
300--
83--
3--
58--
7--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
18 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
12 maj
2025 Q4-rapport
4 feb.
2025 Q3-rapport
31 okt. 2025
2025 Q2-rapport
19 aug. 2025
2025 Q1-rapport
21 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
42 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
18 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
12 maj
2025 Q4-rapport
4 feb.
2025 Q3-rapport
31 okt. 2025
2025 Q2-rapport
19 aug. 2025
2025 Q1-rapport
21 maj 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 6 tim sedan · Ändrad
    ·
    Varför finns det olika tolkningar från advokatexperter? Hade detta varit så glasklart som vissa vill ha det till, hade gruvan stängts omedelbart. Här på forumet är det hela 7 negativa personer, som är så ivriga, och använder hela dagen till att gnugga in vilseledande information, som om gruvan kommer att stängas, och dessutom att företaget är i knipa med pengar, trots att ledningen har uttalat att de har pengar ut året. Den 11 juli är det inte så länge kvar tills vi får svaret på produktionen för Q2, om den fortsätter den fina och branta stigningen vi såg från senaste uppdateringen. Ledningen förväntade sig att den skulle stiga, och då ökade det på med negativa inlägg, vilket triggade skrivklådan hos "experterna" på denna tråd ännu mer. Björnarna drar sig närmare "honungskrukan", när den är på väg att rinna över. Vi ser ju detta tydligt på inläggen på forumet. Kan inte precis säga att dessa negativa personer, och miljövännerna visar något ansvar för de kritiska mineralerna. En stor skam, och de borde verkligen skämmas djupt och sitta och jubla, när EU och resten av världen har ett starkt behov av dessa kritiska mineraler. Klippt från inlägget: "Jag hoppas att staten snabbt kommer in i bilden och hittar en lösning på detta. De har varit tydliga i all sin kommunikation att de står bakom detta projekt. De känner ett ansvar för att förse Europa med kritiska mineraler. Då är det viktigt att de omsätter det i praktiken. Och tar bort den osäkerhet som vi nu står inför, säger Marum." https://frifagbevegelse.no/arbeidsmanden/ma-gruvedriften-stanse-na-nei-mener-jusekspert-6.158.1216107.44a680aa17
    för 23 min sen
    ·
    Ja, det är nog en del som gnuggar in det, men sist jag kollade har det varit folk som du och folk som är mycket värre som ända sedan 25 har sagt att det kommer att gå upp. Nu är priset 7 och folk skriker fortfarande samma "köp nu, den kommer att gå upp, den är så låg, det är omöjligt att gå längre ner" även om det går hur bra som helst att nå 0, många företag går i konkurs. Fakta är att aktien har nästan gått ner 80% och de tjänar fortfarande inte en krona. Allt har upprepade gånger varit försenat och ingenting händer samtidigt som nu rätten tog sidan med dårarna på den gröna sidan. Du säger att de har pengar året ut? Tja, vad hjälper det om de inte har någon produktion? Allt är långt efter planen, ingenting går som det ska, de har förlorat platsen att dumpa saker på. Vid någon punkt måste du nästan se att detta är ett förlustprojekt. Jag ska inte säga att det är omöjligt men fakta är att det finns många fler företag som går med vinst, så varför fokusera på att hitta ursäkter för ett företag som inte har gjort något rätt?
  • för 11 tim sedan
    ·
    I alla oberoende sociala kretsar jag känner till så är det alltid någon som har köpt in sig i Nordic Mining vid något tillfälle. Varför har alla hört talas om den här aktien?
    för 10 tim sedan · Ändrad
    ·
    Q2 är snart över. Vad har de sålt detta Q? En försändelse med Granat, värde max 4 mill? De 4 mill kostade ca kanske 150 mill? Var är rutilen som Tutærn påstod i fjol, rann över silorna? Detta är en varslad katastrof för OSE:s småaktieägare.
  • för 13 tim sedan
    ·
    Den stora frågan, på detta ekokammare av ett forum är: Lyckades den gamle sälja?
    för 7 tim sedan
    ·
    Knappast, han säljer bara när det faller.
  • för 13 tim sedan
    ·
    Det ser också ut som att ESA börjar bli trött på Norges brott mot EES-avtalet, se https://www.nrk.no/nyheter/esa-ber-regjeringen-svare-om-fortsatt-gruvedumping-i-fordefjorden-1.17931525
    för 7 tim sedan
    ·
    Nom
  • för 13 tim sedan
    ·
    En av Norges allra främsta jurister, professor och tidigare expeditionschef i Lagavdelningen, uttalar att fortsatt deponering är straffbart: https://rett24.no/articles/fortsatt-drift-og-deponering-er-et-straffbart-brudd-pa-forurensningsloven
    för 10 tim sedan
    ·
    Något straffbart är brott. Att det känns ogiltigt har sagts vara tolkning, därmed är inget helt rätt eller fel. Så kommer att tolka starka åsikter som lite att lägga vikt vid, men att kanske hon kan ha några poänger, men inget facit. Får se vad de kommer överens om för lösningar som inte strider mot Högsta domstolen eller andra lagar.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
300--
83--
3--
58--
7--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm