Q3-rapport
13 dagar sedan‧49min
Orderdjup
Euronext Growth Oslo
Antal
Köp
4 000
Sälj
Antal
296 836
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 10 090 | - | - | ||
| 10 655 | - | - | ||
| 23 300 | - | - | ||
| 10 000 | - | - | ||
| 3 141 | - | - |
Högst
1,03VWAP
Lägst
0,989OmsättningAntal
1,7 1 685 665
VWAP
Högst
1,03Lägst
0,989OmsättningAntal
1,7 1 685 665
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
Kalender är inte tillgänglig | |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 6 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 20 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 8 maj | |
| 2024 Årsstämma | 6 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 10 apr. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 5 tim sedanHur är deras teknik jämfört med andra aktörer/konkurrenter? Lite märkligt att inga potentiella kunder eller större aktörer har köpt in sig.·för 4 tim sedan · ÄndradKonkurrenter godkända på samma flyg- och rymdmarknad som NTI för närvarande är "forging houses" som använder gammal energiineffektiv, kapitalintensiv teknologi. NTI använder 75% mindre energi och har en intern återbetalningstid på ca. ett år vid framtida kapacitetsutvidgning (nya maskiner). Den befintliga marknaden är så stor att även om andra DED-företag skulle uppnå samma kvalitet och certifieringar som NTI om några år, kommer det att ta lång tid för DED-leverantörerna att helt ersätta "forging houses", innan de sedan går mer i direkt konkurrens med varandra. Airbus sade detsamma redan i mars i år (Airbus vill "göra kakan större innan vi börjar dela den" mellan DED-företag, och Airbus har också ett uttalat egenintresse av att skapa ett robust DED-ekosystem eftersom de i framtida flygplansdesigner vill utnyttja de geometrimöjligheter som endast DED effektivt kan leverera). De stora långsiktiga ägarna i NTI äger över hälften av företaget, och totalt under utvecklings- och kvalificeringsfasen har ca. fem gånger nuvarande MCAP investerats. Medelstora och små kunder som vill ha en betydande ägarandel kommer troligen att behöva betala mycket för en teknik som via NTI kan användas av många kunder, för att sedan begränsa den till sig själva (tror att den kalkylen svårligen går ihop). Stora aktörer som Airbus önskar konkurrens i leverantörsledet, och inte äga allt själva.·för 58 min senAirbus köpte Spirit huvudsakligen på grund av " reduce dependence on a third-party supplier for critical components." Och där skulle inte NTI passa in? Det är bara spekulationer, men det skulle knappast komma som en stor överraskning om det skulle hända en dag, att Airbus köper upp NTI. Glöm inte att NTI också levererar "kritiska komponenter" även till Boeing.
- ·för 7 tim sedanLånar på huset och köper upp mig i nti. Detta blir tidernas genidrag eller tabbe. Må högre makter vara med mig.......amen·för 5 tim sedan · Ändraddet är ju bara några futtiga kronor upp till nya höjder.. här kan det gå förbenat fort när nyheter som är precis runt hörnet kommer. för nyheter kommer, de har också produktion i USA..
- ·för 7 tim sedan · Ändraddenna borde ta fart så dammolnet står, en sådan värdering är ju helt löjlig. UNDER EMI också, vad händer med folk??Varför sälja precis innan den skriker iväg?·för 7 tim sedanEnig. Aktien är f.n. "utbombad". Stödet runt 1 krona har testats flera gånger nu och verkar vara solidt. Det är ju positivt och visar att uppsida potential i denna aktie är närvarande och nedsidan tagen ut. Det krävs nog nyheter för att denna ska stiga betydligt nu. Med det sagt så tror jag detta snart kan komma. Airbus-kontraktet kan i princip komma när som helst efter flera tidigare förseningar här. De nämner "strong traction in defense" som inte osannolikt kan ge nya order snart. ICAM funding för utveckling från USA:s försvarsdepartement nämns i Q3-presentationen. Och naturligtvis även order inom Industri/Energi. Boyd Adams har ju jobbat med försäljning ett tag nu som CCO och något mer bör materialisera sig från det hållet snart. Finansiering ett år framåt i tiden ger också mer lugn kring den sidan av saken.
- ·för 18 tim sedanMiljardkontrakt strömmar in från både Kina och Emiraterna till Airbus, jag tror att det kommer att komma några telefonsamtal från Airbus till Nti om leverans av komponenter. 🤞·för 7 tim sedanFlygproduktionsbranschen är ju glödhet med order för tillfället!!
- ·för 20 tim sedan · ÄndradI väntan på «everything is done, we need to complete the paperwork» gällande Airbus/FAA/EASA: Tycker detta pressmeddelande från General Atomics var intressant ( https://www.ga-asi.com/ga-asi-completes-full-scale-fatigue-test-on-mq-9b ): «General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI) completed its “third lifetime” of full-scale fatigue (FSF) testing for the MQ-9B Remotely Piloted Aircraft (RPA). […] The testing verifies the airframe structural integrity in support of certification to the NATO STANAG 4671 standard. […] Testing was conducted from December 13, 2022, through October 31, 2025, at Wichita State University’s National Institute for Aviation Research in Wichita, Kansas. The airframe tested was a production airframe purpose-built to support the test campaign.» Steven Fournier (Sr. manager additive manufacturing på General Atomics) gratulerar kollega William Townsend (Director Airframe Integrity General Atomics) på LinkedIn för det långvariga och slutförda flyg- och utmattningstestet: «colossal effort from you and the GA-ASI and partner team… Thanks for your dedication and expertise leadership» Steven F. är samma person som sommaren 2024 intervjuades både om det långa samarbetet med Norsk Titanium generellt, och specifikt gällande MQ-9-plattformen till General Atomics ( https://youtu.be/f1IaI6ztGuQ ), där det då sades att «this component is not in production yet. […] The production process is proven, but as we’ve said, this is a particularly critical component of the aircraft.[…] the part is currently undergoing flight testing as a final step to validate it.» För övrigt är illustrationsbilden på slide 7 i den senaste NTI-presentationen av just MQ-9-plattformen från General Atomics…·för 18 tim sedan · ÄndradApropå försvarsrelaterade tillämpningar: Lite roligt att Danske Bank har tagit med Norsk Titanium i deras «Nordic Defense Tech Report 2025» som de offentliggjorde nu (slide 16, under kategori «Advanced Materials & manufacturing»): https://danskebankgrowth.com/-/media/danske-bank-com/pdf/growth/nordic-defence-tech-report-2025.pdf
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q3-rapport
13 dagar sedan‧49min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 5 tim sedanHur är deras teknik jämfört med andra aktörer/konkurrenter? Lite märkligt att inga potentiella kunder eller större aktörer har köpt in sig.·för 4 tim sedan · ÄndradKonkurrenter godkända på samma flyg- och rymdmarknad som NTI för närvarande är "forging houses" som använder gammal energiineffektiv, kapitalintensiv teknologi. NTI använder 75% mindre energi och har en intern återbetalningstid på ca. ett år vid framtida kapacitetsutvidgning (nya maskiner). Den befintliga marknaden är så stor att även om andra DED-företag skulle uppnå samma kvalitet och certifieringar som NTI om några år, kommer det att ta lång tid för DED-leverantörerna att helt ersätta "forging houses", innan de sedan går mer i direkt konkurrens med varandra. Airbus sade detsamma redan i mars i år (Airbus vill "göra kakan större innan vi börjar dela den" mellan DED-företag, och Airbus har också ett uttalat egenintresse av att skapa ett robust DED-ekosystem eftersom de i framtida flygplansdesigner vill utnyttja de geometrimöjligheter som endast DED effektivt kan leverera). De stora långsiktiga ägarna i NTI äger över hälften av företaget, och totalt under utvecklings- och kvalificeringsfasen har ca. fem gånger nuvarande MCAP investerats. Medelstora och små kunder som vill ha en betydande ägarandel kommer troligen att behöva betala mycket för en teknik som via NTI kan användas av många kunder, för att sedan begränsa den till sig själva (tror att den kalkylen svårligen går ihop). Stora aktörer som Airbus önskar konkurrens i leverantörsledet, och inte äga allt själva.·för 58 min senAirbus köpte Spirit huvudsakligen på grund av " reduce dependence on a third-party supplier for critical components." Och där skulle inte NTI passa in? Det är bara spekulationer, men det skulle knappast komma som en stor överraskning om det skulle hända en dag, att Airbus köper upp NTI. Glöm inte att NTI också levererar "kritiska komponenter" även till Boeing.
- ·för 7 tim sedanLånar på huset och köper upp mig i nti. Detta blir tidernas genidrag eller tabbe. Må högre makter vara med mig.......amen·för 5 tim sedan · Ändraddet är ju bara några futtiga kronor upp till nya höjder.. här kan det gå förbenat fort när nyheter som är precis runt hörnet kommer. för nyheter kommer, de har också produktion i USA..
- ·för 7 tim sedan · Ändraddenna borde ta fart så dammolnet står, en sådan värdering är ju helt löjlig. UNDER EMI också, vad händer med folk??Varför sälja precis innan den skriker iväg?·för 7 tim sedanEnig. Aktien är f.n. "utbombad". Stödet runt 1 krona har testats flera gånger nu och verkar vara solidt. Det är ju positivt och visar att uppsida potential i denna aktie är närvarande och nedsidan tagen ut. Det krävs nog nyheter för att denna ska stiga betydligt nu. Med det sagt så tror jag detta snart kan komma. Airbus-kontraktet kan i princip komma när som helst efter flera tidigare förseningar här. De nämner "strong traction in defense" som inte osannolikt kan ge nya order snart. ICAM funding för utveckling från USA:s försvarsdepartement nämns i Q3-presentationen. Och naturligtvis även order inom Industri/Energi. Boyd Adams har ju jobbat med försäljning ett tag nu som CCO och något mer bör materialisera sig från det hållet snart. Finansiering ett år framåt i tiden ger också mer lugn kring den sidan av saken.
- ·för 18 tim sedanMiljardkontrakt strömmar in från både Kina och Emiraterna till Airbus, jag tror att det kommer att komma några telefonsamtal från Airbus till Nti om leverans av komponenter. 🤞·för 7 tim sedanFlygproduktionsbranschen är ju glödhet med order för tillfället!!
- ·för 20 tim sedan · ÄndradI väntan på «everything is done, we need to complete the paperwork» gällande Airbus/FAA/EASA: Tycker detta pressmeddelande från General Atomics var intressant ( https://www.ga-asi.com/ga-asi-completes-full-scale-fatigue-test-on-mq-9b ): «General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI) completed its “third lifetime” of full-scale fatigue (FSF) testing for the MQ-9B Remotely Piloted Aircraft (RPA). […] The testing verifies the airframe structural integrity in support of certification to the NATO STANAG 4671 standard. […] Testing was conducted from December 13, 2022, through October 31, 2025, at Wichita State University’s National Institute for Aviation Research in Wichita, Kansas. The airframe tested was a production airframe purpose-built to support the test campaign.» Steven Fournier (Sr. manager additive manufacturing på General Atomics) gratulerar kollega William Townsend (Director Airframe Integrity General Atomics) på LinkedIn för det långvariga och slutförda flyg- och utmattningstestet: «colossal effort from you and the GA-ASI and partner team… Thanks for your dedication and expertise leadership» Steven F. är samma person som sommaren 2024 intervjuades både om det långa samarbetet med Norsk Titanium generellt, och specifikt gällande MQ-9-plattformen till General Atomics ( https://youtu.be/f1IaI6ztGuQ ), där det då sades att «this component is not in production yet. […] The production process is proven, but as we’ve said, this is a particularly critical component of the aircraft.[…] the part is currently undergoing flight testing as a final step to validate it.» För övrigt är illustrationsbilden på slide 7 i den senaste NTI-presentationen av just MQ-9-plattformen från General Atomics…·för 18 tim sedan · ÄndradApropå försvarsrelaterade tillämpningar: Lite roligt att Danske Bank har tagit med Norsk Titanium i deras «Nordic Defense Tech Report 2025» som de offentliggjorde nu (slide 16, under kategori «Advanced Materials & manufacturing»): https://danskebankgrowth.com/-/media/danske-bank-com/pdf/growth/nordic-defence-tech-report-2025.pdf
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Euronext Growth Oslo
Antal
Köp
4 000
Sälj
Antal
296 836
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 10 090 | - | - | ||
| 10 655 | - | - | ||
| 23 300 | - | - | ||
| 10 000 | - | - | ||
| 3 141 | - | - |
Högst
1,03VWAP
Lägst
0,989OmsättningAntal
1,7 1 685 665
VWAP
Högst
1,03Lägst
0,989OmsättningAntal
1,7 1 685 665
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
Kalender är inte tillgänglig | |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 6 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 20 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 8 maj | |
| 2024 Årsstämma | 6 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 10 apr. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Q3-rapport
13 dagar sedan‧49min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
Kalender är inte tillgänglig | |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 6 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 20 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 8 maj | |
| 2024 Årsstämma | 6 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 10 apr. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 5 tim sedanHur är deras teknik jämfört med andra aktörer/konkurrenter? Lite märkligt att inga potentiella kunder eller större aktörer har köpt in sig.·för 4 tim sedan · ÄndradKonkurrenter godkända på samma flyg- och rymdmarknad som NTI för närvarande är "forging houses" som använder gammal energiineffektiv, kapitalintensiv teknologi. NTI använder 75% mindre energi och har en intern återbetalningstid på ca. ett år vid framtida kapacitetsutvidgning (nya maskiner). Den befintliga marknaden är så stor att även om andra DED-företag skulle uppnå samma kvalitet och certifieringar som NTI om några år, kommer det att ta lång tid för DED-leverantörerna att helt ersätta "forging houses", innan de sedan går mer i direkt konkurrens med varandra. Airbus sade detsamma redan i mars i år (Airbus vill "göra kakan större innan vi börjar dela den" mellan DED-företag, och Airbus har också ett uttalat egenintresse av att skapa ett robust DED-ekosystem eftersom de i framtida flygplansdesigner vill utnyttja de geometrimöjligheter som endast DED effektivt kan leverera). De stora långsiktiga ägarna i NTI äger över hälften av företaget, och totalt under utvecklings- och kvalificeringsfasen har ca. fem gånger nuvarande MCAP investerats. Medelstora och små kunder som vill ha en betydande ägarandel kommer troligen att behöva betala mycket för en teknik som via NTI kan användas av många kunder, för att sedan begränsa den till sig själva (tror att den kalkylen svårligen går ihop). Stora aktörer som Airbus önskar konkurrens i leverantörsledet, och inte äga allt själva.·för 58 min senAirbus köpte Spirit huvudsakligen på grund av " reduce dependence on a third-party supplier for critical components." Och där skulle inte NTI passa in? Det är bara spekulationer, men det skulle knappast komma som en stor överraskning om det skulle hända en dag, att Airbus köper upp NTI. Glöm inte att NTI också levererar "kritiska komponenter" även till Boeing.
- ·för 7 tim sedanLånar på huset och köper upp mig i nti. Detta blir tidernas genidrag eller tabbe. Må högre makter vara med mig.......amen·för 5 tim sedan · Ändraddet är ju bara några futtiga kronor upp till nya höjder.. här kan det gå förbenat fort när nyheter som är precis runt hörnet kommer. för nyheter kommer, de har också produktion i USA..
- ·för 7 tim sedan · Ändraddenna borde ta fart så dammolnet står, en sådan värdering är ju helt löjlig. UNDER EMI också, vad händer med folk??Varför sälja precis innan den skriker iväg?·för 7 tim sedanEnig. Aktien är f.n. "utbombad". Stödet runt 1 krona har testats flera gånger nu och verkar vara solidt. Det är ju positivt och visar att uppsida potential i denna aktie är närvarande och nedsidan tagen ut. Det krävs nog nyheter för att denna ska stiga betydligt nu. Med det sagt så tror jag detta snart kan komma. Airbus-kontraktet kan i princip komma när som helst efter flera tidigare förseningar här. De nämner "strong traction in defense" som inte osannolikt kan ge nya order snart. ICAM funding för utveckling från USA:s försvarsdepartement nämns i Q3-presentationen. Och naturligtvis även order inom Industri/Energi. Boyd Adams har ju jobbat med försäljning ett tag nu som CCO och något mer bör materialisera sig från det hållet snart. Finansiering ett år framåt i tiden ger också mer lugn kring den sidan av saken.
- ·för 18 tim sedanMiljardkontrakt strömmar in från både Kina och Emiraterna till Airbus, jag tror att det kommer att komma några telefonsamtal från Airbus till Nti om leverans av komponenter. 🤞·för 7 tim sedanFlygproduktionsbranschen är ju glödhet med order för tillfället!!
- ·för 20 tim sedan · ÄndradI väntan på «everything is done, we need to complete the paperwork» gällande Airbus/FAA/EASA: Tycker detta pressmeddelande från General Atomics var intressant ( https://www.ga-asi.com/ga-asi-completes-full-scale-fatigue-test-on-mq-9b ): «General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI) completed its “third lifetime” of full-scale fatigue (FSF) testing for the MQ-9B Remotely Piloted Aircraft (RPA). […] The testing verifies the airframe structural integrity in support of certification to the NATO STANAG 4671 standard. […] Testing was conducted from December 13, 2022, through October 31, 2025, at Wichita State University’s National Institute for Aviation Research in Wichita, Kansas. The airframe tested was a production airframe purpose-built to support the test campaign.» Steven Fournier (Sr. manager additive manufacturing på General Atomics) gratulerar kollega William Townsend (Director Airframe Integrity General Atomics) på LinkedIn för det långvariga och slutförda flyg- och utmattningstestet: «colossal effort from you and the GA-ASI and partner team… Thanks for your dedication and expertise leadership» Steven F. är samma person som sommaren 2024 intervjuades både om det långa samarbetet med Norsk Titanium generellt, och specifikt gällande MQ-9-plattformen till General Atomics ( https://youtu.be/f1IaI6ztGuQ ), där det då sades att «this component is not in production yet. […] The production process is proven, but as we’ve said, this is a particularly critical component of the aircraft.[…] the part is currently undergoing flight testing as a final step to validate it.» För övrigt är illustrationsbilden på slide 7 i den senaste NTI-presentationen av just MQ-9-plattformen från General Atomics…·för 18 tim sedan · ÄndradApropå försvarsrelaterade tillämpningar: Lite roligt att Danske Bank har tagit med Norsk Titanium i deras «Nordic Defense Tech Report 2025» som de offentliggjorde nu (slide 16, under kategori «Advanced Materials & manufacturing»): https://danskebankgrowth.com/-/media/danske-bank-com/pdf/growth/nordic-defence-tech-report-2025.pdf
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Euronext Growth Oslo
Antal
Köp
4 000
Sälj
Antal
296 836
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 10 090 | - | - | ||
| 10 655 | - | - | ||
| 23 300 | - | - | ||
| 10 000 | - | - | ||
| 3 141 | - | - |
Högst
1,03VWAP
Lägst
0,989OmsättningAntal
1,7 1 685 665
VWAP
Högst
1,03Lägst
0,989OmsättningAntal
1,7 1 685 665
Mäklarstatistik
Ingen data hittades





