Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Divio Technologies B

Divio Technologies B

2026 Q1-rapport
54 dagar sedan

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
12 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
4 maj
2025 Q4-rapport
11 mars
2025 Q3-rapport
12 nov. 2025
2025 Q2-rapport
12 aug. 2025
2025 Q1-rapport
13 maj 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 23 tim sedan · Ändrad
    ·
    De gör jobbet, och vi klagar bara".. Angående incitamentsprogrammet för ledningen: Kakan krymper fortfarande(!) och de förbereder sig för att tilldela sig själva en större bit av den krympande kakan(!) Hur vore det med det omvända – ett incitamentsprogram för investerare, dvs. en utdelning? Naturligtvis är det otänkbart och ogenomförbart medan företaget fortfarande är olönsamt. Att underprestera, upprepade gånger missa målen de presenterar (och nästan lovar/garanterar) i sin kommunikation till investerare borde inte belöna något, IMO. Så jag tycker att både optiken och de praktiska resultaten av detta beslut är ganska dåliga, medan företaget fortfarande bränner pengar, och medan aktien fortfarande är i svår depression. För mig är det också ett annat tecken på att det finns en brist på ansvarsskyldighet här. Ledningen, styrelsen och familjen Levin (största aktieägarna) har kopplat bort sig från – och är i otakt med resten av aktieägarbasen. En sur, vresig klagan postad här är ungefär allt jag kan göra åt det.
    för 19 tim sedan
    ·
    Har inte tid att gräva just nu, men har någon kollat upp vilka som kommer att vara förmånstagarna av incitamentsprogrammet?
  • 18 maj
    ·
    Gjorde lite uppföljande läsning om tillståndet för Heroku PAAS. Verkar som Salesforce gjorde ett ganska dåligt jobb med att bibehålla dess attraktionskraft efter förvärvet. En intressant läsning som detaljerar några ganska tydliga fallgropar som Divio borde försöka lära sig av i den länkade artikeln. Hoppas Divio förblir trogna sin slogan "by developers for developers" och prioriterar en "no nonsense, pure function"-strategi för att utveckla och marknadsföra plattformen. Det kommer definitivt att finnas många företag som letar efter ett nytt PAAS-hem. https://medium.com/tech-stackups/heroku-was-already-dead-a-study-in-bad-ux-51180bc698e2
    21 maj · Ändrad
    Upsun (platform.sh) förefaller inspirerats hårt av Divio (?) 🤔 när de genomförde sin rebranding förra året; samma/snarlik starka lime-/neonfärg och utseende hemsida. https://upsun.com/ Finns en hel del konkurrenter med finansiella muskler därute, så bra och viktigt att Divio har en fokuserad och nischad strategi nu.
  • 15 maj
    ·
    Bra intervju, IMO. Ett anständigt första steg för att återfå trovärdigheten. https://open.spotify.com/episode/31jQFyEXoHeGFRKNk9QyCb?si=b4e96e8e3a7b47cf&nd=1&dlsi=d8630e2096e244ec
  • 14 maj
    ·
    Bara en reflektion över de prisspel som spelas: Om någon kunde motverka konkurrens om teckning av de MÅNGA MILJONER aktier som emitterats till 0.62 genom att sälja ETT FÅTAL MILJONER aktier till 0.58, skulle det sannolikt vara en ganska lönsam idé. D.v.s. sälj några miljoner aktier till 0.58 för att hålla andra borta från teckningen, och teckna sedan själv de många miljoner aktierna. Förmodligen någon stor långsiktig investerare som vill snitta ner stort som gör detta. Vad som är tydligt är att ett företag med en årlig omsättning på 34m SEK och en EPS på -0.01 SEK inte kan förbli värderat till ett börsvärde på 36m SEK efter att denna utspädning är klar, när de också kommer att ha 15-20m SEK i kassan. Detta stora prisfall och utspädningen (aktiekapitaluppblåsthet) var på intet sätt vad jag ville. J.L. har berättat uppenbara lögner om utsikterna till lönsamhet under större delen av 2 år, och vi har all rätt att ogilla det. Men inget av det ändrar det faktum att aktien – under samma period – har (med rätta) varit kraftigt nedvärderad på grund av utspädningsrisk. Den risken är nu borta, och så – får vi anta – kommer rabatten att vara... Förutsatt att J.L. talade sanning angående en Fidelity-kontraktsförnyelse, bör prisuppgången säkert följa när denna teckningsperiod avslutas. Med det i åtanke köper jag vad jag kan av dessa "prisspel" och säger till vänner att antingen göra detsamma, eller att söka teckning för så många aktier som möjligt. Du gör som du vill.
    15 maj
    ·
    Fler billiga aktier tillgängliga genom emissionen än från försäljning på den öppna marknaden. Men köper där man kan få sitt lystmäte billigast.
  • 5 maj
    Divio är plattformen som tar hand om det tråkiga och komplexa bakom företags molninfrastrukturer så att företag kan fokusera på att utveckla och erbjuda spännande webbtjänster till sina kunder. Den nya skalbara försäljningsmodellen har fått fotfäste. Kombinerar en riktad emission med en mindre företrädesemission. https://nyemissioner.se/sponsrad/divio-driftar-foretagens-moln-infrastruktur-har-momentum-i-forsaljningsmodellen/
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
54 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 23 tim sedan · Ändrad
    ·
    De gör jobbet, och vi klagar bara".. Angående incitamentsprogrammet för ledningen: Kakan krymper fortfarande(!) och de förbereder sig för att tilldela sig själva en större bit av den krympande kakan(!) Hur vore det med det omvända – ett incitamentsprogram för investerare, dvs. en utdelning? Naturligtvis är det otänkbart och ogenomförbart medan företaget fortfarande är olönsamt. Att underprestera, upprepade gånger missa målen de presenterar (och nästan lovar/garanterar) i sin kommunikation till investerare borde inte belöna något, IMO. Så jag tycker att både optiken och de praktiska resultaten av detta beslut är ganska dåliga, medan företaget fortfarande bränner pengar, och medan aktien fortfarande är i svår depression. För mig är det också ett annat tecken på att det finns en brist på ansvarsskyldighet här. Ledningen, styrelsen och familjen Levin (största aktieägarna) har kopplat bort sig från – och är i otakt med resten av aktieägarbasen. En sur, vresig klagan postad här är ungefär allt jag kan göra åt det.
    för 19 tim sedan
    ·
    Har inte tid att gräva just nu, men har någon kollat upp vilka som kommer att vara förmånstagarna av incitamentsprogrammet?
  • 18 maj
    ·
    Gjorde lite uppföljande läsning om tillståndet för Heroku PAAS. Verkar som Salesforce gjorde ett ganska dåligt jobb med att bibehålla dess attraktionskraft efter förvärvet. En intressant läsning som detaljerar några ganska tydliga fallgropar som Divio borde försöka lära sig av i den länkade artikeln. Hoppas Divio förblir trogna sin slogan "by developers for developers" och prioriterar en "no nonsense, pure function"-strategi för att utveckla och marknadsföra plattformen. Det kommer definitivt att finnas många företag som letar efter ett nytt PAAS-hem. https://medium.com/tech-stackups/heroku-was-already-dead-a-study-in-bad-ux-51180bc698e2
    21 maj · Ändrad
    Upsun (platform.sh) förefaller inspirerats hårt av Divio (?) 🤔 när de genomförde sin rebranding förra året; samma/snarlik starka lime-/neonfärg och utseende hemsida. https://upsun.com/ Finns en hel del konkurrenter med finansiella muskler därute, så bra och viktigt att Divio har en fokuserad och nischad strategi nu.
  • 15 maj
    ·
    Bra intervju, IMO. Ett anständigt första steg för att återfå trovärdigheten. https://open.spotify.com/episode/31jQFyEXoHeGFRKNk9QyCb?si=b4e96e8e3a7b47cf&nd=1&dlsi=d8630e2096e244ec
  • 14 maj
    ·
    Bara en reflektion över de prisspel som spelas: Om någon kunde motverka konkurrens om teckning av de MÅNGA MILJONER aktier som emitterats till 0.62 genom att sälja ETT FÅTAL MILJONER aktier till 0.58, skulle det sannolikt vara en ganska lönsam idé. D.v.s. sälj några miljoner aktier till 0.58 för att hålla andra borta från teckningen, och teckna sedan själv de många miljoner aktierna. Förmodligen någon stor långsiktig investerare som vill snitta ner stort som gör detta. Vad som är tydligt är att ett företag med en årlig omsättning på 34m SEK och en EPS på -0.01 SEK inte kan förbli värderat till ett börsvärde på 36m SEK efter att denna utspädning är klar, när de också kommer att ha 15-20m SEK i kassan. Detta stora prisfall och utspädningen (aktiekapitaluppblåsthet) var på intet sätt vad jag ville. J.L. har berättat uppenbara lögner om utsikterna till lönsamhet under större delen av 2 år, och vi har all rätt att ogilla det. Men inget av det ändrar det faktum att aktien – under samma period – har (med rätta) varit kraftigt nedvärderad på grund av utspädningsrisk. Den risken är nu borta, och så – får vi anta – kommer rabatten att vara... Förutsatt att J.L. talade sanning angående en Fidelity-kontraktsförnyelse, bör prisuppgången säkert följa när denna teckningsperiod avslutas. Med det i åtanke köper jag vad jag kan av dessa "prisspel" och säger till vänner att antingen göra detsamma, eller att söka teckning för så många aktier som möjligt. Du gör som du vill.
    15 maj
    ·
    Fler billiga aktier tillgängliga genom emissionen än från försäljning på den öppna marknaden. Men köper där man kan få sitt lystmäte billigast.
  • 5 maj
    Divio är plattformen som tar hand om det tråkiga och komplexa bakom företags molninfrastrukturer så att företag kan fokusera på att utveckla och erbjuda spännande webbtjänster till sina kunder. Den nya skalbara försäljningsmodellen har fått fotfäste. Kombinerar en riktad emission med en mindre företrädesemission. https://nyemissioner.se/sponsrad/divio-driftar-foretagens-moln-infrastruktur-har-momentum-i-forsaljningsmodellen/
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
12 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
4 maj
2025 Q4-rapport
11 mars
2025 Q3-rapport
12 nov. 2025
2025 Q2-rapport
12 aug. 2025
2025 Q1-rapport
13 maj 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
54 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
12 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
4 maj
2025 Q4-rapport
11 mars
2025 Q3-rapport
12 nov. 2025
2025 Q2-rapport
12 aug. 2025
2025 Q1-rapport
13 maj 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 23 tim sedan · Ändrad
    ·
    De gör jobbet, och vi klagar bara".. Angående incitamentsprogrammet för ledningen: Kakan krymper fortfarande(!) och de förbereder sig för att tilldela sig själva en större bit av den krympande kakan(!) Hur vore det med det omvända – ett incitamentsprogram för investerare, dvs. en utdelning? Naturligtvis är det otänkbart och ogenomförbart medan företaget fortfarande är olönsamt. Att underprestera, upprepade gånger missa målen de presenterar (och nästan lovar/garanterar) i sin kommunikation till investerare borde inte belöna något, IMO. Så jag tycker att både optiken och de praktiska resultaten av detta beslut är ganska dåliga, medan företaget fortfarande bränner pengar, och medan aktien fortfarande är i svår depression. För mig är det också ett annat tecken på att det finns en brist på ansvarsskyldighet här. Ledningen, styrelsen och familjen Levin (största aktieägarna) har kopplat bort sig från – och är i otakt med resten av aktieägarbasen. En sur, vresig klagan postad här är ungefär allt jag kan göra åt det.
    för 19 tim sedan
    ·
    Har inte tid att gräva just nu, men har någon kollat upp vilka som kommer att vara förmånstagarna av incitamentsprogrammet?
  • 18 maj
    ·
    Gjorde lite uppföljande läsning om tillståndet för Heroku PAAS. Verkar som Salesforce gjorde ett ganska dåligt jobb med att bibehålla dess attraktionskraft efter förvärvet. En intressant läsning som detaljerar några ganska tydliga fallgropar som Divio borde försöka lära sig av i den länkade artikeln. Hoppas Divio förblir trogna sin slogan "by developers for developers" och prioriterar en "no nonsense, pure function"-strategi för att utveckla och marknadsföra plattformen. Det kommer definitivt att finnas många företag som letar efter ett nytt PAAS-hem. https://medium.com/tech-stackups/heroku-was-already-dead-a-study-in-bad-ux-51180bc698e2
    21 maj · Ändrad
    Upsun (platform.sh) förefaller inspirerats hårt av Divio (?) 🤔 när de genomförde sin rebranding förra året; samma/snarlik starka lime-/neonfärg och utseende hemsida. https://upsun.com/ Finns en hel del konkurrenter med finansiella muskler därute, så bra och viktigt att Divio har en fokuserad och nischad strategi nu.
  • 15 maj
    ·
    Bra intervju, IMO. Ett anständigt första steg för att återfå trovärdigheten. https://open.spotify.com/episode/31jQFyEXoHeGFRKNk9QyCb?si=b4e96e8e3a7b47cf&nd=1&dlsi=d8630e2096e244ec
  • 14 maj
    ·
    Bara en reflektion över de prisspel som spelas: Om någon kunde motverka konkurrens om teckning av de MÅNGA MILJONER aktier som emitterats till 0.62 genom att sälja ETT FÅTAL MILJONER aktier till 0.58, skulle det sannolikt vara en ganska lönsam idé. D.v.s. sälj några miljoner aktier till 0.58 för att hålla andra borta från teckningen, och teckna sedan själv de många miljoner aktierna. Förmodligen någon stor långsiktig investerare som vill snitta ner stort som gör detta. Vad som är tydligt är att ett företag med en årlig omsättning på 34m SEK och en EPS på -0.01 SEK inte kan förbli värderat till ett börsvärde på 36m SEK efter att denna utspädning är klar, när de också kommer att ha 15-20m SEK i kassan. Detta stora prisfall och utspädningen (aktiekapitaluppblåsthet) var på intet sätt vad jag ville. J.L. har berättat uppenbara lögner om utsikterna till lönsamhet under större delen av 2 år, och vi har all rätt att ogilla det. Men inget av det ändrar det faktum att aktien – under samma period – har (med rätta) varit kraftigt nedvärderad på grund av utspädningsrisk. Den risken är nu borta, och så – får vi anta – kommer rabatten att vara... Förutsatt att J.L. talade sanning angående en Fidelity-kontraktsförnyelse, bör prisuppgången säkert följa när denna teckningsperiod avslutas. Med det i åtanke köper jag vad jag kan av dessa "prisspel" och säger till vänner att antingen göra detsamma, eller att söka teckning för så många aktier som möjligt. Du gör som du vill.
    15 maj
    ·
    Fler billiga aktier tillgängliga genom emissionen än från försäljning på den öppna marknaden. Men köper där man kan få sitt lystmäte billigast.
  • 5 maj
    Divio är plattformen som tar hand om det tråkiga och komplexa bakom företags molninfrastrukturer så att företag kan fokusera på att utveckla och erbjuda spännande webbtjänster till sina kunder. Den nya skalbara försäljningsmodellen har fått fotfäste. Kombinerar en riktad emission med en mindre företrädesemission. https://nyemissioner.se/sponsrad/divio-driftar-foretagens-moln-infrastruktur-har-momentum-i-forsaljningsmodellen/
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm