Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Aktie
First North Sweden
DIVIO B

Divio Technologies B

Divio Technologies B

0,1380SEK
0,00% (0,0000)
Idag
Högst0,1385
Lägst0,1360
Omsättning
0,1 MSEK
0,1380SEK
0,00% (0,0000)
Idag
Högst0,1385
Lägst0,1360
Omsättning
0,1 MSEK
Aktie
First North Sweden
DIVIO B

Divio Technologies B

Divio Technologies B

0,1380SEK
0,00% (0,0000)
Idag
Högst0,1385
Lägst0,1360
Omsättning
0,1 MSEK
0,1380SEK
0,00% (0,0000)
Idag
Högst0,1385
Lägst0,1360
Omsättning
0,1 MSEK
Aktie
First North Sweden
DIVIO B

Divio Technologies B

Divio Technologies B

0,1380SEK
0,00% (0,0000)
Idag
Högst0,1385
Lägst0,1360
Omsättning
0,1 MSEK
0,1380SEK
0,00% (0,0000)
Idag
Högst0,1385
Lägst0,1360
Omsättning
0,1 MSEK
Q2-rapport
51 dagar sedan42min

Orderdjup

SwedenFirst North Sweden
Antal
Köp
39 065
Sälj
Antal
10 000

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
27 000--
73 000--
27 000--
73 000--
27 000--
Högst
0,139
VWAP
0,138
Lägst
0,136
OmsättningAntal
0,1 779 354
VWAP
0,138
Högst
0,139
Lägst
0,136
OmsättningAntal
0,1 779 354

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym806 157806 15700

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym806 157806 15700

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
12 nov.
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport12 aug.
2024 Årsstämma13 juni
2025 Q1-rapport13 maj
2024 Q4-rapport13 feb.
2024 Q3-rapport29 nov. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 23 sep.
    ·
    23 sep.
    ·
    Nämnde detta i tråden nedan, men tycker att det förtjänar en egen tråd eftersom det är det första tecknet på att den nya byråstrategin kan vara effektiv. Divio har redan annonserat sitt första nya byråsamarbete på sin LinkedIn-sida: https://www.linkedin.com/posts/divio-ag_were-excited-to-welcome-surfgreendev-gmbh-activity-7371102348422717440-2jLx "Surfgreen" presenterar sig som Django-specialister som erbjuder anpassad (mot förhandlingsbara avgifter) eller standardiserad webbplatsskapande för en avgift på 1000 euro. De är baserade i Tyskland. https://www.surfgreen.dev/ Av en slump, när Divio letade efter nya Devops i år, tog de emot ansökningar från Sverige/Tyskland/var som helst. Ett tidigt tyskt byråsamarbete kan vara en fördel med nya nätverk från några av de nyanställda(?) Hur som helst kom det tillkännagivandet snabbt, och tidigare än vad jag förväntade mig, vilket är trevligt för omväxlings skull!
    23 sep.
    ·
    23 sep.
    ·
    (Och det är att sätta ribban ganska lågt, tycker jag)
  • 19 sep.
    ·
    19 sep.
    ·
    Nu måste detta så kallade ledarskap komma in på scenen snart!!!
    22 sep.
    ·
    22 sep.
    ·
    Jag skulle inte ha några problem alls med att vänta på kontrakten om jag kände mig säker på att de kommer. Det skulle vara till stor hjälp att få detaljer/information från ledningen om varför dessa processer kan ta så lång tid. Det skulle förbättra förtroendet och spara mig lite tid från att försöka lista ut det på egen hand. Med andra ord, inga problem att ha tålamod om situationen presenteras tydligt och om orsakerna är förståeliga eller förutsägbara utifrån ledningens kommunikation om dem. Det är problemet när information/vägledning nästan alltid gör en besvikelse/överraskande: Det verkar inte finnas någon anledning att lita på vad de säger, och det finns en konstant partiskhet i förväntningarna om ett negativt resultat. En långvarig/återkommande "överlöftning/underpresterande" investerarrelations-"kommunikationsstil" skapar osäkerhet och dålig stämning, och lite annat. Jag skulle säga att den dynamiken är väl etablerad här, och VD:n verkar aktivt upprätthålla den vid varje tillfälle. Jag har undrat om han är lite trög för att han inte förstår detta, och för att han fortfarande gör det - nu utan någon uppenbar anledning - 6 år in i sin anställning. Inte särskilt trovärdig, verkar inte hålla sig själv ansvarig. Betonar att de alla arbetar väldigt hårt, men tar sig inte tid (åtminstone inte i mitt fall) att svara på kritiska frågor/feedback i sina IR-mejl, och lägger inte heller ner mycket arbete på att förbättra informationsinnehållet i presentationer. Framstår väldigt sympatisk och sympatisk vid första anblicken, men verkar också ganska tvivelaktig. Vem har någonsin träffat en hårt arbetande person som lägger tid på att prata om hur hårt de arbetar, hur motiverade de är, etc. efter att ha underpresterat i åratal med vad de har väglett/lovat? (Roche-värvningen är ett enda undantag.) Påstås ha "äntligen fått till det rätt" med sin försäljningsstrategi i över ett år nu, bara utan några nya värvningar att visa upp. Av en slump liknar det budskapet ganska mycket VD:ns första presentation för företaget någonsin, där han var ganska envis med att han visste hur man fick saker att fungera. Brist på IR-förtroende och självförtroende ensamt borde vara tillräckligt med skäl för styrelsen att aktivt överväga hans position, även efter de senaste förbättringarna av grunderna. Jag är inte heller säker på att styrelsen är tillräckligt opartisk. 2/3 av styrelseledamöterna har sina examina från Lunds universitet, och det har även VD:n. Vet inte om det finns något samband där, men rekryterades de alla från samma sociala nätverk? Är de kompisar? Tillräckligt opartiska? Utvärderar de hans ledning proaktivt, eller är de villiga att bara vänta och se hur det går? Jag vet att mina upprepningar och kritik sannolikt är irriterande, men jag kommer att fortsätta vara högljudd om dessa saker tills det finns tecken på förbättring av dessa aspekter: Jag vill ha (kräva) mer transparens och detaljer, och mindre muntlig ersättning och löften som är för svåra att hålla.
    22 sep.
    ·
    22 sep.
    ·
    På den ljusare sidan, för att balansera min negativitet: Ny byråpartner har redan tillkännagivits (snabbare än jag hade trott) på Divio LinkedIn: Surfgreen presenterar sig som Django-specialister som erbjuder skräddarsydd webbplatsskapande för en standardiserad avgift på 1000 euro. Baserat i Tyskland. https://www.surfgreen.dev/
  • 11 sep.
    ·
    11 sep.
    ·
    Medan vi väntar: Jag gillar verkligen det nya initiativet att alliera sig med webbbyråer. Det finns för närvarande en hel del handelshinder som är makro-/geopolitikdrivna, av vilka jag har försökt beskriva några i tidigare inlägg. Utöver dessa verkar det största hindret – och ett specifikt för Divio – vara att få kunder att åta sig en lång process att skriva om sina appar för dockerisering och för överensstämmelse med 12-faktors appprinciper, vilket i sin tur gör det möjligt för Divio att "administrera" molnet effektivt och tillförlitligt efter denna konvertering. Att skriva om appar för att överensstämma med 12-faktors appprinciper kan ta allt från några veckor, för små enkla appar, till många månader, för stora/komplexa appar, och förmodligen upp till ett år eller mer för föråldrade "äldre" appar. Så detta hinder är sannolikt också den främsta orsaken till långa ledtider för kontraktssignering. 12-faktors app-metoden betraktas som "bästa praxis" när det gäller molnbaserade applikationer, så det är tydligt att alla företag som söker framgång med hjälp av molntjänster skulle vara motiverade för denna övergång från första början. Det är dock också tydligt att Divio har svårt att sälja in sig på företag som inte har påbörjat processen. (Varför/hur skulle de binda sig till en plattformsabonnemang i förväg om de inte ens är säkra på hur deras processer och appar kommer att se ut om några månader?) Att övertyga webbyråer att använda bästa praxis (12-faktorers appmetodik) när de skapar för kunder med molnbaserade ambitioner borde vara mycket enklare att sälja in. Lägg till de rejäla incitamenten i form av uppnåeliga plattformsrabatter (rabatterad användning av Divio-plattformen för webbbyråerna själva) och upp till 25 % hänvisningsprovision för nya kunder, och erbjudandet borde börja se mycket lockande ut; webbyråerna kan outsourca allt som har med molnet att göra, minska sina egna kostnader och tidsåtgång, och till och med öka sina marginaler upprepade gånger genom att få hänvisningsprovisioner. Strategin öppnar också upp möjligheten till återkommande affärer från personer som vet allt bättre vad de gör när de skriver appar för molnet. Det eliminerar behovet av att anlita konsulter från denna process, och i slutändan minskar kostnaderna för kunderna. För Divio bör ett nätverk/kopplingar både "långt uppströms" (i form av samarbeten med molnleverantörer, som de har med AWS) och "längre nedströms" (som de får med byråsamarbetspartners) säkerställa en riklig avkastning – åtminstone i teorin: Att fiska med flera nät på flera platser är vettigt om man absolut behöver en fångst, även under denna period då det finns färre fiskar i floden (på grund av makro-/geopolitiska omständigheter). Diversifieringen i leadgenerering ger också en annan tydlig fördel för Divio: Stadigare tillväxt. Kontraktsvinster från leverantörssamarbeten (som AWS) kommer sannolikt att fortsätta vara sällsynta men stora, medan byråkontrakt är mer benägna att vara frekventa, men små. Så kombinera en stadig stegvis tillväxt från byråsamarbeten med sällsynta utbrott av mer betydande tillväxt från leverantörssamarbeten, så får du en mycket attraktiv intäktsström. Prioriteringslista för Mr. Levin/Divio, som jag ser det: 1. Överskrida gränsen till lönsamhet 2. Återfå marknadens förtroende och investerarnas förtroende genom att öka transparensen - diskutera företagets framtidsutsikter, hinder och strävanden mer i detalj. (Och, det borde vara onödigt att säga: Sluta. Sluta bara... manipulera investerarnas sentiment genom att förvränga, få det att se bättre ut eller påstå saker som helt enkelt inte håller måttet.) 3. Få så många byråer som möjligt, från olika områden, med på tåget. Jag hoppas att Divios utåtriktade arbete med detta initiativ är betydande och effektivt, för jag tycker att det (äntligen) är en utmärkt plan. Enligt min mening kan detta initiativ vara den "undervegetation" år 2026 som kan ge bränsle åt en stadig och alltmer betydande tillväxt för 2027 och framåt. Lycka till oss!
    12 sep.
    ·
    12 sep.
    ·
    Ja, det är också spännande. Nyfiken på att se vilka uppgifter de löser för den schweiziska armén också. Allt som har med militärt att göra nuförtiden är intressant, ifall slutprodukten skulle kunna efterfrågas i större utsträckning i ett NATO som kollektivt behöver ny kapacitet och ny skala.
  • 8 sep.
    ·
    8 sep.
    ·
    Den 9 september 2024 tillkännagavs Roche. Kan vi förvänta oss något stort imorgon? ⭐️
    18 sep.
    18 sep.
    Roche har onekligen "muskler" när det behövs. Fantastisk kund nu och framåt för Divio. 👍🏻 https://seekingalpha.com/news/4495908-roche-to-acquire-89bio-in-deal-worth-up-to-35-billion
  • 4 sep.
    ·
    4 sep.
    ·
    Jag återpublicerar ett inlägg från en tidigare tråd, eftersom jag tycker att det är betydelsefullt; om spänningarna mellan USA och EU, och om diversifiering av nätverk/leadgenerering, vilket jag tycker Divio borde undersöka härnäst/så snart som möjligt. Norge är en intressant marknad för databehandling. Ett överflöd av vattenkraft, ett svalt klimat, bra infrastruktur och en stabil politisk miljö gör det till en idealisk plats för datacenter/datorcenter. Många datacenter finns redan här. Nscale, Aker och OpenAI är också på väg att spendera miljarder på ett joint venture för en ny gigastor datoranläggning i norra delen av landet, planerad att vara färdigställd år 2026: -Meddelande här: https://www.nscale.com/press-releases/stargate-norway-nscale-aker-openai -Videomeddelande här: https://qcnl.tv/p/ibfrFnPcQraFxwbZSpXzVQ Detta är väsentliga utvecklingar för framtidens databehandling i Europa. Divio borde positionera sig därefter, och tiden att göra det är nu, enligt min mening. En lista över leverantörer som är aktiva inom molnekosystemet i Norge här: https://www.cloudtango.net/msp/Norway
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
51 dagar sedan42min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 23 sep.
    ·
    23 sep.
    ·
    Nämnde detta i tråden nedan, men tycker att det förtjänar en egen tråd eftersom det är det första tecknet på att den nya byråstrategin kan vara effektiv. Divio har redan annonserat sitt första nya byråsamarbete på sin LinkedIn-sida: https://www.linkedin.com/posts/divio-ag_were-excited-to-welcome-surfgreendev-gmbh-activity-7371102348422717440-2jLx "Surfgreen" presenterar sig som Django-specialister som erbjuder anpassad (mot förhandlingsbara avgifter) eller standardiserad webbplatsskapande för en avgift på 1000 euro. De är baserade i Tyskland. https://www.surfgreen.dev/ Av en slump, när Divio letade efter nya Devops i år, tog de emot ansökningar från Sverige/Tyskland/var som helst. Ett tidigt tyskt byråsamarbete kan vara en fördel med nya nätverk från några av de nyanställda(?) Hur som helst kom det tillkännagivandet snabbt, och tidigare än vad jag förväntade mig, vilket är trevligt för omväxlings skull!
    23 sep.
    ·
    23 sep.
    ·
    (Och det är att sätta ribban ganska lågt, tycker jag)
  • 19 sep.
    ·
    19 sep.
    ·
    Nu måste detta så kallade ledarskap komma in på scenen snart!!!
    22 sep.
    ·
    22 sep.
    ·
    Jag skulle inte ha några problem alls med att vänta på kontrakten om jag kände mig säker på att de kommer. Det skulle vara till stor hjälp att få detaljer/information från ledningen om varför dessa processer kan ta så lång tid. Det skulle förbättra förtroendet och spara mig lite tid från att försöka lista ut det på egen hand. Med andra ord, inga problem att ha tålamod om situationen presenteras tydligt och om orsakerna är förståeliga eller förutsägbara utifrån ledningens kommunikation om dem. Det är problemet när information/vägledning nästan alltid gör en besvikelse/överraskande: Det verkar inte finnas någon anledning att lita på vad de säger, och det finns en konstant partiskhet i förväntningarna om ett negativt resultat. En långvarig/återkommande "överlöftning/underpresterande" investerarrelations-"kommunikationsstil" skapar osäkerhet och dålig stämning, och lite annat. Jag skulle säga att den dynamiken är väl etablerad här, och VD:n verkar aktivt upprätthålla den vid varje tillfälle. Jag har undrat om han är lite trög för att han inte förstår detta, och för att han fortfarande gör det - nu utan någon uppenbar anledning - 6 år in i sin anställning. Inte särskilt trovärdig, verkar inte hålla sig själv ansvarig. Betonar att de alla arbetar väldigt hårt, men tar sig inte tid (åtminstone inte i mitt fall) att svara på kritiska frågor/feedback i sina IR-mejl, och lägger inte heller ner mycket arbete på att förbättra informationsinnehållet i presentationer. Framstår väldigt sympatisk och sympatisk vid första anblicken, men verkar också ganska tvivelaktig. Vem har någonsin träffat en hårt arbetande person som lägger tid på att prata om hur hårt de arbetar, hur motiverade de är, etc. efter att ha underpresterat i åratal med vad de har väglett/lovat? (Roche-värvningen är ett enda undantag.) Påstås ha "äntligen fått till det rätt" med sin försäljningsstrategi i över ett år nu, bara utan några nya värvningar att visa upp. Av en slump liknar det budskapet ganska mycket VD:ns första presentation för företaget någonsin, där han var ganska envis med att han visste hur man fick saker att fungera. Brist på IR-förtroende och självförtroende ensamt borde vara tillräckligt med skäl för styrelsen att aktivt överväga hans position, även efter de senaste förbättringarna av grunderna. Jag är inte heller säker på att styrelsen är tillräckligt opartisk. 2/3 av styrelseledamöterna har sina examina från Lunds universitet, och det har även VD:n. Vet inte om det finns något samband där, men rekryterades de alla från samma sociala nätverk? Är de kompisar? Tillräckligt opartiska? Utvärderar de hans ledning proaktivt, eller är de villiga att bara vänta och se hur det går? Jag vet att mina upprepningar och kritik sannolikt är irriterande, men jag kommer att fortsätta vara högljudd om dessa saker tills det finns tecken på förbättring av dessa aspekter: Jag vill ha (kräva) mer transparens och detaljer, och mindre muntlig ersättning och löften som är för svåra att hålla.
    22 sep.
    ·
    22 sep.
    ·
    På den ljusare sidan, för att balansera min negativitet: Ny byråpartner har redan tillkännagivits (snabbare än jag hade trott) på Divio LinkedIn: Surfgreen presenterar sig som Django-specialister som erbjuder skräddarsydd webbplatsskapande för en standardiserad avgift på 1000 euro. Baserat i Tyskland. https://www.surfgreen.dev/
  • 11 sep.
    ·
    11 sep.
    ·
    Medan vi väntar: Jag gillar verkligen det nya initiativet att alliera sig med webbbyråer. Det finns för närvarande en hel del handelshinder som är makro-/geopolitikdrivna, av vilka jag har försökt beskriva några i tidigare inlägg. Utöver dessa verkar det största hindret – och ett specifikt för Divio – vara att få kunder att åta sig en lång process att skriva om sina appar för dockerisering och för överensstämmelse med 12-faktors appprinciper, vilket i sin tur gör det möjligt för Divio att "administrera" molnet effektivt och tillförlitligt efter denna konvertering. Att skriva om appar för att överensstämma med 12-faktors appprinciper kan ta allt från några veckor, för små enkla appar, till många månader, för stora/komplexa appar, och förmodligen upp till ett år eller mer för föråldrade "äldre" appar. Så detta hinder är sannolikt också den främsta orsaken till långa ledtider för kontraktssignering. 12-faktors app-metoden betraktas som "bästa praxis" när det gäller molnbaserade applikationer, så det är tydligt att alla företag som söker framgång med hjälp av molntjänster skulle vara motiverade för denna övergång från första början. Det är dock också tydligt att Divio har svårt att sälja in sig på företag som inte har påbörjat processen. (Varför/hur skulle de binda sig till en plattformsabonnemang i förväg om de inte ens är säkra på hur deras processer och appar kommer att se ut om några månader?) Att övertyga webbyråer att använda bästa praxis (12-faktorers appmetodik) när de skapar för kunder med molnbaserade ambitioner borde vara mycket enklare att sälja in. Lägg till de rejäla incitamenten i form av uppnåeliga plattformsrabatter (rabatterad användning av Divio-plattformen för webbbyråerna själva) och upp till 25 % hänvisningsprovision för nya kunder, och erbjudandet borde börja se mycket lockande ut; webbyråerna kan outsourca allt som har med molnet att göra, minska sina egna kostnader och tidsåtgång, och till och med öka sina marginaler upprepade gånger genom att få hänvisningsprovisioner. Strategin öppnar också upp möjligheten till återkommande affärer från personer som vet allt bättre vad de gör när de skriver appar för molnet. Det eliminerar behovet av att anlita konsulter från denna process, och i slutändan minskar kostnaderna för kunderna. För Divio bör ett nätverk/kopplingar både "långt uppströms" (i form av samarbeten med molnleverantörer, som de har med AWS) och "längre nedströms" (som de får med byråsamarbetspartners) säkerställa en riklig avkastning – åtminstone i teorin: Att fiska med flera nät på flera platser är vettigt om man absolut behöver en fångst, även under denna period då det finns färre fiskar i floden (på grund av makro-/geopolitiska omständigheter). Diversifieringen i leadgenerering ger också en annan tydlig fördel för Divio: Stadigare tillväxt. Kontraktsvinster från leverantörssamarbeten (som AWS) kommer sannolikt att fortsätta vara sällsynta men stora, medan byråkontrakt är mer benägna att vara frekventa, men små. Så kombinera en stadig stegvis tillväxt från byråsamarbeten med sällsynta utbrott av mer betydande tillväxt från leverantörssamarbeten, så får du en mycket attraktiv intäktsström. Prioriteringslista för Mr. Levin/Divio, som jag ser det: 1. Överskrida gränsen till lönsamhet 2. Återfå marknadens förtroende och investerarnas förtroende genom att öka transparensen - diskutera företagets framtidsutsikter, hinder och strävanden mer i detalj. (Och, det borde vara onödigt att säga: Sluta. Sluta bara... manipulera investerarnas sentiment genom att förvränga, få det att se bättre ut eller påstå saker som helt enkelt inte håller måttet.) 3. Få så många byråer som möjligt, från olika områden, med på tåget. Jag hoppas att Divios utåtriktade arbete med detta initiativ är betydande och effektivt, för jag tycker att det (äntligen) är en utmärkt plan. Enligt min mening kan detta initiativ vara den "undervegetation" år 2026 som kan ge bränsle åt en stadig och alltmer betydande tillväxt för 2027 och framåt. Lycka till oss!
    12 sep.
    ·
    12 sep.
    ·
    Ja, det är också spännande. Nyfiken på att se vilka uppgifter de löser för den schweiziska armén också. Allt som har med militärt att göra nuförtiden är intressant, ifall slutprodukten skulle kunna efterfrågas i större utsträckning i ett NATO som kollektivt behöver ny kapacitet och ny skala.
  • 8 sep.
    ·
    8 sep.
    ·
    Den 9 september 2024 tillkännagavs Roche. Kan vi förvänta oss något stort imorgon? ⭐️
    18 sep.
    18 sep.
    Roche har onekligen "muskler" när det behövs. Fantastisk kund nu och framåt för Divio. 👍🏻 https://seekingalpha.com/news/4495908-roche-to-acquire-89bio-in-deal-worth-up-to-35-billion
  • 4 sep.
    ·
    4 sep.
    ·
    Jag återpublicerar ett inlägg från en tidigare tråd, eftersom jag tycker att det är betydelsefullt; om spänningarna mellan USA och EU, och om diversifiering av nätverk/leadgenerering, vilket jag tycker Divio borde undersöka härnäst/så snart som möjligt. Norge är en intressant marknad för databehandling. Ett överflöd av vattenkraft, ett svalt klimat, bra infrastruktur och en stabil politisk miljö gör det till en idealisk plats för datacenter/datorcenter. Många datacenter finns redan här. Nscale, Aker och OpenAI är också på väg att spendera miljarder på ett joint venture för en ny gigastor datoranläggning i norra delen av landet, planerad att vara färdigställd år 2026: -Meddelande här: https://www.nscale.com/press-releases/stargate-norway-nscale-aker-openai -Videomeddelande här: https://qcnl.tv/p/ibfrFnPcQraFxwbZSpXzVQ Detta är väsentliga utvecklingar för framtidens databehandling i Europa. Divio borde positionera sig därefter, och tiden att göra det är nu, enligt min mening. En lista över leverantörer som är aktiva inom molnekosystemet i Norge här: https://www.cloudtango.net/msp/Norway
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

SwedenFirst North Sweden
Antal
Köp
39 065
Sälj
Antal
10 000

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
27 000--
73 000--
27 000--
73 000--
27 000--
Högst
0,139
VWAP
0,138
Lägst
0,136
OmsättningAntal
0,1 779 354
VWAP
0,138
Högst
0,139
Lägst
0,136
OmsättningAntal
0,1 779 354

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym806 157806 15700

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym806 157806 15700

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
12 nov.
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport12 aug.
2024 Årsstämma13 juni
2025 Q1-rapport13 maj
2024 Q4-rapport13 feb.
2024 Q3-rapport29 nov. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
51 dagar sedan42min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
12 nov.
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport12 aug.
2024 Årsstämma13 juni
2025 Q1-rapport13 maj
2024 Q4-rapport13 feb.
2024 Q3-rapport29 nov. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 23 sep.
    ·
    23 sep.
    ·
    Nämnde detta i tråden nedan, men tycker att det förtjänar en egen tråd eftersom det är det första tecknet på att den nya byråstrategin kan vara effektiv. Divio har redan annonserat sitt första nya byråsamarbete på sin LinkedIn-sida: https://www.linkedin.com/posts/divio-ag_were-excited-to-welcome-surfgreendev-gmbh-activity-7371102348422717440-2jLx "Surfgreen" presenterar sig som Django-specialister som erbjuder anpassad (mot förhandlingsbara avgifter) eller standardiserad webbplatsskapande för en avgift på 1000 euro. De är baserade i Tyskland. https://www.surfgreen.dev/ Av en slump, när Divio letade efter nya Devops i år, tog de emot ansökningar från Sverige/Tyskland/var som helst. Ett tidigt tyskt byråsamarbete kan vara en fördel med nya nätverk från några av de nyanställda(?) Hur som helst kom det tillkännagivandet snabbt, och tidigare än vad jag förväntade mig, vilket är trevligt för omväxlings skull!
    23 sep.
    ·
    23 sep.
    ·
    (Och det är att sätta ribban ganska lågt, tycker jag)
  • 19 sep.
    ·
    19 sep.
    ·
    Nu måste detta så kallade ledarskap komma in på scenen snart!!!
    22 sep.
    ·
    22 sep.
    ·
    Jag skulle inte ha några problem alls med att vänta på kontrakten om jag kände mig säker på att de kommer. Det skulle vara till stor hjälp att få detaljer/information från ledningen om varför dessa processer kan ta så lång tid. Det skulle förbättra förtroendet och spara mig lite tid från att försöka lista ut det på egen hand. Med andra ord, inga problem att ha tålamod om situationen presenteras tydligt och om orsakerna är förståeliga eller förutsägbara utifrån ledningens kommunikation om dem. Det är problemet när information/vägledning nästan alltid gör en besvikelse/överraskande: Det verkar inte finnas någon anledning att lita på vad de säger, och det finns en konstant partiskhet i förväntningarna om ett negativt resultat. En långvarig/återkommande "överlöftning/underpresterande" investerarrelations-"kommunikationsstil" skapar osäkerhet och dålig stämning, och lite annat. Jag skulle säga att den dynamiken är väl etablerad här, och VD:n verkar aktivt upprätthålla den vid varje tillfälle. Jag har undrat om han är lite trög för att han inte förstår detta, och för att han fortfarande gör det - nu utan någon uppenbar anledning - 6 år in i sin anställning. Inte särskilt trovärdig, verkar inte hålla sig själv ansvarig. Betonar att de alla arbetar väldigt hårt, men tar sig inte tid (åtminstone inte i mitt fall) att svara på kritiska frågor/feedback i sina IR-mejl, och lägger inte heller ner mycket arbete på att förbättra informationsinnehållet i presentationer. Framstår väldigt sympatisk och sympatisk vid första anblicken, men verkar också ganska tvivelaktig. Vem har någonsin träffat en hårt arbetande person som lägger tid på att prata om hur hårt de arbetar, hur motiverade de är, etc. efter att ha underpresterat i åratal med vad de har väglett/lovat? (Roche-värvningen är ett enda undantag.) Påstås ha "äntligen fått till det rätt" med sin försäljningsstrategi i över ett år nu, bara utan några nya värvningar att visa upp. Av en slump liknar det budskapet ganska mycket VD:ns första presentation för företaget någonsin, där han var ganska envis med att han visste hur man fick saker att fungera. Brist på IR-förtroende och självförtroende ensamt borde vara tillräckligt med skäl för styrelsen att aktivt överväga hans position, även efter de senaste förbättringarna av grunderna. Jag är inte heller säker på att styrelsen är tillräckligt opartisk. 2/3 av styrelseledamöterna har sina examina från Lunds universitet, och det har även VD:n. Vet inte om det finns något samband där, men rekryterades de alla från samma sociala nätverk? Är de kompisar? Tillräckligt opartiska? Utvärderar de hans ledning proaktivt, eller är de villiga att bara vänta och se hur det går? Jag vet att mina upprepningar och kritik sannolikt är irriterande, men jag kommer att fortsätta vara högljudd om dessa saker tills det finns tecken på förbättring av dessa aspekter: Jag vill ha (kräva) mer transparens och detaljer, och mindre muntlig ersättning och löften som är för svåra att hålla.
    22 sep.
    ·
    22 sep.
    ·
    På den ljusare sidan, för att balansera min negativitet: Ny byråpartner har redan tillkännagivits (snabbare än jag hade trott) på Divio LinkedIn: Surfgreen presenterar sig som Django-specialister som erbjuder skräddarsydd webbplatsskapande för en standardiserad avgift på 1000 euro. Baserat i Tyskland. https://www.surfgreen.dev/
  • 11 sep.
    ·
    11 sep.
    ·
    Medan vi väntar: Jag gillar verkligen det nya initiativet att alliera sig med webbbyråer. Det finns för närvarande en hel del handelshinder som är makro-/geopolitikdrivna, av vilka jag har försökt beskriva några i tidigare inlägg. Utöver dessa verkar det största hindret – och ett specifikt för Divio – vara att få kunder att åta sig en lång process att skriva om sina appar för dockerisering och för överensstämmelse med 12-faktors appprinciper, vilket i sin tur gör det möjligt för Divio att "administrera" molnet effektivt och tillförlitligt efter denna konvertering. Att skriva om appar för att överensstämma med 12-faktors appprinciper kan ta allt från några veckor, för små enkla appar, till många månader, för stora/komplexa appar, och förmodligen upp till ett år eller mer för föråldrade "äldre" appar. Så detta hinder är sannolikt också den främsta orsaken till långa ledtider för kontraktssignering. 12-faktors app-metoden betraktas som "bästa praxis" när det gäller molnbaserade applikationer, så det är tydligt att alla företag som söker framgång med hjälp av molntjänster skulle vara motiverade för denna övergång från första början. Det är dock också tydligt att Divio har svårt att sälja in sig på företag som inte har påbörjat processen. (Varför/hur skulle de binda sig till en plattformsabonnemang i förväg om de inte ens är säkra på hur deras processer och appar kommer att se ut om några månader?) Att övertyga webbyråer att använda bästa praxis (12-faktorers appmetodik) när de skapar för kunder med molnbaserade ambitioner borde vara mycket enklare att sälja in. Lägg till de rejäla incitamenten i form av uppnåeliga plattformsrabatter (rabatterad användning av Divio-plattformen för webbbyråerna själva) och upp till 25 % hänvisningsprovision för nya kunder, och erbjudandet borde börja se mycket lockande ut; webbyråerna kan outsourca allt som har med molnet att göra, minska sina egna kostnader och tidsåtgång, och till och med öka sina marginaler upprepade gånger genom att få hänvisningsprovisioner. Strategin öppnar också upp möjligheten till återkommande affärer från personer som vet allt bättre vad de gör när de skriver appar för molnet. Det eliminerar behovet av att anlita konsulter från denna process, och i slutändan minskar kostnaderna för kunderna. För Divio bör ett nätverk/kopplingar både "långt uppströms" (i form av samarbeten med molnleverantörer, som de har med AWS) och "längre nedströms" (som de får med byråsamarbetspartners) säkerställa en riklig avkastning – åtminstone i teorin: Att fiska med flera nät på flera platser är vettigt om man absolut behöver en fångst, även under denna period då det finns färre fiskar i floden (på grund av makro-/geopolitiska omständigheter). Diversifieringen i leadgenerering ger också en annan tydlig fördel för Divio: Stadigare tillväxt. Kontraktsvinster från leverantörssamarbeten (som AWS) kommer sannolikt att fortsätta vara sällsynta men stora, medan byråkontrakt är mer benägna att vara frekventa, men små. Så kombinera en stadig stegvis tillväxt från byråsamarbeten med sällsynta utbrott av mer betydande tillväxt från leverantörssamarbeten, så får du en mycket attraktiv intäktsström. Prioriteringslista för Mr. Levin/Divio, som jag ser det: 1. Överskrida gränsen till lönsamhet 2. Återfå marknadens förtroende och investerarnas förtroende genom att öka transparensen - diskutera företagets framtidsutsikter, hinder och strävanden mer i detalj. (Och, det borde vara onödigt att säga: Sluta. Sluta bara... manipulera investerarnas sentiment genom att förvränga, få det att se bättre ut eller påstå saker som helt enkelt inte håller måttet.) 3. Få så många byråer som möjligt, från olika områden, med på tåget. Jag hoppas att Divios utåtriktade arbete med detta initiativ är betydande och effektivt, för jag tycker att det (äntligen) är en utmärkt plan. Enligt min mening kan detta initiativ vara den "undervegetation" år 2026 som kan ge bränsle åt en stadig och alltmer betydande tillväxt för 2027 och framåt. Lycka till oss!
    12 sep.
    ·
    12 sep.
    ·
    Ja, det är också spännande. Nyfiken på att se vilka uppgifter de löser för den schweiziska armén också. Allt som har med militärt att göra nuförtiden är intressant, ifall slutprodukten skulle kunna efterfrågas i större utsträckning i ett NATO som kollektivt behöver ny kapacitet och ny skala.
  • 8 sep.
    ·
    8 sep.
    ·
    Den 9 september 2024 tillkännagavs Roche. Kan vi förvänta oss något stort imorgon? ⭐️
    18 sep.
    18 sep.
    Roche har onekligen "muskler" när det behövs. Fantastisk kund nu och framåt för Divio. 👍🏻 https://seekingalpha.com/news/4495908-roche-to-acquire-89bio-in-deal-worth-up-to-35-billion
  • 4 sep.
    ·
    4 sep.
    ·
    Jag återpublicerar ett inlägg från en tidigare tråd, eftersom jag tycker att det är betydelsefullt; om spänningarna mellan USA och EU, och om diversifiering av nätverk/leadgenerering, vilket jag tycker Divio borde undersöka härnäst/så snart som möjligt. Norge är en intressant marknad för databehandling. Ett överflöd av vattenkraft, ett svalt klimat, bra infrastruktur och en stabil politisk miljö gör det till en idealisk plats för datacenter/datorcenter. Många datacenter finns redan här. Nscale, Aker och OpenAI är också på väg att spendera miljarder på ett joint venture för en ny gigastor datoranläggning i norra delen av landet, planerad att vara färdigställd år 2026: -Meddelande här: https://www.nscale.com/press-releases/stargate-norway-nscale-aker-openai -Videomeddelande här: https://qcnl.tv/p/ibfrFnPcQraFxwbZSpXzVQ Detta är väsentliga utvecklingar för framtidens databehandling i Europa. Divio borde positionera sig därefter, och tiden att göra det är nu, enligt min mening. En lista över leverantörer som är aktiva inom molnekosystemet i Norge här: https://www.cloudtango.net/msp/Norway
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

SwedenFirst North Sweden
Antal
Köp
39 065
Sälj
Antal
10 000

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
27 000--
73 000--
27 000--
73 000--
27 000--
Högst
0,139
VWAP
0,138
Lägst
0,136
OmsättningAntal
0,1 779 354
VWAP
0,138
Högst
0,139
Lägst
0,136
OmsättningAntal
0,1 779 354

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym806 157806 15700

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym806 157806 15700