Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Aktie
Nasdaq
KNOP
K

KNOT Offshore Partners LP Unit

KNOT Offshore Partners LP Unit

K
6,86USD
+2,69% (+0,18)
Vid stängning
Högst6,96
Lägst6,65
Omsättning
0,4 MUSD
6,86USD
+2,69% (+0,18)
Vid stängning
Högst6,96
Lägst6,65
Omsättning
0,4 MUSD
Aktie
Nasdaq
KNOP
K

KNOT Offshore Partners LP Unit

KNOT Offshore Partners LP Unit

K
6,86USD
+2,69% (+0,18)
Vid stängning
Högst6,96
Lägst6,65
Omsättning
0,4 MUSD
6,86USD
+2,69% (+0,18)
Vid stängning
Högst6,96
Lägst6,65
Omsättning
0,4 MUSD
Aktie
Nasdaq
KNOP
K

KNOT Offshore Partners LP Unit

KNOT Offshore Partners LP Unit

K
6,86USD
+2,69% (+0,18)
Vid stängning
Högst6,96
Lägst6,65
Omsättning
0,4 MUSD
6,86USD
+2,69% (+0,18)
Vid stängning
Högst6,96
Lägst6,65
Omsättning
0,4 MUSD
Q1-rapport
46 dagar sedan57min
0,026 USD/aktie
X-dag 28 juli
1,52 %
Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
6,96
VWAP
6,84
Lägst
6,65
OmsättningAntal
0,4 121 465
VWAP
6,84
Högst
6,96
Lägst
6,65
OmsättningAntal
0,4 121 465

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q1-rapport21 maj
2024 Årsrapport27 mars
2024 Q4-rapport20 mars
2024 Q3-rapport5 dec. 2024
2024 Årsstämma7 nov. 2024
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Kunder har även besökt

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    KNOT Offshore Partners har nått en överenskommelse om att köpa en skytteltanker och presenterat planer på att sälja och leasa tillbaka en annan. Det New York-noterade företaget lanserade också ett program för att köpa sina egna aktier från marknaden. Det brittiska företaget meddelade att de kommer att köpa Daqing Knutsen (byggd 2022) på 154 000 dwt från moderfartyget Knutsen NYK Offshore Tankers. Bodil Knutsen. Nedgången från joint venture-företaget mellan norska Knutsen Group och japanska NYK Group kommer till ett pris av 95 miljoner dollar. Men KNOT Offshore kommer att ta på sig 70,5 miljoner dollar i utestående skulder knutna till fartyget, och 300 000 dollar i kapitaliserade avgifter kommer att dras av från priset. Suezmax-skytteltankern, som byggdes vid Cosco Shipping Heavy Industry i Kina, är chartrad av PetroChina i Brasilien fram till juli 2027. Det kinesiska oljebolaget har optioner att förlänga dessa till 2032, men om de inte utnyttjar dem har Knutsen NYK gått med på att hyra fartyget till samma pris. KNOT Offshores VD Derek Lowe sa att företaget är nöjda med att kunna göra värdeskapande drag på flera fronter efter att ha gjort framsteg med strategiska prioriteringar och förbättrade marknadsförhållanden. "Genom att framgångsrikt genomföra nedläggningen av Daqing Knutsen i samband med den attraktivt prissatta sale-leaseback-avtalet av ett av våra befintliga fartyg, är vi glada över att återigen ha kommit överens om ett positivt fartygsförvärv som utökar vår flotta i den mest efterfrågade skytteltankerklassen", sa han. KNOT Offshore köpte fartyg genom moderföretagets nedläggningar i september och februari. Tidigare på onsdagen rapporterade TradeWinds att Fearnley Securities sa att företaget hade den finansiella kraften att slutföra ytterligare tre affärer. Bland annat meddelade KNOT Offshore på onsdagen att de kommer att frigöra cirka 32 miljoner dollar i intäkter med en plan att sälja Tove Knutsen (byggd 2020) på 152 900 dwt och leasa tillbaka den. Transaktionen skulle refinansiera utestående skulder på fartyget. Affären med en japanskbaserad leasinggivare förväntas slutföras i september. KNOT Offshore kommer att sälja Tove Knutsen för 100 miljoner dollar och leasa den i 10 år, för att köpa tillbaka den i slutet. Andra gången tur för KNOT Offshore suezmax då nytt norskt fält väntas öka efterfrågan på tankfartyg "Den nuvarande marknadsvärderingen av våra gemensamma enheter representerar en betydande rabatt i förhållande till vårt substansvärde", sa Lowe, "och omfattningen av förbättringen i både partnerskapet i sig och på marknaden för chartertankfartyg har bara gjort värdeerbjudandet för våra gemensamma enheter mer uttalat. "I takt med att vår framtida synlighet har förbättrats över tid är vi i en position att återföra kapital till våra gemensamma andelsägare." ”Vi anser att denna utveckling representerar ett viktigt steg framåt i vår strävan att skapa varaktigt, långsiktigt värde för våra gemensamma andelsägare.” Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
  • 4 sep. 2024
    ·
    4 sep. 2024
    ·
    KNOT Offshore Partners har gått iväg med en större, nyare skytteltanker i ett försäljnings-och-köpsbyte med sitt moderbolag. Företaget, en New York-noterad huvudkommanditbolagsstrukturerad avknoppning av Knutsen NYK Offshore Tankers, har köpt Tuva Knutsen på 153 000 dwt (byggd 2021). Suezmax skytteltankern kom till ett bruttopris på 97,5 miljoner dollar, men det innebar att man tog på sig 69 miljoner dollar i utestående skuld på fartyget och 400 000 dollar i avgifter förknippade med en kreditfacilitet som följer med fartyget. Som en del av affären köpte Knutsen NYK Dan Cisne på 59 300 dwt (byggd 2011) för 30 miljoner dollar. De två försäljningarna avbryter för det mesta varandra ur ett kontantperspektiv, och KNOT Offshore kommer att göra en nettobetalning på 1,1 miljoner dollar till sitt moderbolag, ett samriskföretag för skytteltankfartyg av Norges Knutsen Group och Japans NYK Group. KNOT Offshore vd Derek Lowe sa att bytet ger tillväxt för partnerskapet, utan behov av finansiering. Och det ökar det New York-noterade företagets kontraktspipeline, eftersom Tuva Knutsen kommer med en charter bifogad. "Det här bytet minskar vår genomsnittliga flottaålder och ökar vår flottas koncentration i den mest efterfrågade shuttletankerklassen", sa han i ett uttalande. "Vi är fortsatt fokuserade på att skapa säkerhet och stabilitet i kassaflöden från långsiktiga anställningar med högkvalitativa motparter, och är övertygade om att fortsatt operativ prestation och genomförande av vår strategi kan skapa andelsägarvärde under de kommande kvartalen och åren." Han sa att bytet "avgörande adresserar en långvarig utmaning" för KNOT Offshore. Fartyget hade inte längre en idealisk storlek för arbete i Brasilien, utan hade utfört kortsiktigt konventionellt tankfartygsarbete när partnerskapet bedömde om det skulle uppgraderas för Nordsjömarknaden. Tuva Knutsen tar med en skytteltanker av mer standardstorlek till KNOT Offshore-flottan. Fartyget är byggt på Kinas Cosco Shipping Heavy Industry och har DP2 dynamiska positioneringsmöjligheter. Den är verksam i Brasilien som en del av ett charter med TotalEnergies med en fast period som sträcker sig till februari 2026. Den franska energijätten har också förnyelsemöjligheter som sträcker sig över ytterligare 10 år. Och även om TotalEnergies väljer att inte förnya det kontraktet när det löper ut, har Knutsen NYK garanterat charterpriset för fartyget fram till augusti 2031, vilket ger KNOT Offshore sju års garanterad fast anställning. Bytesaffären godkändes av KNOT Offshore-styrelsen och dess konfliktkommitté, som består av oberoende styrelseledamöter med stöd av externa finansiella och juridiska rådgivare. Copyright: TradeWinds, helt enkelt bäst!
  • 12 feb. 2024 · Ändrad
    ·
    12 feb. 2024 · Ändrad
    ·
  • 27 nov. 2022 · Ändrad
    27 nov. 2022 · Ändrad
    With Nordnet banning the paper, I do not know if they are possible to buy, but Danske Bank does at least list them at their platform. Also, rumors has it that Pareto might still offer to buy LPs. By "coincidence", both DB and Pareto seem to use the same supplier for KF, Futur Pension. Unfortunately they doesn't seem to be cheap, and I do not know how successful the tax reclaim will be nor the tax level on this kind of papers.
  • 5 juli 2022 · Ändrad
    5 juli 2022 · Ändrad
    https://www.tradewindsnews.com/tankers/knot-offshore-gets-119m-shuttle-tanker-bargain-in-deal-with-parent/2-1-1252936
    5 juli 2022 · Ändrad
    5 juli 2022 · Ändrad
    KNOT Offshore Partners has snapped up a shuttle tanker from its parent at an attractive price. The New York-listed partnership is paying $119m, less $87.7m of debt, for the 153,000-dwt Synnove Knutsen (built 2020) from sponsor Knutsen NYK Offshore Tankers. VesselsValue rates the specialist ship as worth $133m. The deal is being financed using borrowings under a new and separate sale-and-leaseback agreement with respect to the 123,200-dwt shuttle vessel Torill Knutsen (built 2013). The DP2 suezmax Synnove Knutsen was built by Hyundai Heavy Industries in South Korea. The ship is operating in Brazil under a five-year time charter with Norway’s Equinor, providing fixed-rate firm employment through to at least the first quarter of 2027. The charterer has options to extend the deal for up to 15 more years. The purchase brings the KNOT Offshore fleet to 18 ships. The Torill Knutsen has been sold to a Japanese financier, named by VesselsValue as Doun Kisen, with a charter back for 10 years. The price was $112m and part of the proceeds were used to repay the outstanding loan on the ship. There is a fixed-price purchase obligation at maturity. The partnership realised net proceeds of $40m from this sale, and then used $31m towards the Synnove Knutsen. Gary Chapman, chief executive of KNOT Offshore, which is based in Aberdeen, Scotland, said the dropdown lengthens the average remaining charter duration, while also “meaningfully reducing our medium-term refinancing needs and adding the surplus proceeds raised to our pool of liquidity”. “This dropdown demonstrates not only our ability to deliver accretive fleet growth, but also our commitment to acting in the best interests of our unitholders keeping the priority of our distribution in mind,” he added. Chapman believes the current shuttle tanker charter market continues to reflect the effects of temporary capital expenditure pauses by the oil majors at the onset of the pandemic. But he said: “We are increasingly seeing a catch-up in offshore development activity in the form of both floating production, storage and offloading vessel orders and deliveries, and a marked increase in inbound shuttle tanker chartering inquiries for the quarters and years ahead in our main market of Brazil.” Additional discoveries in shuttle tanker-reliant deepwater regions, substantial committed development capex from customers and a rapidly dwindling shuttle tanker orderbook give the company confidence that the medium and long-term prospects for the business are promising, Chapman added. KNOT Offshore Partners
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
Q1-rapport
46 dagar sedan57min
0,026 USD/aktie
X-dag 28 juli
1,52 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    KNOT Offshore Partners har nått en överenskommelse om att köpa en skytteltanker och presenterat planer på att sälja och leasa tillbaka en annan. Det New York-noterade företaget lanserade också ett program för att köpa sina egna aktier från marknaden. Det brittiska företaget meddelade att de kommer att köpa Daqing Knutsen (byggd 2022) på 154 000 dwt från moderfartyget Knutsen NYK Offshore Tankers. Bodil Knutsen. Nedgången från joint venture-företaget mellan norska Knutsen Group och japanska NYK Group kommer till ett pris av 95 miljoner dollar. Men KNOT Offshore kommer att ta på sig 70,5 miljoner dollar i utestående skulder knutna till fartyget, och 300 000 dollar i kapitaliserade avgifter kommer att dras av från priset. Suezmax-skytteltankern, som byggdes vid Cosco Shipping Heavy Industry i Kina, är chartrad av PetroChina i Brasilien fram till juli 2027. Det kinesiska oljebolaget har optioner att förlänga dessa till 2032, men om de inte utnyttjar dem har Knutsen NYK gått med på att hyra fartyget till samma pris. KNOT Offshores VD Derek Lowe sa att företaget är nöjda med att kunna göra värdeskapande drag på flera fronter efter att ha gjort framsteg med strategiska prioriteringar och förbättrade marknadsförhållanden. "Genom att framgångsrikt genomföra nedläggningen av Daqing Knutsen i samband med den attraktivt prissatta sale-leaseback-avtalet av ett av våra befintliga fartyg, är vi glada över att återigen ha kommit överens om ett positivt fartygsförvärv som utökar vår flotta i den mest efterfrågade skytteltankerklassen", sa han. KNOT Offshore köpte fartyg genom moderföretagets nedläggningar i september och februari. Tidigare på onsdagen rapporterade TradeWinds att Fearnley Securities sa att företaget hade den finansiella kraften att slutföra ytterligare tre affärer. Bland annat meddelade KNOT Offshore på onsdagen att de kommer att frigöra cirka 32 miljoner dollar i intäkter med en plan att sälja Tove Knutsen (byggd 2020) på 152 900 dwt och leasa tillbaka den. Transaktionen skulle refinansiera utestående skulder på fartyget. Affären med en japanskbaserad leasinggivare förväntas slutföras i september. KNOT Offshore kommer att sälja Tove Knutsen för 100 miljoner dollar och leasa den i 10 år, för att köpa tillbaka den i slutet. Andra gången tur för KNOT Offshore suezmax då nytt norskt fält väntas öka efterfrågan på tankfartyg "Den nuvarande marknadsvärderingen av våra gemensamma enheter representerar en betydande rabatt i förhållande till vårt substansvärde", sa Lowe, "och omfattningen av förbättringen i både partnerskapet i sig och på marknaden för chartertankfartyg har bara gjort värdeerbjudandet för våra gemensamma enheter mer uttalat. "I takt med att vår framtida synlighet har förbättrats över tid är vi i en position att återföra kapital till våra gemensamma andelsägare." ”Vi anser att denna utveckling representerar ett viktigt steg framåt i vår strävan att skapa varaktigt, långsiktigt värde för våra gemensamma andelsägare.” Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
  • 4 sep. 2024
    ·
    4 sep. 2024
    ·
    KNOT Offshore Partners har gått iväg med en större, nyare skytteltanker i ett försäljnings-och-köpsbyte med sitt moderbolag. Företaget, en New York-noterad huvudkommanditbolagsstrukturerad avknoppning av Knutsen NYK Offshore Tankers, har köpt Tuva Knutsen på 153 000 dwt (byggd 2021). Suezmax skytteltankern kom till ett bruttopris på 97,5 miljoner dollar, men det innebar att man tog på sig 69 miljoner dollar i utestående skuld på fartyget och 400 000 dollar i avgifter förknippade med en kreditfacilitet som följer med fartyget. Som en del av affären köpte Knutsen NYK Dan Cisne på 59 300 dwt (byggd 2011) för 30 miljoner dollar. De två försäljningarna avbryter för det mesta varandra ur ett kontantperspektiv, och KNOT Offshore kommer att göra en nettobetalning på 1,1 miljoner dollar till sitt moderbolag, ett samriskföretag för skytteltankfartyg av Norges Knutsen Group och Japans NYK Group. KNOT Offshore vd Derek Lowe sa att bytet ger tillväxt för partnerskapet, utan behov av finansiering. Och det ökar det New York-noterade företagets kontraktspipeline, eftersom Tuva Knutsen kommer med en charter bifogad. "Det här bytet minskar vår genomsnittliga flottaålder och ökar vår flottas koncentration i den mest efterfrågade shuttletankerklassen", sa han i ett uttalande. "Vi är fortsatt fokuserade på att skapa säkerhet och stabilitet i kassaflöden från långsiktiga anställningar med högkvalitativa motparter, och är övertygade om att fortsatt operativ prestation och genomförande av vår strategi kan skapa andelsägarvärde under de kommande kvartalen och åren." Han sa att bytet "avgörande adresserar en långvarig utmaning" för KNOT Offshore. Fartyget hade inte längre en idealisk storlek för arbete i Brasilien, utan hade utfört kortsiktigt konventionellt tankfartygsarbete när partnerskapet bedömde om det skulle uppgraderas för Nordsjömarknaden. Tuva Knutsen tar med en skytteltanker av mer standardstorlek till KNOT Offshore-flottan. Fartyget är byggt på Kinas Cosco Shipping Heavy Industry och har DP2 dynamiska positioneringsmöjligheter. Den är verksam i Brasilien som en del av ett charter med TotalEnergies med en fast period som sträcker sig till februari 2026. Den franska energijätten har också förnyelsemöjligheter som sträcker sig över ytterligare 10 år. Och även om TotalEnergies väljer att inte förnya det kontraktet när det löper ut, har Knutsen NYK garanterat charterpriset för fartyget fram till augusti 2031, vilket ger KNOT Offshore sju års garanterad fast anställning. Bytesaffären godkändes av KNOT Offshore-styrelsen och dess konfliktkommitté, som består av oberoende styrelseledamöter med stöd av externa finansiella och juridiska rådgivare. Copyright: TradeWinds, helt enkelt bäst!
  • 12 feb. 2024 · Ändrad
    ·
    12 feb. 2024 · Ändrad
    ·
  • 27 nov. 2022 · Ändrad
    27 nov. 2022 · Ändrad
    With Nordnet banning the paper, I do not know if they are possible to buy, but Danske Bank does at least list them at their platform. Also, rumors has it that Pareto might still offer to buy LPs. By "coincidence", both DB and Pareto seem to use the same supplier for KF, Futur Pension. Unfortunately they doesn't seem to be cheap, and I do not know how successful the tax reclaim will be nor the tax level on this kind of papers.
  • 5 juli 2022 · Ändrad
    5 juli 2022 · Ändrad
    https://www.tradewindsnews.com/tankers/knot-offshore-gets-119m-shuttle-tanker-bargain-in-deal-with-parent/2-1-1252936
    5 juli 2022 · Ändrad
    5 juli 2022 · Ändrad
    KNOT Offshore Partners has snapped up a shuttle tanker from its parent at an attractive price. The New York-listed partnership is paying $119m, less $87.7m of debt, for the 153,000-dwt Synnove Knutsen (built 2020) from sponsor Knutsen NYK Offshore Tankers. VesselsValue rates the specialist ship as worth $133m. The deal is being financed using borrowings under a new and separate sale-and-leaseback agreement with respect to the 123,200-dwt shuttle vessel Torill Knutsen (built 2013). The DP2 suezmax Synnove Knutsen was built by Hyundai Heavy Industries in South Korea. The ship is operating in Brazil under a five-year time charter with Norway’s Equinor, providing fixed-rate firm employment through to at least the first quarter of 2027. The charterer has options to extend the deal for up to 15 more years. The purchase brings the KNOT Offshore fleet to 18 ships. The Torill Knutsen has been sold to a Japanese financier, named by VesselsValue as Doun Kisen, with a charter back for 10 years. The price was $112m and part of the proceeds were used to repay the outstanding loan on the ship. There is a fixed-price purchase obligation at maturity. The partnership realised net proceeds of $40m from this sale, and then used $31m towards the Synnove Knutsen. Gary Chapman, chief executive of KNOT Offshore, which is based in Aberdeen, Scotland, said the dropdown lengthens the average remaining charter duration, while also “meaningfully reducing our medium-term refinancing needs and adding the surplus proceeds raised to our pool of liquidity”. “This dropdown demonstrates not only our ability to deliver accretive fleet growth, but also our commitment to acting in the best interests of our unitholders keeping the priority of our distribution in mind,” he added. Chapman believes the current shuttle tanker charter market continues to reflect the effects of temporary capital expenditure pauses by the oil majors at the onset of the pandemic. But he said: “We are increasingly seeing a catch-up in offshore development activity in the form of both floating production, storage and offloading vessel orders and deliveries, and a marked increase in inbound shuttle tanker chartering inquiries for the quarters and years ahead in our main market of Brazil.” Additional discoveries in shuttle tanker-reliant deepwater regions, substantial committed development capex from customers and a rapidly dwindling shuttle tanker orderbook give the company confidence that the medium and long-term prospects for the business are promising, Chapman added. KNOT Offshore Partners
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
6,96
VWAP
6,84
Lägst
6,65
OmsättningAntal
0,4 121 465
VWAP
6,84
Högst
6,96
Lägst
6,65
OmsättningAntal
0,4 121 465

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Kunder har även besökt

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q1-rapport21 maj
2024 Årsrapport27 mars
2024 Q4-rapport20 mars
2024 Q3-rapport5 dec. 2024
2024 Årsstämma7 nov. 2024
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
Q1-rapport
46 dagar sedan57min

Nyheter & Analyser

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q1-rapport21 maj
2024 Årsrapport27 mars
2024 Q4-rapport20 mars
2024 Q3-rapport5 dec. 2024
2024 Årsstämma7 nov. 2024
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
0,026 USD/aktie
X-dag 28 juli
1,52 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    KNOT Offshore Partners har nått en överenskommelse om att köpa en skytteltanker och presenterat planer på att sälja och leasa tillbaka en annan. Det New York-noterade företaget lanserade också ett program för att köpa sina egna aktier från marknaden. Det brittiska företaget meddelade att de kommer att köpa Daqing Knutsen (byggd 2022) på 154 000 dwt från moderfartyget Knutsen NYK Offshore Tankers. Bodil Knutsen. Nedgången från joint venture-företaget mellan norska Knutsen Group och japanska NYK Group kommer till ett pris av 95 miljoner dollar. Men KNOT Offshore kommer att ta på sig 70,5 miljoner dollar i utestående skulder knutna till fartyget, och 300 000 dollar i kapitaliserade avgifter kommer att dras av från priset. Suezmax-skytteltankern, som byggdes vid Cosco Shipping Heavy Industry i Kina, är chartrad av PetroChina i Brasilien fram till juli 2027. Det kinesiska oljebolaget har optioner att förlänga dessa till 2032, men om de inte utnyttjar dem har Knutsen NYK gått med på att hyra fartyget till samma pris. KNOT Offshores VD Derek Lowe sa att företaget är nöjda med att kunna göra värdeskapande drag på flera fronter efter att ha gjort framsteg med strategiska prioriteringar och förbättrade marknadsförhållanden. "Genom att framgångsrikt genomföra nedläggningen av Daqing Knutsen i samband med den attraktivt prissatta sale-leaseback-avtalet av ett av våra befintliga fartyg, är vi glada över att återigen ha kommit överens om ett positivt fartygsförvärv som utökar vår flotta i den mest efterfrågade skytteltankerklassen", sa han. KNOT Offshore köpte fartyg genom moderföretagets nedläggningar i september och februari. Tidigare på onsdagen rapporterade TradeWinds att Fearnley Securities sa att företaget hade den finansiella kraften att slutföra ytterligare tre affärer. Bland annat meddelade KNOT Offshore på onsdagen att de kommer att frigöra cirka 32 miljoner dollar i intäkter med en plan att sälja Tove Knutsen (byggd 2020) på 152 900 dwt och leasa tillbaka den. Transaktionen skulle refinansiera utestående skulder på fartyget. Affären med en japanskbaserad leasinggivare förväntas slutföras i september. KNOT Offshore kommer att sälja Tove Knutsen för 100 miljoner dollar och leasa den i 10 år, för att köpa tillbaka den i slutet. Andra gången tur för KNOT Offshore suezmax då nytt norskt fält väntas öka efterfrågan på tankfartyg "Den nuvarande marknadsvärderingen av våra gemensamma enheter representerar en betydande rabatt i förhållande till vårt substansvärde", sa Lowe, "och omfattningen av förbättringen i både partnerskapet i sig och på marknaden för chartertankfartyg har bara gjort värdeerbjudandet för våra gemensamma enheter mer uttalat. "I takt med att vår framtida synlighet har förbättrats över tid är vi i en position att återföra kapital till våra gemensamma andelsägare." ”Vi anser att denna utveckling representerar ett viktigt steg framåt i vår strävan att skapa varaktigt, långsiktigt värde för våra gemensamma andelsägare.” Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
  • 4 sep. 2024
    ·
    4 sep. 2024
    ·
    KNOT Offshore Partners har gått iväg med en större, nyare skytteltanker i ett försäljnings-och-köpsbyte med sitt moderbolag. Företaget, en New York-noterad huvudkommanditbolagsstrukturerad avknoppning av Knutsen NYK Offshore Tankers, har köpt Tuva Knutsen på 153 000 dwt (byggd 2021). Suezmax skytteltankern kom till ett bruttopris på 97,5 miljoner dollar, men det innebar att man tog på sig 69 miljoner dollar i utestående skuld på fartyget och 400 000 dollar i avgifter förknippade med en kreditfacilitet som följer med fartyget. Som en del av affären köpte Knutsen NYK Dan Cisne på 59 300 dwt (byggd 2011) för 30 miljoner dollar. De två försäljningarna avbryter för det mesta varandra ur ett kontantperspektiv, och KNOT Offshore kommer att göra en nettobetalning på 1,1 miljoner dollar till sitt moderbolag, ett samriskföretag för skytteltankfartyg av Norges Knutsen Group och Japans NYK Group. KNOT Offshore vd Derek Lowe sa att bytet ger tillväxt för partnerskapet, utan behov av finansiering. Och det ökar det New York-noterade företagets kontraktspipeline, eftersom Tuva Knutsen kommer med en charter bifogad. "Det här bytet minskar vår genomsnittliga flottaålder och ökar vår flottas koncentration i den mest efterfrågade shuttletankerklassen", sa han i ett uttalande. "Vi är fortsatt fokuserade på att skapa säkerhet och stabilitet i kassaflöden från långsiktiga anställningar med högkvalitativa motparter, och är övertygade om att fortsatt operativ prestation och genomförande av vår strategi kan skapa andelsägarvärde under de kommande kvartalen och åren." Han sa att bytet "avgörande adresserar en långvarig utmaning" för KNOT Offshore. Fartyget hade inte längre en idealisk storlek för arbete i Brasilien, utan hade utfört kortsiktigt konventionellt tankfartygsarbete när partnerskapet bedömde om det skulle uppgraderas för Nordsjömarknaden. Tuva Knutsen tar med en skytteltanker av mer standardstorlek till KNOT Offshore-flottan. Fartyget är byggt på Kinas Cosco Shipping Heavy Industry och har DP2 dynamiska positioneringsmöjligheter. Den är verksam i Brasilien som en del av ett charter med TotalEnergies med en fast period som sträcker sig till februari 2026. Den franska energijätten har också förnyelsemöjligheter som sträcker sig över ytterligare 10 år. Och även om TotalEnergies väljer att inte förnya det kontraktet när det löper ut, har Knutsen NYK garanterat charterpriset för fartyget fram till augusti 2031, vilket ger KNOT Offshore sju års garanterad fast anställning. Bytesaffären godkändes av KNOT Offshore-styrelsen och dess konfliktkommitté, som består av oberoende styrelseledamöter med stöd av externa finansiella och juridiska rådgivare. Copyright: TradeWinds, helt enkelt bäst!
  • 12 feb. 2024 · Ändrad
    ·
    12 feb. 2024 · Ändrad
    ·
  • 27 nov. 2022 · Ändrad
    27 nov. 2022 · Ändrad
    With Nordnet banning the paper, I do not know if they are possible to buy, but Danske Bank does at least list them at their platform. Also, rumors has it that Pareto might still offer to buy LPs. By "coincidence", both DB and Pareto seem to use the same supplier for KF, Futur Pension. Unfortunately they doesn't seem to be cheap, and I do not know how successful the tax reclaim will be nor the tax level on this kind of papers.
  • 5 juli 2022 · Ändrad
    5 juli 2022 · Ändrad
    https://www.tradewindsnews.com/tankers/knot-offshore-gets-119m-shuttle-tanker-bargain-in-deal-with-parent/2-1-1252936
    5 juli 2022 · Ändrad
    5 juli 2022 · Ändrad
    KNOT Offshore Partners has snapped up a shuttle tanker from its parent at an attractive price. The New York-listed partnership is paying $119m, less $87.7m of debt, for the 153,000-dwt Synnove Knutsen (built 2020) from sponsor Knutsen NYK Offshore Tankers. VesselsValue rates the specialist ship as worth $133m. The deal is being financed using borrowings under a new and separate sale-and-leaseback agreement with respect to the 123,200-dwt shuttle vessel Torill Knutsen (built 2013). The DP2 suezmax Synnove Knutsen was built by Hyundai Heavy Industries in South Korea. The ship is operating in Brazil under a five-year time charter with Norway’s Equinor, providing fixed-rate firm employment through to at least the first quarter of 2027. The charterer has options to extend the deal for up to 15 more years. The purchase brings the KNOT Offshore fleet to 18 ships. The Torill Knutsen has been sold to a Japanese financier, named by VesselsValue as Doun Kisen, with a charter back for 10 years. The price was $112m and part of the proceeds were used to repay the outstanding loan on the ship. There is a fixed-price purchase obligation at maturity. The partnership realised net proceeds of $40m from this sale, and then used $31m towards the Synnove Knutsen. Gary Chapman, chief executive of KNOT Offshore, which is based in Aberdeen, Scotland, said the dropdown lengthens the average remaining charter duration, while also “meaningfully reducing our medium-term refinancing needs and adding the surplus proceeds raised to our pool of liquidity”. “This dropdown demonstrates not only our ability to deliver accretive fleet growth, but also our commitment to acting in the best interests of our unitholders keeping the priority of our distribution in mind,” he added. Chapman believes the current shuttle tanker charter market continues to reflect the effects of temporary capital expenditure pauses by the oil majors at the onset of the pandemic. But he said: “We are increasingly seeing a catch-up in offshore development activity in the form of both floating production, storage and offloading vessel orders and deliveries, and a marked increase in inbound shuttle tanker chartering inquiries for the quarters and years ahead in our main market of Brazil.” Additional discoveries in shuttle tanker-reliant deepwater regions, substantial committed development capex from customers and a rapidly dwindling shuttle tanker orderbook give the company confidence that the medium and long-term prospects for the business are promising, Chapman added. KNOT Offshore Partners
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
6,96
VWAP
6,84
Lägst
6,65
OmsättningAntal
0,4 121 465
VWAP
6,84
Högst
6,96
Lägst
6,65
OmsättningAntal
0,4 121 465

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Kunder har även besökt