2025 Q3-rapport
16 dagar sedan14min
0,026 USD/aktie
Senaste utdelning
1,02 %Direktavk.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
10,55VWAP
Lägst
10,34OmsättningAntal
0,4 105 950
VWAP
Högst
10,55Lägst
10,34OmsättningAntal
0,4 105 950
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 18 mars 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 5 dec. | |
| 2025 Q2-rapport | 26 sep. | |
| 2025 Q1-rapport | 21 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 20 mars | |
| 2024 Q3-rapport | 5 dec. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·6 dec.Det New York-listade skytteltankfartygsägaren KNOT Offshore Partners har noterat en fördubbling av tredje kvartalets resultat då dess styrelseledamöter överväger ett övertagandeerbjudande från dess moderbolag. Det brittiska företaget uppgav att nettovinsten per den 30 september var $15.1m, jämfört med $6.8m ett år tidigare. Flottan opererade med 99.87% utnyttjandegrad för schemalagda operationer. Förra månaden mottog KNOT Offshore ett utköpserbjudande på $10 per aktie från dess moderbolag i samriskföretaget, Knutsen NYK Offshore Tankers, för dess återstående aktier. ”[Moderbolaget har föreslagit att en transaktion skulle genomföras genom en fusion” med KNOT Offshore Partners, tillade företaget. Knutsen NYK, som ägs av familjen Seglem och Japans NYK, innehar en 25.8% andel i KNOT Offshore Partners, medan ingen annan aktieägare äger mer än 10%, enligt inlämnade handlingar till US Securities and Exchange Commission. KNOT Offshores verkställande direktör Derek Lowe sade: ”Den mest väsentliga utvecklingen under och sedan Q3 2025 har varit vårt mottagande av KNOT-erbjudandet.” ”Detta utvärderas för närvarande av styrelsens intressekonfliktskommitté, som består av endast icke-KNOT-anslutna styrelseledamöter, tillsammans med deras oberoende professionella rådgivare.” Han sade att kvartalet hade varit starkt operativt. De 18 tankfartygen har nu 100% chartertäckning för fjärde kvartalet efter att ha tagit hänsyn till planerade torrdockningar, förklarade han. Lowe tillade att siffran för 2026 är 93%. ”Vi förblir fokuserade på att ytterligare stärka vår chartertäckning för hela flottan och att ta vara på de periodiska möjligheter som finns att omcharterfartyg i den nuvarande snäva marknadsmiljön”, tillade VD:n. I Brasilien, företagets huvudmarknad, har nya produktionsstarter i skytteltankfartygsbetjänade försaltningsfält fortsatt att överträffa Petrobras’ redan aggressiva grundschema, sade Lowe. ”Som ett resultat växer världens största marknad för skytteltankfartyg och stramas åt väsentligt.” I Nordsjön noterade VD:n också en positiv utveckling när projekt ökar produktionen. ”Drivna av denna dynamik fortsätter vi att tro att tillväxten av offshore oljeproduktion i skytteltankfartygsbetjänade fält i både Brasilien och Nordsjön är på väg att överträffa tillväxten av utbudet av skytteltankfartyg under de kommande åren”, tillade Lowe. C:TradeWinds
- ·3 juliKNOT Offshore Partners har nått en överenskommelse om att köpa en skytteltanker och presenterat planer på att sälja och leasa tillbaka en annan. Det New York-noterade företaget lanserade också ett program för att köpa sina egna aktier från marknaden. Det brittiska företaget meddelade att de kommer att köpa Daqing Knutsen (byggd 2022) på 154 000 dwt från moderfartyget Knutsen NYK Offshore Tankers. Bodil Knutsen. Nedgången från joint venture-företaget mellan norska Knutsen Group och japanska NYK Group kommer till ett pris av 95 miljoner dollar. Men KNOT Offshore kommer att ta på sig 70,5 miljoner dollar i utestående skulder knutna till fartyget, och 300 000 dollar i kapitaliserade avgifter kommer att dras av från priset. Suezmax-skytteltankern, som byggdes vid Cosco Shipping Heavy Industry i Kina, är chartrad av PetroChina i Brasilien fram till juli 2027. Det kinesiska oljebolaget har optioner att förlänga dessa till 2032, men om de inte utnyttjar dem har Knutsen NYK gått med på att hyra fartyget till samma pris. KNOT Offshores VD Derek Lowe sa att företaget är nöjda med att kunna göra värdeskapande drag på flera fronter efter att ha gjort framsteg med strategiska prioriteringar och förbättrade marknadsförhållanden. "Genom att framgångsrikt genomföra nedläggningen av Daqing Knutsen i samband med den attraktivt prissatta sale-leaseback-avtalet av ett av våra befintliga fartyg, är vi glada över att återigen ha kommit överens om ett positivt fartygsförvärv som utökar vår flotta i den mest efterfrågade skytteltankerklassen", sa han. KNOT Offshore köpte fartyg genom moderföretagets nedläggningar i september och februari. Tidigare på onsdagen rapporterade TradeWinds att Fearnley Securities sa att företaget hade den finansiella kraften att slutföra ytterligare tre affärer. Bland annat meddelade KNOT Offshore på onsdagen att de kommer att frigöra cirka 32 miljoner dollar i intäkter med en plan att sälja Tove Knutsen (byggd 2020) på 152 900 dwt och leasa tillbaka den. Transaktionen skulle refinansiera utestående skulder på fartyget. Affären med en japanskbaserad leasinggivare förväntas slutföras i september. KNOT Offshore kommer att sälja Tove Knutsen för 100 miljoner dollar och leasa den i 10 år, för att köpa tillbaka den i slutet. Andra gången tur för KNOT Offshore suezmax då nytt norskt fält väntas öka efterfrågan på tankfartyg "Den nuvarande marknadsvärderingen av våra gemensamma enheter representerar en betydande rabatt i förhållande till vårt substansvärde", sa Lowe, "och omfattningen av förbättringen i både partnerskapet i sig och på marknaden för chartertankfartyg har bara gjort värdeerbjudandet för våra gemensamma enheter mer uttalat. "I takt med att vår framtida synlighet har förbättrats över tid är vi i en position att återföra kapital till våra gemensamma andelsägare." ”Vi anser att denna utveckling representerar ett viktigt steg framåt i vår strävan att skapa varaktigt, långsiktigt värde för våra gemensamma andelsägare.” Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
- ·4 sep. 2024KNOT Offshore Partners har gått iväg med en större, nyare skytteltanker i ett försäljnings-och-köpsbyte med sitt moderbolag. Företaget, en New York-noterad huvudkommanditbolagsstrukturerad avknoppning av Knutsen NYK Offshore Tankers, har köpt Tuva Knutsen på 153 000 dwt (byggd 2021). Suezmax skytteltankern kom till ett bruttopris på 97,5 miljoner dollar, men det innebar att man tog på sig 69 miljoner dollar i utestående skuld på fartyget och 400 000 dollar i avgifter förknippade med en kreditfacilitet som följer med fartyget. Som en del av affären köpte Knutsen NYK Dan Cisne på 59 300 dwt (byggd 2011) för 30 miljoner dollar. De två försäljningarna avbryter för det mesta varandra ur ett kontantperspektiv, och KNOT Offshore kommer att göra en nettobetalning på 1,1 miljoner dollar till sitt moderbolag, ett samriskföretag för skytteltankfartyg av Norges Knutsen Group och Japans NYK Group. KNOT Offshore vd Derek Lowe sa att bytet ger tillväxt för partnerskapet, utan behov av finansiering. Och det ökar det New York-noterade företagets kontraktspipeline, eftersom Tuva Knutsen kommer med en charter bifogad. "Det här bytet minskar vår genomsnittliga flottaålder och ökar vår flottas koncentration i den mest efterfrågade shuttletankerklassen", sa han i ett uttalande. "Vi är fortsatt fokuserade på att skapa säkerhet och stabilitet i kassaflöden från långsiktiga anställningar med högkvalitativa motparter, och är övertygade om att fortsatt operativ prestation och genomförande av vår strategi kan skapa andelsägarvärde under de kommande kvartalen och åren." Han sa att bytet "avgörande adresserar en långvarig utmaning" för KNOT Offshore. Fartyget hade inte längre en idealisk storlek för arbete i Brasilien, utan hade utfört kortsiktigt konventionellt tankfartygsarbete när partnerskapet bedömde om det skulle uppgraderas för Nordsjömarknaden. Tuva Knutsen tar med en skytteltanker av mer standardstorlek till KNOT Offshore-flottan. Fartyget är byggt på Kinas Cosco Shipping Heavy Industry och har DP2 dynamiska positioneringsmöjligheter. Den är verksam i Brasilien som en del av ett charter med TotalEnergies med en fast period som sträcker sig till februari 2026. Den franska energijätten har också förnyelsemöjligheter som sträcker sig över ytterligare 10 år. Och även om TotalEnergies väljer att inte förnya det kontraktet när det löper ut, har Knutsen NYK garanterat charterpriset för fartyget fram till augusti 2031, vilket ger KNOT Offshore sju års garanterad fast anställning. Bytesaffären godkändes av KNOT Offshore-styrelsen och dess konfliktkommitté, som består av oberoende styrelseledamöter med stöd av externa finansiella och juridiska rådgivare. Copyright: TradeWinds, helt enkelt bäst!
- ·12 feb. 2024 · ÄndradMin gamla arbetsgivare står på köparen igen: https://www.tradewindsnews.com/tankers/knot-orders-up-to-four-shuttle-tanker-newbuildings-in-china/2-1-1596926
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2025 Q3-rapport
16 dagar sedan14min
0,026 USD/aktie
Senaste utdelning
1,02 %Direktavk.
Nyheter
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·6 dec.Det New York-listade skytteltankfartygsägaren KNOT Offshore Partners har noterat en fördubbling av tredje kvartalets resultat då dess styrelseledamöter överväger ett övertagandeerbjudande från dess moderbolag. Det brittiska företaget uppgav att nettovinsten per den 30 september var $15.1m, jämfört med $6.8m ett år tidigare. Flottan opererade med 99.87% utnyttjandegrad för schemalagda operationer. Förra månaden mottog KNOT Offshore ett utköpserbjudande på $10 per aktie från dess moderbolag i samriskföretaget, Knutsen NYK Offshore Tankers, för dess återstående aktier. ”[Moderbolaget har föreslagit att en transaktion skulle genomföras genom en fusion” med KNOT Offshore Partners, tillade företaget. Knutsen NYK, som ägs av familjen Seglem och Japans NYK, innehar en 25.8% andel i KNOT Offshore Partners, medan ingen annan aktieägare äger mer än 10%, enligt inlämnade handlingar till US Securities and Exchange Commission. KNOT Offshores verkställande direktör Derek Lowe sade: ”Den mest väsentliga utvecklingen under och sedan Q3 2025 har varit vårt mottagande av KNOT-erbjudandet.” ”Detta utvärderas för närvarande av styrelsens intressekonfliktskommitté, som består av endast icke-KNOT-anslutna styrelseledamöter, tillsammans med deras oberoende professionella rådgivare.” Han sade att kvartalet hade varit starkt operativt. De 18 tankfartygen har nu 100% chartertäckning för fjärde kvartalet efter att ha tagit hänsyn till planerade torrdockningar, förklarade han. Lowe tillade att siffran för 2026 är 93%. ”Vi förblir fokuserade på att ytterligare stärka vår chartertäckning för hela flottan och att ta vara på de periodiska möjligheter som finns att omcharterfartyg i den nuvarande snäva marknadsmiljön”, tillade VD:n. I Brasilien, företagets huvudmarknad, har nya produktionsstarter i skytteltankfartygsbetjänade försaltningsfält fortsatt att överträffa Petrobras’ redan aggressiva grundschema, sade Lowe. ”Som ett resultat växer världens största marknad för skytteltankfartyg och stramas åt väsentligt.” I Nordsjön noterade VD:n också en positiv utveckling när projekt ökar produktionen. ”Drivna av denna dynamik fortsätter vi att tro att tillväxten av offshore oljeproduktion i skytteltankfartygsbetjänade fält i både Brasilien och Nordsjön är på väg att överträffa tillväxten av utbudet av skytteltankfartyg under de kommande åren”, tillade Lowe. C:TradeWinds
- ·3 juliKNOT Offshore Partners har nått en överenskommelse om att köpa en skytteltanker och presenterat planer på att sälja och leasa tillbaka en annan. Det New York-noterade företaget lanserade också ett program för att köpa sina egna aktier från marknaden. Det brittiska företaget meddelade att de kommer att köpa Daqing Knutsen (byggd 2022) på 154 000 dwt från moderfartyget Knutsen NYK Offshore Tankers. Bodil Knutsen. Nedgången från joint venture-företaget mellan norska Knutsen Group och japanska NYK Group kommer till ett pris av 95 miljoner dollar. Men KNOT Offshore kommer att ta på sig 70,5 miljoner dollar i utestående skulder knutna till fartyget, och 300 000 dollar i kapitaliserade avgifter kommer att dras av från priset. Suezmax-skytteltankern, som byggdes vid Cosco Shipping Heavy Industry i Kina, är chartrad av PetroChina i Brasilien fram till juli 2027. Det kinesiska oljebolaget har optioner att förlänga dessa till 2032, men om de inte utnyttjar dem har Knutsen NYK gått med på att hyra fartyget till samma pris. KNOT Offshores VD Derek Lowe sa att företaget är nöjda med att kunna göra värdeskapande drag på flera fronter efter att ha gjort framsteg med strategiska prioriteringar och förbättrade marknadsförhållanden. "Genom att framgångsrikt genomföra nedläggningen av Daqing Knutsen i samband med den attraktivt prissatta sale-leaseback-avtalet av ett av våra befintliga fartyg, är vi glada över att återigen ha kommit överens om ett positivt fartygsförvärv som utökar vår flotta i den mest efterfrågade skytteltankerklassen", sa han. KNOT Offshore köpte fartyg genom moderföretagets nedläggningar i september och februari. Tidigare på onsdagen rapporterade TradeWinds att Fearnley Securities sa att företaget hade den finansiella kraften att slutföra ytterligare tre affärer. Bland annat meddelade KNOT Offshore på onsdagen att de kommer att frigöra cirka 32 miljoner dollar i intäkter med en plan att sälja Tove Knutsen (byggd 2020) på 152 900 dwt och leasa tillbaka den. Transaktionen skulle refinansiera utestående skulder på fartyget. Affären med en japanskbaserad leasinggivare förväntas slutföras i september. KNOT Offshore kommer att sälja Tove Knutsen för 100 miljoner dollar och leasa den i 10 år, för att köpa tillbaka den i slutet. Andra gången tur för KNOT Offshore suezmax då nytt norskt fält väntas öka efterfrågan på tankfartyg "Den nuvarande marknadsvärderingen av våra gemensamma enheter representerar en betydande rabatt i förhållande till vårt substansvärde", sa Lowe, "och omfattningen av förbättringen i både partnerskapet i sig och på marknaden för chartertankfartyg har bara gjort värdeerbjudandet för våra gemensamma enheter mer uttalat. "I takt med att vår framtida synlighet har förbättrats över tid är vi i en position att återföra kapital till våra gemensamma andelsägare." ”Vi anser att denna utveckling representerar ett viktigt steg framåt i vår strävan att skapa varaktigt, långsiktigt värde för våra gemensamma andelsägare.” Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
- ·4 sep. 2024KNOT Offshore Partners har gått iväg med en större, nyare skytteltanker i ett försäljnings-och-köpsbyte med sitt moderbolag. Företaget, en New York-noterad huvudkommanditbolagsstrukturerad avknoppning av Knutsen NYK Offshore Tankers, har köpt Tuva Knutsen på 153 000 dwt (byggd 2021). Suezmax skytteltankern kom till ett bruttopris på 97,5 miljoner dollar, men det innebar att man tog på sig 69 miljoner dollar i utestående skuld på fartyget och 400 000 dollar i avgifter förknippade med en kreditfacilitet som följer med fartyget. Som en del av affären köpte Knutsen NYK Dan Cisne på 59 300 dwt (byggd 2011) för 30 miljoner dollar. De två försäljningarna avbryter för det mesta varandra ur ett kontantperspektiv, och KNOT Offshore kommer att göra en nettobetalning på 1,1 miljoner dollar till sitt moderbolag, ett samriskföretag för skytteltankfartyg av Norges Knutsen Group och Japans NYK Group. KNOT Offshore vd Derek Lowe sa att bytet ger tillväxt för partnerskapet, utan behov av finansiering. Och det ökar det New York-noterade företagets kontraktspipeline, eftersom Tuva Knutsen kommer med en charter bifogad. "Det här bytet minskar vår genomsnittliga flottaålder och ökar vår flottas koncentration i den mest efterfrågade shuttletankerklassen", sa han i ett uttalande. "Vi är fortsatt fokuserade på att skapa säkerhet och stabilitet i kassaflöden från långsiktiga anställningar med högkvalitativa motparter, och är övertygade om att fortsatt operativ prestation och genomförande av vår strategi kan skapa andelsägarvärde under de kommande kvartalen och åren." Han sa att bytet "avgörande adresserar en långvarig utmaning" för KNOT Offshore. Fartyget hade inte längre en idealisk storlek för arbete i Brasilien, utan hade utfört kortsiktigt konventionellt tankfartygsarbete när partnerskapet bedömde om det skulle uppgraderas för Nordsjömarknaden. Tuva Knutsen tar med en skytteltanker av mer standardstorlek till KNOT Offshore-flottan. Fartyget är byggt på Kinas Cosco Shipping Heavy Industry och har DP2 dynamiska positioneringsmöjligheter. Den är verksam i Brasilien som en del av ett charter med TotalEnergies med en fast period som sträcker sig till februari 2026. Den franska energijätten har också förnyelsemöjligheter som sträcker sig över ytterligare 10 år. Och även om TotalEnergies väljer att inte förnya det kontraktet när det löper ut, har Knutsen NYK garanterat charterpriset för fartyget fram till augusti 2031, vilket ger KNOT Offshore sju års garanterad fast anställning. Bytesaffären godkändes av KNOT Offshore-styrelsen och dess konfliktkommitté, som består av oberoende styrelseledamöter med stöd av externa finansiella och juridiska rådgivare. Copyright: TradeWinds, helt enkelt bäst!
- ·12 feb. 2024 · ÄndradMin gamla arbetsgivare står på köparen igen: https://www.tradewindsnews.com/tankers/knot-orders-up-to-four-shuttle-tanker-newbuildings-in-china/2-1-1596926
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
10,55VWAP
Lägst
10,34OmsättningAntal
0,4 105 950
VWAP
Högst
10,55Lägst
10,34OmsättningAntal
0,4 105 950
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 18 mars 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 5 dec. | |
| 2025 Q2-rapport | 26 sep. | |
| 2025 Q1-rapport | 21 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 20 mars | |
| 2024 Q3-rapport | 5 dec. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
2025 Q3-rapport
16 dagar sedan14min
Nyheter
Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 18 mars 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 5 dec. | |
| 2025 Q2-rapport | 26 sep. | |
| 2025 Q1-rapport | 21 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 20 mars | |
| 2024 Q3-rapport | 5 dec. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
0,026 USD/aktie
Senaste utdelning
1,02 %Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·6 dec.Det New York-listade skytteltankfartygsägaren KNOT Offshore Partners har noterat en fördubbling av tredje kvartalets resultat då dess styrelseledamöter överväger ett övertagandeerbjudande från dess moderbolag. Det brittiska företaget uppgav att nettovinsten per den 30 september var $15.1m, jämfört med $6.8m ett år tidigare. Flottan opererade med 99.87% utnyttjandegrad för schemalagda operationer. Förra månaden mottog KNOT Offshore ett utköpserbjudande på $10 per aktie från dess moderbolag i samriskföretaget, Knutsen NYK Offshore Tankers, för dess återstående aktier. ”[Moderbolaget har föreslagit att en transaktion skulle genomföras genom en fusion” med KNOT Offshore Partners, tillade företaget. Knutsen NYK, som ägs av familjen Seglem och Japans NYK, innehar en 25.8% andel i KNOT Offshore Partners, medan ingen annan aktieägare äger mer än 10%, enligt inlämnade handlingar till US Securities and Exchange Commission. KNOT Offshores verkställande direktör Derek Lowe sade: ”Den mest väsentliga utvecklingen under och sedan Q3 2025 har varit vårt mottagande av KNOT-erbjudandet.” ”Detta utvärderas för närvarande av styrelsens intressekonfliktskommitté, som består av endast icke-KNOT-anslutna styrelseledamöter, tillsammans med deras oberoende professionella rådgivare.” Han sade att kvartalet hade varit starkt operativt. De 18 tankfartygen har nu 100% chartertäckning för fjärde kvartalet efter att ha tagit hänsyn till planerade torrdockningar, förklarade han. Lowe tillade att siffran för 2026 är 93%. ”Vi förblir fokuserade på att ytterligare stärka vår chartertäckning för hela flottan och att ta vara på de periodiska möjligheter som finns att omcharterfartyg i den nuvarande snäva marknadsmiljön”, tillade VD:n. I Brasilien, företagets huvudmarknad, har nya produktionsstarter i skytteltankfartygsbetjänade försaltningsfält fortsatt att överträffa Petrobras’ redan aggressiva grundschema, sade Lowe. ”Som ett resultat växer världens största marknad för skytteltankfartyg och stramas åt väsentligt.” I Nordsjön noterade VD:n också en positiv utveckling när projekt ökar produktionen. ”Drivna av denna dynamik fortsätter vi att tro att tillväxten av offshore oljeproduktion i skytteltankfartygsbetjänade fält i både Brasilien och Nordsjön är på väg att överträffa tillväxten av utbudet av skytteltankfartyg under de kommande åren”, tillade Lowe. C:TradeWinds
- ·3 juliKNOT Offshore Partners har nått en överenskommelse om att köpa en skytteltanker och presenterat planer på att sälja och leasa tillbaka en annan. Det New York-noterade företaget lanserade också ett program för att köpa sina egna aktier från marknaden. Det brittiska företaget meddelade att de kommer att köpa Daqing Knutsen (byggd 2022) på 154 000 dwt från moderfartyget Knutsen NYK Offshore Tankers. Bodil Knutsen. Nedgången från joint venture-företaget mellan norska Knutsen Group och japanska NYK Group kommer till ett pris av 95 miljoner dollar. Men KNOT Offshore kommer att ta på sig 70,5 miljoner dollar i utestående skulder knutna till fartyget, och 300 000 dollar i kapitaliserade avgifter kommer att dras av från priset. Suezmax-skytteltankern, som byggdes vid Cosco Shipping Heavy Industry i Kina, är chartrad av PetroChina i Brasilien fram till juli 2027. Det kinesiska oljebolaget har optioner att förlänga dessa till 2032, men om de inte utnyttjar dem har Knutsen NYK gått med på att hyra fartyget till samma pris. KNOT Offshores VD Derek Lowe sa att företaget är nöjda med att kunna göra värdeskapande drag på flera fronter efter att ha gjort framsteg med strategiska prioriteringar och förbättrade marknadsförhållanden. "Genom att framgångsrikt genomföra nedläggningen av Daqing Knutsen i samband med den attraktivt prissatta sale-leaseback-avtalet av ett av våra befintliga fartyg, är vi glada över att återigen ha kommit överens om ett positivt fartygsförvärv som utökar vår flotta i den mest efterfrågade skytteltankerklassen", sa han. KNOT Offshore köpte fartyg genom moderföretagets nedläggningar i september och februari. Tidigare på onsdagen rapporterade TradeWinds att Fearnley Securities sa att företaget hade den finansiella kraften att slutföra ytterligare tre affärer. Bland annat meddelade KNOT Offshore på onsdagen att de kommer att frigöra cirka 32 miljoner dollar i intäkter med en plan att sälja Tove Knutsen (byggd 2020) på 152 900 dwt och leasa tillbaka den. Transaktionen skulle refinansiera utestående skulder på fartyget. Affären med en japanskbaserad leasinggivare förväntas slutföras i september. KNOT Offshore kommer att sälja Tove Knutsen för 100 miljoner dollar och leasa den i 10 år, för att köpa tillbaka den i slutet. Andra gången tur för KNOT Offshore suezmax då nytt norskt fält väntas öka efterfrågan på tankfartyg "Den nuvarande marknadsvärderingen av våra gemensamma enheter representerar en betydande rabatt i förhållande till vårt substansvärde", sa Lowe, "och omfattningen av förbättringen i både partnerskapet i sig och på marknaden för chartertankfartyg har bara gjort värdeerbjudandet för våra gemensamma enheter mer uttalat. "I takt med att vår framtida synlighet har förbättrats över tid är vi i en position att återföra kapital till våra gemensamma andelsägare." ”Vi anser att denna utveckling representerar ett viktigt steg framåt i vår strävan att skapa varaktigt, långsiktigt värde för våra gemensamma andelsägare.” Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
- ·4 sep. 2024KNOT Offshore Partners har gått iväg med en större, nyare skytteltanker i ett försäljnings-och-köpsbyte med sitt moderbolag. Företaget, en New York-noterad huvudkommanditbolagsstrukturerad avknoppning av Knutsen NYK Offshore Tankers, har köpt Tuva Knutsen på 153 000 dwt (byggd 2021). Suezmax skytteltankern kom till ett bruttopris på 97,5 miljoner dollar, men det innebar att man tog på sig 69 miljoner dollar i utestående skuld på fartyget och 400 000 dollar i avgifter förknippade med en kreditfacilitet som följer med fartyget. Som en del av affären köpte Knutsen NYK Dan Cisne på 59 300 dwt (byggd 2011) för 30 miljoner dollar. De två försäljningarna avbryter för det mesta varandra ur ett kontantperspektiv, och KNOT Offshore kommer att göra en nettobetalning på 1,1 miljoner dollar till sitt moderbolag, ett samriskföretag för skytteltankfartyg av Norges Knutsen Group och Japans NYK Group. KNOT Offshore vd Derek Lowe sa att bytet ger tillväxt för partnerskapet, utan behov av finansiering. Och det ökar det New York-noterade företagets kontraktspipeline, eftersom Tuva Knutsen kommer med en charter bifogad. "Det här bytet minskar vår genomsnittliga flottaålder och ökar vår flottas koncentration i den mest efterfrågade shuttletankerklassen", sa han i ett uttalande. "Vi är fortsatt fokuserade på att skapa säkerhet och stabilitet i kassaflöden från långsiktiga anställningar med högkvalitativa motparter, och är övertygade om att fortsatt operativ prestation och genomförande av vår strategi kan skapa andelsägarvärde under de kommande kvartalen och åren." Han sa att bytet "avgörande adresserar en långvarig utmaning" för KNOT Offshore. Fartyget hade inte längre en idealisk storlek för arbete i Brasilien, utan hade utfört kortsiktigt konventionellt tankfartygsarbete när partnerskapet bedömde om det skulle uppgraderas för Nordsjömarknaden. Tuva Knutsen tar med en skytteltanker av mer standardstorlek till KNOT Offshore-flottan. Fartyget är byggt på Kinas Cosco Shipping Heavy Industry och har DP2 dynamiska positioneringsmöjligheter. Den är verksam i Brasilien som en del av ett charter med TotalEnergies med en fast period som sträcker sig till februari 2026. Den franska energijätten har också förnyelsemöjligheter som sträcker sig över ytterligare 10 år. Och även om TotalEnergies väljer att inte förnya det kontraktet när det löper ut, har Knutsen NYK garanterat charterpriset för fartyget fram till augusti 2031, vilket ger KNOT Offshore sju års garanterad fast anställning. Bytesaffären godkändes av KNOT Offshore-styrelsen och dess konfliktkommitté, som består av oberoende styrelseledamöter med stöd av externa finansiella och juridiska rådgivare. Copyright: TradeWinds, helt enkelt bäst!
- ·12 feb. 2024 · ÄndradMin gamla arbetsgivare står på köparen igen: https://www.tradewindsnews.com/tankers/knot-orders-up-to-four-shuttle-tanker-newbuildings-in-china/2-1-1596926
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
10,55VWAP
Lägst
10,34OmsättningAntal
0,4 105 950
VWAP
Högst
10,55Lägst
10,34OmsättningAntal
0,4 105 950
Mäklarstatistik
Ingen data hittades





