2025 Q3-rapport
Endast PDF
33 dagar sedan
Orderdjup
First North Sweden
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
-VWAP
Lägst
-Omsättning ()
VWAP
Högst
-Lägst
-Omsättning ()
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 25 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 14 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 27 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 13 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 18 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 14 nov. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 10 tim sedanför 10 tim sedanVD är anmäld till FI bl a för att ha ÖVER ett par år ha tigit om att de hade förlorat BMW till Seeing Machines och Autosense ca 2021. Det knäckte Redeyes analys estimat rejält för t ex Q1-Q3 2024 och dessa evinnerliga förseningar på breakeven och insynsförsäljningar före och ter begynnande stora nedskärningar på Affectiva i dec 2024 vilket kommunicerades till aktiemarknaden ett par månader senare med bl a aktiekurs som lägst under 42 kr efter VDs försäljningar t ex i jan 2025 för ca 3 Mkr.
- 8 dec.8 dec.Hur bedömer ni nyheten om att Smarteye överväger att emittera seniora icke-säkerhetsställda obligationer för 300 miljoner? De behöver då låna pengar på kapitalmarknaden för att ge ut dessa obligationer, och likviden kan användas som likviditetsbuffert, vilket borde vara bra, för att undvika en eventuell nyemission innan Smarteye blir kassaflödes positiv.för 11 tim sedanför 11 tim sedanNEJ. Obligationslånet ger utrymme för att klara YTTERLIGARE försenat break-even på kassaflödet vilket verkar mer sannolikt än motsatsen f n med risk för ytterligare "förseningar" i antal bilmodeller i produktion med deras DMS. Sammantaget bekräftar nyheten bilden av att Smart Eye är pressat nu och kan vara illa ute resultatmässigt 2026 att ens klara Redeyes senaste EBIT-estimat ca 110 Mkr efter en ca halvering av estimatet efter Q3-rapporten. Redeye har nu break-even på kassaflödet först i Q3 2026 dvs ca 2 års försening... Guidningen är sänkt med ca 33 - 42 % HITTILLS för antalet nya modeller med deras DMS i produktion under loppet av 2025. Det krävs att det blir hela 40-50 ytterligare modeller i Q4 för att inte nya "förseningar" uppkommer. OEM statsar numera sannolikt hellre på Tobiis SCDO som är avsevärt mer kostnadseffektivt än Smart Eyes DMS som endast fått ca 10 ytterligare modeller med design wins ända sedan september 2024 medan Tobii har fått minst 4 ggr så många.
- 2 dec.2 dec.🤣 Jag tycker det går åt väldigt fel håll, i princip varje dag. Är det så stort ointressant case😊11 dec.11 dec.Alla relevanta citat ur mailväxlings-"förhöret" jag hade på förmiddagen den 4 Dec med Smart Eyes VD : "Hej Jag har tidigare varit aktieägare en längre tid i Smart Eye, men inte sedan maj 2025 bl a för att jag inte har sett något officiellt besked om att Smart Eye även har klarat homologeringsprocessen m a p OEM-kundernas personbilmodellers DMS från Smart Eye i enlighet med EUs lag om obligatorisk eyetracking-baserad DMS i alla nya bilar fr o m 7 juli 2026 som säljs i EU. Däremot är det ju tydligen officiellt kommunicerat i PM av Smart Eye m a p minst en kunds fordon avsedd för kommersiell trafik med bussar var det väl med framgångsrik homologering genomförd. Kan ni kommentera i mailsvar om Smart Eye redan har klarat detta även för alla personbilsmodeller ni har design wins i med guidad produktion fr o m nu t o m 2026 i första hand dvs som jag har förstått guidade ytterligare 40-50 st modeller i produktion Q4 2025 ? Finns det några modeller med design wins avseende de i guidad produktion där homologeringsprocessen för Smart Eyes DMS inte ännu HAR klarats av framgångsrikt ? Har det skett tidigare att just det har bidragit till sänkt guidning från 120 modeller ytterligare i produktion under loppet av 2025 med ca 33 - 42 % till numera endast 70-80 totalt under loppet av 2025 ? Om Smart Eye redan HAR klarat allt detta, varför har ni inte redan kommunicerat det för aktiemarknaden (såvitt jag själv har kunnat se hittills) ? Är ni bara blygsamma ? " Första svaret från M K : "Givetvis så ödslar vi inte pressreleaser på något så trivialt som homologering, det vore ju udda om vi inte passerade den. I fallet busstillverkaren fick vi godkänt att publicera deras namn och då passade vi på att nämna homologeringen. " Min första följdfråga : "Tack för snabbt svar, men varför mer precist förklarat har Smart Eye har sänkt guidningen med ca 33-42 % ? Det är ju väldigt mycket och har försenat break-even på kassaflödet med långt över ett år ?" Nästa svar från Martin Krantz : "Om du menar prognosen i samband med företrädaren 2023? Det har varit många förseningar i bilindustrin sen dess. Bilindustrin är cyklisk och just nu pekar kurvorna ner. " Varefter jag åter följdfrågade : " Jag menade den guidning som gällde Q1 2024." Då svarade M K : "Då guidade vi väl samma om kassaflöde om jag minns rätt. Men 2023 i samband med företrädare var vi mer positiva. Därav kostnadsbesparingsprogrammen. " Sedan kom snabbt ett nytt mailsvar från M K : "Men om vi ska vara ärliga här kommer väl du bara att försöka vända det vi skriver om till något negativt på din blogg. Lycka till med din investering i Tobii, jag känner grundarna väl, dom är duktiga " Jag följdfrågade ännu en gång : "Men var det inte BMW-tappet som påverkade då signifikant också när Q1-Q3 i inom Automotive gick relativt knackigt med för Redeye och vi aktieägare väldigt knackig utveckling jämfört med Q4 2023 då guidningen t ex var att break-even på kassaflödet skulle nås ungefär Q2 2024 ? Kände du/Smart Eye till BMW-tappet då som Redeye t ex refererade till senare som bidragande förklaring?" Jag skickade ännu ett mail därefter : "Det talades iofs även om Q3 2024 för breakeven på kassaflödet, men NÄR fick du/Smart Eye veta att det var Xperis Autosense (nu Tobii-ägt) och Seeing Machines som blev leverantörer till BMW för OMS resp DMS fr o m ca 2021-2022 ? Du har f ö indirekt bekräftat vid senaste rapporttillfället för Smart eye att det är Tobii som nu är leverantören med deras SCDO (DMS + OMS med endast en kamera). Det är intressant att få veta det. " Därefter kom inget mer svar från VD i Smart Eye Martin Krantz denna gång :-)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2025 Q3-rapport
Endast PDF
33 dagar sedan
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 10 tim sedanför 10 tim sedanVD är anmäld till FI bl a för att ha ÖVER ett par år ha tigit om att de hade förlorat BMW till Seeing Machines och Autosense ca 2021. Det knäckte Redeyes analys estimat rejält för t ex Q1-Q3 2024 och dessa evinnerliga förseningar på breakeven och insynsförsäljningar före och ter begynnande stora nedskärningar på Affectiva i dec 2024 vilket kommunicerades till aktiemarknaden ett par månader senare med bl a aktiekurs som lägst under 42 kr efter VDs försäljningar t ex i jan 2025 för ca 3 Mkr.
- 8 dec.8 dec.Hur bedömer ni nyheten om att Smarteye överväger att emittera seniora icke-säkerhetsställda obligationer för 300 miljoner? De behöver då låna pengar på kapitalmarknaden för att ge ut dessa obligationer, och likviden kan användas som likviditetsbuffert, vilket borde vara bra, för att undvika en eventuell nyemission innan Smarteye blir kassaflödes positiv.för 11 tim sedanför 11 tim sedanNEJ. Obligationslånet ger utrymme för att klara YTTERLIGARE försenat break-even på kassaflödet vilket verkar mer sannolikt än motsatsen f n med risk för ytterligare "förseningar" i antal bilmodeller i produktion med deras DMS. Sammantaget bekräftar nyheten bilden av att Smart Eye är pressat nu och kan vara illa ute resultatmässigt 2026 att ens klara Redeyes senaste EBIT-estimat ca 110 Mkr efter en ca halvering av estimatet efter Q3-rapporten. Redeye har nu break-even på kassaflödet först i Q3 2026 dvs ca 2 års försening... Guidningen är sänkt med ca 33 - 42 % HITTILLS för antalet nya modeller med deras DMS i produktion under loppet av 2025. Det krävs att det blir hela 40-50 ytterligare modeller i Q4 för att inte nya "förseningar" uppkommer. OEM statsar numera sannolikt hellre på Tobiis SCDO som är avsevärt mer kostnadseffektivt än Smart Eyes DMS som endast fått ca 10 ytterligare modeller med design wins ända sedan september 2024 medan Tobii har fått minst 4 ggr så många.
- 2 dec.2 dec.🤣 Jag tycker det går åt väldigt fel håll, i princip varje dag. Är det så stort ointressant case😊11 dec.11 dec.Alla relevanta citat ur mailväxlings-"förhöret" jag hade på förmiddagen den 4 Dec med Smart Eyes VD : "Hej Jag har tidigare varit aktieägare en längre tid i Smart Eye, men inte sedan maj 2025 bl a för att jag inte har sett något officiellt besked om att Smart Eye även har klarat homologeringsprocessen m a p OEM-kundernas personbilmodellers DMS från Smart Eye i enlighet med EUs lag om obligatorisk eyetracking-baserad DMS i alla nya bilar fr o m 7 juli 2026 som säljs i EU. Däremot är det ju tydligen officiellt kommunicerat i PM av Smart Eye m a p minst en kunds fordon avsedd för kommersiell trafik med bussar var det väl med framgångsrik homologering genomförd. Kan ni kommentera i mailsvar om Smart Eye redan har klarat detta även för alla personbilsmodeller ni har design wins i med guidad produktion fr o m nu t o m 2026 i första hand dvs som jag har förstått guidade ytterligare 40-50 st modeller i produktion Q4 2025 ? Finns det några modeller med design wins avseende de i guidad produktion där homologeringsprocessen för Smart Eyes DMS inte ännu HAR klarats av framgångsrikt ? Har det skett tidigare att just det har bidragit till sänkt guidning från 120 modeller ytterligare i produktion under loppet av 2025 med ca 33 - 42 % till numera endast 70-80 totalt under loppet av 2025 ? Om Smart Eye redan HAR klarat allt detta, varför har ni inte redan kommunicerat det för aktiemarknaden (såvitt jag själv har kunnat se hittills) ? Är ni bara blygsamma ? " Första svaret från M K : "Givetvis så ödslar vi inte pressreleaser på något så trivialt som homologering, det vore ju udda om vi inte passerade den. I fallet busstillverkaren fick vi godkänt att publicera deras namn och då passade vi på att nämna homologeringen. " Min första följdfråga : "Tack för snabbt svar, men varför mer precist förklarat har Smart Eye har sänkt guidningen med ca 33-42 % ? Det är ju väldigt mycket och har försenat break-even på kassaflödet med långt över ett år ?" Nästa svar från Martin Krantz : "Om du menar prognosen i samband med företrädaren 2023? Det har varit många förseningar i bilindustrin sen dess. Bilindustrin är cyklisk och just nu pekar kurvorna ner. " Varefter jag åter följdfrågade : " Jag menade den guidning som gällde Q1 2024." Då svarade M K : "Då guidade vi väl samma om kassaflöde om jag minns rätt. Men 2023 i samband med företrädare var vi mer positiva. Därav kostnadsbesparingsprogrammen. " Sedan kom snabbt ett nytt mailsvar från M K : "Men om vi ska vara ärliga här kommer väl du bara att försöka vända det vi skriver om till något negativt på din blogg. Lycka till med din investering i Tobii, jag känner grundarna väl, dom är duktiga " Jag följdfrågade ännu en gång : "Men var det inte BMW-tappet som påverkade då signifikant också när Q1-Q3 i inom Automotive gick relativt knackigt med för Redeye och vi aktieägare väldigt knackig utveckling jämfört med Q4 2023 då guidningen t ex var att break-even på kassaflödet skulle nås ungefär Q2 2024 ? Kände du/Smart Eye till BMW-tappet då som Redeye t ex refererade till senare som bidragande förklaring?" Jag skickade ännu ett mail därefter : "Det talades iofs även om Q3 2024 för breakeven på kassaflödet, men NÄR fick du/Smart Eye veta att det var Xperis Autosense (nu Tobii-ägt) och Seeing Machines som blev leverantörer till BMW för OMS resp DMS fr o m ca 2021-2022 ? Du har f ö indirekt bekräftat vid senaste rapporttillfället för Smart eye att det är Tobii som nu är leverantören med deras SCDO (DMS + OMS med endast en kamera). Det är intressant att få veta det. " Därefter kom inget mer svar från VD i Smart Eye Martin Krantz denna gång :-)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
First North Sweden
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
-VWAP
Lägst
-Omsättning ()
VWAP
Högst
-Lägst
-Omsättning ()
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 25 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 14 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 27 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 13 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 18 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 14 nov. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
2025 Q3-rapport
Endast PDF
33 dagar sedan
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 25 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 14 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 27 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 13 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 18 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 14 nov. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 10 tim sedanför 10 tim sedanVD är anmäld till FI bl a för att ha ÖVER ett par år ha tigit om att de hade förlorat BMW till Seeing Machines och Autosense ca 2021. Det knäckte Redeyes analys estimat rejält för t ex Q1-Q3 2024 och dessa evinnerliga förseningar på breakeven och insynsförsäljningar före och ter begynnande stora nedskärningar på Affectiva i dec 2024 vilket kommunicerades till aktiemarknaden ett par månader senare med bl a aktiekurs som lägst under 42 kr efter VDs försäljningar t ex i jan 2025 för ca 3 Mkr.
- 8 dec.8 dec.Hur bedömer ni nyheten om att Smarteye överväger att emittera seniora icke-säkerhetsställda obligationer för 300 miljoner? De behöver då låna pengar på kapitalmarknaden för att ge ut dessa obligationer, och likviden kan användas som likviditetsbuffert, vilket borde vara bra, för att undvika en eventuell nyemission innan Smarteye blir kassaflödes positiv.för 11 tim sedanför 11 tim sedanNEJ. Obligationslånet ger utrymme för att klara YTTERLIGARE försenat break-even på kassaflödet vilket verkar mer sannolikt än motsatsen f n med risk för ytterligare "förseningar" i antal bilmodeller i produktion med deras DMS. Sammantaget bekräftar nyheten bilden av att Smart Eye är pressat nu och kan vara illa ute resultatmässigt 2026 att ens klara Redeyes senaste EBIT-estimat ca 110 Mkr efter en ca halvering av estimatet efter Q3-rapporten. Redeye har nu break-even på kassaflödet först i Q3 2026 dvs ca 2 års försening... Guidningen är sänkt med ca 33 - 42 % HITTILLS för antalet nya modeller med deras DMS i produktion under loppet av 2025. Det krävs att det blir hela 40-50 ytterligare modeller i Q4 för att inte nya "förseningar" uppkommer. OEM statsar numera sannolikt hellre på Tobiis SCDO som är avsevärt mer kostnadseffektivt än Smart Eyes DMS som endast fått ca 10 ytterligare modeller med design wins ända sedan september 2024 medan Tobii har fått minst 4 ggr så många.
- 2 dec.2 dec.🤣 Jag tycker det går åt väldigt fel håll, i princip varje dag. Är det så stort ointressant case😊11 dec.11 dec.Alla relevanta citat ur mailväxlings-"förhöret" jag hade på förmiddagen den 4 Dec med Smart Eyes VD : "Hej Jag har tidigare varit aktieägare en längre tid i Smart Eye, men inte sedan maj 2025 bl a för att jag inte har sett något officiellt besked om att Smart Eye även har klarat homologeringsprocessen m a p OEM-kundernas personbilmodellers DMS från Smart Eye i enlighet med EUs lag om obligatorisk eyetracking-baserad DMS i alla nya bilar fr o m 7 juli 2026 som säljs i EU. Däremot är det ju tydligen officiellt kommunicerat i PM av Smart Eye m a p minst en kunds fordon avsedd för kommersiell trafik med bussar var det väl med framgångsrik homologering genomförd. Kan ni kommentera i mailsvar om Smart Eye redan har klarat detta även för alla personbilsmodeller ni har design wins i med guidad produktion fr o m nu t o m 2026 i första hand dvs som jag har förstått guidade ytterligare 40-50 st modeller i produktion Q4 2025 ? Finns det några modeller med design wins avseende de i guidad produktion där homologeringsprocessen för Smart Eyes DMS inte ännu HAR klarats av framgångsrikt ? Har det skett tidigare att just det har bidragit till sänkt guidning från 120 modeller ytterligare i produktion under loppet av 2025 med ca 33 - 42 % till numera endast 70-80 totalt under loppet av 2025 ? Om Smart Eye redan HAR klarat allt detta, varför har ni inte redan kommunicerat det för aktiemarknaden (såvitt jag själv har kunnat se hittills) ? Är ni bara blygsamma ? " Första svaret från M K : "Givetvis så ödslar vi inte pressreleaser på något så trivialt som homologering, det vore ju udda om vi inte passerade den. I fallet busstillverkaren fick vi godkänt att publicera deras namn och då passade vi på att nämna homologeringen. " Min första följdfråga : "Tack för snabbt svar, men varför mer precist förklarat har Smart Eye har sänkt guidningen med ca 33-42 % ? Det är ju väldigt mycket och har försenat break-even på kassaflödet med långt över ett år ?" Nästa svar från Martin Krantz : "Om du menar prognosen i samband med företrädaren 2023? Det har varit många förseningar i bilindustrin sen dess. Bilindustrin är cyklisk och just nu pekar kurvorna ner. " Varefter jag åter följdfrågade : " Jag menade den guidning som gällde Q1 2024." Då svarade M K : "Då guidade vi väl samma om kassaflöde om jag minns rätt. Men 2023 i samband med företrädare var vi mer positiva. Därav kostnadsbesparingsprogrammen. " Sedan kom snabbt ett nytt mailsvar från M K : "Men om vi ska vara ärliga här kommer väl du bara att försöka vända det vi skriver om till något negativt på din blogg. Lycka till med din investering i Tobii, jag känner grundarna väl, dom är duktiga " Jag följdfrågade ännu en gång : "Men var det inte BMW-tappet som påverkade då signifikant också när Q1-Q3 i inom Automotive gick relativt knackigt med för Redeye och vi aktieägare väldigt knackig utveckling jämfört med Q4 2023 då guidningen t ex var att break-even på kassaflödet skulle nås ungefär Q2 2024 ? Kände du/Smart Eye till BMW-tappet då som Redeye t ex refererade till senare som bidragande förklaring?" Jag skickade ännu ett mail därefter : "Det talades iofs även om Q3 2024 för breakeven på kassaflödet, men NÄR fick du/Smart Eye veta att det var Xperis Autosense (nu Tobii-ägt) och Seeing Machines som blev leverantörer till BMW för OMS resp DMS fr o m ca 2021-2022 ? Du har f ö indirekt bekräftat vid senaste rapporttillfället för Smart eye att det är Tobii som nu är leverantören med deras SCDO (DMS + OMS med endast en kamera). Det är intressant att få veta det. " Därefter kom inget mer svar från VD i Smart Eye Martin Krantz denna gång :-)
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
First North Sweden
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
-VWAP
Lägst
-Omsättning ()
VWAP
Högst
-Lägst
-Omsättning ()
Mäklarstatistik
Ingen data hittades






