Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Salmon Evolution

Salmon Evolution

Ingen data hittades.
2026 Q1-rapport

Endast PDF

78 dagar sedan

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
18 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
8 apr.
2025 Q4-rapport
8 jan.
2025 Q3-rapport
6 okt. 2025
2025 Q2-rapport
8 juli 2025
2025 Q1-rapport
7 apr. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 6 tim sedan
    ·
    Dåliga nyheter för dem som menar att en uppgång först kommer när den sista tjuren har dött. Jag kommer aldrig att sälja SALME innan jag har en ROE som slår OSEFX under samma tidsperiod. Nu är OSEFX upp cirka 70% de senaste fem åren, så det börjar bli lite bråttom att få en 2 eller 3x i SALME🤞
  • för 10 tim sedan
    ·
    Detta är 6:e gången jag går in i SALME. Anledningen är att jag tror på företaget. Låga laxpriser och en översvämmad laxmarknad skapar utmaningar. Extremt hög skuld kommer sannolikt att trigga en emission (skulle kunna vara sunt med 20% fler aktier) och lite bränsle till kapitalet. Det ska vara stabil produktion i många år framöver. Ingen grundränteskatt, ingen risk för miljöhänsyn jämfört med fjordbruk, och Havbruk är för optimistisk på kostnadssidan. Om SALME får reducerat sin skuld och säkrar stabil produktion (vilket de har förutsättningar att göra) borde denna aktie vara guld värd. Även om laxpriset inte är helt i ordning.
    för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    Kul att du också binder dig vid masten, välkommen ska du vara! Jag har stått här sedan de gick på börsen. Benen börjar bli lite stela, men här ska jag stå tills jag är bra i pengarna. På dessa nivåer anser jag att så mycket negativt redan är inprisat att jag hellre köper mer än säljer. Ändå finns det två punkter jag är lite skeptisk till, och som jag hoppas de får kontroll över. 1) Kostnaderna. När självaste Mowi går breakeven på dagens laxpriser, vad då med Salme? 2) Storleken på laxen. Storleken på laxen verkar slå i taket vid 3 kg-nivån. Det är lite synd och oroande, då jag antar att en 1 kg ökning tar kortare tid från 3 till 4 än från 1 till 2 kg. Får de ordning på dessa två saker, kommer aktien att få ben att gå på👊
  • för 1 dag sedan
    ·
    Är det verkligen hopp?….
    för 14 tim sedan · Ändrad
    ·
    Nej. Detta är och förblir ett förlustprojekt. Har varit det sedan de gick på börsen. Det är som att trampa i kvicksand detta.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Inte så positivt då tyvärr Från FA Med ett laxpris som närmar sig 60 kronor per kilo, tjänar Mowi inga pengar – och nästan inte Salmar heller. Nordea-analytiker Herman Aleksander Dahl slår larm.
    för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    Ja, det ser inte så lovande ut. Jag är också skeptisk till om Salme klarar att få denna premie de har skrutit om länge. Med ökat kostnadsfokus inom HORECA ser jag ingen anledning till att inköpsansvarig ska räcka upp handen på budgetmötet och föreslå att betala 5-7 kr i premie per kg eftersom det är lax från bassäng på land utanför Molde.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Regeringen skär ner i fiskodlingsproduktionen i västra Norge med 6 procent. Detta på grund av regeringens bedömningar av laxlusens påverkan på vildlaxen. Mycket positivt för försäljning och satsning på landbaserad fiskodling. Som sagt tidigare, detta är framtiden. https://www.facebook.com/100064073441663/posts/1450422020436899/?app=fbl
    för 12 tim sedan
    ·
    Som att svära i kyrkan, men: Det är ännu en för liten nedskärning. Kusten är full av fiskodlingar och de skadar normal vildfisk och havets ekologi. Detta är en av anledningarna till att jag tror på salme.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

78 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 6 tim sedan
    ·
    Dåliga nyheter för dem som menar att en uppgång först kommer när den sista tjuren har dött. Jag kommer aldrig att sälja SALME innan jag har en ROE som slår OSEFX under samma tidsperiod. Nu är OSEFX upp cirka 70% de senaste fem åren, så det börjar bli lite bråttom att få en 2 eller 3x i SALME🤞
  • för 10 tim sedan
    ·
    Detta är 6:e gången jag går in i SALME. Anledningen är att jag tror på företaget. Låga laxpriser och en översvämmad laxmarknad skapar utmaningar. Extremt hög skuld kommer sannolikt att trigga en emission (skulle kunna vara sunt med 20% fler aktier) och lite bränsle till kapitalet. Det ska vara stabil produktion i många år framöver. Ingen grundränteskatt, ingen risk för miljöhänsyn jämfört med fjordbruk, och Havbruk är för optimistisk på kostnadssidan. Om SALME får reducerat sin skuld och säkrar stabil produktion (vilket de har förutsättningar att göra) borde denna aktie vara guld värd. Även om laxpriset inte är helt i ordning.
    för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    Kul att du också binder dig vid masten, välkommen ska du vara! Jag har stått här sedan de gick på börsen. Benen börjar bli lite stela, men här ska jag stå tills jag är bra i pengarna. På dessa nivåer anser jag att så mycket negativt redan är inprisat att jag hellre köper mer än säljer. Ändå finns det två punkter jag är lite skeptisk till, och som jag hoppas de får kontroll över. 1) Kostnaderna. När självaste Mowi går breakeven på dagens laxpriser, vad då med Salme? 2) Storleken på laxen. Storleken på laxen verkar slå i taket vid 3 kg-nivån. Det är lite synd och oroande, då jag antar att en 1 kg ökning tar kortare tid från 3 till 4 än från 1 till 2 kg. Får de ordning på dessa två saker, kommer aktien att få ben att gå på👊
  • för 1 dag sedan
    ·
    Är det verkligen hopp?….
    för 14 tim sedan · Ändrad
    ·
    Nej. Detta är och förblir ett förlustprojekt. Har varit det sedan de gick på börsen. Det är som att trampa i kvicksand detta.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Inte så positivt då tyvärr Från FA Med ett laxpris som närmar sig 60 kronor per kilo, tjänar Mowi inga pengar – och nästan inte Salmar heller. Nordea-analytiker Herman Aleksander Dahl slår larm.
    för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    Ja, det ser inte så lovande ut. Jag är också skeptisk till om Salme klarar att få denna premie de har skrutit om länge. Med ökat kostnadsfokus inom HORECA ser jag ingen anledning till att inköpsansvarig ska räcka upp handen på budgetmötet och föreslå att betala 5-7 kr i premie per kg eftersom det är lax från bassäng på land utanför Molde.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Regeringen skär ner i fiskodlingsproduktionen i västra Norge med 6 procent. Detta på grund av regeringens bedömningar av laxlusens påverkan på vildlaxen. Mycket positivt för försäljning och satsning på landbaserad fiskodling. Som sagt tidigare, detta är framtiden. https://www.facebook.com/100064073441663/posts/1450422020436899/?app=fbl
    för 12 tim sedan
    ·
    Som att svära i kyrkan, men: Det är ännu en för liten nedskärning. Kusten är full av fiskodlingar och de skadar normal vildfisk och havets ekologi. Detta är en av anledningarna till att jag tror på salme.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
18 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
8 apr.
2025 Q4-rapport
8 jan.
2025 Q3-rapport
6 okt. 2025
2025 Q2-rapport
8 juli 2025
2025 Q1-rapport
7 apr. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

78 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
18 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
8 apr.
2025 Q4-rapport
8 jan.
2025 Q3-rapport
6 okt. 2025
2025 Q2-rapport
8 juli 2025
2025 Q1-rapport
7 apr. 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 6 tim sedan
    ·
    Dåliga nyheter för dem som menar att en uppgång först kommer när den sista tjuren har dött. Jag kommer aldrig att sälja SALME innan jag har en ROE som slår OSEFX under samma tidsperiod. Nu är OSEFX upp cirka 70% de senaste fem åren, så det börjar bli lite bråttom att få en 2 eller 3x i SALME🤞
  • för 10 tim sedan
    ·
    Detta är 6:e gången jag går in i SALME. Anledningen är att jag tror på företaget. Låga laxpriser och en översvämmad laxmarknad skapar utmaningar. Extremt hög skuld kommer sannolikt att trigga en emission (skulle kunna vara sunt med 20% fler aktier) och lite bränsle till kapitalet. Det ska vara stabil produktion i många år framöver. Ingen grundränteskatt, ingen risk för miljöhänsyn jämfört med fjordbruk, och Havbruk är för optimistisk på kostnadssidan. Om SALME får reducerat sin skuld och säkrar stabil produktion (vilket de har förutsättningar att göra) borde denna aktie vara guld värd. Även om laxpriset inte är helt i ordning.
    för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    Kul att du också binder dig vid masten, välkommen ska du vara! Jag har stått här sedan de gick på börsen. Benen börjar bli lite stela, men här ska jag stå tills jag är bra i pengarna. På dessa nivåer anser jag att så mycket negativt redan är inprisat att jag hellre köper mer än säljer. Ändå finns det två punkter jag är lite skeptisk till, och som jag hoppas de får kontroll över. 1) Kostnaderna. När självaste Mowi går breakeven på dagens laxpriser, vad då med Salme? 2) Storleken på laxen. Storleken på laxen verkar slå i taket vid 3 kg-nivån. Det är lite synd och oroande, då jag antar att en 1 kg ökning tar kortare tid från 3 till 4 än från 1 till 2 kg. Får de ordning på dessa två saker, kommer aktien att få ben att gå på👊
  • för 1 dag sedan
    ·
    Är det verkligen hopp?….
    för 14 tim sedan · Ändrad
    ·
    Nej. Detta är och förblir ett förlustprojekt. Har varit det sedan de gick på börsen. Det är som att trampa i kvicksand detta.
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Inte så positivt då tyvärr Från FA Med ett laxpris som närmar sig 60 kronor per kilo, tjänar Mowi inga pengar – och nästan inte Salmar heller. Nordea-analytiker Herman Aleksander Dahl slår larm.
    för 7 tim sedan · Ändrad
    ·
    Ja, det ser inte så lovande ut. Jag är också skeptisk till om Salme klarar att få denna premie de har skrutit om länge. Med ökat kostnadsfokus inom HORECA ser jag ingen anledning till att inköpsansvarig ska räcka upp handen på budgetmötet och föreslå att betala 5-7 kr i premie per kg eftersom det är lax från bassäng på land utanför Molde.
  • för 3 dagar sedan
    ·
    Regeringen skär ner i fiskodlingsproduktionen i västra Norge med 6 procent. Detta på grund av regeringens bedömningar av laxlusens påverkan på vildlaxen. Mycket positivt för försäljning och satsning på landbaserad fiskodling. Som sagt tidigare, detta är framtiden. https://www.facebook.com/100064073441663/posts/1450422020436899/?app=fbl
    för 12 tim sedan
    ·
    Som att svära i kyrkan, men: Det är ännu en för liten nedskärning. Kusten är full av fiskodlingar och de skadar normal vildfisk och havets ekologi. Detta är en av anledningarna till att jag tror på salme.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm