Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Aktie
Nasdaq
STNG

Scorpio Tankers

Scorpio Tankers

42,45USD
+1,53% (+0,64)
Vid stängning
Högst42,53
Lägst41,51
Omsättning
10,3 MUSD
42,45USD
+1,53% (+0,64)
Vid stängning
Högst42,53
Lägst41,51
Omsättning
10,3 MUSD
Aktie
Nasdaq
STNG

Scorpio Tankers

Scorpio Tankers

42,45USD
+1,53% (+0,64)
Vid stängning
Högst42,53
Lägst41,51
Omsättning
10,3 MUSD
42,45USD
+1,53% (+0,64)
Vid stängning
Högst42,53
Lägst41,51
Omsättning
10,3 MUSD
Aktie
Nasdaq
STNG

Scorpio Tankers

Scorpio Tankers

42,45USD
+1,53% (+0,64)
Vid stängning
Högst42,53
Lägst41,51
Omsättning
10,3 MUSD
42,45USD
+1,53% (+0,64)
Vid stängning
Högst42,53
Lägst41,51
Omsättning
10,3 MUSD
Q1-rapport
64 dagar sedan35min
0,40 USD/aktie
Senaste utdelning
3,82 %
Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
42,53
VWAP
42,26
Lägst
41,51
OmsättningAntal
10,3 418 887
VWAP
42,26
Högst
42,53
Lägst
41,51
OmsättningAntal
10,3 418 887

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Årsstämma28 maj
2025 Q1-rapport1 maj
2024 Årsrapport21 mars
2024 Q4-rapport13 feb.
2024 Q3-rapport29 okt. 2024
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 6 juni
    ·
    6 juni
    ·
    Norska Storm Bond Fund började köpa Scorpio Tankers obligationer i maj. Fonden, som förvaltas av Morten Astrup, förvärvade de icke-säkerställda obligationerna från 2030 som utfärdats av produkttankfartygets ägare. "Krediten backas upp av en sund balansräkning och ett belåningsvärde på ~23 %, 1,3 miljarder dollar i likviditet, begränsade investeringsåtaganden och en flotta av moderna tillgångar. Obligationerna beräknas vara täckta av historiskt lägsta tillgångsvärden", sa fonden i sin rapport för maj. Fonden köpte obligationerna till ett genomsnittspris på 98,5, vilket motsvarar en avkastning på 7,9 %. Obligationerna emitterades i januari med en räntemarginal på 7,5 %. Scorpio är världens största produkttankfartygsägare med en ägd flotta på 99 fartyg. Dess börsvärde är cirka 2 miljarder dollar på New York-börsen. Storm Bond Fund har 8 % sjöfart och 4 % industriell sjöfart i sin portfölj. Den har 4 % i kontanter. Obligationer från SFL Corp, Tidewater och Golar LNG är de största innehaven. ”Den nordiska marknaden för högavkastande obligationer var stark under maj, och Storm Bond Fund levererade en månadsavkastning på +0,8. Resultatet drevs främst av den attraktiva kupongbäringen och en viss avkastningskompression i hela portföljen”, står det i rapporten. Portföljen erbjuder en avkastning på 7,8 % i norska kronor. ”Vårt fokus ligger på emittenter med stark tillgångssäkerhet, solida balansräkningar och sund skuldbetalningsförmåga. Detta resulterar i en högkvalitativ, sektordiversifierad portfölj, förankrad av motståndskraftiga nordiska emittenter som kan motstå förändringar i inflation och ränteförväntningar.” Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
  • 2 maj
    ·
    2 maj
    ·
    Scorpio Tankers tror inte att de kommer att påverkas allvarligt av Kinas riktade hamnavgifter som införts av den amerikanska handelsrepresentanten Jamieson Greer. Ledningen tonade ner avgifternas inverkan i kommentarer till aktieanalytiker på torsdagen efter att ha släppt resultat för första kvartalet, vilket avsevärt överträffade analytikernas förväntningar. "Inverkan på produkttankfartyg förväntas bli minimal", säger James Doyle, chef för företagsutveckling och investerarrelationer. Till att börja med är den New York-noterade ägarens flotta på nästan 100 produkttankfartyg till stor del byggd i Sydkorea. Och dess MR- och handymax-tankfartyg faller under den gräns på 55 000 dwt som fastställts av Greers kontor för undantag från avgifterna på kinesiskt byggt tonnage, noterade Doyle. Även om undantagen inte gäller Scorpios stora stall av LR2-fartyg, finns det liten oro av andra skäl, säger kommersiell chef Lars Dencker Nielsen. "LR2-marknaden är obetydlig när det gäller USA", sa han. ”Det blir ett större problem med aframaxer. Men med Scorpios flottstruktur kommer det inte att skapa problem för oss.” Även om det inte nämndes i resultatrapporten har Scorpio tillbringat en stor del av de senaste tre åren med att avveckla dyr leasingfinansiering på sin flotta – mycket av det genom kinesiska källor – till förmån för konventionell bankfinansiering som tillhandahålls av mestadels europeiska långivare. Den relativa bristen på oro över den amerikanska handelsrepresentantens restriktioner betyder inte att Scorpio inte är försiktig med det övergripande regulatoriska och geopolitiska landskapet under en turbulent andra mandatperiod för president Donald Trump. ”Vi har intagit en mer konservativ inställning till kapitalallokering på grund av den ytterligare globala osäkerheten som fortsätter att bestå”, sa VD Emanuele Lauro i en kommentar till samtalet. ”Vi är väl rustade för att navigera osäkerhet.” Även om Lauro inte nämnde det uttryckligen valde Scorpio att allokera lite kapital till aktieåterköp förra kvartalet och bibehöll ett återköpsbemyndigande som ungefär motsvarar beloppet den 12 februari. Detta trots ett fall i aktiekursen på mer än 28 % sedan början av Trumps mandatperiod, vilket var det största av de 25 rederierna, följt av investmentbanken Jefferies, och en betydande handelsrabatt i förhållande till substansvärdet. Skeppsfinansiering är en gåta som aktörer i branschen måste lösa för att överleva i en kapitalintensiv verksamhet. I det senaste nyhetsbrevet från TradeWinds finanskorrespondent Joe Brady hjälper dig att reda ut dess mysterier. Företaget hade köpt tillbaka aktier till ett värde av 39 miljoner dollar under fjärde kvartalet och 339 miljoner dollar under 2024. Scorpio bibehöll sin kvartalsvisa utdelning på 0,40 dollar per aktie. Det har byggt upp en kassabalans på 397 miljoner dollar och en total likviditet på 1,36 miljarder dollar, inklusive dess investeringsandel i New York-noterade VLCC-specialisten DHT Holdings. Dess nettobelåningsgrad är bara 10 %, enligt Jefferies-analytikern Omar Nokta. Finanschef Chris Avella sa: ”Vi är omgivna av osäkerhet. Vårt fokus har varit på vad vi kan kontrollera snarare än vad som ligger utanför vår kontroll.” Copyright; Tradewnds, helt enkelt bäst!
  • 5 apr.
    ·
    5 apr.
    ·
    Från förra somrarna 83 ner till 31. Om du tror på det här företaget måste det väl vara ett skrikande köp i denna panik? Inte innan Nedgången har upphört, förstås.
  • 29 okt. 2024
    ·
    29 okt. 2024
    ·
    Scorpio Tankers har tagit en andel på 89 miljoner dollar i den New York-listade VLCC-specialisten DHT Holdings i ett kraftförklaring om tro på en återuppvaknande marknad för de största råoljetankfartygen. Investeringen i 4,9% av DHT:s utestående aktier beskrevs som "passiv" av Scorpio på tisdagen när den annonserade resultatet för tredje kvartalet. Det är Scorpio Tankers första direkta investering utanför produkttankfartyg på mer än ett decennium, när de satte pengar i en serie nybyggda gasoltankfartyg som senare såldes till Dorian LPG, och VLCCs som slutligen såldes till Peter Georgiopoulos General Maritime. Scorpios överraskande DHT-investering var höjdpunkten i en rapport som såg att den slog konsensusanalytikernas förväntningar på sina resultat. Scorpio rapporterade en justerad nettovinst på 87,7 MUSD, vilket uppgår till 1,83 USD i bas av 1,75 USD efter utspädd vinst per aktie. Resultatet toppade den utspädda siffran på $1,66 som förväntades i ett Bloomberg-genomsnitt av aktieforskare. Resultatet var dock lägre än det tredje kvartalet förra året, då Scorpio rapporterade en nettovinst på 99,2 MUSD, vilket översattes till 1,99 USD i bas eller 1,91 USD efter utspädd vinst per aktie. Justerad Ebitda på 166 miljoner dollar slog analytikers uppskattningar på 153 miljoner dollar, enligt en forskningsanteckning från Jefferies Omar Nokta. Fartygsintäkterna på 268 MUSD sjönk från 291,2 MUSD i kvartalet föregående år. Tidsbefraktningsintäkter minskade till 258,2 miljoner USD från 289,2 miljoner USD, främst på grund av färre fartyg i drift. Den nedgången kompenserades nästan helt av Skorpionens insatser för att minska skulderna, eftersom räntekostnaderna sjönk med 29 miljoner dollar, berättade Nokta för kunder. Scorpio vägledde också till intäkter för fjärde kvartalet som hittills har varit sekventiellt lägre än de tjänade över sina tre fartygsklasser under det senaste kvartalet. Scorpio driver 102 produkttankfartyg med en medelålder på 8,5 år. LR2s tjänade spotpriser på 31 600 $ per dag, en minskning från 38 011, medan MRs tjänade 20 800 $ från 25 146 $, båda med 35 % av tillgängliga dagar bokade. Handysizes har returnerat 13 000 USD, från 19 605 USD, med 34 % av dagarna fasta. "Spotpriserna ligger för närvarande under dessa siffror även om vi förväntar oss högre raffineringsaktivitet under de kommande veckorna för att stödja priserna på högre nivåer," sa Nokta om Scorpio-vägledningen. Scorpio sa att den har bibehållit sin fasta kvartalsutdelning på 0,40 USD. Den Emanuele Lauro-ledda ägaren avslöjade också att de hade spenderat 246,6 miljoner dollar på aktieåterköp under kvartalet, och återköpte 3,36 miljoner enheter till ett genomsnittspris av 73,34 dollar per aktie. Det lämnar 208,9 miljoner USD tillgängliga under en återköpsauktorisering på 400 miljoner USD som fylldes på och ökade under kvartalet. Fartygsfinansiering är en gåta som branschaktörer måste lösa för att överleva i en kapitalintensiv verksamhet. I det senaste nyhetsbrevet från TradeWinds hjälper finanskorrespondent Joe Brady dig att reda ut dess mysterier När vi går in i resultatrapporten förväntades analytikerfrågorna fokusera på det fjärde kvartalet och alla tecken på att ägaren ser början på fördelarna från den traditionella vinteruppvärmningssäsongen. Även om det fortfarande är ett område att titta på, kommer Skorpionens DHT-investering sannolikt att stjäla mycket av åskan. Analytiker har sagt att dynamiken är på plats för att de stora råoljetankfartygen ska ryta tillbaka från siffror som har varit lönsamma men föga spännande under stora delar av 2024, särskilt som Opec+-kartellen minskar produktionsbegränsningarna. Även om Scorpio ser ut att satsa på samma trend, kommer den sannolikt också att framställa DHT-investeringen som ett uttryck för tilltro till dess LR2:or, som sannolikt skulle se en knock-on fördel av VLCC-styrkan. DHT äger och driver en flotta på 28 VLCCs och är noterat på New York Stock Exchange. Dess nuvarande börsvärde är drygt 1,7 miljarder dollar. Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
    11 nov. 2024
    ·
    11 nov. 2024
    ·
    Ja, jag blev också förvånad över det draget. De kunde ha köpt tillbaka mer av sina egna aktier istället. Eller ökat avkastningen, som du säger, de ligger efter Torm och Hafnia på det området. Jo, ledningen i Skorpionen har alltid varit lite tveksam och ibland med lite dåliga beslut, som när de sålde hela sin bulkflotta några månader innan den stora bulkåtervinningen i 22 och beställde vindinstallationsfartyg istället, som tydligen inte har gjort det. kom på vattnet ännu. Var det inte något med en investering i ett norskt flygbolag som gick helt fel för Scorpio-gruppen nyligen.
  • 30 juli 2024
    ·
    30 juli 2024
    ·
    Scorpio Tankers har utökat sitt aktieåterköpsprogram till 400 miljoner dollar efter att ha slagit analytikerförväntningarna för det senaste kvartalet. Den New York-noterade produkttankjätten har gjort aktieåterköp till sin högsta prioritet i kapitalallokering och skickat en stark signal till marknaden genom att öka en fond som tidigare inte varit större än 250 miljoner dollar. Samtidigt rapporterade Scorpio justerat nettoresultat på 188,4 miljoner USD och 3,77 USD per basaktie, eller 3,60 USD per aktie efter utspädning. Detta toppade konsensus $3,58 per aktie förväntat av aktieanalytiker. Den Emanuele Lauro-ledda outfiten rapporterade en justerad Ebitda på 259 miljoner dollar, vilket var efter analytikerkonsensus på 263 miljoner dollar. Fartygsintäkter på 380,66 miljoner dollar översteg de 329,3 miljoner dollar som rapporterades under andra kvartalet 2023. Resultatet förbättrades jämfört med siffrorna för andra kvartalet 2023, då Scorpios nettovinst på 1,33 miljoner USD översattes till 2,51 USD per basaktie och 2,41 USD per aktie efter utspädning. Scorpio var aktiv med aktieåterköp under det senaste kvartalet, även om de flesta har rapporterats tidigare. Det stänkte ut cirka 109 miljoner dollar och tog in 1,4 miljoner aktier till ett genomsnittspris på 78,16 dollar. Företaget detaljerade också den tidigare avslöjade försäljningen av fem av sina äldre MR för 179,1 miljoner dollar, utan skuldåterbetalningar på fartygen. Scorpio har rapporterat en säsongsmässig försvagning av motsvarande siffror för tidsbefraktning över sina tre fartygsklasser under innevarande kvartal jämfört med resultatet under de senaste tre månaderna. LR2:s är i genomsnitt $44 000 per dag med 43% av dagarna fixerade mot $52,807 under andra kvartalet. MR:er ger tillbaka 34 000 USD per dag med 35 % av dagarna insatta jämfört med 37,019 USD under de tre föregående månaderna. Handymaxes har i genomsnitt haft 25 000 $ per dag jämfört med 28 011 $ under det senaste kvartalet. Men som ett resultat av aggressiva återbetalningar av skulder har Scorpio fortsatt att sänka sina driftskostnader för hela flottan till ett tidigare nämnt mål på $12 500 per dag, med ett ännu lägre mål i sikte. "Företagets balansräkning och potential att generera kassaflöde fortsätter att förbättras. Under det andra kvartalet återbetalade vi 399 miljoner dollar i skulder och minskade våra dagliga cash breakevens till 12 500 $, säger verkställande direktör Lauro i resultaträkningen. Scorpio sänkte sin nettoskuld till 758 miljoner dollar från 1 miljard dollar i slutet av kvartalet. Den hade en kontantposition på 279,5 MUSD den 29 juni med 288,2 MUSD tillgängliga under dess revolverande kreditfacilitet. "Dessutom har vi kommit överens om att konvertera vår 2023 225 miljoner dollar kreditfacilitet till en revolverande kreditfacilitet och åtagit oss att förskottsbetala vår 64 miljoner dollar kreditfacilitet med BNP Paribas och Sinosure. Dessa initiativ skulle potentiellt kunna sänka våra dagliga cash breakeven-priser med över 1 000 USD.” Scorpio-aktier steg upp med mer än 2% till 76 USD i handel innan marknaderna öppnade i New York. Copyright: Helt enkelt bäst!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
Q1-rapport
64 dagar sedan35min
0,40 USD/aktie
Senaste utdelning
3,82 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 6 juni
    ·
    6 juni
    ·
    Norska Storm Bond Fund började köpa Scorpio Tankers obligationer i maj. Fonden, som förvaltas av Morten Astrup, förvärvade de icke-säkerställda obligationerna från 2030 som utfärdats av produkttankfartygets ägare. "Krediten backas upp av en sund balansräkning och ett belåningsvärde på ~23 %, 1,3 miljarder dollar i likviditet, begränsade investeringsåtaganden och en flotta av moderna tillgångar. Obligationerna beräknas vara täckta av historiskt lägsta tillgångsvärden", sa fonden i sin rapport för maj. Fonden köpte obligationerna till ett genomsnittspris på 98,5, vilket motsvarar en avkastning på 7,9 %. Obligationerna emitterades i januari med en räntemarginal på 7,5 %. Scorpio är världens största produkttankfartygsägare med en ägd flotta på 99 fartyg. Dess börsvärde är cirka 2 miljarder dollar på New York-börsen. Storm Bond Fund har 8 % sjöfart och 4 % industriell sjöfart i sin portfölj. Den har 4 % i kontanter. Obligationer från SFL Corp, Tidewater och Golar LNG är de största innehaven. ”Den nordiska marknaden för högavkastande obligationer var stark under maj, och Storm Bond Fund levererade en månadsavkastning på +0,8. Resultatet drevs främst av den attraktiva kupongbäringen och en viss avkastningskompression i hela portföljen”, står det i rapporten. Portföljen erbjuder en avkastning på 7,8 % i norska kronor. ”Vårt fokus ligger på emittenter med stark tillgångssäkerhet, solida balansräkningar och sund skuldbetalningsförmåga. Detta resulterar i en högkvalitativ, sektordiversifierad portfölj, förankrad av motståndskraftiga nordiska emittenter som kan motstå förändringar i inflation och ränteförväntningar.” Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
  • 2 maj
    ·
    2 maj
    ·
    Scorpio Tankers tror inte att de kommer att påverkas allvarligt av Kinas riktade hamnavgifter som införts av den amerikanska handelsrepresentanten Jamieson Greer. Ledningen tonade ner avgifternas inverkan i kommentarer till aktieanalytiker på torsdagen efter att ha släppt resultat för första kvartalet, vilket avsevärt överträffade analytikernas förväntningar. "Inverkan på produkttankfartyg förväntas bli minimal", säger James Doyle, chef för företagsutveckling och investerarrelationer. Till att börja med är den New York-noterade ägarens flotta på nästan 100 produkttankfartyg till stor del byggd i Sydkorea. Och dess MR- och handymax-tankfartyg faller under den gräns på 55 000 dwt som fastställts av Greers kontor för undantag från avgifterna på kinesiskt byggt tonnage, noterade Doyle. Även om undantagen inte gäller Scorpios stora stall av LR2-fartyg, finns det liten oro av andra skäl, säger kommersiell chef Lars Dencker Nielsen. "LR2-marknaden är obetydlig när det gäller USA", sa han. ”Det blir ett större problem med aframaxer. Men med Scorpios flottstruktur kommer det inte att skapa problem för oss.” Även om det inte nämndes i resultatrapporten har Scorpio tillbringat en stor del av de senaste tre åren med att avveckla dyr leasingfinansiering på sin flotta – mycket av det genom kinesiska källor – till förmån för konventionell bankfinansiering som tillhandahålls av mestadels europeiska långivare. Den relativa bristen på oro över den amerikanska handelsrepresentantens restriktioner betyder inte att Scorpio inte är försiktig med det övergripande regulatoriska och geopolitiska landskapet under en turbulent andra mandatperiod för president Donald Trump. ”Vi har intagit en mer konservativ inställning till kapitalallokering på grund av den ytterligare globala osäkerheten som fortsätter att bestå”, sa VD Emanuele Lauro i en kommentar till samtalet. ”Vi är väl rustade för att navigera osäkerhet.” Även om Lauro inte nämnde det uttryckligen valde Scorpio att allokera lite kapital till aktieåterköp förra kvartalet och bibehöll ett återköpsbemyndigande som ungefär motsvarar beloppet den 12 februari. Detta trots ett fall i aktiekursen på mer än 28 % sedan början av Trumps mandatperiod, vilket var det största av de 25 rederierna, följt av investmentbanken Jefferies, och en betydande handelsrabatt i förhållande till substansvärdet. Skeppsfinansiering är en gåta som aktörer i branschen måste lösa för att överleva i en kapitalintensiv verksamhet. I det senaste nyhetsbrevet från TradeWinds finanskorrespondent Joe Brady hjälper dig att reda ut dess mysterier. Företaget hade köpt tillbaka aktier till ett värde av 39 miljoner dollar under fjärde kvartalet och 339 miljoner dollar under 2024. Scorpio bibehöll sin kvartalsvisa utdelning på 0,40 dollar per aktie. Det har byggt upp en kassabalans på 397 miljoner dollar och en total likviditet på 1,36 miljarder dollar, inklusive dess investeringsandel i New York-noterade VLCC-specialisten DHT Holdings. Dess nettobelåningsgrad är bara 10 %, enligt Jefferies-analytikern Omar Nokta. Finanschef Chris Avella sa: ”Vi är omgivna av osäkerhet. Vårt fokus har varit på vad vi kan kontrollera snarare än vad som ligger utanför vår kontroll.” Copyright; Tradewnds, helt enkelt bäst!
  • 5 apr.
    ·
    5 apr.
    ·
    Från förra somrarna 83 ner till 31. Om du tror på det här företaget måste det väl vara ett skrikande köp i denna panik? Inte innan Nedgången har upphört, förstås.
  • 29 okt. 2024
    ·
    29 okt. 2024
    ·
    Scorpio Tankers har tagit en andel på 89 miljoner dollar i den New York-listade VLCC-specialisten DHT Holdings i ett kraftförklaring om tro på en återuppvaknande marknad för de största råoljetankfartygen. Investeringen i 4,9% av DHT:s utestående aktier beskrevs som "passiv" av Scorpio på tisdagen när den annonserade resultatet för tredje kvartalet. Det är Scorpio Tankers första direkta investering utanför produkttankfartyg på mer än ett decennium, när de satte pengar i en serie nybyggda gasoltankfartyg som senare såldes till Dorian LPG, och VLCCs som slutligen såldes till Peter Georgiopoulos General Maritime. Scorpios överraskande DHT-investering var höjdpunkten i en rapport som såg att den slog konsensusanalytikernas förväntningar på sina resultat. Scorpio rapporterade en justerad nettovinst på 87,7 MUSD, vilket uppgår till 1,83 USD i bas av 1,75 USD efter utspädd vinst per aktie. Resultatet toppade den utspädda siffran på $1,66 som förväntades i ett Bloomberg-genomsnitt av aktieforskare. Resultatet var dock lägre än det tredje kvartalet förra året, då Scorpio rapporterade en nettovinst på 99,2 MUSD, vilket översattes till 1,99 USD i bas eller 1,91 USD efter utspädd vinst per aktie. Justerad Ebitda på 166 miljoner dollar slog analytikers uppskattningar på 153 miljoner dollar, enligt en forskningsanteckning från Jefferies Omar Nokta. Fartygsintäkterna på 268 MUSD sjönk från 291,2 MUSD i kvartalet föregående år. Tidsbefraktningsintäkter minskade till 258,2 miljoner USD från 289,2 miljoner USD, främst på grund av färre fartyg i drift. Den nedgången kompenserades nästan helt av Skorpionens insatser för att minska skulderna, eftersom räntekostnaderna sjönk med 29 miljoner dollar, berättade Nokta för kunder. Scorpio vägledde också till intäkter för fjärde kvartalet som hittills har varit sekventiellt lägre än de tjänade över sina tre fartygsklasser under det senaste kvartalet. Scorpio driver 102 produkttankfartyg med en medelålder på 8,5 år. LR2s tjänade spotpriser på 31 600 $ per dag, en minskning från 38 011, medan MRs tjänade 20 800 $ från 25 146 $, båda med 35 % av tillgängliga dagar bokade. Handysizes har returnerat 13 000 USD, från 19 605 USD, med 34 % av dagarna fasta. "Spotpriserna ligger för närvarande under dessa siffror även om vi förväntar oss högre raffineringsaktivitet under de kommande veckorna för att stödja priserna på högre nivåer," sa Nokta om Scorpio-vägledningen. Scorpio sa att den har bibehållit sin fasta kvartalsutdelning på 0,40 USD. Den Emanuele Lauro-ledda ägaren avslöjade också att de hade spenderat 246,6 miljoner dollar på aktieåterköp under kvartalet, och återköpte 3,36 miljoner enheter till ett genomsnittspris av 73,34 dollar per aktie. Det lämnar 208,9 miljoner USD tillgängliga under en återköpsauktorisering på 400 miljoner USD som fylldes på och ökade under kvartalet. Fartygsfinansiering är en gåta som branschaktörer måste lösa för att överleva i en kapitalintensiv verksamhet. I det senaste nyhetsbrevet från TradeWinds hjälper finanskorrespondent Joe Brady dig att reda ut dess mysterier När vi går in i resultatrapporten förväntades analytikerfrågorna fokusera på det fjärde kvartalet och alla tecken på att ägaren ser början på fördelarna från den traditionella vinteruppvärmningssäsongen. Även om det fortfarande är ett område att titta på, kommer Skorpionens DHT-investering sannolikt att stjäla mycket av åskan. Analytiker har sagt att dynamiken är på plats för att de stora råoljetankfartygen ska ryta tillbaka från siffror som har varit lönsamma men föga spännande under stora delar av 2024, särskilt som Opec+-kartellen minskar produktionsbegränsningarna. Även om Scorpio ser ut att satsa på samma trend, kommer den sannolikt också att framställa DHT-investeringen som ett uttryck för tilltro till dess LR2:or, som sannolikt skulle se en knock-on fördel av VLCC-styrkan. DHT äger och driver en flotta på 28 VLCCs och är noterat på New York Stock Exchange. Dess nuvarande börsvärde är drygt 1,7 miljarder dollar. Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
    11 nov. 2024
    ·
    11 nov. 2024
    ·
    Ja, jag blev också förvånad över det draget. De kunde ha köpt tillbaka mer av sina egna aktier istället. Eller ökat avkastningen, som du säger, de ligger efter Torm och Hafnia på det området. Jo, ledningen i Skorpionen har alltid varit lite tveksam och ibland med lite dåliga beslut, som när de sålde hela sin bulkflotta några månader innan den stora bulkåtervinningen i 22 och beställde vindinstallationsfartyg istället, som tydligen inte har gjort det. kom på vattnet ännu. Var det inte något med en investering i ett norskt flygbolag som gick helt fel för Scorpio-gruppen nyligen.
  • 30 juli 2024
    ·
    30 juli 2024
    ·
    Scorpio Tankers har utökat sitt aktieåterköpsprogram till 400 miljoner dollar efter att ha slagit analytikerförväntningarna för det senaste kvartalet. Den New York-noterade produkttankjätten har gjort aktieåterköp till sin högsta prioritet i kapitalallokering och skickat en stark signal till marknaden genom att öka en fond som tidigare inte varit större än 250 miljoner dollar. Samtidigt rapporterade Scorpio justerat nettoresultat på 188,4 miljoner USD och 3,77 USD per basaktie, eller 3,60 USD per aktie efter utspädning. Detta toppade konsensus $3,58 per aktie förväntat av aktieanalytiker. Den Emanuele Lauro-ledda outfiten rapporterade en justerad Ebitda på 259 miljoner dollar, vilket var efter analytikerkonsensus på 263 miljoner dollar. Fartygsintäkter på 380,66 miljoner dollar översteg de 329,3 miljoner dollar som rapporterades under andra kvartalet 2023. Resultatet förbättrades jämfört med siffrorna för andra kvartalet 2023, då Scorpios nettovinst på 1,33 miljoner USD översattes till 2,51 USD per basaktie och 2,41 USD per aktie efter utspädning. Scorpio var aktiv med aktieåterköp under det senaste kvartalet, även om de flesta har rapporterats tidigare. Det stänkte ut cirka 109 miljoner dollar och tog in 1,4 miljoner aktier till ett genomsnittspris på 78,16 dollar. Företaget detaljerade också den tidigare avslöjade försäljningen av fem av sina äldre MR för 179,1 miljoner dollar, utan skuldåterbetalningar på fartygen. Scorpio har rapporterat en säsongsmässig försvagning av motsvarande siffror för tidsbefraktning över sina tre fartygsklasser under innevarande kvartal jämfört med resultatet under de senaste tre månaderna. LR2:s är i genomsnitt $44 000 per dag med 43% av dagarna fixerade mot $52,807 under andra kvartalet. MR:er ger tillbaka 34 000 USD per dag med 35 % av dagarna insatta jämfört med 37,019 USD under de tre föregående månaderna. Handymaxes har i genomsnitt haft 25 000 $ per dag jämfört med 28 011 $ under det senaste kvartalet. Men som ett resultat av aggressiva återbetalningar av skulder har Scorpio fortsatt att sänka sina driftskostnader för hela flottan till ett tidigare nämnt mål på $12 500 per dag, med ett ännu lägre mål i sikte. "Företagets balansräkning och potential att generera kassaflöde fortsätter att förbättras. Under det andra kvartalet återbetalade vi 399 miljoner dollar i skulder och minskade våra dagliga cash breakevens till 12 500 $, säger verkställande direktör Lauro i resultaträkningen. Scorpio sänkte sin nettoskuld till 758 miljoner dollar från 1 miljard dollar i slutet av kvartalet. Den hade en kontantposition på 279,5 MUSD den 29 juni med 288,2 MUSD tillgängliga under dess revolverande kreditfacilitet. "Dessutom har vi kommit överens om att konvertera vår 2023 225 miljoner dollar kreditfacilitet till en revolverande kreditfacilitet och åtagit oss att förskottsbetala vår 64 miljoner dollar kreditfacilitet med BNP Paribas och Sinosure. Dessa initiativ skulle potentiellt kunna sänka våra dagliga cash breakeven-priser med över 1 000 USD.” Scorpio-aktier steg upp med mer än 2% till 76 USD i handel innan marknaderna öppnade i New York. Copyright: Helt enkelt bäst!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
42,53
VWAP
42,26
Lägst
41,51
OmsättningAntal
10,3 418 887
VWAP
42,26
Högst
42,53
Lägst
41,51
OmsättningAntal
10,3 418 887

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Årsstämma28 maj
2025 Q1-rapport1 maj
2024 Årsrapport21 mars
2024 Q4-rapport13 feb.
2024 Q3-rapport29 okt. 2024
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
Q1-rapport
64 dagar sedan35min

Nyheter & Analyser

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Årsstämma28 maj
2025 Q1-rapport1 maj
2024 Årsrapport21 mars
2024 Q4-rapport13 feb.
2024 Q3-rapport29 okt. 2024
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
0,40 USD/aktie
Senaste utdelning
3,82 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 6 juni
    ·
    6 juni
    ·
    Norska Storm Bond Fund började köpa Scorpio Tankers obligationer i maj. Fonden, som förvaltas av Morten Astrup, förvärvade de icke-säkerställda obligationerna från 2030 som utfärdats av produkttankfartygets ägare. "Krediten backas upp av en sund balansräkning och ett belåningsvärde på ~23 %, 1,3 miljarder dollar i likviditet, begränsade investeringsåtaganden och en flotta av moderna tillgångar. Obligationerna beräknas vara täckta av historiskt lägsta tillgångsvärden", sa fonden i sin rapport för maj. Fonden köpte obligationerna till ett genomsnittspris på 98,5, vilket motsvarar en avkastning på 7,9 %. Obligationerna emitterades i januari med en räntemarginal på 7,5 %. Scorpio är världens största produkttankfartygsägare med en ägd flotta på 99 fartyg. Dess börsvärde är cirka 2 miljarder dollar på New York-börsen. Storm Bond Fund har 8 % sjöfart och 4 % industriell sjöfart i sin portfölj. Den har 4 % i kontanter. Obligationer från SFL Corp, Tidewater och Golar LNG är de största innehaven. ”Den nordiska marknaden för högavkastande obligationer var stark under maj, och Storm Bond Fund levererade en månadsavkastning på +0,8. Resultatet drevs främst av den attraktiva kupongbäringen och en viss avkastningskompression i hela portföljen”, står det i rapporten. Portföljen erbjuder en avkastning på 7,8 % i norska kronor. ”Vårt fokus ligger på emittenter med stark tillgångssäkerhet, solida balansräkningar och sund skuldbetalningsförmåga. Detta resulterar i en högkvalitativ, sektordiversifierad portfölj, förankrad av motståndskraftiga nordiska emittenter som kan motstå förändringar i inflation och ränteförväntningar.” Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
  • 2 maj
    ·
    2 maj
    ·
    Scorpio Tankers tror inte att de kommer att påverkas allvarligt av Kinas riktade hamnavgifter som införts av den amerikanska handelsrepresentanten Jamieson Greer. Ledningen tonade ner avgifternas inverkan i kommentarer till aktieanalytiker på torsdagen efter att ha släppt resultat för första kvartalet, vilket avsevärt överträffade analytikernas förväntningar. "Inverkan på produkttankfartyg förväntas bli minimal", säger James Doyle, chef för företagsutveckling och investerarrelationer. Till att börja med är den New York-noterade ägarens flotta på nästan 100 produkttankfartyg till stor del byggd i Sydkorea. Och dess MR- och handymax-tankfartyg faller under den gräns på 55 000 dwt som fastställts av Greers kontor för undantag från avgifterna på kinesiskt byggt tonnage, noterade Doyle. Även om undantagen inte gäller Scorpios stora stall av LR2-fartyg, finns det liten oro av andra skäl, säger kommersiell chef Lars Dencker Nielsen. "LR2-marknaden är obetydlig när det gäller USA", sa han. ”Det blir ett större problem med aframaxer. Men med Scorpios flottstruktur kommer det inte att skapa problem för oss.” Även om det inte nämndes i resultatrapporten har Scorpio tillbringat en stor del av de senaste tre åren med att avveckla dyr leasingfinansiering på sin flotta – mycket av det genom kinesiska källor – till förmån för konventionell bankfinansiering som tillhandahålls av mestadels europeiska långivare. Den relativa bristen på oro över den amerikanska handelsrepresentantens restriktioner betyder inte att Scorpio inte är försiktig med det övergripande regulatoriska och geopolitiska landskapet under en turbulent andra mandatperiod för president Donald Trump. ”Vi har intagit en mer konservativ inställning till kapitalallokering på grund av den ytterligare globala osäkerheten som fortsätter att bestå”, sa VD Emanuele Lauro i en kommentar till samtalet. ”Vi är väl rustade för att navigera osäkerhet.” Även om Lauro inte nämnde det uttryckligen valde Scorpio att allokera lite kapital till aktieåterköp förra kvartalet och bibehöll ett återköpsbemyndigande som ungefär motsvarar beloppet den 12 februari. Detta trots ett fall i aktiekursen på mer än 28 % sedan början av Trumps mandatperiod, vilket var det största av de 25 rederierna, följt av investmentbanken Jefferies, och en betydande handelsrabatt i förhållande till substansvärdet. Skeppsfinansiering är en gåta som aktörer i branschen måste lösa för att överleva i en kapitalintensiv verksamhet. I det senaste nyhetsbrevet från TradeWinds finanskorrespondent Joe Brady hjälper dig att reda ut dess mysterier. Företaget hade köpt tillbaka aktier till ett värde av 39 miljoner dollar under fjärde kvartalet och 339 miljoner dollar under 2024. Scorpio bibehöll sin kvartalsvisa utdelning på 0,40 dollar per aktie. Det har byggt upp en kassabalans på 397 miljoner dollar och en total likviditet på 1,36 miljarder dollar, inklusive dess investeringsandel i New York-noterade VLCC-specialisten DHT Holdings. Dess nettobelåningsgrad är bara 10 %, enligt Jefferies-analytikern Omar Nokta. Finanschef Chris Avella sa: ”Vi är omgivna av osäkerhet. Vårt fokus har varit på vad vi kan kontrollera snarare än vad som ligger utanför vår kontroll.” Copyright; Tradewnds, helt enkelt bäst!
  • 5 apr.
    ·
    5 apr.
    ·
    Från förra somrarna 83 ner till 31. Om du tror på det här företaget måste det väl vara ett skrikande köp i denna panik? Inte innan Nedgången har upphört, förstås.
  • 29 okt. 2024
    ·
    29 okt. 2024
    ·
    Scorpio Tankers har tagit en andel på 89 miljoner dollar i den New York-listade VLCC-specialisten DHT Holdings i ett kraftförklaring om tro på en återuppvaknande marknad för de största råoljetankfartygen. Investeringen i 4,9% av DHT:s utestående aktier beskrevs som "passiv" av Scorpio på tisdagen när den annonserade resultatet för tredje kvartalet. Det är Scorpio Tankers första direkta investering utanför produkttankfartyg på mer än ett decennium, när de satte pengar i en serie nybyggda gasoltankfartyg som senare såldes till Dorian LPG, och VLCCs som slutligen såldes till Peter Georgiopoulos General Maritime. Scorpios överraskande DHT-investering var höjdpunkten i en rapport som såg att den slog konsensusanalytikernas förväntningar på sina resultat. Scorpio rapporterade en justerad nettovinst på 87,7 MUSD, vilket uppgår till 1,83 USD i bas av 1,75 USD efter utspädd vinst per aktie. Resultatet toppade den utspädda siffran på $1,66 som förväntades i ett Bloomberg-genomsnitt av aktieforskare. Resultatet var dock lägre än det tredje kvartalet förra året, då Scorpio rapporterade en nettovinst på 99,2 MUSD, vilket översattes till 1,99 USD i bas eller 1,91 USD efter utspädd vinst per aktie. Justerad Ebitda på 166 miljoner dollar slog analytikers uppskattningar på 153 miljoner dollar, enligt en forskningsanteckning från Jefferies Omar Nokta. Fartygsintäkterna på 268 MUSD sjönk från 291,2 MUSD i kvartalet föregående år. Tidsbefraktningsintäkter minskade till 258,2 miljoner USD från 289,2 miljoner USD, främst på grund av färre fartyg i drift. Den nedgången kompenserades nästan helt av Skorpionens insatser för att minska skulderna, eftersom räntekostnaderna sjönk med 29 miljoner dollar, berättade Nokta för kunder. Scorpio vägledde också till intäkter för fjärde kvartalet som hittills har varit sekventiellt lägre än de tjänade över sina tre fartygsklasser under det senaste kvartalet. Scorpio driver 102 produkttankfartyg med en medelålder på 8,5 år. LR2s tjänade spotpriser på 31 600 $ per dag, en minskning från 38 011, medan MRs tjänade 20 800 $ från 25 146 $, båda med 35 % av tillgängliga dagar bokade. Handysizes har returnerat 13 000 USD, från 19 605 USD, med 34 % av dagarna fasta. "Spotpriserna ligger för närvarande under dessa siffror även om vi förväntar oss högre raffineringsaktivitet under de kommande veckorna för att stödja priserna på högre nivåer," sa Nokta om Scorpio-vägledningen. Scorpio sa att den har bibehållit sin fasta kvartalsutdelning på 0,40 USD. Den Emanuele Lauro-ledda ägaren avslöjade också att de hade spenderat 246,6 miljoner dollar på aktieåterköp under kvartalet, och återköpte 3,36 miljoner enheter till ett genomsnittspris av 73,34 dollar per aktie. Det lämnar 208,9 miljoner USD tillgängliga under en återköpsauktorisering på 400 miljoner USD som fylldes på och ökade under kvartalet. Fartygsfinansiering är en gåta som branschaktörer måste lösa för att överleva i en kapitalintensiv verksamhet. I det senaste nyhetsbrevet från TradeWinds hjälper finanskorrespondent Joe Brady dig att reda ut dess mysterier När vi går in i resultatrapporten förväntades analytikerfrågorna fokusera på det fjärde kvartalet och alla tecken på att ägaren ser början på fördelarna från den traditionella vinteruppvärmningssäsongen. Även om det fortfarande är ett område att titta på, kommer Skorpionens DHT-investering sannolikt att stjäla mycket av åskan. Analytiker har sagt att dynamiken är på plats för att de stora råoljetankfartygen ska ryta tillbaka från siffror som har varit lönsamma men föga spännande under stora delar av 2024, särskilt som Opec+-kartellen minskar produktionsbegränsningarna. Även om Scorpio ser ut att satsa på samma trend, kommer den sannolikt också att framställa DHT-investeringen som ett uttryck för tilltro till dess LR2:or, som sannolikt skulle se en knock-on fördel av VLCC-styrkan. DHT äger och driver en flotta på 28 VLCCs och är noterat på New York Stock Exchange. Dess nuvarande börsvärde är drygt 1,7 miljarder dollar. Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
    11 nov. 2024
    ·
    11 nov. 2024
    ·
    Ja, jag blev också förvånad över det draget. De kunde ha köpt tillbaka mer av sina egna aktier istället. Eller ökat avkastningen, som du säger, de ligger efter Torm och Hafnia på det området. Jo, ledningen i Skorpionen har alltid varit lite tveksam och ibland med lite dåliga beslut, som när de sålde hela sin bulkflotta några månader innan den stora bulkåtervinningen i 22 och beställde vindinstallationsfartyg istället, som tydligen inte har gjort det. kom på vattnet ännu. Var det inte något med en investering i ett norskt flygbolag som gick helt fel för Scorpio-gruppen nyligen.
  • 30 juli 2024
    ·
    30 juli 2024
    ·
    Scorpio Tankers har utökat sitt aktieåterköpsprogram till 400 miljoner dollar efter att ha slagit analytikerförväntningarna för det senaste kvartalet. Den New York-noterade produkttankjätten har gjort aktieåterköp till sin högsta prioritet i kapitalallokering och skickat en stark signal till marknaden genom att öka en fond som tidigare inte varit större än 250 miljoner dollar. Samtidigt rapporterade Scorpio justerat nettoresultat på 188,4 miljoner USD och 3,77 USD per basaktie, eller 3,60 USD per aktie efter utspädning. Detta toppade konsensus $3,58 per aktie förväntat av aktieanalytiker. Den Emanuele Lauro-ledda outfiten rapporterade en justerad Ebitda på 259 miljoner dollar, vilket var efter analytikerkonsensus på 263 miljoner dollar. Fartygsintäkter på 380,66 miljoner dollar översteg de 329,3 miljoner dollar som rapporterades under andra kvartalet 2023. Resultatet förbättrades jämfört med siffrorna för andra kvartalet 2023, då Scorpios nettovinst på 1,33 miljoner USD översattes till 2,51 USD per basaktie och 2,41 USD per aktie efter utspädning. Scorpio var aktiv med aktieåterköp under det senaste kvartalet, även om de flesta har rapporterats tidigare. Det stänkte ut cirka 109 miljoner dollar och tog in 1,4 miljoner aktier till ett genomsnittspris på 78,16 dollar. Företaget detaljerade också den tidigare avslöjade försäljningen av fem av sina äldre MR för 179,1 miljoner dollar, utan skuldåterbetalningar på fartygen. Scorpio har rapporterat en säsongsmässig försvagning av motsvarande siffror för tidsbefraktning över sina tre fartygsklasser under innevarande kvartal jämfört med resultatet under de senaste tre månaderna. LR2:s är i genomsnitt $44 000 per dag med 43% av dagarna fixerade mot $52,807 under andra kvartalet. MR:er ger tillbaka 34 000 USD per dag med 35 % av dagarna insatta jämfört med 37,019 USD under de tre föregående månaderna. Handymaxes har i genomsnitt haft 25 000 $ per dag jämfört med 28 011 $ under det senaste kvartalet. Men som ett resultat av aggressiva återbetalningar av skulder har Scorpio fortsatt att sänka sina driftskostnader för hela flottan till ett tidigare nämnt mål på $12 500 per dag, med ett ännu lägre mål i sikte. "Företagets balansräkning och potential att generera kassaflöde fortsätter att förbättras. Under det andra kvartalet återbetalade vi 399 miljoner dollar i skulder och minskade våra dagliga cash breakevens till 12 500 $, säger verkställande direktör Lauro i resultaträkningen. Scorpio sänkte sin nettoskuld till 758 miljoner dollar från 1 miljard dollar i slutet av kvartalet. Den hade en kontantposition på 279,5 MUSD den 29 juni med 288,2 MUSD tillgängliga under dess revolverande kreditfacilitet. "Dessutom har vi kommit överens om att konvertera vår 2023 225 miljoner dollar kreditfacilitet till en revolverande kreditfacilitet och åtagit oss att förskottsbetala vår 64 miljoner dollar kreditfacilitet med BNP Paribas och Sinosure. Dessa initiativ skulle potentiellt kunna sänka våra dagliga cash breakeven-priser med över 1 000 USD.” Scorpio-aktier steg upp med mer än 2% till 76 USD i handel innan marknaderna öppnade i New York. Copyright: Helt enkelt bäst!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
42,53
VWAP
42,26
Lägst
41,51
OmsättningAntal
10,3 418 887
VWAP
42,26
Högst
42,53
Lägst
41,51
OmsättningAntal
10,3 418 887

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades