Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Scorpio Tankers

Scorpio Tankers

63,20USD
+3,20% (+1,96)
Vid stängning
Högst63,29
Lägst61,50
Omsättning
24,8 MUSD
63,20USD
+3,20% (+1,96)
Vid stängning
Högst63,29
Lägst61,50
Omsättning
24,8 MUSD

Scorpio Tankers

Scorpio Tankers

63,20USD
+3,20% (+1,96)
Vid stängning
Högst63,29
Lägst61,50
Omsättning
24,8 MUSD
63,20USD
+3,20% (+1,96)
Vid stängning
Högst63,29
Lägst61,50
Omsättning
24,8 MUSD

Scorpio Tankers

Scorpio Tankers

63,20USD
+3,20% (+1,96)
Vid stängning
Högst63,29
Lägst61,50
Omsättning
24,8 MUSD
63,20USD
+3,20% (+1,96)
Vid stängning
Högst63,29
Lägst61,50
Omsättning
24,8 MUSD
Q3-rapport
8 dagar sedan42min
0,42 USD/aktie
X-dag 14 nov.
2,74 %
Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
63,29
VWAP
62,63
Lägst
61,5
OmsättningAntal
24,8 740 115
VWAP
62,63
Högst
63,29
Lägst
61,5
OmsättningAntal
24,8 740 115

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport30 okt.
2025 Q2-rapport30 juli
2025 Årsstämma28 maj
2025 Q1-rapport1 maj
2024 Årsrapport21 mars
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 30 okt.
    30 okt.
    Scorpio Tankers Inc. Announces Financial Results for the Third Quarter of 2025 and an Increase to Its Quarterly Dividend https://finance.yahoo.com/news/scorpio-tankers-inc-announces-financial-104500835.html
  • 29 okt.
    ·
    29 okt.
    ·
    Sammanfattat av vad webben kunde berätta för mig... Baserat på tillgänglig marknadsdata per den 29 oktober 2025 har Scorpio Tankers (STNG) öppnat förmarknaden på cirka 52,00 dollar, vilket är en minskning med cirka -15,36 % från gårdagens stängning på 61 dollar. Detta kommer strax före Q3-rapporten som ska publiceras imorgon, den 30 oktober, där analytiker förväntar sig att intäkterna kommer att minska med 9,9 % jämfört med föregående år till 232,6 miljoner dollar, i linje med en liknande minskning av fraktpriserna. Förväntad vinst per aktie är 1,10 dollar, men marknaden verkar prisa in osäkerheten kring tankmarknaden, inklusive potentiellt svagare dagsrater och bredare tryck inom energisektorn. Inga specifika nyheter pekar direkt på dagens fall, men det kan vara en reaktion på förväntningarna på rapporten eller generell sektorrotation - liknande fall har inträffat tidigare, till exempel ett fall på 4,9 % den 7 oktober utan tydlig anledning. Volymen är för närvarande låg, så saker och ting kan förändras när marknaden öppnar.
    29 okt.
    ·
    29 okt.
    ·
    Ha ha, det gick rakt upp igen. Det fanns 20 % kontanter ute på gatan ett tag.
  • 6 juni
    ·
    6 juni
    ·
    Norska Storm Bond Fund började köpa Scorpio Tankers obligationer i maj. Fonden, som förvaltas av Morten Astrup, förvärvade de icke-säkerställda obligationerna från 2030 som utfärdats av produkttankfartygets ägare. "Krediten backas upp av en sund balansräkning och ett belåningsvärde på ~23 %, 1,3 miljarder dollar i likviditet, begränsade investeringsåtaganden och en flotta av moderna tillgångar. Obligationerna beräknas vara täckta av historiskt lägsta tillgångsvärden", sa fonden i sin rapport för maj. Fonden köpte obligationerna till ett genomsnittspris på 98,5, vilket motsvarar en avkastning på 7,9 %. Obligationerna emitterades i januari med en räntemarginal på 7,5 %. Scorpio är världens största produkttankfartygsägare med en ägd flotta på 99 fartyg. Dess börsvärde är cirka 2 miljarder dollar på New York-börsen. Storm Bond Fund har 8 % sjöfart och 4 % industriell sjöfart i sin portfölj. Den har 4 % i kontanter. Obligationer från SFL Corp, Tidewater och Golar LNG är de största innehaven. ”Den nordiska marknaden för högavkastande obligationer var stark under maj, och Storm Bond Fund levererade en månadsavkastning på +0,8. Resultatet drevs främst av den attraktiva kupongbäringen och en viss avkastningskompression i hela portföljen”, står det i rapporten. Portföljen erbjuder en avkastning på 7,8 % i norska kronor. ”Vårt fokus ligger på emittenter med stark tillgångssäkerhet, solida balansräkningar och sund skuldbetalningsförmåga. Detta resulterar i en högkvalitativ, sektordiversifierad portfölj, förankrad av motståndskraftiga nordiska emittenter som kan motstå förändringar i inflation och ränteförväntningar.” Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
  • 2 maj
    ·
    2 maj
    ·
    Scorpio Tankers tror inte att de kommer att påverkas allvarligt av Kinas riktade hamnavgifter som införts av den amerikanska handelsrepresentanten Jamieson Greer. Ledningen tonade ner avgifternas inverkan i kommentarer till aktieanalytiker på torsdagen efter att ha släppt resultat för första kvartalet, vilket avsevärt överträffade analytikernas förväntningar. "Inverkan på produkttankfartyg förväntas bli minimal", säger James Doyle, chef för företagsutveckling och investerarrelationer. Till att börja med är den New York-noterade ägarens flotta på nästan 100 produkttankfartyg till stor del byggd i Sydkorea. Och dess MR- och handymax-tankfartyg faller under den gräns på 55 000 dwt som fastställts av Greers kontor för undantag från avgifterna på kinesiskt byggt tonnage, noterade Doyle. Även om undantagen inte gäller Scorpios stora stall av LR2-fartyg, finns det liten oro av andra skäl, säger kommersiell chef Lars Dencker Nielsen. "LR2-marknaden är obetydlig när det gäller USA", sa han. ”Det blir ett större problem med aframaxer. Men med Scorpios flottstruktur kommer det inte att skapa problem för oss.” Även om det inte nämndes i resultatrapporten har Scorpio tillbringat en stor del av de senaste tre åren med att avveckla dyr leasingfinansiering på sin flotta – mycket av det genom kinesiska källor – till förmån för konventionell bankfinansiering som tillhandahålls av mestadels europeiska långivare. Den relativa bristen på oro över den amerikanska handelsrepresentantens restriktioner betyder inte att Scorpio inte är försiktig med det övergripande regulatoriska och geopolitiska landskapet under en turbulent andra mandatperiod för president Donald Trump. ”Vi har intagit en mer konservativ inställning till kapitalallokering på grund av den ytterligare globala osäkerheten som fortsätter att bestå”, sa VD Emanuele Lauro i en kommentar till samtalet. ”Vi är väl rustade för att navigera osäkerhet.” Även om Lauro inte nämnde det uttryckligen valde Scorpio att allokera lite kapital till aktieåterköp förra kvartalet och bibehöll ett återköpsbemyndigande som ungefär motsvarar beloppet den 12 februari. Detta trots ett fall i aktiekursen på mer än 28 % sedan början av Trumps mandatperiod, vilket var det största av de 25 rederierna, följt av investmentbanken Jefferies, och en betydande handelsrabatt i förhållande till substansvärdet. Skeppsfinansiering är en gåta som aktörer i branschen måste lösa för att överleva i en kapitalintensiv verksamhet. I det senaste nyhetsbrevet från TradeWinds finanskorrespondent Joe Brady hjälper dig att reda ut dess mysterier. Företaget hade köpt tillbaka aktier till ett värde av 39 miljoner dollar under fjärde kvartalet och 339 miljoner dollar under 2024. Scorpio bibehöll sin kvartalsvisa utdelning på 0,40 dollar per aktie. Det har byggt upp en kassabalans på 397 miljoner dollar och en total likviditet på 1,36 miljarder dollar, inklusive dess investeringsandel i New York-noterade VLCC-specialisten DHT Holdings. Dess nettobelåningsgrad är bara 10 %, enligt Jefferies-analytikern Omar Nokta. Finanschef Chris Avella sa: ”Vi är omgivna av osäkerhet. Vårt fokus har varit på vad vi kan kontrollera snarare än vad som ligger utanför vår kontroll.” Copyright; Tradewnds, helt enkelt bäst!
  • 5 apr.
    ·
    5 apr.
    ·
    Från förra somrarna 83 ner till 31. Om du tror på det här företaget måste det väl vara ett skrikande köp i denna panik? Inte innan Nedgången har upphört, förstås.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Q3-rapport
8 dagar sedan42min
0,42 USD/aktie
X-dag 14 nov.
2,74 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 30 okt.
    30 okt.
    Scorpio Tankers Inc. Announces Financial Results for the Third Quarter of 2025 and an Increase to Its Quarterly Dividend https://finance.yahoo.com/news/scorpio-tankers-inc-announces-financial-104500835.html
  • 29 okt.
    ·
    29 okt.
    ·
    Sammanfattat av vad webben kunde berätta för mig... Baserat på tillgänglig marknadsdata per den 29 oktober 2025 har Scorpio Tankers (STNG) öppnat förmarknaden på cirka 52,00 dollar, vilket är en minskning med cirka -15,36 % från gårdagens stängning på 61 dollar. Detta kommer strax före Q3-rapporten som ska publiceras imorgon, den 30 oktober, där analytiker förväntar sig att intäkterna kommer att minska med 9,9 % jämfört med föregående år till 232,6 miljoner dollar, i linje med en liknande minskning av fraktpriserna. Förväntad vinst per aktie är 1,10 dollar, men marknaden verkar prisa in osäkerheten kring tankmarknaden, inklusive potentiellt svagare dagsrater och bredare tryck inom energisektorn. Inga specifika nyheter pekar direkt på dagens fall, men det kan vara en reaktion på förväntningarna på rapporten eller generell sektorrotation - liknande fall har inträffat tidigare, till exempel ett fall på 4,9 % den 7 oktober utan tydlig anledning. Volymen är för närvarande låg, så saker och ting kan förändras när marknaden öppnar.
    29 okt.
    ·
    29 okt.
    ·
    Ha ha, det gick rakt upp igen. Det fanns 20 % kontanter ute på gatan ett tag.
  • 6 juni
    ·
    6 juni
    ·
    Norska Storm Bond Fund började köpa Scorpio Tankers obligationer i maj. Fonden, som förvaltas av Morten Astrup, förvärvade de icke-säkerställda obligationerna från 2030 som utfärdats av produkttankfartygets ägare. "Krediten backas upp av en sund balansräkning och ett belåningsvärde på ~23 %, 1,3 miljarder dollar i likviditet, begränsade investeringsåtaganden och en flotta av moderna tillgångar. Obligationerna beräknas vara täckta av historiskt lägsta tillgångsvärden", sa fonden i sin rapport för maj. Fonden köpte obligationerna till ett genomsnittspris på 98,5, vilket motsvarar en avkastning på 7,9 %. Obligationerna emitterades i januari med en räntemarginal på 7,5 %. Scorpio är världens största produkttankfartygsägare med en ägd flotta på 99 fartyg. Dess börsvärde är cirka 2 miljarder dollar på New York-börsen. Storm Bond Fund har 8 % sjöfart och 4 % industriell sjöfart i sin portfölj. Den har 4 % i kontanter. Obligationer från SFL Corp, Tidewater och Golar LNG är de största innehaven. ”Den nordiska marknaden för högavkastande obligationer var stark under maj, och Storm Bond Fund levererade en månadsavkastning på +0,8. Resultatet drevs främst av den attraktiva kupongbäringen och en viss avkastningskompression i hela portföljen”, står det i rapporten. Portföljen erbjuder en avkastning på 7,8 % i norska kronor. ”Vårt fokus ligger på emittenter med stark tillgångssäkerhet, solida balansräkningar och sund skuldbetalningsförmåga. Detta resulterar i en högkvalitativ, sektordiversifierad portfölj, förankrad av motståndskraftiga nordiska emittenter som kan motstå förändringar i inflation och ränteförväntningar.” Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
  • 2 maj
    ·
    2 maj
    ·
    Scorpio Tankers tror inte att de kommer att påverkas allvarligt av Kinas riktade hamnavgifter som införts av den amerikanska handelsrepresentanten Jamieson Greer. Ledningen tonade ner avgifternas inverkan i kommentarer till aktieanalytiker på torsdagen efter att ha släppt resultat för första kvartalet, vilket avsevärt överträffade analytikernas förväntningar. "Inverkan på produkttankfartyg förväntas bli minimal", säger James Doyle, chef för företagsutveckling och investerarrelationer. Till att börja med är den New York-noterade ägarens flotta på nästan 100 produkttankfartyg till stor del byggd i Sydkorea. Och dess MR- och handymax-tankfartyg faller under den gräns på 55 000 dwt som fastställts av Greers kontor för undantag från avgifterna på kinesiskt byggt tonnage, noterade Doyle. Även om undantagen inte gäller Scorpios stora stall av LR2-fartyg, finns det liten oro av andra skäl, säger kommersiell chef Lars Dencker Nielsen. "LR2-marknaden är obetydlig när det gäller USA", sa han. ”Det blir ett större problem med aframaxer. Men med Scorpios flottstruktur kommer det inte att skapa problem för oss.” Även om det inte nämndes i resultatrapporten har Scorpio tillbringat en stor del av de senaste tre åren med att avveckla dyr leasingfinansiering på sin flotta – mycket av det genom kinesiska källor – till förmån för konventionell bankfinansiering som tillhandahålls av mestadels europeiska långivare. Den relativa bristen på oro över den amerikanska handelsrepresentantens restriktioner betyder inte att Scorpio inte är försiktig med det övergripande regulatoriska och geopolitiska landskapet under en turbulent andra mandatperiod för president Donald Trump. ”Vi har intagit en mer konservativ inställning till kapitalallokering på grund av den ytterligare globala osäkerheten som fortsätter att bestå”, sa VD Emanuele Lauro i en kommentar till samtalet. ”Vi är väl rustade för att navigera osäkerhet.” Även om Lauro inte nämnde det uttryckligen valde Scorpio att allokera lite kapital till aktieåterköp förra kvartalet och bibehöll ett återköpsbemyndigande som ungefär motsvarar beloppet den 12 februari. Detta trots ett fall i aktiekursen på mer än 28 % sedan början av Trumps mandatperiod, vilket var det största av de 25 rederierna, följt av investmentbanken Jefferies, och en betydande handelsrabatt i förhållande till substansvärdet. Skeppsfinansiering är en gåta som aktörer i branschen måste lösa för att överleva i en kapitalintensiv verksamhet. I det senaste nyhetsbrevet från TradeWinds finanskorrespondent Joe Brady hjälper dig att reda ut dess mysterier. Företaget hade köpt tillbaka aktier till ett värde av 39 miljoner dollar under fjärde kvartalet och 339 miljoner dollar under 2024. Scorpio bibehöll sin kvartalsvisa utdelning på 0,40 dollar per aktie. Det har byggt upp en kassabalans på 397 miljoner dollar och en total likviditet på 1,36 miljarder dollar, inklusive dess investeringsandel i New York-noterade VLCC-specialisten DHT Holdings. Dess nettobelåningsgrad är bara 10 %, enligt Jefferies-analytikern Omar Nokta. Finanschef Chris Avella sa: ”Vi är omgivna av osäkerhet. Vårt fokus har varit på vad vi kan kontrollera snarare än vad som ligger utanför vår kontroll.” Copyright; Tradewnds, helt enkelt bäst!
  • 5 apr.
    ·
    5 apr.
    ·
    Från förra somrarna 83 ner till 31. Om du tror på det här företaget måste det väl vara ett skrikande köp i denna panik? Inte innan Nedgången har upphört, förstås.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
63,29
VWAP
62,63
Lägst
61,5
OmsättningAntal
24,8 740 115
VWAP
62,63
Högst
63,29
Lägst
61,5
OmsättningAntal
24,8 740 115

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport30 okt.
2025 Q2-rapport30 juli
2025 Årsstämma28 maj
2025 Q1-rapport1 maj
2024 Årsrapport21 mars
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

Q3-rapport
8 dagar sedan42min

Nyheter & Analyser

Det finns för närvarande inga nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport30 okt.
2025 Q2-rapport30 juli
2025 Årsstämma28 maj
2025 Q1-rapport1 maj
2024 Årsrapport21 mars
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

0,42 USD/aktie
X-dag 14 nov.
2,74 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 30 okt.
    30 okt.
    Scorpio Tankers Inc. Announces Financial Results for the Third Quarter of 2025 and an Increase to Its Quarterly Dividend https://finance.yahoo.com/news/scorpio-tankers-inc-announces-financial-104500835.html
  • 29 okt.
    ·
    29 okt.
    ·
    Sammanfattat av vad webben kunde berätta för mig... Baserat på tillgänglig marknadsdata per den 29 oktober 2025 har Scorpio Tankers (STNG) öppnat förmarknaden på cirka 52,00 dollar, vilket är en minskning med cirka -15,36 % från gårdagens stängning på 61 dollar. Detta kommer strax före Q3-rapporten som ska publiceras imorgon, den 30 oktober, där analytiker förväntar sig att intäkterna kommer att minska med 9,9 % jämfört med föregående år till 232,6 miljoner dollar, i linje med en liknande minskning av fraktpriserna. Förväntad vinst per aktie är 1,10 dollar, men marknaden verkar prisa in osäkerheten kring tankmarknaden, inklusive potentiellt svagare dagsrater och bredare tryck inom energisektorn. Inga specifika nyheter pekar direkt på dagens fall, men det kan vara en reaktion på förväntningarna på rapporten eller generell sektorrotation - liknande fall har inträffat tidigare, till exempel ett fall på 4,9 % den 7 oktober utan tydlig anledning. Volymen är för närvarande låg, så saker och ting kan förändras när marknaden öppnar.
    29 okt.
    ·
    29 okt.
    ·
    Ha ha, det gick rakt upp igen. Det fanns 20 % kontanter ute på gatan ett tag.
  • 6 juni
    ·
    6 juni
    ·
    Norska Storm Bond Fund började köpa Scorpio Tankers obligationer i maj. Fonden, som förvaltas av Morten Astrup, förvärvade de icke-säkerställda obligationerna från 2030 som utfärdats av produkttankfartygets ägare. "Krediten backas upp av en sund balansräkning och ett belåningsvärde på ~23 %, 1,3 miljarder dollar i likviditet, begränsade investeringsåtaganden och en flotta av moderna tillgångar. Obligationerna beräknas vara täckta av historiskt lägsta tillgångsvärden", sa fonden i sin rapport för maj. Fonden köpte obligationerna till ett genomsnittspris på 98,5, vilket motsvarar en avkastning på 7,9 %. Obligationerna emitterades i januari med en räntemarginal på 7,5 %. Scorpio är världens största produkttankfartygsägare med en ägd flotta på 99 fartyg. Dess börsvärde är cirka 2 miljarder dollar på New York-börsen. Storm Bond Fund har 8 % sjöfart och 4 % industriell sjöfart i sin portfölj. Den har 4 % i kontanter. Obligationer från SFL Corp, Tidewater och Golar LNG är de största innehaven. ”Den nordiska marknaden för högavkastande obligationer var stark under maj, och Storm Bond Fund levererade en månadsavkastning på +0,8. Resultatet drevs främst av den attraktiva kupongbäringen och en viss avkastningskompression i hela portföljen”, står det i rapporten. Portföljen erbjuder en avkastning på 7,8 % i norska kronor. ”Vårt fokus ligger på emittenter med stark tillgångssäkerhet, solida balansräkningar och sund skuldbetalningsförmåga. Detta resulterar i en högkvalitativ, sektordiversifierad portfölj, förankrad av motståndskraftiga nordiska emittenter som kan motstå förändringar i inflation och ränteförväntningar.” Copyright: Tradewinds, helt enkelt bäst!
  • 2 maj
    ·
    2 maj
    ·
    Scorpio Tankers tror inte att de kommer att påverkas allvarligt av Kinas riktade hamnavgifter som införts av den amerikanska handelsrepresentanten Jamieson Greer. Ledningen tonade ner avgifternas inverkan i kommentarer till aktieanalytiker på torsdagen efter att ha släppt resultat för första kvartalet, vilket avsevärt överträffade analytikernas förväntningar. "Inverkan på produkttankfartyg förväntas bli minimal", säger James Doyle, chef för företagsutveckling och investerarrelationer. Till att börja med är den New York-noterade ägarens flotta på nästan 100 produkttankfartyg till stor del byggd i Sydkorea. Och dess MR- och handymax-tankfartyg faller under den gräns på 55 000 dwt som fastställts av Greers kontor för undantag från avgifterna på kinesiskt byggt tonnage, noterade Doyle. Även om undantagen inte gäller Scorpios stora stall av LR2-fartyg, finns det liten oro av andra skäl, säger kommersiell chef Lars Dencker Nielsen. "LR2-marknaden är obetydlig när det gäller USA", sa han. ”Det blir ett större problem med aframaxer. Men med Scorpios flottstruktur kommer det inte att skapa problem för oss.” Även om det inte nämndes i resultatrapporten har Scorpio tillbringat en stor del av de senaste tre åren med att avveckla dyr leasingfinansiering på sin flotta – mycket av det genom kinesiska källor – till förmån för konventionell bankfinansiering som tillhandahålls av mestadels europeiska långivare. Den relativa bristen på oro över den amerikanska handelsrepresentantens restriktioner betyder inte att Scorpio inte är försiktig med det övergripande regulatoriska och geopolitiska landskapet under en turbulent andra mandatperiod för president Donald Trump. ”Vi har intagit en mer konservativ inställning till kapitalallokering på grund av den ytterligare globala osäkerheten som fortsätter att bestå”, sa VD Emanuele Lauro i en kommentar till samtalet. ”Vi är väl rustade för att navigera osäkerhet.” Även om Lauro inte nämnde det uttryckligen valde Scorpio att allokera lite kapital till aktieåterköp förra kvartalet och bibehöll ett återköpsbemyndigande som ungefär motsvarar beloppet den 12 februari. Detta trots ett fall i aktiekursen på mer än 28 % sedan början av Trumps mandatperiod, vilket var det största av de 25 rederierna, följt av investmentbanken Jefferies, och en betydande handelsrabatt i förhållande till substansvärdet. Skeppsfinansiering är en gåta som aktörer i branschen måste lösa för att överleva i en kapitalintensiv verksamhet. I det senaste nyhetsbrevet från TradeWinds finanskorrespondent Joe Brady hjälper dig att reda ut dess mysterier. Företaget hade köpt tillbaka aktier till ett värde av 39 miljoner dollar under fjärde kvartalet och 339 miljoner dollar under 2024. Scorpio bibehöll sin kvartalsvisa utdelning på 0,40 dollar per aktie. Det har byggt upp en kassabalans på 397 miljoner dollar och en total likviditet på 1,36 miljarder dollar, inklusive dess investeringsandel i New York-noterade VLCC-specialisten DHT Holdings. Dess nettobelåningsgrad är bara 10 %, enligt Jefferies-analytikern Omar Nokta. Finanschef Chris Avella sa: ”Vi är omgivna av osäkerhet. Vårt fokus har varit på vad vi kan kontrollera snarare än vad som ligger utanför vår kontroll.” Copyright; Tradewnds, helt enkelt bäst!
  • 5 apr.
    ·
    5 apr.
    ·
    Från förra somrarna 83 ner till 31. Om du tror på det här företaget måste det väl vara ett skrikande köp i denna panik? Inte innan Nedgången har upphört, förstås.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Högst
63,29
VWAP
62,63
Lägst
61,5
OmsättningAntal
24,8 740 115
VWAP
62,63
Högst
63,29
Lägst
61,5
OmsättningAntal
24,8 740 115

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades