Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

NVIDIA

NVIDIA

Högst-
Lägst-
Omsättning-
Högst-
Lägst-
Omsättning-
2027 Q1-rapport
38 dagar sedan
0,25 USD/aktie
Senaste utdelning
0,02%Direktavk.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2027 Q2-rapport
26 aug.
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
24 juni
2027 Q1-rapport
20 maj
2026 Q4-rapport
25 feb.
2026 Q3-rapport
19 nov. 2025
2026 Q2-rapport
27 aug. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 23 tim sedan
    ·
    Hur kan detta fortfarande vara en vettig aktie? Sakta men säkert bara en nedgång. Många här svär vid detta i det långa loppet, men det ser inte riktigt ut så nu, även om jag vet att nedgångar kommer, men nu verkar det som att konkurrenter har dykt upp. Vad tycker ni andra?
    för 4 tim sedan · Ändrad
    ·
    Tja. Nvda:s marknadsvärde är nu 8% av S&P. Det är msssivt, men det är inte problemet i sig. De flesta stora och medelstora institutioner (fonder etc) (de som köper mest aktier på marknaden) har regler om att ett innehav hr ett tak för vad de får äga om det är större än 6% av S&P ... Och när du då är en så stor marknadsvärdesaktie så klarar inte mindre institutioner och små investerare att röra den särskilt mycket. Detta bör folk veta… vad man måste hoppas på är att dessa institutioner ändrar sina regler nu när det är så koncentrerat som det är, men detta handlar allt om risiko managment för dessa företag. De måste vara diversifierade och följa de reglerna då de oftast hanterar andras pengar. Så detta är bara att aktien har blivit lite för stor för sitt eget bästa.. Aktien hämmas primärt av regler och policyer hos the big boys,. Ingen magi i det. Men du har fortfarande marknadsaktörerna som kan driva aktien genom optionsmarknaden, men just nu är det andra aktier som har tagit över de volymerna, nvda var under ett par år aktien med mest optionsvolym, nu är den knappt nr 4-5, vilket säger mycket eftersom deras cap är så mycket större än de andra som har tagit över (därför de andra aktierna skvisas så). Detta är världens största float av aktier, det kräver mycket att flytta den.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Fram och tillbaka med kursen 😊
    för 2 tim sedan
    ·
    Jag är inte alls förvånad över de små svängningarna, jag tycker att det är ett spännande förvärv och jag kommer nog att köpa mer under den kommande veckan 😊
  • för 1 dag sedan
    ·
    Eftersom vi redan är vana vid rött, gör företagets logotyp röd också , låt oss alla bli galna tillsammans.
    för 1 dag sedan
    ·
    Ha lite tilltro.. långsiktig investering kommer att bära frukt.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Nvidias domedag🫪
    för 1 dag sedan
    ·
    Det samma var min tanke 😊
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Gilla inlägget, om ni är här för the long run. Personligen kommer jag först att överväga att sälja av när vi når 2030. Kan också vara att jag sträcker den till 2040, vem vet.
    för 8 tim sedan
    ·
    Nästa vecka jag kommer troligtvis att sälja hälften av min position den är bara för stor i min portfölj just nu men planerar att behålla några aktier på lång sikt
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2027 Q1-rapport
38 dagar sedan
0,25 USD/aktie
Senaste utdelning
0,02%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 23 tim sedan
    ·
    Hur kan detta fortfarande vara en vettig aktie? Sakta men säkert bara en nedgång. Många här svär vid detta i det långa loppet, men det ser inte riktigt ut så nu, även om jag vet att nedgångar kommer, men nu verkar det som att konkurrenter har dykt upp. Vad tycker ni andra?
    för 4 tim sedan · Ändrad
    ·
    Tja. Nvda:s marknadsvärde är nu 8% av S&P. Det är msssivt, men det är inte problemet i sig. De flesta stora och medelstora institutioner (fonder etc) (de som köper mest aktier på marknaden) har regler om att ett innehav hr ett tak för vad de får äga om det är större än 6% av S&P ... Och när du då är en så stor marknadsvärdesaktie så klarar inte mindre institutioner och små investerare att röra den särskilt mycket. Detta bör folk veta… vad man måste hoppas på är att dessa institutioner ändrar sina regler nu när det är så koncentrerat som det är, men detta handlar allt om risiko managment för dessa företag. De måste vara diversifierade och följa de reglerna då de oftast hanterar andras pengar. Så detta är bara att aktien har blivit lite för stor för sitt eget bästa.. Aktien hämmas primärt av regler och policyer hos the big boys,. Ingen magi i det. Men du har fortfarande marknadsaktörerna som kan driva aktien genom optionsmarknaden, men just nu är det andra aktier som har tagit över de volymerna, nvda var under ett par år aktien med mest optionsvolym, nu är den knappt nr 4-5, vilket säger mycket eftersom deras cap är så mycket större än de andra som har tagit över (därför de andra aktierna skvisas så). Detta är världens största float av aktier, det kräver mycket att flytta den.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Fram och tillbaka med kursen 😊
    för 2 tim sedan
    ·
    Jag är inte alls förvånad över de små svängningarna, jag tycker att det är ett spännande förvärv och jag kommer nog att köpa mer under den kommande veckan 😊
  • för 1 dag sedan
    ·
    Eftersom vi redan är vana vid rött, gör företagets logotyp röd också , låt oss alla bli galna tillsammans.
    för 1 dag sedan
    ·
    Ha lite tilltro.. långsiktig investering kommer att bära frukt.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Nvidias domedag🫪
    för 1 dag sedan
    ·
    Det samma var min tanke 😊
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Gilla inlägget, om ni är här för the long run. Personligen kommer jag först att överväga att sälja av när vi når 2030. Kan också vara att jag sträcker den till 2040, vem vet.
    för 8 tim sedan
    ·
    Nästa vecka jag kommer troligtvis att sälja hälften av min position den är bara för stor i min portfölj just nu men planerar att behålla några aktier på lång sikt
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2027 Q2-rapport
26 aug.
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
24 juni
2027 Q1-rapport
20 maj
2026 Q4-rapport
25 feb.
2026 Q3-rapport
19 nov. 2025
2026 Q2-rapport
27 aug. 2025

Relaterade värdepapper

2027 Q1-rapport
38 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2027 Q2-rapport
26 aug.
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
24 juni
2027 Q1-rapport
20 maj
2026 Q4-rapport
25 feb.
2026 Q3-rapport
19 nov. 2025
2026 Q2-rapport
27 aug. 2025

Relaterade värdepapper

0,25 USD/aktie
Senaste utdelning
0,02%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 23 tim sedan
    ·
    Hur kan detta fortfarande vara en vettig aktie? Sakta men säkert bara en nedgång. Många här svär vid detta i det långa loppet, men det ser inte riktigt ut så nu, även om jag vet att nedgångar kommer, men nu verkar det som att konkurrenter har dykt upp. Vad tycker ni andra?
    för 4 tim sedan · Ändrad
    ·
    Tja. Nvda:s marknadsvärde är nu 8% av S&P. Det är msssivt, men det är inte problemet i sig. De flesta stora och medelstora institutioner (fonder etc) (de som köper mest aktier på marknaden) har regler om att ett innehav hr ett tak för vad de får äga om det är större än 6% av S&P ... Och när du då är en så stor marknadsvärdesaktie så klarar inte mindre institutioner och små investerare att röra den särskilt mycket. Detta bör folk veta… vad man måste hoppas på är att dessa institutioner ändrar sina regler nu när det är så koncentrerat som det är, men detta handlar allt om risiko managment för dessa företag. De måste vara diversifierade och följa de reglerna då de oftast hanterar andras pengar. Så detta är bara att aktien har blivit lite för stor för sitt eget bästa.. Aktien hämmas primärt av regler och policyer hos the big boys,. Ingen magi i det. Men du har fortfarande marknadsaktörerna som kan driva aktien genom optionsmarknaden, men just nu är det andra aktier som har tagit över de volymerna, nvda var under ett par år aktien med mest optionsvolym, nu är den knappt nr 4-5, vilket säger mycket eftersom deras cap är så mycket större än de andra som har tagit över (därför de andra aktierna skvisas så). Detta är världens största float av aktier, det kräver mycket att flytta den.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Fram och tillbaka med kursen 😊
    för 2 tim sedan
    ·
    Jag är inte alls förvånad över de små svängningarna, jag tycker att det är ett spännande förvärv och jag kommer nog att köpa mer under den kommande veckan 😊
  • för 1 dag sedan
    ·
    Eftersom vi redan är vana vid rött, gör företagets logotyp röd också , låt oss alla bli galna tillsammans.
    för 1 dag sedan
    ·
    Ha lite tilltro.. långsiktig investering kommer att bära frukt.
  • för 1 dag sedan
    ·
    Nvidias domedag🫪
    för 1 dag sedan
    ·
    Det samma var min tanke 😊
  • för 2 dagar sedan
    ·
    Gilla inlägget, om ni är här för the long run. Personligen kommer jag först att överväga att sälja av när vi når 2030. Kan också vara att jag sträcker den till 2040, vem vet.
    för 8 tim sedan
    ·
    Nästa vecka jag kommer troligtvis att sälja hälften av min position den är bara för stor i min portfölj just nu men planerar att behålla några aktier på lång sikt
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm