Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Strategy A

Strategy A

Högst-
Lägst-
Omsättning-
Högst-
Lägst-
Omsättning-
2026 Q1-rapport
54 dagar sedan

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
30 juli
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
8 juni
2026 Q1-rapport
5 maj
2025 Q4-rapport
5 feb.
2025 Q3-rapport
30 okt. 2025
2025 Q2-rapport
31 juli 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 11 tim sedan
    ·
    Vilken välsignelse det är att kunna köpa BTC, ASST & MSTR på dessa nivåer. Släpp rädslan och var tacksam för att du har möjligheten. 🧡
    för 4 tim sedan
    ·
    Hur kan du säga det medan du själv är nere mer än 50 procent och btc krasch odlar
  • för 15 tim sedan
    ·
    Michael Saylors produkter: strF strC strK strD FCKD! Slump eller dolt budskap? 🤣
    för 11 tim sedan
    Du glömde STRE (stream) ;)
  • för 17 tim sedan
    En amerikansk advokatbyrå har meddelat att de undersöker om företaget MicroStrategy har gett vilseledande information till sina aktieägare gällande sin finansiella ställning och sina tunga investeringar i Bitcoin. Än så länge är detta bara i ett undersöknings- och informationsinsamlingsskede; inga överträdelser har bevisats och inget domslut har fallit. "Det luktar aktieras och att MicroStrategy kan tvingas likvidera sina Bitcoin. Nåväl, Bitcoin gjorde inte processen kort och föll inte den här veckan. Vi rör oss förmodligen mot nästa vecka istället, så får vi se hur läget utvecklar sig fram tills marknaderna stänger. Föreställ dig bara om Bitcoins absolut största köpare och hållare (hodler) ställs inför rättegångar och rättsliga utmaningar, för att i slutändan inte ha något annat val än att sälja av en del av sina Bitcoin. Företaget MicroStrategy är just nu den största ägaren av Bitcoin. Om de en vacker dag tvingas sälja, skulle marknaden verkligen kunna smälta ett så enormt utbud och en sådan nyhetschock så pass enkelt? Det är den stora frågan som det i dagsläget inte finns något definitivt svar på. Vad vi kan se på diagrammet (charten) är att så länge Bitcoin inte stänger starkt över 82 000 dollar, så ligger varje nedåtgående rörelse och lägre prismål fortfarande kvar på bordet. Just nu måste man följa marknadsstrukturen, inte hoppas och gissa.
    för 11 tim sedan
    ·
    Nu är jag ingen advokat, så jag ska absolut inte uttala mig om skuld, men som jag ser det är det mest STRC som är problemet. Det är marknadsfört som ett alternativ till en "Money Market Fund", vilket innebär att de håller en ganska fast kurs (100), men variabel utdelning och gärna mer än de där 2-3 % man kan få i en "Money Market Fund". Det är naturligtvis ett problem när STRC har kollapsat över 25% i kurs, men om det rentav är "olagligt" har jag ingen aning om. Det får vi nog reda på.
  • för 20 tim sedan
    ·
    En möjlighet är att Strategy redan har använt den senaste veckans handel för att genomföra en stor del av deras ATM-program och därmed rest betydande kapital. Om så är fallet kan ytterligare Bitcoin ha köpts, eller så kan företaget ha stärkt sin likviditet, redan innan marknadsförhållandena ändrades. Detta kommer först att kunna bekräftas när nästa officiella siffror offentliggörs. Om större delen av kapitalanskaffningen redan är genomförd kan det samtidigt innebära att behovet av ytterligare aktieemissioner på kort sikt är begränsat. Om däremot inte särskilt mycket kapital har rests ännu, kommer det att bli intressant att se hur ledningen väljer att agera framöver. Nästa uppdatering blir därför viktig. Den kan visa hur många aktier som eventuellt har emitterats, hur mycket kapital som har rests, och om Bitcoin-innehavet har ökat. Fram till dess är allt en fråga om sannolika scenarier – inte bekräftade fakta.
    för 19 tim sedan
    ·
    De kommer högst sannolikt inte att köpa bitcoins, utan snarare fylla på sin kassa. Jag tror det är rimligt att förvänta sig att den är över 2 biljoner USD nu, dvs. att de har fyllt på den med 600 miljoner USD. Men jag tror också att den är helt uppe på 2,5 - 3 biljoner USD. Deras konvertibla obligationer handlas tyvärr under marknadsvärde just nu. Det gör att deras putdatum är relevant att vara uppmärksam på. I princip skulle de kunna betala ut dem alla för bara 6,2 biljoner USD, om de gör en överenskommelse med borgenärerna. Det skulle vara så klokt om de fick bort de konvertibla obligationerna så snabbt som möjligt, då tror jag att folk kommer att vara mycket säkrare på dem. Även om det kräver att de säljer lite bitcoins.
  • för 1 dag sedan
    ·
    😂
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    “Jag skrattar på utsidan, men gråter på insidan 🎶”
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
54 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 11 tim sedan
    ·
    Vilken välsignelse det är att kunna köpa BTC, ASST & MSTR på dessa nivåer. Släpp rädslan och var tacksam för att du har möjligheten. 🧡
    för 4 tim sedan
    ·
    Hur kan du säga det medan du själv är nere mer än 50 procent och btc krasch odlar
  • för 15 tim sedan
    ·
    Michael Saylors produkter: strF strC strK strD FCKD! Slump eller dolt budskap? 🤣
    för 11 tim sedan
    Du glömde STRE (stream) ;)
  • för 17 tim sedan
    En amerikansk advokatbyrå har meddelat att de undersöker om företaget MicroStrategy har gett vilseledande information till sina aktieägare gällande sin finansiella ställning och sina tunga investeringar i Bitcoin. Än så länge är detta bara i ett undersöknings- och informationsinsamlingsskede; inga överträdelser har bevisats och inget domslut har fallit. "Det luktar aktieras och att MicroStrategy kan tvingas likvidera sina Bitcoin. Nåväl, Bitcoin gjorde inte processen kort och föll inte den här veckan. Vi rör oss förmodligen mot nästa vecka istället, så får vi se hur läget utvecklar sig fram tills marknaderna stänger. Föreställ dig bara om Bitcoins absolut största köpare och hållare (hodler) ställs inför rättegångar och rättsliga utmaningar, för att i slutändan inte ha något annat val än att sälja av en del av sina Bitcoin. Företaget MicroStrategy är just nu den största ägaren av Bitcoin. Om de en vacker dag tvingas sälja, skulle marknaden verkligen kunna smälta ett så enormt utbud och en sådan nyhetschock så pass enkelt? Det är den stora frågan som det i dagsläget inte finns något definitivt svar på. Vad vi kan se på diagrammet (charten) är att så länge Bitcoin inte stänger starkt över 82 000 dollar, så ligger varje nedåtgående rörelse och lägre prismål fortfarande kvar på bordet. Just nu måste man följa marknadsstrukturen, inte hoppas och gissa.
    för 11 tim sedan
    ·
    Nu är jag ingen advokat, så jag ska absolut inte uttala mig om skuld, men som jag ser det är det mest STRC som är problemet. Det är marknadsfört som ett alternativ till en "Money Market Fund", vilket innebär att de håller en ganska fast kurs (100), men variabel utdelning och gärna mer än de där 2-3 % man kan få i en "Money Market Fund". Det är naturligtvis ett problem när STRC har kollapsat över 25% i kurs, men om det rentav är "olagligt" har jag ingen aning om. Det får vi nog reda på.
  • för 20 tim sedan
    ·
    En möjlighet är att Strategy redan har använt den senaste veckans handel för att genomföra en stor del av deras ATM-program och därmed rest betydande kapital. Om så är fallet kan ytterligare Bitcoin ha köpts, eller så kan företaget ha stärkt sin likviditet, redan innan marknadsförhållandena ändrades. Detta kommer först att kunna bekräftas när nästa officiella siffror offentliggörs. Om större delen av kapitalanskaffningen redan är genomförd kan det samtidigt innebära att behovet av ytterligare aktieemissioner på kort sikt är begränsat. Om däremot inte särskilt mycket kapital har rests ännu, kommer det att bli intressant att se hur ledningen väljer att agera framöver. Nästa uppdatering blir därför viktig. Den kan visa hur många aktier som eventuellt har emitterats, hur mycket kapital som har rests, och om Bitcoin-innehavet har ökat. Fram till dess är allt en fråga om sannolika scenarier – inte bekräftade fakta.
    för 19 tim sedan
    ·
    De kommer högst sannolikt inte att köpa bitcoins, utan snarare fylla på sin kassa. Jag tror det är rimligt att förvänta sig att den är över 2 biljoner USD nu, dvs. att de har fyllt på den med 600 miljoner USD. Men jag tror också att den är helt uppe på 2,5 - 3 biljoner USD. Deras konvertibla obligationer handlas tyvärr under marknadsvärde just nu. Det gör att deras putdatum är relevant att vara uppmärksam på. I princip skulle de kunna betala ut dem alla för bara 6,2 biljoner USD, om de gör en överenskommelse med borgenärerna. Det skulle vara så klokt om de fick bort de konvertibla obligationerna så snabbt som möjligt, då tror jag att folk kommer att vara mycket säkrare på dem. Även om det kräver att de säljer lite bitcoins.
  • för 1 dag sedan
    ·
    😂
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    “Jag skrattar på utsidan, men gråter på insidan 🎶”
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
30 juli
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
8 juni
2026 Q1-rapport
5 maj
2025 Q4-rapport
5 feb.
2025 Q3-rapport
30 okt. 2025
2025 Q2-rapport
31 juli 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
54 dagar sedan

Nyheter

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
30 juli
Tidigare händelser
Årsstämma 2026
8 juni
2026 Q1-rapport
5 maj
2025 Q4-rapport
5 feb.
2025 Q3-rapport
30 okt. 2025
2025 Q2-rapport
31 juli 2025

Relaterade värdepapper

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 11 tim sedan
    ·
    Vilken välsignelse det är att kunna köpa BTC, ASST & MSTR på dessa nivåer. Släpp rädslan och var tacksam för att du har möjligheten. 🧡
    för 4 tim sedan
    ·
    Hur kan du säga det medan du själv är nere mer än 50 procent och btc krasch odlar
  • för 15 tim sedan
    ·
    Michael Saylors produkter: strF strC strK strD FCKD! Slump eller dolt budskap? 🤣
    för 11 tim sedan
    Du glömde STRE (stream) ;)
  • för 17 tim sedan
    En amerikansk advokatbyrå har meddelat att de undersöker om företaget MicroStrategy har gett vilseledande information till sina aktieägare gällande sin finansiella ställning och sina tunga investeringar i Bitcoin. Än så länge är detta bara i ett undersöknings- och informationsinsamlingsskede; inga överträdelser har bevisats och inget domslut har fallit. "Det luktar aktieras och att MicroStrategy kan tvingas likvidera sina Bitcoin. Nåväl, Bitcoin gjorde inte processen kort och föll inte den här veckan. Vi rör oss förmodligen mot nästa vecka istället, så får vi se hur läget utvecklar sig fram tills marknaderna stänger. Föreställ dig bara om Bitcoins absolut största köpare och hållare (hodler) ställs inför rättegångar och rättsliga utmaningar, för att i slutändan inte ha något annat val än att sälja av en del av sina Bitcoin. Företaget MicroStrategy är just nu den största ägaren av Bitcoin. Om de en vacker dag tvingas sälja, skulle marknaden verkligen kunna smälta ett så enormt utbud och en sådan nyhetschock så pass enkelt? Det är den stora frågan som det i dagsläget inte finns något definitivt svar på. Vad vi kan se på diagrammet (charten) är att så länge Bitcoin inte stänger starkt över 82 000 dollar, så ligger varje nedåtgående rörelse och lägre prismål fortfarande kvar på bordet. Just nu måste man följa marknadsstrukturen, inte hoppas och gissa.
    för 11 tim sedan
    ·
    Nu är jag ingen advokat, så jag ska absolut inte uttala mig om skuld, men som jag ser det är det mest STRC som är problemet. Det är marknadsfört som ett alternativ till en "Money Market Fund", vilket innebär att de håller en ganska fast kurs (100), men variabel utdelning och gärna mer än de där 2-3 % man kan få i en "Money Market Fund". Det är naturligtvis ett problem när STRC har kollapsat över 25% i kurs, men om det rentav är "olagligt" har jag ingen aning om. Det får vi nog reda på.
  • för 20 tim sedan
    ·
    En möjlighet är att Strategy redan har använt den senaste veckans handel för att genomföra en stor del av deras ATM-program och därmed rest betydande kapital. Om så är fallet kan ytterligare Bitcoin ha köpts, eller så kan företaget ha stärkt sin likviditet, redan innan marknadsförhållandena ändrades. Detta kommer först att kunna bekräftas när nästa officiella siffror offentliggörs. Om större delen av kapitalanskaffningen redan är genomförd kan det samtidigt innebära att behovet av ytterligare aktieemissioner på kort sikt är begränsat. Om däremot inte särskilt mycket kapital har rests ännu, kommer det att bli intressant att se hur ledningen väljer att agera framöver. Nästa uppdatering blir därför viktig. Den kan visa hur många aktier som eventuellt har emitterats, hur mycket kapital som har rests, och om Bitcoin-innehavet har ökat. Fram till dess är allt en fråga om sannolika scenarier – inte bekräftade fakta.
    för 19 tim sedan
    ·
    De kommer högst sannolikt inte att köpa bitcoins, utan snarare fylla på sin kassa. Jag tror det är rimligt att förvänta sig att den är över 2 biljoner USD nu, dvs. att de har fyllt på den med 600 miljoner USD. Men jag tror också att den är helt uppe på 2,5 - 3 biljoner USD. Deras konvertibla obligationer handlas tyvärr under marknadsvärde just nu. Det gör att deras putdatum är relevant att vara uppmärksam på. I princip skulle de kunna betala ut dem alla för bara 6,2 biljoner USD, om de gör en överenskommelse med borgenärerna. Det skulle vara så klokt om de fick bort de konvertibla obligationerna så snabbt som möjligt, då tror jag att folk kommer att vara mycket säkrare på dem. Även om det kräver att de säljer lite bitcoins.
  • för 1 dag sedan
    ·
    😂
    för 1 dag sedan · Ändrad
    ·
    “Jag skrattar på utsidan, men gråter på insidan 🎶”
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Ingen data hittades

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm