Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Hur kan bolag göra extra pensionsavsättning innan årsskiftet?

Du kan när som helst göra en extrainsättning till en anställd.

Det finns 3 sätt att göra det på

1. Logga in på Hantera Pension och välj Fakturor ⭢ Skapa engångsfaktura.

2. Genom vårt digitala formulär för Extrafakturering

3. Om bolaget saknar inloggning till Hantera Pension och/eller BankID, går det bra att mejla Nordnets Företagsservice på Foretag@nordnet.se med följande information:

  • Företagsnamn och organisationsnummer

  • Belopp på engångsfakturan

  • Försäkringsnummer/namn på den som det gäller

  • Eventuell text som du vill ha på fakturan (t.ex. "gäller perioden 20220101 – 20220601 p.g.a. lönejustering")

  • Nämn gärna att du vill ha en bekräftelse på utfärdandet

Fakturan kommer att skickas ut med post. I Hantera Pension kan du se fakturan bara ett par timmar efter utfärdandet. Fakturorna laddas upp kl. 08:00, 10:00, 12:00, 15:00 och 18:00.