Hur kan bolag göra extra pensionsavsättning innan årsskiftet?
Ni kan när som helst göra en extrainsättning till en anställd. Det finns tre sätt att göra det på:
1. I Hantera Pension under Fakturor/Skapa engångsfaktura.
2. Genom digital signering här.
3. Saknar bolaget Hantera-inloggning och BankID så går det också bra att maila Nordnet Företagsservice; Foretag@nordnet.se med följande information:
Företagsnamn & organisationsnummer
Belopp på engångsfakturan
Försäkringsnummer/namn på den som det gäller
Eventuell text ni vill ha på fakturan (t.ex. gäller perioden 20220101 – 20220601 p.g.a. lönejustering)
Nämn gärna att du vill ha en bekräftelse på utfärdandet.
Denna faktura postas sedan ut men i verktyget Hantera Pension kan du se fakturan bara ett par timmar efter utfärdandet. Fakturorna laddas upp kl 08:00, 10:00, 12:00, 15:00 och 18:00.