Alla kategorier
Hur kan bolag göra extra pensionsavsättning innan årsskiftet?
Du kan när som helst göra en extrainsättning till en anställd.
Det finns 3 sätt att göra det på
1. Logga in på Hantera Pension och välj Fakturor ⭢ Skapa engångsfaktura.
2. Genom vårt digitala formulär för Extrafakturering
3. Om bolaget saknar inloggning till Hantera Pension och/eller BankID, går det bra att mejla Nordnets Företagsservice på Foretag@nordnet.se med följande information:
Företagsnamn och organisationsnummer
Belopp på engångsfakturan
Försäkringsnummer/namn på den som det gäller
Eventuell text som du vill ha på fakturan (t.ex. "gäller perioden 20220101 – 20220601 p.g.a. lönejustering")
Nämn gärna att du vill ha en bekräftelse på utfärdandet
Fakturan kommer att skickas ut med post. I Hantera Pension kan du se fakturan bara ett par timmar efter utfärdandet. Fakturorna laddas upp kl. 08:00, 10:00, 12:00, 15:00 och 18:00.