2025 Q3-rapport
42 dagar sedan0,60 DKK/aktie
Senaste utdelning
3,38 %Direktavk.
Orderdjup
Nasdaq Copenhagen
Antal
Köp
247 115
Sälj
Antal
239 666
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 195 000 | DDB | DDB | ||
| 3 651 | - | - | ||
| 2 843 | - | - | ||
| 359 | - | - | ||
| 3 023 | - | - |
Högst
17,92VWAP
Lägst
17,73OmsättningAntal
24,3 1 364 353
VWAP
Högst
17,92Lägst
17,73OmsättningAntal
24,3 1 364 353
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 29 jan. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 29 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 16 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 1 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 5 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 7 nov. 2024 |
Data hämtas från Quartr, FactSet
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 dag sedanAlm. Brand vill öka intäkterna med över 25 pct. under de nästa tre åren Alm. Brand Group presenterar idag sina mål för de nästa tre åren och förväntar sig fortsatt kraftig tillväxt i intäkterna. Alm. Brand Groups huvudkontor är idag värd för koncernens kapitalmarknadsdag. Foto: Arkiv Finans 18 nov. 2025 kl. 08.04 Kostnaderna ska ner, och intäkterna ska upp i de finansiella mål som Alm. Brand idag har presenterat för de kommande tre åren. Målet är ett försäkringstekniskt resultat på 2,35 miljarder DKK och en combined ratio på 82 pct. år 2028. I samband med kapitalmarknadsdagen uppjusterar och snävar bolaget ytterligare sina förväntningar på det försäkringstekniska resultatet för 2025 till 1,81-1,91 miljarder DKK, så att en intäktsökning på 440-540 miljoner DKK förväntas. Annons Alm. Brand Group håller på tisdag kapitalmarknadsdag, där de nya 2028-målen presenteras för aktieägarna. År 2022 övertog Alm. Brand den större konkurrenten Codan. Och under perioden fram till nu har de två fokuserat på att inkassera de utlovade synergierna på 600 miljoner DKK om året. Det målet är nu nått. Idag är Alm. Brand Group bland de största försäkringskoncernerna i Danmark med över 800 000 privat- och företagskunder. Med den nya strategin vill Alm. Brand Group skapa den största organiska förbättringen i försäkringsresultatet i koncernens historia. »Det blir en strategiperiod där vi ska bygga vidare på den starka grund vi har skapat. Vi står idag som det största 100 pct. danskfokuserade skadeförsäkringsbolaget med fyra starka varumärken. Vi har ett mycket kompetent team av ledare och medarbetare, rätt storlek med låg strukturell komplexitet och en modern digital plattform. Det ställer oss otroligt starkt,« säger VD Rasmus Werner Nielsen, Alm. Brand Group. Annons De strategiska initiativen förväntas leda till tillväxt i resultat per aktie på 10 pct. årligen i genomsnitt under perioden 2026 till 2028. Ett av sätten att nå målet är genom större kundbehållning. Ett av medlen för detta är ett kundlojalitetsprogram finansierat av koncernens huvudägare, Alm. Brand Foreningen 1792. Koncernen förväntar sig att spendera omkring 100 miljoner DKK för att lansera ett lojalitetsprogram för sina mest lojala privatkunder. Detta kommer att gynna omkring 100 000 privatkunder över Alm. Brand, Codan och Privatsikring. Målet för combined ratio för den strategiperiod som nu löper ut är 84,5 pct. Combined ratio visar förhållandet mellan premieintäkterna och utgifterna för ersättningar och omkostnader för försäkringsdrift. Talet ska helst vara så lågt som möjligt. Artikeln fortsätter efter annonsen Annons Under den kommande strategiperioden ska combined ratio sänkas till 82 pct. som ett tecken på att mer av premieintäkten ska bli vinst. Detta ska bland annat uppnås genom att kostnadsprocenten – kostnadernas andel av premieintäkterna – ska sänkas till 16 pct., motsvarande en minskning på ca 1 procentenhet jämfört med den aktuella strategiperioden. Vägen dit är bland annat ökad digital ärendehantering. Bland annat ska den digitala försäljningen ökas från 5 till 20 pct. Det kommer också att investeras kraftigt i artificiell intelligens. Inom företagsområdet satsar Alm. Brand Group målmedvetet på fler företagskunder inom lantbruket och bland SMF:erna. Det är fortfarande avsikten att ha en payout ratio på över 80 pct. till aktieägarna.
- ·25 nov.Inte mycket varken rally eller julrally över aktien längre. Sedan september har aktien sipprat och håller inte vatten.·28 nov.Alltså, PE-talet är lite högt, utdelningen är lite låg och aktieåterköpet är inte heller helt mindblowing. Sammantaget är det dock mycket fint. Nu är jag dock inte så djupt inne i bolaget, men det borde finnas lite effektivitetsförbättringar med AI och så är det väl inte otänkbart att den stiger 5-10% mer de nästa 6 månaderna. Omvänt ser jag inte direkt någon anledning till fall
- ·6 nov.Fucking daytraders i bankerna!·15 nov.Men ingen anledning att använda kränkande språk
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2025 Q3-rapport
42 dagar sedan0,60 DKK/aktie
Senaste utdelning
3,38 %Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 dag sedanAlm. Brand vill öka intäkterna med över 25 pct. under de nästa tre åren Alm. Brand Group presenterar idag sina mål för de nästa tre åren och förväntar sig fortsatt kraftig tillväxt i intäkterna. Alm. Brand Groups huvudkontor är idag värd för koncernens kapitalmarknadsdag. Foto: Arkiv Finans 18 nov. 2025 kl. 08.04 Kostnaderna ska ner, och intäkterna ska upp i de finansiella mål som Alm. Brand idag har presenterat för de kommande tre åren. Målet är ett försäkringstekniskt resultat på 2,35 miljarder DKK och en combined ratio på 82 pct. år 2028. I samband med kapitalmarknadsdagen uppjusterar och snävar bolaget ytterligare sina förväntningar på det försäkringstekniska resultatet för 2025 till 1,81-1,91 miljarder DKK, så att en intäktsökning på 440-540 miljoner DKK förväntas. Annons Alm. Brand Group håller på tisdag kapitalmarknadsdag, där de nya 2028-målen presenteras för aktieägarna. År 2022 övertog Alm. Brand den större konkurrenten Codan. Och under perioden fram till nu har de två fokuserat på att inkassera de utlovade synergierna på 600 miljoner DKK om året. Det målet är nu nått. Idag är Alm. Brand Group bland de största försäkringskoncernerna i Danmark med över 800 000 privat- och företagskunder. Med den nya strategin vill Alm. Brand Group skapa den största organiska förbättringen i försäkringsresultatet i koncernens historia. »Det blir en strategiperiod där vi ska bygga vidare på den starka grund vi har skapat. Vi står idag som det största 100 pct. danskfokuserade skadeförsäkringsbolaget med fyra starka varumärken. Vi har ett mycket kompetent team av ledare och medarbetare, rätt storlek med låg strukturell komplexitet och en modern digital plattform. Det ställer oss otroligt starkt,« säger VD Rasmus Werner Nielsen, Alm. Brand Group. Annons De strategiska initiativen förväntas leda till tillväxt i resultat per aktie på 10 pct. årligen i genomsnitt under perioden 2026 till 2028. Ett av sätten att nå målet är genom större kundbehållning. Ett av medlen för detta är ett kundlojalitetsprogram finansierat av koncernens huvudägare, Alm. Brand Foreningen 1792. Koncernen förväntar sig att spendera omkring 100 miljoner DKK för att lansera ett lojalitetsprogram för sina mest lojala privatkunder. Detta kommer att gynna omkring 100 000 privatkunder över Alm. Brand, Codan och Privatsikring. Målet för combined ratio för den strategiperiod som nu löper ut är 84,5 pct. Combined ratio visar förhållandet mellan premieintäkterna och utgifterna för ersättningar och omkostnader för försäkringsdrift. Talet ska helst vara så lågt som möjligt. Artikeln fortsätter efter annonsen Annons Under den kommande strategiperioden ska combined ratio sänkas till 82 pct. som ett tecken på att mer av premieintäkten ska bli vinst. Detta ska bland annat uppnås genom att kostnadsprocenten – kostnadernas andel av premieintäkterna – ska sänkas till 16 pct., motsvarande en minskning på ca 1 procentenhet jämfört med den aktuella strategiperioden. Vägen dit är bland annat ökad digital ärendehantering. Bland annat ska den digitala försäljningen ökas från 5 till 20 pct. Det kommer också att investeras kraftigt i artificiell intelligens. Inom företagsområdet satsar Alm. Brand Group målmedvetet på fler företagskunder inom lantbruket och bland SMF:erna. Det är fortfarande avsikten att ha en payout ratio på över 80 pct. till aktieägarna.
- ·25 nov.Inte mycket varken rally eller julrally över aktien längre. Sedan september har aktien sipprat och håller inte vatten.·28 nov.Alltså, PE-talet är lite högt, utdelningen är lite låg och aktieåterköpet är inte heller helt mindblowing. Sammantaget är det dock mycket fint. Nu är jag dock inte så djupt inne i bolaget, men det borde finnas lite effektivitetsförbättringar med AI och så är det väl inte otänkbart att den stiger 5-10% mer de nästa 6 månaderna. Omvänt ser jag inte direkt någon anledning till fall
- ·6 nov.Fucking daytraders i bankerna!·15 nov.Men ingen anledning att använda kränkande språk
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq Copenhagen
Antal
Köp
247 115
Sälj
Antal
239 666
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 195 000 | DDB | DDB | ||
| 3 651 | - | - | ||
| 2 843 | - | - | ||
| 359 | - | - | ||
| 3 023 | - | - |
Högst
17,92VWAP
Lägst
17,73OmsättningAntal
24,3 1 364 353
VWAP
Högst
17,92Lägst
17,73OmsättningAntal
24,3 1 364 353
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 29 jan. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 29 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 16 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 1 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 5 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 7 nov. 2024 |
Data hämtas från Quartr, FactSet
2025 Q3-rapport
42 dagar sedanNyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 29 jan. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 29 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 16 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 1 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 5 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 7 nov. 2024 |
Data hämtas från Quartr, FactSet
0,60 DKK/aktie
Senaste utdelning
3,38 %Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 1 dag sedanAlm. Brand vill öka intäkterna med över 25 pct. under de nästa tre åren Alm. Brand Group presenterar idag sina mål för de nästa tre åren och förväntar sig fortsatt kraftig tillväxt i intäkterna. Alm. Brand Groups huvudkontor är idag värd för koncernens kapitalmarknadsdag. Foto: Arkiv Finans 18 nov. 2025 kl. 08.04 Kostnaderna ska ner, och intäkterna ska upp i de finansiella mål som Alm. Brand idag har presenterat för de kommande tre åren. Målet är ett försäkringstekniskt resultat på 2,35 miljarder DKK och en combined ratio på 82 pct. år 2028. I samband med kapitalmarknadsdagen uppjusterar och snävar bolaget ytterligare sina förväntningar på det försäkringstekniska resultatet för 2025 till 1,81-1,91 miljarder DKK, så att en intäktsökning på 440-540 miljoner DKK förväntas. Annons Alm. Brand Group håller på tisdag kapitalmarknadsdag, där de nya 2028-målen presenteras för aktieägarna. År 2022 övertog Alm. Brand den större konkurrenten Codan. Och under perioden fram till nu har de två fokuserat på att inkassera de utlovade synergierna på 600 miljoner DKK om året. Det målet är nu nått. Idag är Alm. Brand Group bland de största försäkringskoncernerna i Danmark med över 800 000 privat- och företagskunder. Med den nya strategin vill Alm. Brand Group skapa den största organiska förbättringen i försäkringsresultatet i koncernens historia. »Det blir en strategiperiod där vi ska bygga vidare på den starka grund vi har skapat. Vi står idag som det största 100 pct. danskfokuserade skadeförsäkringsbolaget med fyra starka varumärken. Vi har ett mycket kompetent team av ledare och medarbetare, rätt storlek med låg strukturell komplexitet och en modern digital plattform. Det ställer oss otroligt starkt,« säger VD Rasmus Werner Nielsen, Alm. Brand Group. Annons De strategiska initiativen förväntas leda till tillväxt i resultat per aktie på 10 pct. årligen i genomsnitt under perioden 2026 till 2028. Ett av sätten att nå målet är genom större kundbehållning. Ett av medlen för detta är ett kundlojalitetsprogram finansierat av koncernens huvudägare, Alm. Brand Foreningen 1792. Koncernen förväntar sig att spendera omkring 100 miljoner DKK för att lansera ett lojalitetsprogram för sina mest lojala privatkunder. Detta kommer att gynna omkring 100 000 privatkunder över Alm. Brand, Codan och Privatsikring. Målet för combined ratio för den strategiperiod som nu löper ut är 84,5 pct. Combined ratio visar förhållandet mellan premieintäkterna och utgifterna för ersättningar och omkostnader för försäkringsdrift. Talet ska helst vara så lågt som möjligt. Artikeln fortsätter efter annonsen Annons Under den kommande strategiperioden ska combined ratio sänkas till 82 pct. som ett tecken på att mer av premieintäkten ska bli vinst. Detta ska bland annat uppnås genom att kostnadsprocenten – kostnadernas andel av premieintäkterna – ska sänkas till 16 pct., motsvarande en minskning på ca 1 procentenhet jämfört med den aktuella strategiperioden. Vägen dit är bland annat ökad digital ärendehantering. Bland annat ska den digitala försäljningen ökas från 5 till 20 pct. Det kommer också att investeras kraftigt i artificiell intelligens. Inom företagsområdet satsar Alm. Brand Group målmedvetet på fler företagskunder inom lantbruket och bland SMF:erna. Det är fortfarande avsikten att ha en payout ratio på över 80 pct. till aktieägarna.
- ·25 nov.Inte mycket varken rally eller julrally över aktien längre. Sedan september har aktien sipprat och håller inte vatten.·28 nov.Alltså, PE-talet är lite högt, utdelningen är lite låg och aktieåterköpet är inte heller helt mindblowing. Sammantaget är det dock mycket fint. Nu är jag dock inte så djupt inne i bolaget, men det borde finnas lite effektivitetsförbättringar med AI och så är det väl inte otänkbart att den stiger 5-10% mer de nästa 6 månaderna. Omvänt ser jag inte direkt någon anledning till fall
- ·6 nov.Fucking daytraders i bankerna!·15 nov.Men ingen anledning att använda kränkande språk
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq Copenhagen
Antal
Köp
247 115
Sälj
Antal
239 666
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 195 000 | DDB | DDB | ||
| 3 651 | - | - | ||
| 2 843 | - | - | ||
| 359 | - | - | ||
| 3 023 | - | - |
Högst
17,92VWAP
Lägst
17,73OmsättningAntal
24,3 1 364 353
VWAP
Högst
17,92Lägst
17,73OmsättningAntal
24,3 1 364 353
Mäklarstatistik
Ingen data hittades






