Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Alm. Brand

Alm. Brand

17,84DKK
+0,45% (+0,08)
Idag
Högst17,85
Lägst17,73
Omsättning
3,4 MDKK
17,84DKK
+0,45% (+0,08)
Idag
Högst17,85
Lägst17,73
Omsättning
3,4 MDKK

Alm. Brand

Alm. Brand

17,84DKK
+0,45% (+0,08)
Idag
Högst17,85
Lägst17,73
Omsättning
3,4 MDKK
17,84DKK
+0,45% (+0,08)
Idag
Högst17,85
Lägst17,73
Omsättning
3,4 MDKK

Alm. Brand

Alm. Brand

17,84DKK
+0,45% (+0,08)
Idag
Högst17,85
Lägst17,73
Omsättning
3,4 MDKK
17,84DKK
+0,45% (+0,08)
Idag
Högst17,85
Lägst17,73
Omsättning
3,4 MDKK
2025 Q3-rapport
40 dagar sedan19min
0,60 DKK/aktie
Senaste utdelning
3,38 %Direktavk.

Orderdjup

DenmarkNasdaq Copenhagen
Antal
Köp
3 515
Sälj
Antal
1 792

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
13--
784--
964--
452--
800--
Högst
17,85
VWAP
17,79
Lägst
17,73
OmsättningAntal
3,4 191 358
VWAP
17,79
Högst
17,85
Lägst
17,73
OmsättningAntal
3,4 191 358

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym231 834231 83400

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym231 834231 83400

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
29 jan. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport29 okt.
2025 Q2-rapport16 juli
2025 Q1-rapport1 maj
2024 Q4-rapport5 feb.
2024 Q3-rapport7 nov. 2024
Data hämtas från FactSet, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Alm. Brand vill öka intäkterna med över 25 pct. under de nästa tre åren Alm. Brand Group presenterar idag sina mål för de nästa tre åren och förväntar sig fortsatt kraftig tillväxt i intäkterna. Alm. Brand Groups huvudkontor är idag värd för koncernens kapitalmarknadsdag. Foto: Arkiv Finans 18 nov. 2025 kl. 08.04 Kostnaderna ska ner, och intäkterna ska upp i de finansiella mål som Alm. Brand idag har presenterat för de kommande tre åren. Målet är ett försäkringstekniskt resultat på 2,35 miljarder DKK och en combined ratio på 82 pct. år 2028. I samband med kapitalmarknadsdagen uppjusterar och snävar bolaget ytterligare sina förväntningar på det försäkringstekniska resultatet för 2025 till 1,81-1,91 miljarder DKK, så att en intäktsökning på 440-540 miljoner DKK förväntas. Annons Alm. Brand Group håller på tisdag kapitalmarknadsdag, där de nya 2028-målen presenteras för aktieägarna. År 2022 övertog Alm. Brand den större konkurrenten Codan. Och under perioden fram till nu har de två fokuserat på att inkassera de utlovade synergierna på 600 miljoner DKK om året. Det målet är nu nått. Idag är Alm. Brand Group bland de största försäkringskoncernerna i Danmark med över 800 000 privat- och företagskunder. Med den nya strategin vill Alm. Brand Group skapa den största organiska förbättringen i försäkringsresultatet i koncernens historia. »Det blir en strategiperiod där vi ska bygga vidare på den starka grund vi har skapat. Vi står idag som det största 100 pct. danskfokuserade skadeförsäkringsbolaget med fyra starka varumärken. Vi har ett mycket kompetent team av ledare och medarbetare, rätt storlek med låg strukturell komplexitet och en modern digital plattform. Det ställer oss otroligt starkt,« säger VD Rasmus Werner Nielsen, Alm. Brand Group. Annons De strategiska initiativen förväntas leda till tillväxt i resultat per aktie på 10 pct. årligen i genomsnitt under perioden 2026 till 2028. Ett av sätten att nå målet är genom större kundbehållning. Ett av medlen för detta är ett kundlojalitetsprogram finansierat av koncernens huvudägare, Alm. Brand Foreningen 1792. Koncernen förväntar sig att spendera omkring 100 miljoner DKK för att lansera ett lojalitetsprogram för sina mest lojala privatkunder. Detta kommer att gynna omkring 100 000 privatkunder över Alm. Brand, Codan och Privatsikring. Målet för combined ratio för den strategiperiod som nu löper ut är 84,5 pct. Combined ratio visar förhållandet mellan premieintäkterna och utgifterna för ersättningar och omkostnader för försäkringsdrift. Talet ska helst vara så lågt som möjligt. Artikeln fortsätter efter annonsen Annons Under den kommande strategiperioden ska combined ratio sänkas till 82 pct. som ett tecken på att mer av premieintäkten ska bli vinst. Detta ska bland annat uppnås genom att kostnadsprocenten – kostnadernas andel av premieintäkterna – ska sänkas till 16 pct., motsvarande en minskning på ca 1 procentenhet jämfört med den aktuella strategiperioden. Vägen dit är bland annat ökad digital ärendehantering. Bland annat ska den digitala försäljningen ökas från 5 till 20 pct. Det kommer också att investeras kraftigt i artificiell intelligens. Inom företagsområdet satsar Alm. Brand Group målmedvetet på fler företagskunder inom lantbruket och bland SMF:erna. Det är fortfarande avsikten att ha en payout ratio på över 80 pct. till aktieägarna.
  • 25 nov.
    ·
    25 nov.
    ·
    Inte mycket varken rally eller julrally över aktien längre. Sedan september har aktien sipprat och håller inte vatten.
    28 nov.
    ·
    28 nov.
    ·
    Alltså, PE-talet är lite högt, utdelningen är lite låg och aktieåterköpet är inte heller helt mindblowing. Sammantaget är det dock mycket fint. Nu är jag dock inte så djupt inne i bolaget, men det borde finnas lite effektivitetsförbättringar med AI och så är det väl inte otänkbart att den stiger 5-10% mer de nästa 6 månaderna. Omvänt ser jag inte direkt någon anledning till fall
  • 18 nov.
    ·
    18 nov.
    ·
    Det är verkligen ett spännande nytt och mer aggressivt tillvägagångssätt vi ser idag 😊
    19 nov.
    ·
    19 nov.
    ·
    Några specifika orsaker till den senaste nedgången?
    19 nov.
    ·
    19 nov.
    ·
    Avvakta och se 😊
  • 6 nov.
    ·
    6 nov.
    ·
    Fucking daytraders i bankerna!
    15 nov.
    ·
    15 nov.
    ·
    Men ingen anledning att använda kränkande språk
    16 nov.
    ·
    16 nov.
    ·
    Är du kränkt nu då?
  • 5 nov.
    ·
    5 nov.
    ·
    Någon måste veta vem som löpande säljer?
    6 nov.
    ·
    6 nov.
    ·
    De levererade en stor uppjustering, kursmålet är högre än nuvarande kurs, så framtiden borde vara någorlunda. Jag tror bara att det finns några som gärna vill försöka köpa lite billigare. Varje gång den faller lägger jag in lite extra, det hjälper på humöret 😁
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2025 Q3-rapport
40 dagar sedan19min
0,60 DKK/aktie
Senaste utdelning
3,38 %Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Alm. Brand vill öka intäkterna med över 25 pct. under de nästa tre åren Alm. Brand Group presenterar idag sina mål för de nästa tre åren och förväntar sig fortsatt kraftig tillväxt i intäkterna. Alm. Brand Groups huvudkontor är idag värd för koncernens kapitalmarknadsdag. Foto: Arkiv Finans 18 nov. 2025 kl. 08.04 Kostnaderna ska ner, och intäkterna ska upp i de finansiella mål som Alm. Brand idag har presenterat för de kommande tre åren. Målet är ett försäkringstekniskt resultat på 2,35 miljarder DKK och en combined ratio på 82 pct. år 2028. I samband med kapitalmarknadsdagen uppjusterar och snävar bolaget ytterligare sina förväntningar på det försäkringstekniska resultatet för 2025 till 1,81-1,91 miljarder DKK, så att en intäktsökning på 440-540 miljoner DKK förväntas. Annons Alm. Brand Group håller på tisdag kapitalmarknadsdag, där de nya 2028-målen presenteras för aktieägarna. År 2022 övertog Alm. Brand den större konkurrenten Codan. Och under perioden fram till nu har de två fokuserat på att inkassera de utlovade synergierna på 600 miljoner DKK om året. Det målet är nu nått. Idag är Alm. Brand Group bland de största försäkringskoncernerna i Danmark med över 800 000 privat- och företagskunder. Med den nya strategin vill Alm. Brand Group skapa den största organiska förbättringen i försäkringsresultatet i koncernens historia. »Det blir en strategiperiod där vi ska bygga vidare på den starka grund vi har skapat. Vi står idag som det största 100 pct. danskfokuserade skadeförsäkringsbolaget med fyra starka varumärken. Vi har ett mycket kompetent team av ledare och medarbetare, rätt storlek med låg strukturell komplexitet och en modern digital plattform. Det ställer oss otroligt starkt,« säger VD Rasmus Werner Nielsen, Alm. Brand Group. Annons De strategiska initiativen förväntas leda till tillväxt i resultat per aktie på 10 pct. årligen i genomsnitt under perioden 2026 till 2028. Ett av sätten att nå målet är genom större kundbehållning. Ett av medlen för detta är ett kundlojalitetsprogram finansierat av koncernens huvudägare, Alm. Brand Foreningen 1792. Koncernen förväntar sig att spendera omkring 100 miljoner DKK för att lansera ett lojalitetsprogram för sina mest lojala privatkunder. Detta kommer att gynna omkring 100 000 privatkunder över Alm. Brand, Codan och Privatsikring. Målet för combined ratio för den strategiperiod som nu löper ut är 84,5 pct. Combined ratio visar förhållandet mellan premieintäkterna och utgifterna för ersättningar och omkostnader för försäkringsdrift. Talet ska helst vara så lågt som möjligt. Artikeln fortsätter efter annonsen Annons Under den kommande strategiperioden ska combined ratio sänkas till 82 pct. som ett tecken på att mer av premieintäkten ska bli vinst. Detta ska bland annat uppnås genom att kostnadsprocenten – kostnadernas andel av premieintäkterna – ska sänkas till 16 pct., motsvarande en minskning på ca 1 procentenhet jämfört med den aktuella strategiperioden. Vägen dit är bland annat ökad digital ärendehantering. Bland annat ska den digitala försäljningen ökas från 5 till 20 pct. Det kommer också att investeras kraftigt i artificiell intelligens. Inom företagsområdet satsar Alm. Brand Group målmedvetet på fler företagskunder inom lantbruket och bland SMF:erna. Det är fortfarande avsikten att ha en payout ratio på över 80 pct. till aktieägarna.
  • 25 nov.
    ·
    25 nov.
    ·
    Inte mycket varken rally eller julrally över aktien längre. Sedan september har aktien sipprat och håller inte vatten.
    28 nov.
    ·
    28 nov.
    ·
    Alltså, PE-talet är lite högt, utdelningen är lite låg och aktieåterköpet är inte heller helt mindblowing. Sammantaget är det dock mycket fint. Nu är jag dock inte så djupt inne i bolaget, men det borde finnas lite effektivitetsförbättringar med AI och så är det väl inte otänkbart att den stiger 5-10% mer de nästa 6 månaderna. Omvänt ser jag inte direkt någon anledning till fall
  • 18 nov.
    ·
    18 nov.
    ·
    Det är verkligen ett spännande nytt och mer aggressivt tillvägagångssätt vi ser idag 😊
    19 nov.
    ·
    19 nov.
    ·
    Några specifika orsaker till den senaste nedgången?
    19 nov.
    ·
    19 nov.
    ·
    Avvakta och se 😊
  • 6 nov.
    ·
    6 nov.
    ·
    Fucking daytraders i bankerna!
    15 nov.
    ·
    15 nov.
    ·
    Men ingen anledning att använda kränkande språk
    16 nov.
    ·
    16 nov.
    ·
    Är du kränkt nu då?
  • 5 nov.
    ·
    5 nov.
    ·
    Någon måste veta vem som löpande säljer?
    6 nov.
    ·
    6 nov.
    ·
    De levererade en stor uppjustering, kursmålet är högre än nuvarande kurs, så framtiden borde vara någorlunda. Jag tror bara att det finns några som gärna vill försöka köpa lite billigare. Varje gång den faller lägger jag in lite extra, det hjälper på humöret 😁
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

DenmarkNasdaq Copenhagen
Antal
Köp
3 515
Sälj
Antal
1 792

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
13--
784--
964--
452--
800--
Högst
17,85
VWAP
17,79
Lägst
17,73
OmsättningAntal
3,4 191 358
VWAP
17,79
Högst
17,85
Lägst
17,73
OmsättningAntal
3,4 191 358

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym231 834231 83400

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym231 834231 83400

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
29 jan. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport29 okt.
2025 Q2-rapport16 juli
2025 Q1-rapport1 maj
2024 Q4-rapport5 feb.
2024 Q3-rapport7 nov. 2024
Data hämtas från FactSet, Quartr

Relaterade värdepapper

2025 Q3-rapport
40 dagar sedan19min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
29 jan. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport29 okt.
2025 Q2-rapport16 juli
2025 Q1-rapport1 maj
2024 Q4-rapport5 feb.
2024 Q3-rapport7 nov. 2024
Data hämtas från FactSet, Quartr

Relaterade värdepapper

0,60 DKK/aktie
Senaste utdelning
3,38 %Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 tim sedan
    ·
    för 1 tim sedan
    ·
    Alm. Brand vill öka intäkterna med över 25 pct. under de nästa tre åren Alm. Brand Group presenterar idag sina mål för de nästa tre åren och förväntar sig fortsatt kraftig tillväxt i intäkterna. Alm. Brand Groups huvudkontor är idag värd för koncernens kapitalmarknadsdag. Foto: Arkiv Finans 18 nov. 2025 kl. 08.04 Kostnaderna ska ner, och intäkterna ska upp i de finansiella mål som Alm. Brand idag har presenterat för de kommande tre åren. Målet är ett försäkringstekniskt resultat på 2,35 miljarder DKK och en combined ratio på 82 pct. år 2028. I samband med kapitalmarknadsdagen uppjusterar och snävar bolaget ytterligare sina förväntningar på det försäkringstekniska resultatet för 2025 till 1,81-1,91 miljarder DKK, så att en intäktsökning på 440-540 miljoner DKK förväntas. Annons Alm. Brand Group håller på tisdag kapitalmarknadsdag, där de nya 2028-målen presenteras för aktieägarna. År 2022 övertog Alm. Brand den större konkurrenten Codan. Och under perioden fram till nu har de två fokuserat på att inkassera de utlovade synergierna på 600 miljoner DKK om året. Det målet är nu nått. Idag är Alm. Brand Group bland de största försäkringskoncernerna i Danmark med över 800 000 privat- och företagskunder. Med den nya strategin vill Alm. Brand Group skapa den största organiska förbättringen i försäkringsresultatet i koncernens historia. »Det blir en strategiperiod där vi ska bygga vidare på den starka grund vi har skapat. Vi står idag som det största 100 pct. danskfokuserade skadeförsäkringsbolaget med fyra starka varumärken. Vi har ett mycket kompetent team av ledare och medarbetare, rätt storlek med låg strukturell komplexitet och en modern digital plattform. Det ställer oss otroligt starkt,« säger VD Rasmus Werner Nielsen, Alm. Brand Group. Annons De strategiska initiativen förväntas leda till tillväxt i resultat per aktie på 10 pct. årligen i genomsnitt under perioden 2026 till 2028. Ett av sätten att nå målet är genom större kundbehållning. Ett av medlen för detta är ett kundlojalitetsprogram finansierat av koncernens huvudägare, Alm. Brand Foreningen 1792. Koncernen förväntar sig att spendera omkring 100 miljoner DKK för att lansera ett lojalitetsprogram för sina mest lojala privatkunder. Detta kommer att gynna omkring 100 000 privatkunder över Alm. Brand, Codan och Privatsikring. Målet för combined ratio för den strategiperiod som nu löper ut är 84,5 pct. Combined ratio visar förhållandet mellan premieintäkterna och utgifterna för ersättningar och omkostnader för försäkringsdrift. Talet ska helst vara så lågt som möjligt. Artikeln fortsätter efter annonsen Annons Under den kommande strategiperioden ska combined ratio sänkas till 82 pct. som ett tecken på att mer av premieintäkten ska bli vinst. Detta ska bland annat uppnås genom att kostnadsprocenten – kostnadernas andel av premieintäkterna – ska sänkas till 16 pct., motsvarande en minskning på ca 1 procentenhet jämfört med den aktuella strategiperioden. Vägen dit är bland annat ökad digital ärendehantering. Bland annat ska den digitala försäljningen ökas från 5 till 20 pct. Det kommer också att investeras kraftigt i artificiell intelligens. Inom företagsområdet satsar Alm. Brand Group målmedvetet på fler företagskunder inom lantbruket och bland SMF:erna. Det är fortfarande avsikten att ha en payout ratio på över 80 pct. till aktieägarna.
  • 25 nov.
    ·
    25 nov.
    ·
    Inte mycket varken rally eller julrally över aktien längre. Sedan september har aktien sipprat och håller inte vatten.
    28 nov.
    ·
    28 nov.
    ·
    Alltså, PE-talet är lite högt, utdelningen är lite låg och aktieåterköpet är inte heller helt mindblowing. Sammantaget är det dock mycket fint. Nu är jag dock inte så djupt inne i bolaget, men det borde finnas lite effektivitetsförbättringar med AI och så är det väl inte otänkbart att den stiger 5-10% mer de nästa 6 månaderna. Omvänt ser jag inte direkt någon anledning till fall
  • 18 nov.
    ·
    18 nov.
    ·
    Det är verkligen ett spännande nytt och mer aggressivt tillvägagångssätt vi ser idag 😊
    19 nov.
    ·
    19 nov.
    ·
    Några specifika orsaker till den senaste nedgången?
    19 nov.
    ·
    19 nov.
    ·
    Avvakta och se 😊
  • 6 nov.
    ·
    6 nov.
    ·
    Fucking daytraders i bankerna!
    15 nov.
    ·
    15 nov.
    ·
    Men ingen anledning att använda kränkande språk
    16 nov.
    ·
    16 nov.
    ·
    Är du kränkt nu då?
  • 5 nov.
    ·
    5 nov.
    ·
    Någon måste veta vem som löpande säljer?
    6 nov.
    ·
    6 nov.
    ·
    De levererade en stor uppjustering, kursmålet är högre än nuvarande kurs, så framtiden borde vara någorlunda. Jag tror bara att det finns några som gärna vill försöka köpa lite billigare. Varje gång den faller lägger jag in lite extra, det hjälper på humöret 😁
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

DenmarkNasdaq Copenhagen
Antal
Köp
3 515
Sälj
Antal
1 792

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
13--
784--
964--
452--
800--
Högst
17,85
VWAP
17,79
Lägst
17,73
OmsättningAntal
3,4 191 358
VWAP
17,79
Högst
17,85
Lägst
17,73
OmsättningAntal
3,4 191 358

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym231 834231 83400

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym231 834231 83400