Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Var ser jag min ansökan i en IPO?

Om sista svarsdagen inte passerat än

Din ansökan om tilldelning i en börsintroduktion (IPO) visas på Nordnet.se ⭢ Mina sidor ⭢ Företagshändelser & IPO:er. Här kan du både se och ändra ditt svar under rubriken "Aktuellt/ Mina Svar".

Om sista svarsdagen har passerat

Du ser ditt lämnade svar under rubriken "Historik" på sidan Företagshändelser & IPO:er.
När sista svarsdagen har passerat kan du varken ändra eller ta bort ditt svar. Ditt svar blir därmed bindande.

En IPO stänger vanligtvis kl. 23:59 på den sista svarsdagen. För att din ansökan ska skickas vidare, måste du ha tillräckligt med pengar tillgängligt på det konto du har ansökt från vid den tidpunkten. Om en ansökan stänger tidigare på dagen kan det hända att ditt svar tillfälligt inte syns. I så fall bör du avvakta en nattkörning för att se att svaret presenteras under rubriken "Historik". Efter att Nordnet har skickat vidare din ansökan får du en ansökningspost inbokad på kontot. Eftersom detta är en manuell process kan det ibland dröja innan ansökningsposten syns.

OBS!

  • Nordnet förbehåller sig rätten att endast godkänna en ansökan per kund. Om du har ansökt från flera konton, kan din ansökan på de överflödiga kontona avvisas. Nordnet sparar i så fall den första ansökan som skickades in.

  • Från sista svarsdagen måste du ha pengar motsvarande hela din teckning tillgängliga för handel på kontot, baserat på teckningskursen. Om du inte har tillräckligt med medel kan ditt konto bli övertrasserat och hela eller delar av din teckning kan nekas.

  • Tilldelningen bestäms helt av bolaget och dess rådgivare. Detta är en process som Nordnet varken kan påverka eller är delaktig i.