Vad gör jag om jag får ett felmeddelande vid orderläggning?
När du lägger en order kan du se på orderns status om allt har fungerat som det ska. I normala fall ska du få status "I marknaden" inom några sekunder från att du klickar på köp eller sälj.
Möjligheten finns också att du kan få något av följande meddelanden:
Refused by order validation
- Var vänlig kontakta mäklare på 010-583 31 00
Order avvisad
- Var vänlig kontakta mäklare på 010-583 31 00
Pending
- Var vänlig kontakta mäklare på 010-583 31 00
Market closed
- Marknaden är stängd
Specified portfolio doesn't exist
- När du gjort din första insättning dröjer det till dagen efter innan din depå är aktiverad i handelssystemet och du kan lägga din första order. Det kan också vara så att du är inloggad i två depåer samtidigt på samma dator. Logga ur båda och logga sedan in i den där du vill lägga en order.
Relaterade frågor
- Vilka aktier kan jag handla?
- Svar på frågor om de nya kunskapstesten
- Vad är Fill and/or Kill?
- Hur ändrar jag ett månadssparande?
- På vilka sätt kan jag lägga order?
- Kan jag beställa realtidskurser för USA och Kanada hos er?
- Vad innebär en Iceberg-order?
- Hur fungerar handeln på Nordnet?
- Får mina minderåriga barn själva handla via Nordnet?
- Var ser jag mina lagda ordrar?
- Vad innebär bästa orderutförande (best execution)?
- Information om investeringar med koppling till Ryssland