Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Klaveness Combination Carriers

Klaveness Combination Carriers

73,90NOK
−1,47% (−1,10)
Vid stängning
Högst75,00
Lägst73,00
Omsättning
3,1 MNOK
73,90NOK
−1,47% (−1,10)
Vid stängning
Högst75,00
Lägst73,00
Omsättning
3,1 MNOK

Klaveness Combination Carriers

Klaveness Combination Carriers

73,90NOK
−1,47% (−1,10)
Vid stängning
Högst75,00
Lägst73,00
Omsättning
3,1 MNOK
73,90NOK
−1,47% (−1,10)
Vid stängning
Högst75,00
Lägst73,00
Omsättning
3,1 MNOK

Klaveness Combination Carriers

Klaveness Combination Carriers

73,90NOK
−1,47% (−1,10)
Vid stängning
Högst75,00
Lägst73,00
Omsättning
3,1 MNOK
73,90NOK
−1,47% (−1,10)
Vid stängning
Högst75,00
Lägst73,00
Omsättning
3,1 MNOK
Q3-rapport
18 dagar sedan45min
1,199 NOK/aktie
Senaste utdelning
4,26 %Direktavk.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
46
Sälj
Antal
700

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
10--
149--
12--
141--
56--
Högst
75
VWAP
-
Lägst
73
OmsättningAntal
3,1 41 433
VWAP
-
Högst
75
Lägst
73
OmsättningAntal
3,1 41 433

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
13 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport28 okt.
2025 Q2-rapport21 aug.
2025 Q1-rapport8 maj
2024 Årsstämma23 apr.
2024 Q4-rapport14 feb.
Data hämtas från Millistream, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 11 nov.
    ·
    11 nov.
    ·
    Igår samlades vi på Yangzijiang Shipbuilding Holdings för Balder Naming Ceremony, vilket markerar ett speciellt kapitel i livet för vårt första CABU III-fartyg. Vi vill uttrycka vår tacksamhet till varvet för att de stod värd för tillfället och samlade kollegor, kunder, mäklare och banker för att fira Balder och alla människor som gjorde henne möjlig. 💐 Dessutom hade vi äran att ha Lady Sponsor Amee Meredith-Third (född Godden), hustru till Adrian T., General Manager Commercial and Marketing på Fenix Resources Limited, som officiellt namngav fartyget. Fenix, en australisk gruvföretag, är en långvarig KCC-kund och det var ett nöje att dela detta ögonblick tillsammans. Balder, som ansluter sig till KCC-flottan i februari 2026, är ett toppmodernt fartyg designat för att leverera betydligt lägre utsläpp och högre lastkapacitet än de fartyg hon senare kommer att ersätta, vilket stöder både operativ effektivitet och våra avkarboniseringsambitioner. Hon kommer att börja handla till och från Australien. 🙌 Ett särskilt tack också till varvsteamet, vårt eget övervakningsteam och alla som har bidragit till att vi har kommit så här långt.
  • 10 nov.
    ·
    10 nov.
    ·
    kursen står helt låst idag? vad händer?
  • 6 nov.
    ·
    6 nov.
    ·
    Varför faller denna så mycket?
    7 nov.
    ·
    7 nov.
    ·
    Det har faktiskt varit så de senaste gångerna runt utdelningen, faller mer än utdelningen för att sedan komma tillbaka igen. Trygg aktie på dagens marknad.
  • 31 okt.
    ·
    31 okt.
    ·
    Utdelningar 1,2 kr♥️🫰
  • 29 okt.
    ·
    29 okt.
    ·
    Norska Klaveness Combination Carriers (KCC) är fortsatt på sin vakt mot fallande nybyggnadspriser för att öka sin flotta. Det Oslo-noterade företaget har tre nya Cabu-fartyg för kaustiksoda och torrbulk som levererar från och med nästa år. VD:n Engebret Dahm sa vid ett samtal om resultatrapporten: "Vi följer naturligtvis nybyggnadsmarknaden mycket noga." "Jag tror att vi hittills fortfarande ligger på en högre nivå än vad vi kontrakterade Cabus [på] 2023", tillade han. "Så på dessa nivåer kommer vi säkerligen inte att kontraktera några fartyg." Men VD:n sa: "Vi hoppas att vi kommer att se en svag nybyggnadsmarknad inför nästa år och vi kommer naturligtvis att utvärdera." Dahm förklarade att KCC inte har "vad vi kallar ett finanspolitiskt behov av förnyelse, inte heller ett handelsbehov av att lägga till fler fartyg". "Men vi ser potentialen att vi kan utveckla marknader och affärer där ytterligare fartyg skulle kunna passa in", sa han vid samtalet. Det har spekulerats i analytiker om att KCC skulle kunna försöka förlänga livslängden på sina två äldsta Cabus, byggda 2001, medan priserna är höga. Dahm bekräftade att även om de nya fartygen kommer att vara större och effektivare än de nuvarande fartygen, är avsikten att hålla veteranerna i drift. Han förväntar sig att den första av de två Cabus från 2001 ska gå i torrdocka under fjärde kvartalet, beroende på att fartyget säkrar ett kontrakt på två till tre år. KCC hoppas kunna tillkännage denna affär under de kommande veckorna. Det andra fartyget fyller inte 25 år förrän nästa oktober. "Vi kommer sannolikt att byta henne till Australien fram till dess, och sedan siktar vi på att kunna sätta henne i nya affärer och ta henne igenom den 25-åriga dockningen under den sista delen av nästa år", sa Dahm i samtalet. "Så avsikten är att hålla de två damerna igång, med tanke på den höga kvaliteten, den tekniska kvaliteten och prestandan." VD:n sa att KCC har "satsat mycket pengar" på att underhålla Cabus, eftersom ägaren, allt eftersom fartygen blir äldre, måste visa "en topprestanda och en teknisk standard av högsta kvalitet när SIRE och hamnstatsinspektörer kommer ombord". Dahm tillade att kostnaderna för torrdockning inte kommer att bli mycket högre än de 20-åriga specialbesiktningarna – cirka 3,5 miljoner dollar per fartyg. För Cleanbu-flottan, som transporterar oljeprodukter och torrlast, ligger fokus på att förbättra handelseffektiviteten. Deras huvudsakliga aktivitet har varit väster om Suez, vilket har varit den bäst presterande handeln, förklarade Dahm. "Bekräftelsen av USTR-förordningen [hamnavgifter] och att Cleanbus inte kommer att påverkas ger den förutsägbarhet vi behöver", tillade han. VD:n sa att utsikterna för 2026 är goda, med förväntad stark kontraktsstöd och även utsikter till förbättrad handel. "Så vi hoppas att vi kommer att fortsätta leverera det vi lovar: överträffad resultatprestanda jämfört med standardmarknaden, med lägre volatilitet", avslutade han. Upphovsrätt: TradeWinds, helt enkelt bäst!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Q3-rapport
18 dagar sedan45min
1,199 NOK/aktie
Senaste utdelning
4,26 %Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 11 nov.
    ·
    11 nov.
    ·
    Igår samlades vi på Yangzijiang Shipbuilding Holdings för Balder Naming Ceremony, vilket markerar ett speciellt kapitel i livet för vårt första CABU III-fartyg. Vi vill uttrycka vår tacksamhet till varvet för att de stod värd för tillfället och samlade kollegor, kunder, mäklare och banker för att fira Balder och alla människor som gjorde henne möjlig. 💐 Dessutom hade vi äran att ha Lady Sponsor Amee Meredith-Third (född Godden), hustru till Adrian T., General Manager Commercial and Marketing på Fenix Resources Limited, som officiellt namngav fartyget. Fenix, en australisk gruvföretag, är en långvarig KCC-kund och det var ett nöje att dela detta ögonblick tillsammans. Balder, som ansluter sig till KCC-flottan i februari 2026, är ett toppmodernt fartyg designat för att leverera betydligt lägre utsläpp och högre lastkapacitet än de fartyg hon senare kommer att ersätta, vilket stöder både operativ effektivitet och våra avkarboniseringsambitioner. Hon kommer att börja handla till och från Australien. 🙌 Ett särskilt tack också till varvsteamet, vårt eget övervakningsteam och alla som har bidragit till att vi har kommit så här långt.
  • 10 nov.
    ·
    10 nov.
    ·
    kursen står helt låst idag? vad händer?
  • 6 nov.
    ·
    6 nov.
    ·
    Varför faller denna så mycket?
    7 nov.
    ·
    7 nov.
    ·
    Det har faktiskt varit så de senaste gångerna runt utdelningen, faller mer än utdelningen för att sedan komma tillbaka igen. Trygg aktie på dagens marknad.
  • 31 okt.
    ·
    31 okt.
    ·
    Utdelningar 1,2 kr♥️🫰
  • 29 okt.
    ·
    29 okt.
    ·
    Norska Klaveness Combination Carriers (KCC) är fortsatt på sin vakt mot fallande nybyggnadspriser för att öka sin flotta. Det Oslo-noterade företaget har tre nya Cabu-fartyg för kaustiksoda och torrbulk som levererar från och med nästa år. VD:n Engebret Dahm sa vid ett samtal om resultatrapporten: "Vi följer naturligtvis nybyggnadsmarknaden mycket noga." "Jag tror att vi hittills fortfarande ligger på en högre nivå än vad vi kontrakterade Cabus [på] 2023", tillade han. "Så på dessa nivåer kommer vi säkerligen inte att kontraktera några fartyg." Men VD:n sa: "Vi hoppas att vi kommer att se en svag nybyggnadsmarknad inför nästa år och vi kommer naturligtvis att utvärdera." Dahm förklarade att KCC inte har "vad vi kallar ett finanspolitiskt behov av förnyelse, inte heller ett handelsbehov av att lägga till fler fartyg". "Men vi ser potentialen att vi kan utveckla marknader och affärer där ytterligare fartyg skulle kunna passa in", sa han vid samtalet. Det har spekulerats i analytiker om att KCC skulle kunna försöka förlänga livslängden på sina två äldsta Cabus, byggda 2001, medan priserna är höga. Dahm bekräftade att även om de nya fartygen kommer att vara större och effektivare än de nuvarande fartygen, är avsikten att hålla veteranerna i drift. Han förväntar sig att den första av de två Cabus från 2001 ska gå i torrdocka under fjärde kvartalet, beroende på att fartyget säkrar ett kontrakt på två till tre år. KCC hoppas kunna tillkännage denna affär under de kommande veckorna. Det andra fartyget fyller inte 25 år förrän nästa oktober. "Vi kommer sannolikt att byta henne till Australien fram till dess, och sedan siktar vi på att kunna sätta henne i nya affärer och ta henne igenom den 25-åriga dockningen under den sista delen av nästa år", sa Dahm i samtalet. "Så avsikten är att hålla de två damerna igång, med tanke på den höga kvaliteten, den tekniska kvaliteten och prestandan." VD:n sa att KCC har "satsat mycket pengar" på att underhålla Cabus, eftersom ägaren, allt eftersom fartygen blir äldre, måste visa "en topprestanda och en teknisk standard av högsta kvalitet när SIRE och hamnstatsinspektörer kommer ombord". Dahm tillade att kostnaderna för torrdockning inte kommer att bli mycket högre än de 20-åriga specialbesiktningarna – cirka 3,5 miljoner dollar per fartyg. För Cleanbu-flottan, som transporterar oljeprodukter och torrlast, ligger fokus på att förbättra handelseffektiviteten. Deras huvudsakliga aktivitet har varit väster om Suez, vilket har varit den bäst presterande handeln, förklarade Dahm. "Bekräftelsen av USTR-förordningen [hamnavgifter] och att Cleanbus inte kommer att påverkas ger den förutsägbarhet vi behöver", tillade han. VD:n sa att utsikterna för 2026 är goda, med förväntad stark kontraktsstöd och även utsikter till förbättrad handel. "Så vi hoppas att vi kommer att fortsätta leverera det vi lovar: överträffad resultatprestanda jämfört med standardmarknaden, med lägre volatilitet", avslutade han. Upphovsrätt: TradeWinds, helt enkelt bäst!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
46
Sälj
Antal
700

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
10--
149--
12--
141--
56--
Högst
75
VWAP
-
Lägst
73
OmsättningAntal
3,1 41 433
VWAP
-
Högst
75
Lägst
73
OmsättningAntal
3,1 41 433

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
13 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport28 okt.
2025 Q2-rapport21 aug.
2025 Q1-rapport8 maj
2024 Årsstämma23 apr.
2024 Q4-rapport14 feb.
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Q3-rapport
18 dagar sedan45min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
13 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport28 okt.
2025 Q2-rapport21 aug.
2025 Q1-rapport8 maj
2024 Årsstämma23 apr.
2024 Q4-rapport14 feb.
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

1,199 NOK/aktie
Senaste utdelning
4,26 %Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 11 nov.
    ·
    11 nov.
    ·
    Igår samlades vi på Yangzijiang Shipbuilding Holdings för Balder Naming Ceremony, vilket markerar ett speciellt kapitel i livet för vårt första CABU III-fartyg. Vi vill uttrycka vår tacksamhet till varvet för att de stod värd för tillfället och samlade kollegor, kunder, mäklare och banker för att fira Balder och alla människor som gjorde henne möjlig. 💐 Dessutom hade vi äran att ha Lady Sponsor Amee Meredith-Third (född Godden), hustru till Adrian T., General Manager Commercial and Marketing på Fenix Resources Limited, som officiellt namngav fartyget. Fenix, en australisk gruvföretag, är en långvarig KCC-kund och det var ett nöje att dela detta ögonblick tillsammans. Balder, som ansluter sig till KCC-flottan i februari 2026, är ett toppmodernt fartyg designat för att leverera betydligt lägre utsläpp och högre lastkapacitet än de fartyg hon senare kommer att ersätta, vilket stöder både operativ effektivitet och våra avkarboniseringsambitioner. Hon kommer att börja handla till och från Australien. 🙌 Ett särskilt tack också till varvsteamet, vårt eget övervakningsteam och alla som har bidragit till att vi har kommit så här långt.
  • 10 nov.
    ·
    10 nov.
    ·
    kursen står helt låst idag? vad händer?
  • 6 nov.
    ·
    6 nov.
    ·
    Varför faller denna så mycket?
    7 nov.
    ·
    7 nov.
    ·
    Det har faktiskt varit så de senaste gångerna runt utdelningen, faller mer än utdelningen för att sedan komma tillbaka igen. Trygg aktie på dagens marknad.
  • 31 okt.
    ·
    31 okt.
    ·
    Utdelningar 1,2 kr♥️🫰
  • 29 okt.
    ·
    29 okt.
    ·
    Norska Klaveness Combination Carriers (KCC) är fortsatt på sin vakt mot fallande nybyggnadspriser för att öka sin flotta. Det Oslo-noterade företaget har tre nya Cabu-fartyg för kaustiksoda och torrbulk som levererar från och med nästa år. VD:n Engebret Dahm sa vid ett samtal om resultatrapporten: "Vi följer naturligtvis nybyggnadsmarknaden mycket noga." "Jag tror att vi hittills fortfarande ligger på en högre nivå än vad vi kontrakterade Cabus [på] 2023", tillade han. "Så på dessa nivåer kommer vi säkerligen inte att kontraktera några fartyg." Men VD:n sa: "Vi hoppas att vi kommer att se en svag nybyggnadsmarknad inför nästa år och vi kommer naturligtvis att utvärdera." Dahm förklarade att KCC inte har "vad vi kallar ett finanspolitiskt behov av förnyelse, inte heller ett handelsbehov av att lägga till fler fartyg". "Men vi ser potentialen att vi kan utveckla marknader och affärer där ytterligare fartyg skulle kunna passa in", sa han vid samtalet. Det har spekulerats i analytiker om att KCC skulle kunna försöka förlänga livslängden på sina två äldsta Cabus, byggda 2001, medan priserna är höga. Dahm bekräftade att även om de nya fartygen kommer att vara större och effektivare än de nuvarande fartygen, är avsikten att hålla veteranerna i drift. Han förväntar sig att den första av de två Cabus från 2001 ska gå i torrdocka under fjärde kvartalet, beroende på att fartyget säkrar ett kontrakt på två till tre år. KCC hoppas kunna tillkännage denna affär under de kommande veckorna. Det andra fartyget fyller inte 25 år förrän nästa oktober. "Vi kommer sannolikt att byta henne till Australien fram till dess, och sedan siktar vi på att kunna sätta henne i nya affärer och ta henne igenom den 25-åriga dockningen under den sista delen av nästa år", sa Dahm i samtalet. "Så avsikten är att hålla de två damerna igång, med tanke på den höga kvaliteten, den tekniska kvaliteten och prestandan." VD:n sa att KCC har "satsat mycket pengar" på att underhålla Cabus, eftersom ägaren, allt eftersom fartygen blir äldre, måste visa "en topprestanda och en teknisk standard av högsta kvalitet när SIRE och hamnstatsinspektörer kommer ombord". Dahm tillade att kostnaderna för torrdockning inte kommer att bli mycket högre än de 20-åriga specialbesiktningarna – cirka 3,5 miljoner dollar per fartyg. För Cleanbu-flottan, som transporterar oljeprodukter och torrlast, ligger fokus på att förbättra handelseffektiviteten. Deras huvudsakliga aktivitet har varit väster om Suez, vilket har varit den bäst presterande handeln, förklarade Dahm. "Bekräftelsen av USTR-förordningen [hamnavgifter] och att Cleanbus inte kommer att påverkas ger den förutsägbarhet vi behöver", tillade han. VD:n sa att utsikterna för 2026 är goda, med förväntad stark kontraktsstöd och även utsikter till förbättrad handel. "Så vi hoppas att vi kommer att fortsätta leverera det vi lovar: överträffad resultatprestanda jämfört med standardmarknaden, med lägre volatilitet", avslutade han. Upphovsrätt: TradeWinds, helt enkelt bäst!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
46
Sälj
Antal
700

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
10--
149--
12--
141--
56--
Högst
75
VWAP
-
Lägst
73
OmsättningAntal
3,1 41 433
VWAP
-
Högst
75
Lägst
73
OmsättningAntal
3,1 41 433

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades