Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.
Aktie
Oslo Børs
KCC

Klaveness Combination Carriers

Klaveness Combination Carriers

77,00NOK
−0,90% (−0,70)
Idag
Högst77,90
Lägst76,80
Omsättning
1,6 MNOK
77,00NOK
−0,90% (−0,70)
Idag
Högst77,90
Lägst76,80
Omsättning
1,6 MNOK
Aktie
Oslo Børs
KCC

Klaveness Combination Carriers

Klaveness Combination Carriers

77,00NOK
−0,90% (−0,70)
Idag
Högst77,90
Lägst76,80
Omsättning
1,6 MNOK
77,00NOK
−0,90% (−0,70)
Idag
Högst77,90
Lägst76,80
Omsättning
1,6 MNOK
Aktie
Oslo Børs
KCC

Klaveness Combination Carriers

Klaveness Combination Carriers

77,00NOK
−0,90% (−0,70)
Idag
Högst77,90
Lägst76,80
Omsättning
1,6 MNOK
77,00NOK
−0,90% (−0,70)
Idag
Högst77,90
Lägst76,80
Omsättning
1,6 MNOK
Q2-rapport
27 dagar sedan39min
0,5129 NOK/aktie
Senaste utdelning
15,32 %
Direktavk.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
1 476
Sälj
Antal
199

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
26--
50--
167--
121--
5--
Högst
77,9
VWAP
-
Lägst
76,8
OmsättningAntal
1,6 20 294
VWAP
-
Högst
77,9
Lägst
76,8
OmsättningAntal
1,6 20 294

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
28 okt.
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport21 aug.
2025 Q1-rapport8 maj
2024 Årsstämma23 apr.
2024 Q4-rapport14 feb.
2024 Q3-rapport30 okt. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 11 sep.
    ·
    11 sep.
    ·
    Jag tycker det är konstigt att vi inte ser några insiderköp på dessa nivåer.
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Ja, lite, var det inte någon för ett tag sedan? Vi kan mycket väl få se lite insiderköp framöver. Annars en tuff aktie!
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Väldigt tufft.
  • 3 sep.
    ·
    3 sep.
    ·
    Priset är i princip oförändrat från för en månad sedan. Ska vi höja, behålla eller sälja? Vad tror du?
    för 17 tim sedan
    ·
    för 17 tim sedan
    ·
    Vi måste komma ihåg att både tank- och torrlastpriserna har varit låga under en längre tid. Följaktligen låga utdelningar och låga priser. Dessa är de två typerna av last som KCC transporterar. Raterna i båda sektorerna ökar dock nu. Det betyder att intäkterna är bättre, utdelningarna är högre och detta kommer säkerligen att leda till högre priser också. Mot denna bakgrund måste vi överväga om det nu är dags att investera i KCC. Till er KCC-investerare som ständigt är oroliga för priset. Skippingaktier är traditionellt värdeaktier (utdelningsaktier) och inte tillväxtaktier. Eftersom företagen betalar utdelning ger de upp värde och NAV (nettotillgångsvärdet) kommer följaktligen inte att växa mycket, och priset stiger inte som i en framgångsrik tillväxtaktie. Vägda aktier betalar inte utdelning, utan använder istället intäkterna för vidareutveckling (dessa företag är normalt nyare och inte fullt utvecklade). Som ett resultat av att NAV är relativt stabilt vid skipping, förblir priset mer beräknat enligt företagets förväntade intäkter för det kommande året än NAV. NAV ändras bara när fartyg köps eller säljs. Följaktligen är P/E-talet också relativt lågt och stabilt, och investeringar betalar sig normalt snabbare än i tillväxtaktier. Mot bakgrund av detta bör investerare inom sjöfart inte oroa sig så mycket för prisfluktuationer. Det gör dig bara nervös och osäker. Det är utdelningarna som är intäkterna i sjöfartsaktier. Inom sjöfart bör man hålla sig långsiktig. Om marknaden/räntorna punkterar måste man naturligtvis överväga att sälja ut och investera i andra sektorer. Det finns dock en annan investeringsstrategi som jag inte kommer att diskutera här. Jag hoppas att det här inlägget kan ge nya investerare som ständigt påverkas av prisfluktuationer en mer helhetssyn på att investera i utdelningsaktier. Glöm priset och följ istället utdelningarna och vinsterna i företaget och överväg utifrån det om du ska köpa, sälja eller inte göra någonting. Läs så mycket som möjligt om situationen inom tank och torrbulk i tidningar/facktidskrifter/internet och bedöm utifrån den informationen hur utvecklingen kommer att bli i KCC (jag har intrycket av att alldeles för många bara förlitar sig på inlägg i Shareville).
  • 31 aug.
    ·
    31 aug.
    ·
    Vad är direktavkastningen per år nu? Jag har inte följt läxan på sistone, men det som står här på Nordnet måste vara fel?
    1 sep.
    ·
    1 sep.
    ·
    Släpande avkastning är vad du ser på NN. Låg avkastning nu, bara några få procent referensinformation i tidigare inlägg här.
  • 29 aug.
    ·
    29 aug.
    ·
    Hausta Investor as har nyligen sålt ut dagligen med 5000-25000 aktier. Låg omsättning tyder på att de är ett av få som faktiskt säljer. Är det någon som vet, eller har en aning, varför?
    4 sep.
    ·
    4 sep.
    ·
    Jag tror det är vinstsäkring. Det ser ut som att det laddas upp igen nu.
  • 28 aug.
    ·
    28 aug.
    ·
    Jag har omfattande erfarenhet ombord på kombinationsfartyg. Jag vet inte hur gamla Klavenes fartyg är, men enligt min erfarenhet börjar tekniska utmaningar med fartygen efter 5 år och så småningom blir det utmanande att upprätthålla tankfartygscertifieringen.
    1 sep.
    ·
    1 sep.
    ·
    Gå till deras hemsida och ta en titt! Om du ska investera här kan du lägga 5 minuter på att kolla in det grundläggande.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
27 dagar sedan39min
0,5129 NOK/aktie
Senaste utdelning
15,32 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 11 sep.
    ·
    11 sep.
    ·
    Jag tycker det är konstigt att vi inte ser några insiderköp på dessa nivåer.
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Ja, lite, var det inte någon för ett tag sedan? Vi kan mycket väl få se lite insiderköp framöver. Annars en tuff aktie!
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Väldigt tufft.
  • 3 sep.
    ·
    3 sep.
    ·
    Priset är i princip oförändrat från för en månad sedan. Ska vi höja, behålla eller sälja? Vad tror du?
    för 17 tim sedan
    ·
    för 17 tim sedan
    ·
    Vi måste komma ihåg att både tank- och torrlastpriserna har varit låga under en längre tid. Följaktligen låga utdelningar och låga priser. Dessa är de två typerna av last som KCC transporterar. Raterna i båda sektorerna ökar dock nu. Det betyder att intäkterna är bättre, utdelningarna är högre och detta kommer säkerligen att leda till högre priser också. Mot denna bakgrund måste vi överväga om det nu är dags att investera i KCC. Till er KCC-investerare som ständigt är oroliga för priset. Skippingaktier är traditionellt värdeaktier (utdelningsaktier) och inte tillväxtaktier. Eftersom företagen betalar utdelning ger de upp värde och NAV (nettotillgångsvärdet) kommer följaktligen inte att växa mycket, och priset stiger inte som i en framgångsrik tillväxtaktie. Vägda aktier betalar inte utdelning, utan använder istället intäkterna för vidareutveckling (dessa företag är normalt nyare och inte fullt utvecklade). Som ett resultat av att NAV är relativt stabilt vid skipping, förblir priset mer beräknat enligt företagets förväntade intäkter för det kommande året än NAV. NAV ändras bara när fartyg köps eller säljs. Följaktligen är P/E-talet också relativt lågt och stabilt, och investeringar betalar sig normalt snabbare än i tillväxtaktier. Mot bakgrund av detta bör investerare inom sjöfart inte oroa sig så mycket för prisfluktuationer. Det gör dig bara nervös och osäker. Det är utdelningarna som är intäkterna i sjöfartsaktier. Inom sjöfart bör man hålla sig långsiktig. Om marknaden/räntorna punkterar måste man naturligtvis överväga att sälja ut och investera i andra sektorer. Det finns dock en annan investeringsstrategi som jag inte kommer att diskutera här. Jag hoppas att det här inlägget kan ge nya investerare som ständigt påverkas av prisfluktuationer en mer helhetssyn på att investera i utdelningsaktier. Glöm priset och följ istället utdelningarna och vinsterna i företaget och överväg utifrån det om du ska köpa, sälja eller inte göra någonting. Läs så mycket som möjligt om situationen inom tank och torrbulk i tidningar/facktidskrifter/internet och bedöm utifrån den informationen hur utvecklingen kommer att bli i KCC (jag har intrycket av att alldeles för många bara förlitar sig på inlägg i Shareville).
  • 31 aug.
    ·
    31 aug.
    ·
    Vad är direktavkastningen per år nu? Jag har inte följt läxan på sistone, men det som står här på Nordnet måste vara fel?
    1 sep.
    ·
    1 sep.
    ·
    Släpande avkastning är vad du ser på NN. Låg avkastning nu, bara några få procent referensinformation i tidigare inlägg här.
  • 29 aug.
    ·
    29 aug.
    ·
    Hausta Investor as har nyligen sålt ut dagligen med 5000-25000 aktier. Låg omsättning tyder på att de är ett av få som faktiskt säljer. Är det någon som vet, eller har en aning, varför?
    4 sep.
    ·
    4 sep.
    ·
    Jag tror det är vinstsäkring. Det ser ut som att det laddas upp igen nu.
  • 28 aug.
    ·
    28 aug.
    ·
    Jag har omfattande erfarenhet ombord på kombinationsfartyg. Jag vet inte hur gamla Klavenes fartyg är, men enligt min erfarenhet börjar tekniska utmaningar med fartygen efter 5 år och så småningom blir det utmanande att upprätthålla tankfartygscertifieringen.
    1 sep.
    ·
    1 sep.
    ·
    Gå till deras hemsida och ta en titt! Om du ska investera här kan du lägga 5 minuter på att kolla in det grundläggande.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
1 476
Sälj
Antal
199

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
26--
50--
167--
121--
5--
Högst
77,9
VWAP
-
Lägst
76,8
OmsättningAntal
1,6 20 294
VWAP
-
Högst
77,9
Lägst
76,8
OmsättningAntal
1,6 20 294

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
28 okt.
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport21 aug.
2025 Q1-rapport8 maj
2024 Årsstämma23 apr.
2024 Q4-rapport14 feb.
2024 Q3-rapport30 okt. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Q2-rapport
27 dagar sedan39min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q3-rapport
28 okt.
Tidigare händelser
2025 Q2-rapport21 aug.
2025 Q1-rapport8 maj
2024 Årsstämma23 apr.
2024 Q4-rapport14 feb.
2024 Q3-rapport30 okt. 2024
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

0,5129 NOK/aktie
Senaste utdelning
15,32 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 11 sep.
    ·
    11 sep.
    ·
    Jag tycker det är konstigt att vi inte ser några insiderköp på dessa nivåer.
    för 2 dagar sedan
    ·
    för 2 dagar sedan
    ·
    Ja, lite, var det inte någon för ett tag sedan? Vi kan mycket väl få se lite insiderköp framöver. Annars en tuff aktie!
    för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Väldigt tufft.
  • 3 sep.
    ·
    3 sep.
    ·
    Priset är i princip oförändrat från för en månad sedan. Ska vi höja, behålla eller sälja? Vad tror du?
    för 17 tim sedan
    ·
    för 17 tim sedan
    ·
    Vi måste komma ihåg att både tank- och torrlastpriserna har varit låga under en längre tid. Följaktligen låga utdelningar och låga priser. Dessa är de två typerna av last som KCC transporterar. Raterna i båda sektorerna ökar dock nu. Det betyder att intäkterna är bättre, utdelningarna är högre och detta kommer säkerligen att leda till högre priser också. Mot denna bakgrund måste vi överväga om det nu är dags att investera i KCC. Till er KCC-investerare som ständigt är oroliga för priset. Skippingaktier är traditionellt värdeaktier (utdelningsaktier) och inte tillväxtaktier. Eftersom företagen betalar utdelning ger de upp värde och NAV (nettotillgångsvärdet) kommer följaktligen inte att växa mycket, och priset stiger inte som i en framgångsrik tillväxtaktie. Vägda aktier betalar inte utdelning, utan använder istället intäkterna för vidareutveckling (dessa företag är normalt nyare och inte fullt utvecklade). Som ett resultat av att NAV är relativt stabilt vid skipping, förblir priset mer beräknat enligt företagets förväntade intäkter för det kommande året än NAV. NAV ändras bara när fartyg köps eller säljs. Följaktligen är P/E-talet också relativt lågt och stabilt, och investeringar betalar sig normalt snabbare än i tillväxtaktier. Mot bakgrund av detta bör investerare inom sjöfart inte oroa sig så mycket för prisfluktuationer. Det gör dig bara nervös och osäker. Det är utdelningarna som är intäkterna i sjöfartsaktier. Inom sjöfart bör man hålla sig långsiktig. Om marknaden/räntorna punkterar måste man naturligtvis överväga att sälja ut och investera i andra sektorer. Det finns dock en annan investeringsstrategi som jag inte kommer att diskutera här. Jag hoppas att det här inlägget kan ge nya investerare som ständigt påverkas av prisfluktuationer en mer helhetssyn på att investera i utdelningsaktier. Glöm priset och följ istället utdelningarna och vinsterna i företaget och överväg utifrån det om du ska köpa, sälja eller inte göra någonting. Läs så mycket som möjligt om situationen inom tank och torrbulk i tidningar/facktidskrifter/internet och bedöm utifrån den informationen hur utvecklingen kommer att bli i KCC (jag har intrycket av att alldeles för många bara förlitar sig på inlägg i Shareville).
  • 31 aug.
    ·
    31 aug.
    ·
    Vad är direktavkastningen per år nu? Jag har inte följt läxan på sistone, men det som står här på Nordnet måste vara fel?
    1 sep.
    ·
    1 sep.
    ·
    Släpande avkastning är vad du ser på NN. Låg avkastning nu, bara några få procent referensinformation i tidigare inlägg här.
  • 29 aug.
    ·
    29 aug.
    ·
    Hausta Investor as har nyligen sålt ut dagligen med 5000-25000 aktier. Låg omsättning tyder på att de är ett av få som faktiskt säljer. Är det någon som vet, eller har en aning, varför?
    4 sep.
    ·
    4 sep.
    ·
    Jag tror det är vinstsäkring. Det ser ut som att det laddas upp igen nu.
  • 28 aug.
    ·
    28 aug.
    ·
    Jag har omfattande erfarenhet ombord på kombinationsfartyg. Jag vet inte hur gamla Klavenes fartyg är, men enligt min erfarenhet börjar tekniska utmaningar med fartygen efter 5 år och så småningom blir det utmanande att upprätthålla tankfartygscertifieringen.
    1 sep.
    ·
    1 sep.
    ·
    Gå till deras hemsida och ta en titt! Om du ska investera här kan du lägga 5 minuter på att kolla in det grundläggande.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
1 476
Sälj
Antal
199

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
26--
50--
167--
121--
5--
Högst
77,9
VWAP
-
Lägst
76,8
OmsättningAntal
1,6 20 294
VWAP
-
Högst
77,9
Lägst
76,8
OmsättningAntal
1,6 20 294

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades