Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Klaveness Combination Carriers

Klaveness Combination Carriers

76,90NOK
−0,26% (−0,20)
Vid stängning
Högst77,90
Lägst75,40
Omsättning
1,9 MNOK
76,90NOK
−0,26% (−0,20)
Vid stängning
Högst77,90
Lägst75,40
Omsättning
1,9 MNOK

Klaveness Combination Carriers

Klaveness Combination Carriers

76,90NOK
−0,26% (−0,20)
Vid stängning
Högst77,90
Lägst75,40
Omsättning
1,9 MNOK
76,90NOK
−0,26% (−0,20)
Vid stängning
Högst77,90
Lägst75,40
Omsättning
1,9 MNOK

Klaveness Combination Carriers

Klaveness Combination Carriers

76,90NOK
−0,26% (−0,20)
Vid stängning
Högst77,90
Lägst75,40
Omsättning
1,9 MNOK
76,90NOK
−0,26% (−0,20)
Vid stängning
Högst77,90
Lägst75,40
Omsättning
1,9 MNOK
Q3-rapport
NY
4 dagar sedan45min
1,2004 NOK/aktie
Senaste utdelning
15,48 %
Direktavk.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
300
Sälj
Antal
495

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
36--
66--
34--
70--
36--
Högst
77,9
VWAP
-
Lägst
75,4
OmsättningAntal
1,9 24 570
VWAP
-
Högst
77,9
Lägst
75,4
OmsättningAntal
1,9 24 570

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
13 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport28 okt.
2025 Q2-rapport21 aug.
2025 Q1-rapport8 maj
2024 Årsstämma23 apr.
2024 Q4-rapport14 feb.
Data hämtas från Millistream, Quartr

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Utdelningar 1,2 kr♥️🫰
  • för 3 dagar sedan
    ·
    för 3 dagar sedan
    ·
    Norska Klaveness Combination Carriers (KCC) är fortsatt på sin vakt mot fallande nybyggnadspriser för att öka sin flotta. Det Oslo-noterade företaget har tre nya Cabu-fartyg för kaustiksoda och torrbulk som levererar från och med nästa år. VD:n Engebret Dahm sa vid ett samtal om resultatrapporten: "Vi följer naturligtvis nybyggnadsmarknaden mycket noga." "Jag tror att vi hittills fortfarande ligger på en högre nivå än vad vi kontrakterade Cabus [på] 2023", tillade han. "Så på dessa nivåer kommer vi säkerligen inte att kontraktera några fartyg." Men VD:n sa: "Vi hoppas att vi kommer att se en svag nybyggnadsmarknad inför nästa år och vi kommer naturligtvis att utvärdera." Dahm förklarade att KCC inte har "vad vi kallar ett finanspolitiskt behov av förnyelse, inte heller ett handelsbehov av att lägga till fler fartyg". "Men vi ser potentialen att vi kan utveckla marknader och affärer där ytterligare fartyg skulle kunna passa in", sa han vid samtalet. Det har spekulerats i analytiker om att KCC skulle kunna försöka förlänga livslängden på sina två äldsta Cabus, byggda 2001, medan priserna är höga. Dahm bekräftade att även om de nya fartygen kommer att vara större och effektivare än de nuvarande fartygen, är avsikten att hålla veteranerna i drift. Han förväntar sig att den första av de två Cabus från 2001 ska gå i torrdocka under fjärde kvartalet, beroende på att fartyget säkrar ett kontrakt på två till tre år. KCC hoppas kunna tillkännage denna affär under de kommande veckorna. Det andra fartyget fyller inte 25 år förrän nästa oktober. "Vi kommer sannolikt att byta henne till Australien fram till dess, och sedan siktar vi på att kunna sätta henne i nya affärer och ta henne igenom den 25-åriga dockningen under den sista delen av nästa år", sa Dahm i samtalet. "Så avsikten är att hålla de två damerna igång, med tanke på den höga kvaliteten, den tekniska kvaliteten och prestandan." VD:n sa att KCC har "satsat mycket pengar" på att underhålla Cabus, eftersom ägaren, allt eftersom fartygen blir äldre, måste visa "en topprestanda och en teknisk standard av högsta kvalitet när SIRE och hamnstatsinspektörer kommer ombord". Dahm tillade att kostnaderna för torrdockning inte kommer att bli mycket högre än de 20-åriga specialbesiktningarna – cirka 3,5 miljoner dollar per fartyg. För Cleanbu-flottan, som transporterar oljeprodukter och torrlast, ligger fokus på att förbättra handelseffektiviteten. Deras huvudsakliga aktivitet har varit väster om Suez, vilket har varit den bäst presterande handeln, förklarade Dahm. "Bekräftelsen av USTR-förordningen [hamnavgifter] och att Cleanbus inte kommer att påverkas ger den förutsägbarhet vi behöver", tillade han. VD:n sa att utsikterna för 2026 är goda, med förväntad stark kontraktsstöd och även utsikter till förbättrad handel. "Så vi hoppas att vi kommer att fortsätta leverera det vi lovar: överträffad resultatprestanda jämfört med standardmarknaden, med lägre volatilitet", avslutade han. Upphovsrätt: TradeWinds, helt enkelt bäst!
  • 28 okt.
    ·
    28 okt.
    ·
    Viktig information om utdelning för tredje kvartalet 2025: - Utdelningsbelopp: 0,12 USD per aktie - Deklarerad valuta: USD - Sista handelsdag inklusive rättighet: 30 oktober 2025 - Ex-datum: 31 oktober 2025 - Avstämningsdag: 3 november 2025 - Utbetalningsdatum: Omkring den 13 november 2025 - Godkännandedatum: 27 oktober 2025 - Utdelningar kommer att betalas ut i NOK. USD/NOK växelkurs kommer att fastställas före utbetalning.
  • 28 okt.
    ·
    28 okt.
    ·
    0,12 USD utdelning per aktie
    28 okt.
    28 okt.
    Bättre än jag förväntade
  • 28 okt.
    ·
    28 okt.
    ·
    Höjdpunkter för tredje kvartalet 2025: EBITDA på 24,0 miljoner USD (andra kvartalet 2025: 18,1 miljoner USD) och EBT på 12,0 miljoner USD (andra kvartalet 2025: 6,7 miljoner USD). CABU TCE-intäkter på 30 062 USD/dag (andra kvartalet 2025: 26 365 USD/dag), vilket överträffar MR-index med 40 %. CLEANBU TCE-intäkter på 27 740 USD/dag (andra kvartalet 2025: 22 843 USD/dag), vilket överträffar LR1-index med 10 %. Utdelning på 0,12 USD per aktie för tredje kvartalet 2025, motsvarande 7,1 miljoner USD (andra kvartalet 2025: 0,05 USD per aktie). KCC kommer inte att påverkas väsentligt av de amerikanska och kinesiska hamnavgifterna som träder i kraft den 14 oktober 2025. Effektivitetsförbättringar driver stark koldioxidintensitet med en flottans EEOI på 6,1 för kvartalet. Högpunkt: Utdelning på 0,12 USD - Inte dåligt!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

Q3-rapport
NY
4 dagar sedan45min
1,2004 NOK/aktie
Senaste utdelning
15,48 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Utdelningar 1,2 kr♥️🫰
  • för 3 dagar sedan
    ·
    för 3 dagar sedan
    ·
    Norska Klaveness Combination Carriers (KCC) är fortsatt på sin vakt mot fallande nybyggnadspriser för att öka sin flotta. Det Oslo-noterade företaget har tre nya Cabu-fartyg för kaustiksoda och torrbulk som levererar från och med nästa år. VD:n Engebret Dahm sa vid ett samtal om resultatrapporten: "Vi följer naturligtvis nybyggnadsmarknaden mycket noga." "Jag tror att vi hittills fortfarande ligger på en högre nivå än vad vi kontrakterade Cabus [på] 2023", tillade han. "Så på dessa nivåer kommer vi säkerligen inte att kontraktera några fartyg." Men VD:n sa: "Vi hoppas att vi kommer att se en svag nybyggnadsmarknad inför nästa år och vi kommer naturligtvis att utvärdera." Dahm förklarade att KCC inte har "vad vi kallar ett finanspolitiskt behov av förnyelse, inte heller ett handelsbehov av att lägga till fler fartyg". "Men vi ser potentialen att vi kan utveckla marknader och affärer där ytterligare fartyg skulle kunna passa in", sa han vid samtalet. Det har spekulerats i analytiker om att KCC skulle kunna försöka förlänga livslängden på sina två äldsta Cabus, byggda 2001, medan priserna är höga. Dahm bekräftade att även om de nya fartygen kommer att vara större och effektivare än de nuvarande fartygen, är avsikten att hålla veteranerna i drift. Han förväntar sig att den första av de två Cabus från 2001 ska gå i torrdocka under fjärde kvartalet, beroende på att fartyget säkrar ett kontrakt på två till tre år. KCC hoppas kunna tillkännage denna affär under de kommande veckorna. Det andra fartyget fyller inte 25 år förrän nästa oktober. "Vi kommer sannolikt att byta henne till Australien fram till dess, och sedan siktar vi på att kunna sätta henne i nya affärer och ta henne igenom den 25-åriga dockningen under den sista delen av nästa år", sa Dahm i samtalet. "Så avsikten är att hålla de två damerna igång, med tanke på den höga kvaliteten, den tekniska kvaliteten och prestandan." VD:n sa att KCC har "satsat mycket pengar" på att underhålla Cabus, eftersom ägaren, allt eftersom fartygen blir äldre, måste visa "en topprestanda och en teknisk standard av högsta kvalitet när SIRE och hamnstatsinspektörer kommer ombord". Dahm tillade att kostnaderna för torrdockning inte kommer att bli mycket högre än de 20-åriga specialbesiktningarna – cirka 3,5 miljoner dollar per fartyg. För Cleanbu-flottan, som transporterar oljeprodukter och torrlast, ligger fokus på att förbättra handelseffektiviteten. Deras huvudsakliga aktivitet har varit väster om Suez, vilket har varit den bäst presterande handeln, förklarade Dahm. "Bekräftelsen av USTR-förordningen [hamnavgifter] och att Cleanbus inte kommer att påverkas ger den förutsägbarhet vi behöver", tillade han. VD:n sa att utsikterna för 2026 är goda, med förväntad stark kontraktsstöd och även utsikter till förbättrad handel. "Så vi hoppas att vi kommer att fortsätta leverera det vi lovar: överträffad resultatprestanda jämfört med standardmarknaden, med lägre volatilitet", avslutade han. Upphovsrätt: TradeWinds, helt enkelt bäst!
  • 28 okt.
    ·
    28 okt.
    ·
    Viktig information om utdelning för tredje kvartalet 2025: - Utdelningsbelopp: 0,12 USD per aktie - Deklarerad valuta: USD - Sista handelsdag inklusive rättighet: 30 oktober 2025 - Ex-datum: 31 oktober 2025 - Avstämningsdag: 3 november 2025 - Utbetalningsdatum: Omkring den 13 november 2025 - Godkännandedatum: 27 oktober 2025 - Utdelningar kommer att betalas ut i NOK. USD/NOK växelkurs kommer att fastställas före utbetalning.
  • 28 okt.
    ·
    28 okt.
    ·
    0,12 USD utdelning per aktie
    28 okt.
    28 okt.
    Bättre än jag förväntade
  • 28 okt.
    ·
    28 okt.
    ·
    Höjdpunkter för tredje kvartalet 2025: EBITDA på 24,0 miljoner USD (andra kvartalet 2025: 18,1 miljoner USD) och EBT på 12,0 miljoner USD (andra kvartalet 2025: 6,7 miljoner USD). CABU TCE-intäkter på 30 062 USD/dag (andra kvartalet 2025: 26 365 USD/dag), vilket överträffar MR-index med 40 %. CLEANBU TCE-intäkter på 27 740 USD/dag (andra kvartalet 2025: 22 843 USD/dag), vilket överträffar LR1-index med 10 %. Utdelning på 0,12 USD per aktie för tredje kvartalet 2025, motsvarande 7,1 miljoner USD (andra kvartalet 2025: 0,05 USD per aktie). KCC kommer inte att påverkas väsentligt av de amerikanska och kinesiska hamnavgifterna som träder i kraft den 14 oktober 2025. Effektivitetsförbättringar driver stark koldioxidintensitet med en flottans EEOI på 6,1 för kvartalet. Högpunkt: Utdelning på 0,12 USD - Inte dåligt!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
300
Sälj
Antal
495

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
36--
66--
34--
70--
36--
Högst
77,9
VWAP
-
Lägst
75,4
OmsättningAntal
1,9 24 570
VWAP
-
Högst
77,9
Lägst
75,4
OmsättningAntal
1,9 24 570

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
13 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport28 okt.
2025 Q2-rapport21 aug.
2025 Q1-rapport8 maj
2024 Årsstämma23 apr.
2024 Q4-rapport14 feb.
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Q3-rapport
NY
4 dagar sedan45min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2025 Q4-rapport
13 feb. 2026
Tidigare händelser
2025 Q3-rapport28 okt.
2025 Q2-rapport21 aug.
2025 Q1-rapport8 maj
2024 Årsstämma23 apr.
2024 Q4-rapport14 feb.
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

1,2004 NOK/aktie
Senaste utdelning
15,48 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    ·
    för 1 dag sedan
    ·
    Utdelningar 1,2 kr♥️🫰
  • för 3 dagar sedan
    ·
    för 3 dagar sedan
    ·
    Norska Klaveness Combination Carriers (KCC) är fortsatt på sin vakt mot fallande nybyggnadspriser för att öka sin flotta. Det Oslo-noterade företaget har tre nya Cabu-fartyg för kaustiksoda och torrbulk som levererar från och med nästa år. VD:n Engebret Dahm sa vid ett samtal om resultatrapporten: "Vi följer naturligtvis nybyggnadsmarknaden mycket noga." "Jag tror att vi hittills fortfarande ligger på en högre nivå än vad vi kontrakterade Cabus [på] 2023", tillade han. "Så på dessa nivåer kommer vi säkerligen inte att kontraktera några fartyg." Men VD:n sa: "Vi hoppas att vi kommer att se en svag nybyggnadsmarknad inför nästa år och vi kommer naturligtvis att utvärdera." Dahm förklarade att KCC inte har "vad vi kallar ett finanspolitiskt behov av förnyelse, inte heller ett handelsbehov av att lägga till fler fartyg". "Men vi ser potentialen att vi kan utveckla marknader och affärer där ytterligare fartyg skulle kunna passa in", sa han vid samtalet. Det har spekulerats i analytiker om att KCC skulle kunna försöka förlänga livslängden på sina två äldsta Cabus, byggda 2001, medan priserna är höga. Dahm bekräftade att även om de nya fartygen kommer att vara större och effektivare än de nuvarande fartygen, är avsikten att hålla veteranerna i drift. Han förväntar sig att den första av de två Cabus från 2001 ska gå i torrdocka under fjärde kvartalet, beroende på att fartyget säkrar ett kontrakt på två till tre år. KCC hoppas kunna tillkännage denna affär under de kommande veckorna. Det andra fartyget fyller inte 25 år förrän nästa oktober. "Vi kommer sannolikt att byta henne till Australien fram till dess, och sedan siktar vi på att kunna sätta henne i nya affärer och ta henne igenom den 25-åriga dockningen under den sista delen av nästa år", sa Dahm i samtalet. "Så avsikten är att hålla de två damerna igång, med tanke på den höga kvaliteten, den tekniska kvaliteten och prestandan." VD:n sa att KCC har "satsat mycket pengar" på att underhålla Cabus, eftersom ägaren, allt eftersom fartygen blir äldre, måste visa "en topprestanda och en teknisk standard av högsta kvalitet när SIRE och hamnstatsinspektörer kommer ombord". Dahm tillade att kostnaderna för torrdockning inte kommer att bli mycket högre än de 20-åriga specialbesiktningarna – cirka 3,5 miljoner dollar per fartyg. För Cleanbu-flottan, som transporterar oljeprodukter och torrlast, ligger fokus på att förbättra handelseffektiviteten. Deras huvudsakliga aktivitet har varit väster om Suez, vilket har varit den bäst presterande handeln, förklarade Dahm. "Bekräftelsen av USTR-förordningen [hamnavgifter] och att Cleanbus inte kommer att påverkas ger den förutsägbarhet vi behöver", tillade han. VD:n sa att utsikterna för 2026 är goda, med förväntad stark kontraktsstöd och även utsikter till förbättrad handel. "Så vi hoppas att vi kommer att fortsätta leverera det vi lovar: överträffad resultatprestanda jämfört med standardmarknaden, med lägre volatilitet", avslutade han. Upphovsrätt: TradeWinds, helt enkelt bäst!
  • 28 okt.
    ·
    28 okt.
    ·
    Viktig information om utdelning för tredje kvartalet 2025: - Utdelningsbelopp: 0,12 USD per aktie - Deklarerad valuta: USD - Sista handelsdag inklusive rättighet: 30 oktober 2025 - Ex-datum: 31 oktober 2025 - Avstämningsdag: 3 november 2025 - Utbetalningsdatum: Omkring den 13 november 2025 - Godkännandedatum: 27 oktober 2025 - Utdelningar kommer att betalas ut i NOK. USD/NOK växelkurs kommer att fastställas före utbetalning.
  • 28 okt.
    ·
    28 okt.
    ·
    0,12 USD utdelning per aktie
    28 okt.
    28 okt.
    Bättre än jag förväntade
  • 28 okt.
    ·
    28 okt.
    ·
    Höjdpunkter för tredje kvartalet 2025: EBITDA på 24,0 miljoner USD (andra kvartalet 2025: 18,1 miljoner USD) och EBT på 12,0 miljoner USD (andra kvartalet 2025: 6,7 miljoner USD). CABU TCE-intäkter på 30 062 USD/dag (andra kvartalet 2025: 26 365 USD/dag), vilket överträffar MR-index med 40 %. CLEANBU TCE-intäkter på 27 740 USD/dag (andra kvartalet 2025: 22 843 USD/dag), vilket överträffar LR1-index med 10 %. Utdelning på 0,12 USD per aktie för tredje kvartalet 2025, motsvarande 7,1 miljoner USD (andra kvartalet 2025: 0,05 USD per aktie). KCC kommer inte att påverkas väsentligt av de amerikanska och kinesiska hamnavgifterna som träder i kraft den 14 oktober 2025. Effektivitetsförbättringar driver stark koldioxidintensitet med en flottans EEOI på 6,1 för kvartalet. Högpunkt: Utdelning på 0,12 USD - Inte dåligt!
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

NorwayOslo Børs
Antal
Köp
300
Sälj
Antal
495

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
36--
66--
34--
70--
36--
Högst
77,9
VWAP
-
Lägst
75,4
OmsättningAntal
1,9 24 570
VWAP
-
Högst
77,9
Lägst
75,4
OmsättningAntal
1,9 24 570

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades